رواية هوس الكينج الفصل العشرين 20 بقلم بيري الصياد
نسواني الفوت والمتابعة علشان تفاعلكم مش عاجبني ولا المتابعات اليومين دول بجد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
+
ينظر اليه اسد بصدمه شديده وينهض ويقول بغضب شديد.انت بتقول ايه يا جدي وبت مين اللي عاوزني اتجوزها
منصور بهدوء شديد.موده بنت عمك عايزك تتجوزها يا اسد دي الوحيده اللي قادره تغيرك وترجعلك الحياه من تاني
ينظر اليه اسد بعدم تصديق ويقول.انت فاهم انت بتطلب مني ايه يا جدي
لم يتحدث منصور ام يرد عليه ليقول اسد بغضب شديد.انت عايزني ادخلها في ناري يا جدي عايزني علشان ارجع حياتي ادفنها بالحيه معايا
منصور بغضب هو الآخر.لاحظ اني جدك يا اسد وليه تدفنها بالحيه انت كمان هتخليها تعيش حياه حلوه وهتكون مبسوطه معاك
يضحك اسد بسخرية ويقول.نام واتغطي كويس يا جدي وانا جواز مش هتجوز انا مش هظلم بنات الناس معايا تصبحي علي خير
نهي حديثه ويذهب الي الخارج وينظر خلفه منصور ويقول وهو ينظر أمامه.هتتجوزها يا اسد هتتجوزها وعينك فوق رأسك انا مش هخليك تعيش حياتك بشكل ده يا ولدي انت لازم تعيش وتكمل حياتك وهتعمل ده مع موده بس مفيش غيرها هتقدر تديك الحياه اللي انت تستاهلها
نهي حديثه ويبتسم وهو يخطط يزوج موده لاسد بالفعل مهما كانت النتائج سوف يفعل ذلك فهل سوف ينجح منصور في هذا ام ماذا يحدث بعد
5
ينزل الي الأسفل ويذهب الي الفرس الخاصه به ويقف أمامها وهو يشعر بنار شديده تشعل بداخله من كل ما يحدث حوله من عشقه الشديد لسما التي لم يستطيع ان ينساها ام يخرجها من قلبه وهي زوجة شقيقه ومن طلب منصور بأنه يدخل هذه الفتاه البريئه حياته ويجعلها تتألم معه فهي ان اقتربت منه سوف تحترق بناره بتأكد ينظر الي الفرس التي تنظر اليه ويمسح علي شعرها وتحرك الفرس رأسها باستمتاع شديد ويبتسم اسد ويأخذه الي الخارج ويبدأ ان يدربه وهو يلف به حول المنزل ويذهب يجلس علي الاريكه بعد مدة ويتسطح عليها وينظر الي السماء وهو يفكر ويتنهد بقوه كبيره ويمسح علي وجهه ويري بالذي تدخل المنزل بعد قليل لينظر اليها وكانت ان تذهب الي الداخل لاكن يقول اسد.ارمي السلام وادفعلك تمنه طيب
تنظر اليه بتول وتقول.اسد مش فايقه دلوقتي
يرفع اسد حاجبه ويقول.مش فايقه ليه ياختي
تنظر اليه بتول ولم تتحدث ليقول اسد.خدي هنا يا بت
تنفخ بتول بقوه وتقول.مش دلوقتي يا اسد سيبني عايزه انام
ينهض اسد ويقول بنفاذ صبر.بتول خدي تعالي يلا مش ناقص وانا مش هاخد من حضرتك وقت وهتروحي تنامي بس تعالي
تذهب بتول وتجلس امامه وتفك الطرحه عنها فهي تخنتق بشده منها وتضعها علي شعرها فقط وينظر إليها اسد ويقول.عملتي ايه مع جوزك وهو فين دلوقتي
تنظر اليه بتول وتقول.معرفش
يشعر اسد بشئ غريب بها ليقول.ايه اللي حصل بينكم
تتنهد بتول بقوه كبيره وتنظر اليه لقليل وتبدأ ان تسرد اليه كل ما حدث وهي تريد ان ترتاح من كل الثقل الذي بها آلان وينظر اليها اسد وهي تسرد اليه ما حدث ويصمت لم يتحدث لفتره طويله وهو لم يعرف ماذا يقول اليها آلان ويقطع هذا الصمت بعد فتره وهو يقول.وهو هيسافر فين
تنفي بتول وهي تريد ان تبكي بشدة الآن وتقول.معرفش حاجه يا اسد
يشعر اسد بغصتها ليجلس بجانبها ويضع يده في كتفها ويقول.عيطتي علشان ترتاحي يا بتول انتي بشكل ده بتتعبي نفسك علي الفاضي
وكأنها كانت تنتظر هذا الحديث وتنفجر بتول بعنف شديد في البكاء وهي تتقن بأن لم يوجد فرصه اخري الي صقر لكي تبقي معه وتتقن بأنهم لم يجتمعون بعد الآن ويضمها اسد الي احضانه وهو يشعر بها بشده وتبكي بتول بقوه كبيره بين أحضانه وهي تريد ان تنساه كل حرف خرج من صقر وكل حديثه اليها الذي يدل بأنه خاين وبأنه لم يحبها يوم ويضمها اسد ويقول.خلاص يا بتول مفيش حاجه مستهله أهدي وصقر شويه وهرجعلك
تبتعد بتول عنه وتقول بغضب شديد.مش عايزه يرجع ولا اشوفه يا اسد مش عايزه تاني في حياتي
يبتسم اسد ويقول.ويا تري هتقدري تعيشي من غيره يا بت عمي انتي وصقر ميتنفعوش غير مع بعض
تنظر اليه بتول بعدم تصديق وتقول.انت بتقول ايه بقولك خاني يا اسد صقر خاني مع بت عمه وراح اتجوزها بعد كده
ينهض اسد ويجلس أمامها ويقول وهو ينظر اليها.خانك وهو نفسه مكنش حساس باللي الخيانه دي يا بتول وهو قالك ان اللي حصل بسبب الدوا الزفت اللي حطيته بت عمه وقالك انه كان شايفها انتي بس إذا صقر بيكدب وقتها هقولك كلام تاني
تنهض بتول وتقول بغضب شديد.انت واحد مجنون يا اسد وبتبرر لواحد خاين وبتقول ايي حاجه علشان بس تدافع علي صقر وانت نفسك مش مقنع بالكلام ده
يمسك اسد يدها ويجلسها مره اخرى ويقول.اخرسي يا بت وانا هدافع علي صقر ليه انا بقولك وجهة نظري ورايي بس عجبك تسمعي ولا عايزني اطبل علشان تكوني راضيه
تنظر اليه بتول وتقول بسخريه.لا وعلي اساس انك كده مبطبلش ياخويا
يضربها اسد علي رأسها ويقول.انا غلطان اني بكلمك زي الناس المفروض ارزعك كل شويه قلم علشان تسمعي الكلام وبعدين يا بتول كلامك لصقر ده اقسملك بالله لو كنتي قولتي لواحد تاني لا كان دفنك عايشه انا نفسي مقبلش مراتي تقولي كلام زي ده وكنت اقل حاجه رميت عليها اليمين وطلقتها في نفس الدقيقه اللي طلع منها الكلام
تنظر اليه بتول قليلاً وتنفخ بقوه كبيره وتقول.هقول ايه انت راجل في النهايه وطالما راجل يبقي فيك نفس عرق الوساخه بتاع الرجاله منكم لله يا شيخ صنف زفر كلكم
يبتسم اسد ويقول.ابقي قولي الكلام ده قدام صقر يا بت عمي وخلينا نشوف رد فعله هتكون ازاي
تنظر بتول أمامها ولم تتحدث وينظر اليها اسد ويقول.انتي مصدقه كلامك اللي قولتي لصقر بجد يا بتول
لم تنطق بتول بكلمه واحده ليبتسم اسد ويقول.اتصلي علي جوزك واطمني عليه يا قشطه وخلي مشاكلكم دي علي جنب وبكره تتحل مع الزمن
تنظر اليه بتول وتقول بغضب شديد.انت ليه مش فاهم ولا مستوعب اللي انا في بسبب صقر يا اسد صقر خاني افهم بقي شويه يخربيت اهلك يا شيخ
يمسك اسد يدها ويقول.حسابي علي حاجه كان حساس وواعي ليها يا بتول هو بنفسه قالك انه مكنش واعي لحاجه يا بت عمي ليكي عين تحسبي ازاي كده صقر لو كان واعي مكنش لمس لمسه واحده لبت عمه وانتي عارفه ده كويس ولو مكنتيش عارفه مكنتيش قاعده دلوقتي قدمي وعايزه اللي يديكي فوق دماغك علشان تفهمي وتفكري بعقل شويه
بتول بصوت عالي.انت ليه بتدافع علي صقر طول الوقت يا اسد
يضغط اسد علي يدها بقوه ويقول وهو ينظر اليها.علشان مش عايزكم تخسروا بعض يا بتول اسمعي من اخوكي انتي لو خسرتي صقر هتعيشي طول عمرك متعذبه بنار الفراق وصقر كذلك واوعي تكوني مفكره أن ايي اتنين بيحبوا بعض ومكاملين مغلطوتش لا غلطوا واغلطات كبيره اوي بس كان في طرف بيصلح الغلط مينفعش تبعدوا عن بعض يا بتول علشان قبل ما يتعذب صقر هتتعذبي انتي يا بت عمي
تنزل دموع بتول وتقول.بس دي خيانه يا اسد وعمر الخيانه ما ينفع ليها التسامح
يبتسم اسد ويقول.وانا مقولتش سمحي يا بتول اقولك علي حاجه
اومالت لهو بتول ليقول اسد.احسبيها مع نفسك وشوفي اذا صقر السيوفي هيعملك اللي ينسيكي خيانته ليكي وهتعيشي معاه اللي يستاهل تضحي وتسمحي ولا مهما عمل مش هتنسي طول عمرك الخيانه دي اقعدي مع نفسك واحسبيها يا بتول صقر يستاهل تركني كل اللي عملوا علي جمب وتقبلي بعيوبه ومميزاته او ميستهلش ده
تنظر اليه بتول وهي تفكر بحديثه بالفعل وينهض اسد ويقول.قومي يلا علشان ندخل كفايه قاعده هنا لحد دلوقتي
تمسك بتول يده وتقول.اتصل علي صقر واطمن عليه يا اسد هو كان بينزف بطريقه وحشه وتخوف اوي
يبتسم اسد ويخرج هاتفه ويفتحه ويعطي اليها ويقول.اكتبي رقمه يا بت عمي
تمسك بتول الهاتف وتكتب الرقم بالفعل وتعطي الي اسد الذي وضع الهاتف علي مكبر الصوت ويجلس امامها وتسمع بتول صوت صقر وهو يقول.الو
تنظر بتول الي الهاتف ويقول اسد.انت فين يا عم مش باين ليه كده لا تكون خدت البت وعملت فيها حاجه يالا
يبتسم صقر ويعود بظهره الي الخلف وينام علي السياره التي يجلس عليها وهو يتأكد بأن بتول توجد وهي التي جعلت اسد يدق اليه ويقول.لو كان عليا فكان نفسي ارميها للسمك يأكلها بس هعمل ايه في حته فيا مبتدقش غير ليها
تنظر بتول بعيد عن الهاتف سريعا ويبتسم اسد ويقول.طيب انت فين دلوقتي
ينظر صقر الي طريقه ويقول.لسه هتطلع بره الصعيد بعد شويه
تتصدم بتول وتنظر الي الهاتف ويقول اسد.انت فين يا صقر
تنظر اليه بتول ويقول صقر.لسه في طريق $$$$$$
ينهض اسد ويقول وهو يذهب الي الخارج.طب خليك علشان عايز اتكلم معاك شويه
ويذهب اسد الي سيارته ويركبها ويقودها دون ان يتحدث مع بتول التي نظرت خلفه وتقول في داخلها وهي تنظر أمامها.بعتني بسرعه دي يا صقر ده انت لو كنت مستني اللي حصل مكنتش مشيت كده يا كينج
+
يصل بعد قليل الي الطريق التي قال عليه صقر واره ليقف السياره بقرب من سيارته وينزل ويري هذا الكينج يتسطح علي السياره وهو ينظر الي السماء ليذهب ويقول.لوله انك واخد الرصاصتين قدمي كنت قولت اود ده بيشتغلنا ولا مضرب بنار ولا حاجه
ينظر اليه صقر ويبتسم ويقول.ايه اللي جابك
ينظر اسد حوله ويقول.تعال نتكلم في مكان زي الناس احسن من هنا
ينظر صقر الي السماء ويقول.لا عايز امشي ومفيش داعي نروح خلينا هنا احسن
اسد باستفزاز شديد.وهتسيب المدام بتاعتك من غير ما تاخدها معاك ايه مش خايف لا تتخطف منك
يفهم صقر حديثه جيد ليقول بغضب شديد.اتلم يا $$$$ مش ناقصك انا دلوقتي
يبتسم اسد ويقول.ومش ناقصني ليه ياخويا معقول بعد ما عملت نفسك العاشق اللي يموت ويضحي بحياته علشان حبيبته تسيبها كده حتي من غير مبرر زي الناس يا عم ده انا قولت أن قصة حبك أسطورية اتريك طلعت لمؤاخذه وسابت البت من قبل اول قلم حتي
ينهض صقر ويمسك علبة السجائر ويضع سيجاره بفمه ويشعلها ويأخذ نفس كبير وينفخ الدخان أمامه ويقول.بيني وبينك بت عمك انا وهي مبقاش تتنفع للبعض هي شايفني بشكل تاني وانا مش هستحمل اكمل معاها وهي شايفني كده بت عمك جات علي كرمتي ورجولتي وانا فاض بيا ومش هقدر استحمل اكتر من كده
يبتسم اسد ويقول.يبقي حبك كدبه يا صقر وطالما هانت عليك تقول عليها الكلام ده وانت اكتر حد عارف وفاهم ايه اللي جوها تبقي لمؤاخذه محبتش بجد وبنسبالك الحب هو انك متخليش حد يقربها يبقي ده تملك مش حب
صقر بغضب شديد وصوت عالي.انتوا مالكم انت وبت عمك يا اسد بتتشككوا في حبي ليها ليه
يأخذ اسد منه السيجاره ويأخذ نفس كبير منها ويقول.انا بقول اللي انا شايفه مليش دعوه ببنت عمي والله اللي بيحب بجد لا هيفكر في كرمته ورجولته بينه وبين البت اللي بيحبها وانت لو حبيت بت عمي بجد مكنتش دلوقتي بتقولي انك مش هتقدر تستحمل اللي يحب يستحمل جبال من نار مش انت من حتت خناقه انت عارف ومتاكد انك غلطان فيها قرارت تسيبها وتمشي
ينظر اليه صقر ويفهم علي الفور بأن بتول قالت اليه ما حدث ليغضب بشده بأنها تحدث مع اسد وبأنها قالت اليه كل هذا ليقول.هي اللي جات تسالني سبب جوازي وانا مقدرتش اكدب عليها ومكنتش اعرف ان دي هتكون رد فعلها بت الراوي عكت اوي وخربت الكلام بينا يا اسد
يبتسم اسد ويقول.ما تيجي نفكر ونتخيل مع بعض ان هي اللي خانتك بنفس الطريقه يا صقر تقدر تقولي كنت هتعمل ايه وقتها
تسود عين صقر بطريقه اخافت اسد منه حقا وينظر صقر أمامه ويشعر بنار جهنم تشعل بداخله وينظر الي اسد ولم يستطيع ان يتحمل ويلكمة بقوه كبيره ويتزحزح اسد وقبل ان يستوعب يقفذ صقر من السياره ويمسكه سريعا من ياقة قميصه ويسحبه علي السياره سريعا وكان ان يلكمه لاكن يمسك اسد يده ويقول بغضب شديد.في ايه يالا يا تور انت خلاص ياخويا مغلطش في كتاب دين انا
يسحب صقر يده منه بقوه كبيره ويعودها ويلكمه بقوه كبيره ويقول بصوت عالي.انت يا $$$$$ ازاي تجيلك الجراءه وتقول كلام $$$$$ زيك كده
ينظر اليه اسد ويتعدل ويمسك يد صقر ويقول وهو ينزلها من عليه.عامل كل الحوار ده علشان قولتلك تخيل ما بالك من واحده عاشت في ده لا والمحروس جوزها رايح يقولها انه خانها انت اهبل يالا يعني المفروض هي لو عرفت ده من نفسها تنكر وتقول محصلش لحد علي الأقل ما تكون في بيتك وبعدها قولها الحقيقه رايح تقولها دلوقتي يا فالح
ينظر اليه صقر ويجلس علي السياره مره اخرى ويقول.قولتلك انك واحد $$$$ مصدقتش علشان تفكيرك ده ميدلش غير علي كده
يبتسم اسد ويقول.طيب ياخويا شوف بقي هتاخدها ازاي بعد كده
يمسك صقر علبة السجائر ويضع سيجاره بفمه ويقول وهو يمسك القدحه.خلاص مبقاش عايزها احنا وجودنا مع بعض هياذينا احنا الاتنين علشان كده خلينا بعيد احسن
يرفع اسد حاجبه ويقول.يعني هتطلقها خلاص
يأخذ صقر نفس كبير من السيجاره وهو يخنتق بشده من كلمة هذا الحقير وينظر اليه صقر وينفخ الدخان ويقول.صقر السيوفي مبيطلقش يا روح امك انا هبعد عنها فتره لحد ما اشوف دنيتي هترسي علي ايه غير كده انساه انت وهي انا مبطلقش
يبتسم اسد ويقول ببرود.يعني مش هتطلق مراتك الاولي يا ابن السيوفي
ينظر اليه صقر وينظر أمامه ويقول.دي ودي حاجه تانيه خالص مراتي الاولي جوازنا كان من الأول غلطه وبعد كده اتعاشت مع الغلطه دي ودلوقتي مرتحتش يبقي اصلح الغلطه دي وتروح لحالها
وينظر اليه ويستكمل وهو يقول.بس بت عمك غلطه ومش هصلحها طول ما فيا نفس مش هتطلقها بت عمك محدش هيغسلها ويحطها في قبرها غيري وهتفضل طول ما هي بتتنفس علي اسم الكينج وده مش هيتغير غير علي موتي
نهي حديثه وينزل من السياره ويفتح الباب وكان ان يركبها لاكن يقول اسد.انت ناوي تسافر فين يا صقر
ينفخ صقر الدخان من فمه ويقول بغموض وهو ينظر امامه.امريكا
يتصدم اسد ويقول.انت مجنون يالا صح انتوا الاتنين لازم تبعدوا فتره عن بعض علشان تشوفوا مشاعركم ناحية بعض هتكون ازاي بعد الفراق ده بس مش سفر للامريكا يا صقر خليك في مصر انت كده ممكن تخسرها طول عمرك يا صاحبي بلاش علي شوية كلام اتقالوا وقت عصبيه تضيعها من ايدك هي واحده مجروحه وحقها تقتلك كمان علي كلامك ليها ده وانت اللي المفروض تحارب وتخليها ملكك وليك بلاش تضيعها بشكل ده انت اللي هتخسر في الاخر
ينظر اليه صقر وهو يغضب منه بشده بأنه يتحدث علي بتول بهذه الطريقة ليقول بغضب شديد.ولااااا متعصبنيش علي اللي جابوك دلوقتي وبلاش تتكلم عليها كده انا بلعت انك اتكلمت معاها وهي عارفتك اللي بينا بمزاجي بلاش تخليني اسود عيشتك وعيشتها دلوقتي
ينفخ اسد بقوه كبيره ويقول.بت عمي متجوزه واحد تور والله البت دي لو جدعه وبت راجل صح تولع فيك عايش والله يا صقر
يغلق صقر الباب بقوه كبيره وكان ان يذهب اليه ليلكمه لاكن يقول اسد.ما خلاص يا عم في ايه اومل انت عملتني ملطشه لاهلك ولا ايه
يأخذ صقر نفس كبير من السيجاره ويقول.غور يالا انا غلطان اني واقف مع اشكالك
يذهب اسد الي سيارته ويفتح الباب ويقول وهو ينظر الي صقر.ابقي فكر كويس اوي واعرف انك لو سافرت دلوقتي هتكون بتتخل عن مراتك وهي مش هتفكر غير في كده واعرف كمان ان انت اللي المفروض تسامح وتغفر علشان الغلط من الاول عندك انت ودي رد فعل طبيعيه عند ايي واحده والله مستعد تخسرها سافر ومش عايزين نشوف وشك تاني مش مستعد أصبر واستحمل وحاول بدل المره مليون معاها لحد ما تبقي في بيتك وملكك الحب سهل اوي وايي حد في الدنيا كلها يقدر يحب بس مش ايي حد يعرف يحافظ علي الحب ده مفيش غير الراجل اللي يحافظ علي حبه ويكون مع حبيبته تحت ايي ظروف يا رب تكون وصلتلك صح يا كينج
نهي حديثه ويركب السياره ويقودها بسرعه كبيره ويختفي من امام هذا الكينج الذي نظر خلفه ويأخذ نفس كبير بشده من السيجاره وهو يفكر بحديث اسد اليه ليغلق عينيه بقوه كبيره ويذهب يركب سيارته وهو يفكر بكل ما حدث وسوف يحدث إذا بقي مع هذه الفتاه فما هو القرار الصحيح في هذا الوقت ان يترك الكينج قشطته لحالها ويغادر البلد أم أنه يبقي معها (رأيك وتوقعتك يا وليه)
1
في صباح يوم جديد تدخل صابرين غرفة ابنتها ترها تنام علي بطنها وهي تضم الوساده اليها وتبكي بحرقه كبيره لتركض سريعا اليها وتضمها الي احضانها وتبكي بتول بقوه وعنف اكبر وتضمها صابرين وهي تعلم ما بداخل ابنتها فلا احد بهذه الدنيا يفعل بابنتها هذا سوا الكينج لم تبكي بتول بهذا الشكل سوا ان وكان شي منه وتقول صابرين وهي تتألم علي ابنتها بشده.قولتلك مش هيجيلك من وار غير وجع القلب يا قشطه انتي ليه مش فاهمه ده انتي مينفعش تكوني مع صقر
بتول بدموع تحاول ان تسيطر عليها.بس انا مش قادره اعيش من غيرو يا ماما انا بحبه ومهما عمل قلبي ميقدرش يقسي عليه ولا يكره انا مش عايزه احب صقر والله ما عايزه يا ماما بس غصب عني والله
تضمها صابرين وهي لا تريد ان تقسي عليها لأجل ان لا تهرب منها لاحضان صقر وهي تعلم بأن ابنتها لم تذهب سوا اليه وتقول.ارمي قلبك تحت رجلك وعدي عليه يا قشطه حب صقر لعنه يا بنتي ومش هيجيلك من وارها غير التعب اللي انتي في ده من قبل ما يحصل بينكم حاجه وقبل حتي ما يدخلك بيته ايه اللي هيحصلك لو دخلتي بيته وبقيتي وسطهم
تفكر بتول في حديث والدتها وهي لا تعلم ماذا تفعل بالفعل تفكر بالذي فعله صقر بها ولم تستطيع ان تفكر بشئ سوا خيانته اليها وزواجه من هذه الحقيره تبكي بتول وهي تشعر بأنها لحالها لم يوجد معها سند تشعر بعدم امان وراحه منذو ان خرجت من سيارة صقر وهي لم تريح لا تعلم ماذا تفعل لاكنها لم تريد وجود صقر معها بعد حديثه وفعلته معها تبتعد عن والدتها وتنظر اليها وكانت ان تتحدث لاكن تري بالذي تدخل بهمجيه شديده وتقول بصوت عالي.ايه اللي بتعملوا ده يا بت منك ليها يلا علشان انا جعانه اوي وجايبه اخري
تنظر اليها بتول وتمسح دموعها وتقول.وايه الجديد ما طول عمرك جعانه
موده بغيظ طفولي.اما انتي اخت قليلة أصل صحيح انا طول عمري جعانه يا تربية ناقصه
تمسك صابرين (الشبشب) وترمي عليها لتتفده موده سريعا وتقول صابرين بغيظ متصنع.لحظي ان تربيتها هي هي تربيتك يا حيوانه انتي
تنظر اليها موده وتقول بغضب طفولي.انتي لازم تعكنني عليا يا وليه انتي مش كده طب والله لا سيبكم وماشيه علشان ترتاحوا مني منكم لله يا بتول انتي وامك منكم لله حقي احتسبتوا عند ربنا
نهت حديثها وتركض سريعا الي الخارج وتنظر صابرين الي بتول وتقول.يلا علشان ننزل يا بتول
تبتسم بتول بتصنع وتقول.عايزه انام اوي هنام شويه ولما اصحي هنزل علي طول يا ماما انزلي انتي
تبتسم صابرين وهي لا تريد ان تفعل شئ يزيد ما بها لتقبلها وتقول.نامي وارتاحي يا قلب امك
تنظر اليها بتول وتتسطح علي بطنها مره اخرى وتذهب صابرين الي الخارج وتنظر خلفها بتول وتغلق عينيها بقوه ووجع شديد وتقول.هتوديني علي فين تاني يا ابن السيوفي
+
كانت تركض هذه الفتاه بطفوليه وتنزل علي الدرج وتتلوي قدمها وكانت ان تقع لاكن تري بالذي يمسك يدها ويسحبها اليه سريعا لتغلق عينيها بقوه وتضمه بجميع قوتها وتقول.بموت ااااااااه ياني ياني ياما ياعيني عليكي يا موده ياللي الزمن جاي عليكي يا صغننه
يرفع اسد حاجبه ويقول.اومل لو مكنتش مسكتك كنتي عملتي ايه يا بت
تبتسم موده وهي مازالت بين احضانه وتقول.كنت طلعتكم في الحلم وقتلكم كلكم ياسطا مش محتاجه كلام دي
ترهم سما بهذا الشكل لتتصدم وتغضب بشده وتذهب اليهم وتقول بغضب شديد.ايه اللي بيحصل علي السلم ده
تبتعد موده عن اسد سريعا وتنظر اليها وتقول.في ايه يا بت مالك علي الصبح كنت هقع واود مسكني الله
تنظر سما الي اسد الذي ابتسم ببرود شديد وتذهب الي الاسفل دون ان تنطق بكلمه واحده وهي تغضب وتغار بشده من موده التي نظرت خلفها وتقول بتفكير وهي تضع ذراعها علي كتف اسد.هي مالها البت دي يا تركي طول الوقت متعصبه كده ليه ميكونش انا كلت وارث ابوها علشان كده مش طايقني
يضربها اسد خلف رأسها ويقول.يا شيخه غوري هو انتي قادره تاكلي اكلك علشان تاكلي ورث ده انتي بتكسلي تحكي في شعرك حتي
موده بغضب طفولي.لا حاسب علي كلامك يا تركي مش علشان ساكته وغلبانه تفكروني اني قليلة في البلد دي لا حاسب واوعي تفكر كده ده انا موده الراوي يا بابا فاهم يعني ايه
يرفع اسد حاجبه ويقول.يعني ايه ومين موده الراوي دي أصلا
تضرب موده الأرض بقدمها بطفوليه شديده وكانت ان تضرب اسد علي كتفه لاكن يمسك يدها ويسحبها اليه ويقول وهو ينظر الي ملامح وجهها.خلاص اكبري بقي شويه وخليكي عاقله
موده بصدمه شديده.انت جبت الكلام ده منين يا تركي
تذهب عيون هذا الأسد غصب عنه الي شفتيها التي تتحرك امام عيونه بهذه الطريقة التي جعلت دقات قلبه تذدد وتنظر اليه موده وهي لم تنتبه لشئ وتقول.ايه يا برنس انت بلمت كده ليه
ينظر اسد اليها ويعود ينظر إلى شفتيها ويبلع ريقه ويحاول ان يمتلك اعصابه وكان ان يبتعد عنها لاكن يسمع التي تقول بصوت عالي.ايه اللي هيحصل اهنا ده
ينظر اسد الي صاحبة الصوت يرها زوجة عمه وتبتعد عنه موده وتقول بغيظ شديد.مالك يا وليه انتي ايه الصوت ده علي الصبح
سماح بغضب شديد.انتي هتكلمني أكده ليه يا بت امك معلمتكيش تتكلمي مع الاكبر مين زين ولا ايه
تنزل موده علي الدرج وتقول.لا عاملتني ياختي وعلشان كده بتكلم معاكي بأدب واحترام اهو انتي مش شايفه ولا نظرك يا حرام ضعيف
تنظر اليها سماح بغضب وحقد شديد ويقول اسد بهدوء.خالص محصلش حاجه يا مرات عمي
سماح بصوت عالي.ازاي محصلش حاجه يا اسد وانا شايفكم بعيني في وضع استغفر الله العظيم يا رب ربنا يستر علي ولاينا بس العيب مش عليك يا ولدي العيب علي اللي امها نسيت تربيتها وتعلمها زين الأصول وال
بس يا ست انتي اسكتي ومش عايزه اسمع صوتك تاني بعد كلامك ده انتي فاهمه.كان هذا صوت صابرين الغاضب بشده من حديث هذه السيده علي ابنتها التي نظرت اليها بحقد وغيره شديده وقالت.هي كلمة الحج مبجاش تنفع ولا ايه شوفي تربيتك يا بت الاصول بتك چاعده تحب وتتحدت مع واد عمها من غير حدود بينهم وانا شوفتهم بعيني وهما مجربين من بعض بطريجة تجول ان بتك متربتيش يا صابرين
تنظر صابرين الي موده وتنزل وتقول بغضب شديد وهي تقف امام سماح.اوعي تغلطي في بنتي يا سماح بناتي متربين احسن تربية وانا مسمحش انك تغلطي في تربيتهم لو بكلمه واحده اقطع لسانك قبل ما تعمليها عند بناتي وحطي مليون خط احمر واوعي تعدي فاهمممه
كانت سماح ان تتحدث وهي تغضب بشده لاكن يقول اسد بصوت عالي بشده.خلاااااص يا مرات عمي متعمليش حوار من ايي حاجه مش عايز اسمع صوت حد وكله يروح يشوف حاله يلا
تفهم سماح بأنه يقصدها فلا احد يوجد لديه حال في هذا المنزل سواها لتغضب وتحقد اكتر وتذهب الي المطبخ وتنظر صابرين الي ابنتها وتقول.ايه اللي انا سامعه ده يا ست موده
كانت موده ان تتحدث لاكن يقول اسد.كانت هتقع وانا مسكتها يا مرات عمي مش ناقصين بقي لت وعجن في حاجه متستهلش
نهي حديثه ويذهب الي الأعلي وتنظر خلفه صابرين وتنظر الي ابنتها التي ابتسمت ببالها شديدة وتقول.جدعه يا بت يا صابرين تربيتي يا بت ايوه كده الوليه دي عايزه اللي يديها فوق دماغها علي طول هي بت حلال وتستاهل والله
تنظر اليها باشمزاز متصنع وتقول.خلي بالك بعد كده ياختي وامشي كويس علشان مش هقبل تقعي تاني احنا مش ناقصين كفايه عليا هم واحد
نهت حديثها وتذهب وتنظر خلفها موده بتفكير وغباء شديد وتقول.مين الهم ده يا ربي هي معقول تكون صابرين بتقع ولا مين اللي بيقع غيرها بقي ايه العيله اللي انا عايشه معاهم دول محدش فيهم مفهوم وكلهم اغبياء
نهت حديثها بغيظ طفولي من هذه العائله فهي لم تفهم منهم شي هذا يغيظها بشده منهم
+
تدخل الغرفه تري مازال علي وضعه يتسطح لا حوله لهو ولا قوه وهو لم يستطيع ان يتحرك وينظر إليها ويقول.ايه جايه تشمتي فيا مش اكده
تبتسم سما وتقول.موضوعك اكبر من شماتي يا فادي ولو عليا فانا خلاص مبقتش قادره احربك ولا اشمت فيك ربنا يهديك لنفسك مش ليا
ينظر اليها فادي وينظر أمامه ويقول.تعالي ازجيني (شربيني)
تذهب سما وتمسك كأس الماء الذي يوجد وتحاول ان تعدل فادي علي قدر المستطاع وتساعده ان يشرب بالفعل وتعوده كما كان ويقول فادي بغضب شديد.غوري مش عايز اشوف وشك ده تاني
تنظر اليه سما باستغراب بهذا التغير المفاجئ فهي ماذا فعلت لاجل ان يتغير ويغضب بهذه الطريقة ولم تتحدث ام تفعل شئ ليقول فادي بغضب اشد.ايه يا $$$$$$ انتي مهتسمعتيش ولا ايه غوري
تغضب سما بشده لتقول بغضب شديد.اتصدق ان انا غلطانه اني جيتلك وعبرتك يا فادي كان المفروض معبركش واقعد في البيت
فادي باعلي صوته.تقعدي في البيت مع حبيب القلب مش كده طبعا ما تلاقيكم مستغلين الموقف اللي انا في ومقضينها مع بعض ويا عالم بتعملوا ايه في غيابي
تتصدم سما بشده من حديثه وتقول.انت واحد مش طبيعي يا فادي
فادي بغضب شديد.مش طبيعي علشان بقولك اللي انا شايفه مش اكده عايزين تستغفلوني وانا مرمي أهنأ وتعيشي يومينك انتي مع حبيبك وتنسي انك متجوزه وتنسي كل حاجه صح
سما بغضب هي الاخري.اديك قولت متجوزه اوعي تنساه اني مراتك يا فادي
فادي بغضب اعمي واعلي صوته.مراتي انا واثق مليون في الميه انها هتستغل غيابي في البيت وهتروح لحبيب القلب بتاعك ده لو مكنتيش روحتي اصلا
ويحاول ان ينهض وبالفعل يستطيع ان ينهض ويمسكها بجميع قوته من شعرها ويقول بغضب اعمي.ايه روحتله يا بت ال$$$$$$ ولا يمكن هو اللي جالك وعملتوا عماليكم علي سريري ايه عجبك اوي هو ولا انا يا $$$$$ مين فينا اللي عجبك اكتر اتكلمي والا قسما بالله لا اقتلك دلوقتي عملتوا ايه في الليله اللي غباتها انا انطقي
تتصدم سما بشده ولم تستطيع ان تتحدث من صدمتها بحديثه الوقح والغير متوقع ليصفعها فادي بجميع قوته ويقول بصوت عالي.ايه الاجابه علي سؤالي صعب اكده يا $$$$$ كنتوا قاعدين فين يا بت ال$$$$$$ وعملتوا ايه
تنزل دموع سما بغزاره شديده وتقول.انا صحيح بكرهك ومش طايقه وجودي معاك لاكن عمري ما اخون بشكل ده يا فادي سيبني في حالي بقي
يمسكها فادي بقوه كبيره من شعرها ويسحبها اليه ويقول بغضب وجنون شديد.مش طايقني علشان لسه بتحبي اسد يا سما مش عايزني علشان عايزه هو مش انا وانتي لو مخونتيش انهارده هتخوني بكره واول ما تجيلك الفرصه هتروحي تترمي في حضن اسد ومحدش فيكم هيفكر في فادي المرمي ده وانتوا الاتنين هتعملوا عملتكم وهتعيشوا ولا هيفرق معاكم حاجه مش كده
تنظر اليه سما بصدمه وتقول بصوت عالي.انت بتقول ايه يا فادي لم نفسك شويه
يرميها فادي علي الارض ويقول بغضب شديد.روحي خلي الدكتور يكتبلي علي خروج انا مش هفضل هنا اكتر من كده لو فضلت هتفكروا اني نايم علي وادني وهتعيشوا حياتكم مع بعض من غير ما تحطوا اعتبار لحاجه يلا غوررررري
تنهض سما وتركض الي الخارج وهي لا تطيق هذا الراجل ولم تطيق ان تبقي معه في مكان واحد وتذهب الي خارج المستشفى بالكامل وهي تبكي ولم تستطيع ان تتحمل كل هذا وحديثه الوقح اليها لم تستطيع ان تتحمل بعد اليوم بالفعل (اوووف حرقتوا دمي وجبتولي اكتئاب اكتر للي منكم لله 😂😂💔)
7
تنزل بتول بعد فتره من الاعلي وهي لا تريد ان يأثر بيها شئ وتريد ان تقوي حالها لاجل ان لا تظهر ضعيفه امام احد وتأخذ قرار صارم بحياتها ولا تعلم هل هذا صحيح ام ماذا لاكن كل الذي تعلمه بانها تريد ان ترتاح فقط لا تري احد لتذهب الي الخارج وتري اسد يوجد بداخل حجرة الفرس لتذهب وتقف بجانبه وترفع يدها وتضعها علي شعر الفرس لينظر اليها اسد برفعة حاجب وهو يشعر بأن بها شئ غير طبيعي ليقول.مالك يا بت عامله كده ليه
تنظر اليه بتول وتبتسم بتصنع وتقول.محتاجك تقف معايا وقفت اخ جمب اخته يا اسد
يبتسم اسد ويقول دون تفكير.رقبتي ليكي يا بت عمي شاوري وامري انتي وانا معاكي في اللي انتي عايزاه
تنظر بتول الي الفرس وتمسح علي شعرها وتنظر الي اسد وتقول.عايزه ارفع قضية طلاق علي صقر يا اسد
22
(بوم غير متوقعه البت دي 😂😂 يلا يا نسوان كفايه كده انهارده خلونا ننام بقي وهحاول انزلكم بارت بكره شجعوني انتوا بس بالفوت والمتابعة وانا هحاول والله علشانكم 💋)
2
