اخر الروايات

رواية هوس الكينج الفصل الثامن عشر 18 بقلم بيري الصياد

رواية هوس الكينج الفصل الثامن عشر 18 بقلم بيري الصياد


                                              
البارت ده طويل اوي اطول بارت في الراويه لحد دلوقتي ووالله كنت هقسموا علي بارتين بس قولت مش خساره فيكم عايزه يجيب تفاعل حلو وكومنتات كتير بين المشاهد 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

7


وهو يري صابرين أمامه وتنظر الي بتول التي كانت تضحك مع صقر بهذه الطريقة وتنظر الي موده التي بين يد اسد وتنظر الي بتول مره اخرى وتقول.ايه يا بت بطني انتي واختك ما صدقتوا تبعدوا عني وعياركم يلفت بطريقه دي
ينظر اسد الي سما التي تغضب بشده من حملة لموده بهذه الطريقة ويذهب اسد ويضع موده في غرفة توجد في الأسفل بعد ان فتحت اليه الخادمه ويسحب صقر بتول اليه ويقول ببرود شديد.بنتك مراتي وفرحنا بعد تالت ايام من دلوقتي يا حماتي 
تتصدم بتول من حديثه بشده وتنظر صابرين الي صقر وتقول بغضب شديد.انساه يا صقر بنتي مش هتكون ليك لو اخر يوم في عمري ولو عملتها تبقي معندهاش دم ولا كرامه أنها ترجعلك بعد اللي عملته فيها وسابتها
يستغرب اسد حديثها بشده ويقول صقر وهو يحاول ان يكتم غضبه الشديد.اولا بيني وبين بنتك محدش يتدخل ثانيا انا متجوز بتول ومطلقتهاش علشان اسيبها ثالثاً مسمحش تتكلمي عليها بشكل ده وعلشان انتي امها وبينا عيش وملح هسكت يا صابرين قولتلك وهرجع اقولها تاني بنتك عندي خط احمر واللي يمس الخط ده مين ما كان هنساه اني اتربيت أصلا 
تنظر صابرين الي بتول وتقول.ازاي متجوزك
تبلع بتول ريقها وتقول.بابا الله يرحمه جوزني لصقر قبل ما يموت بفتره
تتصدم صابرين بشده ويضع صقر يده علي كتف بتول ويسحبها اليه ويقول.يعني بنتك مراتي يا صابرين اتمني تفهمي ده علشان مهما عملتي مفيش حاجه علي وش الدنيا هتفرقها عني وكويس انك جيتي علشان تحضري فرح بنتك يا صابي
تنظر اليه صابرين وتنظر الي بتول وتقول.ايه يا بت بطني عجبك اوي كلامه وهتنسي كل اللي عملوا فيكي
تنظر بتول الي صقر وتنظر الي صابرين وتقول.ماما ممكن تهدي شويه خلينا نتكلم بهدوء 
صابرين بصوت عالي.هدوء ايه اللي نتكلم بي انتي عايزه ترجعي لده وتقوليلي هدوء
يذهب اسد الي صابرين ويقول.اهدي شويه يا مرات عمي وصقر بيحب بنتك وبنتك كذلك وانتي مش هتحبي تقفي في وش سعادتها براحه وكل حاجه هتتحل
تنظر اليه صابرين وتنظر الي صقر وتقول.بيحب بنتي وهو راح اتجوز بنت عمه وفضلها علي بنتي تقدر تقولي بيحبها ازاي وهو راح عاش حياته مع واحده تانيه يا اسد
يتصدم اسد بشده وينظر الي صقر سريعا وهو لم يستوعب ويقول.ازاي لمؤاخذه اتجوزت عليها
ينفخ صقر بقوه كبيره وينظر الي بتول التي نظرت اليه وابتعدت عنه وتنظر اليها صابرين وتقول.لسه فاكره يا بت بطني شكلك نسيتي ده مين وعمل ايه فيكي اوعي تنسي ان ده صقر نفسه اللي سابك وراح لبت عمه واتجوزها ورميكي انتي علي الرف وا
قطع حديثها صقر الذي قال بصوت عالي.في ايه يا صابرين ايه كل ده وبعدين انا لا رميت بنتك ولا عمري هعملها انتي ليه بتصعبيها كده
صابرين بغضب شديد.بصعبها علشان انت متستلهش بتول يا صقر انا مش عايزها معاك اللي ساب بنتي ومفكرش فيها ميستهلش تكون معاه تاني 
تغلق بتول عينيها بوجع وقوة شديده وهي لم تستطيع ان تتحمل كل هذا الضغط الذي به هي الآن تركض الي الاعلي بسرعه كبيره وينظر خلفها صقر وهو يشعر بأنها تبيعه وتسمع كلام والدتها التي نظرت اليه وقالت.طلق بنتي وسايبها في حالها يا صقر بتول عمرها ما هتكون ليك مهما حصل 
يميل صقر برأسه قليلاً ويقول ببرود شديد.هروح اشوف مراتي وبعدها ارجعلك نتكلم يا صابرين 
نهي حديثه ويذهب الي الاعلي وكانت صابرين ان تصرخ لتمنعه من هذا لاكن يمسك اسد يدها ويقول.كفايه يا مرات عمي صقر واخد رصاصتين وملحقش يرتاح ومينفعش اللي بتعملي ده سبي يرتاح شويه وبعدها ابقي اتكلمي معاه
تنظر اليه صابرين وتقول.واخد رصاصتين ازاي 
ينظر اسد الي فادي الذي يشمت بشده بصقر من حديث صابرين ويتمني انها تبقي علي وضعها ولم تعطي ابنتها لكي يعود ولم يأخذ الذي يريده وينظر الي صابرين ويقول.تعالي معايا نتكلم شويه يا مرات عمي
نهي حديثه ويأخذ صابرين معه وينظر فادي الي زوجة عمه التي قالت بغيره شديده من صابرين.جايه هي وبناتها يخربوا علينا البيت ويجلوا (ويقلوا) راحتنا 
تنظر اليها سما بشمزاز شديد وتذهب الي الاعلي ويقول فادي وهو ينظر امامه.اصبري يا مرات عمي شكل صقر ده هيطلج بتول وبعد ما يطلع من اهنا هجتلوا وهجيب حق عمي منيهم وبعدها نبجي نتصرف في صابرين وبناتها 
تبتسم والدة سما سماح بحقد وغيره شديده وتنظر أمامها وتقول.لا ميهكفنيش ده انا عايزه أحسر صابرين علي بناتها واخليها ترجع بحري وهي موطيه رأسها في الأرض وهعمل ده لو هيكلفني عمري 

5



                                      


                
يدخل الغرفه يرها تقف امام النافذه وهي تعطي ظهرها ويظهر عليها التفكير والحزن الشديد ليذهب ويقترب منها بشده ويضع يده علي يدها ويضمها من الخلف بقوه كبيره وتغلق بتول عينيها بوجع شديد وهي تعلم بأن هو فلا احد يستطيع فعل ذلك سوا ويهمس صقر اليها.ايه لدرجة دي بيعني ومتخليه عني يا بتول
بتول بحزن شديد.انت مشترتنيش في الاول علشان اشتريك دلوقتي يا صقر انت بعتني الاول 
ينفخ صقر بقوه كبيره ويغلق النافذه ويحملها بين يده ويذهب بها الي السرير وتنظر اليه بتول وهي لم تستطيع ان تتحدث ام تقول اليه شئ أكثر من ذلك ويسطحها صقر علي السرير وينظر اليها ويتسطح فوفها ويدفن رأسه بين أحضانها وتنغز بتول اصباعها غصب عنها ودون وعي بين خصلاته ويبتسم صقر ويقول.نامي دلوقتي ونتكلم بعدين يا بتول 
تنظر بتول الي سطح الغرفه وتقول.قوم علشان في دوا لازم تاخدو دلوقتي يا صقر وبعدين ارجع نام 
يمص صقر شفتيها بقوه كبيره ويقول.نامي وسبيني انام يا قشطه 
تنظر اليه بتول بعتاب شديد ولم تستطيع ان تتحدث ليبتسم صقر وهو يفهمها جيد ويضع رأسه بين أحضانها ويصمت لفتره طويله ولا احد ينام وتقطع هذا الصمت بتول وهي تقول.طلقني وسابني يا صقر احنا مينفعش نكمل مع بعض بعد كل ده
ينظر اليها صقر بغضب اعمي وينهض من عليها بعنف وقوة ويقول بغضب شديد.سمعتي كلام امك يا بتول سمعتي كلامها وبعتيني زي ما هي عايزه 
تنظر اليه بتول وتقول.احنا الاتنين مش لبعض يا صقر وانا مش هقدر اعيش الحياه اللي انت عايز تحطني فيها وهنرجع بعدين نخسر ونتطلق برضو يبقي ليه نصبر كل ده خلينا نوفر علي بعض وقت وتعب يا صقر 
بغضب صقر منها بشده ويحاول ان يهدي قليلاً وينظر الي بتول ويقول.لو كنتي معايا سيبك من الدنيا كلها يا بتول وانا بقولك اهو عمر موضوع جوازي من رنا هسمح انه يأثر فيكي ولا في علاقتنا واوعدك اني اعمل كل حاجه علشانك وعلشان سعادتنا مع بعض 
تنهض بتول وتقترب منه وتقول.مقدرش يا صقر مقدرش احرب امي علشانك وخصوصا وهي معاها حق في كل كلمة قالتها انت بعتني علشان بنت عمك وسابتني واتجوزتها هي
يبتسم صقر بجمود شديد ويقول.طيب يا بتول خدي قرارك براحتك واختاري يا تكوني معايا ونحرب انا وانتي الدنيا كلها علشان نكون مع بعض 
وينهض ويضع يده في جيب البنطال ويقول بجمود اشد وهو ينظر أمامه.يا هتفضلي طول عمرك بعيد عني بس طلاق مش هطلق انتي عارفه ان ده الحاجه الوحيده اللي مش هعملها هتفضلي عايشه لوحدك وبعيد عني وتحترمي اسمي اللي شايله
نهي حديثه ويذهب الي الخارج وهو يشعر بوجع شديد به ويفتح الباب وكان ان يخرج لاكن يلف ويقول وهو ينظر اليها.انا احرب الدنيا بطولي علشانك بس تكوني معايا وعايزني اعمل ده مقدرش احربك انتي والدنيا علشان تكوني معايا يا بتول خدي قرارك براحتك واختاري اللي انتي عايزاه وانا معاكي في يا بت الناس بس افتكري ان دي الفرصه الاخيره لينا
نهي حديثه ويذهب الي الخارج ويغلق الباب ويري اسد كان يسير واستمع لحديثه اليها وينظر اليه صقر وكان ان يذهب لاكن يقول اسد.ايه اللي يخليك تتجوز وانت لسه مدخلتش علي مراتك الاوله حتي
ينظر اليه صقر ويبتسم ببرود شديد ولا يتحدث ليقول اسد بتفكير.طب لو كنت دخلت وعاشت معاها كنا قولنا انها مكفتكش وعلشان كده اتجوزت غيرها ولو انت اتجوزت بت عمك الاول نقول اهو اود فاق وعرف مين اللي بيحبها بس انك تكتب علي واحده وتروح تتجوز التانيه ايه ده في حاجه مش مظبوطه في موضوعك ده
ينظر صقر أمامه ويقول بجمود شديد.في حاجات كتير مش مظبوطه مش الموضوع ده بس
ويستكمل وهو ينظر الي اسد.وعلي الموضوع ده انا كان عندي اسباب كتير تخليني اتجوز جوازتي التانيه ومكنش ينفع متجوزش الدنيا حطتني قدام ده وكان لازم اسد 
اسد برفعة حاجب.تسد في ايه بظبط ده انت مدخلتش علي دي وكده سابت جوازك منها ناقص علشان تكمل التانيه وتروح تتجوز جواز كامل وتسيي دي وحتي بقالك بتاع سنه وست شهور مفكرتش تتم جوازك من الاوله ولا يمكن تكون مش قادر علي اتنين وعلشان كده عايز تستغني عن واحده يا كينج 
يمسح صقر علي دقنه ويقول.امممم مبروك عليك تحليلاتك الزفت وياريت متفكرش تاني علشان متتعبش نفسك وإذا علي جوازتي الاوله هتممها قريب اوي 
يبتسم اسد ويقول مش هسالك على السبب اللي يخليك تسيب البت اللي بتعشقها وتروح تتجوز بس هقولك اوعي تخسر في حربك يا صقر ومش علشان شوية حواجز قدمك ترمي كل حاجه وتستلم حول لو مليون مره اهم حاجه تفوز بيها في الآخر 
ينظر اليه صقر وينظر أمامه ويفكر قليلاً وينظر الي اسد مره اخرى ويقول.عايز مكان هادي ومفيش في حد في ام الجزيزه دي
يبتسم اسد ويقول اليه علي مكان بمواصفات الذي يريدها صقر الذي نزل الي الأسفل وكان ان يخرج لاكن يسمع التي تقول.رايح فين يا كينج وسايب قشطتك كده
يلف صقر وينظر الي صاحبة الصوت ويقول.موده مش فايقلك دلوقتي 
تذهب موده اليه وتقول بغمزه.هي قشطه قلبت عليك بسرعه دي طب كانت تستني تكون فوقت من الرصاصين اللي واخدهم
ينفخ صقر بقوه كبيره ويقول.هي اختك دي بيفرق معاها حاجه ولا في حاجه بتقف في وش عمايلها
تضع موده ذراعها علي كتفه وتقول بهمس اليه.بيني وبينك انت بتفرق واوي ياسطا انت مشفتش شكلها كان عامل ازاي وانت في العمليات والله كانت تصعب علي الكافر طب انت عارف
يهمهم صقر دون ان يتحدث وتقول موده بهمس اكبر.بتول قالت انك لو مفوقتش لحد الصبح هتقتل الحيوان اللي اسمه فادي وحلفت بده وفادي كان هيضربها وقال عليها فاجر ولوله ان اس
لم تستكمل حديثها بعد ان نظرت الي صقر الذي اسودت عيونه بطريقه رعبتها بشده لتنتبه لحديثها موده وتبتعد عن صقر بخوف منه ويقول صقر بهدوء ما قبل العاصفه وهو ينظر اليها.وقال ايه تاني يا موده
تنفي موده بخوف وسرعه وتقول.مقالش ح
.موددددددددددددددددده مش عايز كدب الوسخ ده قالها ايه تاني.كان هذا صراخ صقر الذي هز اركان المنزل بهذا الحديث وينزلون سما وفادي وتقول موده بخوف.والله ما قال حاجه تاني يا صقر 
ينظر صقر الي فادي الذي ينزل علي الدرج ليركض اليه ويلكمه بجميع قوته ويقع فادي من الدرج علي الناحيه الاخري وينزل صقر اليه ويلكمة بقوه كبيره تجعل اسنانه يطيرون بعيد عنه ويصرخ فادي بوجع شديد وياتون الجميع علي صراخ فادي وتتفزع موده بشده وهي تسمع صوت صقر العالي بشده وهو يقول.بقي انا مراتي فاجر يا ابن ال$$$$$$ 
ويصفعه صقر بجميع قوته ويقع فادي علي الأرض وينظر اسد الي صقر وهو مازال في الاعلي ويضع يده علي السور ويترك صقر يفعل ما يريده ليست لأنه يكره فادي فهو شقيقه مهما فعل لاكنه يريد فادي يستوعب مع مين يقع لكي لا يقوم بفعل شي مره اخرى ويبدأ صقر يضرب بفادي ضرب مبرح ولا احد يستطيع ان يتحرك ام يفعل شئ من شكل صقر المخيف بشده وتنزل بتول وتنظر الي صقر الذي يضرب فادي بهذه الطريقة وتقول.في ايه
تضرب موده علي وجهها بحسره وتقول.انا السبب انا السبب اتحمست زياده ومخدتش بالي والله
وتنظر الي سما التي تنظر الي فادي وهي تتذكر كل ما يفعله بها وتنزل دموعها بغزاره شديد وتقول.معلش ياختي بس جوزك ابن كلب ويستاهل اللي يحضر الجن يستحمل بقي علشان بعد كده يزعل القشطه بتاعتنا
نهت حديثها وهي ترمي قبلة في الهواء الي بتول التي نظرت اليها بغضب وتقول صابرين بغضب وهي تنظر الي موده.انتي بتقولي ايه يا موده ده ابن عمك ومينفعش تقولي كده
تنظر اليها موده وتتصدم من وجودها فهي لم ترها ولم تنتبه اليها الي الآن لاكن تخفي صدمتها وتذهب الي احضانها وتقول بغضب طفولي.ابن عمي كان هيضرب اختي ووضرب جوز اختي بالنار يبقي يستاهل الحرق يا صابي 
تضمها صابرين وهي تنظر الي صقر الذي مازال يضرب فادي بقوه كبيره ويكاد يموت فادي بين يده وتقول سماح بغضب شديد وهي تخاف بشده من شكل صقر.حد يعمل حاچه هيچتل جوز بتي بشكل ده حد يشيلوا
تنظر بتول الي صقر وينزل اسد ويذهب اليه ويمسكه من ذراعه ويقول بصوت عالي وهو يحاول ان  يسحبه بعيد عن فادي.صققققر كفايه كده هيموت بين ايدك 
يسحب صقر ذراعه من اسد بعنف شديد ويقول بصراخ فزع الجميع.قسمابربي اللي هيقرب لا احطوا مكانه انا سكت وبلعت الطلقتين اللي خدتهم بمزاجي بس اللي يجي علي مراتي وانا عايش الله في سما لا ادفنه عايش
نهي حديثه ويمسك فادي من التشيرت الممزق الآن من الضرب ويلكمه بجميع قوته ويقع فادي يفقد الوعي وهو لم يستطيع ان يصمد بعد الآن امام هذا الكينج وهل يصمت صقر وينهي كل هذا بتأكد لا يصفعه بقوه كبيره وينهض يمسك زجاجة ماء ويسكبها بالكامل عليه ويتفزع فادي بشده ولم يستطيع ان يتحرك ويرمي صقر الزجاجه عليه وينزل لمستوا ويصفعه بقوه وعنف شديد وتنظر بتول اليه وتلاحظ وجود دماء علي ظهره ولا يظهر من لون التشيرت الاسود لتركض اليه سريعا وتضمه من الخلف وتشعر بدماءه التي تغرق ظهره بالفعل لتقول.صقر كفايه انت بتزف يا صقر كفايه علشان خاطري
ينظر اليها صقر ويقول.موده خدي اختك يلا
تبلع موده ريقها بصعوبه وتقول.لا مليش دعوه انا عايزه اعيش والنبي
يمسك صقر يد بتول ويبعدها عنه ويرميها الي صابرين وينزل الي فادي ويلكمة بقوه كبيره وتنظر بتول الي صابرين التي نظرت الي صقر وهي تعلم بأن هذا جنون الكينج وتعلم بأنه يفعل أكثر من ذلك وتذهب بتول الي صقر وتقول بغضب شديد وصوت عالي.صققققققر كفاااااايه وحياتي عندك كفايه انت بتنزف جامد اوي كفايه كد
نهت حديثها وتمسك يده قبل ان يصفع صقر فادي مره اخرى وهو لم يعطي لحديثها اهميه ويستكمل ما يفعله بهذا الحقير وتنزل دموع بتول وتقول بغضب شديد.انت بتفكر في ايه يا صقر كفايه كده وارحمني شويه حرام عليك اللي بتعملوا ده
ينظر اليها صقر ويسحب يده منها وينهض وينظر الي فادي الذي لم يستطيع يفتح عيونه ام يحرك شي به ويقول بصوت عالي بشده.لسه حسابك مخلصش بس عايزك فايق في اللي جاي هسيبك يومين وهرجع اصفي حسابي معاك يا $$$$ 
وينظر الي صابرين ويقول بصوت هز اركان المنزل وهو يضم بتول اليه.وانتي التانيه بنتك بتاعتي ولا انتي ولا الدنيا كلها تقدروا تبعدوها عني واوعي تفكري ان سكوتي ضعف علشان قسما باللي خلقني وخلقها انا اهد الدنيا كلها علشان تكون بنتك معايا وفي حضني وساكت بس علشان عامل حساب للي بينا يا صابرين اوعي تنسي انتي كمان علشان لو نفذ صبري عليكم اسهل حاجه هعملها هاخدها بعيد عن كل الارف ده وهتحلمي تشوفي شعره منها بعد كده
نهي حديثه ويسحب بتول ويخرج من هذا المنزل بالكامل وتنظر سما الي فادي ودموعها لم تجف ويقول اسد بصوت عالي.عزوز تعال ناخد فادي علي المستشفى بسرعه يلا 
نهي حديثه ويحمل شقيقه مع عزوز ويذهبون الي الخارج وتضرب سماح ابنها بكتفها وتقول.يلا علشان تروحي مع چوزك مينفعش اكده يلا
تنظر اليها سما وتبتسم بدموع شديد وتذهب الي الخارج بالفعل وتنظر خلفها سماح وتقول وهي تنظر الي صابرين.من يوم ما دخلوا عيالك بيتنا ومفيش حاچه في مكانها ياريتكم ما چي
.سماااااح روحي وار بتك هتكون محتاچكي دلوچتي.كان هذا صوت منصور الذي ينزل علي الدرج بمساعدة الخادمه بعد ان أصر بأنه ينزل ليري ما يحدث وهذه الاصوات العاليه وسمع حديث صقر فصوت صقر كافي ان يصل لآخر هذه الجزيزه وتنظر سماح الي منصور وتذهب الي الخارج وينزل منصور ويذهب يجلس علي الكرسي وينظر الي صابرين ويقول.وجفه (وقفه) في طريج (طريق) سعادة بتك ليه يا صابرين يا بتي
تنظر اليه صابرين وتقول.ده مش ليها يا عمي وعمر صقر ما هيخليها مبسوطه صقر مش هيجي من وار غير وجع القلب 
يبتسم منصور ويقول.علي اللي انا شافته بجولك بتك مش هتلاجي حد يعشجها زي صقر يا بتي وهو الوحيد اللي جادر (قادر) يسعدها وهو اللي هيجبلها الدنيا كلها تحت رچالها اهم حاچه تكون مبسوطه يا صابرين سيبي بتك تعيش مع الراجل اللي قلبها اختاره وملكيش صالح باخيارها ده
تنظر اليه صابرين وتذهب الي غرفتها وهي تفكر بحديث منصور وتعلم بأن صقر يعشق بتول لاكنها تعلم أيضا بأن ابنتها لم تتحمل ان تبقي معه وهو يتزوج باخري لا تعرف ماذا تفعل صابرين وينظر منصور الي موده التي قالت.انت عارف يا جدو لو صابي اقتنعت باللي قولتله ده انا هعمل ايه
منصور باستغراب.هتعملي ايه
تقبله موده بقوه وتقول.هبوسك بوسه كبيره جوي جوي 
يضحك منصور علي جنونها ويأتي بعقله فكره لينظر اليها ويناوي ان يفعل الذي اتاه بعقله الآن ويبقي يفكر في هذا ويفكر كيف سوا يفعله فما هو هذا الشئ وهل سوف ينفذ التي يريده ام ماذا يحدث (قوليلي توقعتك بسرعه يا وليه )

1



        

          

                
كان يجلس أمامها بعد فتره وهي تنظيف جروحه وتقول بغضب شديد.ما احنا لو نهدي ونتكلم زي الناس مش بدراع والضرب مكنش فيك اللي فيك دلوقتي 
ينظر اليها صقر بطرف عينيه وينظر أمامه ولا يتحدث وتنظر بتول اليه وتعلم بماذا يفكر الآن لتنفخ بقوه كبيره وتنتهي ما تفعله وتضع يدها على جروحه بعد ان وضعت شاش جديد وتقول.ممكن تعقل وبطل جنانك ده يا صقر انت بتتعبني معاك اوي كده
يمسك صقر يدها ويسحبها اليه ويجلسها علي قدمه ويهجم علي شفتيها وياكلهم بين اسنانه بقوه كبيره وهو يقطم عليهم بعنف ويريد ان ينساه كل شئ بين احضانها والان لا يريد ان يتذكر كلمة هذا الحقير لكي لا يذهب اليه ويقتله الآن وتغلق بتول عينيها وترفع يدها تتعلق برقبته ولا تفعل شئ اخر ويمسك صقر شفتيها بين اسنانه ويمصهم بين اسنانه بعنف شديد ويبتعد عنها ويقول وهو ينظر اليها.مش انتي مش مستعده تقفي قدام امك علشاني شاغله دماغك بيا ليه طالما هي بقت كده يبقي تسبيني اعمل اللي انا عايزو 
تنظر اليه بتول وتقول.انت الزعلان يا صقر
يبتسم صقر ببرود ويقول.لا المفروض افرح بيكي لما القيكي بيعني بشكل ده يا بتول انتي حتي محولتيش محاوله واحده علشاني وانا اللي عامل كل ده وجاي من اسكندريه للسوهاج علشان اخدك وارجعك لبيتي وانتي فى اول مطب قولتي لا مش هقدر ده انا حتي مقولتكيش حربي ولا اعملي حاجه يا بتول كل اللي طالبه منك وقت وسبيني انا هعمل كل حاجه علشان تكوني معايا 
تضع بتول رأسها علي كتفه وتقول.ماما عمرها ما هتوفق اننا نكون مع بعض يا صقر
يضمها صقر اليه ويقول.اللي يفرق معايا بنتها مش هي عايزه نكون مع بعض ولا لا يا بتول
تغلق بتول عينيها وتقول.مش عارفه خايفه اندم يا صقر
ينظر صقر أمامه لفتره ويبقون في صمت مرعب لا يكون صوت سوا صوت أنفاسهم لفتره ويقطع صقر هذا الصمت ويقول.امممم يلا اوصلك علي بيت جدك يا بتول وفكري وشوفي نفسك عايزه ايه في الآخر 
تنظر اليه بتول وتنهض وهي بالفعل تريد ان تفكر بكل خطوه سوف تفعلها لأجل ان لا تخسر والدتها وعائلتها وبنهاية تندم بأنها خسرت الجميع لاجل هذا الكينج تريد ان تفكر بكل شي ويعدل صقر الطرحه اليها ويذهب الي السياره ويخرج منها قميص ويرتدي دون ان يغلق الازرار ويرتدي النظاره السوداء ويقول وهو ينظر الي بتول.يلا اركبي
ويفتح اليها الباب وكان ان يذهب ليركب هو الآخر لاكن تمسكه بتول سريعا وتنظر اليه وتقترب منه بشده وتقول وهي تغلق ازرار القميص.محدش قالك قبل كده انك تلم نفسك لما تكون معايا 
ينظر اليها صقر ويقول ببرود.اوعي ويلا علشان اوصلك يا بتول
ترفع بتول وجهها اليه وتقبل وجهه بخفه وتقول.ويرضيك اني اسيبك تمشي كده وتاخد برد يا بابا عايز الناس تقول عليا بنت قاسيه سايبه جوزها يطلع بشكل ده
يبتسم صقر عليها غصب عنه ويقول.طب اخلصي يا بت علشان نمشي 
اومالت لهو بتول وتغلق جميع ازرار قميصه بالفعل وتغلق اول الزر ولا تترك زر واحد ان وغلقته وينظر اليها صقر ويركبها السياره ويفتح اول ازرار القميص ويركب الناحيه الاخرى وتنظر اليه بتول وتقول بغضب شديد.تقدر تقولي فتحتهم ليه يا صقر ولا عجبك البنات يبصوا علي عضلاتك دي ويمكن تعجب واحده من هنا وتيجي توقعك وتتجوزها وكده برضو هترجع بمراتك بجد يا بتاع رنا
ينظر اليها صقر ويقود السياره سريعا ويقول.امممم ومالو اهو ارجع باتنين بدل واحده واجرب اعيش بين تلات حرايم واللي تعدل مزاجي منهم هي اللي هتفضل علي ذمتي ولا ايه رأيك انتي
نهي حديثه باستفزاز شديد لتصراخ بتول بصوت عالي وهي تقول.صقققققققققققققققققر متعصبنيش دلوقتي 
ينظر صقر الي طريقه وهو يبتسم باستفزاز ويقول.خلاص انا غلطان اني بقولك علي خطتي 
تنظر بتول أمامها وهي تغضب منه بشده ويصل صقر بعد قليل ويقف السياره ويقول وهو مازال ينظر أمامه.انزلي يلا 
تنظر اليه بتول وتقول.وانت مش هتنزل
يعدل صقر النظاره ويقول.لا مش دلوقتي لو احتاجتي حاجه كلميني انزلي ومش عايزك تتكلمي مع دكر في ام البيت ده غير جدك مفهوم
نهي حديثه وهو ينظر اليها بغضب مكتوم لتبتسم بتول وتقبل وجهه وتقول.مفهوم يا بابا
نهت حديثها وكانت ان تذهب لاكن يمسك صقر يدها ويقبل شفتيها بقوه كبيره ويبتعد عنها ويعدل الطرحه وينزلها ويميل برأسه بأنها تذهب وبالفعل تخرج بتول من السياره وتدخل الي المنزل وينظر خلفها صقر ويقود سيارته بسرعه وهو يفكر ماذا يفعل لاجل ان يأخذ هذه الفتاه ويجعلها معه طوال الحياه كما يحلم ويريد فهل سوف يفعل صقر ما يريده ام القدر سوف يقف أمامه للمره الذي لا يعلم عددها 

1



        
          

                
كانت تقف امام الغرفه وهي تري زوجها يتسطح في الداخل ليست لهو حوله ولا قوة وهو يتألم بصوت عالي من الذي فعلوا به هذا الكينج وتري اسد يقف بجانبها لتنظر اليه وتقول.ليه مشلتش صقر علي اخوك يا اسد معقول يكون وصل بيك الكره انك تبيع اخوك للغريب
كانت تقول سما حديثها فقط لأجل ان تتحدث معه ليست شي اخر وينظر اسد اليها ويقول.اخويا محتاج تربية ومفيش غير صقر هيقدر يربي علشان عمره ما هيحن قلبه عليه ولما ياخد علقة زي دي بعد كده قبل ما يمشي خطوه واحده هيكون حسابها وبعدين انتي نفسك شوفتي صقر كان عامل ازاي واحمدي ربك ان جوزك طلع منها عايش وبيتنفس اهو 
تبتسم سما بحزن وتقول.واخرتها يا اسد 
ينظر اسد أمامه ويقول.ادخلي شوفي جوزك يا مرات اخوي
قال هذا لاجل ان يذكرها بعلاقتهم الآن لتقترب سما منه وتقول بدموع شديده.انا مش عايزه اكون مرات اخوك انا سما بنت عمك وحبيبتك يا اسد مفيش حاجه غير كده اوعي تنسي اني حبك الاول والاخير عل
قطع حديثها اسد الذي نظر اليها وقال.الاول وهعديها لاكن الاخير مسمحش وتبقي غلطانه اوي لو معشمه نفسك تكوني اول واخر ست في حياتي علشان ده مش هيحصل واحتمال كبير اتجوز انا كمان الفتره الجايه
تتصدم سما بشده من حديثه وتعود للخلف بسرعه وتقول بصدمه وهي تنظر اليه.يعني انت هتتجوز بجد يا اسد
اومال لها اسد وقال.ليه لا انا راجل وليا احتاجتي اللي لازم اتجوز علشانها واهو احسن ما امشي في الحرام ولا انتي ايه رأيك 
نهي حديثه وهو ينظر اليها وينزل حديثه كطعنات لقلب هذه المسكينه وتذهب الي غرفة فادي دون ان تتحدث ام تقول اليه شئ وينظر خلفها اسد ويبتسم ببرود شديد ويري الطبيب يخرج من الغرفه لينظر اليه ويقول.في حاجه خطيره
ينظر اليه الطبيب باستغراب من بروده هذا ويقول.ده شكل في تيرله راحت وجات عليه هو ازاي وصل للشكل ده وايه السبب لكل ده
ينظر اسد الي فادي الذي في الداخل ويقول.لعب مع الشخص الغلط ودي النتيجه 
ويستكمل وهو ينظر اليه ويقول.المهم هو دلوقتي في ايه
الطبيب بجديه.لسه عايزين نعمل إشاعات علشان نحدد اللي ظهر لحد دلوقتي كسر في ايدو الشمال وفي كسر في ضلع من ضلوعه ومناخره برضو ولسه هنعرف في الاشاعات هو لازم يفضل هنا لحد ما نشوف حالته
اومال لهو اسد ويقول.طيب تقدر تروح دلوقتي ولو عرفت جديد ابقي كلمني
اومال الطبيب ويذهب لكي يستكمل عمله وينظر اسد الي الغرفة ويقول.غبي يا صقر يخربيتك اهلك كل ده علي كلمه يا ابن المرا اومل لو قتلها كنت عملت ايه يلا فادي ابن حلال ويستاهل برضو ويمكن يقع وقعه كمان مع صقر ويعملها في تاني بس يكون اتحسن شويه ويارب يكون عنده رحمه المره الجايه 
نهي حديثه بابتسامة ويذهب الي خارج هذه المستشفي وهو لم يريد يفكر بشئ يريد ان يصفي ذهنه فهو إذا فكر سوف يتفجر عقله بتأكد لذلك لا يريد ان يفكر الآن 

+


في داخل هذه الغرفه كانت سما تنظر اليه ولا تنكر بأنها تشعر بشماته شديده فالشخص الذي كان يضربها ويعذبها دائما أتاه شخص وفعل به اكتر من الذي يفعلوا بها وجعله يتسطح علي هذا السرير بهذا الشكل تفكر بأنه يستحق ما حدث اليه الآن فهو فارقها من البداية عن حبيبها وبعد ذلك تزوجها وجعلها تعيش أيام سيئه بشده وكان يريد ان يقتل صقر ويفرق بينه وبين بتول الذي حدث معه جيد لاجل ان لا يفكر بهذا الشئ بعد الآن كانت سما تفكر بهذا الشئ لاكن تستحقر حالها من تفكيرها وهي تشمت به بهذه الطريقة وتنزل دموعها وهي لا تريد تكون سيئه مثله ويفتح فادي عينيه وهي شبه مغلقه ويشعر بسما ليقول بصوت يكاد يظهر وتسمعه.ايه شمتانه فيا يا $$$$$$ فرحانه في اللي حصل مش اكده
تضحك سما بتصنع وتقول.علشان تعرف ان كل قوي في الاقوة منه يا فادي وعمر اللي بتعمله فيا هيروح كده ربك رب عادل ومسير اللي بتعملوا هيطلع عليك في يوم من الايام 
يغضب فادي بشده ولا يستطيع ان يحرك جسده ليقول بغضب وصوت منخفض ومتعب بشده.غوري من اهنا مش عايزك ولا عايزه اشوف وشك يا بت ال$$$$$ 
(لا محدش يمسكني سبوني علي ابن الكلب ده عصبني وحرق دمي الوسخ ابن الكلب)
تنظر اليه سما باشمزاز شديد وتقول.طالعه خليك هنا لوحدك يمكن تقدر تعمل حاجه وتساعد نفسك روح ربنا يخلص حقي منك كمان وكمان يا فادي
نهت حديثها وتركض الي الخارج وهي تبكي ولا تستطيع ان تمسك دموعها وحالها وهي تبكي بقوه كبيره وتفكر بكل ما حدث ويحدث اليها فهل سوف تعيش هذه الفتاه ام سوف تسرق منها الدنيا المزيد من راحتها وكل شي 

3



        
          

                
يدخل المنزل يري بتول تجلس علي اريكه توجد في الخارج وهي تنظر الي السماء فالان الساعه تخطت العاشر مساء ليبتسم ويذهب يجلس بجانبها ويقول.طب كنتي استنيتي شويه كمان علشان يظهروا النجوم كويس وتعرفي تعديهم
تنظر اليه بتول وتقول.ولا مش ناقصكي وجايبه اخري من الدنيا كلها سيبني في حالي احسنلك 
ينظر اليها اسد باشمزاز متصنع ويقول.بيحبك وعامل كل المسلسلات دي علشانك علي ايه صقر لو بيفهم يهرب وينفد بجلده احسن
تنظر اليه بتول بغضب شديد وتقول.اتصدق انك واطي صحيح مش عجبك ليه ياخويا 
يبتسم اسد ويقول.علشان لو عجبتني هفتح حرب مع الكينج ووقتها خلينا نشوف مين اللي هيكسبك يا قشطه
تضحك بتول بخفه وتقول.فينك يا صقر تيجي تسمع كنا شوفنا شوية اكشن عنب دلوقتي
(صقر لو كان قالها روحي اتكلمي مع اسد واضحكي معاه مكنتش اتكلمت معاه كده يعجبني في بتول انها بتسمع الكلام بطريقة تشل😂😂😂)
يضربها اسد خلف رأسها بقوه ويقول.وكل الاكشن اللي احنا في من يوم ما دخل جوزك البيت مش عجبك ده البيت مبيخلش من واركي انتي وجوزك
تتنهد بتول بقوه كبيره ولا تتحدث ليفهم اسد علي الفور بماذا تفكر ليبتسم ويقول.صقر يستاهل انك تحاولي علشانه يا بتول حولي وبلاش تتبعي وتكوني أنتي والكل عليه الراجل مننا يحرب الدنيا علشان اللي بيحبها بس ده في حاله واحده وهي لما يشوف ان اللي بيحبها واقفه في ضهره خليكي في ضهر جوزك تكسبي
تنظر اليه بتول وتقول.صقر اتجوز غيري وندمني مره علي حبي لي انا امنتله مره وهو خاني فيها
يبتسم اسد ويقول بهدوء.مسالتيش نفسك ايه اللي يخلي صقر يعمل كده انا من وجهة نظري ان في سبب لده وسبب كبير كمان والا مكنش صقر خان ثقتك في واللي انا شايفه ان صقر مش الراجل الخاين او اللي عينه فارغه تؤ صقر بيحب من قلبه ومخلص للحب ده
تنهض بتول وتقول بغضب شديد.مخلص وعلشان كده اتجوز ودخل عليها يا اسد مش كده صقر كل يوم كان بيقرب من مراته وانا اللي كنت بموت كل لليلة وانا متاكده انه معاها وهو محسش بيا وكمل يا اسد صقر واحد خاين واللي يخون مره يخون ألف 
اسد ببرود شديد.تعالي وانزلي معايا علي أرض الواقع وسيبك من شغل الافلام الهندي دي يا بتول خلينا متفقين ان مشكلتك الحقيقه والوحيده هي جوازه اوعي تحطي قربه من مراته خيانه او تحسبي عليه حسبي علي جوازه من البدايه غير كده لا علشان أولا مفيش راجل هيقبل علي نفسه يتقال عليه لمؤاخذه مينفعش واللي يتجوز وميدخلش علي مراته مينفعش يكون راجل أصلا ووجب عليه طالما اتجوز يدي الست اللي معاه حقها مهما كان سبب جوازه منها وانا مش بدافع لصقر ولا عمري هعمل ده انتي اللي تخصني مش هو ولو علي صقر نفسه هو ميفرقش معايا واللي تفرق معايا انتي يا بت عمي فكري صح وانسي حوار انه قرب من مراته ده وخليكي في سبب جواز صقر السيوفي وانتي علي ذمته 
تنظر اليه بتول وتجلس أمامه وهي لم تستطيع ان تذهب ام انها تتحدث الآن ينظر اليها اسد ويرفع الطرحه علي رأسها فهي تضعها دون ان تربطها ونزلت منها وهي تنهض بهذه السرعه ويقول اسد وهو ينظر اليها.خلينا متفقين ان صقر بيعشق التراب اللي بتمشي عليه ولو يطول محدش يمشي علي التراب ده غيرو هيعمل ده مفيش واحد يجي البيت اللي هو عارف ان اهله قاتلين واحد منهم وحالفين لا ياخدوا تارهم منه وعارف انه داخل البيت ده واحتمال كبير مطلعش منه علي رجله غير لما يكون مستعد وعلي اتم الاستعداد انه يضحي بعمره علشان ياخد مراته من وسط الناس دي وصقر جاه وضحي بنفسه وعلي يدك خد طلقتين ولوله ستر ربنا كان راح فيها وده علشانك انتي يا بتول وتبقي حماره واكبر غبيه لو قولتي ان صقر غبي ومش فاهم ان الدنيا كلها واقفه بينكم وعارف انه داخل حرب شبه مستحيل يكسب فيها بس دخل وكل اللي هو عايزو انتي يا بتول واللي انا شايفه انك نقطة ضعف وقوة لصقر كبيره ولازم تستغلي ده كويس اوي
تنظر اليه بتول باستغراب وتقول.وده ازاي يعني
يبتسم اسد ويقول.يعني اول حاجه تعمليها تعرفي سبب جواز صقر من البدايه وبعد كده
يمسك اسد يدها ويقول بغمزه.تلعبي علي صوبعك وتربي وتعملي في كل اللي انتي عايزه بس ده لا ينفع معاه عناد ولا عصبيه هتعنادي وهتتعصبي هتاخدي علي دماغك وهيزعلك والباقي انتي عارفه مفيش داعي اقوله
بتول بغيظ شديد.انت رخم اوي علي فكره 
اومال لها اسد ويقول.عارف ياختي 
بتول بخبث.قولي بقي اعمل ايه علشان اربي الكينج يا ابن عمي
يبتسم اسد ويقول.قولتلك اعرفي الاول سبب جوازه وبعدها نشوف هنعمل ايه
بتول وهي تنظر اليه.ولو كان السبب تافه وميستهلش انه يتجوز ويعمل كل ده اعمل ايه انا وقتها
ينظر اليها اسد ويقول.برغم اني مفتكرش ده بس برضو هتمشي زي ما هقولك علشان كده كده صقر مش هيسيبك هو عامل زي القيرده مش هيطلع غير بالدم يبقي خدي ربي واكسبي في ثواب وخلاص
تبتسم بتول بخبث شديد وتقول في داخلها.حلوه فكره احرب راجل بدماغ راجل تاني لا واسد فاهم صقر كويس اوي يعني هيخليني اعمل في اللي انا عايزه وفي نفس الوقت مخسرهوش 
يطرقع اسد أصابعه امام وجهها ويقول.ايه يا بت روحتي فين
تفيق بتول من تفكيرها وتقول.موجوده اهو هروح اتصل علي صقر علشان اشوفه فين واروحله
وتنهض وينهض اسد ويقول.تعالي اوصلك عنده بس لفي الطرحه دي زي الناس يلا
تنفخ بتول بقوه وتفعل كما قال وتقول.ده انتوا تخنقوا يا عم والله
اسد وهو يذهب الي سيارته.اخلصي يا بت احسن ما اغير رايي 
وبالفعل تركب بتول مع اسد ويقود اسد السياره الي المكان الذي يشك ان صقر به ويصل بعد قليل وينظر اسد الي هذه المركب الكبيره الذي يضوا بها النور وهي لم تكن سوا في اول البحر ولم تسير في الماء ويري صقر بها بالفعل ليغمز الي بتول التي قالت وهي تنزل من السياره.تردهلك في الافراح يا ابن عمي 
يبتسم اسد عليها وتذهب بتول الي المركب ويقود اسد سيارته للعوده مره اخرى وتذهب بتول وتقف امام المركب وتري صقر يأتي عليها وهو يغضب بشده ويقول بصوت عالي.ايه اللي جابك في وقت زي ده ولا مع ابن عمك كمان 
تذهب اليه بتول وتمد يدها اليها لينفخ صقر بقوه ويقترب منها ويحملها بسرعه ويدخلها المركب لتصرخ بتول وتقول.صقر براحه
ينزلها صقر وتقول بتول بغضب شديد.انت ليه محسسني انك اتعودت وانت بتقطع السلطه يا صقر 
ينظر اليها صقر ويقول.ايه اللي جابك دلوقتي يا بتول 
بتول بدون مقدمات.عايزه اعرف سبب جوازك من رنا يا صقر
ينظر اليها صقر وينظر بعيد عنها ويذهب ويأخذ علبة السجائر ويضع سيجاره بفمه ويشعلها ويأخذ منها نفس كبير وينفخه في الاعلي وتنظر اليه بتول وتذهب تمسك منه السيجاره وتنظر اليه واليها وكانت ان تشرف منها لاكن يمسك صقر يدها بعنف ويقول بغضب شديد.انتي هتعملي ايه يا بت
تبتسم بتول وتقول.نفسي اجربها يا بابا مره واحده علشان خاطري
يأخذ صقر منها السيجاره ويقول.اتلمي علشان مطفهاش في حته تزعلك وتخليكي متنفعيش 
تنظر اليه بتول بغضب شديد من وقحته الشديده وتقول.اشمعنا انت تشرب وانا لا يا صقر 
ينظر اليها صقر ويجلس ويقول.اهو انا ابن $$$$$ وعنصري يا بتول حاجه تانيه
تنفخ بتول بقوه كبيره وتتقن بانها لم تأخذ التي تريده بهذه الطريقة لتنزع الطرحه وتفرد شعرها امامه وينظر اليها صقر ويأخذ نفس من السيجاره وتجلس بتول علي قدمه وتتعلق برقبته وتقول بدلع شديد.طب قول سبب جوازك من الزفته بتاعتك علشان في حاجه ضروري اوي عايزك فيها بعد ما تخلص يا روحي
يرفع صقر حاجبه ويسحبها اليه من خصرها لأجل ان لا تقع ويقول.ومن امتي ده
تنظر بتول الي السيجاره وهي تشتهيها بالفعل ليست مجرد كلام وتنظر الي صقر الذي رمي السيجاره في الماء علي الفور لأجل ان لا يري هذه النظره منها وهو لم يستطيع ان يفعل اليها الذي تشتهي وتريده وتضغط بتول علي شفتيها بقوه وتقول.وهو الاحترام ده بيجي عندي وينتشر ولا هو بتعنادني وخلاص 
يبتسم صقر ويسحبها اليها اكتر ويقول.هخليكي تشدي بروده حتي لو عايزه بس لما تبقي في بيتي وبتاعتي يا بت الراوي
تبتسم بتول وتقول.وانا بتاعتك ولو عايز تاخدني بيتك من دلوقتي انا موفقه ومعنديش مانع يا صقر
يستغربها صقر بشده وشبه يتصدم لاكن تستكمل بتول حديثها وهي تقول.بس قولي سبب جوازك من رنا وبعدها هكون ملك ايدك وتقدر تعمل اللي انت عايزو بعدها بس اسمع السبب علشان هموت لو معرفتش بجد يا صقر
يأخذ صقر نفس كبير بشده وينفخ ويقول.هتسمعي بعقل ولا هنقل ادبنا
تقبل بتول وجهه وتقول.بعقل طبعا يا كينج تعرف عني غير كده
يبتسم صقر ويقول.ما لو مسمعتيش بعقل هرميكي من هنا واقول مشفتهاش تمام
اومالت لهو بتول ويمسك صقر هاتفه وتستغرب بتول بشده وتري يفتحه باسم(قشطه) لتبتسم وينظر إليها صقر ولاول مره يخاف من رد فعل شخص علي شئ كانت هذه المره لم يستطيع ان يتوقع ما سوف تفعل بتول الآن بعد ان تري الذي سوف تري آلان ويفتح صقر هاتفه علي شئ ويضع الهاتف امام عيون بتول التي نظرت الي الهاتف وتنزع عليها صاعقه قويه بشده وتنهض سريعا وهي تنظر الي الهاتف بصدمه شديده و

8


(بارت بارد ورخم مكنش راضي يخلص وانا هموت وانام بس منكرش انه جامد وملين أحداث المفروض اخد راحه يومين تلاته بعد البارت ده اهو علشان لو قولت اجازه بكره تعرفوا السبب وعلشان تكونوا متوقعين كل حاجه مني ومتتصدموش بعدين 😂😂😂😂💋)

4



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close