اخر الروايات

رواية موجوع قلبي الفصل الثامن عشر 18 بقلم شروق مصطفي

رواية موجوع قلبي الفصل الثامن عشر 18 بقلم شروق مصطفي



هي كانت متوقفه اخر الممر المؤدي لغرفه الاجتماعاات تقوم بتصوير العقد الجديد بعد التوقيع لتوزيعه عليهم قبل المغادره
هو ذهب اليها ووقف لحين ما انتبهت بوجوده نظر اليها نظره 🙄
وحرك يده لها وقال لها بتحذير : اوعي تنسي الكلام ال قولتهولك سلام
وترك المكان باكمله

مايا ملحقتش تتكلم كان مشي اصلا
رجعت تكمل عملها وخلصته

كان حسام بيودع حمزه
حسام: استني مايا خلصت اتفضل نسخه من العقد
حمزه :تمام مبروك علينا كلنا وفاتحه خير علينا باذن الله يلا انا حمشي انا بقا اشوف ال ورايا مع السلامه ا/مايا حشوفك قريب الفرح

مايا: ان شاء الله
مع السلامه شرفتنا

حسام: مع السلامه
: سلام
رجع حسام ينظر لمايا : مبروك علينا الصفقه الجديده

مايا ردت بهدوء جدا: الله يبارك فيك وفاتحه خير علينا

حسام:مالك يا مايا فيكي ايه صوتك وشكلك مش مريحني

مايا : طيب ممكن لما نقابل نيرمين قبل مانروح المعرض
حسام: ماشي يكون احسن برده بنات مع بعض لكن لو فيه مشكله قوليلي انا موجود جانبك
يلابينا جهزي نفسك واسبقيني
مايا : حاضر
جهزت نفسها ومشو مع بعض
وطول الطريق مايا منطقتش ولا كلمه وسرحانه
حسام : انتي مش مايا خالص نفسي افهم مالك
يابنتي انتي يابنتي يا مايااااه
مايا انتبهت: ها نعم بتقول حاجه
حسام: لا ولا حاجه الموضوع مايتسكتش عليه

مايا رجعت تاني تنظر ناحيه الاخري
خايفه ترجع تعيش نفس ال عاشته قبل كده من رعب وخوف

حسام اول مره يشوفها كده متعود علي هزارها وكلامها و مقالبها
خلاص وصلنا مسك التليفون: انزلي يلا احنا تحت
شويه ونيرمين نزلت وهي بتركب مبطلتش كلام : ايها القوم وحشتووني اوووي اوووي بقالي ٣ ايام مشوفتكوش يلا بقا نجيب العربيه ونتفسح و *سكتت لما لاقت الجو هادئ وهي المتكلمه الوحيده حتي مسلموش عليها*
:ايه ده مالكم
حسام رجع راسه لورا: هس🤫 صاحبتك عندها مشكله
مايا اتكلمت : ازيك يا نيمو عامله ايه

نيرمين بتكلم حسام بنظرات العيون من غير كلام بتشاور بعنيها علي مايا مالها رد هو مش عارف
نيرمين ردت ع مايا: الحمدلله ياقلبي مالك يا مايا في مشكله بخصوص العربيه
حسام رد: لا الراجل لسه قافل معايا كله جاهز علي التسليم بس انا قولتله حنتاخر شويه كده
نقعدو فمكان تكلمو فيه في هدوء كده ولو احتاجتوني كلموني انا حبقا جنب منكو

نيرمين : طيب ماشي انا عارفه مايا مش بتطلع ال جواها بسهوله كده
ان شاء الله خير

وصلهم الكافيه : انا حعمل مكالمه وحركن عربيه تكونو اتكلمتو ورني عليا اجيلكو

نيرمين ردت :ماشي

ودخلو كافيه واختارو ركن هادئ وقعدو وطلبو مشروب
مايا منطقتش ساكته

نيرمين اتكلمت :مايا مالك ايه ده انتي بتعيطي ليه فيه ايه طيب اهدي طيب

مايا عنيها دمعت فقط مسحت دمعتها : انا كويسه

نيرمين: متقلقنيش عليكي حاجه تعباكي طيب
مايا:لا
نيرمين: طيب مالك
انتي من ساعه ما بعدتي مره واحده وانتي مبقتيش زي الاول هو اه بنهزر ونضحك ونعمل مقالب لكن مش بتحكيلي وتفضفضي زي الاول وانا سايباكي براحتك مش عاوزه اضغط عليكي بس اتكلمي يا مايا خرجي ال جواكي حتي لو حتعيطي اتكلمي

المهم تطلعي ال جواكي

مايا: انا محتاجه فعلا اتكلم مع حد بس مش عارفه ابدا منين

نيرمين: اتكلمي وابداي من اي حته بس اتكلمي وخرجي ال جواكي يابنتي

اخدت نفس طويل وطلعته واتنهدت واتكلمت:
في واحد بيطاردني ومش سايبني فحالي
نيرمين اتصدمت😲: ايه بيطاردك بيطاردك ازاي يعني
مايا :فاكره لما كلمتك اول مره وقولتلك ان عندي كعبله فحياتي حبقا احكيلك لما اشوفك
نيرمين: اه فاكره منا لسه بقولك انتي من ساعه ما باعدي ورجعنا ومبقناش زي الاول مش بتحكيلي زي الاول وانا احترمت رغبتك وسيبتك براحتك قولت وقت ماتحبي تتكلمي حتيجي
مايا: في الوقت ده ظهر شخص فحياتي صدفه وانا مكنش عندي القابليه اني اعرف حد وارتبط واعيش حياتي
طاقتي خلصت في الحزن وقتها مكنش عندي حتي مقدره اني اطلع كلام واتكلم وافتح قلبي لاي حد فرفضه طبعا

بعدها بيوم او يومين مش فاكره بظبط لكن فاكره كل كلمه قالها ومستحيل انساها
*مايا دمعت وهي بتحكي*

كنت واقفه ع البحر لقيته جالي وشدني من ايدي وبيتكلم بصوت عالي جدا وقالي
انتي مرخصه نفسك ليه مش حيرجعلك تاني ! وكلام غريب كده
اليوم ده ضربته بالقلم ومشيت بعيد عنه خفت منه اووي
نيرمين بتسمعها ومش مصدقه : بجد
مايا : اه والله انتي ماتعرفيش لسه ال حصل بعد كده
نيرمين :وايه حصل اكتر من كده ده شكله مجنون اصلا طيب كملي كملي
مايا اتنهدت : رجعت البيت لاقيت ماما بتقولي جايلي عريس مجاش فبالي ان يكون هو استبعده تماما
انا كان ردي علي ماما : لا
اصلا انا مكنتش مهيئه ولا نفسيتي تسمح وكنت عاوزه اكون لوحدي فقط الفتره دي
وتاني يوم كان صادمه بنسبه ليا 🙈 يابنتي دخلت البيت لاقيته هو العريس انا تنحت اصلا وماما سابتنا علي اساس بقا نتكلم ونتعارف لو فيه قبول طيبه اوي امي نفسها تفرح بيا
المهم شدينا اكتر وقالي كلام يوجع اكتر
نيرمين بفضول: يعني قالك ايه
مايا :قالي ((انتي لما تروحي تعيطيله ال بتكلميه ده حيرجعلك تاني انتي بتحلمي)) فصل ٨ ده

نيرمين غريبه اوي جملته دي

طيب وبعدين كملي حنرجع للنقطه دي تاني* ١

ووصلتو لفين بعد كده

مايا: كل مقابلاتنا شد وخلاف واعصاب
وماما حاولت اقولها انه بيتكلم وحش عليا
محاولتش حتي تسمع هو بيقول ايه
كان ردها انه لوسمع كلام وحش عليا مكنش جا واتقدم وصمم يتجوزني*

نيرمين: الصراحه برده مامتك عندها حق
يعني لو عريس اتقدم لواحده ولما سأل عليها لاقاها اخلاقاها مش كويسه
حيصمم عليها ليه ويتجوزها برده كملي مش قادره افهمه برده لسه *نقطه ٢

مايا :شوفي انتي قولتي ايه مش فاهماه طيب انا اعمل ايه
نيرمين : وبعدين كملي وحنرجع للنقطه دي برده بس اكمل الصوره كامله في دماغي الاول

*اخر يوم شوفته فيه*
ماما صممت عليه جدا وشايفه انه مناسب واخويا معندوش مانع طبعا
ومحدش حتي عطاني فرصه انه يسمعني انه شكاك وعصبي ومكلم عليا كلام وحش
كانت نفسيتي كانت في الدمار اصلا وكنت قاطعه الاكل
كنت فحاله صعبه جدا
مابين استسلم واوفق وارضي به واني اقف فوشه وماستسلمش
واخد القرار

الصبح قبل ماتتكلمي معايا
لاقيته اتصل رقم غريب طنشت لما صمم فتحت كان هو طلعت كل جوايا غيز فيه وقفلت فوشه
نيرمين: يا شجاعتك وعمل ايه كل ده محكتليش وساكته ياقلبك

مايا: سيبت تليفوني وطلعت بره لاقيت ماما بتديني تليفونها
ولسه بقول الو 🗣







تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close