اخر الروايات

رواية موجوع قلبي الفصل التاسع عشر 19 بقلم شروق مصطفي

رواية موجوع قلبي الفصل التاسع عشر 19 بقلم شروق مصطفي



لاقيت ال بيزعق جامد اوي وبيستحلف ومنزلش من البيت لحد ماهو يجي وحجات من دي

كان معايشني فرعب والله ده غير اما بيزعق
انتي عارفاني بس لو حد كلمني بصوت عالي بس انا بعمل ايه بعدها قولي انتي؟

نيرمين :ياخبر انتي كنتي بتنهاري من العياط لو حد شخط فيكي بس

مايا : شوفتي هو كان معايشني فحاله رعب ازاي انا مش عارفه بيعمل ليه كده
ويومها كلمتيني واتفقت معاكي وخلاص
فهمت ماما اني فكرت وحقابله عشان ترضي تخليني انزل بس
اتحججت يومها ل ماما حشتري حجات عشان توافق انزل
نيرمين🤭 ونزلتي
اه نزلت وياريتني مانزلت

((وحكت ال حصل كله واختفاءه لحد ما ظهر انهارده))

وقابلته انهارده في الاجتماع
هو صاحب المناقصه الجديده
نيرمين :اممممممم وبعدين كملي حنرجع نقطه دي*٣

نيرمين:
كده يبقا مسابكيش عشان يرجع تاني ده مديلك مهله او مساحه فقط لنفسك
عمل حاجه انهارده ؟
مايا : طبعا ولسه زي ماهو شاكك فيا وف سلوكي وشاكك فحسام ومش طيقه اصلا واني ابعد عنه

نيرمين :مايا انا كده فهمت الصوره كامله حسالك انا بقا النقط ال وقفت فيها لحد ما افهم الحكايه من اولها
مايا :اسألي

نيرمين:

اول نقطه الفتره ال كنتي لوحدك فيها
انتي ماتعرفتيش علي حد او كنتي تعرفي حد وكلمتيه و عاتبتيه مثلا بعشم

مايا: يابنتي هو انتي تعرفي عني حاجه كده برده
انتي عرفاني كويس اصلا
انا مبعترفش بالعلاقات الهوائيه من غير ارتباط رسمي

نيرمين :طيب امال هو عرف منين انك بتتكلمي حد وبتعيطيله وعاوزاه يرجعلك الله ماتجننيش انتي وهو 😂

نيرمين بتفكر بصوت عالي :طيب يعني انتي مكنتيش بتكلمي حد خالص كده وبتعيطي انه يرجعلك
وهو مصمم انك تعرفي حد فزورتي🙊

مايا جا علي بالها حاجه غريبه جدا مكنتش تتوقع ابدا ولا خطر ع بالها
: هو في حاجه كده انا كنت بعملها يعني مع نفسي لما بقعد لوحدي

نيرمين : حاجه حاجه ايه قولي احنا مستنين معجزه يابنتي

مايا محرجه تقول لانها حاجه خاصه لنفسها مش عاوزه حد يعرفها : يعني انا انا كنت بمسك تليفوني وافتح مسجل بصوت بابا و
وافضل اتكلم معاه وارد عليه وبعد مايخلص مسجل اقعد انهار من العياط واقوله واحشتني ونفسي اشوفك وترجع تاني بقا
نيرمين مسكت دماغها 🙊🙉 حتنفجر خلاص : اه يادماغي ياني

نيرمين مسكت دماغها 🙉 :يعني اتكلمتي فين يعني فالبيت مثلا !

مايا: اه في البيت وكمان ساعات لما بكون لوحدي بره البيت
نيرمين وقفت مره واحده : بااااس خلاص عرفت انا
مايا مسكت ايديها وقعدتها تاني : اقعدي يابنتي حتفضحينا عرفتي ايه مش فاهمه حاجه

نيرمين: يابنتي حرام عليكي اكيد هو سامعك وانتي بتتكلمي وانتي مخديش بالك اصلا ان حد جانبك او وراكي المهم هو سامعك وخلاص

مايا: يابنتي طيب ماهو لو زي مابتقولي كده سامعني طيب ليه مصمم وعاوز يتجوزني ليه ما يبعد عني طالما انا مش كويسه وقابل ماما وكلم اخويا ليه؟

نيرمين بهيمان : علشان بيحبك اكيد لا ده بيعشقك كمان يابنتي وشكله غيووور جدا
مايا : ازاي بيحبني هو لحق يحبني !
ده كان خابطني بالعربيه قبلها

وحبني وعارف اني بكلم غيرو ومتمسكه به انه يرجعلي
ازاي يحبني كده لا لا لا مش مقتنعه

نيرمين : يابنتي مسمعتيش عن الحب من اول نظره وبعدين ازاي ايه
مش قولتي انك لما بيجي تشدو مع بعض يقولك حربيكي وكلام ده

مايا : علاقته ايه كلام ده ب ده

نيرمين حفهمك لحد امتي ياربي : يابنتي هو بيحبك وحيلعمك ازاي تحبيه هو فقط ومش حيسيبك لحد ماتحبيه كمان
الله علي الحب ❤

واكيد كان عاوز يسمع منك لكن انتي متكلمتيش طبعا
او اتكلمتي ومقتنعش بكلامك حس انك بتكذبي عليه ودي نقطه ٣

مايا نقطه ٣ ايه مش واخده بالي:
مش انتي يابنتي قولتي اخر مره شوفتيه لما غصبك علي ركوب العربيه وبعدين سألك سؤال سبب رفضك له ايه! وانتي طبعا اتكلمتي بنيه صافيه انك مش مهياه والكلام ده

مايا: ده حصل فعلا والله
نيرمين :منا عارفه لكن هو مش عارف
هو مقتنع ب ال سمعه هوه وبس اي حاجه تانيه مش حيصدق حيحس انك بتكذبي لانه سامعه بنفسه مش من حد تاني
حتي لما فتح حوار ده ماسمعش ال يرضيه حتي وتتناقشو لتوصلو لحل
انتو لازم تتكلمو لازم*!!!!!!

عشان كده انتم حتفضلو توم اند جيري ع طول
مش عاوز حد يقربلك ولا انتي حتي مدياله فرصه انه يتكلم معاكي اصلا

*مايا وضعت ايديها ع وجهها وبيدور كل ده بدماغها لاقت انه تحليل منطقي جدا*
مايا سالتها :طيب ماهو اختفي وليه رجع دلوقتي طيب
نيرمين : منا قولتلك انه مديلك مهله او مساحه تعيدي تفكيرك مش اكتر

مايا: يعني ممكن موضوع الصفقه دي مترتبه مش صدفه يعني!
نيرمين:مقدرش افيدك فالموضوع ده ممكن حسام يفيدك
هو اتاخر ليه كده حرن عليه كده

اهو جا اهو
حسام :خير ان شاء الله ايه اتكلمتو باين عليكم اهو بس مايا روقت شويه ودمويه جرت فيكي☺️
مايا اتحرجت شويه : طيب بقا انا حقوم اعدل نفسي في تويليت وانتي احكيله بقا
نيرمين : ماشي
حسام: خير في مشكله
*وحكت كل شئ قالته مايا وتحليل نيرمين*

مايا دخلت تظبط نفسها مش مصدقه نفسها هو ممكن بجد يكون كده انا ازاي مجاش فبالي حاجه كده 🙊
دا انا جننته خالص ياعيني
وبتتسم وتلقائيا مسكت قلبها حست انه بيدق كتيررر جدا : طيب انت بدق ليه دلوقتي انا مش خايفه دلوقتي اهدي بقا
خليني افكر حعمل ايه

غسلت وجهها وابتسمت ابتسامه خبيثه وقررت :
و برده حجننك بس ع طريقتي انا 😉وحخليك تلف حولين نفسك 😂 علي كل لحظه عشتها في رعب وخوف وعلي كل دمعه نزلت مني وانت السبب فيها بسبب كلامك ال وجع قلبي وابتسمت وخرجت عشان تنفذ خطتها

خرجت لقت حسام قاعد بيضحك مع نيرمين
مايا: احم ضحكوني معاكو

حسام :ايوه كده دي مايا ال اعرفها تعاليلي هنا بقا صح ال بتقوله نرمين
*مايا هزت راسها بمعني فعلا*
حسام:تحليلها فعلا منطقي جدا وصح جدا كمان

وعلي فكره الصفقه الجديده دي مترتبه مش صدفه
مايا مستوعبتش: ازاي يعني صدفه

حسام حقولك ياستي: بابا كلمني لما قال انهم حيتفقو معايا انا مش معاه هو
كان طلب من صقر انه يغير المكان
لحد دلوقتي والدي مايعرفش ليه السبب لكن وافق لان كده ولاكده فمصلحتنا انه اتفق معانا.
لكن ال عرفته من حمزه انهارده ان اختارنا احنا بالاخص مع انه اتقدم عطاءات اقل مننا لكن هو صمم علينا وغمزلها😉

معني كده انه بيشك فيا
ومش طايقني كمان لانه كمان شافنا اول ما وصل واحنا بنهزر سوا
وطول الاجتماع متكلمش ولا كلمه

مايا احم:هو فعلا مش طيقك وابتسمت

حسام :الله اكبر وبتضحكي كمان لكن هو اكيد فدماغه حاجه وببخطط لها
طيب انتي حتقوليله ازاي؟

مايا ابتسمت بمكر ليهم: مين قالك اني حقوله اصلا
انا حلعب به وحجننه وحذوقه المر كمان وانت ال حتساعدني🙂

حسام : نعم يختااااي انتو مستغنين عني ولا ايه
نيرمين : هيييييح اللعب حيحلو اوووي
حسام : انتي ناسيه انه عزمنا علي العشاء بكره اكيد فدماغه حاجه !!

موجوع_قلبي
شروق مصطفي

ترك المكان باكمله وبداخله بركان لو اندلع لاحرقهم جميعا وركب السياره سريعا وانطلق وتحرك بعيد يفكر في شئ ما ويرتب لمقابله غدا !
ومازال بداخله صراعات ويتوعد لها :برده مسمعتيش الكلام يا مايا
وبتعانديني ولا فارق معاكي كلامي كمان
غلطتي في الاول اني لما سيبتك اول مره فكرتي اني باعد عنك وبتعملي ال علي هواكي
وانا عديتلك كتيير كتيررر اوووي

لكن انا جيت ووقت الهروب انتهي وجا وقت الحساب

كل هذا بيدور داخله

قام بعمل مكالمه تليفون واتفق علي مقابله شخص ما ! ؟؟
وذهب لمكان لمقابله هذا الشخص ! ؟؟؟؟ وتمم المهمه الاولي بنجاح

واتجه ليبدا بتنفيذ باقي
خطته !
ذهب ليحجز مكان المقابله عشاء العمل واختار مطعم معين ! يكون مناسب لتنفيذ خطته !
*اختار مطعم من ضمن سلسله مطاعم قام هو بتصميمها ومساهم اكبرفيه*
وتم حجز المكان واتفق مع مقدم الطلبات(جارسون) علي شئ ما ! سوف يبلغه يومها
وتحرك لمكان اخر ليكمل باقي الخطه !
تمم علي كل شئ وتحرك
عمل مكالمه لياكد حضور حسام غدا في العشاء



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close