رواية ذئاب من نار الفصل الخامس عشر 15 بقلم بيري الصياد
البارت الخامس عشر من
ذئاب من نار![]()
![]()
بقلم:بيرى الصياد ![]()
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تتصدم كارما بشدة من حديثه وتخبط في الحائط بقوه كبيره بعد ان عادت اليه وتنزل دموعها بغزاره شديده وتقول.ليه عملت كده يا ايهم ليه
ينظر اليها ايهم ويشعر بعدم ثقتها به وكان ان يصراخ بها بالحقيقه لاكن يتذكر وتين لينظر اليها وكان ان يذهب الي الخارج لكي يتركها ولم يفعل شيئا يندم عليه في يوم لاكن تمسك كارما يده وتقول بصراخ عالي.اتكلم يا ايهم ليه عملت كده فيا ليه
يضحك ايهم بسخرية شديده ويقول.ثقتك فيا عاليه اوي يا بت جاسر ده مش بعيد لو عيل من الشارع جاه قالك جوزك بيخونك تصدقه فعلآ وتطلبي مني الطلاق من غير تفكير لو لحظه واحده
تنزل يد كارما من عليه وهي تنزل دموعها بغزاره شديده وتنظر اليه وتقول.تصرفتك انت السبب في قلة الثقه دي يا ايهم انت السبب في اني مثقش فيك
ايهم بغضب شديد وهو يمسكها من ذراعها بقوه كبيره.لاااا يا كارما مش تصرفاتي انتي اللي حاطه في دماغك أن ايهم انسان وسخ ومينفعش تثقي في علشان كده مفيش عندك ثقه فيا لو واحده غيرك كانت سالت علي الاقل بس انتي مفكرتيش لحظه واحده
تنزل دموع كارما بغزاره وحرقه شديده وتضع يدها الاثنين على وجهه وتقول.غير معاملتك دي يا ايهم غيرها وانا اوعدك اني حتي لو شوفتك مع واحده هكدب عيني بس غير المعاملة دي انا حاسه انك مش بتاعي وجوزي انا لا حاسه انك بتعامل الكل حلو الا انا وده مخليني اموت مليون مره في اليوم علشان خاطري بلاش طريقتك دي بلاش خاطري علشان عارفه اني مليش خاطر عندك علشان وتين علشانها هي غير طريقتك معايا يا ايهم
يسحبها ايهم بقوه كبيره الي الاحضانه بعد ان لحظ انهيارها الشديد ويضمها بقوه كبيره تبكي كارما بحرقه وقوه شديده بين الاحضانه ينظر ايهم أمامه ويتذكر لحظاته مع رؤي والتي فعله معها وبرغم ذلك لم يندم لحظه واحده الي الآن فهو لا يندم علي شئ فعله يغلق عينيه بقوه كبيره وينزع المنشفه التي علي رأسها وهي مازالت تبكي بحرقه شديد تقطع كل التي يرها لاكن هذا الشخص تشعر بانه لم يتأثر بشئ يرمي المنشفه ويفرد شعرها بيده ويستنشق رائحته ويغلق عينيه ويقول بعدم وعي.متحسبنيش علي حاجه عملتها قبل انهارده يا كارما
تبكي كارما أكثر وتقول.طيب غير كل ده يا ايهم وانا اوعدك اني مش هحسبك علي حاجه عملتها بس خليني احس انك بقيت احسن خليني احط الحلو قدام الوحش والحلو اللي يكسب يا ايهم انا بحرب كل اللي حوليا علشان ابقي معاك حتي نفسي والله كل يوم بحرب نفسي علشان مسبكش
ينظر ايهم أمامه ويشعر بألم داخل قلبه لا يعرف سببه ويقول.يعني لو عملت كده عمرك ما هتيجي تحسبني علي حاجه عملتها قبل يومك ده يا بت جاسر
تنفي كارما برأسها وتقول بدموع شديده.واللهي لا يا ايهم ولا عمري هعملها حتي لو حصل ايه
تبآ لك ايتها الفرعون فهذه الفتاه تقدم لك الكثير من التضحيات التي لم تقبل به انثي في هذا العالم وانت لم تشعر بها في يوم كنت تحب هذه الفتاه التي كانت يوم معك ويوم اخر تتشاجر علي أشياء تافهه وكانت تأتي اليه وقت ما تحب ومع ذلك احبتها وكنت علي اتم الاستعداد تتزوجها وتجعلها زوجتك ولم تشعر بهذه الفتاه التي تعلم بأنها وقفت امام الجميع لاجل ان يتم زواجك منها وتعلم بأنها وقفت امام والدها لاجل ان تبقي معك وتتحمل كل هذه المعامله الجافه التي لم تقبل احد يعملها مع شقيقتك والآن تقول اليك بانها سوف تتنساه كل ما فعلته في الماضي ولم تتحدث بشئ مره اخري وقبلت كل شئ لاجلك فقط ماذا فعلت في هذه الحياه لاجل ان هذه الفتاه تفعل اليك كل ذلك لماذا تبقي في حياتك الي الآن كان هذا تفكير ايهم التي مازال ينظر أمامه وهو يفكر يقبل شعرها ببطئ شديد وهو يشم رائحتها ويقول.هعمل كل حاجه علشان تكوني مبسوطه في حياتك معايا يا كارما
ترفع كارما رأسها اليه وتقول ببراءة شديده.اوعدني انك هتبطل طريقتك ومعاملتك معايا يا ايهم اوعدني
يبتسم ايهم علي براءتها التي تجعلها قابله للأكل ويمص شفتيها بقوه ويقول.اوعدك
ويمسك شفتيها السفلية ويمصها بقوه كبيره ويضعها بين اسنانه وكان ان يقطم عليها لاكن تبتعد كارما عنه بسرعه وتقول.ايهم احنا اتفقنا علي ايه
ايهم بغضب شديد.دي ملهاش دعوه باللي اتفقنا عليه يا كارما
تنفخ كارما بقوه كبيره وتقول.مفيش فايده فيك يا ايهم بجد
يمسك ايهم رابطة الروب ويسحبها ايهم منها بقوه لتخبط في صدره بقوه ويفك ايهم الرابطة ويقول وهو يقبل رقبتها ببطئ شديد.البوسه وكل اللي بعمله معاكي بعملوا علشان دي طريقتي وحاجه بستمتع بيها وانا بعملها
ترفع كارما رأسها الي الاعلي وهو يقبلها بهذا البطئ وتقول بصوت حاولت يخرج طبيعي.يعني انت بتستمتع لما تشوفني موجوعه وبموت بين ايدك يا ايهم
يبتسم ايهم ويحملها من خصرها ويرفعها الي الاعلي ويقبل مقدمة صدرها التي أمامه ويقول.تؤ تؤ انتي اللي مش مستحمله حاجه يا كارما وانك تتوجعي فاده منك انتي وانك ضعيفه اوي انا مليش دعوه بالموضوع ده
تخجل كارما بشده وتضع يدها على رقبته لكي لا تقع ويشعر ايهم بحراره شديده ويذهب بها الي السرير ويرميها وهو يقع عليها تتوجع كارما ويهبط ايهم علي جسدها ويقبلها ببطئ ووقحه شديده وهو يريدها تشعر بالرغبة لكي يره النظرة التي يشتاق اليها بشدة يرفع راسه وينظر اليها يرها تغلق عينيها ليقطم بين اسنانه جسدها بوقحه وقوه لتصرخ كارما بوجع شديد وتقول.ايهم ايه ده
يعود ايهم ويقبلها ببطئ ويقول.عينك لو اتقفلت تاني هزعلك يا روح امك
تنظر اليها كارما وتبتسم بخجل شديد وتضغط علي الشريف بقوه كبيره من التي يفعله هذا الوقح الذي يقبلها بوقحه كبيره وينظر اليها ايهم ويره النظرة التي يعشقها بشدة ليبتسم وهو يتمني ان لا تطفئ نارها ليبقي يره هذه النظرة بها ويقبلها ببطئ أشد لتغلق كارما عينيها بقوة شديدة وهي تتؤه معه ليصعد ايهم علي شفتيها ويقول.عينك يا كارما بطلي تقفليها بقي
تفتح كارما عينيها وتنظر اليه وتضع يدها على رقبته ليقوه ايهم في قبلاته أكثر ويقبلها بوقحه وينزل الي مقدمة صدرها ويقبلها بوقحه لم يتركها لحظه واحده معها وهو ينزع ملابسه وينظر الي عينيها ويبتسم ويهبط عليها بقوه يحاول ان يخففها عليها لأجلها ولأجل ان لا تتعب مره اخرى اليوم
.كارما فين ده كله انا عايزه اشوفها قبل ما امشي
كان هذا حديث حلا التي قالت هذا بغيظ شديد تنظر اليها وتين وتبتسم وتقول.امشي انتي علشان الوقت ميتاخرش ووسيم يشلوحك
حلا بغضب.هو لسه هيشلوحني ياختي ما خلاص يلا انا همشي دلوقتي وانتي خلي بالك من نفسك كويس
قالت هذا وهي تضمها لتقول وتين.استني نزليني معاكي تحت
تتصدم حلا من طلبها وتقول.وتين انتي مجنونه تنزلي فين
تنفخ وتين بقوه وتقول.انا زهقت من القعده دي يا حلا وعايزه اشم شوية هوا تحت في الجنينه خديني معاكي
كانت حلا ان تعترض لاكن تقول وتين.لو منزلتنيش معاكي هنزل لوحدي يا حلا
تنفخ حلا وتمسك جاكيت وتضعه عليها وتقول وهي تساندها.تعالي يا اخرة صبري هفضل معاكي لحد ما اسلمك لحد تاني
تنهضها حلا وتسندها وتقول وتين وهي تسير معها الي الأسفل بهدوء.لا نزلني وواحده من الخدام هترجعني انتي بس نزلني وروحي لابوكي ياختي
تنزلها حلا ببطئ وهدوء شديد علي الدرج وتتنهد بقوه وراحه بعد ان نزلت وتين دون ان يحدث اليها شئ وتسندها الي الخارج وتجلسها علي الاريكه التي توجد وتتنفس براحه شديدة وتقول.الحمدلله عدت علي خير
وكانت ان تجلس بجانبها لاكن تقول وتين وهي ترفع قدمها الي الاريكه وتضع ظهرها علي يد الاريكه وتقول.يلا يا بت وارينا عرض اكتافك وهورينا يلا
حلا بخوف عليها.وتين مينفعش تفضلي هنا كده لوحدك انا هفضل معاكي لحد ما ايهم او كارما يجيوا هنا
تنظر وتين الي الاعلي وتقول.امشي يا حلا وانا هتصل بايهم لو حصل حاجه بس الوقت اتاخر وانتي لازم تمشي بجد روحي يلا واطمني القصر ده ايهم اللي حاطط عليه الحراس يعني مفيش حاجه يلا روحي
تتنهد حلا وتقبلها وتقول.هتصل بيكي علي طول علشان اطمن عليكي
تبتسم وتين وتميل برأسها وتذهب حلا الي السائق الذي سوف يعودها الي قصر السويسي فاسيارتها اخذتها ريماس الذي ذهبت بعد حديثها مع وتين تنظر وتين خلف السيارة وتنظر الي الاعلي وتبتسم فهي تعشق هذه النجوم والقمر التي يتجاه ضواءه عليها ولم تلاحظ هذه الفتاه التي يرقبها من النافذه وهو يجلس علي الكرسي ويبتسم بهوس وجنون شديد بها ويشير الي الحارس التي يقف بجانبه وهو ينظر الي الأرض لينزل الحارس اليه ويهمس اليه بعدة اشياء اومال لهو الحارس ويذهب الي الخارج لكي يفعل كما قال وينظر الي وتين الذي اختفت ابتسامتها وهي تتذكر خطبة دياب ورؤي التي سوف تحدث في الغد تشعر بقلبها يتفتت من الوجع الشديد علي الذي سوف يفعله وبأنه سيفعلها ويتزوج للمرة الثانية ولم يفكر بها وبمشاعرها التي سوف تدمر بتأكد إذا فعل هذا الشي تغلق عينيها بوجع شديد وتنزل دموعها وتمسحها بسرعه وتنظر الي الاعلي وتتنهد بحزن ووجع ينهش داخل قلبها دون ان يرحمها فإذا دياب بقي كما هو ولم يتزوجها افضل بكثير بنسبه اليها بأنه يتزوج فتاه غيرها فهي لا تريد البقاء معه ولا تريد ان يتزوج ويفعل بها ذلك تره بالذي يفعل صوت بجانبها علي الارض لتنظر اليه تره كلب صغير ورائع بشدة تبتسم وتحاول ان تنهض وتلف وتتعدل وتحمله وتضعه بجانبها وتقول وهي تمسح علي رأسه.انت جيت منين
ينباح الكلب بصوت خافض لتبتسم وتين وهي تمسح علي رأسه وينهض التي كان يرقبها ويبتسم ويقترب من النافذه وينظر اليها وهو يغضب بشدة من هذا الكلب التي تمسح علي رأسه بهذه الابتسامة ليشير الي التي يقف في الأسفل ليذهب الحارس الخاص به الي الحارس التي علي باب قصر ايهم ويتحدث معه ويذهب حارس ايهم الي وتين ويقول.وتين هانم ده جاي من الفيلا اللي قدمنا لازم ارجعه
تنظر اليه وتين وتنظر الي الكلب وتحمله وتعطي الي الحارس التي اخذه منها ويذهب الحارس الي حارس الاخر ويعطي اليه الكلب تنظر اليه وتين وتبتسم وهي تره الحارس يأخذه الي داخل هذه الفيلا وتنظر الي الاعلي وتفكر قليلاً وتسمع التي يقول بغضب شديد.انتي ايه اللي نزلك هنا يا وتين
تنظر وتين الي صاحب الصوت تره ايهم التي نزل علي الفور وترك كارما تستحم وترتدي ملابسها تبتسم وتين وتمد يدها اليه ليذهب اليها ايهم ويمسك يدها ويجلس بجانبها ويسحبها الي الاحضانه ويقول.انتي بقتي مهمله في نفسك اوي يا وتين
يغضب بشدة التي يقف في الاعلي وهو يره يضمها ويضع يده عليها بهذه الطريقة وينظر الي الكلب التي ينباح وهو في يد الحارس الخاص به ويمسك السكين التي توجد علي الطاوله وينغزها بعنف شديد بهذا الكلب المسكين ويرمي الزعيم السكين وهو يره الكلب يتنفض بقوه كبيره ويقع علي الأرض بعنف ويموت هذا الكلب علي الفور ليقول الزعيم وهو ينظر الي الحارس.غور ارمي في ايي داهيه
يتصدم الحارس من فعلته بشدة فهو قد اشتري هذا الكلب خاصه لهذه الفتاه بمبلغ ثمين بشدة لاكن لا يوجد لديه الجراءه ان يتحدث امامه ام يعترض علي شئ فهو يعرف ما هو مصيره إذا فعل ذلك ويحمل الكلب ويذهب به الي الخارج ينظر الزعيم الي وتين التي تتحدث وهي مازالت بين الاحضان ايهم ليغضب بشدة وهو لا يعرف ماذا تقول اليه ليضرب الطاوله بقوه كبيره ويبدا ان يكسر في جميع هذه الغرفه بعنف شديد
في الأسفل قبل وقت قليل تقول وهي تدفن رأسها أكثر بين الاحضانه.كنت زهقانه اوي خليت حلا تنزلني قبل ما تمشي
ايهم بغضب.وطالما عايزه تنزلي متصلتيش بيا ليه يا وتين
وتين بغيظ متصنع.هو انت فضالي يا ايهم انت مع الست كارما وناسي اختك خالص وكاني مش موجوده
ينظر اليها ايهم بسرعه ويقول.انساه الدنيا كلها الا انتي يا وتين وبعدين انا كنت نايم بس واول ما صحيت نزلت علي طول
تبتسم وتين وتدفن حالها بين الاحضانه مره اخرى ولا تتحدث ليقول ايهم.بتغيري من كارما يا اميرة
اومالت لهو وتين وقالت.اوي يا يويو بغير منها اكتر من ما تتوقع كفايه انها اتجوزت اخويا وخدته مني كده
يبتسم ايهم وهو يعلم بأن هذه ليست الحقيقه وبانها تمزح فقط ليقبل ايهم رأسها ويقول.اخوكي انتي عارفه ان مفيش حاجه او حد في الدنيا كلها يقدر ياخده منك يا توته وبعدين انتي مش عايزه اخوكي مبسوط يا بت ولا ايه
تنظر اليه وتين وتقول بابتسامه.وانت هتكون مبسوط مع كارما يا ايهم
ينظر اليها ايهم وكان ان يتحدث لاكن يره الذي تقف علي الباب وهي ترتدي

وتقول بغيظ شديد.انتوا قاعدين هنا وسيبنا لوحدي ليه
يمسك ايهم عصا توجد بجانب الاريكه ويرميها علي الباب ويقول بغضب شديد.خشي جوه يا روح امك
تذهب كارما بسرعه الي الداخل قبل ان تأتي بها العصا كما تعتقد لاكن العصا رامها ايهم علي الباب التي أتات عليه بقوه كبيره وليست عليها تضحك وتين بقوه وتقول.اه يا جبانه يا بت الهبله
ينظر ايهم حوله لكي يره إذا احد راه هذه المجنونه بهذا الشكل ام لا لاكن لا يره احد ليحمل وتين ويذهب بها الي الداخل ويقول بغضب وهو ينظر الي كارما.انتي طالعه بالمنظر ده ازاي
كانت كارما ان تتحدث لاكن تقول وتين بغيظ شديد.نزلني الاول يا ابن الهبله انت كمان وبعدها اختناق معاها براحتك
ينظر اليها ايهم وينظر الي كارما التي ضحكت علي حديثها ويشرد في ضحكتها الرائعه وينظر الي وتين التي ضربته بخفه علي كتفه وقالت.نزلني يا ايهم نزلني يا حبيبي وبعدها خد مراتك ومش عايزه اشوف وشكم تاني بس نزلني
يبتسم اليها ايهم ويذهب يضعها علي الاريكه ويسطحها الي الخلف وتنظر كارما الي وتين وهي تريد ان تقول إليها الذي حدث تشعر وتين بأن يوجد شئ جديد وتنظر الي ايهم التي جلس بجانبها وتنظر الي كارما وهي تشعر بفضول شديد تنظر كارما الي ايهم بغضب شديد بأنه جلس الآن وهي تريد ان تقول الي وتين التي حدث فهي لم تعد تتحمل أكثر من ذلك وسوف تنفجر إذا بقت اكتر من ذلك ينظر اليها ايهم ويقول.في ايه يا بت وافقه كده ليه اقعدي
تجلس كارما وتقول بغضب مكتوم.وادي قاعده ياخويا
يرفع ايهم حاجبه من تصرفتها وينظر الي وتين التي قالت.ايهم حبيبي نفسي في شوكلاته ممكن تروح تجيبلي
ينظر اليها ايهم ويقول.هخلي الخدام يجيبولك يا حبيبتي
وكان ان يفعل ذلك بفعل لاكن تقول وتين بغضب.خلاص يا ايهم مش عايزه حاجه
ايهم بغضب أيضا.في ايه يا وتين مالك انتي وصاحبتك عاملين كده ليه
كارما بغيظ شديد.وانا عملت ايه دلوقتي انت اللي مش عايز تجيب شوكلاته للبنت انا مالي
ينظر اليها ايهم وكانت وتين ان تتحدث لاكن يقول ايهم بصوت عالي.مش عايز اسمع صوت كلبه فيكم اخرسوا انتوا الاتنين
وتين بغيظ شديد.سكت يا حبيبي سكت
تنظر اليها كارما وهي تغضب بشدة ولا تعرف ماذا تفعل لكي تقول هذه الاخبار لوتين فهي سوف تنفجر بتأكد بعد قليل
ويمر هذا اليوم علي الجميع دون احداث جديده كان يذهب في غرفه المعيشه وهو غاضب بشدة من دياب التي لم يظهر الي الآن وهذا اليوم يوم الخطبة ولا احد يعلم أين هو الان ينظر الي تاج ويقول بغضب شديد.عجبك اللي بيعملوا دياب يا ملك هانم
تبتسم تاج بسعادة تحاول ان تخفيها وتنظر الي الجميع تره حياه تنظر اليها بغيظ شديد لتبتسم وتنظر الي رحيم ولتقول بحزن متصنع يفهمه جيد.معلش يا حبيبي انت عارف ابنك شاب طايش ومش عارف مصلحته فين
يغضب رحيم اكتر منها لاكن لم يتحدث فهو لم يتشاجر معها أمام احد يره رؤي تنزل علي الدرج وهي تلعب بالهاتف لينظر أمامه بغضب شديد منها ويرفع هاتفه ويدق الي احد ويرفع الهاتف علي أذنه ويسمع التي يقول بعد ان فتح الخط.اهلآ يا جن ليك وحشه يا راجل
رحيم بغضب شديد.دياب فين يا ايهم
يرفع ايهم حاجبه ويقول.ليه هو دياب تايه ولا ايه
رحيم بغضب اشد.ايهم متعصبنيش وقولي فين دياب علشان انا تعبت بجد
ينظر ايهم أمامه ويقول ببرود شديد.انا معرفش ابنك فين يا رحيم بس هو اكيد هيجي علي الخطوبه دي ومش هيتاخر هو مش عيل هيصغرك او يخلي راسك في الأرض علشان انت ابوه يا رحيم اكتر واحد عارف مصلحة ابنك سلام
نهي كلامه ويغلق الهاتف ينظر رحيم أمامه وهو يفهم ويعرف جيد الي أين يذهب حديثه يفكر رحيم في حديثه وينظر الي رؤي التي تجلس وهي تضع قدم علي الاخره وتلعب في الهاتف بعد ان كانت تريد تستمع ماذا يقول اليه ايهم لاكن لا تعرف وينظر الي دياب التي يدخل القصر ببرود شديد وينظر اليه وتركض تاج اليه وتترمي بين الاحضانه وتقول.حبيبي انت كنت فين كل ده
يضمها دياب ويقول ببرود شديد.كنت في شغل مهم
ينظر اليه رحيم ويقول بغضب.والشغل ده يخلي تلفونك مقفول ومحدش يعرف عنك حاجه يا دياب
ينظر اليه دياب ويقول بجمود شديد.تلفوني فصل شحن وشاغل علي مهمه سريه يا رحيم بيه
تبعد تاج عنه وتقول وهي تضع يدها على وجهه.خلاص يا حبيبي تعال علشان تاكل انت شكلك تعبان اوي
يمسك دياب يدها ويقبلها ويقول.انا هطلع انام شويه وبعدها ابقي اكلوا متلقيش عليا انا كويس
نهي كلامه ويقبل رأسها ويذهب الي الاعلي تنظر خلفه تاج وتنظر الي رحيم بعتاب وحزن شديد وتركض الي غرفتها وهي تحزن بشدة علي حيات ابنها التي ترها تدمر بدون رحمه ام شفقه عليه وهو يتحمل كل ذلك ويظهر بأنه لم تفرق معه لاكن يوجد نار ووجع شديد داخل قلبه لا احد يره ام يشعر به
يدخل دياب الي الغرفه وينزع قميصه وينظر الي صورة زوجته المتوفيه ويبتسم ببرود شديد وينزع بنطاله ويضع هاتفه في الشاحن الخاص به ويفتحه ويتسطح علي السرير ويغلق عينيه بقوه كبيره ويفتحها وينظر الي الصورة التي أمامه ويمد يده ويمسك هاتفه ويفتحه بكلمة السر ويذهب الي ملف خاص ويفتحه وينظر الي الصورة التي اتات أمامه ويغلق عينيه بقوه ووجع شديد ويقول وهو ينظر الي الصوره.انهارده ولتاني مره هيتكسر نفس القلبين يا وتين اللي حصل هيرجع يتعاد تاني وهنحس بنفس المشاعر دي اسف يا غزال الوحش اسف اني السبب في انك تحسي بكل الوجع ده بس غصب عني والله غصب عني
نهي كلامه وينظر الي الصورة ويبتسم ويغلق الهاتف ويتركه مكانه ويغلق عينيه وهو يحاول أن يذوق النوم التي لم يره منذو ان علم بقرار رحيم لم ينام سوا القليل ولا يرحم حاله في العمل لكي يهرب من التي يحدث
كان يقود سيارته وهو يفكر بوتين والتي يحدث بها اليوم فهو يخاف بشدة من أن يحدث اليها شئ ويخاف أن تنهار شقيقته من الذي يحدث اليوم يلف السياره بسرعه كبيره ويقودها بتهور شديد وهو يفكر بهذا الموضوع ويقف بعد قليل ام منزل مهجور وينزل من السياره وينظر الي هذا المنزل وينظر إلى الحارس التي يوجدوين علي الباب ليذهب الي الداخل وينظر الي التي يربط في كراسي وحديد في يده وقدمه ويظهر علي وجهه التعب والضرب الشديد ليبتسم ويذهب اليه وهو يقول.تؤ تؤ أتصدق صعبت عليه اوي يا ابن عمي
يفتح باسل عينيه بتعب شديد وينظر اليه ويقول بصوت يكاد يخرج.سيبني يا ايهم وكفايه كده والنبي كفايه انا تعبت بجد كفايه
يبتسم ايهم ويمسك كرسي ويجلس عليه بالعكس وهو قريب منه بشدة وينظر اليه ويقول ببرود شديد.انت عارف انا ليه مش عايز حد من الكلاب اللي واقفين بره يقرب منك او يمد ايده عليك يا باسل
ينظر اليه باسل بتعب يكاد يقتله ويقول بصوت متعب بشدة.ليه ي ااااااااااه
قال هذا بعد ان لكمة ايهم بقوه كبيره ويقول بصراخ شديد.علشان مش عايز حد ينهش اللي من لحمي ودمي يا باسل علشان انت في الاول والاخر ابن عمي ولو سمحت لحد يضربك هتكون عيبه اوي في حقي يا زباله
يتوجع باسل بشدة ويقول.انت عايز مني ايه يا ايهم كفايه انا واللهي عارفت بغلطتي مع وت
قطع كلامه ايهم التي نهض وصفعه بقوه كبيره وقال بغضب شديد.اسمها ميجيش علي لسانك الوسخ يا ابن ال$$$$$ فاهم
نهي كلامه ويسحب شعره بقوة ويقول بصوت عالي.انا بقولك الكلام ده مش علشان تفهم انك حاجه غاليه عندي يا روح امك ولا علشان من دمي هحن عليك لا يا حيلتها انا بقولك كده علشان حتي لو نسيت كل حاجه كان المفروض تفتكر انها بنت عمك واللي يمسها يمسك يا حيوان وانك تعمل فيها حاجه زي دي ميدلش غير انك خروف وهتظهر ده قدام العالم كله وانك اول واحد نهشت في لحمه كان اللي منك
تنزل دموع باسل ويقول.والله كنت سكران ومش حساس بحاجه يا ايهم انا بحبها وعمري ما هقدر اذيها انا والله مكنتش وعي لنفسي علي حاجه
يلكمه ايهم بقوة ويقول.خليك تدفع تمن اللي عملته يا ابن الكلب ولحد ما تتعلم الادب وتتربه مش هتطلع خطوه واحده بره البيت ده
وكان ان يذهب لاكن يصراخ باسل بشدة فهو يتعذب بشدة من هذا المكان وهو يقول.والله اتعلمت يا ايهم اتعلمت بس سيبني والنبي سيبني انا والله اتربيت ومش هعمل حاجه زي دي تاني
ينظر اليه ايهم ويبتسم ببرود ويقول.كلامك يدل انك لسه متربيتش يا باسل ومن هنا لحد ما تشيل وتين من عقلك الوسخ ده انت مش هتطلع خطوه واحده
وكان ان يذهب لاكن يقول باسل بحزن شديد.مش هقدر يا ايهم والله ما هقدر انا بحبها وعمري ما اتمنت غيرها في حياتي مش هقدر اعمل اللي انت بتقوله ده
يذهب ايهم اليه بخطوات سريعة ويلكمة بقوة شديدة ويقول بصراخ شديد.اتصدق انك عيل ابن $$$$$ صح والطريقه دي متنفعش مع واحد $$$$$ زيك انا هربيك بجد دلوقتي يا حيوان
نهي كلامه ويمسك عصا كبيره بشدة وكان ان يبدا ان يضربه كما يفعل دائما لاكن ينقذ باسل هذا الهاتف التي دق علي الفور يخرجه ايهم وينظر اليه يرها كارما ليخاف بشدة علي وتين وبان تكون فعلت شئ بحالها ويفتح علي كارما ويسمعها تتحدث ليقول بصدمه.انتي بتقولي ايه يا كارما
قبل هذا الوقت بقليل كانت تجلس في الغرفه وهي تفكر في الذي تفعله اليوم تبتسم وتمسك هاتفها وتدق الي عدي التي فتح عليها علي الفور وقال.وتين انتي كويسه
تبتسم وتين وتقول.ايه يا دودو خايف عليا ولا ايه
عدي بغضب.لا يا حبيبتي لو كنت اعرف انك هتقولي كده كنت قفلت التلفون ولا رديت عليكي
وتين بغيظ متصنع.اتصدق انا غلطانه اني اتصلت علي واحد زيك يا عدي كان لازم اشوف غيرك يعملي اللي انا عايزه بس قولت انك اخويا واكيد هتعمل كل اللي اختك عايزه بس يلا طلعنا في زمان وحش اوي حتي الاخ مش بيعمل لاخ
قطع كلامها عدي التي قال.ايه ياما حلك حلك ايه ده كله خدي نفاسك حتي وبعدين قولي عايزه ايه
تبتسم وتين وتقول.تعال عايزك في حاجه مهمه يا عدي
ينهض عدي ويقول.في حاجه يا وتين
تنظر وتين الي كارما التي قالت اليها الذي حدث في المساء بعد ان ذهب ايهم ليفعل مكالمه وتقول.لا بس تعال بسرعه باي
نهت كلامها وتغلق الهاتف وتقول وهي تنظر الي كارما.في ايه يا كوكو مالك
تجلس كارما أمامها وهي لا تعرف ماذا تقول إليها فهي تخاف بشدة عليها اليوم وتخاف ان تفعل شئ في حالها كمرة السابقه وتبتسم وتقول.مفيش حاجه بس جيت علشان نتكلم شويه
تبتسم وتين ولا تتحدث فهي تعلم ماذا تريد وتقول ببرود.قومي حضريلي هدوم علشان نروح الخطوبه يا كارما
تتصدم كارما بشدة وتقول.انتي بتقولي ايه يا وتين اكيد طبعاً مش هتروحي هناك
تنظر وتين أمامها وتقول.لا هروح يا كارما انا لازم اروح انهارده
تجلس كارما أمامها وتمسك يدها وتقول.ليه يا وتين ليه عايزه تروحي وتتعبي نفسك كده ليه
تنظر اليها وتين وتنزل دموعها غصب عنها وتقول.علشان اشوفه وهو جانبها ومعاها يا كارما يمكن قلبي يرتاح ويطلع منه عايزه اخلي قلبي يكره ويكره وجوده معايا عايزه احس ان دياب وحش وانه مش ليا وان عمرنا ما هيجمعنا بيت واحد
تجلس كارما بجانبها لكي لا توجعها وتضمها الي الحضانه لتبكي وتين بقوه اكبر وتقول.مش عايزه دياب يا كارما ومش عايزه يتجوز ويعمل ده انا تعبت من كل ده ونفسي اكرهه واحس انه باعني بمزاجه عايزه قلبي اللي قاعد يحطلوا مبررات يموت جوه يا كارما انا تعبت والله تعبت
تنزل دموع كارما بحزن شديد عليها وتبقي وتين تبكي بقوه ووجع شديد داخل قلبها ولا تعرف ماذا تفعل فهو لم يخرج من قلبها برغم من انه تزوج من قبل وسوف يتزوج مره اخرى الآن لاكن مازال قلبها لم يصدق بأنه ليست اليها ولا يعرف يتنساه ولم يفكر به لا تعرف ان تتحكم في هذا القلب التي لم يدق سوا بإسمه فقط تبكي وتين بوجع لا تعرف ان تخفي الآن قالت الي ايهم بأنها تناست كل شئ لاكن لم تتنساه شي ولم يخرج دياب من عقلها لكي يخرج من قلبها تبكي كارما بقوه كبيره لتبتعد وتين عنها وتقول وهي تمسح دموعها.يخربيت اهلك يا شيخه علشان كده مش بحب اقولك علي حاجه
تبكي كارما وتقول.ليه يا وتين ليه يحصل كل ده ليه
تضمها وتين الي الاحضانها وتنظر أمامها وتبتسم وتقول.خلاص يا كارما خلاص يا حبيبتي واحنا مش من نصيب بعض ويمكن تنتهي كده احسن ما نكمل وتنتهي اوحش من كده خلاص واهدي بقي شويه
تغلق كارما عينيها بقوة وتمسح دموعها وتقول.انتي مش هتروحي يا وتين مش كده
تنظر وتين اليها وتبتسم ببرود تحاول تخفي خلفه حزنها وتقول.لا هروح يا كارما وانا واخده قراري ومين ما قال اني مش هروح انا هروح وخلص الكلام علي كده
تبتعد كارما عنها وتفكر ماذا تفعل لكي لا تذهب وتين الي هذه الخطبه وتنهض وتذهب الي الخارج تنظر خلفها وتين وتعود بظهرها الي الخلف وتنظر الي سطح الغرفه وتقول.هاجي وهشوفك يا دياب ولما اشوفك هتكون دي الضربه القوه لقلبي وقتها بس هو هيموت يستاهل علشان يغفر ليك ويفضل يحبك كل ده يا ابن السويسي
نهت كلامها وتغلق عينيها بقوه لتنزل دموعها وهي لا تعرف ماذا تفعل بحالها الآن تسمع صوت دق علي الباب بعد قليل لتمسح دموعها وتحمحم لتخرج صوتها طبيعي وتقول.ادخل
يفتح عدي الباب وينظر إليها ويقول وهو يغلق الباب خلفه.خير يا اميرة جايبني علي ملي وشي ليه
وتين بغيظ شديد.انت ليه محساسني أننا كونه نايمين جنب بعض قبل ما تروح شغلك يا عدي سلم عليا علي الاقل علشان احس اني غبت عن اخويا
يذهب عدي اليها ويقول.يا بت انا لسه شايفك امبارح الصبح واطمنت عليكي عايزه ايه تاني
تضربه وتين على كتفه وتقول.لا ازاي اعوز حاجه بعد كده كتر خيرك يا حبيبي بجد
يمسك عدي يدها ويجلس أمامها ويضمها ويقول.خلاص يا حبيبتي وقولي في ايه
تبتسم وتين وتقول.عايزك تفكلي الغزر دي يا عدي
عدي بغضب.انت اتجننتي يا وتين غزر ايه اللي تفكيها انت لسه المفروض تقعدي اسبوع تاني علشان الجرح يلم كويس
تبتعد وتين عنه وتقول.بس انا عايزه افكهم دلوقتي يا عدي ويا انت تفكهم بنفسك يا هفكهم انا واللي يحصل يحصل
عدي بغضب اشد.وتييين بطلي لعب ومينفعش اللي بتقولي ده انتي كده بتلعبي بحياتك وانا عمري ما هقبل بحاجه زي دي
تبتسم وتين ببرود وتقول.طيب شكر يا عدي تقدر تمشي دلوقتي
نهت كلامها وتتسطح علي السرير وتنظر بعيد عنه لينفخ عدي ويجلس بجانبها ويضع يده على شعرها ويقول.انا عمري ما هسمحلك تاذي نفسك كده يا وتين انتي مش عارفه لو فكيت الغرز دي ولا قدر الله حصل حاجه دي فيها موتك يا وتين افهمي ان عمري ما هخليكي تعملي ده
تنظر وتين الي الناحيه الأخري وهي بفعل تفكر في الموت تريد أن تموت قبل ان تره وهو بجانب هذه الفتاه لا تريد ان تموت علي قيد الحياة تريد ان تذهب من هذا العالم بأكمله تغلق عينيها بقوه وهي تحاول ان لا يغلبها شيطانها ويجعلها تفعل شئ كهذا وتنظر الي عدي التي قبل وجهها وتقول.فكهم يا عدي فكهم وانا اوعدك انا هحافظ علي نفسك كويس وهعمل كل اللي انت عايزو بس فكهم لو بتحبني بجد فكهم علشان خاطري
ينظر اليها عدي ويره اصرارها الشديد ويعلم جيد بأنها إذا أردت شئ سوف تفعله مهما كانت النتائج لينفخ بقوه كبيره وينهض ويقول.في الإسعافات يا وتين
تبتسم وتين وتشير علي درج يوجد ليذهب عدي اليه ويمسك علبة الإسعافات ويذهب اليها ويرفع ملابسها ويمسك المقص ويبدا ان يفك هذا الشاش التي عليها وينظر الي الجروح يره بأنهم بفعل لا يبقي اليهم فتره قليلاً وينزع هذا السك ينظر اليها ويقول.استني يومين وانا هشيلوهم يا وتين بس مش دلوقتي
تبتسم وتين وتقول.مش هتفرق يومين من انهارده يا عدي فكهم وخليني اخلص منهم يالا
ينفخ عدي بغضب شديد منها ويقول.واديكي قولتي يا وتين مش هتفرق يومين من انهارده اصبري بقي واتهدي شويه
وتين بنفس الغضب.عدي فكهم واخلص وخلصني انا تعبت احنا حرقنا بنزين كتير في حاجه مش مستهله يلا بقي فكهم والا هفكهم انا
ينظر اليها عدي وينفخ بغضب شديد منها ومن افعالها يبدأ ان يفك هذه الأسلاك بفعل تشعر وتين براحه وهو يسحب هذا السك وتبتسم وينتهي عدي ويبدا ان يعقم الإمكان وينظر إليها ويقول.حركة كتير لا يا وتين واوعي تعملي ايه جهد او حتي تمشي او تفضلي وقفه كتير مفيش طلوع لشمس ولا حتي في شغل اليومين دول فاهمه
كانت وتين ان تتحدث لاكن يفتح الباب بعنف وينظر اليهم من فتح الباب وينظر الي بطن وتين التي لا يوجد بها الاسلاك ليقول بغضب شديد وهو ينظر الي عدي.انت عملت ايه اختك لسه تعبانه فكتهم ليه دلوقتي
ينفخ عدي بقوه ويغطي بطن وتين وينهض ويقول.اهي اختك عندك هي السبب وانا عارف انها مصيبه وممكن تعمل حاجه في نفسها علشان كده فكتهم انا اضمن لينا يا ايهم يلا سلام
نهي كلامه ويذهب الي الخارج ينظر ايهم الي وتين التي نهضت بقوه وقالت بسعادة.شعور حلو اوي لما تكون حر كده ومفيش حاجه منعك من انك تعمل حاجه
يذهب ايهم ويمسكها ويقول بغضب شديد وصوت عالي.انتي ازاي تعملي حاجه زي دي يا وتين انتي متعرفيش خطر ازاي انك تفكي الغرز دي دلوقتي
تبتسم وتين وتسحب يدها منه وكانت ان تنهض لاكن يمسكها ايهم ويقول.خلاص تعالي
وتين بغضب.ليه ما تكمل زعيق فيا
يمسك ايهم يدها ويقول وهو يضغط عليها بخفه.انتي عارفه اني مش عايز حاجه في الدنيا كلها غير مصلحتك يا وتين ولو بزعق فاده علشانك انتي
تنظر وتين بعيد عنه ولا تتحدث ليقول ايهم ببرود.عايزه تروحي خطوبة دياب ليه يا بت الجارحي
تبتسم وتين وهي تعلم بأن كارما ذهبت لكي تتحدث معه لياتي يمنعها وتنظر اليه وتقول.ده ابن عمتي ودي بنت خالي يا ايهم معقول عايزني مرحش الخطوبه بتاعتهم تعرف عني اني معرفش في الوجب
يبتسم ايهم ببرود شديد ويقول.ملكيش دعوه بالوجب يا وتين انتي محدش لي عندك واجب ثم انك مش هتطلعي من البيت ده غير لما تكوني كويسه لا خطوبة ولا ايي حاجه تانيه فاهمه
تنظر اليه وتين وتقول.انا هروح الخطوبة دي يا ايهم ومهما كان التمن هروح وحتي لو انت مش راضي انا لازم اروح
ايهم بغضب شديد.تروحي ليه يا وتين ليه عايزه تتعبي نفسك كده خلاص كفايه اللي حصل حصل متروحيش انتي بدل ما تدوا جروحك تروحي تفتحي فيها بطريقه دي ارحمي نفسك شويه من اللي بتعملي ده
تنفخ وتين بقوه وتقول.ارحمني انت وسيبني اعمل اللي انا عايزه يا ايهم انا ممكن اموت لو مرحتش سيبني اروح والا هم
قطع كلامها ايهم التي قال بصوت عالي بشدة.وتييييين كفايه وبلاش سيرة الموت تيجي علي لسانك وبعدين انتي لو روحتي فعلا هتموتي يا وتين بلاش تعملي كده وخليكي قاعده
تمسك وتين يده وتقول ودموعها تنزل غصب عنها.ايهم سيبني والنبي اروح المره دي علشان خاطري انا عايزه اروح علشان اشوفه والنبي
يمسح ايهم دموعها ويقول بحزن عليها.سيبتك تروحي مره وندمت اني خليتك تروحي يا وتين وانا مش هخليكي تروحي ولا تعمليها تاني دلوقتي انا مش ضامن رد فعلك علي حاجه وخايف عليكي
تنفي وتين برأسها وتقول.والله ما هعمل حاجه يا ايهم بس هشوفه بس مش هعمل حاجه والله علشان خاطري سيبني المره دي
يضمها ايهم الي الاحضانه بقوه وهو لا يعلم ماذا يفعل فهل يتركها تذهب وهو يعلم لماذا تريد ان تذهب يتركها تذهب لتفعل ذلك في حالها ام يمنعها لا يعرف ماذا يفعل معها ليتنهد بقوه كبيره وتبتعد وتين عنه وتقبله وتقول.رجع باسل البيت يا ايهم كفايه كده
ينظر اليها ايهم ويقول ببرود شديد.وانتي مين قالك انه معايا
تبتسم وتين وتقول.متنساش ان كل العيله كانت معايا في المستشفى يا ايهم حتي امه جات تطمن عليا حرام عليك تعمل فيها كده انت مشفتش حالتها عامله ازي مصعبتش عليك بذمتك
ايهم بغضب شديد.وكانت هتفدني بايه هي وابنها لو كان حصل حاجه وعملها ابن الكلب ومش بعيد كنت خسرتك يا وتين محدش في العالم كله كان هيفدني وقتها
تضع وتين رأسها علي كتفه وتقول.والحمدلله محصلش حاجه يا ايهم وهو كان سكران يومها ومش حساس بحاجه من اللي بيعملها وا
قطع كلامها ايهم التي قال بصوت عالي.وتين كفايه وبلاش تدفعي عن الكلب ده علشان مرحش اقتله واخلص عليه
ترفع وتين رأسها اليه وتقول.علشاني سيبه يا ايهم كفايه كده عليه وهو غلط واحنا كلنا بنغلط سيبه وان سامحته خلاص
يغضب ايهم منها اكتر لينهض ويقول.انتي سامحتي لاكن انا لا يا بت الجارحي ومش هسمحه نهائي
نهي كلامه ويذهب إلى الخارج تنظر خلفه وتين وتتنهد بقوه كبيره وتذهب الي الحمام وأخيراً الآن تستطيع ان تستحم وتنزع ملابسها بالكامل وتذهب أسفل الماء وتبدأ وتين ان تستحم وهي تفكر بدياب والمشاهد الذي سوف تذهب إليه وتره اليوم تريد ان تتوقع كل شئ لكي لا تتأثر أمامه بشئ
يخرج من الغرفه بغضب شديد منها وهو لا يعرف ماذا يفعل معها وينظر أمامه ويتنهد بقوه كبيره ويخرج هاتفه ويدق الي دياب التي كان ينظر الي سطح الغرفه وهو لا يعرف ينام لا يستطيع فعل ذلك وهو يفكر في الذي يحدث يسمع صوت هاتفه لينظر اليه ويبتسم ببرود شديد وينهض ويفتح الخط ويقول.خير يا فرعون
ايهم بغضب شديد.يحرق ميتين اهلك يا ابن البارده ايه البرود اللي انت في ده يا دياب واحد غيرك يحرق الدنيا علشان متحصلش الخطوبه دي
يمسك دياب علبة السجائر ويضع واحده في فمه ويشعلها ويأخذ منها نفس كبير ويمسكها ويقول بجمود شديد.ليه اعمل ده يا ايهم مفيش فايده لكل ده علشان خلصت من زمان وانا قلبت بالأمر الواقع علشان اخلص
ايهم بصوت عالي بشدة.من امتي وانت بتستلم كده يا دياب من امتي وانت ضعيف بشكل ده وعلشان ايه
ينظر دياب أمامه ويبتسم ويقول.ليه بستسلم فعلشان ملقتش اللي احرب للاخر علشانه يا ايهم وعلشان ايه علشان ارضي ابويا باللي هو عايزو علشان مخسرش كل اللي في حياتي انا مش ناقص كفايه اللي خسرته لحد دلوقتي
يتنهد ايهم بقوه كبيره ويقول.انت غلطان يا دياب وغلطان اوي كمان انت كده بتقتل نفسك قبل ما تقتلها يا دياب
يغلق دياب عينيه بقوه كبيره ويقول.هي عامله ايه
يغضب ايهم بشدة ويقول بغضب شديد.وانت مال امك يا ابن الكلب مش عجبك حوار الخطوبه ده خليك في بقي وسبيها في حالها
دياب بصوت عالي.وحالها وحالي ايه يا ايهم ما هو واحد
يضحك ايهم بسخرية شديده ويقول.اتصدق فعلآ وعلشان كده بعتها من اول محطه وبترجع تبعها دلوقتي تاني من غير ما تفكر فيها لحظه واحده يا دياب
يأخذ دياب نفس كبير من السيجاره ويقول.هي فين دلوقتي يا ايهم
يرفع ايهم حاجبه ويقول.ليه يا حيلتها
يبتسم دياب ببرود شديد وينظر أمامه ويحرك رقبته وتفعل الاصوات ليقول ايهم وهو لم يطمن اليه.قول يا دياب بتفكر في ايه
يأخذ دياب نفس كبير من السيجاره ويقول ببرود.وانت مالك ياخويا مش كنت وحش وابن كلب من شويه
ايهم بغضب شديد.ولسه ابن ستين كلب كمان اسمع يا دياب انت ملكش دعوه بوتين علشان هي ابتدات تنساك بجد
يتصدم دياب من حديثه ويقول بغضب أشد.تنساه مين يا روح امك دي وتين فاهم يعني ايه
يبتسم ايهم ببرود ويقول.وعلشان فاهم بقولك ابعد عنها يا دياب وتين مش ناقصه وبلاش تعمل ايي حاجه علشان متتاثرش وانت شوفت حالتها كانت عامله ازاي اول مره بلاش دلوقتي تذيدها عليها
نهي كلامه ويغلق الهاتف في وجهه ينظر دياب الي الهاتف ويرمي علي الطاوله بقوه ويأخذ نفس كبير من السيجاره وهو يفكر في الذي يفعله وهل وتين بفعل تتنساه ام ايهم يقول ذلك ليغضبه فقط يرمي السيجاره ويتسطح علي السرير وهو يفكر في التي يحدث اليوم
في مساء هذا اليوم التي يمر علي البعض بصعوبه شديده ويشعرون بأنه تقيل بشدة علي قلبهم والبعض يخاف من الذي يحدث في هذا اليوم والبعض الآخر يخطط بخبث وغل شديد ومن هو سوا رؤي التي كانت تقف وهي ترتدي

وتنظر الي المراء وتبتسم بغرور شديد وتنظر الي والدتها التي دخلت الغرفه وتنظر اليها وتبتسم وتذهب اليها وتضع يدها على وجهها وتقول.قمر يا حبيبتي
تبتسم رؤي وتنظر الي حلا التي داخلت الغرفه وهي ترتدي

وتنظر اليها بغيظ شديد وتنظر الي حياه وتقول.عمو رحيم بيقول خلي بنتك تنزل علشان الناس تحت ولسه دياب منزلش
رؤي بغضب شديد.وطالما دياب منزلش انزل انا اعمل ايه
حلا بغضب أشد.تنزل تترزعي تحت لحد ما دياب ينزل معرفش هو أصلا هيتجوزك علي ايه ده كتر خيره بجد ايه الارف اللي علي المسا ده
نهت كلامها وتذهب الي الخارج بغضب منها ومن طريقتها تنظر رؤي الي حياه وتقول بصوت عالي.عجبك بنتك بتقول عليا ايه انا رؤي المنشاوي يتقالي هيتجوزك علي ايه
تنفخ حياه بقوة شديدة وهي تتعب من مشاكلها مع شقيقتها التي لم تنتهي وتقول.اختك الصغيرة يا رؤي وهي مغطلتش علشان تتعصبي عليها كده هي بتقولك اللي عمك قال عليه
تغضب رؤي اكتر وتذهب الي الخارج بغضب شديد وتنظر الي الأسفل تره يوجد عدد كبير من رجال الاعمال والأشخاص التي لهم مكانه كبيره في البلد ويوجد جميع العائله عاده ايهم وكارما ووتين ودياب أيضاً التي تنتظرهم لتغضب اكتر وكانت ان تدخل الغرفه فهي لا تريد ان تنزل وهم ليست في الأسفل لاكن تره والدها يأتي عليها ويقول.رؤي انتي رايحه فين
تنفخ رؤي بقوه وتقول.مش رايحه في حته
يمسك وسيم يدها ويبتسم ويقول.تعالي يا حبيبتي علشان تنزلي
رؤي وهي تحاول ان تكتم غضبها.هنزل ودياب مش تحت يا بابا
يبتسم وسيم وكان ان يتحدث لاكن يره دياب وهو يرتدي

وينزل الي الأسفل بسرعه بعد ان رآهم فهو لا يريد ان يأخذ هذه الفتاه الي الأسفل لينظر وسيم الي رؤي وهو يفهم جيد التي فعله دياب وينفخ بقوه وهو لا يريد كل ذلك لاكن لم يره امامه حل سوا هذا لكي تتغير هذه الفتاه ويمسك يدها وينزل بها الي الأسفل تهمس ريماس الي سيلا وهي تقول.من امتي والقرده بتلبس فستان زينا يا بت
تضحك سيلا بقوه علي هذا التشبيه وتقول وهي تصفق بيدها.حلوه يا رورو وعجبتني اوي
تنظر اليهم حلا وتقول بغيظ شديد.انتوا بتقولوا ايه
تنظر سيلا اليها وتنظر الي رؤي التي تجلس بجانب دياب التي ينظر الي هاتفه بملل شديد وتقول وهي تشير بعيونها عليها.طب بذمتك كل ده منجمعين علشان يشوفوا دي مش لايقه والله علي دياب ده قمر وهو خساره فيها
تنظر حلا الي دياب وتضع يدها على وجهها وتقول.حرام والله شبابه يروح علي دي ده ظلم اوي علي فكره وميرضتيش ربنا الظلم ده
ويبقون الفتيات يتحدثون علي رؤي وهم يضحكون عليها وعلي الحديث عليها
قبل هذا الوقت بقليل كانت تقف أمام المرآة وهي ترتدي


وتنظر الي شعرها وترفعه الي الاعلي بطريقة رائعه وتنزل خصلاتها علي وجهها وتنظر الي حالها وتبتسم بحزن شديد علي هذه المناسبه التي سوف تذهب اليها آلان كانت ان تذهب الي الخارج لاكن تره بالذي يدخل الغرفه وهو يرتدي

وينظر إليها ويقول.لسه مصممه يا وتين
تبتسم وتين وتذهب تقف أمامه وتقبله وتقول.يلا علشان اتاخرنا يا ايهم
يتنهد ايهم بقوه كبيره ويمسك يدها وهو يعلم بأنها لم تغير قرارها وسوف تفعل التي تريده بتأكد ويسحبها معه الي الخارج يره كارما تنزل علي الدرج وهي ترتدي

ينظر اليها باعجاب شديد جعل كارما تخجل بشدة لتسحب وتين يدها منه وتقول وهي تذهب الي الأسفل.طيب ياخويا خلص مع المدام وانا مستنيك في العربيه
ينظر خلفها أيهم وينظر الي كارما ويذهب اليها ويسحبها بخفه لهو ويهبط علي شفتيها وياكلها بعنف شديد بين اسنانه وهو يمصها تستغرب كارما قبلته العنيفة بشدة وهو يسحب شفتيها بين اسنانه وتغلق عينيها بوجع من الذي يفعله ويبتعد ايهم عنها وينظر الي شفتيها ويبتسم بفخر ويخرج مناديل ويمسح شفتيه من احمر الشفاه الخاص بها وينظر الي المراء التي توجد وينظر إليها ويمسح شفتيها من آثار قبلته ويقول.يلا بينا
نهي كلامه وهو يسحبها معه الي الأسفل لتقول كارما بغيظ شديد.تقدر تقولي انت عملت ايه يا ايهم ليه كل ده
ينظر اليها ايهم ويبتسم ببرود شديد ويسحبها الي الخارج تنفخ كارما بقوه كبيره من هذه الطريقة التي لا تعرف ماذا تفعل بها وان بعد عهده اليها لم يعرف يغيرها بهذه السرعه وينظر ايهم الي وتين التي تجلس في الخلف وهي تنظر أمامها لينفخ بقوه كبيره وهو يشعر بأنها تدمر حالها بهذه الطريقة ويذهب ينظر اليها ويفتح باب السياره الي كارما التي دخلت ويمد يده ويضع يده أسفل وجه وتين ويلفها اليه ويقول.لاخر مره بقولك بلاش يا وتين
تبتسم وتين وتقول.لو مروحش عقلي هيقتلني من التخيلات يا ايهم سيبني والنبي اعمل اللي انا عايزه
يشعر ايهم بأن شقيقته لم تنساه دياب في يوم ولم يذهب من قلبها كما كان يريد فهذه العلاقه تدمرهم ولم تكمل فهذا القدر لم يجمعهم مهما مر الزمان يتنهد بقوة ويشعر باحد يرقبهم لينظر حوله ليلف بسرعه التي كان يوجد في النافذه التي نظر اليها ايهم ويشعر بأن يوجد احد في هذه النافذه يرقبه وينظر الي وتين ويذهب ويركب السياره ويقودها بسرعه الي طريقه ويخرج التي كان يقف في النافذه وينظر خلفهم ويقول.رايحه فين يا اميرة معقول لحقتي تكوني كويسه علشان تروحي حفلات كده
يصلون بعد قليل علي المكان تنظر وتين الي قصر السويسي وتبتسم وينزل ايهم من السياره ويفتح اليها الباب لتخرج وتين ببرود شديد ويفتح ايهم الي كارما وينظر اليها وينظر الي وتين ويمسك يدها ويضعها في ذراعه ويمسك يد كارما ويدخل بهم الي القصر وتأتي عليهم الكاميرات ليشير ايهم الي الحراس التي يوجدوين لبعدوهم ويظهرون الي الجميع ويرفع دياب رأسه ببطئ وتذهب عيونه بتلقائية الي وتين التي نظرت اليه وابتسمت ببرود شديد لم يستغرب دياب بأنها أتات اليوم فهو يعلم جيدا بأنها سوف تأتي لكي تره فهي فعلتها في السابق ولم يفرق معها شي تنظر رؤي الي ايهم التي يمسك يد كارما وتضغط علي يدها بقوه كبيره وتمسك ذراعها وتنغز اظافرها به بعنف وهي تره وتين علي اليمين وكارما علي اليسار تشعر بأنه اليها لحالها لا يجب أن تكون واحده منهم بجانبه سواها هي تميل رؤي برأسها بجنون وهي تره بهذا الشكل تركض ماسه الي وتين وتضمها بقوه وتقول بخوف شديد.وتين انتي ايه اللي جابك وانتي تعبانه تعالي اقعدي بسرعه
قالت هذا وهي تجلسها علي الكرسي لتنفخ وتين وتقول.انا مش عيله علي فكره يا ماسه ومفيش داعي لكل اللي بتعملي ده انا كويسه
قالت هذا وتنهض كانت ماسه ان تتحدث لاكن تره مراد يمسك يد وتين التي لم تتحدث معه كلمه واحده منذو التي حدث ويقول بهدوء وهو يجلسها مره اخرى.خليكي قاعده علشان متتعبيش يا وتين
لا تنظر وتين اليه ام تتحدث فقط نظرت أمامها ببرود شديد لم تتوقع في يوم بأنه يظهر الي مراد التي كانت تعشقه وكانت لم تتخيل يوم واحد في حياتها دونه لاكن حديثه اليها مازال يضرب في عقلها بقوه كبيره لتسحب يدها منه بهدوء شديد وتنظر الي ماسه وتقول.انا كويسه ومفيش حاجه ممكن تهدي شويه وتسيبني
تنظر ماسه الي مراد التي مازالت علاقتهما ليست افضل شئ فهي تحاول ان تصلحه لأكنه مازال يتذكر بأنها اختارت اولادها دون تفكير لحظه واحده به وهذا التي يحزنه بشدة تره ابتسم بحزن شديد علي علاقته بابنته التي نزعها بالذي فعله معها ينظر ايهم الي دياب ويبتسم ببرود ويذهب يقف أمامه لينهض دياب ويصفق بيده بقوه ويضمه ويضمه ايهم أيضاً ويقول بهمس اليه.مبروك يا صاحبي لاقيه عليك بالملي وكأنها اتخلقت ليك بجد يا جدع
يغلق دياب عينيه بقوه كبيره ويقول وهو يجز علي اسنانه.اخرس يا ابن ال$$$$$$ وبلاش كلام ال$$$$$ ده علشان مطربقش الليله علي دماغك ودماغها انا فيا اللي مكفيني ومش ناقص
يبتسم ايهم علي حديثه وينظر الي رؤي التي تنظر اليه بابتسامه وهي تريد ان تظهر اليه بأنها سعيده بشدة بهذه الخطبه يفهم ايهم بماذا تف
