رواية هوس الكينج الفصل الرابع عشر 14 بقلم بيري الصياد
الفوت والمتابعة يا وليه منك ليها وان شاء الله هنبدا ننزل شبه يومي بس ادعولي انتوا ومش عايزه التفاعل يقل علي البارتات ويكون كويس علشان نستمر في التنزيل يومي 💋
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
3
يرفع هلال يده لكي يصفع صقر ليفهم ما الذي سوف يفعله بحاله لاكن يمسك صقر يده سريعآ وينظر اليه ويقول.لوله انك جدي كنت هعمل تصرف تاني علي رفعة ايدك عليا دلوقتي بس هعمل حساب لعضم التربه وهسكت واللي اعملوا وهعملوا ملكش علاقة بي هروح اجيب مراتي علي بيتي وابقي اعترض او اسمع كلمه واحده متعجبنيش وانا اوريكم لما اطلع الوسخ اللي جويا هيحصل فيكم ايه سلام يا هلال يا سيوفي
نهي حديثه ويذهب الي خارج المنزل وينظر خلفه هلال وهو يترعب بشده من الذي يأتي بعد تصرف صقر الان يسمع صوت حنان وهي تقول.صقر راح فين يا عمي
ينظر اليها هلال ويذهب الي الداخل دون ان يرد عليها وهو يفكر بالذي يفعله صقر الآن ويفكر ماذا يفعل لاجل ان يعود صقر بالذي يريد يفعله لا يعلم هلال ان صقر ذهب لينفذ حديثه الآن فهو لم يتوقع ان يذهب الي الصعيد في هذا الوقت فماذا سوف يحدث بهذا الكينج
2
كانت تتسطح وبجانبها شقيقتها النائمه وهي تحاول ان تنام لاكن لم تسيطيع من تفكيرها في صقر وماذا سوف يفعل الآن بعد ان تركته بهذه الطريقة ولا تستطيع بتول ان تغلق عيونها وتنام من التفكير به لتنهض وتمسك هاتفها المغلق وهي تريد ان تسمع صوته الآن لا تعلم لماذا لاكنها تشتاق اليه لحد كبير تترك الهاتف وهي لا تريد ان تضعف امام هذا الكينج تسحب شال تضعه علي كتفها وشعرها وتذهب الي الخارج وهي تريد ان تتنفس فهي تشعر بأنها تخنتاق بشده الآن من تفكيرها ومشاعرها التي لم تتركها لتنزل الي الأسفل وتذهب خارج هذا المنزل وتذهب تجلس علي هذه الاريكه الخشب التي توجد في خارج المنزل وتربع يدها امام صدرها وتبقي علي هذه الحاله وهي لا تفكر بشئ سوا الكينج وتسمع الذي يقول من خلفها.ايه اللي مصحيكي لحد دلوقتي
تلف بتول راسها سريعآ وتنظر الي صاحب الصوت تري اسد لتتنفس بقوه من الخضه وتقول.ايه الخضه دي يا عم
يبتسم اسد ويذهب يجلس بجانبها ويقول.نجمك خفيف ياختي
تشعر بتول بسخريته لتضربه علي كتفه بقوه وتقول بغضب.مفيش خفيف غيرك يا حبيبي مالك ومالي يالا مكونش كلت ورثك علشان مش طايقني كده
ينظر اليها اسد ويبتسم ويقول.وهو انا لو مش طايقك كنت هجيبك هنا ليه ما كنت سيبتك مرميه عند امك وارتاحت من وشك ده
تضغط بتول علي شفتيها بقوه كبيره وتقول بغضب مكتوم.طريقتك مش عاجبني علي فكره
يضع اسد يده علي الاريكه ويقول باستفزاز. وماله بكره تعجبك وتحبيها كمان ياختي
تغضب بتول منه بشده وكانت ان تنهض لكن يمسك اسد يدها ويقول. تعالي يا بت اقعدي
تنظر اليه بتول وتقول.انت رخم اوي على فكره وانا ما بحبش الطريقه دي
ينظر اليها اسد ويقول.اسكتي يا بت صوتك بقى يزعجني
لا ترد عليه بتول ولم تتحدث بل تنظر امامها دون حديث ويبقون على هذا الوضع الى ان قطع هذا الصمت اسد وهو يقول.ايه رايك في المكان هنا يعني من مكان وناس ايه رايك في البلد هنا بشكل عام
تنظر اليه بتول وتقول.امممم مش بطال بس في ناس حاسه ان مش في مكانها الصحيح وانا مش بحب كده
ينظر اليها اسد بعدم فهم ويقول. مش فاهم يعني ايه
تبتسم بتول بخبث وتقول.بنت عمك سما اتصدق مش حساها مع فادي يعني حاسه ان ده مش مكانها بجد وحاسها تستاهل حد احسن منه
يدق قلب هذا الاسد بعنف شديد من ان ذكرت اسم هذه الفتاه وينظر امامه ولا يعرف ماذا يقول الان الشيء الوحيد الذي يريده هو ان لا تشعر بتول بصوت دقات قلبه وتنظر اليه بتول وهي تشعر بان يوجد شيء حتما عليها ان تعلمه الان لتقول بخبث شديد. ايه يا اسد انت رحت فين
ينظر اليها اسد ويقول.انتي ايه اللي مصحيكي دلوقتي قومي نامي الوقت اتاخر اوي وما ينفعش تفضلي هنا لوحدك
تبتسم بتول وتقول. احكيلي في حاجه بينك وبين سما بنت عمك وعايزه الحقيقه مابحبش حد يكدب عليا
نهت حديثها بعد ان كان اسد ان ينفي شكوكها لينظر اليها اسد وينهض بسرعه ويقول.ما فيش حاجه يا بتول وبلاش تتكلمي في الحاجات دي عشان غلط وعيب احنا كبار مش عيال علي الكلام ده
تنظر اليه بتول وتقول.وعلشان احنا كبار بقولك اللي حاسه وبعدين انا مقولتش اللي انت فهمته اقعد وبلاش شغل قمص العيال ده
ينظر اليها اسد ويجلس مره اخرى ويقول.طب ادخلي جوه يلا كفايه كده
بتول بغيظ شديد.هو انا شاغله عندك يا عم انت في ايه كل شويه تقولي اعمل ايه ومعملش ايه
ينفخ اسد بقوه كبيره ويقول.انتي عايزه ايه يا بت انتي دلوقتي
تنظر اليه بتول وتنظر أمامها وتقول.هعوز منك ايه ياخويا صح قولي هنمشي من هنا امتي انا ابتديت ازهق
نهت حديثها وهي تنظر اليه لينظر اسد اليها ويقول.دلوقتي اكيد لا انتي شايفه حالة جدك عامله ازاي اصبري شويه لحد ما حالته تستقر وانا قولتلك مش هجبركم علي حاجه مش عايزنها بس اصبري
تنظر اليه بتول وتنهض وتقول.طيب هروح انام انا وانت خليك عد النجوم مع نفسك للصبح باي
نهت حديثها وتذهب الي الداخل وينظر خلفها اسد ويبتسم وينظر الي الاعلي ويغلق عينيه بقوه وهو يتذكر حديث بتول عن سما الآن ليأخذ نفس عميق ويقول في داخله.هي اللي اختارت يا بتول هي اللي اختارت تكون مع فادي ومحدش جبرها علي حاجه
8
كانت تسير في طريقها الي غرفتها وكانت ان تستكمل طريقها لاكن تري فادي يخرج من الغرفه وهو غاضب بشده وينظر اليها ويذهب الي الأسفل دون ان يعطيها اهميه لتنظر خلفه بتول باستغراب وكانت ان تسير الي غرفتها لاكن تسمع صوت سما وهي تتألم بشده لتذهب الي الغرفة وتري الباب مفتوح لتنظر الي الداخل وتري سما تقع علي الأرض وواضح عليها ضرب فادي اليها لتركض وتسندها وتجلسها علي السرير وتنظر الي وجهها الذي يوجد عليه علامات صفعات فادي لتفهم كل ما يحدث مع هذه الفتاه وتنظر اليها سما وتمسح دموعها وتقول.ايه اللي مصحيكي لحد دلوقتي يا بتول
تنظر اليها بتول وتقول.ايه اللي مخليكي تستحملي كل ده
تنظر سما بعيد عنها ولا تتحدث لتنظر إليها بتول وتمسك كأس الماء وتعطي اليها وتقول.اشربي
تأخذ سما منها كأس الماء دون ان تنظر اليها ام تتحدث وتشرف منه القليل وتقول بتول بهدوء بعد ان فهمت بأن يوجد شيء وتريد ان تعلمه الان.انا ممكن اساعدك علي فكره لو حابه ده
تنظر اليها سما وتقول.ازاي
بتول بهدوء أشد.قوليلي الاول انتي في حاجه بينك وبين اسد
تنهض سما وتقول.انتي بتقولي ايه اكيد لا اسد ابن عمي بس ومفيش بينا حاجه
قالت حديثها ودموعها تنزل بغزاره شديده وهي تخاف ان يسمع فادي هذا الحديث فهي لا تعلم ماذا سوف يفعل بها وتنهض بتول وتقول وهي تنظر اليها.اومل كنتي بتعملي ايه في اوضته لما انا دخلت عليكم
تنظر اليها سما ولا تستطيع ان تتحدث لتنظر بعيد عنها وتفهم بتول لتقول بهدوء.احكيلي كل حاجه وانا اوعدك اني اساعدك واكون معاكي لحد ما حياتك تتعدل وتستقر
تجلس سما وتبكي بقوه كبيره لتشفق عليها بتول بشده وتنفخ بقوه وتجلس وتضمها الي احضانها لتبكي سما بعنف شديد وتبقي علي هذه الحالة فتره وبتول تفكر بالذي يحدث بهذه الفتاه وهي تصمت ولا تتحدث وتقطع بتول هذه الصمت وتقول.احكيلي يا سما وكفايه نكد كده احكيلي الزفت جوزك بيعمل ايه معاكي
تبتعد سما عنها ولا تعلم لماذا لكنها اطمنت لبتول بشده لتبدأ ان تسرد اليها جميع ما يحدث بها من زوجها فادي وتنظر اليها بتول وهي تشعر بشمزاز شديد من فادي بعد ان انهت سما وقالت اليها الذي يفعله بها فادي وتقول.وانتي ايه اللي مخليكي مستحمله الارف ده كله
سما بدموع شديده.كل لما اقول لماما حاجه تقولي اصبري وان لو اتكلمت او اطلقت من فادي هوقع الاخوات في بعض والدنيا هتخرب هنا وانا تعبت ومبقتش عارفه اعمل ايه
تنهض بتول وتقول بغضب شديد منها.وانتي مالك ما تخرب الدنيا ولا تولع ليه صابره علي واحد حيوان بشكل ده وبعدين اخوات ايه اللي هيقعوا في بعض انتي مالك ومالهم أصلا
تنظر اليها سما وتمسح دموعها وتقول.فادي مفكر ان في حاجه بيني وبين اسد وعلشان كده بيعمل كل ده
تنظر بتول اليها وتفكر قليلاً وتقول بدون مقدمات.انتي بتحبي اسد بجد يا سما وعايزكي تقولي الحقيقه دلوقتي مش عايزه كدب
لا تستطيع سما أن تتحدث ام تكذب لتضع يدها علي وجهها وتبكي بقوه كبيره لتفهم بتول علي الفور وتقول بصدمه.ده احاا بجد
تنظر اليها سما سريعآ بعد كلمتها لتقول.يخربيتك الكلمه دي غلط هنا اوعي تقوليها قدام حد يعتبروكي وحشه ومتربتيش
تلوح بتول بيدها وتقول.مفيش غيرها تتقال بعد كلامك ده المهم فكك من دي واحكيلي ازاي بتحبي اسد وتتجوزي اخوه ولا ده اوبشن تحبي واحد وتاخدي واحد تتجوزي ايه الهبل ده معلش
سما بغيظ شديد.بت انتي جايه علشان تزليني ولا جايه تساعديني دلوقتي
تجلس بتول بجانبها وتقول.لا جايه علشان اساعدك احكيلي بس دلوقتي وانا هلاقيلك حل متقلقيش قوليلي بقي واخلصي
نهت حديثها بفضول وهي لا تعلم لماذا يوجد بداخلها كل هذا الفضول لتعلم كل شئ عن هذه الفتاه فهي تشعر بأنها مثلها احبت ولم تكون من نصيب هذا الحب وتعيش في جحيم الفراق ولم تستطيع ان تبقي معه طوال حياتها بسبب فعلته تبتسم سما بحزن شديد وتقول.طب ممكن تسبيني انام دلوقتي
تضغط بتول علي شفتيها بقوه وتقول.وربي لو اتكلمتي دلوقتي لا اديكي بالقلم افوقك وما اخليكي تنامي من هنا لاسبوع اخلصي يا روح امك في ايه اومل هشحت منك الكلام ولا ايه
تتصدم سما بشخصية بتول الآن وتقول.في ايه يخربيتك
تعود بتول شعرها للخلف التي نزل من عليه الشال من ان ساعدت سما ان تنهض وتقول.مفيش اخلصي علشان عايزه اروح اكمل نومي
تتنهد سما بقوه كبيره وتقول.انا واسد كنا بنحب بعض وهو بعد كده خاني وانا علشان اعند في واغيظوا واخد حقي منه روحت اتجوزت فادي ومكنتش اعرف ان اسد مخنش وفادي اللي عمل كده علشان اوفق اتجوزوا وفادي اللي جاه وقالي ان اسد بيخوني وجاه وخلاني اشوف اللي يدل ان اسد بيخوني بجد وانا صدقته بس
سردت كل هذا باختصار شديد وتنظر بتول اليها وهي تحاول تستوعب كل حديث هذه الفتاه وتنظر أمامها وتفكر قليلاً وتنظر الي سما وتقول.وانتي هبله علشان تصدقي علي اللي بتحبي كده وحتي موثقتيش في ولا روحتي سألتي وروحتي اتجوزتي علي طول
تنزل دموع سما وتقول.اسد كان في القاهره في شغل وفادي اكتر حد كان مع اسد وكان عارف كل كبيره وصغيره عليه وانا صدقته علشان قولت انه هيعرف اسد اكتر مني وانا كنت معاهم في مره في القاهره وفادي جاه قالي ان اسد بيخوني ووريني كاميرات المراقبة واسد مع بنت وانا صدقت انه بيخوني
تشفق بتول عليها بشده وتضع يدها علي كتفها وتقول.طيب وفادي ازاي قابل علي نفسه يتجوز البنت اللي اخوه بيحبها لا ويعمل كل ده ازاي
تبكي سما ولا تتحدث وتضمها بتول وهي لا تعلم ماذا تفعل لهذه الفتاه الآن وتبكي سما بعنف وهي لا تعلم ماذا فعلت بحالها ولماذا تزوجت وفعلت كل هذا دون ان تذهب الي اسد وتقول اليه كل الذي حدث تعلم بأنها تسرعت بشده لاكن ماذا تفعل الان انتهي كل شيء ولا تستطيع ان تغير التي حدث وبعد مدة قصيرة تمسح بتول علي شعر سما وتقول.خلاص نامي دلوقتي وبكره هجيلك نتكلم مع بعض
اومالت لها سما وتبتعد عن احضانها وتنهض بتول وتبتسم بتصنع وتقول.تصبحي علي خير
تبتسم سما وتمسح دموعها وتقول.وانتي من اهل الخير
تبتسم بتول وتذهب الي الخارج (لحظه افكرت مثل اتلم المتعوس علي خيب الرجاه مش عارفه ليه بس حسيت سما وبتول فقر زي بعض 😂😂😂❤️) وتذهب الي غرفتها وتنظر الي شقيقتها التي مازالت تنام وتذهب الي السرير وتنزع هذا الشال عنها وتتسطح علي السرير وتنظر الي سطح الغرفه وتنزل دمعه حارقه منها وهي تتذكر هذا الكينج الذي تركها وتزوج بفتاه اخري وتمسح هذه الدمعه وتنظر اليها وتقول في داخلها.وحيات كل دمعه نزلت مني لا اندمك وما ارجعلك ولا اكون معاك تاني يا صقر انت اللي اختارت البعد يبقي بعد للأبد وهتطلقني وهعيش حره غصب عنك وعن اهلك يا ابن السيوفي
(ولما يجي ينفخك دلوقتي حد هيزعل عليكي 😂😂💋)
16
في صباح يوم جديد تفتح بتول عينيها علي التي تقول.قومي يلا يا بتول عايزين نتفجر علي البلد يا بت اخلصي قومي
تنفخ بتول بقوه كبيره وتقول.في ايه علي الصبح يا موده ما تسبيني اتخمد شويه
موده بغيظ شديد.قومي عايزه العب واتفجر علي البلد والف فيها
تنهض بتول وتقول بغضب.انا لو واخده معايا بنت اختي كانت هتكون اعقل من كده اتهدي واقعدي يا موده دلوقتي وسبيني انام يلا
تنظر اليها موده وتمسك(الطرحه) وتضعها علي رأسها وتقول بغضب طفولي.والله لا اسيبك لوحدك واروح الف والعب انا يا قشطه خليكي بقي مع نفسك هنا ويا رب العفريت يجي ياكلك علشان تستاهلي
نهت حديثها وتخرج لسانها بطفوليه شديده وتركض الي الخارج وتنهض بتول وكانت ان تركض خلفها لاكن تتذكر أين هي لتقول بصوت عالي.وربي لا اربيكي يا موده الكلب بش اصبري عليا انتي
موده من الخارج.ولا تقدري تعملي معايا حاجه يا قشطه
نهت حديثها وهي تركض وتري بالذي يخبط بها بقوه كبيره وكانت ان تقع لاكن يمسكها سريعآ الذي خبطت به ويميل عليها وهو يمسكها بين يده وتغلق موده عينيها وهي تنتظر ان تقع لاكن لم تشعر بشئ لتفتح عيونها سريعآ وتنظر الي الذي تقع بين يده وتبتسم بهيام وتقول دون وعي.ااه لو في منك في البلد اتنين عليا الطلاق كانت مصر قلبت تركيه وشبابها بقوا تركوا يا تركي
يضحك اسد بخفه عليها وعلي عفويتها الطفوليه ويعدلها ويقول.يا بت اتلمي مينفعش كده انا افهمك غلط
تبتسم موده وتقول وهي تضع يدها أسفل وجهها بهيام في ضحكته.افهم براحتك يا تركي انت تعمل اللي انت عايزو يا ريس
يبتسم اسد ويقول.طب تعالي ياختي علشان تفطري
تنفخ موده بغضب طفولي وتقول.ايه اختك دي انا معنديش اخوات شباب علي فكره
يضربها اسد خلف رأسها بقوه ويقول.يا بت مش كده اتقلي شويه وسبيها تيجي من عندي انا الاول كده هتقل عليكي ويمكن اسيبك افهمي شويه
موده بغيظ شديد وهي تضع يدها مكان الضربه.هو انت متقدرش تكلمني من غير ما تضربني يا اسد ياخويا هو الواحد ميقدرش يهزر معاك شويه
يمسكها اسد من ملابسها ويقول.عجبك ولا لا يا بت
تبتسم موده ببالها وتقول.عجبني طبعا يا تركي هي محتاجه كلام دي انت تعمل اللي انت عايزو براحتك يا باشا لو اتزنقت وعايز فص من فصوص كبدي تبيعوا وتفك زنقتك انا معنديش مانع
يضحك اسد بقوه وبطريقة لم يضحك بها منذو سنوات عديدة فضحكته تسمع في المنزل بالكامل وتخرج سما علي صوت ضحكته وتنظر اليه وتبتسم بسعادة وتنظر الي موده التي تقف مع اسد لتختفي ابتسامتها وتشعل نار غيرتها الشديده وتنظر الي اسد الذي نظر اليها وينظر الي موده ويحمحم بخفه ويقول.طب تعالي ننزل يلا
نهي حديثه ويذهب الي الأسفل وتنظر خلفه موده بابتسامة وتري سما لتبتسم وتقول.هاي يا مزة بلدك
تنظر اليها سما وهي لم تستطيع ان تخفي غيرتها منها وتبتسم بتصنع شديد وتقترب من موده وتنظر الي الأسفل علي الباب الذي خرج منه اسد وتنظر الي موده وتقول بهدوء متصنع.حلو اسد مش كده
تنظر اليها موده باستغراب شديد وتقول.ازاي مش فاهمه قصدك ايه
تبتسم سما بتصنع وتنفي برأسها بعد ان انتبهت لحالها وعلمت ماذا كانت سوف تقول الآن وتقول.ولا حاجه تعالي ننزل يلا
كانت موده ان تتحدث لاكن تسمع صوت صهيق الفرس لتبتسم بحماس طفولي وتقول.الصوت ده جاي منين
تنظر اليها سما وتقول.دي فرس اسد تلاقي راح يشوفها او هياخدها ويطلع
تركض موده بطفوليه الي الأسفل وتنظر خلفها سما وتنظر أمامها وتغلق عينيها بقوه وحزن شديد وتري موده تخرج من المنزل لتنزل هي الاخري الي الأسفل وتخرج وتري موده تذهب الي أسد الذي يركب علي الفرس ويقف بها وينظر الي موده التي قالت.خديني معاك لفه وحيات امك يا تركي عايزه اجرب والنبي
ينظر اليها اسد ويقول.ابعدي يا بت مينفعش انتي كبيره علي كده
موده بغضب طفولي.ما انت كبير وراكب اشمعنا انا يعني خليني اركب واجرب والا هفضحك يا اسد انزل وخليني اركب انا مكانك والنبي
تربع سما يدها امام صدرها وهي تنظر اليهم وتتابع التي يحدث وتريد ان تعلم الي أين تصل موده وماذا يفعل اسد بها آلان وينظر اسد اليها وينظر الي موده ويبتسم لكي يغيظها ويقول بغمزه الي موده.خليها بالليل لما يكونوا الناس نايمين علشان دلوقتي مينفعش
تبتسم موده وتقول.اوعدني انك هتخليني اجربها والف بيها البلد كلها
يبتسم اسد علي ابتسامتها ويقول.اوعدك هعملك اللي انتي عايزاه بس سبيني دلوقتي علشان واريا شغل عايز اروح اعملوا
تبتعد موده وتقول.خلاص روح يا تركي وبعد ما ترجع نبقي نشوف الموضوع ده مع بعض
اومال لها اسد ويسحب حبل الفرس بخفه لتذهب الي الخارج وتقول زوجة عمه سريعآ قبل ان يخرج.مطولش يا اسد يا ولدي چدك عايزك وعايز يتكلم معاك
يقف اسد الفرس وينظر الي زوجة عمه ويقول.ما انا كنت عنده يا مرات عمي ايه اللي حوصل
تنفي زوجة عمه وتقول.هو چالك ندملي اسد عايز اتحدد معاه في حاچه
ينزل اسد من علي الفرس دون تفكير ويشير الي الراجل الذي يطعم الفرس ويأتي يأخذها الراجل ويذهب اسد الي الداخل لكي يري الجد وتنظر سما خلفه وتنظر الي موده وهي تشعر بغيره شديده لم تشعر بها من قبل فهذه الفتاه تجعل اسد يضحك معها ويفعل اشياء لم يفعلها مع فتاه سواها فهو لم يرفض اليها طلب وتنظر الي موده بغضب وغيره شديده وتذهب الي الداخل وتصعد الي غرفة بتول وموده وتري بتول تنام علي السرير لتغلق الباب وتذهب اليها وتهزها بقوه وهي تقول.بتول بتول قومي بتول
تفتح بتول عينيها وتقول.يا شيخه يخربيتك ويخربيت بتول في يوم واحد في ايه يا شويه بقار انتوا مش هتخلوني انام في يومك اللي ما يعلم بي الا ربنا ده
سما بغضب وغيره شديده.خلي اختك تبعد عن اسد يا بتول علشان اسد شكله مايل ليها وهي كذلك ابعديها عنه ومتخلهاش تتكلم معاه تاني بعد كده
تنظر اليها بتول باستغراب وتقول.انتي اهبلتي ولا هبله من زمان يا سما
لا تتحدث سما ام ترد عليها لتقول بتول بغضب.مالك داخله زي البقره اللي داخله الزربيه وقاعده تجعري زي الجموسه كده ليه وبعدين مال موده باسد أصلا
سما بغيره شديده.اسد بيضحك مع موده ويهزر معاها واسد مش كده مع ايي حد يا بتول يعني هو بدا يحبها وانا مش هقبل بده اسد ميحبش ولا يفكر في واحده تانيه
تنظر اليها بتول قليلا وتقول بوقحه ودون تفكير.حقه فادي يعمل فيكي اللي بيعملوا واكتر يا سما
تتصدم سما من حديثها وتنظر اليها بتول وتميل برأسها بتأكيد وتقول.واحد شايف مراته بتحب واحد غيره لا والواحد ده اخوه وشاكك أنها لسه علي علاقة معاه وخصوصاً بطريقة كلامك علي اسد دي يبقي هو حساس لو مكنتش متاكد انك لسه بتحبي اسد مش كده
لا تستطيع سما ان تتحدث لتنهض بتول وتقول وهي تنظر اليها.طالما اتجوزتي واحد مش من حقك تفكري في غيره يا سما ومهما كانت أسباب جوازك منه هو دلوقتي جوزك واكبر غلط اللي انتي بتعملي ده حوالي تشيلي اسد من دماغك او علي الاقل مثلي علي فادي انك نسيتي وخلي يقتنع بده وشوفي لو هيتغير معاكي يبقي حولي تعدلي لو لا يبقي متفكريش لحظه واحده واطلبي الطلاق واطلقي وابعدي عن المريض ده وفي الاخر دي حياتك واعملي اللي انتي شايفه مناسب ليكي
نهت حديثها وتنهض وتذهب الي الحمام وتنظر خلفها سما وهي تشعر بأنها تقسي عليها بشده من حديثها وبرغم بعد ان قالت اليها كل ما تعيش به مع فادي والذي يفعلوا بها وتقول اليها بنهاية هذا الحديث فهي تشعر بأن بتول لم تفهم الذي به هذه الفتاه وتظلمها بشده بالفعل(عايزه اعرف رأيكم في دي بجد كلكم سيبوا كومنت برأيكم في الموضوع ده)
25
تخرج بعد قليل بتول من الحمام ولا تري سما في الغرفه لتتنهد بقوه كبيره وتذهب الي حقيبتها وتأخذ منها ملابس اليها وترتدي
+
وتقف امام المرآء تعدل هيئتها وتذهب الي الخارج وتري موده تجلس في الأسفل لتنزل وتذهب تجلس بجانبها وتميل برأسها وتقول بهمس اليها.اتلمي يا موده شويه محدش هنا هيفهم انك بتهزري وهتتفهمي غلط
تنظر اليها موده باستغراب وتقول.علي ايه
بتول بهدوء.طريقتك مع اسد مش عاجبني وتتفهم غلط اوي براحه علشان متصلش علي صابرين واقولها علي اللي بتعملي واخليها تيجي تاخدك وبلاها لف في البلد ولا تخليكي تشوفي حاجه منها
تمسك موده يدها وتقول.لا اوعي تعملي كده يا بتول انا عايزه اتفجر علي البلد والنبي واسد انا بعتبره اخويا والله بس بهزر وانتي عارفه
بتول بغيظ شديد.انا عارفه غيري وغيرك مش عارف اتلمي علشان شكلك هيكون وحش اوي بطريقه دي والله اتهدي شويه
اومالت لها موده وتأتي والدة سما وتقول.تعالوا يابنات علشان نفطر مع بعض يلا
2
انت بتقول ايه يا جدي احنا في ايه ولا ايه.كان هذا صوت اسد الغاضب بشده من حديث هذا الجد الذي نظر اليه وقال.والله عال يا ولد ولدي هتعالي صوتك علي چدك معدش في احترام خالص ولا ايه
ينظر اليه اسد ويجلس مره اخرى ويمسك يد منصور ويقبلها ويقول.لا عاش ولا كان اللي يعلي صوته عليك يا چدي بس انت اللي هتچول كلام ميتعجلش (ميتعقلش) ازاي عايزني اعمل اللي انت هتچوله ده
يضع منصور يده الاخره علي كتف اسد ويقول بهدوء.اعمل ده علشان خاطر چدك يا اسد انا مهنقدرش نعيش من غير البنات تاني انا عايزهم في البيت ده لحد ما اچبل (اقبل) وجه كريم اعمل ده وبعد ما اموت اعمل اللي انت عايزو بس دلوچتي اسمع كلامي يا ولدي
يغلق اسد عينيه بقوه كبيره وهو لم يستوعب ماذا يريد ان يفعل هذا الجد آلان وينظر الي منصور وكان ان يتحدث لاكن يسمع صوت احتكاك سياره قوي بشده لينظر الي الجد وينهض ويذهب الي البلكون ويري ....
5
قبل هذا الوقت بقليل كان صقر يقود السياره بسرعه كبيره ويصل امام المنزل ليلف بمحرك السياره بقوه كبيره وتلف السياره حول حالها وتفعل غبار وصوت احتكاك شديد ويبقي صقر يلف بسيارته لفتره الي ان راه هذه قشطه تخرج ومعها شقيقتها والجميع وهم يستغربون ولا يرون الذي بسياره من الغبار الذي يعم علي المكان ليقف السياره سريعآ وينزل منها ويظهر للجميع من هذا الغبار وتتصدم بتوى بشده وتتصدم موده أيضاً لاكن تضحك بخفه وتقول.يا هلأ الكينج في الصعيد اوبا دي شكلها هتولع يا ريس
28
