اخر الروايات

رواية هوس الكينج الفصل الثالث عشر 13 بقلم بيري الصياد

رواية هوس الكينج الفصل الثالث عشر 13 بقلم بيري الصياد


                                              
متنسوش الفوت والمتابعة يا وليه منك ليها 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

+


تبلع صابرين ريقها وتقول.ملكش دعوه بيها يا صقر وملكش انك تعرف هي راحت فين
يدخل صقر المنزل ويقول بصوت عالي.لا انتوا شكلكم اتجننتوا خالص ايه هو اللي مليش دعوه يا صابرين 
صابرين بغضب.زي ما سمعت يا صقر انت ملكش دعوه ببتول ولا ليك انك تعرف عنها حاجه ابعد عنها وسيبها في حالها بقا يا عم
يجز صقر علي اسنانه بقوه كبيره ويقول.لاخر مره هسالك بنتك راحت فين يا صابرين
صابرين بغضب اشد.هربت منك ومن قرفك يا صقر بتول مش هتفضل طول عمرها تحت رحمتك هي هربت علشان متفضلش معاك ولا تشوفك تاني سيب بنتي تعيش حياتها زي ما هي عايزه وملكش دعوه بيها تاني
ينظر اليها صقر وهو يستوعب حديثها ويمسك السيجاره ويطفيها بين يده ويرميها ويقول بصوت هز اركان المنزل.لا انتي ولا هي ولا جبته امه علي الدنيا لسه اللي يخليها تبعد عني يا صابرين بنتك ليا وبتاعتي من يوم ما أتولدت قوليلي هي فين دلوقتي علشان مش عايز انساه ان في بينا عيش وملح وانك شاركتي في تربيتي
تنظر اليه صابرين وتقول.ملكش دعوه ببنتي يا صقر هي نفسها زهقت منك ومن تصرفاتك دي يبقي تبعد عنها علشان تريحها منك وكفايه اوي اللي حصل لحد كده 
.هي قالتللللك الكلاااااااااام دددددددده بالسانههها ياااااااا صابريييبييييييييين.كان هذا صراخ صقر بصابرين التي لا تنكر بأن افزعتها نبرته وصراخه العالي لاكن تنظر اليه بعناد وتقول بقوة متصنعه.لو مكنش ده رأيها وكلامها مكنتش مشيت يا صقر بتول تعبت منك ومتنساش انك اتجوزت وسيبتها يعني مستحيل ترجعلك لو عملت ايه يا صقر بنتي خالص رمتك ورمت توبتك من يوم ما اتجوزت يعني تنساها وتنساه انها ترجعلك تاني ولا تكون معاك 
يحرك صقر رقبته وتفعل اصوات طرقعه وهو يغضب بشده ولا يريد ان يفعل الآن شئ يندم عليه لينظر الي صابرين ويميل برأسه قليلاً ويقول.كده تمام اوي يا صابرين نقطه واول السطر بقا وطالما هي بقيت كده يبقي قسماً بربي لا ارجع بنتك علي بيتي وهي مراتي قدام الكل ويبقي السيوفي خلف مرا لو رجعت بتول غير وهي مرات الكينج مش بت الراوي طالما هي بقت عند يبقي عناد بعناد وانا وبنتك والزمن طويل سلام يا حماتي وابقي افتكري اللي عملتي كويس علشان وقت الحساب متزعليش مني 
نهي حديثه ويذهب الي الخارج وتنظر خلفه صابرين ويغلق صقر الباب بقوه كبيره ولا تطمئن صابرين وتخاف بشده من الذي سوف يفعله هذا المختل تنظر امامها صابرين وهي لا تعلم ماذا تفعل وهل سوف يفعل صقر ما قاله الآن ام ماذا سوف يفعل بيهم القدر (توقعتك بسرعه يا وليه منك ليها 💋)

3


تدخل هذه الفتاه الغرفه التي في المستشفى وتري شقيقها يتسطح علي السرير لا حوله لهو ولا قوه وهو لا يستطيع ان يحرك شي سوا من جسده سوا عيونه لتذهب وتجلس أمامه وتقول.ايهاب انت كويس
ينظر اليها ايهاب ويقول بتعب شديد واضح عليه.صقر كان هيقتلني يا رنا كان هيقتلني بسبب بتول انا كنت هخسر حياتي بسبب البت دي ويا عالم هيعمل فينا ايه تاني من وارها
تنظر اليه رنا وتنظر الي حالته وهي تخاف بشده من صقر والذي سوف يفعله بها إذا اقتربت من بتول بالفعل وتبلع ريقها وتقول.هو عمل فيك كل ده ليه يا ايهاب 
ايهاب بغضب وصوت منخفض من غضبه.من واركي انتي اللي قولتي لصقر ان انا اللي حرقت محل بتول يا رنا مش كده
تنظ اليه رنا وتنفي برأسها وتقول.لا لا انا هقوله كده ليه انا مقولتش حاجه لصق
قاطعها ايهاب وهو يقول بغضب اشد.انتي كدابه يا رنا انتي بعتيني من اول الطريق وانا اللي اشتريتك وقولت اختي اعمل علشان سعادتها كل حاجه تعملي فيا كده في الآخر يا قليلة الأصل يا زباله
تنهض رنا وتقول بغضب شديد.انت ازاي تكلمني انا كده انت متعرفش انا مين ولا ايه اوعا تنساه نفسك وتنساه انت قدام مين دلوقتي يا ايهاب
ايهاب باعلي صوته.قدام مين قدام واحده ملهاش ايي تلاتين لازمه محدش طايقها من وار اللي بتعملوا فيهم قدام واحده فشله معرفتش تعمل حاجه في حياتها وفي الآخر راحت لفت علي جدها علشان يجوزها حفيده غصب عنه اخر ما زهقتي خليتي هلال يجبر صقر يتجوزك يا رنا 
تنظر اليه رنا بغرور شديد وتقول.مش مهم اهم حاجه اسمي مرات الكينج مش مهم إذا اتجبر او غيره اهم حاجه بنسبالي اني مرات صقر يا ايهاب 
يضحك ايهاب بتصنع ويقول.مرات صقر وصقر نفسه مش طايقك ومش طايق يشوف وشك أصلا صقر لو يطول يولع في بيت السيوفي باللي في هيعمل كده يا رنا وانتي وجدك اول اللي هيولع فيهم صقر وهو مش هيصبر عليكم كتير ولو جاب اخرو منكم هحضر جنازتك أن شاء الله يا ها اختي 
نهي حديثه بسخرية شديده وتنظر اليه رنا وتحاول ان تمسك حالها لكي لا تقتله الآن وتذهب الي الخارج هذه المستشفي بالكامل وتنظر امامها بعد ان خرجت وتقول.لا لا اللي هو بيقولوا ده مش هيحصل انا لازم اربط صقر بيا لازم اخلي ميقدرش يستغني عني ولا يطلقني لازم اخلي صقر ميقدرش يبعدني عنه بس أزاي اعمل كده ازاي 
نهت حديثها بجنون وتفكير شديد وهي لا تعلم ماذا تفعل لكي تربط صقر بها وتجعله لا يطلقها ام يتركها وتنظر رنا امامها بعد ان علمت ماذا سوف تفعل وتبتسم بخبث شديد وهي تخطط لكل شئ تريد ان تفعله الآن فهل سوف تنجح خطة هذه الفتاه ام ماذا يحدث 

1



        
                
تدخل هذه السيده الغرفة وتنظر الي ابنتها التي تتسطح وهي تضع يدها علي رأسها وواضح انها تتالم بشده لتذهب اليها سريعا وتقول بخوف شديد.مالك يا سما يا حبيبتي ايه اللي حصلك
تنظر اليها سما وتمسك رأسها بقوه وتقول.مفيش حاجه ياما عندي صداع مش اكتر
تنظر اليها والدتها وتقول.وايه سبب الصداع ده يا بتي 
تضعط سما علي رأسها بقوه وهي تتألم بالفعل من آثار خبطت هذا الحقير اليها ومازالت رأسها تالمها بشده وتقول.مش من حاجه ياما سيبني انام والصداع ده هيروح لوحده بس سبيني
كانت والدتها ان تتحدث لاكن تري بالذي يدخل عليهم وينظرون اليه يرونه فادي لتنظر سما بعيد عنه وينظر فادي اليها وينظر الي زوجة عمه ويقول.روحي دلوچتي يا مرات عمي وسبيني مع مراتي شويه
تنهض والدة سما بالفعل وتمسح علي شعر ابنتها وتذهب الي الخارج وتسحب سما البطانيه عليها وتتسطح لكي تنام لاكن يذهب فادي ويقول بغضب.چومي يا بت چهزلي الحمام
تنظر اليه سما بغضب شديد وتقول.ابعد عني يا فادي وسيبني انام حرام عليك اللي انت بتعملوا فيا ده ارحمني وكفايه كده
يمسكها فادي من ذراعها بقوه ويقول.ايه اللي انا عملته فيكي يا بت كل ده علشان عايز اخد حجي منك عايزني اروح اخد اللي انا عايزو في الحرام علشان ترتاحي ولا عايزني اعمل ايه انتي
تغلق سما عينيها بقوه كبيره وتقول.اقتلني علشان ترتاح وتريحني يا فادي ممكن تسيبني علشان اروح لجدي دلوقتي 
ينظر اليها فادي ويرميها بعيد عنه بعنف ويذهب الي الحمام ويغلق الباب بقوه كبيره وهو لا يطيق هذه الفتاه بالفعل وتنظر خلفه سما وتنهض تمسك (طرحه)وتربطها وتذهب الي الخارج فاسد من المفترض ان يصل في ايي وقت فهي تتابع اخباره من الخادمه التي تقول اليها ما تسمعه من والدتها وتذهب سما الي غرفة الجد لكي تري وتجلس معه ولا تجلس مع هذا فادي لكي لا يفعل معها شئ 

+


يعد ساعات من السفر الطويل تنزل بتول من السيارة وتنظر امامها وتري بحر ولا يوجد منازل ام شئ اخر لتنظر الى اسد الذي نزل من السياره مع موده ايضا وتقول.ايوه كده احنا وصلنا فين لمؤاخذه 
ينظر اليها اسد ويذهب الى هذه المركب الصغيره ويقول. تعالوا يلا 
تنظر وتقول الى موده التي نظرت اليها وتنظر الى المركب وتقول.تعالي يا بت يا بتول هنجرب حاجه جديده شكلنا داخلين على ايام عنب يا زميلي
تنتهي موده حديثها بحماس طفولي وتنفخ بتول بنفاذ صبر تنظر الى اسد التي يشير اليهم ليذهبون بالفعل ويمد اسد يده الى بتول التي نظرت اليها وتتذكر صقر وماذا كان يفعل اذا راى هذا المشهد امامه وتفيق على اسد التي اشار اليها بانها تضع يدها لكي يساعدها لتنظر اليه وتمد يديها ليمسكها اسد بقوه ويسحبها اليه وكانت بتول ان تقع لكن يمسكها اسد بقوه ويسحبها اليه ليبقى لا يفصل بينهما إنش واحد تشهق موده وهي تنظر اليهم وتري شقيقتها بين احضان اسد بهذه الطريقة لتبلع ريقها وتقول في داخلها.صقر هيعمل من فخادك شاروما يا قشطه احييييييه ده لو شاف اللي انا شايفه ده وربي لا يقتل التركي اللي حيلتي
نهت حديثها بحزن وحسره وتري بتول تبعد عن اسد سريعآ بعد ان لحظت وضعها معه ويختل توازنها وكانت ان تقع ايضا ليمسكها اسد سريعآ ويجلسها علي حافت هذه المركب وينظر الي موده ويشير اليها لتذهب موده بالفعل ويمسك اسد يديها ويركبها معهم ويجلسها بجانب بتول ويشير الي الراجل الذي يقود المركب وبالفعل يبدا هذا الراجل ان يحرك هذا المركب وتنظر بتول الي اسد وتقول.هو مفيش غير الطريقه دي علشان نوصل
ينظر اليها اسد ويقول.لا في بس هتاخد وقت وهتحتاجي تلفي البلد كلها علشان توصلي للبيت دي طريقه مختصره اكتر فهمتي
اومالت لهو بتول وبعد مدة قصيرة يخرجون من هذا البحر ويقول اسد.يلا البيت مش بعيد عن هنا 
اومالوا اليه الفتيات ويذهبون معه والجميع ينظرون اليهم باستغراب واعجاب شديد وهم لا يفهمون شئ ومن هم هؤلاء الفتيات ويصلون بفعل بسرعه امام المنزل وينظرون الفتيات الي هذا المنزل الكبير ويقول اسد.يلا
تنظر اليه بتول وتقول بغيظ شديد.انت ليه قاعد تأمر فينا من ساعت ما جاينا معاك ابتديت ازهق علي فكره 
ينظر اليها اسد ويبتسم ويقول.طيب ممكن تتفضلي يا انسه بتول لو مش هديقك طبعاً 
تنظر اليه بتول وتبتسم غصب عنها علي طريقته وتسير امامه بغرور متصنع وهي تقول.خلاص يلا 
يبتسم اسد وينظر الي موده التي قالت.اشمعنا انا يا تركي قولي انا كمان زيها علشان ادخل معاك
يمسكها اسد من ملابسها ويقول وهو يسحبها معه.يلا يا بت انتي لسه هتتأمري 
موده بغيظ طفولي وهي تحاول ان تلفت منه.دي مش اصول جدعنه ولا تعامل علي فكره ياسطا احترمني شويه يا عم مش كده 
يدخلون الجميع المنزل وتدخل بتول وتنظر حولها وتتذكر والدها وحديثه اليها عن هذا المنزل وتغلق عينيها بحزن شديد وتسمع الذي يقول.يا مرحباً يا مرحباً نورتوا بيت ابوكم يا بنات عمي 
تفتح بتول عينيها وتنظر الي هذا الذي ينزل علي الدرج وقال هذا الحديث وينظر اسد اليه وينظر الي سما التي نزلت من ان علمت بأن اسد أتاه من الخادمه وتنظر الي يده الذي يمسك بها موده وتشعر بغيره شديده تنهش بقلبها لاكن تكتم بداخلها وتنظر بعيد عنه سريعآ لأجل لا يشعر فادي الذي نظر الي بتول بإعجاب شديد رآه اسد بوضوح ليقول بصوت قوي.بنات عمك يا فادي ياخوي يعني زي اخواتك يارب تكون فهمت كويس علشان منزعلش من بعض
ينظر إليه فادي ويفهم حديثه وينظر الي بتول وموده وكان ان يتحدث لاكن تقول زوجة عمه من الاعلي وهي تنظر الي اسد.طلعهم يا ولدي يشوفوا چدك هو معيزش غير يشوفهم اطلع يلا يا ولدي
اومال لها اسد وينظر الي الفتيات ويقول.تعالوا معايا يا بنات 
تنظر اليه بتول وتنظر الي سما والجميع وتشعر بعدم ارتياح لا تعلم لماذا لاكنها تتجاهل هذا الآن ويذهبون خلف اسد الذي نظر الي سما وهو يصعد الي الاعلي وتنظر اليه سما وتنظر بعيد عنه سريعآ وتنظر اليهم بتول وتشعر بأن يوجد شئ بينهما وتنظر اليها سما وتبتسم بتصنع شديد رأته بتول التي ابتسمت أيضاً ويصعدون الي الاعلي وكانت سما ان تصعد خلفهم لاكن يمسكها فادي ويقول بغضب شديد وصوت منخفض وهو يمد الي سما.ايه عچبك قوي يا $$$$$ ولا يمكن كانت وحشاكي شوفته 
تنظر اليه سما وتقول.انا معملتش حاچه يا واد عمي سيبني اطلع اشوف چدي 
يمسكها فادي من شعرها بقوه ويقول بغضب شديد.تطلعي تشوفي چدك ولا تشوفي حبيب الچلب يا بت ال$$$$$
تتألم سما بشده وتقول بدموع.فادي سيبني وبطل اللي بتعمله ده حرام عليك والله انا معملتش حاجه لكل ده
كان فادي ان يصفعها لاكن يمسك حاله ويتركها بعنف شديد وتخبط سما في السور وتشعر بدوخه شديد من فعلته لتجلس علي الدرج وتنظر خلف فادي  وتفرك جبهتها لكي تذهب هذه الدوخه وتذهب قليلا بالفعل وتنهض وتذهب إلى الاعلي وتذهب الي غرفة الجد وتدخل تري الجميع يجلسون حول الجد الذي ينظر الي بتول وموده بحزن شديد وعيونه تدمع بالدموع لتبتسم ومازالت الدوخه تسيطر عليها لاكنها تتمسك ويمد الجد يده الي بتول وموده ليذهبون اليه وتنظر بتول الي موده وتميل برأسها وتذهب وتجلس بجانب الجد بالفعل وتقول موده بمرحها المعتاد بعد أن رأت حزن الجد الشديد.انت طلعت قمر اوي يا جدو ده انت احلي من بابا الله يرحمه 
يضحك منصور بخفه عليها وتميل موده عليه وتقول بهمس لا يصل سوا اليه.التركي شبهك اوي علي فكره واخد منك كتير
ينظر اليها منصور باستغراب ويقول.مين التركي ده
تشير موده ببراءة علي اسد وتقول.ده تركي حلو اوي شبهك كده 
تغار سما بشده من هذه الفتاه وتمسك اسد من ذراعه وينظر اليها اسد ويرها تنظر اليه وهي تفتح عينيها وتغلقها ليعلم علي الفور بأنها تدوخ ليمسك يدها وينزعها من عليه ويجعلها تجلس وتنظر سما اليه وينظر اسد بعيد ويبتعد عنها وينظر الي الجد الذي يسعد بشده من وجود الفتيات معه ويشعر بأن صحته تتحسن بالفعل ليبتسم وهو لم يتوقع هذا بالفعل فهو يضحك بصوت عالي مع هذه الفتاه المشاكسه موده وبتول تبتسم وينظر الي سما التي تنظر الي نظرته الي الفتيات وهي تغار بشده ويذهب اسد لتنهض سما سريعآ وتذهب خلفه وتري يدخل غرفته لتدخل وتقول سما بهدوء شديد متصنع.ايه يا اسد عجبك اوي بت عمك
ينظر اليها اسد وهو لا يعلم عن من تتحدث لاكن يبتسم ببرود شديد ويرفع رأسه قليلاً ويضع يده في جيب البنطال ويقول.ليه لا بت عمي وانا اولي بيها من الغريب ولا انتي ايه رأيك يا مرات اخويا
تغضب سما بشده وتذهب تقف أمامه وتضربه بيدها الإثنين علي صدره بقوه كبيره وتقول بغضب شديد.لا يا اسد لا انا اموت لو عملتها والله اموت اوعا تعملها ولا تتجوز غيري يا اسد
يمسك اسد يدها ويسحبها اليه بغضب أعمي ويقول بغضب شديد.معملش ايه انتي هبله يا بت ولا شاربه حاجه علي المسا 
تنظر اليه سما وتنزل دموعها وتقول.اوعا تتجوز يا اسد اوعا تعمل كده ولا تدخل واحده حياتك انا مقدرش استحمل ده والله اموت فيها 
ينظر اليها اسد ويقول.انتي اتجوزتي واخويا كمان يعني مش ايي حد وطالما انتي روحتي واتجوزتي يبقي روحي وملكيش دعوه باللي اعملوا في حياتي بعد كده
نهي حديثه وهو يتركها بعنف لتبكي سما وهي تنظر اليه وتشعر بدوخه شديد وكانت ان تقع لاكن تمسك بيد اسد الذي نظر اليها وقبل ان يستوعب شي كانت تمسكه سما من ياقة التشيرت وتسحبه ليقع معها علي السرير وينظر اسد اليها يرها شبه تغلق عيونها من هذه الدوخه الشديدة ويمسك (دوبس) هذه الطرحه ويفكها وينزعها عنها وينظر اليها وهي قريبه منه بهذا الشكل وينساه اسد كل شي وينساه بأن هذه الفتاه زوجة شقيقه ولا يري أمامه وينظر الي شفتيها وهو يريد ان ينتاولهم بشده الآن وتفتح سما عينيها وهي مازالت تشعر بدوخه لاكن تخف قليلا وتنظر الي اسد وهي تضع يدها علي رقبته وينظر اسد الي عيونها يرها تقبل كل الذي يفعله معها ولا يري رفض منها ليبلع ريقه بصعوبه وهو لم يستطيع ان يمنع حاله عن شفتيها وينظر اليهم وكان ان يهبط عليهم بالفعل لاكن يسمعون دق علي الباب لينهض اسد سريعآ عن سما التي نهضت خلفه أيضاً وينظرون الي التي دخلت وتنظر اليهم وتبتسم بتصنع وتقول.جيت في وقت مش مناسب ولا ايه 
ينظر اسد الي سما وينظر الي بتول ويقول.لا تيجي في الوقت اللي انتي عايزاه يا بتول في حاجه ولا ايه 
تنظر اليه بتول وتقول.لا بس كنت عايزه الحمام
يبتسم اسد بتصنع ويقول.تقدري تستخدمي حمام اوضتي وانا هروح اشوف جدي
نهي حديثه ويذهب الي الخارج وتنظر خلفه بتول وتنظر الي سما التي تتوتر بشده لتبتسم بهدوء شديد وتقول.بتحبي 
تنظر اليها سما بسرعه وخوف شديد وتقول بتوتر.انا ابقي مرات اخوه
تتصدم بتول بشده وهي لم تستوعب وتقول.ازاي يعني 
تبتسم سما بحزن شديد وتمسح دموعها الذي نزلت غصب عنها وتقول.زي الناس عادي انا مرات فادي اخو اسد
تشعر بتول بأن هذه الفتاه يوجد بداخلها شئ ويأخذها فضولها لتسالها وتقول.واتجوزتي اخو اسد عن حب ولا جواز عادي
تنظر سما بعيد عنها سريعآ وهي لا تستطيع أن ترد عليها وتنظر الي بتول مره اخرى وتقول.بعد اذنك رايحه اشوف جدي 
نهت حديثها وتذهب الي الخارج سريعا قبل ان تتحدث بتول التي نظرت خلفها وتبتسم وتربع يدها امام صدرها وتقول.اممم شكل في حكايه لازم اعرفها يمكن نقدر نعمل حاجه ليهم
نهت حديثها بحزن وهي تتذكر صقر الذي لا تعلم ماذا يفعل الآن وتغلق بتول عينيها وتنظر الي هاتفها الذي في يديها وهي تغلقه بعد ان امرتها والدتها بهذا قبل ان تخرج من المنزل وتجلس علي السرير وتفتح الهاتف لكي تطمئن علي والدتها وتعلم ماذا فعلت بصقر وتدق الي والدتها وتسمعها تقول بلهفه شديده.قشطه عامله ايه يا حبيبتي واختك عامله ايه 
تبتسم بتول وتقول.احنا كويسين يا صابرين في ايه لكل ده 
صابرين بغضب شديد.انتي ايه اللي خلاكي تفتحي تلفونك ده يا بتول متعرفيش ان صقر ممكن يعرف مكانك كده
ترفع بتول حاجبيها باستغراب وتقول.وايه يعني يا ماما انتي ليه عايزينا نقفل تلفوناتنا ومنكلمكيش منهم وايه يعني لما صقر يعرف اننا هنا
تجلس صابرين بتعب وتقول.افهمي يا بتول انا مش عايزه صقر يعرف حاجه عنك علشان يفهم انك مش عايزه وانك خلاص نسيتي ومش عايزه في حياتك تاني
تنظر بتول أمامها وتغلق عينيها بقوه كبيره وقلبها يالمها بشده وتفتح عيونها علي جملة والدتها وهي تقول.وانا قولتله ده انهارده بس يا رب يفهم بقا 
تنظر بتول امامها سريعآ وتقول.انتي قولتله ايه يا ماما
صابرين بغضب.ايه انتي زعلانه اوي كده ليه
بتول بغضب أشد.قولتي لصقر ايه يا ماما ردي عليا
صابرين بصوت عالي.قولتله انك مش عايزه في حياتك وانه ملهوش دعوه بيكي تاني يا بتول 
تغلق بتول عينيها وهي لا تعلم ماذا فعلت والدتها وتجلس علي السرير وتقول صابرين.ايه يا بت بطني روحتي فين
تنظر بتول أمامها وهي لا تعلم هل الذي يحدث صحيح ام ماذا وتقول.معاكي يا ماما معاكي 


1


كان ومازال سوف يجن هذا الكينج فهو لا يعلم الي أين ذهبت هذه الفتاه الآن وياخذ نفس كبير من هذه السيجاره ويري بالذي تجلس بجانبه وتقول بدلع شديد.ايه يا حبيبي هتفضل قاعد قدام البتاع دي كتير 
ينظر اليها صقر ويقول.اخفي من قدامي يا رنا علشان مزعلكيش دلوقتي
تقترب رنا منه بشده وتقول.خليك معايا وانساه كل حاجه يا صقر علشان خاطري انا محتاجلك اوووي بجد 
يصفعها صقر بقوه كبيره ويقول بصوت عالي.قولت اخفي من قدامي يا $$$$$ انتي مبتفهميش ولا ايه 
رنا بصراخ شديد.مبفهمش علشان انا رنا بس لو كنت بتول بتاعتك كنت زماني بفهم وحلوه مش كده
كان صقر ان يصفعها مره اخرى لاكن ينظر الي اللاب ويمسكه سريعآ ويرمي هذه السيجاره وهو يري هاتف بتول يفتح الان ويبدأ ان يعمل بسرعه كبيره علي هذا اللاب وتنظر اليه رنا وهي لا تريده ان يعلم أين هي بتول الان وبعد مدة قصيرة يري المكان الذي توجد به بتول الآن لينظر أمامه سريعا ويعود ينظر الي اللاب ويمسك علبة السجائر ويضع سيجاره بفمه ويشعلها ويأخذ نفس كبير ويبتسم ببرود شديد وينفخ الدخان في الاعلي ويقول في داخله.امممم عيلة الراوي شكل موجهة الراوي مع السيوفي علي أبواب اهي
نهي حديثه وهو ينظر الي اللاب ولا ينكر بانه اطمئن علي بتول قليلا لاكن لم يرتاح قلبه سوا وان كانت معه وبين يده هذه الفتاه ليغلق اللاب ويمسكه ويذهب الي الخارج لأجل أن يذهب الي معشوقته وياخذها من هذه المحافظه الآن وينزل علي الدرج وكان ان يخرج من المنزل لاكن يري هلال أمامه وكان صقر ان يتخطي لاكن يمسكه هلال من ذراعه ويقول.انت رايح فين يا صقر 
ينظر اليه صقر ويقول.رايح اجيب بت الراوي لبيتي يا هلال باشا 
هلال بغضب شديد.بت الراوي مش لينا ولا عمر هيكون في بينا وبين الراوي غير الدم يا صقر اوعا تنساه العيله دي تكون لينا ايه عيله الراوي كلها عايزين ياخدوا تارهم دلوقتي 
يسحب صقر يده بقوه من هلال ويقول بصوت هز اركان المنزل.ليا في بيت الراوي بتول اخدها وتولع الدنيا بعد كده مش هتفرق معايا حاجه
هلال بصوت عالي هو الآخر.افهم يا غبي عيله الراوي مش هيسيبوك لو روحت هناك وهيقتلوك اول ما يعرفوا انت مين وابن مين
ينظر اليه صقر ويقول ببرود شديد.وانا لو فيها روحي هروح واجيبها يا هلال بتول مراتي ومش الكينج يسيب مراته ولا يخاف من حد 
ينظر اليه هلال بعدم تصديق ويقول.صقر اعقل وافهم انت كده هتروح للموت برجلك احنا هربنا زمان من الدم والتار وانت بروحك ليهم هناك هتحي الدم بينا تاني
يبتسم صقر ويقول بجمود شديد.وانا مستعد ومجهز نفسي للموت مقابل اني اروح اجيب بتول يا هلال باشا (وجاهز اروح اموت هناك)

7



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close