اخر الروايات

رواية هاربة من الماضي الفصل الثاني عشر 12 بقلم مروة ايمن

رواية هاربة من الماضي الفصل الثاني عشر 12 بقلم مروة ايمن 

السعاده شعور لا يوصف وذالك بعد ان تم فقدانها من قبل رحيل شخص عزيز على قلوبنا فبعض الاشخاص تمثل السعاده والفرح لقلوبنا وعند رحيلهم تتحول الحياه الى شئ بدون طعم واللوان او حتى رائحه

لذالك استردت هى سعاده منه بعد ان علمت خطأها الكبير فى حق ابنتها الوحيده وهو قام بالمعجزه ان يقوم بنشر السعاده على وجه الام والابنه فهو بالفعل ساحر كيف يستطيع فهم شعورهم الى هذا الحد فالإمبراطور له وجوه كثيره وهى كانت غافله عنها

بعد ان امسكت بهما ابنتها بالجرم المشهود وهى ذائبه فى عقابه الذيذ وكيف ألا يكون عقابه غير لذيذ وهى غارقه فى سحر قبلاته همساته عشقته حد الثماله وهو امتلكها بجميع جوانبها فأصبح كاروحها يفهم اوجاعها بدون حديث اعتذرت للصغيره لما بدر عنها من سؤء فهم قديما وهو اراد ان يجعل ليومهم طعم آخر

لذالك اضاف بمرح كبير

آسر::: طيب كفايا بقا احضان وبوس وعياط منظركو بقا مثير للشفقه ومضحك

وما كانت من الابنه والام سوى نهر هذا الرجل الذى يسخر من حساسيتهم ومشاعر الموقف المنفجره

فرح ورودينا بغضب::::: آسسسسسسسسسسسررررررر

انفجر ثلاثتهم من الضحك الشديد لهذا المشهد وكانت اعينهم تفج من الحنان والحب فابالفعل اصبحوا عائله

آسر ::: خلاص يالا عايزين نفسح الانسه رودى

قفزت فى سعاده بالغه وفرحه تعلقت برقبته وانهالت عليه بالقبلات والام تبتسم فى حنان وهو الاخر يبادلها احضانها فى حنان اب كاد ان يفتقده ولكن هذه الطفله البريئه اعطت له الامل نظر لحبيبته بحب بالغ وشفتيه تمتم بإمتنان بالغ

آسر ::: شكراً

ثم انتقلو الى مدينه الملاهى حيث انطلقت الاسره السعيده فى اللعب بدون توقف وهو يعامل الام والابنه بحنان ابوى فقد اكتشف ان الام ما هى إلا طفله صغيره ايضا

فرح بطفوليه :::: آسر آسر آسر عايزه دوبى عايزه دوبى وردى

رودينا::: وانا وانا يا آسر بليييييز

نظر لهم بمرح ::: طب رودى وصغيره انتى عايزه دوبى ليه يا فرح

رودينا :::: انا هاقولك اصل انا ومامى بنحب نحضن دوبى واحنا نايمين

نظر لها بنظرات حب ومرح ثم تحولت الى خبث شديد وغزل صريح اقترب منها وهمس فى أذنيها ما جعلها تشهق وتحمر خجلا

آسر بهمس ::: بعد كده ما فيش حد هينام فى حضنك ويتمتع بيه غيرى يا هانم انتى فاهمه ومافيش دوبى لازم تتعودى على حضنى انا وبس

وما كان منها سوى الخجل الشديد وتدفق الدماء والحراره الى وجنتيها فهو عقب كلاماته الجريئه اعطاها قبله قويه طويله محمومه على وجنتيها وتركها بخجلها لإحضار الدب المحشو لإبنتها
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
وبين الحب والماضى وذكرياته بين الهدوء ومخططات العشاق هناك الانفس الخبيثه تحمل من الشر ما يدمر العالم اجمع وبشركه الصياد جروب دخل الابن بغضب لمكتب ابيه

لؤى :::: انا عايز اعرف انت هاتفضل كده لحد امتى عمال تخطط فى شغل وخلاص وسايب عيله الانصارى براحتها

قابله برود ابيه فاطبع الشخصيه الناريه ليست من طبعه

عز::: فى ايه عامل مشكله على الصبح ليه انا مش فايق

لؤى::: ههههههه ما طبعا مش فايق غير لشحنات الالماظ والسلاح والمخدرات وشهواتك وسهراتك بالليل وسايب ابنك

ليس بشخصيه ناريه لكن فى غضبه تصبح دمار شامل للعالم

عز::: اتعدل كده بدل ما اعدلك واعرفك انت بتكلم مين بدل ما اقسم بالله يا لؤى لامندمك على كل كلمه قولتها ومش هاحط فى الاعتبار انك ابنى فى ايه مالك

لؤى ::: انت عرفت ان آسر الانصارى على علاقه بفرح بنت عمى........ اخوك

وكانت الصاعقه فهو علم بإنتقالهم الى الاسكندريا وعلم بعملهم بالشركه التى حتى الان غير قادر عن المجى بأى معلومه عن مؤسسيها وشدد الحصار على ليلى وعائلتها خوفا من اقتراب حسين المدمر ولكن كان غافل عنهم فى الفتره الاخيره وذالك بسبب احدى صفقاته الكبيره ومحاولات للتخلص من زوجته المصون حتى يستطيع امتلاك حب حياته" ليلى "
ولم يعمل بالحسبان اقتراب ابناء رؤوف الانصارى من بنات محمود الصياد وتجديد علاقه الماضى بين الابناء بعد وفاه الاباء

عز::: انت بتقول ايه ازاى ده حصل

وما كان من الابن ابتسم بسخريه

لؤى::: احب اقولك ان فرح الصياد فى القاهره مع آسر الانصارى بيقضو يومين فى فيلا الانصارى الخاصه بآسر فى التجمع ومش بعيد يكون فى مشروع جواز ده اذا كان حصل واحنا نايمين على ودانا

عز::: طيب اهدئ وخلينا نفكر مش يمكن القرب ده فى مصلحتنا

لؤى بغضب ::: هو اى حاجه فى مصلحتك اتصرف ابن الانصارى لو اتجوزها باظت وده الامبراطور مش بيسب حاجه تفلت من ايدو

عز::: اهدى يا غبى وفكر بالعكس آسر لو اتجوز فرح فى مصلحتنا ساعتها هايكون رقبتو تحت ايدنا وخصوصا ان انت وندى هاتتجوزو وبعدين فرح بنت الصياد وآسر شاكلو هيمان يعنى هاينفز اى حاجه فى سبيل انو يحمى حبو ومين مبيغلطش

لؤى ::: مش فاهم

عز::: صبرنى يارب اقعد يا غبى وافهم طليقه آسر اكيد
متعرفش العلاقه الى تجمع فرح بآسر احنا بقا نعرفها وخصوصا ان هى شركه الازياء بتاعتها فى النازل وهى كانت بتقرب من آسر تانى وهاتعمل اى حاجه علشان آسر يرجعلها ولما تعرف بعلاقته بفرح هتبوظها بمعرفتها وانت عارف مايكيد الست إلا الست وساعتها فرح هاتزعل وآسر عايز يصالحها

لؤى::: واحنا بكل برائه خايفين على بنتنا وعايزين نأمن مستقبلها

عز بضحكه خبيثه :::: ونخليهم يتنازلو عن كل حاجه ومش بعيد ننفيهم عن هنا خالص وخصوصا ان آسر بيشتغل فى شركه مش ليهم يعنى الاملاك بح خلاص

لؤى::: طب لو سليفيا معملتش حاجه

عز::: بسيطه آسر وعيله الانصارى خسرانين كل حاجه وفرح وندى يملكو اكتر من نص شركات الصياد وانا بحقى انى عمهم وبخاف على مصلحتهم هافهمهم ان آسر عايز الشركات مش فرح

لؤى::: وساعتها فرح تمشى من وشنا وتفضلى ندى بقا

عز بخبث لنفسه ::: ونخلص من كاميليا وافضى ليلى بقا

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
بعد ان اطمأنت على فرح وابنتها ذهبت الى مكانها المفضل محل زهورها المكان القريب من قلبها تنسى به جميع همومها بإعتنائها بذهورها المفضله بألونها الزاهيه زهره التيوليب ومع صدوح صوت العاشقه نجات بأغنيه لمست قلبها "القريب منك بعيد"

🎵🎵القريب منك بعيد والبعيد عنك قريب
كل ده وقلبي الي حبك لسه بيسميك حبيب

حبيب عيني حبيب أحلامي حبيب دموعي والآمي
أهون عليم أسهر بألامي واتوه نجوم الليل بظلامي🎵🎵

ومع ترديدها لكيمات الاغنيه وشرودها فيما مضى احست به قريب منها برائحته الرجوليه المميزه بعد بعد سنين كثيره لم يغفل قلبها عن رائحته تحس بوجوده ويضطرب قلبها

حسين بحشرجه رجوليه وصوته المميز الممزوج بعشق وشغف خاص بها ::: وانا لسه حبيبك برضو يا ليلاى

اغمضت عينيها فالقلب خائن العقل قاتل والماضى وذكراه مؤلم بمشاعره وها هو يعيد دلالها الخاص به "ليلاى" اقترب منها حتى اصبح قريب جدا منها الصق ظهرها بصدره العريض اربعينى وسيم هو لم يقفد شبابه وهى لم تفقد انوثتها وتأثرها بقربه لم تفقد جمالها وشعرها الاسود الحالك قام بإدارتها حتى يتشبع من زرقه عينها وهى مغمضه العينين تشتعل بقربه

حسين بهمس::: افتحى عينك يا ليلاى عيونك وحشونى

وهى كامسحروه بإقترابه فتحت عينها لتقابل نظرات الحب عشق وعتاب طويل بين الاعين وهو مستمتع بعينها نظراتها الامعه التى لم تفقد رونقها

ضعف احست بضعف اطبق على خصرها بإحدى زراعيه قرب مهلك له كادت ان تنساه ذوبان مؤكد بين زراعيه حبيب العمر وها هى بين يديه واحدى يديه تمر على ملامح وحهها بحب واشتياق فقد اشتاق لكل خليه بها

حسين :::: وحشتينى ياليلاى وحشنى كل حاجه فيكى عيونك ضحكتك تمردك غضبك

ليلى بمقاومه واهنه وضعف ::: حسين حسين ابعد

وتيره انفاسها تزداد قلبها متضخم من سرعه دقاته قربه مهلك وهى كيف لها انت تنصهر بهذا الشكل المخجل امن الممكن ان تكون صدقت حديثه وبرائته دون اثباتات كيف لا تصدق حبيب العمر الذى كاد ان يصبح شريك العمر فى ما مضى هى غير قادره على المقاومه وهو اشتاق لقرب حبيبه كادت ان تصبح زوجه وله الحق الكامل بها همسهته الاخيره هدمت حصونها بالكامل

حسين::: بحبك يالى عمر ماسكن قلبى غير حبك وحشتينى يالى عمرى ما ارتحت ودوقت طعم الراحه إلا لما قبلت عيونك تانى ندهونى ياليلى
على الرغم من بعدك لكن كل حاجه فيكى لسه ليا وانا ليكى وصدقينى قريب اوى اوى هاثبت حق ملكيتى ليكى مع برائتى

ليلى بضعف وخروج دموعها تأثر بكلامته الواقعه على قلبها وتفكيرها بإحاله ذنب حبيبها فى الحادثه وبرائته ولكن العقل يريد دليل والقلب اثبت البراءه

ليلى::: حسين ارجوك

حسين بقله حيله ونفاذ صبر يضغط على خصرها يقريبها منه بقوه يتنفس انفاسها::: ارجوكى انتى ياليلى دول عشرين سنه عارفه يعنى ايه عشرين سنه من غيرك من غيرك همستك بإسمى من غير صوت ضحكتك من غير نيقاشنا .....عشرين سنه مش عارفه انتى فين بدور على ابره فى كوم قش ومش مصدق ازاى حته من قلبى تصدق انى ممكن اقتل اخويا
ازاى قدرتى تعملى كده ياليلى ازاى

حاولت مقاومته لإفلات نفسها من حصاره ولكنه بكامل قواه ممسك بها وكأنها ماء المحياه وساعه مسروقه من الزمن

ليلى ببكاء::: مش عارفه والله معارفه حاجه صدقنى انا محستش بنفسى غير انى هنا وعارفه انى ....انى قتلتك..... كل يوم كوابيس ونفس السناريو بيتكرر قدامى انا تايها يا حسين مش عارفه فين الصح والله تايهه

هداءت مقاومتها بعد اعترافها وبدل من المقاومه دفنت رائسها بصدره تحتمى به طفله سرق عمرها سرقت حياتها بريئه اصبحت قاتله فى يوم وليله وقاتله لحبيبها احتواها بين احضانه تنفس الصعداء واحس ان قد استرد جزء من روحه المفقوده رفعها بين يديه لفرق الطول حتى اصبح ارجلها غير ملامسه للارض ووجها امام وجهه شفتيه امام شفتيها وما حرم منه وهو بقربها وله الحق الكامل به يناله الان بين كل هذه الصرعات وها هو يتذوق عسل وشهد شفتيها بين شفتيه قبله مسروقه من الزمن ومن الماضى احيت مشاعر ضاربه وبدلا من احساس الهدوء بعد ان قطف ثمره المحرمه غضب كبير بركان على وشك الإنفجار فهى بين يديه ملكه ما الذى يجعله يتوقف لمتلاك حب حياته من حرمان دام عشرون عام ابتعدت الشفتين ودفنت رائسها بتجويف عنقه ابتسامه عاشق على شفتيه ودموع خزى لإستسلامها وكلمات الاطمئنان مؤكده فى هذه الحاله

حسين:::: رجعتيلى يا حبيبتى والمره دى مش هاسيبك غير فعلا وانا نازل القبر.... ليكى عليا حق اخواتنا وحق العيال اليتامه يرجع وبعدها هانختفى عن الدنيا والعالم كله وانتى ملكى..... الى راح من العمر كتير كفايا كده

انزلها اعطاها قبله اخيره على شفتيها المنتفخه آثر عشق واختفى من امامها لم تستطع رجليها حملها جلست مزهوله مما حدث وباقى كلمات الاغنيه تصدح
🎵🎵🎵ياللي آمر من بعدك لقاك ياللي أمر من هجرك رضاك
يا غربتي وانت بعيد عني يا غربتي وانت قريب مني
يا حب اقول له ايه يا حب اسامحه ليه
دا العزاب هو الي يسامحه والسهر هو اللي يسامحه
والدموع هي اللي تسامحه

يا رايح للي فايت لي عيوني سهرانة ولا داري
أمانة اوصف له دمع عيوني طول ليلي ونهاري
آه منك آه منك
كل ده وقلبي الي حبك لسه بيسميك حبيب🎵🎵🎵

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
سعادتها تكمن فى ضحكات ابنتها وجالب السعاده لها هو امبراطور قلبها اغلقت الهاتف مع والدتها الروحيه وهى تعمل فى اعداد الطعام وهم امامها بالمسبح اب وابنته فى انسجام تام تقوم بإعداد الطعام بمهاره بالمطبخ الخارجى المقابل للمسبح فهى مستمتعه برؤيتهم معاً وهو يعلم ابنتها السباحه والابنه مستمتعه بتعليمه وتصدح ضحكاتها

بينما هو فى اقصى درجات سعادته فاقد اكتمل الحلم ابنه رائعه بين يديه يعلمها ويلعب معاها وحبيبه عاشقه تحضر الطعام اسره مثاليه افاق من شروده على نداء المشاكسه الصغيره

رودينا::: بابى بابى بص انا بعوم حلو ازاى

ابتسم لها فها هى تناديه ابى وما اجملها هذه الكلمه التى لها القدره على تحريك الصخر من مكانه فأدمعت عينيه بحنان فلم يحرم من سماع كلمه ابى اقترب منها بحنان ابوى

آسر ::: شطوره يا حبيبه بابى بقيتى بتعومى حلو يا رودى هاه مش نطلع بقا انا جعان

هزت رأسها بمرح::: وانا كمان جعانه بس مامى بتعمل الاكل وشكلنا هانطلب اكل من بره

ابتسم لمرحها وقام بتكمله الحديث بمرح عابث رافع احدى حاجبيه

آسر:: ايه ده هى مامى مش بتعرف تطبخ

رودينا::: خالص دى مبتعرفش تعمل كوبايه شاى حتى لولو هى الى بتطبخ على طول

ابتسم لمرحها آسر::: يابت عيب دى مامى بردو يا مفعوصه انتى يالا نطلع كفايه لعب

تململت بين يده بدلال ابنه لإبيها رودينا::: لأ لأ عايزه اكمل بليز يابايى بلييييز

آسر::: لأ برضو علشان بتقولى على مامى مبتعرفش تطبخ

رودينا::: خلاص خلاص بتعرف تطبخ بس مش بتعرف تعوم ومش بتحب المياه

آسر::: ليه

رودينا::: عادى بس هى مش بتنزل ابدا المياه

آسر :::: طب تيجى نعمل فيها مقلب

رودينا::: ماشى ماشى انا موافقه يالا

قبلها بمرح واخذ يدغدغها قائلا::: يابت جبتى الشر ده كله منين هاتعملى مقلب فى مامتك

رودينا :::: يالا بقا

آسر ::: طيب ماشى

اراد ان يمرح معاها ويعبث فهو عاشق عابث افتقد مشاعر كثيره وكان الفضل يرجع لها بعد سبحانه وتعالى لإرجاع هذا المشاعر الابوه والعشق

آسر ::: فرح معلش ممكن تجيبى البشكير علشان هاطلع انا و رودى

قامت بتنفيذ طلبه واحضرت البشكير اقتربت من حافه المسبح لإعطائه البشكير وما كان منه إلا وامسك يدها وقام بدفعها للمياه معهم وغاصت هى وبسبب عدم خبرتها امسك بها بقوه حتى لا تغرق ابدا وهى متشبثه به بقوه وتصرخ والصغيره تضحك بمرح كبير

فرح:::: عاااااااااااااااااا

آسر::: بس خلاص حرام عليكى هانطرش يابتى بطلى صويت بقا

رودينا::: هيه هيه هيه مامى فى المياه شاطر يابابى

سكنت بين يده وهى بين احضانه ممسكه به بقوه خائفه وتتنفس بسرعه كبيره نظر لها بنظرات اطمئنان حتى تهدئ

آسر::: باس اهدى خالص محصلش حاجه اهدى

يربت على ظهرها بحنان بالغ حتى سكنت وخجلت من وضعها

آسر مبتسم ::: يا عبيطه ليكى طول اصلا اقفى كده

قام بإسنادها حتى وقفت بتبرم وغضب

فرح:: كده يارودى كده يا آسر افردو كنت غرقت

احتضنها بقوه ::: مستحيل يحصلك حاجه وانتى معايا اوعى تخافى وانتى معايا يافرح انا مستحيل اخلى حاجه تحصلكو انتو حياتى انا ماليش غيركو انا حياتى فداكو مقدرش اعيش من غيركو عارفه يعنى ايه

سكنت بين احضانه وما كانت من الصغيره سوى انها انسحبت من المسبح متسلله لغرفتها بهدوء تاركه مساحه لوالدتها ان تخجل بحريه ( محترمه البت دى اوى😂😂)

ابتعد عنها واخرجها بهدوء بعد ان اكتشفو انسحاب الطفله الشقيه كاد ان يغادر لغرفته ولكن اوقفه همستها بإسمه ويديها التى تشبست بزراعه

فرح بخجل وتوتر::: آسر انا.....انا مش عارفه اقولك ايه انا لسه مشاعرى تايهه مقدرش اقولك انى حسه تجاهك بشئ كبير بس مش عارفه اصرح بيه صدقنى

اقترب منها متفهم شعورها هذا بحنان بالغ احاط خصرها بنظر لطلتها المغريه بشعرها المبتل ملابس ملتصقه على جسدها لعن نفسه لعدم زواجه حتى الان فما العيب اذا ادخلها وامتلكها وطبع صك ملكيته فيها فهى حقه بخجلها المغرى وحالتها المغريه نفض افكاره عن رائسه اقترب من وجهها حتى اختلاط الانفاس يتشمم رائحتها ويستمتع بقربها

آسر::: ادينى فرصه اخليكى تقولى كل مشاعرك اسمحيلى دخل جواكى زى مدخلتى جوايا وبقيتى بتجرى فيا زى دمى خلينى اوصلك لمرحله انك ليل نهار تقوليها بحبك يا آسر

ابتسمت بخجل وارادت ان تشاكسه ::: ياسلام وليه بقا انت متقولش ليل نهار بحبك يا فرح ولا هو استبداد وخلاص ديكتاتور

ابتسم لمشاكستها قلبه يرقص فرحا لمرحها معه وتقبلها قربه آسر::: هو اى تمرد وخلاص لازم تقفى ضدى دايما

فرح ::: مغرور اصلك اشمعنى انا

آسر ::: خلاص يا ستى اقولها انا لحد ما عقده لسانك تتفك بحبك يافرح وهافضل احبك لحد اخر يوم فى عمرى واوعدك انك ليل نهار هتفضلى تقولى بحبك يا آسر مش هاتقولى غير اسمى وبس على طول وبالذات بليل

اعقب جملته الاخيره بغمزه وقحه وقبله خفيفه على شفتيها وابعدها عن احضانه واكمل

آسر ::: ويلا علشان هانرجع لازم علشان الخطوبه وكده وبعدين كمان مسابقه بتاعه ادهم

فرح ::: خلاص ماشى

قامو بضب اغراضهم منطلقين للعوده
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ان تحمل شعور جديد لشخص ما فهو شئ مربك بطبعه ومحير وان كنت تعلم وترفض الاعتراف بمسمى هذا الشعوى فهذا يعتبر هروب وهى لم تهرب فى حياتها ابدا لذالك قررت ولاول مره ان تخوض التجربه وبدون حسبان تعيش اللحظه وكأنها اخر يوم فى حياتها فقد يأتى الغد وتتلاشى هذه السعاده وها هى الان تتابع احدى تدريباته فى الوثب والجرى بعد ان اتم جميع تدريباته واصبح على اتم استعداد للفوز فهو اثبت قدرته فى التدريب ولكنها خائف تعلم ان مثل هذه المسابقات بعض الحيل والخداع ولكنها خائفه عليه ومعترفه هى بذالك افقت من شرودها على ندائه لها وهو يلهث من فرط التعب

ادهم مرهق وهو يلهث:::: ندى ...ندى

ندى بقلق :::: مالك يا ادهم انت كويس فى حاجه ارتاح شويه طيب خد اشرب العصير اجبلك مسكن فى حاجه بتوجعك

وكان الدهشه من حظه مع رفعه حاجب عبثه وابتسامه عاشق يعلم مدى عشقه هل هتلر خائف وقلق انجاز

ادهم::: اهدى يا بنتى انا كويس بس مجهود كفايا مش اكتر خايف عليا ياهتلر

قال جملته الاخيره مصاحب بغمزه وابتسامه عبثه وكان منها التمرد مصحوب بخجل تحاول مداراته وكزته بكتفه بغضب

ندى::: هتلر يعنى ده جزاتى انى خايفه عليك انا غلطانه

كادت ان تغادر ولكنه سرعان ما امسك يديها بحنان حتى اصطدمت بصدره امسك بذقنها لمقابله سحر عينيها بإبتسامه

ادهم ::: قطع لسان الى يقول على القمر هتلر ان شاء ينشك فى قلبو وانا اقدر يا نيدو

ابتسمت بخجل ندى::: بعد الشر

ادهم ::: يالهوى ايه ده فى ايه بجد هو الخوف بيحلى كده بجد خايفه عليا يا ندى

ندى بتوتر::: اه... امممم ... طبعا مش انا الى دبستك فى المسابقه واتحديتك

فهم توترها وارد المشاكسه ادهم::: بس علشان كده بس

ندى ::: يوووووه ادهم بطل بقا وبعدين انا هاروح ادور على شرين وحازم

كاد ان يكمل مشاكستها ولكن اوقفها العاشقين الغاضبين وشجارهم

حازم::: يعنى ايه يا شرين يعنى انتى مش عيزانا نتجوز

شرين ::: يوه بقا يا حازم هو انا كل كلمه اقولها تفهمها غلط انا مش قاصدى كده

امسكها بقوه لمواجهه عينيه

حازم::: افهم غلط انتى بتهربى من ارتباطنا ياشرين ولاكأنك رفضاه مره بحجه الدراسه ومره بحجه رفض بباكى شرين هى كلمه ومش هارجع فيها بتحبينى وعايزه نتجوز ولا لأ

ترقرت الدموع بعينيها خائفه هى من بطش ولالديها وخصوصا ان حبيبها من جانب ليلى وبنات عمها وخالتها فسوف يقابل الرفض التام من والدها وبالطبع مستواه المادى الذى يؤرق السيده كاميليا سيده الطبقه الارستقراطيه خائفه هى من فقدانه
طالت فتره صمتها وهو فهمها خطئ بالغ لذالك تركها وعينيه بها الم بالغ وشديد

حازم::: شاكلى غلط واتسرعت فى الحكم على مشاعرك عمتا انا اسف يا انسه شرين عن اذنك

تركها وغادر بألم وحزن له ولها اقتربت منها اختها وصديقتها ارتمت بأحضانها تبكى تناجى عشق لم يكتمل

ندى::: بس يا شيرى اهدى يا حبيبتى اكيد حازم فهم غلط هو هايهدى هحايرجع اهدى يا حبيبتى

شرين ببكاء ::: لأ حازم سابنى خلاص يا ندى حازم كرهنى

ادهم::: ياشرين اهدى وبعدين سورى يعنى انتى سبتيه يمشى

شرين ::: مقدرتش اوقفو خايفه عليه والله خايفه عليه ماحدش عارف عز الصياد ولا مدام كاميليا الانصارى قدى

على الرغم ان الاسم لم يكن بغريب عليه ولكنه لم يبالى سوى بقصه عشق تقليديه والسبب ارستقراطيه الاب
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
المسابقه يوم القلق والخوف العالمى على الجميع تجمعت العائلتين واول مره يظهر بها علاقه حسين بأبناء اخيه حتى يساند ابنه الاصغر المشاكس الصغير
اجتمعت الاسرتين تحت قياده ليلى وحسين لمسانده اصغر افراد الشباب بالعائله

آسر::: امال ندى فين يا فرح

فرح::: ندى يا حبيبتى قلقانه منامتش من امبارح هاتلقيها مع منظمين المسابقه بتشوف كل حاجه واكيد شرين معاها

ليلى::: حازم وشرين مالهم يا فرح متعرفيش

فرح ::: مش عارفه يالولو بس شكلهم متخانقين

آسر ::: وباين عليها خناقه كبيره حازم باين عليه مدايق اوى وشرين شكلها مكسور

ليلى ::::ربنا يستر ومايكنش الى فى بالى

فرح وآسر :: ايه الى فى بالك يا لولو

نظرت لهم وابتسمت بحنان ليلى::: سيبكو من الى فى بالى انتو ناوين تتجوز امتى ان شاء الله

خجلت كثيرا واطرقت راسها لاسفل بينما هو ابتسم لأمه الروحيه

آسر::: بعد المسابقه على طول انشاء الله هاجيب عمى وادهم ونتقدم نعمل خطوبه لحد امتحانات نص السنه وبعد الامتحانات نعمل الفرح

فرح::: بس انا مش عايزه فرح احنا مش صغيرين يا آسر على الفرح

كان يفكر فى رايها وقد كسب ظنه ولكنه اراد ان يفرح قلبها فهى فرحته امسك بكفيها بحب

آسر :::انتى فرحتى يافرح وانا عايز اسجل الحظه الى هايبقى اسمك جنب اسمى عايز افرح بيكى يا فرح سبينى افرحك وافرح بيكى

فرح ::: مش عارفه اقولك ايه بصراحه

آسر ::: متقوليش حاجه سيبى نفسك ليا وبس سبينى احبك بطريقتى

اطرقت رأسها بخجل بالغ وقلب يرقص طربا وسعاده

نظرت لهم ليلى بفرح من قربهم هى وحسين ولكن بقلب الام غريزه فطريه من القلق فهى قلقه على مشاكس صغير ادهم
وكان خوفها بمحله

فقد تجسدت مخاوف ندى امام عينيها وهاهى غاضبه ثائره لأحد اعضاء تنظيم المسابقه

ندى::: ده غش محدش عارف بكده وطبيعى كل المتسابقين متمرنوش على كده ده مسابقه غير شريفه بالمره

وائل ::: بصى يا انسه ندى المسابقه كل مره بيكون فيها خدعه علشان نوضح مين الاجدر

ندى ::: خدعه مش تغير فى نظام ان مسابقه السباحه فى عز الشتاء ويكون المياه درجه حرارتها قليله جدا والمطلوب يفضل المتسابق اكبر وقت ممكن فى المياه ده اسمو انتحار وازى عميد الكليه يقبل بحاجه زى كده انا هاشتكى لوازير التربيه والتعلم ووازير الرياضه

وائل ::: معانا موافقتهم كلهم ماتنسيش ان امير الى استاذ ادهم ضربو يبقى ابن دكتور ممدوح اخو العميد

ندى ::: اه ده انتقام بقى ماشى واحنا هاننسحب

ادهم::: محدش هاينسحب يا ندى

ندى:: انت بتقول ايه يا ادهم ده ...ده

نظر لها يطمئنها بينما يعطى نظرات حارقه للاخر الذى على وجهه ابتسامه مستفزه وغادر بهدوء والاخرى فى قلق هستيرى

ندى::: انا مستحيل اسمحلك انك تأذى نفسك بالشكل ده ده اسمو انتحار

احتوى وجهها بين كفيه لتهدئتها

ادهم::: اهدى يا ندى ماتخفيش وخليكى واثقه فيا

بكت بنفاذ صبر فاهى خائفه عليه

ندى::: مش هاستحمل لو جرالك حاجه يا ادهم مش هاستحمل مقدرش اشوفك بتتعذب قدامى مش هاقدر

اعتراف غير مباشر ولكن فى عرف هتلر او بالاصح ندى هو اعتراف ولأجل هذا الاعتراف هذا هو مستعد للتضحيه بحياته من اجلها لذالك ابتدات المسابقه والجميع يحاول تهدئتها والفتيات فى حاله زعر حقيقي فهذا التحدى بمثابه انتحار بكت شرين من اجلهم ومن اجل نفسها وكانت غافله عن عاشق حزين يتألم لبكائها وما كانت منها الأ وذهبت مسرعه تختبى بأحضان حبيبها

شرين ببكاء::: حازم ادهم يا حازم ده بينتحر

حازم::: متخافيش يا حبيبتى ها ينجح ادعى بس ربنا وان شاء الله يعدى منها

دعم آسر فرح وهى تدعم لقلقه على اخيه الصغير وبقلب ام فطرى وبقلب اب اجتمعو يساندو بعضهم وها هى المرحله الاخيره من المسابقه قد حان وقتها بعد تقدم باهر منه فى جميع المراحل وحصوله على المرتبه الاولى وها قد حانت النهايه الفيصل استعد نظره اخيره لمتمرده سكنت قلبه اقسم اذا اجتاز هذا السباق سوف يعبر عن عشقه لهذه الهتلر ابتسم لها وها هو بمياه بدرجه حراره 15مئويه بطقس شديد البروده فى اول شهر شتاء والمطلوب اطول فتره ممكنه بالمياه وها قد اجتاز من الوقت ما يقارب ٤ دقائق وبضع ثوانى تمر

حاله من الخوف والقلق مسيطره

ندى بإنهيار واضح وصريع مع اعتراف :::: يارب يارب نجيه مش عايزه اكتر من انو يطلع ساليم مش عايزه غيرو جنبى والله ما عايزه غيرو مش بعد ما حبيتو يضيع منى يارب

وللقدره الالهيه معجزات وهل تتحقق الامانى

يتبع


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close