اخر الروايات

رواية هوس الكينج الفصل الثاني عشر 12 بقلم بيري الصياد

رواية هوس الكينج الفصل الثاني عشر 12 بقلم بيري الصياد


                                              
البارت اللي فات موصلش لعدد اللي حددته وبرغم ده نزلت علشان نسواني بس لوله كده وربي انا ما كنت كتبت حتي مش نزلت يلا كله يهون علشانك يا وليه منك ليها متنسيش الفوت والمتابعة وارحموني بقا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

2


كانوا يجلسون امام اسد الذي يشرف من هذه القهوه الذي فعلتها صابرين اليه وينظر اسد الي بتول التي تنظر اليه وينظر الي صابرين التي تجلس بهدوء ويصمتون ولا احد يتحدث ليشرف القليل من القهوه بهدوء وتنزل هذه الفتاه وهي تحك بشعرها بتلقائية شديده وترهم يجلسون لتنظر اليهم بلامبلاء وهي لم تنتبه لشئ وشبة تذهب الي النوم بالفعل وتذهب الي المطبخ وتفتح الثلاجه وتأخذ زجاجة العصير منها وتشرب منها القليل وتضع ذراعها علي الثلاجه ويدها اسفل وجهها وهي تعود للنوم من جديد وهي واقفه وترفع الزجاجه وتشرف منها وتنزلها وتقول بعدم وعي.احححححححححح امتي هتيجي يا فارس احلامي مستنيك تيجي بالفرس الابيض احححححح وتشيلني وتركبني عليه قدمك مستنيك لآخر العمر يا فص من فصوص كبدي وكيلتي وفشتي وكرشتي وكل احشائي يا غالي اححححح
نهت حديثها وترفع الزجاجه تشرب منها القليل وتفتح عينيها بسرعه وفزع بعد ان شعرت بالذي تضربها بقوه كبيره علي رأسها لتتفزع بشده وتنظر اليها وتقول بغضب طفوليه.في ايه يا بتول ايه الحركات دي
تمسكها بتول وتعودها الي الخلف وتغلق الثلاجه وتقول بغضب وهي تنظر اليها.ايه صاحيه زي البقره ورايحه علي التلاجه من غير ما تشوفي قدمك
تنظر اليها موده بغضب طفوليه وتقول.في ايه يا بت انتي مالك ومالي 
تضربها بتول بقوه علي رأسها وتقول.انتي نازله ومش شايفه حد قدمك يا بت صاحيه مفجوعه علي التلاجه علي طول 
موده بغيظ شديد.في كل حاجه انا الغلطانه وانا الوحشه يا شيخه منك لله ربنا علي الظالم والمفتري
نهت حديثها وتذهب الي الخارج وتنفخ بتول بقوه كبيره وتذهب خلفها وتري موده اسد يجلس علي الكرسي لتعود قليل الي الخلف وتخبط في بتول وتنظر اليها وتقول بهمس.ايه الحته التركيه دي يا بت تخصك في حاجه اصلها تلزمني الصراحه
تضربها بتول خلف رأسها بقوه كبيره وتقول بغضب مكتوم.تعالي اخلصي يا موده خلينا نسمع كلام ابن عمك
نهت حديثها وتذهب تجلس امام اسد وبجانب صابرين وتنظر خلفها موده وتحك رأسها وتقول ببالها شديدة.هو انا عندي ابن عم من امتي يا عيال ميكونش كسبته في كيس القلبظ بتاعي زمان ونسيته وطلع دلوقتي يفكرني بي
نهت حديثها بتفكير شديد وتنظر الي صابرين التي قالت بهدوء.انا بناتي مينفعش ينزلوا الصعيد يا اسد كفايه اللي حصل زمان ومش عايزين حاجه تتفتح تاني دلوقتي 
ينظر اليها اسد ويقول.وانا جاي وبقولكم ان جدي تعبان وعايز يشوف بنات ابنه اللي عمره ما شافهم وانا مش عايز اغصب عليكم حاجه انتوا مش عايزنها بس جدي تعبان وبين الحيا والموت وانا مش طالب منكم غير ان البنات يجيوا معايا ويسوفهم وبعد كده ايي قرار هتاخدوا انا معاكم في 
تنظر اليه صابرين ولا تعلم ماذا تقول فهي تقلق علي بناتها بشده ولا تستطيع ان تتركهم يذهبون لهذه المحافظه بهذه الطريقة ويشعر بها اسد ليمسك يدها ويقول.بناتك امانه في رقبتي يا مرات عمي واوعدك ان مفيش حد هيرفع عينه فيهم طول ما انا علي وش الدنيا اطمني وثقي فيا المره دي وانتي متسبيش بناتك وتعالي معاهم علشان تطمني عليهم
تنظر اليه صابرين وتبتسم وهي تشعر باطمئنان شديد اليه لتقول.كلمة الصعيدي سيف وانا عايز منك كلمه ان بناتي محدش هيمسهم بحرف واحده حتي
يبتسم اسد ويقول.محدش هيمسهم بحرف ودي كلمه من راجل قبل ما تكون من صعيدي يا مرات عمي ولو حصل عكس كده تعالي وحاسبني من غير ما تفكري واعملي فيا اللي انتي عايزاه 
تبتسم صابرين وتميل برأسها بخفه وتنظر اليه بتول وتنظر الي والدتها وتقول موده بغباء.ايوه يعني انا ليا عيله وناس تانيه دلوقتي لا وجدي عايز يشوفنا كمان 
ينظر اليها اسد ويبتسم بهدوء شديد ويقول.انتي موده صح
تبتسم موده ببالها وهيام وتقول.ايوه يا قمر انت مين بقا 
يبتسم اسد وهو يستوعب شخصية هذه الفتاه التلقائيه ويقول.اسد الراوي ابن عمك
تنظر موده الي بتول وتقول.يعني الكلام ده بجد 
تنظر اليها بتول وتنظر الي اسد وتقول.نتكلم بعدين يا موده
وتستكمل وهي مازالت تنظر الي اسد.سيبنا نفكر يومين تلاته وبعدها هنقولك قرارنا 
الي هنا وقد انتهي صبر اسد عليهم ولم يعد يتحمل شئ لينهض ويقول بغضب شديد.بقولكم جدي تعبان تقوليلي يومين تلاته انتوا بتفكروا ازاي معلش 
تنهض بتول وتقول بغضب اشد.والله جدك ده نفسه اللي وقف مع ابنه الظالم اللي سرق فلوس ابويا وخد خطيبته اللي كان المفروض ابويا يتجوزها واتجوزها هو وجدك ده كان موفق ورأضي علي اللي ابنه بيعملوا لا وساب ابويا يطلع من البلد دي وهو متاكل حقه ومعرفش يتكلم ولا يقول لابنه اللي بتعمله غلط متجيش انت دلوقتي وتقولي جدك بيموت علشان لو واحده مكاني كانت قالتلك خلي يموت عادي ولا هيفرق معايا في حاجه بس انا بنت اصول وابويا رباني اني مسبش حد محتاجني وانا لو هسافر هسافر علشان ابويا لا علشانك ولا علشان جدك اتمني الكلام يكون مفهوم كويس
ينظر اليها اسد وهو يشعر بغضب شديد منها لاكن يعلم بانها محقه تماما بكل كلمه تقولها الآن ويقول اسد بهدوء متصنع.تمام ممكن علشان ابوكي تيجي معايا دلوقتي وتشوفي جدك علشان هو تعبان واخر امنيه لي انه يشوفكم
تنظر بتول اليه وتنظر الي والدتها التي قالت بهدوء.تمام يا اسد البنات هيروحوا معاك يشوفوا جدهم 
تنظر اليها بتول وتنظر الي اسد وتتذكر صقر وتفكر بماذا سوف يفعل اذا علم بهذا الشئ آلان وينظر اليها اسد ويشعر بأنها تفكر بشئ ليقول.في حاجه عايزه تقوليها يا بتول 
تنظر اليه بتول وتنفي برأسها وتقول.لا ولا حاجه 
ينظر اليها اسد بشك فهو يشعر بأن هذه الفتاه تخفي شي الان وتقول صابرين وهي تعلم ابنتها بماذا تفكر.يلا يا اسد تعال ارتاح وبكره تشوفوا هتعملوا ايه يا ابني بس تعال علشان ترتاح دلوقتي 
كان اسد ان يتحدث لاكن تقول صابرين.انت لازم تكون هنا علشان تاخد البنات معاك يبقي خليك علشان تاخدهم بكره ان شاء الله 
ينظر اليها اسد ويبتسم ويميل برأسه وتنظر صابرين الي موده وتقول.خدي اسد علي الأوضة يا موده
اومالت لها موده وتشير الي اسد بأنه يذهب معها وبفعل يذهب اسد بعد ان نظر الي بتول نظرة اخيره وتنظر خلفه صابرين وتنظر الي بتول التي تنظر امامها وهي تفكر في الذي تريد تفعله الآن لتضع يدها علي وجهها وتقول.متخفيش من صقر ولا تحطي في دماغك يا بتول
تنظر اليها بتول وتقول.صقر مش هيسكت يا ماما وهيعمل مشاكل كتير اوي لو روحت دلوقتي وبطريقة دي
صابرين بغضب.وانتي من امتي وانتي بتخافي من حد يا بتول 
بتول بغضب اشد.مش بخاف ولا هخاف من حد يا ماما بس مش عايزه مشاكل مع صقر دلوقتي افهميني شويه
تنظر اليها صابرين وتقول.ملكيش دعوه وسيبي موضوع صقر ده متتكلميش في وسافري لاهل ابوكي وهو مش هيقدر يعمل حاجه 
تبتسم بتول بسخرية شديده وتقول.عندك حق يا ماما 
نهت حديثها وتذهب الي الاعلي وهي تعلم من هو الكينج ولماذا يصل جنونه وتنظر خلفها صابرين وتنظر أمامها وهي تفكر في الذي تفعله لكي يبتعد صقر عن ابنتها ولا يقترب منها لكي ترتاح بتول بحياتها

+



     
                
كان يقود صقر سيارته خلف هذه السياره وهو يقود بسرعه وتهور شديد لكي يلحق بهذه السياره ويلف المحرك سريعآ ليخبط السياره بقوه كبيره لكي يجعلها تتوقف لاكن يقود الآخر السياره وهو يترعب ان يمسكه صقر ويذيد صقر من سرعة السياره بشده ويلف المحرك بسرعه كبيره لتقف سيارته أمام هذه السياره وينزل من سيارته وينظر الي هذا الذي نظر اليه برعب شديد ويذهب صقر اليه ويفتح الباب ويمسكه من ياقة التشيرت الذي يرتدي ويسحبه الي الخارج ويلكمة بقوه كبيره ليقع هذا علي الارض بعنف شديد ولم يتركه صقر يستوعب شي ويصفعه بجميع قوته ليشعر هذا الشخص بدوخه شديده ويقع علي الارض وينزل صقر لمستواه ويمسكه بقوه كبيره من ياقة التشيرت ويقول بهمس مخيف.هما فين يا $$$$$
ينفي هذا الشاب برعب شديد ويقول.مش هقدر اقولك يا كينج هيقتلوني والله ارحمني وسيبني امش ااااااااااااااااه
يصرخ هذا الشخص باعلي صوته بعد ان لكمة صقر بقوه كبيره ويخرج السلاح من خلفه ويقول وهو يضعه علي رأس الآخر.حافظ الشهادة ولا اقولهلك يا ابن ال$$$$$$
ينفي هذا الشخص بسرعه وعنف ويقول.لا والنبي وحيات اغلى حاجه عندك سيبني هما هيقتلوني لو عرفوا اني سلتمهم سيبني والنبي 
ينزع صقر صمام الأمان ويقول.انطق الشهادة يا روح امك اخلص علشان متحسبش عليك
ويضع اصابعه علي الزناد وكان ان يطلق طلقه علي هذا الشخص الذي صرخ بسرعه قبل ان يطلق عليه صقر الطلقه وهو يقول.هقولك يا كينج هقولك علي كل اللي اعرفه والله بس سيبني 
ينظر اليه صقر ويميل برأسه قليلاً ويقول.اخلص هما فين وكام واحد بظبط
يبكي هذا الشخص ويقول.اديني الامان واوعدني انك هتحميني منهم يا كينج 
يلكمه صقر بقوه وعنف شديد ويقول بصوت افزع هذا الشخص.اخلص يا زباله وقول اللي انا عايزو والا ورحمة ابويا لا اقتلك وارميك في الزباله اخلص
ينظر اليه هذا الشخص برعب ويبدأ ان يقول الي صقر الذي يريده وينظر اليه صقر ويبتسم بشر وخبث شديد وبعد ان انتهي هذا الشخص يمسكه صقر من ياقة التشيرت ويرمي بعنف شديد داخل السياره ويغلقها ويخرج هاتفه ويرفع علي أذنه بعد ان دق الي رقم ويقول وهو ينظر امامه بعد ان فتح هذا الشخص.جهز نفسك علشان هنطلع حمله دلوقتي 


+


في صباح يوم جديد تفتح هذه الفتاه عيونها وتنظر الي حالها وتتنهد بحزن شديد وهي تري حالها عاريه تماماً وتشعر بجسدها يالمها بشده من أفعال فادي معها وتحاول ان تنهض لاكن يالمها جسدها بشده لتتاوه بألم ووجع شديد وتري فادي يخرج من الحمام وهو يجفف وجهه لتنظر اليه وتنظر بعيد عنه وينظر اليها فادي ويقول وهو يذهب امام المراء.چومي بكفيكي نوم اكده 
تنظر اليه سما وتنهض ببطئ من تعب جسدها وينظر اليها فادي ويقول.ايه اتشلتي اياك ما تچومي زين وفضي 
تنظر اليه سما وتقول بغضب شديد.اتشيلت بسبب
القذره بتاعتك انا قرفت منك ومن نفسي من وارك يا فادي انت كرهتني في نفسي وفي حياتي كلها وم 
قطع حديثها فادي الذي لف اليها وذهب صفعها بقوه كبيره وتقع سما علي السرير وينزل فادي ويمسكها من شعرها بقوه وعنف شديد ويقول بصوت عالي.عندي انا بقت قذره وكرهتك حياتك بس لو كان اسد كنتي استمتعي وهتكوني مبسوطه في كل حاجه يعملها مش كده انتي كرهتي حياتك علشان مع
فادي بس لو كانت مع اسد كنتي حبيتها وبقيتي مبسوطه دلوقتي مش كده 
تنظر اليه سما وتقول بغضب واشمزاز شديد.ايوه يا فادي انت السبب في اني اكره حياتي بشكل ده انت لو مكنتش موجود كنت انا عاشت حياتي مبسوطه انت مسود عيشتي في كل حاجه وعمري ما هسمحك علي اللي انت عملوا فيا ده بكرهك يا فادي بكرههههههك وعمري ما كرهههت زيييك بكرهههك يا فاددددي بكرههههك 
نهت حديثها بصراخ وهي لم تعد تتحمل هذا الراجل الذي صفعها بجميع قوته ويمسكها من شعرها ويخبطها بقوه في خشب السرير وينظر اليها وهو يتنفس بعنف شديد من الغضب الشديد الذي به ويرميها بعنف وقوة بعيد عنه ويذهب الي الخارج دون ان ينطق بكلمه واحده تنظر خلفه سما وتغلق عينيها وتستلم لهذه الغميه السواده الذي سحبتها وتفقد الوعي علي الفور وهي لا تشعر بشئ حولها 

+



        

          

                
علي الناحيه الاخرى تنزل بتول وهي ترتدي 
وتنظر الي اسد الذي يجلس علي الطاوله ونظر اليها وهي تنزل ويبتسم وتنظر صابرين اليه وتري ابتسامته لتبتسم وهي تشعر بأن هذا الذي سوف ينجي ابنتها من هلاك الكينج وبأن هذا الوحيد الذي سوف يقف امام صقر لتبتسم بفرحه ويقول اسد وهو ينظر الي بتول.يلا علشان هنمشي دلوقتي علشان نوصل بدري 
تنظر بتول الي صابرين وتري موده تقول بحماس طفوليه.ايوه خلينا نمشي عايزه اشوف الصعيد والف في كله 
يبتسم اسد عليها فهو لا يفكر سوا بالجد وهي لم تفكر بهذا الشئ وتنظر بتول الي والدتها وتنظر الي اسد وتميل برأسها فهي تشعر بحالة هذا الجد الذي تحدث عنه والدها الكثير من المرات وتعلم بحب والدها الشديد اليه لذلك سوف تذهب لاجل والدها فقط وخاصه بعد ان أتات اليها والدتها في الصباح وقالت اليها بأنها تذهب لتري هذا الراجل الذي بين الحيا والموت وتعود سريعا وتبتسم بتول وتجلس امام اسد الذي نظر الي شعرها وياكل لقمة ويقول.انتوا مش محجبين ليه يعني شايف الدنيا عندكم هنا سداح مداح وكانكم ناسين اصلكم ايه
تنظر اليه بتول ويذكرها بصقر وكانت ان تتحدث لاكن تقول صابرين.هما محجبين يا اسد بس بتول بتتخنق من لف الطرحه وصدرها بيديق ومبتستحملش 
ينظر اسد الي بتول ويقول.مش هينفع تنزلي البلد كده تعالي علي نفسك شويه والبسي الطرحه زي الناس
تنظر اليه بتول وتقول بغضب شديد.لا بقولك ايه شغل الأوامر ده مش بحبه ولا بينفع معايا خلينا حلوين مع بعض وبلاش الطريقه دي علشان نستمر يا بابا 
ينهض اسد ويقول بصوت عالي.ايييييييه يا بت صدقتي ما فتحتي ولا ايه في ايه لكل ده وبعدين انسي اني اسيبك تطلعي بالمنظر ده حد قالك ان الراوي بيخلف خرفان وانا مقولش طريقه لبسك تكون محترمه في البلد بس لا تكون علي طول 
بتول بصوت عالي.ولاااااا مبحبش التحكمات دي انا مش صغيره علشان تقولي اعمل ايه ومعملش ايه 
اسد بغضب شديد.لا صغيره لما متسمعيش الكلام ومتعرفيش الصح من الغلط تبقي صغيره ولازم حد كبير يقولك تعملي ايه ومتعمليش ايه 
كانت بتول ان تصرخ به وتتحدث لاكن تقول صابرين بصوت عالي.باااااس انتوا الاتنين ايه قاعده مع عيال صغيره ولا ايه
وتستكمل وهي تنظر الي اسد.متقلقيش هي بتلبس الحجاب عادي بس احنا منقدرش نستغني عن شغل العناد ولازم نعاد في كل حاجه كده
نهت حديثها وهي تنظر الي بتول التي نظرت اليها بغيظ شديد وكانت ان تتحدث لاكن يقول اسد.طب يلا جهزوا نفسكم علشان هنطلع دلوقتي 
تنهض موده التي كانت تاكل وهي تتابع اسد وبتول ببالها وتقول.لا استني يا اسد هجيب البست بتاعتي علشان مقدرش اعيش من غيرها ولو روحت من غيرها هتشلوحني يرضيك بت عمك تتشلوح يا تركي
نهت حديثها بهيام وهي تنظر الي اسد الذي رفع حاجبه وقال باستغراب.مين تركي 
تشير موده عليه وتقول.انت طبعا هي محتاجه كلام دي 
ينظر اسد الي بتول ويقول.هي اختك مالها
تلوح بتول بيدها وتقول.عندها ربع مهوي شويه وهتتعود عليها متقلقش انت
اومال لها اسد ويقول وهو ينظر الي موده.طيب يا ست موده انا والله مصري ولو مش مصدقه اطلعلك البطاقه عادي 
موده بغيظ وغضب طفوليه.مال امك انت انا قولت انك تركي خلاص ملكش انك تعترض بعد كلامي ده
ينظر اليها اسد ويبتسم وهو يريد ان يهده علي هذه المجنونه ويقول.بعيد عن قلة ادبك بس ماشي نعديها المره دي
موده بغمزه. يأبروني اللي بيسمع الكلام 
يضحك اسد بخفه ويقول.طب يلا يا مجنونه خلينا نمشي علشان نخلص
تنهض موده سريعا وتقول.لا استني اجيب حنيني علشان تروح معانا انا مش هقدر اروح من غيرها
وكانت ان تذهب لاكن تمسكها صابرين من ملابسها سريعآ وتسحبها وتقول بغضب.رايحه فين
تنظر اليها موده باستغراب الي غضبها الشديد وتقول.رايحه اشوف حنين
تنظر صابرين الي بتول وهي تحاول أن تهده لكي لا تعلم بماذا تفكر صابرين آلان وتقول وهي تنظر الي موده.سيبك من حنين دلوقتي وانا هبقي اقولها انك سافرتي يومين ورجعه تاني مش هيحصل حاجه يلا يا اسد علشان متتاخروش يا ابني
تنظر اليها بتول وهي تستغرب حديث والدتها وطريقتها وتشعر بأنها تخطط لشئ وينظر اسد الي صابرين ويميل برأسه ويقول وهو ينظر الي بتول.يلا حطي حاجه علي شعرك علشان نمشي 
تنظر اليه بتول وتقول بعناد شديد.طب اتصدق ما متحركه من مكاني غير كده هو عجباني وداخل دماغي بطريقه دي بقا
يبتسم اسد ويقول.اتصدقي انتي لو متحركيش من قدمي ولبستي حاجه علي شعرك زي ما قولتلك ما هخليكي شعر علشان تغطيها أصلا 
تنظر اليه بتول بغضب شديد وتقول بصوت عالي.انا مش رايحه لمكان 
وكانت ان تصعد الي الاعلي لاكن تمسكها صابرين وتقول.خلاص بقا يا قشطه اهدي شويه واسد خايف عليكي بس علشان الطريق والجو ساقعه بس مش قصده حاجه تانيه
تنظر اليها بتول وتنظر الي اسد الذي ابتسم ببرود وقال.طب يلا علشان مينفعش نصبر اكتر من كده جدي حالته بتسوآ اكتر
اومالت لهو بتول وهي تفكر بحالة هذا الجد وتذهب الي الاعلي لكي تجهز وتذهب خلفها موده أيضا وتنظر صابرين الي اسد وتقول.بناتي امانه في رقبتك يا اسد
يمسك اسد يدها ويقول.قولتلك تعالي واطمني علي بناتك بنفسك يا مرات عمي انتي اللي مش راضيه تيجي معانا معرفش ليه
تنظر صابرين أمامها بشرود وتنظر الي اسد وتقول.معلش يا حبيبي خليها مره تانيه وانا مامناك علي البنات وعارفه انهم معاكم محدش هيقدر يتكلم بس حافظ عليهم علشان خاطري البنات غلبانين اوي والله بس بتول عنيده شويه 
اومال لها اسد ويقبل رأسها ويقول.متقلقيش بناتك في عيني وأمانه في رقبتي
تبتسم صابرين وتطبطب علي كتفه ويري اسد الفتيات ينزلون ويذهب يأخذ منهم الحقيبه الذي يوجد بها ملابس اليهم ويذهب الي الخارج وتذهب موده الي أحضان والدتها وتقول.هتوحشيني اوي يا صابي اوعي تاكلي الاكل اللى في الثلاجه كله علشان لما ارجع مجوعش انا
تضحك صابرين بخفه وهي تريد ان تبكي بشدة لاكن تقول.حاضر متقلقيش انا مش هجوعك بعد ما تيجي 
نهت حديثها وتفتح يدها الي بتول لتذهب بتول وقلبها يرجف من الخوف من رد فعل صقر ان علم بالذي فعلته دون أن تقول اليه وتستوعب بأنه من الممكن تخرج وتري في الخارج آلان بالفعل وتضمها صابرين بقوه وهي تشعر بالذي بها وبعد الاحضان والكتير من التوصيات تودع صابرين بناتها وترهم وهم يذهبوا الي سيارة اسد ويركبون بها وتلوح اليهم صابرين ويقود اسد السياره الي وجهته وتنزل دموع صابرين بحزن وهي لا تعلم الذي فعلته صح ام ماذا ولا تلاحظ صابرين هذا الذي يقف في الاعلي ونظر الي اسد بصدمه ويدخل ليستوعب شي ويجلس علي الكرسي وهو يفكر بكل شئ وينظر أمامه ويقول بعدم تصديق.عيلة الراوي رجعوا بناتهم تاني وصقر مستحيل يسكت وهيروح مني عيله الراوي عايزين ياخدوا تارهم مننا ومش هيسيبوا صقر عايش لو عارفوا بي 
نهي حديثه بصدمه شديد وهو ينظر امامه ويستوعب بأن ماذا سوف يحدث الآن فهل ذهب بتول وشقيقتها الي عائلة الراوي سوف يفتح علي صقر الحجيم كما يظن الجد ام ماذا سوف يحدث (احم شكلنا دخلنا في الجد ولا ايه ده انا خوفت يا وليه احييييه😂🥺) 

3


تجلس صابرين وهي تفكر في الذي فعلته آلان وبانها تركت بناتها يذهبون الي مكان كهذا لاكنها تعلم بأن بتول وموده بنات هذه العائله ولا احد يستطيع ان ياذئهم بالفعل تري بالذي تدخل وهي تأكل في آيس كريم وتقول وهي تنظر اليها.ايه يا وليه فين بناتك اومل
تنظر اليها صابرين وتقول.امشي يا بت من وشي مش ناقصكي دلوقتي 
تنظر اليها حنين وتجلس بجانبها وتقول.مالك يا صابي ياختي حد داسلك علي طرف ولا ايه
تنظر صابرين أمامها وهي لا تريد أن تقول الي حنين علي الذي حدث لكي لا تذهب وتقول لصقر الان وتنظر حنين حولها وتقول.دودو فين يا صابرين البت وحشاني وعايزه اقولها حاجه
تنظر اليها صابرين وتقول.راحت مشوار مع بتول ورجعين بعد شويه
تنظر اليها حنين بشك شديد وهي لم تصدق حديثها لتبتسم وتنهض وتقول.ماشي انا هبقي اجيلها بعد شويه عايزه حاجه مني انا
تنفي صابرين برأسها لتذهب حنين الي الخارج وتدخل منزلها وتخرج هاتفها وكانت ان تدق الي صقر لاكن تسمع التي تقول.بتعملي ايه هنا يا حنين 
تنظر اليها حنين ترها رنا لتقول بغيظ شديد.وانتي مالك يا رنا ملكيش دعوه بيا
رنا بغضب وغرور شديد.انا ليا دعوه بكل كبيره وصغيره في البيت ده اوعي تنسي انا ابقي مرات مين يا بت انتي
حنين بنفس الغضب.مرات صقر وصقر ده اخويا وانتي ملكيش دعوه بيا ولا باللي اعملوا غوري في داهيه محدش طايقك ايه الارف ده شبشب بتول برقبتك والله
نهت حديثها وتذهب الي شقة والدتها وتنظر خلفها رنا وهي تريد ان تقتلها الآن لاكن تعلم بأن صقر لم يتركها بحالها وسوف يقتلها إذا فعلت شئ لشقيقته وتنظر رنا امامها وحديث هذه الفتاه الوقحه بنسبه اليها يتكرر داخل عقلها ويذيد حقدها علي الجميع وخاصه بتول وتتعهد بأنها سوف تقتل بتول وتأخذ حقها علي كل ما يحدث وحدث إليها (يا شيخه غوري بقا احنا ناقصين ايه الهم ده)


+


بعد تقريبا الساعه السابعه مساء كانت صابرين تجلس وهي تفكر وتسمع دق قوي علي الباب لتنهض سريعآ وتعلم علي الفور من الذي يدق الآن لتأخذ نفس عميق وتذهب الي الباب وتري صقر يقف وهو يضع سيجاره بفمه ويمسك السيجاره بين اصابعه من ان فتحت وقال بنبرة اخافت صابرين بالفعل.فين بنتك يا صابرين 


+


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close