اخر الروايات

رواية هوس الكينج الفصل الحادي عشر 11 بقلم بيري الصياد

رواية هوس الكينج الفصل الحادي عشر 11 بقلم بيري الصياد




يخرج الطبيب من الغرفه ويقول اسد بسرعه.چدي عامل ايه يا دكتور
ينظر اليه الطبيب ويقول بحزن شديد.حالته متاخره اوي يا عمده وربنا يستر ويعدي الايام الچايه علي خير
ينظر اليه اسد بعدم تصديق لحديثه وتبكي سما بقوه كبيرة وتضمها والدتها ويركض اسد الي الغرفه وينظر الي منصور الذي يتسطح علي السرير وهو متعب بشدة وينظر اليه منصور ويبتسم غصب عنه لكي يرتاح قلب اسد عليه فهو لا يريده يحزن عليه لكي لا يتالم قلبه اكتر ويفهم اسد هذا بشدة ويذهب ويجلس أمامه ويمسك يده ويقول بضعف لا يظهر عليه.اوعا تموت وتسيبني يا منصور اموت من غيرك
يبتسم منصور ويقول بصوت متعب بشده.هتعيش حياتك يا ولدي مفيش حد بيموت علشان فارج حد وانت لازم تعيش وتاخد نصيبك الحلو من الدنيا يا اسد
يقبل اسد يده ببطئ ويقول.ونصيبي الحلو من الدنيا عايزو فيك انت يا جدي ومش عايز غير ربنا يديك الصحه وطولة العمر
ينظر اليه منصور ويقول.عايز اشوفهم يا اسد هاتهم بسرعه يا ولدي العمر مبجاش في حاچه علشان خاطر چدك هاتهم يا اسد
ينظر اليه اسد وتنزل دمعه من عينه وهو يخاف بشده ان يذهب ويعود لا يري مره اخرى ويفهم منصور بماذا يفكر اسد ليضع يده علي رأسه ويقول.لو مكتوبلك تشوفني تاني هتشوفني يا اسد روح يا ولدي وسيبها علي الله
ينظر اليه أسد وهو لم يستطيع ان يرفض اليه طلب ليميل اليه برأسه ويقول وهو ينظر اليه.هروح اچيبلك (بنات ابنك) وهاچي بسرعه يا چدي بس خلي بالك من نفسك 
اومال لهو منصور ويقول.يلا بسرعه يا ولدي روح هاتهم عايز تشوفهم چدام عيني 
اومل اسد وينهض وهو لا يريد ان يذهب الآن لاكن يعلم بأن لا يرتاح جده ان وكان يري احفاده لذلك سوف يفعل ما يريد ويجعله يرتاح وينظر منصور خلفه وينظر الي سطح الغرفه ويقول.ربنا چادر (قادر) يريح جلبك يا ولدي 

+


.زي ما بقولك يا ايهاب صقر قال عليها مراته انت فاهم ده معني ايه.كان هذا حديث رنا التي قالته لايهاب في الهاتف بغضب شديد وينظر ايهاب امامه ويقول.طيب اهدي شويه يا رنا وا
قطعت حديثه رنا الذي قالت بصوت عالي.اهده ايه يا ايهاب بقولك متجوزها وهيجبها ضره لاختك وانت تقولي اهدي 
ايهاب بنفاذ صبر.وانتي فكرك صقر لو متجوزها زي ما بتقولي هيسيبها كده يا رنا صقر بيموت في حاجه اسمها بتول ويوم ما يتجوزها هياخدها ومش هيفكر في حد افهمي بقا شويه
تفكر رنا قليلاً وتقول بحقد شديد.لو طلع متجوزها صح انا هقتلها يا ايهاب والله لا اقتلها وما حد هيقف قدمي مين ما كان
كان ايهاب ان يتحدث لاكن يسمع دق الباب لينهض ويقول.طيب اقفلي دلوقتي ولو حصل حاجه جديده كلميني يا رنا سلام
ويغلق ايهاب مع رنا الهاتف ويذهب الي الباب وهو يفكر بحديث رنا إليه الآن ويفتح الباب ويري صقر يقف وهو يضع ذراعه علي الحائط ويلعب بدقنه وينظر اليه صقر نظرة جعلت ايهاب يخاف بشده ويقول بتوتر.خير يا صقر في حاجه ولا ايه 
يمسح صقر علي دقنه ببرود شديد ويقول.مش هتدخل جوز اختك بيتك ولا هنفضل علي الباب كده كتير 
يبلع ايهاب ريقه ويقول.لا اتفضل 
يبتسم صقر ببرود ويبتعد ايهاب عن الباب ويدخل صقر وينظر نظرة الي المنزل ويضع يده في جيب البنطال ويقول بجمود شديد ودون مقدمات.انت عارف اللي يقرب ناحية اللي يخصني بعمل في ايه يا ايهاب
يتوتر ايهاب اكثر ويقول.وانا قربت م ااااااااااااااااااه
قال هذا بعد ان لكمه صقر بقوه وعنف شديد وكان ايهاب ان يقع لاكن يمسك حاله ويتزحزح فقط ويمسكه صقر من ياقة القميص ويسحبه إليه ويقول بهمس مخيف بشده.ولما تحرق محل بت الراوي ده تسمي ايه يا $$$$
يخاف ايهاب بشده ويقول.معملتش حاجه يا صقر اوعا تصدق ان
قطع حديثه صقر الذي صفعه بقوه كبيره ليقع ايهاب علي الحائط ويغضب ايهاب من فعلته ويقول بغضب شديد.في ايه يا صقر كل ده علشان الست هانم بتاعتك لاحظ انك راجل متجوز مالك ومالها انت ما تولع هي ومحل
لم يستكمل جملته ان وكان صقر يلكمه بقوه كبيره وهو لا يري أمامه شي ويمسك واحده من الأثقال توجد علي الأرض كان يتدرب بها هذا الشاب وينزلها علي رأسه بغباء وعنف شديد وهو لا يري سوا شئ واحد وهو ان هذا الحقير يسب معشوقته فقط وينزف ايهاب وينزل الدماء علي وجهه بغزاره شديده وينظر ايهاب الي صقر الذي لم يتركه ويصفعه بقوه كبيره ويقول بصوت هز اركان المنزل.انا هربيك كويس علشان تتكلم عليها كده تاني يا $$$$ يا ابن ال$$$$$ 
نهي حديثه ويلكم ايهاب بقوه كبيره ولم يعد يتحمل ايهاب ويقع غارق في دماءه علي الأرض ورأسه ينزف بغزاره شديده وينظر صقر اليه ويبصق عليه باشمزاز شديد وهو يغضب بشده وينظر الي سكين توجد علي الطاوله وينظر الي ايهاب ويبتسم ابتسامة مخيفه بشده ويحرك رقبته وتفعل اصوات مخيفه ويقول.ودي نهاية اللي يتكلم كلمه واحده علي حب الكينج 
نهي حديثه ويذهب يأخذ السكين وينظر الي ايهاب و

+



            

                
كانت تقف بتول في هذا المحل الذي يتفحم بشده ولا يوجد به شي سوا السواد وهي تحزن بشده عليه وعلي حالها تشعر بأنها ضعيفه بشده وهذا الذي تكره بتول يقطع افكارها وهي تشعر بالذي تضع يدها علي كتفها وتقول.هيرجع جديد وهتقفي علي رجلك من تاني يا بتول 
تنظر اليها بتول ترها والدتها لتبسم اليها وتضمها بقوه وهى تريد ان تستعد قوتها لكي لا تضعف اكثر من ذلك وتضمها صابرين بقوه كبيره وتقول.اوعى تكونى ضعيفه يا قشطه مش هسمحلك تكوني كده فاهمه
تبتسم بتول بخفه وتقول.محمد الراوى مجبش بنات ضعيفه يا صابرين كوني واثقه ان بنتك عمرها ما تضعف مهما حصل ده مش هيحصل 
تبسم اليها صابرين بفخر شديد وتتذكر ما حدث فى الأمس لتبتعد صابرين عنها بسرعة وتنظر اليها وتتركها وتذهب الى الخارج بدون ان تقول كلمه واحده وتنظر خلفها بتول وتتنهد بثقل وقوة شديدة وتنظر حولها وتذهب الى الغرفة الذي كانوا يضعون بها كميات كبيره من الملابس وتنظر اليها قليلا وتخرج وكانت ان تذهب الى الخارج لاكن ترى بالذى يدخل وينظر اليها ويغلق هذا الباب بقوه وتنظر إليه بتول وتقول بغضب شديد.تقدر تقولي انت جاي تعمل ايه هنا 
يلف صقر وينظر إليها ويذهب يقف أمامها ويسحبها بقوه كبيره إليه وينظر الي شعرها ورقبتها الذي يظهرون ويقول بغضب أشد.انا قولت كام مره بلاش تخليني أقل ادبي وتطلعي الوسخ اللي جويا عليكي يا بت الراوي 
تنظر إليه بتول وتقول بغضب وهي تحاول أن تلفت من يده.اوعا يا صقر واتلم شويه وملكش دعوه بيا أوعا بقا 
بغضب صقر منها بشده ويقول بغضب شديد وصوت عالي.انتي شكل حد ضربك علي دماغك واهبلتي يا بتول اوعي عقلك الصغير ده يسوحك وينسيكي انك مراتي يا بت 
الي هذا الحد ولم تعد بتول تتحمل وتفجر به وهي تقول بصوت عالي بشده وشبه صراخ.تقدر تقولي مراتك بامرات ايه يا صقر كل لما تتكلم تقول مراتي مراتي تقدر تقولي انت عملت ايه علشان اكون مراتك ولا ايه اللي يخليني مراتك من الأساس يا صقر ولا حاجه انت حتي اهلك مش قايلهم اني مراتك وخايف لا حد يعرف بالموضوع ده لا وكمان روحت اتجوزت بنت عمك علشان ترضي جدك ونسيت الكلبه اللي انت المفروض وعلي كلامك متجوزها يعني انت موقفتش قدام حد وقولت اني مراتك فالح بس كل لما ابعدك عني ولا ارفض انك تتحكم فيا تقول مراتي مراتي يا شيخ انا قرفت من كل ده ومش عايزه يا صقر وياريت ترحمني وتطلقني علشان عمري ما هكون معاك يا كينج
ينظر إليها صقر وهو يشعر بها ويعلم ما بداخلها الآن لاكن يقول ببرود شديد قتلها بالفعل.خلصتي يلا حطي الزفته دي وغطي شعرك ورقبتك علشان تطلعي من هنا يلا 
تنظر اليه بتول وهي تتصدم وتشعر لاول مره بكم هي لا تفرق معه ولم يرها شئ في حياته هذا الكينج وتلعن قلبها بأنه أحبه بشده وتلعن غباءها الذي جعلها توفق وتقبل بافعاله الي أن وضعها بهذا الموقف الآن ينظر إليها صقر ليشعر بها علي الفور وكانت بتول ان تذهب لاكن يمسك صقر يدها ويسحبها اليه بقوه كبيره ودون سابق إنذار يمسك رأسها ويهبط ياكل شفتيها بين أسنانه بقوه كبيره وتضربه بتول بجميع قوتها علي اكتافه لكي يتركها لكن يمسك صقر يدها يلويها خلف ظهرها ويسحبها اليه بقوه كبيره وهو يمسك شفتيها بين اسنانه ويمصهم بتلذذ شديد وكأنه لم يدوقهم من قبل وتغلق بتول عينيها بقوه كبيره وهي لا تعرف ماذا تفعل لكي يتركها هذا الكينج بحالها ويترك صقر رأسها وهو مازال يمسك شفتيها بين اسنانه وياكلهم بقوه وتلذذ وتبعد بتول رأسها عنه سريعاً وتنظر إليه وتقول بصوت عالي.بكرهك يا صقر بكرهك وعمري ما كرهت ولا هكره قدك 
ينظر اليها صقر ويبتسم ويقول.عينك بتقول عكس كده يا قشطه 
تحاول بتول ان تبتعد عنه لاكن يمسكها صقر بقوه كبيره لتنظر اليه وتقول.يبقي انت مش بتشوف كويس يا كينج ومحتاج كشف نظر روح اكشف علي حسابي علشان انا فعلاً مكرهتش قدك في حياتي كلها
يضمها صقر اليه بقوه كبيره ويغلق عينيه وهو يحاول ان يهده عليها ولا يغضب لكي لا يفعل شيئا بندم عليه الآن فهو يعلم ما هو الذي بداخل هذه الفتاه ولماذا كل هذا الغضب الشديد ويهمس صقر بجانب أذنها وهو يقول.لو انتي مكرهتيش قدي انا محبتش ولا عشقت قدك يا بت الراوي أنتي اول واخر حب في حيات الكينج وعمر قلبي ما هيدق لغيرك ولو حصل هيكون اخر يوم لي في الدنيا وهسحبه من صدري وهدفنه علشان خانك ودق لغيرك
تنظر إليه بتول وتقول بغضب شديد وهي تضربه علي اكتافه بقوه.كداب لو ده صح مكنتش انت روحت واتجوزت رنا يا صقر لو حبتني لو شويه كنت هتحافظ عليا مش تروح تتجوز وانت عارف ومتأكد ان لو عملتها عمري ما هكون معاك تاني
يمسك صقر يدها ويلويها خلف ظهرها ويسحبها اليه بقوه كبيره ويقول بغضب اعمي.ولا عمرك هتكوني مع غيري يا بتول قسمابالله ادفنك حيه قبل ما تفكري فيها انتي بتاعتي ومش مسموح لغيري يلمح شعره منك ولو انتي نفسك وقفتي قدام ده هولع فيكي وفي نفسي علشان اريحك وارتاح انا كمان 
تنظر اليه بتول وتقول بعناد شديد.يبقي ولع فينا من دلوقتي واقصر الطريق علينا يا صقر علشان عمري ما هقبل يجمعنا بيت واحد
صقر بصوت عالي.عن ابوكي ما قبلتي مش ضروري تقبلي ومش عايزك تقبلي علشان اكسر دماغك دي واخليكي تقبلي غصب عن اهلك 
تغضب بتول بشده وتقول.انت واحد قليل الادب ومش متربي يا صقر وانا غلطانه اني امنت لواحد زيك
يبتسم صقر ببرود شديد ويسحبها اليه أكثر ويقول وشفتيه تاكد تلمس شفتيها.بلاش تركبي دماغك يا قشطه علشان مفيش غيرك هيخسر في الآخر وانتي نفسك عارفه انك ملك الكينج ومحدش هيعملك دخله بلدي غيري ولا هيلمس 
ويضع يده على جسدها بوقحه شديده ويغمز اليها ويقول.غيري برضو 
نهي حديثه ويعض شفتيه بوقحه وحرارة شديده وتنظر اليه بتول وتحاول ان تبتعد عنه لاكن يمسكها صقر بقوه كبيره ويحرك يده علي جسدها بوقحه أشد ويهبط علي شفتيها وياكلهم بقوه وتلذذ شديد بين اسنانه وتتاوه بتول معه وتخف مقاومتها علي شئ ويسحب صقر ملابسها الي الاعلي وينزل بيده أسفلهم بوقحه كبيره ويترك شفتيها لكي تتنفس بتول الذي وضعت بتول رأسها علي كتفه وهي لا تعلم ماذا يفعل بها هذا الكينج الواقح بلمساته والذي تجعلها لم تكن بهذه الدنيا وتجعلها مغيبه تماماً بين يده ويحرك صقر يده باحترافيه واستمتاع شديد وينزع هذه (الطرحه) عن رقبتها ويهبط يعضها ويمصها ببطئ لترفع بتول رأسها الي الاعلي وهي تغلق عينيها باستمتاع شديد وبعد مدة قصيرة تفقد بتول السيطره علي حالها وتضم صقر بقوه كبيره وتخربش رقبته باظافرها ويخف عليها صقر ويتركها تأخذ نفسها ويضمها بجميع قوته اليه لتتوه بتول بوجع وتقول.اااه براحه يا بابا 
يقطم صقر علي رقبتها بحراره شديده ويقول.اتلمي والا هدخل دلوقتي وهنا بطلي وخافي علي اللي جابوني شويه 
تستوعب بتول ماذا تفعل آلان وماذا حدث لتبتعد عن احضان صقر سريعاً وكانت ان تبتعد عنه لاكن يسحبها اليه اكتر ويقول.عارفك بت كلب ومش هتسيبي حاجه حلوه تكمل للاخر يا بت الراوي 
بتول بغضب شديد وهي تحاول ان تبتعد عنه.بس يالا واتلم شويه احنا مش في زريبه ولم نفسك ملكش دعوه ببابا تاني
يبتسم صقر ببرود ويقول.من دقيقه كنت انا بابا يا قشطه
تنظر اليه بتول وتقول باستفزاز شديد.لا ياخويا انا معنديش غير اب واحد والله يرحمه حبيبي مات ودلوقتي معنديش غيرو 
ينظر اليها صقر وهو يخفي نار شغلت في داخله الآن ويترك هذه الفتاه ويقول بهدوء مرعب.غطي شعرك واطلعي من هنا يلا
تنظر اليه بتول وهي تفهمه جيد لتبتسم باستفزاز وتعدل هيئتها وتضع (الطرحه) علي رأسها وكانت ان تذهب لاكن يقول صقر بصوت أفزعها.غطي رقبت امك اللي هقطعها قريب دي
تنظر اليه بتول وتفعل كما قال وتذهب الي الخارج سريعاً وينظر صقر أمامه ويقول.بت الكلب عايزه تستفزني علشان اقتلها يحرقك يا شيخه انتي وابوكي قال حبيبي قال حبك برص انتي التانيه نسوان تحرق الدم
نهي حديثه وهو يغضب بشده منها ومن طريقة استفزازها اليه الآن ويذهب إلى الخارج وهو يحاول ان يهدي حاله قبل ان يقتل هذه الفتاه من غيرته الشديدة والعميه فماذا سوف يحدث بينهما بعد

+



        

          

                
تدخل بتول المنزل وتنظر حولها تري والدتها تجلس علي الاريكه لتذهب وتجلس بجانبها لتنظر صابرين بعيد عنها وتقول بتول.مش عايزه تبصلي يا صابرين
صابرين دون ان تنظر اليها.مش عايزه اشوف البت اللي صقر يرميها ترجعله تاني من غير ما تفكر في اللي عملوا فيها
ينزل حديث صابرين كسهام علي قلب هذه الفتاه وتغلق عينيها بقوه كبيره وهي تتذكر ما يحدث معها وتنظر الي صابرين وتلف وجهها اليها وتقول.وانا مرجعتش لحد يا ماما ومش هرجع مهما حصل صقر حكاية وانتهت بنسبالي
تنظر صابرين داخل عيون ابنتها وتري بيهم حبها الشديد لصقر لتتاكد صابرين بأن صقر لم يكن حكاية وانتهت كما قالت بل هو يوجد بقلب هذه الفتاه ولم يخرج منه بهذه السهولة وهذا يحتاج لوقت طويل وبأن ابنتها سوف تتعب من هذا بشده لتقول صابرين وهي تضع يدها علي شعر بتول.انتي عارفه اني مش عايزه حاجه غير اني اشوفك مبسوطه انتي واختك يا بتول مش كده
اومالت بتول اليها وتذهب الي احضانها ولا تستطيع أن تتحدث لتنظر أمامها دون كلمه واحده وتضمها صابرين بقوه كبيره وتقول.واول طريق سعادتك انك تنسي صقر يا بتول انتي عمرك ما هتقدري تعيشي معاه وفي واحده مشارككي في وليها في زي ما ليكي هتتعبي وهتندمي علي ده طول عمرك يا بنتي والله ما هتستحملي وهخسري انتي نفسك في الآخر بلاش صقر يا بتول حتي لو هو بيحبك مش هيقدر يشيل الوجع ده من قلبك بالعكس هو هيزيدها عليكي اكتر 
تغلق بتول عينيها بوجع شديد وهي تشعر بأن حديث والدتها محق تماما ولم تخطا في كلمه واحده وتشعر بها صابرين لتضمها بقوه كبيره ولم تتحدث مره اخري لكي تترك ابنتها تستوعب حديثها وتفهم جيد فهل بتول سوف تبتعد عن صقر بالفعل لكي ترتاح ام ماذا سوف تفعل هذه الفتاه (توقعتك بسرعه يا وليه منك ليها)

2


تدخل هذه الفتاه الي الغرفه وتري منصور ينام لتنزل دموعها بغزاره شديده وتذهب تجلس أمامه وتمسك يده وهي تبكي ليفيق منصور وينظر إليها ويبتسم ويرفع يده ويضعها علي كتفها ويسحبها بخفه الي احضانه ويضمها بجميع قوته الذي توجد الآن وتقول سما بدموع شديده.انت كويس يا جدي انت هتكون معايا علي طول صح
يبتسم منصور بتعب شديد ويقول.ايه يا حبيبتي معقول بتحبني وخايفه عليا اكده يعني مهيبنش عليكي يا بت 
تبتعد سما عنه قليلاً وتقول وهي تنظر اليه.انت عارف اني بحبك اوي يا جدي صح 
يضع منصور يده علي شعرها ويقول.مرتاحه مع فادي يا سما 
تنظر اليه سما وتنزل دموعها بغزاره شديده ولم تتحدث ليفهمها منصور جيد ويقول بعتاب شديد.ووفقتي عليه ليه وسيبتني اسد يتكوي بنار حبك يا بتي 
تبكي سما بحرقه شديده وصوت عالي وتقول.اسد هو اللي مكنش عايزني يا جدي هو اللي خدعني وبعني 
يتصدم منصور من حديثها بشده ويقول.انتي اتخوتي (اتجننتي) يا سما ولا ايه ايه الكلام ده اسد هيحبك اكتر من روحه ليه هتقولك اكده
تنظر اليه سما ولا تستطيع أن تتحدث وهي تبكي بقوه كبيره ليطبطب منصور علي كتفها ويضمها لكي تهدي قليلا وتهدي سما بالفعل وكانت ان تتحدث لاكن تري بالذي يفتح الباب وينظر اليهم ويقول.سما تعالي عايزك
ينظر منصور الي صاحب الصوت ويري فادي ليقول بغضب وتعب شديد.طب أسأل ولا اطمن يا چليل الادب 
ينظر فادي الي الجد ويذهب يجلس بجانبه ويقول.ما أنا سألت عمتي عليك يا چدي وجالتلي انك زين دلوجتي
يمسك منصور العصا الخاصه به ويضربها في فادي بجميع قوته ويضربه علي ظهره بقوه كبيره أيضا لينهض فادي بسرعه ويقول بغضب.في ايه يا چدي انت هتضربني ليه دلوجتي
منصور بتعب شديد.غور واخفي من وشي يا زباله انت معيزش نشوفك تاني غور مشفكش جدامي 
ينظر فادي اليه وينظر الي سما بغضب شديد ويرفع منصور العصا ويضربه في قدمه بقوه ويقول.متبصش ليها اكده يا $$$$ غور لبره يلا 
ينظر اليه فادي بغضب شديد ويقول.مراتي يا چدي وعايزها حرام ولا ايه 
ينظر منصور الي سما الذي دموعها تنزل بغزاره شديده وينظر إلي فادي ويقول.وانا عايز مراتك دلوجتي غور وهي هتيچي وارك بعد ما تخلص 
ينظر فادي الي سما ويمسك يدها ويسحبها معه الي الخارج وهو يقول.لا معلش عايزها في حاچه مهمه قوي 
ينظر خلفه منصور وهو يدعي الي هذه الفتاه ربها ينجدها من هذا الشاب ويرحمها منه فهل سوف يحدث هذا أم هذا قدرها ويجب عليها ان تتحمل الي نهاية عمرها

+


يدخل بها الغرفه ويغلق الباب ويقول وهو ينظر اليها.انتي كنتي هتجولي ايه لچدك 
تنظر اليه سما لتعلم بأنه كان يستمع لحديثها لتقول وهي تمسح دموعها.مكنتش هچول حاچه يا واد عمي 
وكانت ان تذهب لاكن يمسكها فادي من ذراعها بقوه كبيره ويقول بغضب شديد.انتي عايزه ترچعي لاسد علشان اكده روحتي تشكي لچدك مني علشان يرچعك لي يا فاچر مش اكده
تنظر اليه سما وتنزل دموعها وكانت ان تتحدث لاكن يصفعها فادي ويقول بغضب وجنون شديد.يعني طلع كلامي صوح انتي عايزه تروحي لحبيب الجلب بتاعك يا $$$$$ مش اكده
تصرخ سما به وهي تقول بصوت عالي.كفااااااااايهه بقاااااا كفاااااااايه وارحميني انت ليه مش بتفهم انا لو كنت عايزه اسد زي ما انت بتقول هروحله هو ليه هروح اكلم چدي عليك 
يمسكها فادي بقوه كبيره من ذراعها ويقول بجنون شديد.انتي هتروحي لاسد يا سما عايزه تروحي وتعيشي معاه هو صوح
تنظر اليه سما ودموعها تنزل بغزاره شديده وتقول.انا متجوزك انت يا فادي اروح اعيش معاه ازاي افهم انا مراتك انت مش اسد 
ينظر إليها فادي وهو يستوعب هذا الشئ ويحوط وجهها بيده الاثنين ويقول.يعني انتي هتعيشي معايا انا ومهتروحيش لاسد ولا تتطلجي مني صوح يا سما اتكلمي وچولي انك مهتسبنيش
تبكي سما بحرقه شديده ويضمها فادي بقوه كبيره لتبكي سما بقوه اكبر وينظر فادي امامه ويتذكر شئ ليسحبها من شعرها سريعاً ويصفعها بجميع قوته ولم تتحمل سما لتقع علي الفور علي السرير وينزل فادي اليها ويمسك شعرها بقوه كبيره ويقول بغضب اعمي وصوت عالي.انتي هتچولي لچدك ان اسد اللي سابك ومكنش عايزك انتي عايزه ترچعي لاسد يا بت ال$$$$$$$ انطجي والا هچتلك (هقتلك) دلوجتي 
تنظر اليه سما وهي تري يتغير في اقل من لحظات ويمسك فادي ويشق ملابسها بقوه وغباء شديد ويهبط يقبل ويعض جميع جسدها ويقول وهو ينظر اليها.خدتي المنشط انهارده
اومالت لهو سما سريعاً لينزع فادي ملابسه وتنظر سما اليه وتغلق عينيها بقوه ووجع شديد بعد ان هجم عليها بقوته المعتاده معها فهل سوف يتغير مصير هذه الفتاه ام ماذا سوف يحدث بها 

10


بعد منتصف الليل في هذا اليوم كانت بتول تتسطح علي السرير وهي تفكر بحديث والدتها اليها وتفكر ماذا تفعل أيضاً وتسمع صوت جرس الباب ليقطع شرودها وتستغرب بشده فمن هذا الذي سوف يأتي اليهم في وقت متأخر كهذا لتنهض وتذهب الي الاسفل بعد أن أخذت شال كبير ووضعته علي شعرها وكتفها وتنزل الي الأسفل وتري والدتها تخرج من غرفتها لتشير اليها بأن هي الذي سوف تذهب وتذهب بتول بالفعل وتفتح الباب تري شاب في الثلاثين من عمره أمامها لتقول باستغراب.ايوه مين حضرتك
ينظر اليها الشاب ويشرد بها قليلا لتستغرب بتول وتقول بنفاذ صبر.حضرتك جاي تصورني ولا ايه
يبتسم هذا الشاب غصب عنه ابتسامه لم تخرج منذو سنوات عديدة وتستغربه بتول بشده وكانت ان تغضب عليه لاكن يقول الشاب ويقطعها قبل ان تتحدث.ده بيت محمد منصور الراوي
تستغربه بتول بشده وتقول.ايوه وانا بنته انت مين
يبتسم هذا الشاب وهو ينظر اليها ويقول.اسد جلال الراوي ابن عمك 


4


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close