رواية جمرات الغرام الفصل العاشر 10 بقلم ملك طارق
"الحلقه العاشره "
هتفت رنيم بانهيار _انا عندي الكانسر يا زين وفي حاله متأخره
هتف زين بصدمة _كانسر
_ايوه عرفت من شهرين وقالت إن حتي الكيماوي مش هينفع.... أرجوك خليك معايا قالوا إن حياتي قصيره أقل من6 شهور أرجوك يا زين
فكر زين. في مرام ماذا ستفعل عندما يتزوج هو ورنيم ويتمم رغبتها.... هل سيتحمل نظره الخذلان والوجع من عين مرام ام سيتحمل نظره رنيم نعم هو ظلمها كثير عندما وافق علي ارتبطه بيها...... مازل زين يشعر بطيف مرام حوله رغم شده الوجع يشعر به وهي تقوله له
"هتفت مرام بغيره _بس أخلص بسرعه عشان ما بغير هااا.....
_حاضر يا روحي وعد ليكي اني هفضل معاكي ومش هعرف غيرك ولا هخونك
_وعد
_لأ دا عهد عليا يا مرام"
فاق من شروده علي صوت رنيم وهي تقول له بتوتر ودموع
_أرجوك يا زين..وافق وياريت مرام متعرفش عشان ماما كمان متعرفش منها
هتف زين بدموع _أنا موافق يا رنيم
************
في مدريره الأمن كان اللواء"عز" يتفق مع فريقه الذي علي أعلي مستوى كان يتفق معهم علي خطه مضبوطة للقبض علي" السلطان "
أردف اللواء عز_ لازم يتقبض علي السلطان عشان نقدر نكمل ونقبض علي حامد الديب
أردف الضابط معتصم _متقلقش يا باشا كل شئ تحت السيطرة... اتفضل السلسة دي إلا كانت مع مارتن وحيدر بيه
أردف عز_ تمام هات السلسة وهاتولي اللاب توب
أخذ من "معتصم " القلاده وفتح اسم "مارتن" بتلك الآله الحادة الصغيره وأخرج منها فلاشه صغيره وضعها ب"اللاب توب" وشغلها وجد بها العديد من الصور لأشخاص غير معروفين ولكن يوجد أسفل كل صوره إسم وجد صوره لمارتن وديفيد الذي قتلهم حيدر فعرف بإن الديب كان يتعامل مع ديفيد ومارتن والآن لا يعرف يتعامل مع من ولكن وجد في صوره كلاهما علامه وجدها في صوره شخص آخر فعرف بإن ذلك الشخص يتعامل معه الأن وكان اسمه "أندرو ازار"
هتف عز بتركيز _أخذته بالكم
هتف أحدهم _ ايوه يا فندم علي ما اعتقد ان أندرو دا بيتعاملوا معاه حالياً
_فعلا المهم اجهزوا انتم للقبض علي السلطان انهارده بليل اتمني الكابوس دا ينتهي النهارده
************
كانت نيهان ترتب اشياءها في الغرفه وحيدر جالس يتابعها بعينيه العسليه التي تلمع لها عشقا ترتبت كل شئ ماعدا تلك الزرعه التي كانت ماسكها وواقفه بها تنظر إليها بحزن لأنه أصبحت دبلانه تلك الزهره الحمراء التي بداخل الزرعه
هتف حيدر _مالك
_الزرعه دبلت اوووي انا زعلانه عشانها دي معايا من اول ما كنت في الجامعه
_انتي متخرجه بقالك بقالك كام سنه
_سنتين
_أنت ممكن اعالج ليكي الزهره دي
هتفت بإبتسامه _بجد ازاى
_هتعرفي بعدين هاتيها بس.... هاا هتعملي اي تاني
_خلاص رتبت هدومي وحاجتي
-طب وصورك علقيها عادي... وقبل متقولي انا مده وماشيه علقيها عشان متزعليش مني.
_أنت مهتم كده ليه
هتف حيدر بداخله.. علشان كل ما افتح عيني الاقي صورك قدام عيني عشان كل ما تغيبي عني يبقي صورك موجودة تعوضني عن غيابك عني.... انا للأسف كل ما اقول هقسي علي نيهان مش بيقسي بالعكس بحبها اكتر.... بس أكيد الوضع هيتغير لما تعرفي الحقيقه
هتفت نيهان _روحت لحد فين علشان تلاقي إجابه لسؤالي
هتف حيدر بحده _انا مش محتاج ابرر ليكي هخرج شويه وارجع الاقي إلا قولته اتنفذ
ترك لها الغرفه وغادر هتفت نيهان بغيظ
_طب والله عنده انفصام في الشخصية
**************
كانت مرام تتصل بزين ولكنه لا يرد قررت الإتصال حتي رد عليها بتوهان
_الو يا مرام
_اي يا زين قلقت عليك مش بترد بسرعه ليه المهم عملت اي في موضوع رنيم أنهيت كل حاجه مش كده
هتف زين بقسوة مزيفه _لا منهتش حاجه
هتفت مرام بصدمة _مالك يا زين انا بتقول ايه انت مش وعدتي لا انت عهدتني يا زين فيك ايه
هتف زين بدموع _انا بحب رنيم ومش هبعد عنها
هتفت مرام بصراخ_يعني اي هااا انت كنت لسه معايا وبتقولي بحبك ومحبتش غيرك وعهد عليا مش هخونك ووو... وبوستني يا زين
_كل دا كان... مجرد تسليه عادي يا بنت عمي
_تسليه بتسمي حبي ليك تسليه
_معلش يا مرام قلوبنا مش بإدينا
هتفت ببكاء_عارفه يا زين بس جرحك ليا بإيدك..... وااه يا زين اوعي تبوس حد مش بتحبه بعد كده اووعي.... سلام يا زين وربنا يوفقك في حياتك واكيد بكره هبقي موجوده في فرحك يا ابن عمي
أغلقت معه الهاتف وانهارت في البكاء لما الحب مهلك هكذا لما!!!!!!!! ¿
**************
كان زين جالس في سيارته وبجانبه رنيم لأول مره في حياته يبكي علي حب عمره خسرها للأبد حتي ان عرفت الحقيقه فلم تسمحه قط كسر بداخلها كل شئ حتي عهده لها ووعده لها قد كسره.... اللعنه علي كل شئ.... اللعنه علي ذلك المرض اللعين الذي بسببه لم يقدر علي ترك رنيم لم يقدر كفي وجعها من ذلك الكيماوى لم يقدر علي كسرها
هتفت رنيم بوجع _أنا عارفه انك مش هتقدر تنساها مهما حصل بس انا هختفي من حياتكم نهائي
هتف زين وهو يمسح دموعه _متقوليش كده ربنا يطول في عمرك.. ثم كمل بكذب.... _انا رجعت لك عشان انتي إلا تستاهليني زى مقولتي مرام مش بتحبني زيك يا رنيم يللا عشان نكمل
هتفت رنيم بسعاده من تلك الكلمات البسيطة المزيفة _يلاا حبيبي
**********
كان حيدر في غرفه مكتبه يتحدث عبر الهاتف مع "الديب "
_يعني اي يا بوص الصفقة هتبقي اليومين الجاين انت بتهزر
_اي يا حيدر متعدل كلامك كده
_أسف يا بوص بس احنا مرتبطين بمواعيد نسلم فيه ونستلم
_أنا عارف احنا بنعمل اي يا حيدر انا بس قولتلك علشان تبقي معانا في اليوم دا
_تمام يا بوص
أغلق "حامدالديب" مع "حيدر" وهتف لأخيه الأصغر "حسن الديب "
_هنشوف بقا يا حسن هو شغال مع الحكومه ولالا
_يا معلم هو اكيد شغال معاهم أمال السلسة وصلت معاهم ازاى
_مهو يا حسن ممكن يكون حد تاني كان مع مارتن
_انا عارف يا حامد انك بتعز حيدر بس اليوم المحدد دا لو فعلا الحكومه هجت علي المكان والرجاله خبرتنا ساعته هتخلص علي حيدر بنفسك
**************
_الو يا سياده اللواء الديب كلمني وقال إن العملية هتم اليومين الجاين
_ازاى يعني
_معرفش يا سياده اللواء هو دا إلا حصل
_طيب يا حيدر بقولك معاك نسخه من الصور إلا كانت في الشنطه مع ديفيد
_اه يا باشا هبعته لحضرتك
_طيب يا حيدر اقفل انت دلوقت
_تحت أمرك يا باشا
***************
إكانت نيهان تهبطت للأسفل عندما أخبرتها الداده "منه" بإن "مرام" بالأسفل تنتظرها
هتفت نيهان بخضه من هيأتها _مالك يا مرام
_الحيوان يا نيهان بعد ما اعترفت ليكي وكل حاجه بقيت تمام بيقولي بتسلي
_أهدي يا مرام وقولي في ايه
قصت لها "مرام" ما حدث بينها وبين "زين" بالتفاصيل
نيهان بصدمة _زين يعمل كده
بانيهار _الوقح إسمه الوقح الواطي الحقييير بيقولي انا كنت بتسلي بس لااا الشغف إلا كان بيبوسني بيه عمره ما يبقا كدب ابداااا ثم هتفت ببكاء.. بس لا هو قالي إنه بيحبها
هتفت نيهان ببكاء_اهدي طيب
هتفت مرام بصراخ _أهدي ليه هو بيعمل فيا كده هو انا عملت ايه عملت ايه يعني هو انا وحشه بيعقبني ليه يا نيهان بيعقبني ليه ليه ياارب بتعقبني ليه انت كمان يارب يارب انت اخدت مني ام وأبويا من وانا صغيره ومكلمتش إيماني بيك كبير قولت الحمد لله على كل حال عشت مع عمي زرعت جوايا حب زين وبقا بيكبر وانا بكبر ونبي يااارب بلاش زين تخده مني انا مليش في الدنيا غيره يااااااارب
_اهدي ونبي يا مرام
هتفت مرام بتوهان وبكاء_انا بحبه يا نيهان بحبه
هتفت نيهان بصراخ _بطلي تحبيه يا مرام زين خلاص كلها بكره وهيبقا ملك لغيرك افهمي بقااا افهمي
هتفت مرام بصراخ وهي تكسركل شيئاً حوالها _متقوليش كده زين بتاعي انا وبس بتاعي انا روحي يا نيهان قوليلي مرام بتحبك وعيزاك حتي لو انت مش بتحبها قوليله هي راضيه بالقليل منك والله. والله يا نيهان راضيه
وارتمت عليا الأرض وبكيت بشده بكيت علي حب عمرها ظنت إنه أصبح ملكها في عدة ساعات أختفي كل ذلك أختفي الحلم والأمل الذي ظنت إنها عشاته كل شئ تحطم حوالها أطلقت صرخه عاااليه بكل ما بداخلها وفي ذلك الوقت خرج "حيدر"الذي كان يستمع كل شئ وهو حزين من أجلها هو يشعر بما داخلها من وجع ولكن عندما سمع صرخه وانهيارها دلف إليهم
هتفت نيهان ببكاء_الحقني يا حيدر دي انهارت ومش عارفه أخليها تبطل عياط عماله تبخبط أيدها علي الارض جامد
إقترب "حيدر" من "مرام" وأمسك يدها وحاول أن يتحكم بها لكي تهدأ
هتف حيدر بهدوء _أهدي يا مرام إلا إنتي عيزاه هيحصل
مرام بدموع _بجد يعني هتروح تقوله وهيجي
هتفت نيهان بشفقه _اه بس قومي
هتفت مرام بصراخ _متبصليش بشفقه كده فاااهمه متبصيش كده يا نيهان
_حاضر قومي معايا
كان حيدر علي وشك ترك يدها ولكن سقطت علي الارض مغشي عليها فصرخت نيهان بأسمها وحملها وصعد بها الي الأعلي وخلفه نيهان التي كانت بتبكي بقوه وضعها برفق علي السرير وهاتف الطبيب حتي يأتي دقائق وسمع الباب يرن هبط وفتح له واخذه لغرفة مرام كشف عليها الطبيب وأعطاها حقنة مهدأ
هتفت نيهان بخوف _هاا يا دكتور مالها
_كانت علي وشك أن يبقا عندها إنهيار عصبي الحمد لله أنا جيت في الوقت المناسب
هتفت نيهان بحزن_هتفوق امتي يا دكتور
_كمان ساعتين
هتف حيدر بشكر _شكرا يا دكتور اتفضل حضرتك
دلفت نيهان الي غرفتها وظلت تبكي بقوه علي حال صديقتها..... ومازال هناك شئ يوجع بعد الموت هو الحب الحب أكثر شئ موجع في هذه الدنيا..... نعم نيهان تشعر بما تشعر به مرام الأن..... وجع..... خذلان... حزن.... فقدان الثقة..... حب.... عشق.... انتقام
دلف إليها حيدر وجدها تبكي بهستريه أردف قائلاً _أهدي يا نيهان كل حاجه هتتصلح صدقيني
_ولو متصلحش هتفضل تعبانه كده علي طول هتفضل موجوعه علي طول يا حيدر انتم ليه مش بتحسه بحب الست ليكم هاا ليه صعب اوووى تتقبله هزيمه قلبكم ليه
_مش كل الرجاله زى بعض صدقيني يا نيهان انا اهوو موجوده وو
صمت حيدر ولم يكمل ماذا يقول يقول إنه يحبها وبشده ففضل الصمت ولكن نظر لتلك الشفايف الوردية واقترب منها وقبلها بشده قبلها بقوه فقد التحكم في نفسه رجع مره آخري لقسوته ولكن لقسوه عاشق اصبح مثل اول مره رأته فيه ذئب لم يشعر بتلك الفريسه التي بيده تتألم من قوه قبلته
¿¿¿¿¿!!!!!
