اخر الروايات

رواية ذئاب من نار الفصل العاشر 10 بقلم بيري الصياد

رواية ذئاب من نار الفصل العاشر 10 بقلم بيري الصياد


 

البارت العاشر من ذئاب من نار 🐺🔥
بقلم: بيرى الصياد ✍🏻
_____________________________

يتصدمون الجميع وتلف ماسه وتنظر اليه لينظر اليها مراد ويبتسم وكان ان يذهب لاكن تقول ماسه بقلب ام لا يريد سوا ان تبقي مع أبنائها.ابقي ابعتلي ورقة طلاقي علي بيت اخويا يا مراد بيه
يتصدمون الجميع بشدة وتنهض ليل بسرعه وتذهب اليها وتقول.ماسه خليكي وانا هتصل بايهم وهخلي يجيب وتين مينفعش خراب البيوت ده يا بنتي
تنظر اليها ماسه وتنظر الي مراد التي لم يصدق بأنها تختار أبنائها عليه إلان وتقول.انا خدت قراري يا ليل وانا اللي هروح لولادي يلا يا عدي والا هروح انا لوحدي
وكانت ان يذهب لاكن يمسكها عدي ويقول.ماما خليكي وانا هشوف ايهم فين وهروح اطمن علي وتين بس اهدي وخليكي دلوقتي
ماسه بغضب شديد.انا اللي هروح لبنتي يا عدي وهطمن عليها بنفسي هت
قطع كلامها عدي التي قال بصوت عالي وغضب لا يظهر سوا القليل.وانا قولت خليكي دلوقتي يا ماسه انتي لو روحتي عند اخوكي مش هتستفدي حاجه خليكي هنا وانا هوديكي عند وتين علي طول انتي مش هتستفدي حاجه كده
تنظر اليه ماسه وكانت ان تتحدث لاكن يقول انس بحزم وقوة شديد.ماسه اسمعي كلام ابنك وكفايه كده ويلا علي فوق
تنظر اليه ماسه وتركض الي الاعلي ينظر انس الي مراد ويقول بصوت عالي.انت كبرت وخبت يا مراد ولا ايه طلاق ايه بعد العمر ده
مراد بغضب شديد.انت مش شايف تصرفات بنتك يا انس
انس بغضب.انا مش شايف غير تصرفتك انت يا مراد اهده علي نفسك علشان بالوضع ده هتخسر كل العيله ومفيش حد هيفضل معاك
ينظر اليه مراد ويذهب الي الاعلي ويذهب الي غرفته وينظر بداخلها لا يرها لينفخ بقوه كبيرة وهو يعلم الي اين ذهبت الآن ليذهب الي غرفة وتين يفتح الباب يرها تتسطح علي السرير وهي تضم الوساده الخاصه بوتين ليغلق الباب ويدخل ويجلس علي السرير بجانبها ويقول ببرود شديد.بيعني بالرخص اوي يا ماسه
لا تنظر اليه ماسه وتقول.عمر ولادي ما كانوا حاجه رخيصه يا مراد ولادي اغلي ما املك وهختارهم هما حتي لو عليك انت
ينظر اليها مراد وينهض ويقول بجمود.يبقي اختارتيهم دلوقتي كمان يا ماسه بس افتكري انك بيعتي مراد يا رب ولادك يكونوا معاكي ويديموا في حياتك
ويذهب الي الخارج دون ان يقول شئ اخر تنظر خلفه ماسه وتنزل دموعها بغزاره شديده وتضم الوساده اكثر وتقول.انتي فين يا وتين انا هموت من غيرك ارجعي علشان خاطري ارجعي
نهت كلامها وتبكي بقوه كبيرة وهي تحزن بشدة علي ابنتها وتريدها معها وهي بهذه الحاله التي تعلم جيدا ماذا يحدث بداخلها الآن

يبتعد عنها بعد مدة طويلة وينظر اليها بشمزاز لا يعرف سببه يرها تبتسم اليه بارهاق شديد بسبب التي فعله ليقول.لو كنت شربت كاس كنت هستمتع اكتر من كده
رؤي بغضب شديد.انت بتقول ايه يا ايهم
يتسطح ايهم علي السرير ويقول ببرود شديد.زي ما سمعتي قومي هاتي قزازه من بره
تنظر اليه رؤي وهي تتسطح بجانبه وتذهب الي الاحضانه وتضع رأسها علي صدره وتقول بدلع شديد.مالك بس يا حبيبي انت مش مبسوط ان احنا بقينا واحد يا ايهم
ينظر إليها ايهم ويضع يده على شعرها ويمسح عليه تبتسم رؤي وترفع رأسها اليه وتقبل بجانب شفتيه وتقول.كنت عارفه انك بتحبني زي ما انا بحب ااااااااااااه
صرخت بأعلى صوتها بوجع شديد بعد ان قبض ايهم علي شعرها بقوه وقسوة شديده ويسحب شعرها بقوه ويقول بغضب شديد.كدبة الحب دي مش عليا انا يا $$$$$ الحمار اللي ميتعلمش من المره الاولى وانا مش حمار يا بت ال$$$$$ احنا مع بعض لسبب واحد بس خلينا متفقين عليه من الأول وهو السرير اللي انت نايمه عليه دلوقتي لو نزلتي من عليه تنسي كل اللي حصل وكأنه محصلش حاجه فاهمه يا $$$$$ ولا افهمك بطريقة تفهميها
تتوجع رؤي بشدة وتضع يدها على يده لكي يخفف الضغط عليها وتقول.فاهمه يا ايهم فاهمه شيل ايدك بقي
يرميها ايهم بعيد عنه ويقول.غوري هاتي قزازه عكرتي مزاجي
اومالت لهو رؤي بغضب شديد وتذهب الي الخارج وينظر ايهم الي الاعلي ويتنهد بقوه كبيرة وهو لا يعرف الذي فعله هل هو صحيح ام لا لا فهو بتأكد فعل الشيء الصح بعد فعلت كارما معه اليوم لكي لا يجعلها تره حالها شئ كبير بنسبه اليه فهي اذا رفضته سوف يذهب لفتاه اخره بتأكد دون ان يفكر بشئ اهم شئ بنسبه اليه ان يفعل الذي يريده كان هذا تفكير ايهم التي راه رؤي تأتي وهي تمسك زجاجه وتعطيها اليه لينهض ايهم ويمسك منها الزجاجه بعنف ويرفع الزجاجه ويشرف منها بشرها شديده وكأنها ماء ليست خمور تنظر اليه رؤي وتبتسم وهي لا يفرق معها شئ عاده بأنه معها الآن وهذا الآن يكفي اليها تنظر اليه وتجلس بجانبه وتضع يدها على وجهه وينظر إليها ايهم ويرمي الزجاجه التي شربها بالكامل ويمسك يدها ويبعدها عنه وينهض ويذهب الي الحمام الذي يوجد ويقف اسفل الماء البارد بشدة لفتره لا يعلم كم بقي كهذا ويذهب الي الخارج ويمسك ملابسه فالصباح خرج الآن وهو يريد ان يطمن علي وتين بشدة الآن تنظر اليه رؤي وتنهض وتقف أمامه وهو يرتدي ملابسه لتقول.انت هتسيبني دلوقتي وايح فين يا ايهم
ينظر اليها ايهم ويقول ببرود شديد.رايح اطمن علي وتين
رؤي بغضب شديد وغيره شديده من وتين.انت معندكش غير وتين يا ايهم لحد دلوقتي بتسيبني علشانها سيبك منها دي واح
قطع كلامها ايهم التي صفعها بقوه كبيرة لتقع رؤي بعنف شديد علي الأرض وينزل ايهم الي مستواها ويمسكها من شعرها بقوه كبيرة ويقول بصوت افزعها بشدة.اوعي سيرتها النضيفه تيجي علي لسانك الوسخ يا بت ال$$$$$ اوعي تجبي سيرتها تاني ولا حتي تقولي اسمها دي انضف من ان $$$$$ زيك تجيب سيرتها فاهمممممممممه
اومالت لهو رؤي بوجع وخوف شديد ليرميها ايهم علي الأرض بعنف شديد ويذهب الي الخارج ويمسك التشيرت الخاص به ويذهب من خارج هذه الشقه تماما تنظر خلفه رؤي بغضب شديد وتقول.القيها من الست وتين ولا كارما الاتنين دول لازم اخلص منهم باسرع وقت بس ازاي ايهم لو وافق يطلق كارما عمره ما هيسيب وتين ولا في الاحلام حتي
قالت هذا وهي تنظر أمامها بتفكير وحقد شديد وتقول بصوت يملي به الشر والحقد.الاتنين هيطلعوا من حياتك يا ايهم انت بتاعي انا لوحدي ومفيش واحده فيهم هتكون في حياتك واوعدك اني هطلعهم من حياتك قريب اوي يا حبيبي علشان تكون بتاعي انا

كانت بين الاحضانها وهي تبكي بقوه وحرقه شديده منذو المساء وهي علي هذا الوضع لتقول وتين بغضب شديد.يا بنتي ارحمي امي وكفايه كده يخربيتك يا شيخه انا تعبتلك واللهي
كارما بدموع شديده.هو مع واحده غيري يا وتين انا رفضته علشان كده هو راح لواحده تاني دلوقتي
تبتسم وتين وتمسح علي شعرها وتقول بثقه شديده.بس يا هبله ايهم عمره ما يخون
كارما بدموع وغضب.هو حلف يا وتين وقال لو طلع من غير ما ياخد اللي هو عايزو هيروح ياخدوا من واحده تاني وانا حاسه انه مع واحده غيري واللهي حاسه
تضربها وتين علي رأسها وتقول.احساسك كداب يا كلبه قولتك ايهم يعمل كل حاجه الا انه يخون يا كوكو اتهدي وبطلي عياط بقي انا تعبت بجد
تبتعد كارما عنها وتنظر اليها وهي تعود الي الخلف وتقول بخوف ودموع.انتي تعبانه يا وتين اتصل بايهم يجي يوديكي لدكتور
تبتسم وتين وتضع يدها علي وجهها وتمسح دموعها وتقول.انا تعبت من دموعك يا كوكو كفايه وثقي في ايهم شويه مش كده
تنزل دموع كارما بحزن شديد وتقول.مقدرش اثق في يا وتين انتي مشفتيش نبرته وهو بيقولي هيروح لغيري نبرته دي تخليكي تتاكدي انه راح فعلاً
تنفخ وتين بقوه وتقول.ايهم بيقول حاجات كتير يا كارما وده مش معني انه هيعمل كل ده هو بس بيقول كده علشان يعصبك مش اكتر
تمسح كارما دموعها وتقول.يعني هو مش هيروح لغيري
تضحك وتين بخفه وتقول.لا يا بت الهبله مش هيروح وبعدين انتي رفضتي ليه من امتي وانتي بتعملي كده يا كوكو
تبتسم كارما بحزن شديد وتقول.مش عايزه يقرب مني وانا معرفش علاقتنا دي هتمشي ازاي يا وتين مش عايزه احس اني لعبة في ايده يقدر يسبها في الوقت اللي هو عايزها وياخدها في الوقت اللي هو عايزو علشان كده قرارت اني مش هخلي يقرب مني غير لما احس ان اخوكي في امل وده معقدش وشكلي هطلب منه الطلاق علشان اقدر ارتاح
تتعدل وتين وتقول بصدمه.كارما انتي بتقولي ايه اوعي تعملي ده يا كارما اوعي
تنظر اليها كارما وتقول.معملش ده علشان عارفه اخوكي هيطلق من غير ما يفكر يا وتين مش كده
وتين بغضب شديد.لا علشان مش عايزكي تخربي علي نفسك يا كارما انتي لو طلبتي الطلاق ايهم هيفكر انك شايفه غيره زي ما قالك قبل كده وانتي اللي هتخسري بجد متطلبيش الطلاق دلوقتي حتي لو حصل ايه فاهمه
تنزل دموع كارما بحزن ووجع شديد وتقول.انا تعبت يا وتين واللهي تعبت ومبقتش قادره عليه خلاص
تضمها وتين بقوة وتقول.خلاص يا بت انتي تعبتي امي الغلبانه معاكي اهدي وهنفكر انا وانتي علي خطه تخلي يتهبل ابن ماسه بس اهدي انتي واطمني
تضحك كارما بخفه وتقول.يتهبل اكتر من كده حرام يا روح الروح
تضحك وتين وكانت ان تتحدث لاكن تسمع صوت دق علي الباب وتبتعد كارما عنها بسرعه وتمسح اثار دموعها تنظر اليها وتين وتبتسم وتقول.ادخل
يفتح ايهم الباب وينظر اليها ويبتسم وينظر الي كارما ببرود شديد ويذهب الي وتين ويقبل رأسها ويقول.عامله ايه يا اميرة
تبتسم وتين وتقول.كويسه اوي
تنهض كارما وتقول.انا هروح اخد دوش يا وتين وهجيلك علي طول
نهت كلامها وتذهب الي الخارج ينظر خلفها ايهم ببرود شديد وتنظر اليه وتين وتمسك يده وتجلسه أمامها ليمسكها ايهم من كتفها ويقول وهو يعودها الي الخلف.نامي يا وتين دي حركة وحشه علي الجروح خليكي كده احسن
قال هذا وهو يعودها الي حافت السرير لكي تفرد ظهرها تبتسم وتين وتقول.اتصدق مرات كتير اتمنت ان شريك عمري يكون زيك يا ايهم بس كنت اتراجع في نفس الثانيه اللي اتمني فيها
يتسطح ايهم بجانبها ويسحبها الي الاحضانه بهدوء ويقول.ليه بقي
تبتسم وتين وتقول.علشان عارفه ومتاكده انك مش بتعامل كارما زي ما بتعملني يا ايهم وده اكتر حاجه مش بحبها فيك كارما حنونه وتستاهل الدنيا كلها تحبها ليه انت مش بتحبها يا ايهم
ينظر ايهم الي سطح الغرفه ويقول ببرود شديد.ومين قالك اني مبعملهاش حلو يا وتين بالعك
قطعت كلامه وتين التي قالت وهي تدفن راسها بين الاحضانه.هتكون كداب لو كملت يا ايهم انا عارفه انك بتعامل كارما ببرود وطريقه انت اخويا لو اتعملت بيها معايا انا هكرهك بس كارما بتحبك وانت عارف ده كويس صح معرفش بتحبك علي ايه بس القلب ملوش سلطان
ينظر ايهم الي الاعلي ويقول بجمود شديد.وايه كمان يا وتين هانم
تبتسم وتين وتنظر اليه وتضع يدها على وجهه.انت عارف ان لما حد يسال كارما عنك بتقول انك احسن واحد في الدنيا كلها وانها عايشه معاكي بسعاده في عز معملتك معاها عمرها ما جابت سيرتك غير بالخير يا ايهم تخيل ان جاسر جاه يسالني انا عن حيات بنته وكان عايز يعرف هي عايشه ازاي واذا مبسوطه ولا لا بعد ما سالها وقولتله انها مرتاحه معاك
لا يعرف لماذا لاكن ابتسم ايهم ابتسامه لا تعرف تفسيرها وتين التي ابتسمت وقالت.واللهي ما هتلاقي احسن من كارما ليك يا ايهم ومفيش واحد في الدنيا كلها هيلاقي احسن من كارما بجد مش علشان هي صاحبتي بس بجد كارما احن واطيب قلب في الدنيا كلها عمرك ما هتلاقي زيها يا ايهم حافظ عليها واوعي تسمح انها تكون لغيرك في يوم كارما كتير كان يتمناها لي بس هي اختارتك انت يا ايهم
ينظر ايهم بعيد عنها وهو يشعر بنار تحرق بداخله من جملتها اليه تبتسم وتين وتدفن حالها بين الاحضانه وهي تريد ان توعي شقيقها لكي لا يجعل كارما تضيع منه ويضمها ايهم الي الاحضانه وينظر الي الاعلي وهو يفكر في حديثها ويسمع صوت هاتفه يدق يخرجه وينظر الي الرقم ويرفعه علي أذنه وتسمع وتين التي يقول بغضب شديد.انت فين يا ايهم ووتين فين
تبتسم وتين وتقول في داخلها.وتين ضايعتها من زمان اوي يا وحش بس انت لسه مش واخد بالك من حاجه زي دي
ايهم ببرود شديد.وانت مالك ياخويا اختي معايا ولا انت ولا غيرك هيشوفها تاني علشان تكون في حضنك ليلة دخلتك كويس
دياب بغضب أشد.ايهههههههههم كفايه كده وقولي اختك فين عايز اشوفها دلوقتي
يبتسم ايهم ببرود وينظر الي وتين التي نظرت اليه بأنه لم يقول الي دياب شئ ليبتسم ايهم ويقول.دياب انت قرفتني وانا عايز اجهز علشان عندي شغل يلا اقفل
دياب بصوت عالي.ايهم اوعي تتحدني علشان انا مش ناقصك هتقولي اختك فين ولا لا
ايهم ببرود شديد.لا يا دياب واعل
قطع كلامه دياب التي غلق الهاتف علي الفور يضحك ايهم بخفه ويقول.يلا يستاهل كل خير
تبتسم وتين وتبتعد عنه وتقول.قوم خد دوش وتعال علشان نفطر مع بعض احنا وكارما بس خد دوش علشان رايحتك خمره
ينظر إليها ايهم وينهض بسرعه ويقبل جبهتها ويذهب الي الخارج تتنهد وتين بقوة كبيره وهي تتمني ان يفهم ايهم الحديث التي قالته اليه الآن ويعرف قمية كارما قبل فوات الاوان

يدخل الغرفه يرها تخرج من الحمام وهي ترتدي روب الحمام وتخف شعرها بمنشفه ينظر اليها ببرود وتنفزع كارما بشدة من ان رأته وكانت ان تركض الي غرفه الملابس لاكن يمسكها ايهم بسرعه ويسحبها اليه بقوه كبيرة ليخبط شعرها المتبلل في وجهه بقوه يغلق عينيه بستمتاع غريب عليه وهو يستنشق رائحة شعرها ويقربها منه بشدة ومازال شعرها علي وجهه وينظر اليها ويمسك شعرها ويلفه علي يده ويره كم هو طويل ورائع يشعر بأن يره هذه الفتاة لاول مره وياخذ باله من أشياء لم يفكر بها في يوم من الايام وينظر اليها يرها تغلق عينيها ليقترب منها ويهمس امام شفتيها.عايزه تهربي من ايه
تشعر كارما بنفاسه الساخنه علي وجهها لتقول بتوتر شديد.مش بهرب بس عايزه البس علشان اروح لوتين
يبتسم ايهم ببرود شديد ويقول.مش عايزه تعرفي كنت فين الليله دي يا كارما
تفتح كارما عينيها وتنظر اليه وتغلق عينيها بقوه كبيرة وتبتعد عنه بسرعه وكانت ان تذهب لاكن يسحبها ايهم بقوة كبيرة من خصرها ويضمها من الخلف بقوه ويقول بجانب اذنها.لسه رافضني يا كارما لسه مش عايزني اقرب منك
تنظر كارما أمامها وتقول.لو قربت من غيري عمري ما هخليك تلمسني تاني يا ايهم والموضوع هيوصل لطلاق وكل واحد يروح لحاله
ينظر اليها ايهم ويلفها بقوه وسرعه شديده ويقول بغضب شديد.انتي مش قولتلي روح اعمل اللي انت عايز تعمله معايا بعد ما عملت جايه دلوقتي تقولي هيوصل للطلاق انا مش خيارتك وانتي اختارتي يبقي دلوقتي مترجعش تقولي كده
تتصدم كارما بشدة وتقول.يعني انت قربت من واحده تاني يا ايهم
ينظر اليها ايهم وكان ان يصرخ بها لاكن يتذكر حديث وتين اليه ويفكر بأنها من الممكن تذهب الي وتين وتقول اليها شئ هكذا ليقول ببرود شديد.بطلي هبل احنا كبار كفايه وعارفين الغلط من الصح
تتنفس كارما براحه شديده راها ايهم بشدة وجعلته يغضب لا يعرف السبب ليمسكها بقوه كبيرة من ذراعها ويقول بصوت عالي.انتي عايزه ايه يا بت انتي منين بتقولي روح اعمل ده ومنين مش طايقه الفكره انتي عايزاه ايه بظبط
تنظر كارما الي عينيه وتقول بعدم وعي.مش كل الكلام يتصدق يا ايهم انا مش عايزك تقرب من بنت تاني بس كمان مش عايزك تعملني كده انا بكره المعامله دي ومش عايزه اكرهك علشان وقتها هكون كرهت نفسي بجد
يتصدم ايهم بشدة من حديثها اليه وينظر الي عينيها وهو يشعر بأنه تائه بشدة ويريد ان يره الطريق الصحيح داخل عينيها الخضراء والتي لاول مره ايهم يتوه بهم كذلك يشعر بأنه وقع في هذه العيون ليبتسم بعدم ارادته تنظر اليه كارما وتشعر بالحاله وكانت ان تذهب الي غرفه الملابس لاكن يسحبها ايهم اليه بقوه من يدها وينظر إليها ويقول.انتي عايزه مني ايه يا كارما
تنزل دموع كارما وهي تشعر بنبرته الهادئه معها والتي لا تحدث سوا القليل ام انها مع احد من العائله وتقول.عايزك تبطل طريقتك يا ايهم علشان انا تعبت منها بجد
ينظر اليها ايهم ويتركها ويقول ببرود شديد وهو ينزع التشيرت.طلعيلي هدوم يا مدام كارما
وينظر اليها ويقول.ولا دي كمان اشوف واحده غيرك تعملها
تنظر اليه كارما بغضب شديد فهو قد عاد من جديد ايهم البارد التي تكره وتقول بصوت عالي.روح وشوف غيري يا ايهم علشان ان
قطع كلامها ايهم التي قال بغضب شديد.صوتك يا بت واوعي تعلي تاني طول ما انا موجود مفهوم
تنظر كارما بعيد عنه وهي لا تريد ان تره وجهه ويقول ايهم بنفس الغضب.روحي هاتلي هدوم يلا
نهي كلامه ويذهب الي الحمام تنظر خلفه كارما وتنزل دموعها بغزاره وحزن شديد وكانت ان تذهب لكي يأخذ الي ملابس لاكن تتذكر طريقته لتذهب الي الخارج بغضب شديد منه ومن افعاله البارده بشدة
يخرج ايهم بعد فتره من الحمام وهو يفكر في الذي حدث والتي سوف يفعله بعد الآن ينظر اليه الغرفه لاكن لا يرها ولا يره ملابس اليه ليبتسم ببرود شديد ويقول.حلو العناد بس هيوديكي لطريق وحش اوي يا بت جاسر وانتي اللي هتخسري في الآخر
نهي كلامه ويذهب الي غرفه الملابس ويرتدي



ويخرج يسرح شعره ويقف امام المراء وينظر الي حاله ويبتسم ببرود ويمسك زجاجه العطر ويضع منها ويذهب الي الخارج وينزل الي الأسفل يذهب الي غرفه وتين ويرها مفتوحه وتجلس وتين علي السرير وتجلس أمامها كارما التي صمتت من ان رأته يدخل ليعلم ايهم علي الفور بأنها كانت تتحدث عليه ينظر الي وتين ويبتسم اليها وتاتي الخادمه معها صينيه كبيره عليها الطعام وتضعه علي السرير تنظر وتين الي كارما وتقول بغيظ شديد.هناكل علي السرير يا كوكو
يبتسم ايهم ويجلس بجانبها وتقول كارما وهي تنظر الي وتين.اومل عايزه تاكلي فين وانتي بالحالة دي يا اميرة
تنظر وتين الي ايهم وتقول.هو البيت ده مفهوش غير الاوضه دي يا ايهم
يبتسم ايهم وينهض ويحملها ويقول وهو ينظر الي كارما.هاتي الاكل وتعالي
اومالت لهو كارما ويقول ايهم الي وتين وهو يذهب بها الي الخارج.تعالي هفرجك علي البيت ده
ويذهب بها الي الخارج ويقف امام السور لتنظر وتين الي الأسفل وتره القصر الرائع من الاعلي تبتسم باعجاب شديد وتقول.واو
وتنظر الي ايهم وتقول.انت واخد القصر ده بيع ولا اجرا يا ايهم
يبتسم ايهم وينزل بها الي الأسفل ويقول.اشتريته من فتره في مزاد وعملت في شويه تجديدات
تستغرب وتين بشدة وتقول.وانت اشترته ليه يعني
ينظر اليها ايهم ويقول ببرود.علشان كنت ناوي ان بعد ما تتجوزي هسيب قصر الملكه وهعيش لوحدي يا وتين
تتصدم وتين من حديثه وتقول.ليه
يضعها ايهم علي الأريكة ويعودها بظهرها الي الخلف ويقول وهو ينظر إليها.علشان عايز استقر لوحدي سهله هي يا اميرة الجارحي
تبتسم وتين وتقول.يعني انا اللي مانعك تعمل ده يا ايهم
يمسك ايهم يدها ويقول.وانتي في بيت ابوكي مقدرش اسيبك يا وتين لاكن لما تتجوزي وتطلعي من القصر علشان تبدتي حياة جديده وقتها اقدر اسيبك وانا مطمن عليكي فاهمه
اومالت لهو وتين وتقبل وجهه ليبتسم ايهم اليها وينظر الي كارما ويقول.هتفضلي واقفه كده كتير تعالي علشان ناكل
تذهب كارما وتضع الطعام علي الطاوله التي امامهم وتجلس ويبدون ان يتناولون الطعام تنظر وتين الي ايهم وتنظر الي كارما وتبتسم وهي تخطط لفعل شيء في عقلها لكي تحسن من حياتهم

كانت تجلس بجانبه في السيارة بعد ان اخذها من قصر السويسي لكي يعيدها الي المنزل ينظر اليها يرها تضع رأسها في الخلف وهي تنظر الي الخارج بشرود شديد يمسك يدها لتنظر اليه وتبتسم بتصنع شديد ليضغط علي يدها بخفه ويقول.بتفكري في ايه يا غزل
تنظر غزل الي الخارج وتقول.خايفه علي وتين يا حمزه حاسه ان فيها حاجة
يبتسم حمزه اليها ويقبل يدها ويقول.وتين مع ايهم يا غزل وانتي عارفه ان طالما هي معاه هي اكيد كويسه متقلقيش عليها واهدي
تبتسم غزل اليه وتنظر الي الخارج وينظر حمزه اليها ويذيد من سرعة السيارة ويصل بعد قليل الي المنزل ويقف السياره ويقول.انزلي انتي يا حبيبتي وانا هروح شغلي
غزل بسرعه.حمزه انزل معايا وخليك انهارده
يرفع حمزه حاجبه بستغرب ويقول.ليه يعني في ايه
لا تعرف ماذا تقول اليه غزل فهي تخاف من ان والدته تفعل شئ وخاصه بعد ان اختفها تاج بشدة منها لا تعرف ماذا تفعل لتقول.لا مفيش بس انا بقالي كتير مقعدتش معاك وعايزك معايا انهارده ممكن تنزل علشان خاطري
يبتسم حمزه ويقول.حاضر يا ست غزل انزلي يلا
تتنهد غزل براحه وتنزل من السياره وينزل خلفها حمزه وينظر اليها ويمد يده لتمسك غزل يده ويذهب حمزه معها الي الداخل ويرون فوزيه تقف وهي تنظر الي الطعام وتقول الي الخادمه.روحي هاتي الباقي يلا بسرعه غزل قربت تيجي
تنظر اليها غزل وهي حقا تتصدم منها بشدة لا تعرف لماذا تفعل كل ذلك فهي معملتها الأولي تريحها اكثر من هذه المعامله علي الاقل كانت تعلم ما بداخلها اليها لاكن الآن لا تعلم شئ تنظر اليها فوزيه وتبتسم وتذهب وتضمها وتقول.حبيبتي حمدلله علي سلامتك
تنظر غزل الي حمزه وتقول.الله يسلمك يا طنط
نهت كلامها وتضع يدها على ظهر فوزيه التي ابتسمت بخبث شديد وهي تعلم ماذا تفعل جيد وتبتعد عنها وتقول.تعالي يلا علشان تفطري معايا انا مستنيكم علشان نفطر مع بعض
تبتسم غزل بتصنع وهي لا تعرف لماذا لا ترتاح اليها لاكن تذهب معها الي الطاوله ويبدأون حمزه وفوزيه ان ينتاولون الطعام تنظر فوزيه الي غزل وتبتسم وتأكل اللقمه التي بيدها وهي تنتظر أن تأكل غزل التي نهضت وقالت.عن اذنكم هروح اخد دوش وانام شويه
فوزيه بطيبه متصنعه.بس انتي مكلتيش حاجه يا حبيبتي
غزل وهي تنظر إليها.انا فطرت قبل ما اجي يا طنط عن اذنك
نهت كلامها وتذهب الي الاعلي تنظر فوزيه الي الطبق الخاص بغزل التي لم تأكل منه شئ لتضغط علي يدها بغضب شديد منها ومن الذي فعلته لتقول في داخلها.ماشي يا غزل مادام انتي عملتي كده يبقي اشوف الخطه التانيه حمزه هيكرهك وهيكره انه يشوف وشك تاني وهو بنفسه اللي هيرميك بره البيت

يدخل القصر بعد مدة طويلة من التعب والارهاق الشديد فالذي حدث مصيبه كبري لعائله فهذا الفرع الرئيسي لشركه ينظر الي الجميع التي يجلسون عاده مراد وماسه وتاليا وروان التي مع ماسه في الاعلي ينظر اليه مالك ويقول.عملت ايه يا تميم في حد حصله حاجه
ينفي تميم ويقول.لا بيقولوا ان انذار الحريق اشتغل في الشركه كلها وكلهم طلعوا قبل ما تحصل الحريقه دي كلها بس في إصابات كتير ولسه معرفش ايه اللي هيحصل
مالك بهدوء.تكافل بكل الاصابات ومتسبش حد يا تميم عارفت مين اللي عمل كده
يبتسم سيف بسخرية ويقول تميم.لا محدش عرف حاجه لحد دلوقتي بس التحقيق شاغل ولسه محدش عارف هيحصل ايه
ينظر انس الي تميم ويقول.ابدا صلح اللي حصل عايز الشركه في اقل من شهرين ترجع زي الاول تاني يا تميم
ينفخ تميم بقوه كبيرة ويميل برأسه اليه ويذهب الي الاعلي وينهض سيف ويذهب الي الخارج ويحاول ان يدق الي ايهم التي لم يرد علي احد وكان ان يكتم صوت الهاتف وتنظر وتين الي الرقم لتقول.رد علي عمو سيف يا ايهم
ينظر اليها ايهم ويمسك الهاتف ويذهب الي مكان يوجد في أسفل القصر وهو يجمع بين مكتب وغرفه رياضه ويجلس علي الكرسي ويرفع قدمه علي المكتب ويفتح علي سيف ويفعل الهاتف علي مكبرة الصوت ويضعه علي المكتب ويسمع سيف التي يقول بغضب شديد.انت فين يا ايهم ووديت وتين وكارما فين
يمسك ايهم السلاح التي أمامه ويبدا ان يفك به ويقول ببرود شديد.وتين اختي وكارما مراتي لما اخد حد يخصك ابقي اتصل وكلمني بالطريقة دي
سيف بصوت قوي بشدة.اسمع يا حيلتها اذا كانت وتين او كارما الاتنين ولادي واوعي تفكر اني مراد يا ايهم مراد علشان ابوك ساكت وصبر علي $$$$$ زيك لاكن انا قسمآ بالله ادفنك مكانك ولا افكر في حاجه لحظه فاهم
يبتسم ايهم ببرود ويقول بجمود شديد.نبقي نشوف الموضوع ده بعدين يا سيف عندك حاجه تانيه عايز تقولها
يغضب سيف بشدة من هذا البارد ويقول بغضب شديد.هات وتين وكارما وغور انت في المكان اللي انت عايزو بس هات البنات
ينظر ايهم أمامه ويقول ببرود شديد.اولآ صوتك عالي اوي وده شئ مش كويس لصحتك يا سيف انت كبرت برضو ومحتاج شويه الصحه اللي عندك يسندوك في اللي جاي ثانيا قولتك اختي ومراتي معايا حبيت ارجعهم يرجعوا محبتش فهما هيفضلوا معايا لفتره انا اللي احددها يا سيادة اللواء
يبتسم سيف ببرود شديد ويقول.طب قول انت فين علشان ماسه عايزه تشوف وتين يا ايهم وحالتها وحشه اوي من غيرها وحتي مش راضيه تاكل حاجه
ايهم بغضب شديد.ليه يعني وتين معايا ومحدش يشل همها وهي كويسه اوي روح قولها انها تاكل وتبطل اللي بتعمله ده علشان وتين مش هترجع غير لما تكون هي عايزه ده وهي مش عايزه تشوف حد يبقي تديها الوقت اللي هي عايزه
ينفخ سيف بقوه ويقول.ايهم افهم وكفايه المشاكل اللي حصلت ابوك طلق امك وحاصله مشاكل بينهم كتير
يتعدل ايهم بصدمه شديده ويقول.انت بتقول ايه
سيف بهدوء.زي ما سمعت ابوك رمي اليمين علي امك وقال انها لو طلعت من البيت هتكون طالق وملهاش راجعه تاني
ينظر ايهم أمامه بعدم تصديق ويقول.وهي طلعت
يبتسم سيف ويقول.لا انس اجبرها انها تفضل بس ماسه مش هتفضل كتير يا ايهم هي روحها في وتين وانت عارف ده ارحمها وقول انت فين علشان اجبها وخليها تشوفها وبعدها ابقي خليها معاك بس قولي مكانك فين
ينفخ ايهم بقوه كبيرة ويقول.مش دلوقتي بعد يومين يكون جرح وتين لم شويه هبقي اجيبها علي قصر السويسي وتبقي تشوفها زي ما هي عايزه حاجه تانيه يا سيادة اللواء
يجز سيف علي أسنانه بقوه كبيرة ويقول.طب وتين وانت وخدها بسبب المشاكل اللي حصلت كارما وخدها ليه ياخويا
يبتسم ايهم ببرود ويبدأ ان يركب السلاح بسرعه كبيره ويقول.معقول عايز مراتي تبعد عني يا سيف طب بذمتك ده اسمه كلام انا راجل وليا احتياجتي برضو
سيف بغضب شديد.لا ياخويا وانت اللي راجل اوي علي ايه ما خليني ساكت وبلاش اتكلم
ايهم بصوت عالي.لا اتكلم يا سيف ووريني هتقول ايه وبعدين حد قالك عليا $$$$$ ولا ايه ايه الكلام ده
سيف بنفس الغضب.الرجوله لا باللي في دماغك الوسخه ولا بصوت العالي يا روح امك الرجوله بتصرفات وانت تصرفتك مشاء الله عليها تقرف واليومين دول بتزود في القرف ده اوي ومفيش حد طايقك غير وتين علشان بتعملها شويه زي الناس غير كده كله كاره تصرفتك ال$$$$$ دي
يبتسم ايهم ببرود شديد ويقول.لما اطلب من حد منكم يحبني ابقوا اضربوني بالحزامه وقولوا اني عملت التصرفات دي
يتنهد سيف بقوه كبيرة ويقول.انت اللي هتخسر في الاخر يا ايهم انت ماشي في طريق كله شوك يا ابني بلاش تضيع عمرك واللي حولك علي حاجات ملهوش لازمه انت بتكره الكل فيك فعلاً وهتندم لما تصحي من النوم تلاقيك لوحدك وقتها هتحس باللي بتعمله ده
يصوب ايهم السلاح علي لوحه امامه ويقول بجمود.مش ايهم الجارحي اللي يندم علي حاجه عملها يا سيادة اللواء ثم ان لو بقيت وحدي هيكون اريح برضو اهو الواحد هيعيش من غير صداع في حياته من كل اللي حولي
سيف ببرود شديد وهو يعلم ماذا يقول.اول واحده من كل اللي حولك هي وتين يا ايهم واول واحده هتخسرها بتصرفتك هي دي مستعد تخسرها يا فرعون
يطلق ايهم الطلقه بسرعه كبيره لاكن لم تاتي في المكان التي كان يحدد عليه فالوحه بعيده بشدة وينظر الي الهاتف ويقول بغضب شديد.دي الوحيده اللي عمري ما هخسرها يا سيف وتين الحاجة الوحيده النضيفه في حياتي وعمري ما هسمح انها تبعد عني وحتي لو كان ايه التمن
يبتسم سيف ويقول.غلطان يا ايهم في حاجات كتير نضيفه في حياتك بس انت مش عايز تشوف غير وتين علشان خايف لو شوفت تخسرها فعلا وتخسر نفسك معاها فتح عينك يا ابن الجارحي وشوف اللي حولك كويس كلهم مش عايزين غير انهم يشوفك مبسوط في حياتك ومش وتين بس اللي تستاهل حبك ده ليها في غيرها يستاهل كمان انت عندك مشكله كبيره اوي يا ايهم وهي انك مش بتشوف غير اللي محتاجلك هو اللي تكون معاه لاكن اللي عنده غيرك يروح لي وقت احتاجه ده بنسبالك مش موجود علشان كده بتحب وتين او نقول عارف انها محتاجك علشان كده معاها بس هي كمان هتلاقي اللي تروح لي غيرك يا ايهم وقتها حبك ده هيتغير في ثانيه سلام يا ابن الجارحي
نهي كلامه ويغلق الهاتف وكان ايهم يسمع حديثه وهو ينظر أمامه بشرود بهذا التي يسمعه من احد لاول مره ماذا هو يحب وتين فقط لاجل انها الوحيدة الذي تذهب اليه في كل مشكلتها وبكل وجع بها تذهب الي الاحضانه لكي يخفف عليها هذا الوجع ولا احد يفعل ذلك سواها ينظر أمامه وهو يفكر في حديثه بأنها سوف تره غيره في وقت مشكلها وسوف تذهب اليه هل بفعل سوف يكرهها إذا حدث ذلك لاكن لا لا هو يحبها لاجلها هي لاجل مدللته الصغيره التي يعشقها منذو الطفوليه والي الآن لم يتغير حبه الشديد اليها بل يذدد يقف عقل ايهم عند التفكير وهو يتذكر حديث سيف التي لا يريد ان يفكر به يرفع السلاح امام عينيه وياتي في عقله بأن إذا أصابت هذه المره يكون هذا الحديث صحيح ويطلق الطلقه بسرعه كبيره وتاتي الطلقه في النقطه التي يحددها ليطلق ايهم الطلقات بسرعه وغضب عارم به ويرمي السلاح وكان ان ينهض لاكن يسمع صوت هاتفه وينظر اليه يرها رؤي يفصل الخط في وجهها وينظر أمامه وهو ينفي كل حديث سيف ولم يصدق بأن هذا الحديث صحيح ويسمع الهاتف يدق مره اخرى وينظر إليها ويفتح عليها ويقول بغضب شديد.في ايه يا $$$$$ ايه كل المكالمات دي
روئ بدلع شديد.مفيش يا حبيبي بس عايزه اشوفك جاي انهارده ولا لا
يغلق ايهم عينيه وهو بتأكد اذا كانت أمامه لا كان قتلها الآن ويقول ببرود شديد.ده انتي استحلتيها بقي
رؤي بوقحه شديده.في واحده تدوق حضن ايهم الجارحي وتكون عايزه تسيبه يا ايهم اكيد عايزك معايا علي طول انا نفسي تكون معايا طول الوقت يا ايهم
ايهم بغضب شديد.ده علشان انتي واحده $$$$$$ يا بت وسيم مش علشان حاجه تانيه ثم ان انا اللي احدد اذا اجي او لا لو فضيت هاجي مفضتش مش جاي واوعي يا رؤي تتصلي بيا تاني وتقولي الكلام ال$$$$$$ اللي زيك ده فاهمه
تكتم رؤي غضبها الشديد وتقول بنبرة حولت ان تبقي هادئه.حاضر يا ح
قطع كلامها ايهم التي غلق الهاتف في وجهها وينهض ويذهب الي الخارج ينظر الي وتين التي تمسك هاتفها وهي تنظر اليه ينظر إليها بشرود شديد وهو يفكر في حديث سيف وهو لا يريد ان ياذيها بشئ ام يخزنها من شئ وحديث سيف يدل بأنه لم يحبها لا يعرف بهل حديثه صحيح ام انه يقول ذلك فقط لاجل ان يجعله يعود بتفكيره في كل شئ يغلق ايهم عينيه بقوة كبيرة وهو يتمني ان يموت قبل ان يكون حديث سيف صحيح تنظر اليه وتين وتبتسم وتشير اليه لا ينتباه ايهم اليها لتقول وتين بصوت عالي.ايههههههههم
ينظر اليها ايهم ويبتسم اليها ويذهب يجلس أمامها ويمسك يدها ويقبلها وكان ان يتحدث لاكن يره بالذي تنزل علي الدرج وهي ترتدي



ينظر اليها باعجاب شديد تره وتين وتبتسم فهي التي قالت لكارما ان تصعد لتبدل ملابسها وتريدي شئ كذلك واستمعت كارما منها بعد ان اقنعتها بذلك تبتسم وتين وتنظر الي ايهم وتهمس اليه بخبث وهي تقول.حلوه اوي مش كده
يبلع ايهم ريقه بحرارة شديده ويقول.اوي
تبتسم وتين بسعاده وهي تشعر به يعجب بكارما بهذه الطريقة وينتباه الي حاله ورغبته الشديده وهو يشعر بأنه يريد كارما بشدة الآن لينظر الي وتين التي خفت ابتسامتها بسرعه لينظر أمامه وهو يسب كارما ويسب حاله علي هذا التفكير الوقح التي جعله يظهر كهذا امام وتين وتنظر اليه وتين وتقول بخبث شديد.ممكن توديني علي اوضتي يا ايهم عايزه انام
ينظر اليها ايهم وتقول كارما بتوتر وهي تلاحظ نظرت ايهم اليها.لا تنامي ايه دلوقتي يا وتين مينفعش طبعاً
يرفع ايهم حاجبه وتقول وتين بغيظ متصنع.مينفعش ليه ياختي انا واحده لسه عامله عمليه وعايزه ارتاح وانام عندك اعترض
تنظر كارما بتوتر شديد الي ايهم التي رأت نظرته لتنظر الي وتين وتقول.لا وانا كمان تعبانه تعالي ننام انا وانتي يا وتين
ينظر اليها ايهم ببرود شديد وينظر الي وتين ويقول.تعالي علشان اطلعك وامشي علشان عندي شغل مهم
تنظر اليه وتين وتنظر الي كارما بغيظ شديد ويحملها ايهم ويذهب بها الي الاعلي وتنظر خلفه كارما وتذهب بسرعه خلف وتين لكي تبقي معها ولا تعطي فرصه لشئ تنظر اليها وتين بغضب شديد وتمسح علي دقنها بتوعيد شديد اليها دون ان يرها ايهم لتبلع كارما ريقها وهي لا تعرف من أين تأتي اليها منها ولا من شقيقها ويذهب ايهم الي غرفه وتين ويضعها علي السرير ويعودها تتسطح ويسحب عليها الغطا ويقبل رأسها ويقول.همشي انا وهرجع بليل خلي بالك من نفسك كويس
اومالت لهو وتين وينظر ايهم الي كارما ويذهب الي الخارج ببرود شديد تنظر وتين الي كارما وتبتسم بتصنع وتقول.اقفلي الباب يا كوكو علشان نعرف ننام
تبتسم كارما وتقول.احلفي انك مش هتعملي حاجه
وتين بشر شديد.مش هعملك حاجه يا حبيبتي انا بس هعلقك مكان سيخ الشاورما اللي عند السوري بقي يا حيوانه بتهربي من اود ليه ياختي خايفه لا ياكلك
نهت كلامها بغضب وصوت عالي لتقول كارما بغيظ شديد.لا ياختي هيشلني بطريقته بس وبعدين انا مش ناقصه حاجه منه تاني كفايه اللي عملوا فيا
وتين بغضب شديد.يا هبله عمرك كده ما هتحلي حاجه بينكم بالعكس انتي بتذيدي البعد بينكم وبدل ما تقربي منه بتبعدي عنه وده وحش يا كارما افهمي بقي شويه
تنظر اليها كارما وتقول.بس انا مش عايزه يعاملني كأني حيوانه بيفرغ فيها شهواته يا وتين مش عايزه كده افهمني انتي علشان خاطري
تتنهد وتين بقوة كبيرة وتقول.وانا عمري ما ارضي ليكي تكوني كده يا كارما بس اللي بتعملي ده عمره ما هيكون حل انتي متعرفش ايهم هو هيعد اكتر وهيعمل كل حاجه علشان مفيش واحده تمشي كلمتها عليه من وجهة نظره وانتي برفضك ده بتدي فرصه يعمل كل حاجه بعيد عنك وهو في عقله أنه بيعمل الصح كده
تنزل دموع كارما وتقول.انا تعبت وزهقت من اخوكي يا وتين وطريقته معايا كرهتها اوي ومبقتش قادره استحملها وهو مش بيتغير مهما عملت ومفيش في فايده خلاص
تبتسم وتين وتفتح يدها اليها وتشير اليها لتركض كارما الي الاحضانها وتبكي بقوه لتنفخ وتين وتقول.في كل صدقه لازم يكون في واحده تطلع ميتين التانيه وكل يوم جايه بمصيبه شكل لحد ما تقرف الكل معاها
كارما بغيظ ودموع.يعني انا قرفكي معايا يا وتين
تضحك وتين بخفه وتقول.طبعآ يا حبيبتي اومل انا
تبتعد كارما عنها وتضربها علي كتفها وتقول بغيظ شديد.ما لو اخوكي يتعدل مكنتش انا قرفتك ياختي
تنظر اليها وتين بغضب وتقول.لوله اني تعبانه لا كنت مسكتك مش شعرك اللي فرحانه بي ده ووريتك ازاي تضربني يا كلبه
تضربها كارما مره اخرى وتنهض وتقول.علشان تشتمني تاني
كانت وتين ان تتحدث لاكن تقول كارما.هدي يا روح الروح اهدي يا صغنن ده انا حبيبتك خليكي معايا وقوليلي اعمل ايه مع اخوكي علشان خاطري
تنظر اليها وتين وتبتسم بخبث شديد وتقول.هقولك تعملي ايه يا كوكو

يصل الي المكان الذي يريده وينزل من السياره وينظر إليه وهو قصر الملكه أتاه لكي يطمئن علي ماسه ويجعلها تطمن علي وتين يذهب الي الداخل يره بالذي يقول بغضب شديد بعد ان راه.بنتي فين يا ايهم وديتها علي فين
ينظر اليه ايهم يره جاسر ليقول ببرود.بنتك مع جوزها يا جاسر باشا
نهي كلامه وكان ان يذهب الي الاعلي لاكن يقول جاسر بصوت عالي.بنتي المفروض تكون معايا يا ايهم مش معرفش عنها حاجه من امبارح
يرفع ايهم حاجبه ويقول.هو اتغير القانون ولا ايه زمان كان مكان البنت مكان ما يكون جوزها دلوقتي بقي مكان البنت مكان ما يكون ابوها جديده عليا دي
ينفخ جاسر بغضب شديد وينظر الي مراد الذي دخل من باب القصر ليقول.مراد تعال شوف ابنك وخلي يقولي فين بنتي
ينظر اليه مراد وينظر الي ايهم ببرود شديد استغربه ايهم بشده ويقول وهو يذهب الي الاعلي.اهو قدامك يا جاسر ولع في انا مليش دعوه
ينظر خلفه ايهم برفعة حاجب وهو يستغربه بشدة وينظر الي جاسر ويقول ببرود شديد.بنتك مراتي يا جاسر وطول ما هي معايا وعلي ذمتي ملكش دعوه بيها
وكان ان يذهب لاكن يمسكه جاسر من ذراعه ويقول بغضب شديد.دي بنتي ازاي مليش دعوه بيها
ايهم بصوت عالي.طالمآ كده كنت خلتها جانبك يا جاسر ومكنتش جوزتها من الاساس
جاسر بنفس الصوت.لولها هي عمري ما كنت افكر اديها لواحد زيك يا ايهم واحد زيك ميستهلش كارما تكون معاه يوم واحد علي الاقل لولها ولوله انها غبيه وبتحب واحد زيك غير كده كانت تقعد جانبي طول عمرها ولا تكون علي ذمة واحد زيك
ينظر اليه ايهم ببرود شديد يخفي خلفه نار جهنم لا يعرف ما سببها ويمسك يده وينزعها من عليه ويذهب الي الاعلي وهو يقفذ بدرجتين لكي يصل بسرعه ويذهب الي غرفه مراد ويدق عليها ويسمع التي مراد يأذن اليه بدخول ليدخل ايهم وينظر الي مراد التي يجلس وهو ينظر اليه بستغرب ويقول ايهم.فين مراتك
يبتسم مراد ويقول.وتين عامله ايه يا ايهم
يبتسم ايهم ببرود ويقول.كويسه طول ما هي بعيد عن الناس اللي قالت ليها كلام حلو اوي يا مراد بيه
يفهم مراد حديثه ويبتسم ببرود ويقول.لما تكون اب هتفهم انا عملت كده ليه يا ايهم يومها هتفهم ان ابوك كان بيفكر في اختك وبيفكر في مصلحتها بس
ينظر اليه ايهم بشرود وبرود ويذهب من امام الغرفه لكي يذهب الي ماسه ينظر خلفه مراد ويبتسم بحزن شديد فهو يشعر بأنه خسر كل من حوله وزوجته الذي لا تفهمه ولا تريد في حياتها سوا أولادها كالعادة لم تفهم ماذا يفعل ولم تفهم سوا بأنه قاسي بشدة علي اولاده لم تفهم بأن هذه قسوة الاب التي لم تكون لشي سوا مصلحة ابناءة

في مساء هذا اليوم تخرج وتين من غرفة الملابس بعد ان ارتدي



وهي تضع يدها على بطنها فهي اختنقت من ملابسها وقرارات ان تبدلها الان ولم تقول الي كارما الان لذلك بدلتهم لحالها تتسطح ببطئ علي السرير وتعود بظهرها الي الخلف وكانت ان تغلق عينيها لاكن تسمع صوت صفير عالي وكآن أحد يعزف لحن بهذه الصفير لتنظر بسرعه كبيره الي البلكون وتتصدم بشدة وهي تره يجلس علي السور الحديدي التي يوجد في البلكون وكانت ان تنهض لاكن يقفذ بسرعه كبيره الي الداخل وفي اقل من ثانيه يبقي امامها ويمسكها تنظر اليه وتين وهي حقا تشعر بصاقعه قويه من وجوده بهذا المكان الآن ينظر الي عينيها ويذهب من هذا العالم وهو يتوه بهذه العيون التي يعشقها بشدة تنظر وتين الي عينيه وتبتسم بعدم ارادتها لاكن تعود لعقلها وتقول بغضب شديد.انت ايه اللي جابك هنا يا دياب وايه اللي عارفك اني هنا
تقطع هذه الغبيه لحظته التي يعشقها بشدة وينظر الي وجهها ويلف بسرعه ويتسطح بجانبها ويقول ببرود.اخوكي مفكر انه لما ياخدك علي هنا هيمنعني اني اشوفك
وينظر اليها ويستكمل حديثه وهو يقول.ميعرفش انه لو خدك لاخر العالم هجيبك وهشوفك يا وتين
تنفخ وتين بقوه كبيرة وكانت ان تنهض لاكن يمسكها دياب بسرعه ويقول.اتهدي وخليكي نايمه يا وتين
وتين بغضب.طب قوم يا دياب شكلنا زباله اوي جنب بعض كده
يبتسم دياب ويقترب منها بشده ويقول وهو ينظر اليها.اكيد هيكون كده احلي بكتير يا غزال الوحش
تنظر اليه وتين وتنظر بعيد عنه وتقول.دياب ابعد وبطل حركتك دي عيب كده
ينظر دياب الي وجهها ويلفه ويجعلها تنظر اليه ويقول.بتخلي اخوكي يبعدك عني يا وتين
تنظر وتين الي عينيه وتمسك يده وتبعدها بعيد عنها وتقول.ايوه يا دياب وهعمل ده تاني علشان انا تعبت بجد ومش عايزه اشوف حد منكم دلوقتي
يبتسم دياب ويقبل وجهها ويقول.ماشي يا بت الجارحي بس افتكري اني سيبتك تعملي اللي انتي عايزاه علشان لما اعمل انا اللي عايزو متزعليش
تنظر اليه وتين ولا تعرف لماذا قالت.هي هاجر كانت حامل قبل ما تموت يا دياب
يتصدم دياب من سوالها بشدة ويقول.انتي مين قالك الكلام ده يا وتين
تنفخ وتين وتقول بغضب.رد علي سوالي الاول يا دياب هاجر كانت حامل
يتسطح دياب وينظر الي سطح الغرفه ويقول ببرود شديد.لا مكنتش حامل يا وتين
تنظر اليه وتين وهي تشعر بامل لكي تغفر اليه وتقول بترقب شديد.انت كنت بتقرب من هاجر يا دياب
ينظر اليها دياب ويبتسم ببرود شديد ويقول وهو ينزل عليها بصدمه جعلت قلبها يتفتت بشدة.

ينزل من سيارته بغضب شديد من عدي التي لم يتركه ان وكان يغضب عليه بشدة فهو يريد ان يره وتين وهو بتأكد لم يجعله يرها الآن وعدي لا يفهم ذلك وغضب عليه ليرد الاخر الغضب بغضب أشد وحدث بينهما تشاجر كبير كان ان يدخل الي الداخل لاكن يره شئ يجعله يصراخ بصوت عالي بشدة وهو يقول.كارممممممممما

............. 🌹............... 🌹....



الحادي عشر  من هنا 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close