اخر الروايات

رواية مملكة العشاق الفصل الثاني عشر 12 بقلم اسماء ابو شادي

رواية مملكة العشاق الفصل الثاني عشر 12 بقلم اسماء ابو شادي


الحلقة (12) رواية( مملكة العشاق )
بقلم:-أسماء أبوشادي Ana Amera Habeby
__________________________________________

أستغفر الله العظيم رب العرش العظيم من كل ذنب
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

السواق / نور بيه

نور بحدة / ايه اللي حصل

السواق بتوتر / والله يا فندم ماليا ذنب هي طلبت المفتاح وقالتلي امشي لكن انا رفضت وقولتلها اني ماعنديش أوامر بكدة
لكن هي قالتلي. قالتلي

نور بعصبية / انطق قالت ايه

السواق / هي مش محتاجة حاجة من حضرتك وتقدر تعتمد على نفسها وأوامر حضرتك ماتخصهاش

نور بخفوت / هي قالتلك كدة

السواق / أيوة يا فندم و والله خطفت المفتاح من أيدي و ركبت ومشيت وأنا ماقدرتش اعترض

نور ساب السواق وجري على المكان اللي راكن فيه عربيته وركب علشان يحصل سما بسرعة

سما كانت سرعة عربيتها طبيعية جدا.
ونظرا لأن نور كان ماشي بسرعة كبيرة لحقها. وهي شافت عربيته في المراية

سما / نورسين هاتي الموبايل بتاعي من الشنطة

نورسين / حاضر يا مامي

واخدت سما الموبايل بتاعها واتصلت على سيلين اللي كانت لسه يدوبك بتقوم من على السرير

سيلين بخفوت / الوووو

سما / سيلين نور ورايا اعمل ايه

سيلين/ وراكي فين مش فاهمه

سما / انا أخذت مفاتيح العربية من السواق و قولتله اني مش محتاجاه. ويدوبك مشيت شوية ولقيت نور ورايا بعربيته معرفش لحق يعرف ازاي

سيلين/ هو مالحقش يعرف ولا حاجة. دا هو أساسا كان واقف تحت بيتك

سما باستغراب / ايه

سيلين/ مش وقته المهم ركزي معايا. دي فرصة كويسة علشان تتكلموا مع بعض

سما / نورسين معايا هوصلها المدرسة وكمان انا مش جاهزة اتكلم دلوقتي

سيلين/ لاء انتي جاهزة يا سما ماتتهربيش وخودي فرصتك
بصي عايزاكي تقولي كل اللي نفسك فيه واللي شيلاه في قلبك بمعنى اصح. انفجري

سما / انا خايفة وحاسة ان انا أضعف من اني اعمل كدة

سيلين/ ماتخافيش وخودي من ضعفك قوة
مش لازم تكوني قوية وكأنك رايحة تحاربي. انتي هتتكلمي مع جوزك. واللي انا وانتي متأكدين أنه بيحبك حتى لو كان قاسي عليكي
يعني ضعفك بالنسبة ليكي سلاح

سما بتوتر / انتي شايفة كدة

سيلين/ وأبو كدة واخواتها والعيلة كلها
بصي انا تطلعي الكبت اللي في قلبك بقاله شهور
انا مش هسألك دلوقتي انتي لسه مصرة على الطلاق ولا لاء
بس انتي حتى لو هتبعدي خودي حقك الأول
وبعد كدة شوفي إذا كنتي هتقدري ترجعيله ولا لاء

سما / يالهوي دا قرب مني اوى وتقريبا هيقطع عليا الطريق

سيلين/ اقفي بسرعة قبل ماهو يعمل كدة. وكأنك لسه واخدة بالك منه. وماتسمحيلهوش أنه يتعصب عليكي أو يتكلم
انزلي من العربية وسيبي البنت فيها. واتفقي معاه تتكلموا بعد ماتوصليها

سما / تمام تمام. ادعيلي بس

سيلين/ حاضر هدعيلك. بس لما تخلصي كلميني. علشان نتقابل ونشوف عملتي ايه

*******************

قبل ما نور يقطع الطريق على سما كانت هي وقفت بالعربية ونزلت منها

هو كمان وقف بعربيته وراها ونزل

نور بعصبية / ممكن أ

قاطعته سما / لو سمحت نورسين في العربية واحنا فى الشارع. بلاش نفسيتها تدمر اكتر

نور بعصبية مكبوتة / ولما انتي خايفة عليها ليه الجنان بتاعك ده

سما بجمود / الله يسامحك متشكرة لحضرتك ممكن بقى اروح اوصل بنتي علشان اتأخرت على مدرستها

نور / سما بدون ولا كلمة هاتي البنت واركبي العربية معايا

سما / ما ينفعش انا هوصلها بنفسي

نور / يا سما انا ماسك نفسي عنك بالعافيه بلاش عّنادك ده دلوقتي

سما / بس دا مش عناد يا استاذ نور. وطلاما خايف على بنتك اوى كدة وشايف اني مجنونة اسألها هي هتوافق اننا نركب معاك عربيتك

نور / نعم. انتي قصدك ايه

سما / بعدين هتفهم قصدي. اوصل بنتي مدرستها ونتكلم بعدها

نور / مش هسيبكوا تروحوا لوحدكم

سما / تقدر تمشي ورايا بعربيتك

( وسابته سما واقف مكانه بدون ما تسمع رده. وركبت عربيتها ومشيت. وهو ركب عربيته ومشي وراها )

وصلوا ادام المدرسة. وسما نزلت مسكت ايد بنتها وبتنزلها من العربية

سما / حبيبتي روحي سلمي على بابا قبل ماتدخلي المدرسة

نورسين/ لاء يا ماما مش هسلم عليه. وأنا مش هدخل المدرسة واسيب حضرتك لوحدك معاه. هفضل معاكي علشان ماتخافيش

سما بابتسامة حزينة / حبيبتي دا بابا ما ينفعش تقولي كدة وكمان انا مش خايفة منه. انا كنت بقول لطنط سيلين خايفة. لكن مش قصدي اني خايفة منه هو

نورسين/ برضوه مش هسلم عليه. اسفة يا مامي بس بابي غلط في حقنا كتير اوى لو انتي هتسامحيه انا مش هسامح

( نور كان نزل من عربيته وقرب منهم وتقريبا سمع آخر جملة لبنته )

نور بهدوء / نورسين حبيبة قلبي

نورسين بصتله بنظرة وجعته اوى وماردتش عليه وسابته ودخلت من بوابة المدرسة

نور مسك ايد سما بعنف / انتي قولتي ايه لبنتي ها. فهمتيها ايه عني بتستغلي البنت بينا

سما شدت ايديها منه بعنف وركبت عربيتها واتحركت بأقصى سرعة

وهو لحقها كمان وفي خلاص دقايق كانوا وصلوا المقطم
( المكان اللي ياما شاف مواقف بينهم وشهد عليها )

وبمجرد ماوقفوا ادام بعض كانت سما ضربته بكف ايديها على وشه. صوت الضربة اتردد في المكان حواليهم

( نور اتصدم. من الألم و وقف يبصلها بأندهاش و ذهول. )

سما بدموع وصراخ / كل ما اقول اني خلاص دموعي خلصت بتفاجئني بجرح جديد يخلق بحر من الدموع
كل ما اقول اني مش فارق معايا تصرفاتك وقلبي شاف اوجاع كتير بأندهش بوجع وكسر لقلبي أكبر من اللي قبله
انت ايه
انت ايه مش بني ادم مابتحسش بيا ليه.
ليه كل اللي بتعمله فيا ده بتعاقبني على ايه. على حبي ليك. بتعاقبني على اخلاصي لحبك وعشقك اللي بتنفس هواه
بتعاقبني لأني بفكر فيك قبل مافكر في نفسي وفي مشاعرك قبل مشاعري واحساسك قبل احساسي
( وقربت تضربه على صدره بقوة وهو متجمد مكانه )
بتعاقبني على ذنب انت بدايته وأساسه بتعاقبني على قرار كان عشانك
انا تعبت والله تعبت
دلوقتي ساكت وبتسمعني. لكن قبل كدة. ماكنش فيه غير الكره والحقد في عيونك وقلبك
أول مرة عاقبتني فيها لما هربت منك وبعدت.
انا هربت عشانك وقتها. هربت علشان ما اوجعكش ولا اكون سبب في ألمك وانت كنت السبب لما اجتنبتني وقتها وحسستني اني مصدر وجع ليك
وقتها بعدت وما اتحملتش اني اكون حتى مجرد سبب في وجعك . يعني فكرت فيك مافكرتش في نفسي وبرغم كدة لحد الآن لسه شايله ذنب هروبي و بعدي
وحتى لما رفضت أن أبوك يتجوز أمي. مارفضتش علشان نفسي. رفضت علشانك
مافكرتش أرفض علشان هو هياخد مكان ابويا. لكن فكرت أنك هتتوجعه لو اتخيلت أن أمي هتاخد مكان أمك
رفضت علشان انت ماتتوجعش رفضت ما اضطرش أحس إني بوجعك مرة تانية
مافكرتش أن أمي ست ومن حقها تعيش حياتها وتشوف نفسها وتتجوز حد بيحبها وأنا وهي متأكدين من عشقه ليها
فكرت فيك انت
كنت أنانية بس علشانك
ودايما انا كدة انت قبلي
وقلبك قبل قلبي
و وجعك قبل وجعي
وكان ايه المقابل
( وبصراخات موجعة ) . عقاب. كره حقد عنف إهانة وجع قهر ظلم
وفي الاخر تتهمني بتشويه صورتك في عيون بنتنا.
طيب لو انا مش بحبك وبسبب أفعالك بقيت بكرهك. تفتكر هكره بنتي واخليها تكبر بعقدة تجاه أبوها
لكن انت مافكرتش في كل ده
انت كل اللي على بالك اني وحشة. اني بأذيك اني بوجعك اني أنانية وخلاص مش عايز تشيل الصورة دي من دماغك
وفي كل اللي حصل ده انت مافكرتش في بنتك وماحولتش حتى تيجي على نفسك علشانها
بنتك اللي عارفة انك كنت تأذي أمها وتتجوز واحدة غيرها
بنتك اللي بتقول بابا مش بيحبني بابا عايز يتجوز علشان يخلف ولد ويحبه لأنه مابيحبناش يا مامي
عارف حسيت بايه لما بنتي قالت كدة.

( نور واقف عيونه فى عيونها. شايف اوجاعها وكلامها بينزل على قلبه زي النار بيحرقه )

سما مسحت دموعها واخدت نفس قوي واتكلمت بجمود وهدوء بعد مالاحظت صدمته و الألم اللي ظهر في عيونه

سما بجمود / خلاص. انا قولت اللي عندي وانت سمعت وأنا كمان سمعت منك بما فيه الكفاية ودلوقتي خلاص. انت مابقاش لك مكان في حياتي
وزي ما بدأت قبل كدة من غيرك هبدأ تاني لكن المرة دي اقوى ومش بس علشان نفسي. كمان علشان بنتي والاتنين مايفرقوش عن بعض لأن بنتي هي نفسي

نور بدموع / انا وجعتك اوى واذيتك كتير. بس. بس ما ينفعش تبعدي عني

سما / انا ما ينفعش أكمل حياتي معاك. ما البداية واحنا بنتوجع عافرنا كتير لكن خلاص دي النهاية

نور / ماقدرش أعيش من غيرك ولا اقدر اتخيل أنك تعيشي حياتك من غيري

سما / ماتخافش مش هفرح. وخليك متأكد أن حتى بعد كل ده. انا بحبك. وعمري ماهكون لغيرك
حتى لو غيرك ده هيسعدني ويعوضني عن اللي شوفته معاك. خلصت حكايتنا يا نور حياتي
( وركبت سما عربيتها ومشيت
مشيت وسابته يتوجع بالندم
مشيت وسابته يقول ياريت
مشيت وسابته يصرخ على ضياع سماه )

ممكن تسيبني اشتري عمري اللي باقي قوم بكااااام
مش عايزه أعيشه معاك عشان لو عيشته كله جراح حرااااام
ولو انت خايف لما تسيبني
هقابل بعدك حد يصوني
وانت لو مابقتش بتصدق كلااااام
انا ممكن اكتبلك تعهد مني انيييي
هعيش لوحدي باقي عمري بس أعيشه بأحترااااااااام
أما عايزة نفسي حتى لو كل اللي باقي منها صوووت
ما انا لو هكمل حياتي بيك من غير ماييجي الموت همووووت
مابقاش في قلبي مكان لا ليك ولا حد تاني
خلاص مافيش
مابقتش عايزة حاجات كتير
كل اللي انا عايزاه اعيييييييييييييييييييييش

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في قصر عادل تاج الدين

نزلت سيلين من الجناح بتاعها وهي حاسة بكمية كسل فظيعة

سيلين/ صباح الخير

رانيا وصافي / صباح النور

رانيا / حبيبتي اخليهم بجهزولك الفطار

سيلين بابتسامة/ لا شكرا يا طنط هروح افطر عند ماما علشان هي كمان لسه مافطرتش ومستنياني

صافي / طب كويس علشان ماتفطريش لوحدك لأنك بقيتي بتتأخري في النوم

سيلين / والله انا لو ماكنتش ورايا مشوار. كنت كملت نوم وماصحيتش دلوقتي اصلا

رانيا بضحك / هههههههههه مين يصدق ان انتي سيلين اللي كانت بتصحا من الساعة 6 الصبح وتفضل تجري في الجنينة وبعدين تحضر الفطار
وتروح الشغل واليوم بتاعها بيبقى بأسبوع بالنسبالنا

سيلين بطريقة مضحكة/ ماخلاص يا طنشطشي هناخد زمنا وزمن غيرنا

رانيا وصافي / هههههههههه هههههههههه

سيلين/ اضحكوا اضحكوا ما انتوا خلاص خلفتوا وفلتوا والدور بقى عليا اللي لسه حامل في شهرين ومابقتش قادرة اقوم من السرير

صافي / دا لسه الطريق طويل لسه ماشوفتيش الوحم

سيلين بشهقة / نعم اومال اللي انا فيه دا ايه

رانيا / وخم

سيلين/ نعم وهي فرقت النقطة اللي بين الحاء والخاء

صافي / يعني عايزة تنامي كتير. خمول يعني إنما لسه الوحم بقى حاجات تانية

سيلين/ ربنا يطمنكوا بالخير والله. اروح للست اللي هتموت من الجوع بسببي

***********************

خرجت سيلين علشان تروح عند مامتها سناء لكن قبل ماتروح قابلت مهندس الديكور بتاع بيتها هي وأسر

المهندس / صباح الخير ازي حضرتك يا بشمهندسة سيلين

سيلين/ صباح النور يا بشمهندس حسين. ايه الأخبار

مهندس حسين/ تمام حضرتك انا بعتت امبارح لحضرتك تصاميم تختاري منها علشان الفرش وطبعا كل اللي بعتهولك يناسب ديكورات والوان القصر وطلبات حضرتك
وانتظرت ردك عليهم

سيلين/ اسفة بس انا تقريبا مالمستش اللاب بتاعي امبارح
هشوفهم وابعتلك اللي نختاره أن شاء الله

مهندس حسين/ تمام وانا في انتظار حضرتك. استأذن انا

سيلين/ لا تستأذن ازاي اتفضل الأول انت مادخلتش لسه

مهندس حسين/ اسف بس لازم اروح الشركة وحضرتك عارفة المواعيد و عادل بيه مابيرحمش في المواعيد

سيلين بضحك / طيب خلاص عفونا عنك. علشان خاطر عمي بس

( وكملت سيلين طريقها علشان تروح تفطر وبعد مافطرت مع سناء وسط نظرات هاجر اللي متضايقة من تجاهلها ليها. رجعت الجناح بتاعها واخدت اللاب وخرجت علشان تتقابل هي و نها و شمس في عند سما.)

بعد خروج سيلين

هاجر / يا ماما ارجوكي اتكلمي مع سيلين

سناء بلطف / والله يا هاجر حاولت اتكلم معاها لكن هي طلبت مني ما اتدخلش
انا مش فاهمه ايه وصل بس الأمور بينكوا لحد كدة

هاجر / اوووووووف. محمود رافض يكلمني و واخد موقف وهي بتتجاهلني ومهما أحاول اكلمها كأنها مش شيفاني

سناء / ماتقلقيش شوية وهتروق وتكلمك تاني. بس سيبيها شوية

نورا / معاها حق يا هاجر. اصبري شوية سيلين قلبها أبيض اصلا ومش بتزعل مننا كتير

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

كانوا مفروض يتقابلوا في الشركة بتاعتها لكن نظرا لحالتها السيئة بعد مواجهة نور رجعت تاني على البيت
وقرروا يتجمعوا هناك

سيلين بزهق/ طيب انتي بتعيطي ليه دلوقتي

شمس / سيبيها يا سيلين تعيط اللي حصل برضوا مش شوية

سيلين/ طيب ماهو اللي حصل ده حاصل من زمان وهي عاشته بكل تفاصيله وكانت هديت وقولنا مرحلة وعدت دلوقتي بقالها اكتر من ساعة بتعيط ليه

سما / المواجهة صعبة اوى يا سيلين. صعبة اوى

نها بنظرات ثقة / انتي بتعيطي علشانه يا سما . بتعيطي علشان قولتي الحقيقة اللي وجعته وعلشان شوفتي وجعه من كلامك. بتعيطي عليه صح

سما ببكاء شديد/ غصب عني والله العظيم. انا عارفة ان ده ضعف مني بس اعمل ايه. هو اول واخر حب في حياتي. ما اتحملش أي حاجة توجعه وفي نفس الوقت زعلانة منه اوى ومش قادرة اسامحه

سيلين بجدية/ سما بطلي عياط وبصيلي لو سمحتي
لو اضطريتي تختاري بين وجعين
وجع أنه يتجوز عليكي أو أنه لا قدر الله يموت. تختاري ايه

سما بلهفة / بعد الشر. انا مستحيل اختار أنه يموت

سيلين/ دي مش اجابة على فكرة انا بقولك هتختاري ايه

سما بلوعة وحزن / أنه يتجوز عليا. صحيح دا صعب ويقهرني لكن كفاية انه هيكون عايش وموجود في الدنيا

سيلين/ طيب تمام. هو بقى ما اتجوزش عليكي. هو وجعك اه وجرحك تمام. وكسرك اكيد. لكن كلنا متفقين أنك واثقة أنه بيحبك وبيعشقك كمان صح

الكل / صح

سيلين/ الحل بقى ايه. اننا نلجأ لقاموس كيدهن عظيم

سما بترقب / انتي قصدك ايه

سيلين بثبات / هتعاقبيه و توجعيه وتجرحيه وتاخدي حقك تالت ومتلت وبعد كدة ترجعيله ويعيش طول العمر هدفه أنه يعوضك عن الفترة اللي عيشتيها دي

شمس بأستنكار / وهي بعد ماتعمل اللي قولتيه ده هو اصلا هيفكر يقربلها تاني

سيلين/ ما انا لسه بقول هنستخدم الكيد العظيم. ودا ماتستهونيش بيه ابدا

نها / مش فاهمين حاجة يا سيلين

سيلين بابتسامة خبيثة / افهمكوا انا

شمس / قولي قولي دا انا هتعلم منك بلاوي والله ما مصدقة انك أصغر مني

سيلين/ بصوا يا حبايبي واتعلموا. هو دلوقتي ندمان. وانتي جواكي طاقة سلبية ضده. طلعيها.حتى لو هتنفجروا بيها انتوا الاتنين مش مشكلة. المهم تطلع
يعني مثلا. يا شمس انتي متضايقة من جوزك ونفسك تشتميه.تكبتي في نفسك الشتيمة لاء طبعا

شمس / اومال اعمل ايه

سيلين/ مثلا. انت حيوان ومابتحسش وأنا مش طيقاك.

شمس / احييييييييه

سيلين/ لكن بموت فيك و ماقدرش استغنى عنك.

نها / يا محني

سيلين/ انت أكبر غلطة انا غلطتها في حياتي

شمس / نهار احوووووس

سيلين/ لكن مش ندمانة عليها ولو رجع بيا الزمن هغلطها تاني

نها / هههههههههه يخربيتك يا سيلين دا ايه دا بقى

سيلين/ دي اسمها اضرب وادافع في نفس الوقت يعني اقول كل اللي في قلبي.تجاهه الوحش ومعاه الحلو كمان

سما / على فكرة انا تقريبا عملت كدة

سيلين/ تمام خليكي بقى على النظام ده. وخليكي واثقة ان اللي ربنا كتبهولك هتشوفيه
ولو نصيبكوا تكملوا حياتكوا مع بعض هتكملوها
يعني خودي راحتك وسوقي فيها وماتسيبيش حقك وأن الأمر خرج من سيطرتك عيشي انتي دور الضحية وطلعيه غلطان بأي شكل حتى لو مش معقول أو مقنع مش مهم بس كفاية انه يبقى عارف انك حاسة بالظلم

شمس / هههههههههه انا ممكن وأنا بحاول اعمل كدة اضحك اصلا

سيلين/ يا ستي ابقى افتكري أي حاجة تزعل. وانتي مش هتضحكي وبعدين انتي لما تعملي كدة هاتي القديم قبل الجديد

سما / ازاي

سيلين/ بمعنى اي حاجة عملها تضايقك حتى ولو من سنين قوليها. وهاتيها كلها واتخانقي علشانها وافضلي ارغي بقى وعكنني وفي الاخر عيطي وطلعي الكبت بالدموع

نها / طب انا لو مش عايزة اعيط ومافيش دموع اصلا اعمل ايه

سيلين/ يعني احنا هنغلب اجري على أي أوضة واقفلي على نفسك كأنك بتعيطي أو اعملي نفسك انك بتغمضي عينك جامد علشان مافيش دموع تنزل

😂😂 خدوا بالنصيحة. دي نصايح من دهب. اي خودعة اتعلموا بس اللي هتروح تقول لجوزها انا مش مسؤولة. وبالنسبة للشباب. لو دا حصل معاكوا انا ماليش اي ذنب. انا بس بوفق راسين في الحلال 😂😂 )

واستمرت سيلين في النصايح وبعد كدة مشيت هي ونها علشان هيتغدوا النهاردة مع بعض و وهما في العربية

سيلين/ المهندس بتاع الديكور بعت حاجات علشان نختار منها الفرش المناسب ابقي اختاري بقى فرش أوضتك

نها باستغراب/ أوضة ايه

سيلين / الأوضة بتاعتك اللي انا جهزتها في بيتي

نها / انتي بتتكلمي جد. عيزاني اختار فرش أوضة الضيوف

سيلين/ لاء عايزاكي تختاري فرش أوضتك انتي. كلامي واضح

نها / انتي قصدك اني هيكون ليا أوضة في بيتك

سيلين/ أيوة طبعا. علشان لما تحبي تباتي عندي سواء لوحدك أو مع فارس. تكون جاهزة.

نها بفرحة / احلى سيلو. في الدنيا بس ماكنش في داعي لكدة

سيلين/ يا عبيطة انتي اختي وبيتي هو بيتك زي مابيتك هو بيتي. ولا ايه

نها / طبعا يا قلبي ربنا مايحرمني منك ابدا

سيلين/ ولا منك يا عمري

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

وفات اليوم بدون أي تفاصيل مختلفة عن العادة

والساعة 1 بعد منتصف الليل

كانت سما نايمة على السرير ونورسين في حضنها.
وصحيت على خبط الباب والجرس بطريقة عنيفة

انتفضت سما من على السرير و وقفت مرعوبة مش عارفة تعمل ايه وخرجت من الأوضة بعد ماقفلت الباب على نورسين بالمفتاح من خوفها

سما بخفوت / طيب اعمل ايه دلوقتي دا اكيد حرامي. بس لو حرامي هيخبط كدة.

نور وهو بيخبط على الباب/ افتحي يا سمااا افتحييييييي

سما بدهشة / نور.دا جاي دلوقتي ليه

نور بصوت مهزوز / انا عارف انك سمعاني وخايفة. تفتحي
متخافيش يا حبيبتي انا مستحيل آئذيكي. دا انتي سمايا. افتحييييييي

سما جريت تفتح الباب بسرعة علشان الجيران

وبمجرد ما فتحت الباب نور وقع داخل الشقة علشان كان ساند على الباب

سما بخضة / نوووور

( وساعدته سما يقوم من الأرض ولاحظت أنه مش طبيعي وبيتطوح )

سما / حاسب يا نور هتقع تاني

نور / متخافيش يا حبيبتي انا كويس

سما بصدمة / انت سكران يا نور

نور / انا بحبك

سما / انت شربت خمرة

نور بصوت مهزوز / والله العظيم بحبك وبموت فيكي. سامحيني يا سما. انا ماقدرش أعيش من غيرك.

( وكان هيقع تاني لكن هي سندته وساعدته يقعد على كنبة كبيرة موجودة في الصالون )

سما / ازاي تعمل كدة. ازاي يا نور

نور / والله ماهزعلك تاني ابدا ولا هجرحك بس سامحيني. انا غلطان ومش هعمل كدة تاني. قولي لنورسين اني بحبها اوى هي كمان. انتي وهي عندي بالدنيا كلها. ومش عايز ولاد ولا حتى بنات تاني. انتوا كفاية عليا والله ماعايز غيركوا
سامحيني علشان خاطري.

( ودموعه نزلت وهو بيتكلم بضياع وهي ماقدرتش تشوفه كدة واخدته في حضنها علطول )

سما / بس يا نور اسكت

نور / سامحيني وخلي نورسين تسامحني وترجع تحبني زي الأول يا سما.
مش قادر أعيش من غيركوا. مش بس انتوا مالكوش غيري. انا كمان ماليش غيركوا يا سما
أبويا مات وسابني يا سما. مات خلاص. وأنا حسيت ان ضهري اتكسر كان ابويا واخويا وصاحبي. كان غصب عني اني اجرحك

( سما ضمت راسه بقوة وسابته يبكي ويطلع اللي جواه وهي كمان كانت بتبكي معاه وفي الوقت ده نسيت كل اللي حصل منه )

وبعد وقت لما حست انه سكت خالص وانفاسه انتظمت عرفت انه راح في النوم

وبصعوبة كبيرة فردت جسمه على الكنبه ودخلت غرفة من غرف النوم وجابت مخدة وبطنية تغطيه بيها

وبعدها قعدت على الأرض جنب راسه تبصله كتير
لدرجة انها ماحستش بالوقت وهو بيعدي و ايديها بتملس على شعره بحنان وعشق واشتياق . وحشها اوى اوى
ملامحه الهادية البريئة وهو نايم كانت وحشاها جدا بقالها اد ايه ماشافتهوش وهو بالشكل ده
وعند النقطة دي رفعت ايديها من على راسه وافتكرت افعاله وتصرفاته
هو صحيح ندمان. لكن لازم يتعاقب لو ماكنش علشان كرامتها وحقها وراحة قلبها. يبقى علشانه هو
علشان ما يعمل كدة تاني. وبعدها يقدروا يكملوا حياتهم بشكل طبيعي

وقامت سما ودخلت اوضتها تاني ونامت جنب نورسين بعد ماقفلت الباب بالمفتاح تاني

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

صباحا
في قصر عادل تاج الدين
خاصة في جناح أسر وسيلين

أسر فتح عيونه لنا حس بالفراغ جنبه
قام وبص حواليه لكن مالقاش وجود لسيلين ودخل الحمام يشوفها مالقهاش

أسر / سيلين. سيلين

سيلين / انا في البلكونة يا اسر

أسر بابتسامة / صباح الخير

سيلين بابتسامة/ صباح النور يا حبيبي

أسر / غريبة. أول مرة تصحي قبلي من مدة

سيلين/ مدة ايه هو اسبوع مافيش غيره

أسر / طيب ايه بقى اللي خلاكي تصحى بدري

سيلين بفرحة / اصلي حلمت ب بابا

أسر / بجد

سيلين/ اه والله. وحلم حلو.كنت انا لسه صغيرة في الحلم وهو ماسك ايدي وبنتمشى زي ماكنا بنعمل.

أسر / وايه كمان

سيلين/ بس كدة. هو الحلم كان قصير اصلا. لكن قحيت مبسوطة اوى.

أسر باسها من خدها / يارب دايما تكوني مبسوطة يا قلبي
صحيح هنروح للدكتورة الساعة كام

سيلين/ الساعة 4 هعدي عليك في الشركة ونروح

أسر / أن شاء الله

سيلين/ أسر ممكن اطلب منك طلب

أسر / أؤمري يا قلبي

سيلين/ لو طلع اللي في بطني ولد هسميه يوسف

أسر بابتسامة/ حبيبتي دي مش محتاجة تطلبيها. بس لو طلع بنت انت اللي هسميها ايه رأيك

سيلين/ أن شاء الله

أسر وهو بيبص في الجنينة / الظاهر محمود لسه ماخلصش ساعة الرياضة بتاعته

سيلين/ دا اتأخر النهاردة انا قاعدة من بدرى وماشوفتهوش قولت لو لقيته كنت هنزل بدل ما انا قاعدة لوحدي كدة

أسر / وماصحتنيش ليه طلاما انتي لوحدك

سيلين/ صراحة كنت هعملها لكن قلبي ماطوعنيش
أدخل انت بقى جهز نفسك وأنا هنزل لمحمود علشان واحشني وعايزة اتكلم معاه شوية

أسر بغيظ/ حبيبتي انا عارف انه اخوكي و كدة بس ياريت تراعي اني بغير.انا بستحمل وبسكت كتير لكن ماتزوديهاش علشان ما انفجرش فيكوا. ايه واحشك دي. انا بس اللي اوحشك وياريت مش كل ماتشوفوا بعض انتي وأخواتك تقضوها احضان ولا احضان المسافرين. مع انكوا عايشين في مكان واحد

سيلين بضحك / هههههههههه ياااااه كل ده شايله في قلبك يا اسورتي

أسر / اسورتك. امشي يا سيلين انزلي شوفي اخوكي امشي

سيلين/ امشي ولا انزل. ارسيلك على بر

أسر / انتي يا بت مالك كدة صاحية سخنة عليا اوى

سيلين بضحك / ولا سخنة ولا حاجة خلاص يا عم هريحك مني وانزل لاخويا

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في شقة سما

أول يوم من وقت ما سابت القصر تنام براحة واطمئنان علشان عارفة انه موجود معاها في نفس المكان

صحيت في ميعادها وفتحت الباب بهدوء وخرجت تشوفه لقيته نايم زي ماهو

دخلت تصحي نورسين علشان ميعاد المدرسة
وبعدين راحت المطبخ في هدوء وجهزت الفطار
ورجعت تاني ل نورسين علشان تجهزها
وبعد ما خلصت

سما بابتسامة / حبيبتي عندي ليكي مفاجأة حلوة اوى

نورسين/ بجد. ايه هى

سما / بابا برة جه بالليل علشان يشوفك لكن انتي كنتي نايمة ومارضيش يمشي إلا لما يشوفك ويصالحك ويقولك أنه بيحبك اوى ومش بيحب حد في الدنيا دي كلها زيك

نورسين / مامي انتي بتتكلمي جد ولا بتقولي كدة علشان ما ازعلش منه

سما / كدة يا نورسين بتكذبي مامي

نورسين/ لا يا مامي مش قصدي. انا اسفة

سما / طيب يلا اخرجي شوفيه على ما انا أحد شور واغير هدومي

نورسين / حاضر يا مامي

سما لنفسها / أهلا بيك يا نور حياتي في حرب الكيد العظيم


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close