رواية وقعت في حب ام لسان طويل الفصل الخامس 5 بقلم راندا علي
وقعت في حب ام لسان طويل 
صلوا على الحبيب
البارت الخامس
بقلمي /Randa Ali
لاقيت دكتور يوسف خلص المحاضره
ولقيت سليم بيرن عليا
كيان بتوتر / الو
سليم بعصبيه / دقيقه و تبقي قدامي وقفل
كيان روحت وركبت العربيه كان وشه زي الون اللاحمر كأنه هيو*لع
كيان / احم
سليم بيسوق بعضب
كيان بخوف / مكنتش اعرف ان شرحك كدا
سليم بكل غضب / كيان مش عاوز اسمع صوتك
كيان / لي وهو انا عملت اي
سليم بغضب شديد / اه فعلا معملتيش مسمعش نفسك لغاية منوصل احسن اقسم بالله العظيم اقوم اجيبك من شعر*ك




كيان كنت هم*وت من الخوف فسكت
وصلنا وطلعت اجري علي فوق وهو كان ورايا طالع دخلت
الشقه لاقيته قفل الباب وقلع الح"زام 
سليم بكل عصبيه / اول يوم ف الجامعه وتعملي كل دا
كيان بخوف جامد / اهدي بس ي سليم
سليم بكل غضب/ اهدي ف عي*نك انتي شرش*حتي
الدكتور وصحبتي
علي وحده لا وكمان بتراقبيني ي
بجاح*تك كان ناقص تعملي اي تاني 
كيان / اهدي بس هفهمك ثانيا الدكتور هو اللي كان غلطان
سليم طلع يجري وراها بلح*زام وهي طلعت تجري

سليم بعصبية وغضب / هو اللي غلطان انتي مس*حتي بي الكليه كلها وغلطان


Randa Ali.
جريت استخبيت تحت السرير ( تستاهلي عشان لسانك )
سليم بزعيق / اطلعي ي كيان وحياة ربنا مه*سيبك
كيان/ مش طالعه ي سليم (فكروني بخوخه وتفاحه)
سليم بغضب جامد /بقولك اطلعي ي كيان وربنا مهرح*مك


كيان ببرود /انا مالي انك معيد معايا ف نفس الكليه
تق*رفني كل شويه 
Randa Ali.
سليم بعصبيه /اقرف*ك وربنا ي كيان لاهنف*خك النهردا
احمدي ربنا مروما انا كان زمانك واخده رفد ورحمت ابوكي مهس*يبك ي كيان اخرجي ي بت 

كيان/ اللهي يارب متجوز طول حياتك مهطلع


سليم /ماشي ماشي ورحمت ابوكي مطالع خليكي كدا تحت السرير وادي قاعده ي انا ي انتي نهردا

بعدها باب الجرس رن
Randa Ali.
فرحت اوي كارما اكيد اللي جت هتنقذني
قام سليم ي فتح
قومت بشويش اسمعهم
سليم /انتي ؟ انتي بتعملي اي هنا
كارما بخوف /ا.ان.انا ا.ي.دا دكتور
سليم / انتي متوتره كدا علي طول بتعملي اي هنا
كارما/ هو انا غلطت ف العنوان صح
سليم بغضب وزعيق /كيااان وربنا مهس*يبك النهردا


لاور*يكي 


Randa Ali.
( هيمو*تك ي كيان كنتي عسوله والله ومضحكه الله يرحم )








طلعت اجري تاني تحت السرير

سليم / اطلعي بقولك اطلعي

كارما بعدم فهم /اي دا انتم عايشين مع بعض ازاي شكلي جيت ف وقت
غير مناسب
(فهمت غلط )

كيان بتسرع / استني ي خربيت*ك احنا اخوات لو مشيتي هيف*رمني



سليم /دا انا هوريكي وربنا


كارما بصدمه / اي اي اي دا اخوكي يعني اي
كيان/ وربنا اخوات تتخيلي القمر الكويت انا يبقي اخوها
ألبو*مه دا 


Randa Ali.
( الثقه عاليه ف نفسها )

سليم بغضب / انا بو*مه
ورحمت ابوكي مهس*يبك بردو
كارما من الصدمه صوتت / اخوات ينهار اس*ود

كيان /اهدي ي خربي*تك اخوااااااط
وربنا انتي فاهمه هاا 



سليم/ انا هطلع بس عشان صاحبتك لاكن وربنا مهعدي كل المص*ايب دي
وخرج

Randa Ali.
كيان/ احلفي أنه خرج
كارما/ والله خرج
كيان/ طيب اقفلي الباب بلمفتاح وتعالي نقعد
كارما راحت قفلته ونا طلعت من تحت السرير
كيان بوجع والم / حسبي الله ونعم الوكيل فيك ظهري اتك*سر



كارما بصالها بصدمه

( الصدمه وحشه علي البت) 



Randa Ali.
كيان / متتصدميش وتبصيلي كدا انا هفهمك احنا اخوات بس محدش يعرف وبكل ثقه/ اصلي بلا فخر ذاكيه وشاطره
وهو مش عاوز حد يقول اني بنجح بالكو*سه
وكدا ومتخفيش ي سطا
ميعرفش انك بتحبي ونتي بقي كدا زي الحلوه تيجي كل يوم عندي وهو بقي يت*نيل ويدبس
فيكي وهوبا بحبك
وهوبا يخطبك
وهوبا يت*نيل 

يتجوز واخلص من قرف*ه وتحكمه ومن خوفك وز*نك وعياطك
صلوا على الحبيب
البارت الخامس
بقلمي /Randa Ali
لاقيت دكتور يوسف خلص المحاضره
ولقيت سليم بيرن عليا
كيان بتوتر / الو
سليم بعصبيه / دقيقه و تبقي قدامي وقفل
كيان روحت وركبت العربيه كان وشه زي الون اللاحمر كأنه هيو*لع
كيان / احم
سليم بيسوق بعضب
كيان بخوف / مكنتش اعرف ان شرحك كدا
سليم بكل غضب / كيان مش عاوز اسمع صوتك
كيان / لي وهو انا عملت اي
سليم بغضب شديد / اه فعلا معملتيش مسمعش نفسك لغاية منوصل احسن اقسم بالله العظيم اقوم اجيبك من شعر*ك
كيان كنت هم*وت من الخوف فسكت
وصلنا وطلعت اجري علي فوق وهو كان ورايا طالع دخلت
سليم بكل عصبيه / اول يوم ف الجامعه وتعملي كل دا
كيان بخوف جامد / اهدي بس ي سليم
سليم بكل غضب/ اهدي ف عي*نك انتي شرش*حتي
كيان / اهدي بس هفهمك ثانيا الدكتور هو اللي كان غلطان
سليم طلع يجري وراها بلح*زام وهي طلعت تجري
سليم بعصبية وغضب / هو اللي غلطان انتي مس*حتي بي الكليه كلها وغلطان
Randa Ali.
جريت استخبيت تحت السرير ( تستاهلي عشان لسانك )
سليم بزعيق / اطلعي ي كيان وحياة ربنا مه*سيبك
كيان/ مش طالعه ي سليم (فكروني بخوخه وتفاحه)
سليم بغضب جامد /بقولك اطلعي ي كيان وربنا مهرح*مك
كيان ببرود /انا مالي انك معيد معايا ف نفس الكليه
Randa Ali.
سليم بعصبيه /اقرف*ك وربنا ي كيان لاهنف*خك النهردا
كيان/ اللهي يارب متجوز طول حياتك مهطلع
سليم /ماشي ماشي ورحمت ابوكي مطالع خليكي كدا تحت السرير وادي قاعده ي انا ي انتي نهردا
بعدها باب الجرس رن
Randa Ali.
فرحت اوي كارما اكيد اللي جت هتنقذني
قام سليم ي فتح
قومت بشويش اسمعهم
سليم /انتي ؟ انتي بتعملي اي هنا
كارما بخوف /ا.ان.انا ا.ي.دا دكتور
سليم / انتي متوتره كدا علي طول بتعملي اي هنا
كارما/ هو انا غلطت ف العنوان صح
سليم بغضب وزعيق /كيااان وربنا مهس*يبك النهردا
Randa Ali.
( هيمو*تك ي كيان كنتي عسوله والله ومضحكه الله يرحم )
طلعت اجري تاني تحت السرير
سليم / اطلعي بقولك اطلعي
كارما بعدم فهم /اي دا انتم عايشين مع بعض ازاي شكلي جيت ف وقت
كيان بتسرع / استني ي خربيت*ك احنا اخوات لو مشيتي هيف*رمني
سليم /دا انا هوريكي وربنا
كارما بصدمه / اي اي اي دا اخوكي يعني اي
كيان/ وربنا اخوات تتخيلي القمر الكويت انا يبقي اخوها
Randa Ali.
( الثقه عاليه ف نفسها )
سليم بغضب / انا بو*مه
كارما من الصدمه صوتت / اخوات ينهار اس*ود
كيان /اهدي ي خربي*تك اخوااااااط
سليم/ انا هطلع بس عشان صاحبتك لاكن وربنا مهعدي كل المص*ايب دي
وخرج
Randa Ali.
كيان/ احلفي أنه خرج
كارما/ والله خرج
كيان/ طيب اقفلي الباب بلمفتاح وتعالي نقعد
كارما راحت قفلته ونا طلعت من تحت السرير
كيان بوجع والم / حسبي الله ونعم الوكيل فيك ظهري اتك*سر
كارما بصالها بصدمه
Randa Ali.
كيان / متتصدميش وتبصيلي كدا انا هفهمك احنا اخوات بس محدش يعرف وبكل ثقه/ اصلي بلا فخر ذاكيه وشاطره
