رواية وقعت في حب ام لسان طويل الفصل السادس 6 بقلم راندا علي
وقعت في حب ام لسان طويل 
صلوا على الحبيب
البارت السادس
بقلمي /Randa Ali
كاتبة المسقبل
راندا علي
كارما بصدمه زي مهي / يعني هو اخوكي بجد
كيان / اه بس ولا ليا علاقه بي


كارما ضحكت


كيان / ي قمر انت علي ضحكتك


كارما / بس ي مجنونه
كيان / مجنونه ومالوا بس عسل وسكر وقمر

Randa Ali.
( مش بقولكم كيان عندها ثقه عاليه ف نفسها اوي )
كارما / اه جدا ونا اقول كان بيدافع عنك ف كل حاجه النهردا لي
كيان / طبعا مش اخويا
لو مش يدافع عني يدافع عن مين دا انا كنت عملتو شاورما فراخ
مش لحمه لان بحب الفراخ اكتر 





كارما بضحك / اه طبعا كنتي هتعملي شاورما حتي كنتي من خوفك مستخبيه تحت السرير





كيان بحزن / بلاش تعايرني ي سيد



ضحكت كارما



كيان / لا نقوم نحضر الأعداء هتتغدي معانا
كارما بتسرع / لاا مش هقدر
كيان / عوزاني اذاكر من غير اكل كنت ام*وت

يلا قدامي علي المطبخ
Randa Ali.
و روحنا نجهز الغداء
جت ماما المطبخ/ بتعملي اي
كيان / بجهز الغداء ي ماما نسيت اعرفك كرمله صحبتي
اقصد كارما
صحبتي الجديده ودي ماما ي كارما وصحبتي مش امي وبس
كارما بابتسامة حب / ربنا يخليكم لبعض
الام / سلمت علي كارما وحضنتها زي القمر
كارما / ربنا يخليكي ي طنط دي عيونك اللي قمر
وجهزنا الاكل علي السفره
Randa Ali.
كيان بمكر/ خدي ناولي طبق المكرونه دا ل سليم اصل بيحبه اوي ونا بخاف أقرب منه





سليم بغيظ / لا ي راجل
كيان / لا انا بنت مش راجل



سليم بعصبية / يارب صبرني
كارما مدت أيدها
سليم ابتسم / واخد الطبق شكرا
كارما ابتسمت
وخلصنا اكل
دخلنا الاوضه نذاكر
Randa Ali.
كارما / نذاكر مادة دكتور يوسف لان مش ط*ايقك
كيان بخنقه/ ياااااه حرام عليكي هو انا اخلص منه ارجع البيت اذاكر الماده بتاعته لي كدا



كارما بضحك / لازم نذكرها لان مش ط*ايقك
كيان / ي شيخه اتن*يلي دا تحسي مش ط*ايق نفسه وبيمشي ورايا عشان يمسكلي اي غلطه
كارما / ودي حقيقه ي كوكو
كيان /طيب هروح اعمل نسكافيه عشان نركز
كارما/ مش عاوزه اتن*يل اشرب اتن*يلي نذاكر
كيان بخنقه / اووووف مش عاوزه اتن*يل أذاكر
كارما/ الحمدلله هتسقطينا
Randa Ali.
كيان بزعيق / نسقط اي ي ماما احنا لسه اول السنه

كارما / لااا كدا كتير انا ماشيه



كيان شدتها لا استني احنا مش هنذاكر
ف متروحيش
كارما / ي سلام لا والله انا جايه عشان نذاكر ف لو مش هنذاكر هروح
كيان / لا هنتسلي

كارما / إزاي
كيان بكل مرح / هنغني








كارما بصدمه / Watt
كيان / بطلي رخامه بقي يلا واحد اتنين تلاته



كيان /قلبي دق تلات دقات
لما افتكر الذكريات انتي يابت ست البنات
منجايه سكرايه ع الواتساب بتقولي قلبي 




خليك هنا بقا قاعد جنبي
قولت بحبك مهو مش زنبي اصل انتي جوايا 










Randa Ali .
ومره وحده لقيت سليم فتح الباب ودخل
سليم بزعيق /حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ي كيان

صوتك ي قر*ف 
يقر*ف صوتك وح*ش 
وحش*ش*شش 





كيان بغضب / ايييييي انف*جرت وح*ش
وح*ش ثانيا مش انا ورميت علي كارما المشط
كيان ببراءه/ دي كارما مش انا



كارما بصدمه / لا لا لا والله مانا دي هي وربنا
سليم بغضب وزعيق / بسسس
انا رايح اكمل شغلي انتم الاتنين وربنا لو سمعت نفس لوحده منكم لاخليها تسقط وتعيد السنه طول العمر 






وطلع
كيان بغيظ / ربنا علي المفتري
كارما بخوف / الحقي هو بجد كلامه


كيان بمرح / لا هزار هتجبولي شلل


كارما بغيظ/ انتي اخته انا ايش دخلني


كيان / بكرا تبقي مراته


كارما بفرحه / ياااارب
كيان / واقعه اوي



كارما ض*ربتها ف راسه
Randa Ali.
كيان بمرح وبرود/ احب ابشرلك أنك هتت*نفخي

كارما بعياط / حسبي الله ونعم الوكيل فيكم انا مالي بس


وكان مالكم بس يلا نذاكر 

كيان / امري ل الله يلا نذاكر
وقعدنا متنحين احنا الاتنين





كيان / انا مش فاهمه حاجه خالص
كارما / مش الاخت بردو دحيحه
وبتطلع من الاوائل بردو
Randa Ali.
كيان / ايوا بس فعلا مش فاهمه حاجه
كارما / بصراحه ونا كمان حاسه اني مت*خلفه شويه

كيان بجديه / خلصانه هو الواحد بيروح لي اي ف مواقف دي







كارما بخوف / اوعي تقوليلي






كيان / سوسو حبيب اخته
بس مره دي انتي اللي
هتروحي تخبطي زي الحلوه علي اوضته لان هو حالفلي ومش طاي*قني
صلوا على الحبيب
البارت السادس
بقلمي /Randa Ali
كاتبة المسقبل
كارما بصدمه زي مهي / يعني هو اخوكي بجد
كيان / اه بس ولا ليا علاقه بي
كارما ضحكت
كيان / ي قمر انت علي ضحكتك
كارما / بس ي مجنونه
كيان / مجنونه ومالوا بس عسل وسكر وقمر
Randa Ali.
( مش بقولكم كيان عندها ثقه عاليه ف نفسها اوي )
كارما / اه جدا ونا اقول كان بيدافع عنك ف كل حاجه النهردا لي
كيان / طبعا مش اخويا
كارما بضحك / اه طبعا كنتي هتعملي شاورما حتي كنتي من خوفك مستخبيه تحت السرير
كيان بحزن / بلاش تعايرني ي سيد
ضحكت كارما
كيان / لا نقوم نحضر الأعداء هتتغدي معانا
كارما بتسرع / لاا مش هقدر
كيان / عوزاني اذاكر من غير اكل كنت ام*وت
Randa Ali.
و روحنا نجهز الغداء
جت ماما المطبخ/ بتعملي اي
كيان / بجهز الغداء ي ماما نسيت اعرفك كرمله صحبتي
كارما بابتسامة حب / ربنا يخليكم لبعض
الام / سلمت علي كارما وحضنتها زي القمر
كارما / ربنا يخليكي ي طنط دي عيونك اللي قمر
وجهزنا الاكل علي السفره
Randa Ali.
كيان بمكر/ خدي ناولي طبق المكرونه دا ل سليم اصل بيحبه اوي ونا بخاف أقرب منه
سليم بغيظ / لا ي راجل
كيان / لا انا بنت مش راجل
سليم بعصبية / يارب صبرني
كارما مدت أيدها
سليم ابتسم / واخد الطبق شكرا
كارما ابتسمت
وخلصنا اكل
دخلنا الاوضه نذاكر
Randa Ali.
كارما / نذاكر مادة دكتور يوسف لان مش ط*ايقك
كيان بخنقه/ ياااااه حرام عليكي هو انا اخلص منه ارجع البيت اذاكر الماده بتاعته لي كدا
كارما بضحك / لازم نذكرها لان مش ط*ايقك
كيان / ي شيخه اتن*يلي دا تحسي مش ط*ايق نفسه وبيمشي ورايا عشان يمسكلي اي غلطه
كارما / ودي حقيقه ي كوكو
كيان /طيب هروح اعمل نسكافيه عشان نركز
كارما/ مش عاوزه اتن*يل اشرب اتن*يلي نذاكر
كيان بخنقه / اووووف مش عاوزه اتن*يل أذاكر
كارما/ الحمدلله هتسقطينا
Randa Ali.
كيان بزعيق / نسقط اي ي ماما احنا لسه اول السنه
كارما / لااا كدا كتير انا ماشيه
كيان شدتها لا استني احنا مش هنذاكر
كارما / ي سلام لا والله انا جايه عشان نذاكر ف لو مش هنذاكر هروح
كيان / لا هنتسلي
كارما / إزاي
كيان بكل مرح / هنغني
كارما بصدمه / Watt
كيان / بطلي رخامه بقي يلا واحد اتنين تلاته
كيان /قلبي دق تلات دقات
لما افتكر الذكريات انتي يابت ست البنات
خليك هنا بقا قاعد جنبي
Randa Ali .
ومره وحده لقيت سليم فتح الباب ودخل
سليم بزعيق /حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ي كيان
كيان بغضب / ايييييي انف*جرت وح*ش
كيان ببراءه/ دي كارما مش انا
كارما بصدمه / لا لا لا والله مانا دي هي وربنا
سليم بغضب وزعيق / بسسس
وطلع
كيان بغيظ / ربنا علي المفتري
كارما بخوف / الحقي هو بجد كلامه
كيان بمرح / لا هزار هتجبولي شلل
كارما بغيظ/ انتي اخته انا ايش دخلني
كيان / بكرا تبقي مراته
كارما بفرحه / ياااارب
كيان / واقعه اوي
كارما ض*ربتها ف راسه
Randa Ali.
كيان بمرح وبرود/ احب ابشرلك أنك هتت*نفخي
كارما بعياط / حسبي الله ونعم الوكيل فيكم انا مالي بس
كيان / امري ل الله يلا نذاكر
وقعدنا متنحين احنا الاتنين
كيان / انا مش فاهمه حاجه خالص
كارما / مش الاخت بردو دحيحه
Randa Ali.
كيان / ايوا بس فعلا مش فاهمه حاجه
كارما / بصراحه ونا كمان حاسه اني مت*خلفه شويه
كيان بجديه / خلصانه هو الواحد بيروح لي اي ف مواقف دي
كارما بخوف / اوعي تقوليلي
كيان / سوسو حبيب اخته
