اخر الروايات

رواية امتلكني الغول الفصل الرابع 4 بقلم أميرة محمد

رواية امتلكني الغول الفصل الرابع 4 بقلم أميرة محمد 



                                              
اتفاعلو ياحبايب قلبي بنجمه وكومنت حلو منكم لاختكم أميره بحبكم في الله يااحلي اخوات في دنيا 
💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓

110


الفصل ٤

+


أم ثروت : اخرسي يابت آنتي كمان ليكي عين تتكلمي انتي ٠تاخدي بل الجزمه وتسكتي 

78


اتفاجات أم ثروت من سمر للي كانت علي طول طيبه وبتخاف منهم واتكلمت بصوت عالي ومسكت أم ثروت وقعتها علي كرسي الركنه نزلت فيها ضرب قرب ثروت يحوشها عن امه  بص بدر وحنين لبعضهم شدو السجاد

94


 وابوهم لسه هيتحرك وقعوه علي الارض ولفو السجاده عليه وجري بدر وحنين وقعدو علي أبوهم هو علي الارض واتكلم بدر وهو بيشجع امه : ايوه كمان الله عليكي ياماما كمان يابطله  حنون بضحك : ههه ايوه يامامتي اديها كمان انتي بطلتي ياماما رغم إن سمر انتهزت الفرصه ضربت أم ثروت لكن كلام اولادها كان بيضحكها من جواها علي جنون اولادها 

82


خلصت سمر بعدت بعد ما بهدلت أم ثروت وضربتها بكل قوتها وبصت لبدر وحنين للي قاعدين علي أبوهم وهو بيصرخ فيهم يقومو واتكلمت مع اولادها : قومو من عليه يا أولاد يلا كل واحد فيكم يدخل تلمو هدومكم وكتابكم وكل

+


 حاجه تخصكم هنا بصت لجوزها بقوه : إسمعني كويس عشان انا خالص جبت أخري وفاض بيا وعني كمان واستحملتك كتير اووي وقول عشان العيال اولادي يتربو في بيت أبوهم لكن اصلا إنت وجودك زاي عدمه انا الام والاب وانا كنت غلطانه من البدايه اني دوست علي نفسي

86


 واستحملت لاه ده انا كنت بربي عند ابني وبنتي عقده منك هيطلعو عندهم عقده من ابوهم هضر اولادي لكن بما اني انا للي بصرف واشتغل واربي واعمل ادوي واسهر لما يكون فيهم تعبان يبقي انتا تطلقني الطلقه الاخير لانك كنت مطلقني طلقتين قبل كده وعشان اريح ضميري : هسالك سوال بسيط واجابتك هتحدد 

107


ممكن تعرفني بنتك حنين عندها كام سنه طيب في في سنه كام في المدرسه بتحب ايه بتكره ايه بتخاف من ايه عندها حساسيه من ايه همممم 

+


بدر ابنك عندو كام سنه طيب في سنه كام في مدرسه ايه وبيطلع من الاوائل ولاه بينجح عادي طيب هويته المفضله كل يوم ايه هي وقدر تقولي 

133


سكت ثروت اقدمها واتكلمت بتهكم : طبعا مش عارف لكن لو سالتك عن فلان هتقولي تفاصيل حياته من كتر اقعدتك في القهوه ومع الصايع والفاشله للي زايك

+


اخر الكلام ارمي عليا يمين الطلاق ولاه قسمنا بالله هقدم فيك شكوه وعيالك اطفال بريئه شاهدين وهرفع اليك قضيه خلع هخلعك بكل سهوله وهخلي منظرك اقدم المنطقه كلها زباله مخلوع 

+


بصلها ثروت بغل :تمام انا اصلا مش عايزك بكره اتجوز واحد  احلي واجمل منك ست ستك ياحلوه يلا اخدي عيالك غوري من هنا انتي طالق مني بثالثه غوري يلا 

113



         
اتوقع انها هتعيط لكن اتفاجاء لما سمر رفعت ايديها لربنا وضحكت وقالت الحمدالله يارررب أنا رضيه بكل للي عطهولي عوضني ياررب في اولادي مش عايزه اكتر من كده  والله  ودخلت جات تلم هدومها دخل عشان يمنعها لكن

144


 اتفاجاء لما قالتلو انا مش عايزه حاجه منك ولاه من بيتك انا هاخد بس لبسي من هنا هو إنت أصلا مخلي حاجه البيت واخدت لبسها ولبس عيالها وكتابهم وكل حاجه ليهم وطلعت من البيت وراحت علي بيت أبوها الرجل الطيب العجوز خبطت واستنت لحد ما ابوها يفتح فتحلها الباب ودخلت

+


 سمر بعيالها وقعدت وقعد جنبهم ابوها بفرحه بنته واولادها شويه جات اختها الوحيده مرفت وفرحت بوجود اختها اولاد اختها حبايب قلب خالتهم واتكلم ابوها بحسن نيه : عاملين ايه يا سمر وحماتك وجوزك عاملين ايه 

107


سمر بهدوء:انا تطلقت يابابا ودي اخر طلقه خالص وانا للي طلبت اطلق منه 
ابوها بصدمه : اتطلقتي ليه يابنتي كنتي صبرتي واستحملتي عشان خاطر عيالك يكونه في حمي رجل 
سمر اتكلمت بغلب وقهر في قلبها: في حمي ابوهم هو فين ابوهم ده يابايا ده معرفش حاجه عن عيالو ده يابايا عمرو ما حضن حد فيهم عمرو ما حن عليهم عيالي بدات نفسيتهم

+


 تتعب يابايا بدوء خالص يكبرو ويفهموا كل حاجه يبقي لما افضل علي زمته هو انسان فاشل بيضربني كل كبيره وصغير ويهني كانه اشترني اشتغل واصرف علي عيالي هو ولاه اكنه موجود يبقي انا اولي بعيالي طلامه انا الام والاب علي الاقل

+


 هيتربو تربيه سويه مش هيشوفو امها بتتصرب وتتهان مش هيشوفو امهم ضعيفه لو فضلت مكمله بنتي دي هتطلع ضعيفه زاي وهتتمرمت زاي لما تكبر تتجوز ابني هيكون عنيف لانه طلع شاف العنف من ابوه انا بنجد عيالي قبل اي حاجه 

103


ابوها : براحتك يابنتي دي حياتك وانتي ادري بيها يلا قومي اعملو اكل كلو ودخلي نامي انتي وعيالك 

+


دخلت سمر اوضتها ومعها عيالها اخدت دش دافي واكلت لاول مره بنفس مفتوحه ونامت واخدت عيالها في حضنها لاول مره تنام مرتاحه 

121


تاني يوم قامت سمر بنشاط اخدت عيالها للمدرسه وراحت هي المصنع وهي مبسوطه ركبت الاتوبيس وراحت قعدت في كرسي جنب بنت اسمها طاهره وقعدت تتكلم معها وتضحك من قلبها فعلا اتفاجات فاتن بتصرف سمر واتفاجات انه مش باين عليها اي ضرب او انها مضايقه او حزينه او تعبانه 

116


وصلو المصنع ودخلت سمر وبدات توزع عليهم الشغل وتشرف عليهم طول الوقت في مكتب المصنع نلقي بطلنا واقف اقدم الازاز وعيون مثبته عليها وماسك فنجان القهوه في ايدو بسبب الارهاق وصداع من قلت النوم مقدرش ينام من تفكيرو فيها طول الليل ومش عارف هي عملت ليه ايه خلتو مش عارف يوقف تفكير فيها رغم إن عمر ما مافي واحده خلته ينشغل ويفكر فيها كده كان بيعاتب نفسه زاي يفكر فيها وهي متجوزه 

128


شويه بعتلها تروح عندو المكتب وعمل نفسه مشغول في الورق الشغل عشان ميخلهش تلاحظ انه بيبصلها دخلت سمر وقلبها بيرتعش من الارتباك ومتعرفش ليه خايفه خبطت علي الباب وسمعت صوته الرجولي بيقولها ادخلي 

+


دخلت سمر جوه المكتب واقفت اتكلم هاشم للي رفع عيوني ثواني بصلها كانه بيشوف مين للي دخل ونزل عيونه تاني هو قلبه عامل يدق بعنف عامل زاي المضخه في صدره في حضورها فقط واتكلم : اهلا يا مدام سمر عايز من حضرتك انتي وعمي مسعود هتمسكو المصنع ده لحد ما ارجع هغيب كده فتره اسبوعين وفي الفتره دي هكون شوفت مدير باذن الله عمي مسعود معاكي هيعملك كل ده هاشم بيتكلم وهو عيونه في الورق 

87


سمر باستغراب : بس انا معرفش إشتغل الشغل ده غير ليه انا بذات من ضمن كل المصنع أكون المديره انا معايه ثانويه مش معايا أي شهادات جامعيه 

+


رفع هاشم عيونه عن الورق وبصلها : اولا يا مدام سمر مش محتاجه شهادات جامعيه انتي بس محتاجه تفهمي الشغل 
كويس ومتقلقيش عمي مسعود معاكي 

+


سمر بارتباك : لكن دي مسئوليه انا مش عارفه هكون اقدها ولاه لا .................
بقلم اميره محمد

56


انتظروني نعرف مع بعض للي هيحصل يا احلي اخوات في دنيا مستنايا تعليقاتكم ورايكم وتوقعتكم للي بجد بتفرحني ياحبايب قلبي وشكرا لكل للي قراء ليا ومتابعني وبيشجاعني اكمل واستمر بجد شكرا ليكم يااحلى بنات بحبكم في الله يااحلي اخوات في دنيا 

61



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close