رواية في وكر الفهد الفصل الثامن 8 بقلم توتا مصطفي
فهد:متعمليش شاي
رفا لفت عشان ترد عليه لكن لقت وشها قريب من وشو: ها ليه
+
فهد:قهوه
رفا: مبعرفش اعمل قهوه ولو سمحت خمسه سنتى عشان النفس
فهد:نفس ااه قولتيلي ماشي ماشي..... وخرج
+
عدت الايام مع نكش فهد لرفا مره باستفزاز ويضحك عليها ومره يقرب منها ويكسفها ويعبر علي حبو ليها بطريقه غير مباشره اهتمامو الي حبتو رفا وحست انها طايره فوق قاعده علي الكنبه وبتفكر ف كلام فهد الحلو ليها
+
: يساتر يارب
وتين: بتقولي كدا لي
+
تيان: بشوف برق بيعمل كد
وتين: عشان حرمة البيت عشان لو مش لابسه تلبسي
تيان: ونا هكون قالعه مثلا
+
وتين: كنت هقول لو مش لابسه طرحه بس جاتني لحظة ادراك انك ماشيه بشعرك
ايه: مخلاص انتي وهي
+
تيان: وانتي مقطعه الخمار من كتر لبسك ليه
وتين: بصي مالها دي مبلمه كد
تيان: تعالي
+
ايه: متخضوهاش تقريبا بتبوس فهد ف خيالها
قربو منها ولسا رفا مخدتش بالها شوحت وتين بايديها ورفا ف دنيا تانيه خالص
+
وتين: الحل الاخير
التلاته: رفاااااااااااااااا
رفا بخضه: اعوذ بالله من الشيطان الرجيم انصرفو بق بتيجو ف اوقات غلط
+
ايه:اوعااا
تيان: اي فهد دخل عليكي فخيالك
رفا: ي قليلة الادب يوسخه يلي متربتيش
وتين: سرحان ف ايه يبطل
+
رفا: فهد
تيان: كنت عارفه انك حبيتيه
ايه: عشقاااه
+
رفا بكسوف: مش عارفه بس بحس الوقت منغيرو ممل واهتمامو بيا طول اليوم بيديني كده طاقه
تيان: ايه ده فهد بيهتم
+
رفا: ايوااا البس اي ملبسش اي ارجع الساعه كام طريقتو معايا وطريقتو مع الناس حنية الدنيا كلها بحسها فيه ومع الناس قاسي قربو مني وكلامو الحلو طول منا رايحه وجايه ف البيت حاسه اني معجبه بيه
+
وتين: عليا برضو دا انتي هيمانه فيه
رفا بكسوف: معرفش بق
: متعرفوش اي
+
تيان: سلام قولا من رب رحيم
فهد بهدوء:ايه جابك انتي وهي
وتين: طب والله لامشي خليني اشوفك ف بيتنا يشحات الطعميه
+
فهد ببرود: شحات طعميه ااه امشي يابت
+
مشت وتين ووراها علطول تيان او فهموهم انهم مشيو لكنهم مستخبين علي طرف الباب حط فهد الاكياس الي ف ايدو علي السفره وجيه عند رفا حضنها وباس دماغها
+
فهد: اتاخرت يبابا
رفا بكسوف: يعني مش كتير
وتين بهمس: دول اتجوزو
2
تيان بهمس: لا معتقدش كنا سمعنا صوتها
وتين بهمس: ابووووه
فهد: صوتكم عالي
+
اتخضت وتين ووقفت: بنطلونها علق ف الباب شديه يتيان شدي
تيان: بشدد اهوو طلع يلا سلام عليكم
+
ضحكت رفا علي هبلهم ورجعت بصت لفهد: جايب ايه
فهد: يستي جايب الي قولتي عليه امبارح كلوووووو
رفا: بتهزرررررر جبت المارشيملو
+
فهد حط ايدو ع كتفها وقربها ليه: مرشيملو والنوتيلا والشيبسي والمصاصه الي جواها لبانه الي هتموتي عليها وحاجات تاننيه جبتهالك كتير كمان انت توؤمر يعسل
رفا:شكراااا بجدد
+
فهد: ششش اتفقنا مفيش شكرا
رفا: استني اجيب المشميشو
فهد: مشميشو اي مجبتش ده انا
+
رفا بضحك: المرشيملو طب
فهد بضحك: طيب يختي هاتيه
+
جابت رفا كيس المرشيملو وفتحتو ومسكت واحده بسنانها ومسكت واحدها مدتها لفهد بصلها فهد وبص لبوقها وقام واخد نص الي فبوقها ورفا واقفه متصنمه
فهد:طعمها حلو
+
رفا بتوتر: ااه اوي
فهد بخبث: اوي
رفا: ااه
+
فهد: اااه يابااا خشيي هاتيلي مايه بدل والمصحف بصي هاااه اهو قولتلك يلاا
رفا بعدم فهم:اي الطلاسم دي
فهد بضحك:قومي هاتي مايه
رفا: حاضر
+
دخلت رفا جابت المايه وهي راجعه لقتو قاعد وبيولع سجاره وقفت وسرحت فيه وهمست
رفا:ساعات الواحد بيتمني يكون سجاره........المايه
فهد: البسي عشان هننزل
+
رفا: فين
فهد: هخطفك يعني
رفا: مش القصد
+
فهد:الناس جايه م العمره اخلصي
رفا: ها
فهد:هااا ايه هاا ايه انتي بلمه طيب
+
رفا:متسكت بق
فهد: هخخخخخخخ متسكت اتقالي متسكت هخخخ يناااااس
رفا بلطف: سورى
+
فهد: اووووف روحي يلااا
"تحت كانو كلهم متجمعين عشان يستقبلو المعتمرين وتيان حاطه سجادة الصلاه علي راسها ولابسه السبحه ف ايديها" تيان: امي جااتت امي جاتتتت لولولييييي عند بيت ام تيان هاي هاي والشجره معرفش ايه لوللولي
1
بخيته: يهبله يبت الهبله امك جات من عمره مش من ديسكو ولا ديزني لاند يروحمك
+
تيان: هشرب من زمزم هشرب من زمزم امي جابتلي اسدال جديد لولولي
برق لتيام: يسطا دي جايبنها منين
+
تيام: تحت الكوبري
برق: منا بقول كده برضو
تيام راح شايل السجاده من عليها وقلعها السبحه ومسك ايديها: اهمدي بق
+
وتين: اختك جابت العار يسطا
تيام: بس يخرا ملكيش دعوه بيها
تيان: هقهقهقهقهقهق انكتمي بق
+
برق:ايوا ايوا عر*صلها عر*صلها
تيام: هخخخخخخخخخخخخخ هعر*ص لاختي يابن الم****اكه
+
برق:خلي امك تيجي يم***ناك ونا هوريك
وتين: انتووو اييي مبتبطلوش الالفاظ الزباله دي راعو اننا اطفال مينفعش كده يوه
+
برق: يوه
تيام بضحك: يوه يبرق بقاا
برق بضحك: هههههههههه علق وربنا
تيان بصراخ: امييييييييييي وصلتتتتتتتتتت
+
تيام: وطي ديك ام صوتك
تيان: امي يعم
وتين: روديييييييييي
+
تيان: ماماااااااعععععععع
بخيته: اختك اتحولت
تيام: متحوله من بدري وبعدين يبخيته الله يباركلك متقوليش اختك دي بتعصبني
بخيته:متتعصب ولا تغور نمالي
تيام:هغور
3
: وحشاني يماما
تيان: وانتي اكتررر
بخيته: قولي عمره مقبوله لامك اهرى ب اي حاجه.... تعالي ي سالي يختي عمره مقبوله يحببتي
+
سالي: امين يبارك يحببتي
: سوسو
سالي: فهوده
+
فهد: دعيتيلي يسوسو
سالي: اومال يواد هو نا هنساك
ريناد: ونا دعيتلك ربنا يهديك انا ومحمد
فهد: تصدقي حبيت واتجننت
+
محمد: اوباا لا احنا ندخل وتحكيلي
برق: حمدالله علي السلامه يمحما عمره مقبوله ان شاءلله
محمد: احترامك ده هيخليني ارجع وادعيلك من قلبي
برق: اي يسطا ده بتدعيلي من ورا قلبك
+
محمد: بهزر معاك يغشيم
بخيته: بطلو كلام يلا علي فوق
+
طلعو لشقه محمد اخو برق وقعدو كلهم ودا كلو محدش كان ملاحظ رفا الي كانت طول الوقت ورا فهد بس بسبب ضخامته وحجمها محدش لاحظها الا لما طلع فهد وراح يقعد وهي قعدت جنبو
+
تيان: بسم الله الرحمن الرحيم طلعتي منين
وتين: لسا شيفاها
رفا: جيت مع فهد
+
ريناد: رفاااااا
رفا بابتسامه: رودييييي حمدالله على السلامة عمره مقبوله يروحي محمد حمدالله على السلامة
محمد: الله يسلمك
+
ريناد: تسلمي يقلبي جيتي امته
تيان: يختي دي عندنا بقالها كم يوم واتاريه دلوقتي جات مع فهد ومحدش شافها
+
ريناد بخبث: مع فهد قولتيلي
فهد: هاااا ايهههه هتحفلو ع البت لا
محمد:صحبيييي
+
فهد: هاااا
محمد: يصحبيييي
فهد: فاهمك
محمد: كويس بالليل بق
+
فهد:لا مش فضيلك بالليل انا ورايا مشوار
برق بفضول: مش عايزه اعرف بس هروح يعني هروح عشان اعرف
+
وتين: حشري
برق: ااه وبتحشر ف حاجات ديقه اوي هعرفهالك بعدين
وتين: يعني اي
+
برق: قولتلك هعرفهالك بعدين
محمد:استغفر الله العظيم لسا جاي من عمره والله
تيام: هخخخخخ اضربني بالقفا لو فضلت محترم نفسك
اثير: ده بالليل حفله
+
محمد: يابن العر*ص انت وهو مخلاص
اثير بضحك: قولتلك
ريناد:انتو سبب فساد جوزي
اثير: ده جوزك عاقل ااه بس صايع من تحت لتحت ده عقل ع كبر
+
ريناد: بس يالا
وتين: روقتلك بيتك اشكريني
ريناد:اموااااه
وتين: قرف يقرفك
+
تيان:امااااا فين الاسدال اماااااااااااااااا
سالي: ايه يبنتي ايه
تيان: متردي طيب
+
سالي: منا رديت
تيان: متجيبي الاسدال يمااا وعايزه اشرب انا ايوه ياض ي اثير مش المفروض اهلك يجيو
اثير: اتاريها لسا هيقعدو ف السعوديه ويه وبعدين يجو
تيان بغمز: شهر عسل متاخر
تيام: تياان
+
تيان: سكت اهووو بس مقولتش حاجه
فهد: يلا عايزين حاجه
محمد: علي فين
+
فهد: مشوار كده هخلصو وارجع
محمد: الله يسهلك
فهد مد ايدو لرفا: يلا يبابا
رفا: فين
فهد: مفاجأة
+
محمد: بلاش يسطا عيال
ريناد: محمددد
محمد: قبلوووو يناااس
فهد بضحك: عم الممحون سلاام
محمد: يلا يبابا ده اي يابن المرا
فهد: حب
+
بخيته بهمس لبرق: دول حبو بعض بجد يولا
برق بهمس: وبدون اي تدخل مني
بخيته: احلف
برق: وحياتك يخالتي
+
بخيته: لو عطست هتبقا كداب ياض
برق: عيب عليكي ده لو كحيتي اديني بالشبشب... حبيبي يفهد
+
فهد: حبيبك ااه
سالي: رفا يحببتي متأمنيش للواد ده وسخ عرفاه
+
فهد بص لرفا وضحك: شوفتي بيحبوني ازاي حب الناس نعمه
رفا بضحك: ههههههههههه ااه شايفه
فهد: يلا بينا
رفا:ماشي
+
نزلو الاتنين سوا وركبو العربيه فهد فضل سايق كتر وكل م رفا تسالو رايح علي فين يقولها استنى وهتعرفي لحد م وصلو منطقه راقيه ونزل فهد
+
وفتحلها الباب حاولت تخبي اعجابها بالحركه دي والاهتمام ده ومسك ايديها وطلع شقه وفتح الباب ودخلو
+
رفا:................
+
رأيكم ودعمكم يهمني
+
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
+
بقلم: توتا مصطفى
+
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
+
س س س س سلاااااااام 🎀
+
