رواية في وكر الفهد الفصل الثاني والعشرين 22 بقلم توتا مصطفي
وتين: عريس مين
ايمن: برق يبنتي مالك اتحولتي
وتين: قبل م تقرا فاتحه ولا تلبسو شبكه ليا شروط ولا اي يخالتي
+
عديله: حقك يبنتي
برق: حق مين يام حق وتين لحد دلوقتي ساكت انجزي ربنا يهديكي وتعالي
+
وتين: ليا شروط
برق: ههخخخ هتتشرطي عليا
وتين: احمم ليا طلبات
+
برق: اطلبييي اطلبيييي
وتين: بس تفهمني يبرق
برق لما سمع اسمه من شفايفها لان ونظراته بقت كلها حنيه: اتكلمي
+
وتين قعدت قدامه بكل ثقه جنب ابوها وفعنيها قوه وثقه قالت بنبره جديه: قبل م اقولك موافقه ولا لا عايزه اقولك كام حاجه عشان ابقا واضحه من الاول
+
برق مظهرش اي ردت فعل سابها تكمل
وتين: انا عمري م هكون واحده ف البيت اطبخ
+
وانضف واسكت لا انا واحده عندي طموح عالي عايزه اكمل دراستي وعايزه اشتغل وعمري م هتنازل عن طموحى بس عشان اكون زوجه....... سكتت شويه وبعدين اكملت
+
وتين: الثقه دي يبرق مش حاجه بنبنيها بعدين دي لازم ولازم تبقا موجوده دلوقتي والكرامه يبرق كرامتي خط احمر ولو حسيت ف يوم ي ابن الناس هتهين كرامتي ف لا كل واحد من طريق
+
برق فضل هادي وبصلها بنظره فخر وانها لسا زي م هي البت الي حبها بشخصيتها القويه وثقتها الزايده قدام اي حد اخيرا قال: شغلك ده هيبقا معايا قبل م اتقدملك كتبت شركتي ب
+
اسمك اما كرامتك يوتين من كرامتي ولو يوم فكرت اهينك كده هكون بهين نفسي بس بعد ده كلو هل هتستحمليني وتبقي جنبي
+
وتين بنظره كلها حب: هبقا ليك اقرب من اي حد تتخيله
برق: احح يناااس اقرووو اخلصوووو
+
قرو الفاتحه ولبسو الخواتم والبيت كان كله صوت ضحك وفرحه مالييه المكان باقي الشباب حضرو بس متاخر شويه
برق قرب من وتين ووشه منور:اتقفشتي رسمي اهو مفيش رجوع يروحمك
+
وتين ضربته بكوعها بخفه وقالت: ايه ياعم ده هو نا غصباك
برق: تؤ ولا تعرفي يابت ايمن
+
بخيته: يخواااتي ع العرسان القمررر
وفجاه دخل فهد لابس اسود ف اسود دخل سلم ع الكل وقعد جنب برق
+
برق: جيت كنت فين يعرص
فهد: كنت بريح
برق بخبث: انهي راحه
+
فهد: مخلاص بك*سمك
بخيته: لولولولولولولييييييي يخوااتي يناااس بنتي كبرتتت
وتين: يماااااااا است... قاطعها صوت الباب اي بيخبط ليليان اتفخت وفتحت الباب والمفاجاه ان ساره وتاج
+
ساره: لولولولولولولييييييي فين العروسههه
ليليان: جوا جوا اتفضلو
تاج: يزيد فضلك
+
بخيته: سسوسوووو
ساره: شوفتي محدش عزمني وجيت اهو
بخيته: اخص عليكي انتي تيجي منغير عزيمه اقعدو اقعدو
+
ساره: الف مبروك يعرسان
برق ووتين: الله يبارك فيكي
تاج: الف مبروك
+
برق: الله يبارك فيك
فهد بهمس لبرق: اي جابهم دول
برق: اخرسس
+
"في الركن التاني رفا عينيها كلها علي فهد وهو ولا كانه شايفها بيضحك مع برق ووتين وبيردو علي نكشه ف قررت تغيظه شويه
+
رفا:متشغلووو اغاني عايزين نرقص يوه
بخيته: ايواا ايواااا استنوو
+
رفا: طرحه معاكي يبخوتييي
تيان بهمس: اعقليييي
+
رفا: انا اتجاهلو ااه هو يتجاهلني لا
ليليان: متبوظيش اليوم
رفا: متخافيش
تيان: هشغلك استنى
+
تيان متوصتش وراحت شغلة اغنيه بشويش عليا اشتغلت الاغنيه لحد م فجاه قامت رفا اتحزمت واشتغلت ترقص
+
وعليها هزه تهز الكيان وابتسامه واسعه مرسومه علي وشها وابتدت تهز وسطها بخفه كانها مش بترقص بس دي بتحكى حكايه بجسمها البنات باصين عليها وبيضحكو ويسقفو الا واحد بس
+
فهد عينيه مافارقتهاش بس ملامحه بتتغير لحظه بلحظه اول حاجه كان مدهوش وبعدين ملامحه اتغيرت لغضب
+
مكتوم عض شفته وشبك ايديه بقوه كانها الطريقه الوحيده ااي بينمع نفسه بيها من قتلها الغيره ولعت فيه ومقدرتش
+
يستحمل اكتر من كده شال السماعات وهبدها ع الارض كسرها مليون حته ومسك رفا شد الطرحه من علي وسطها
رفا: اي الي بتعمله ده يحيوان
+
فهد مسكها من شعرها وقربها منه:شششش مسمعش حسك تاني ربطالي وسطك وشغاله ترقصي زي الشراميط ومحدش هامك
+
رفا بوجع: سيب شعريييي
ساره: فهد ابعد عنها
+
فهد: م هي لو عندها اهل يلموها مكنش ده حصل وعايزاني ابعد عنها ها ابعد دنا هقتلك يرفا لو شوفتك عملتيها تاني... وترك شعرها بكل عنف
+
رفا بعياط:وانت مالك ومالي هاا انت ملكش حكم عليا يحيواان يزباله
+
فهد قرب منها ورجع مسكها من شعرها وجرها وفضل يحرك ايده وهو بيتكلم:هخخخ هو انتي فاكره هسيبك تتمن"يكي واسكت ده لما اركبهم يعيون ماما وبعدين مليش دعوه بيكي ازاي وانتي مراتي
+
رفا سكتت بطلت تقاوم من الي سمعته وفهد ترك شعرها والكل مصدوم: م مراتك؟
+
فهد: ايوا مراتي وسبتك يابت تاج تلفي مع نفسك وسكت قولت اعذرها متعرفش بس هخخخخخ كش هخليكي تطلعيني خول
+
رفا: مراتك طب ازاي نا متجوزتكش
فهد بسخريه: ابقي اسالي بابا
+
رفا اتلفتت علي ابوها لقته باصص ف الارض وحاكم علي قبضة ايده: بابا هو بيقول اي
+
تاج طبعا مردش عليها ل فهد وضحلها الموضوع
فهد: انا متجوزك من بدري قبل م يحصل الي حصل ده ملفتش نظرك لحاجه ابوكي معملش حاجه وجدتك لما جات معملتش حاجه كل ده ملفتش نظرك
+
رفا ببكاء: لا انت كداب مستحيل اكون مرات واحد زيك
ساره: جوزهالك ازاي تاااج انطق قول حاجه
تاج جاب اخره وشخط فيها: متجوزهاا وخلااص هي مراتهه ومحدش يدخل بينهم
1
رفا بصت لابوها بصدمه وقالت: رميتني ليه مش كنت تقولي انا غاليه ونا بنتك ونا ونااااا
+
تاج: مش هتلاقي حد يخاف عليكي قده وبم انك عرفتي الحقيقه من هنا ورايح هتقعدي ف بيت جوزك
+
رفا من الصدمه فضلت تضحك وتسقف: ااه ايوا صح براڤوو بيت جوزي هروح بيت جوزي وطلما قولت كده يبقا لا انت ابويا ولا اعرفك
+
ساره بعياط: لااا لاا يبنتي متقوليش كده اكيد في حاجه خلت ابوكي يوافق
+
رفا بعياط: هههه لااا لاا مفيش حاجه.... وبصت علي فهد واردفت بسخريه وقالت: هتمشى بيا يجوزي
+
فهد بصلها بنظره مش فاهم هى مستسلمه كده لى ومقاومتش ولا قالت مش هروح ولا اعترضت قاطع تفكيره برق: ميصحش كده يجماعه دي خطوبتي حتى
تاج: يلا يساره دلوقتي اقدر اقولك يفهد حط بنتي ف عنيك
فهد: بنتك روحي مش عيني بس
+
رفا: روحونيي
فهد ببرود: امشى
وتين: اييي حبكت الافلام الهندي دلوقتييي
تيام: طب شوف يعممم
+
بخيته: يعيني ييرفا يبنتي دايما بختك مايل
ايمن: ااه والله صعبت عليا بس فهد جدع وشكله بيحبها
تيان: حبه قرد قاا بيحبها قال
تيام بتحذير: تياااااان
+
تيان:حاضر
ليليان بهمس لتيان: حاسه رفا استغلت الموقف
تيان: تؤ متعملهاش
+
"من الناحيه التانيه فهد ركب عربيته من سكات ورفا ركبت وهي بتبكي فصمت واتحرك فهد لشقه وبعد فتره وصله وبرضو محدش فتح بوقه"
+
فهد: ادخلى....دخلت رفا ومردتش عليه ودخلت ع الاوضه على طول فهد اتنهد ودخل وراها
رفا: جاي هنا ليه
+
فهد بص حوليه وبعدين بصلها: على م اعتقد اوضتي دي؟
رفا: تمام كانت شوفلك اوضه تانيه متقربش مني
فهد لعق شفايفه وبعدين اتنهد وقال:ومين قالك اني عايز اقرب منك اصلا
+
رفا: انت واحد شهوتك بتحركك وكل حاجه متوقعه منك
فهد ضحك بسخريه وعينها مشافتش غيؤ ايده نازله على
+
وشها:لسانك الحلو ده لو نطق بحاجه معجبتنيش تاني هقطعهولك يروحي انا فهد لا انا بابا ولا اصلان واظن انك عارفه كده..
1
... وزقها بعنف رفا بصت لفوق وفضلت تعيط على حالها وحياتها قامت لاخر السرير وضمت رجليها وريحت راسها
+
واشتغلت تعيط بينما فهد خرج وفضل يكسر ف كل حاجه قدامه بسبب الي عمله
فهد: غبيي غبيي بدل م تكسبها وتخليها تحبك بتكرها فيك
... بعد م كان خلاص هيقعد تلفونه رن طلعه ورد
فهد: هتبضن والله م فايقلك
برق: هدي يعم مالك
+
فهد: انجز
برق: عملت اي
فهد: خدتها بالقلم
+
برق: هخخخخ مش كده التعامل يسطااا دي انثى يعني تتعامل برقه
فهد:انثى ااه
+
برق: تلاقيها جعانه قوم اعملها اكل
فهد: برق برق انت وا فاضي يسطا حل عني
برق: طيب مايه يجدع
فهد: امشى ده انت علق.... وقفل فوشه
فهد: هخخخ هقعد ادادي ف بنات
1
"نروح لرفا الي كانت قاعده وحاطه كفوفها علي ايديها وبتعيط بصوت واطي خوف من انه يسمعها بس سمعت صوت الباب بيتفتح بشويش بصت ناحيته لقت فهد داخل. عليها وقعد جنبها علي السرير ومسك ايديها"
+
فهد اتنهد بتعب وقال:عياطك ده عشان كدبت عليكي ولا عشان مش عايزاني؟
1
رفا سكتت شويه وبعدين قالت:الاتنين
فهد نفض ايديها وقام وقال:انا بحبكك انتي مش راضيه تفهمي ليه انتي روحي انتي نفسي الي بتنفسه يرفا وانتي
فاكره انك لما تحاولي تبعديني عنك هبعد تبقى عبيطه
+
رفا قررت متسكتش: انهى حب ده الي بتتكلم عليه هااا حبك بالضرب والاهانه وااشتايم حبك انك تمنعني من الناس الي بحبها وتحبسني هنا حبك مليان كدب يفهد
+
فهد قرب منها والمسافه اتعدمت مابينهم وقال:بالظبط همنعك من التعامل مع اي مخلوق ولا لا اقدر امنعك من النفس الي بتتنفسيه امنعك من صوتك حركتك حتى نومك يرفا انتي ملكى ونا بس الي يحقله اتحكم فيكي
+
رفا: انت مريض وحبك ده مرض
فهد: مش هقبل تبقى ف حضن غير حضني ولا تبصي لحد غيري ولا حتى تضحكى لغيري انتي ليا بكل تفاصيلك
+
بعيوبك قبل مميزاتك وقلبي ده مش هيهدى غير وانتي جنبي انا صح زي مقولتي انا مريض بيكي مهووس ومش هسيبك ولا دلوقتي ولا بكره ولا بعدين
+
رفا: ونا لما حبيتك كسرتني ليه؟
فهد: افهمي بقااا مقربتلكيش ولا عملتلك حاجه وهمتك وبس
+
رفا بانهيار: واصدقك لى وازاي عايزني اصدقك انا حبيتك اكتر من اي حد اعتبرتك دنيتي وحيااتييي طيب ماشي لو نفترض اني صدقتك ماشي قولتلي انك بعدين حسيت بحبك ليااا وكل قعادي معاك كان كدب اهتمامك كان كدب
+
كانت واقفة قدامه، بتتكلم بسرعة كلامها كله لوم وعتاب عينيها مش ثابتة مشاعرها متلخبطة ما بين الغضب والضعف وهو واقف ببرود بس جواه كان بركان
+
كل ما تعلي صوتها يقرب خطوة
كل ما تعاتب عينه تغوص أكتر في ملامحها
حدتها كانت زي السكاكين بس هو عارف إنها مش قسوة، دي وجع
+
رفا: بكره....
ولما وصلت لكلمة وجعته بجد
هو ما استحملش قطع الكلام قطع الهجوم وقرب
+
فجأة قرب قوي وحط إيده على خدها وقال بصوت واطي: كفاية بقى
وقبل ما تلحق ترد باسها
+
باسها مش بس عشان يسكتها لا باسها عشان يقولها كل الكلام اللي مش قادر ينطقه
+
عشان يطمنها وعشان يفهمها إنها مش لوحدها
البوسة دي ما كانتش رد فعل كانت وعد وكانت وجع، وكانت حب ساكت بقاله كتير.
+
ولما بعد عنها كانت هي سكتت مش لان البوسة قفلت بقها لكن لأنها سمعت كل اللي هي كانت عايزة
+
تسمعه من غير ولا كلمة مشاعرها اتلخبطت بس شوقها ليها غلبها وبادلته البوسه لفت ايديها حولين
+
رقبه وعرزت صوابعها ف شعره وبادلته بكل شوق وحب وعتاب فهد بدوره مال عليها ونيمها علي
+
السرير وهو فوقها والرغبه بتزيد عنده احتكاكهم ببعض جننه وفضل يبوسه بسرعه وجنون قام منزل
+
الفستان شويه وحط ايده ع صدرها وضغط عليه بخفه كل ده ومفصلش البوسه الا لما ضربته علي كتفه بسبب احتاجها للهوا بعد عنه وسند علي جبينه وهو بينهج
فهد: فرصه عايز فرصه ارجع بيها كل الي راح وهعوضك عن كل يوم اتوجعتي فيه بسببي
+
"رفا لسا هترد عليه لكن الباب خبط بقوه فهد قبض حاجبيه بغضب وقام من عليها: اياكي تخرجي ورايا.... وطبعا رفا مسمعتش الكلام وخرجت بس مراحتش وراه اوي فهد فتح الباب وغضبه زاد لما شاف اصلان واقف"
+
اصلان:هي فين وجايبها تعمل اي هنا
فهد ابتسم وقال بسخريه: تقصد انت بتعمل اي هنا؟
+
اصلان بغضب: هو انت فاكر هتاخدها مني بالسهوله دي؟
+
فهد: لما تتكلم علي حد يخصني وانا ساكت وصابر تحمد ربك اني مدفنتكش مكانك
+
اصلان تجاهله وقال بزعيق: رفااااااااا
فهد فرك دقنه بيحاول يكتم غضبه ولكن المحاوله
+
فشلت وقام ضارب اصلان بكل غضب ولسا هيكمل عليه وقفته رفا: فهدد لااااا
فهد لفلها بغضب وقال: مش انا قولت لدي*ن امك متخرجيش
+
رفا: كفايا خناق عشان خاطري
اصلان مد ايده لرفا وقال: انجزي هتيجي معايا ومتخافيش منه انا معاكي
+
فهد قرر ميدخلش ويشوفها هتقول اي رفا بلعت ريقها وقالت:اسفه مش هسيب جوزي
+
"ااصلاان حد حاسس ب اصلان الي كلامها نزل عليه كالصاعقه"
+
اصلان اتنهد وقال: براحتك.... وخد بعضه وخرج
1
اما فهد الي حاسس نفسه هيطير من الفرحه اخيرا اختارته اخيرا مسكها ولفها ناحيته وفضل يبوس كل حته فيها وحضنها بحب
+
فهد:....
+
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
+
رأيكم ودعمكم يهمني
+
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
+
بقلم: توتا مصطفى
+
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
+
س س س س سلاااام 🌷
+
