رواية في وكر الفهد الفصل الثالث والعشرين 23 بقلم توتا مصطفي
فهد حط ايده ع شعرها وفضل يربت بحنيه لانه عارفه انها ادايقت من اسلوبها مع اصلان
+
فهد بحنيه: عايزك متزعليش يقلب فهدك انتي واتاكدي انك عملتي الصح
+
رفا بصتله وعيونها كلهت دموع وقالت: ياريت مندمش ع الساعه.... وسابته ودخلت فهد اتنهد وراح ع البار الي ف الشقه ومسك قزازة الڤوديكا وصبله شويه وفضل يشرب
+
"من الناحيه التانيه كله كان قاعد وبخيته بتعدد ع حظ رفا"
+
ايمن: خلااااص خلااااص ارحمينااا بقااا
بخيته: البت ي ايمن صعبانه علياا
+
اثير: نهاار اسود بقا متقرفيناش ف عيشتنااا خلااص اتجوزت وخلاص
+
ليليان: ولاا متتكلمش مع عمتي كده
اثير: قلب الولا
+
بخيته: اصيله تربية عمتكك
"سمووو عليكووووو"
+
ليليان: رنوووووده
ريناد: اتاخرت صح
وتين: يختييي ع اساس ساكنه ف لندن ولسا جايه دا انتي فوق
+
ريناد: اصل عندب ليكو خبر فله
ليليان: هو اي
+
ريناد بصت لمحمد وعينيها كلها حب: انا حامل
بخيته: لولولولييي يلهوووييي علي الاخبار الحلوهههه
+
محمد: عارفه لو مقلب من مقالبك انتي حره
ريناد: والله بتكلم بجد
+
محمد تنح من الفرحه والصدمه ف نفس الوقت برق هز كتفه وغمزله وقال:ايوا يعم حقك شغال اربعه وعشرين ساعه
+
محمد: بس يعلق
بخيته: خد مراتك يمحمد واطلعوو فوق اللحظه دي لازم تقعدو فيها سوا
+
محمد قام وحط ايده ع كتف ريناد وقال: منا كد كد هاخدها بالسلامه.... وخرجو
ليليان: كيوتتتتتت
+
اثير بهمس: بتقولك حامل والتاني شغال اربعه وعشرين ساعه فين الكياته دي مدعكهههههه
ليليان: اي قلة الادب دي
+
اثير: قلة ادب ازاي نا هطلع ميتين امك بس الصبر
بخيته: بتبتقولو اي
+
اثير: كيف يتم القضاء علي انثى الغزال
بخيته: انثى الغزاال برضو
ايمن: رفا ي بخوتي
1
بخيته رجعت للندب تاني: اااه يوجع قلبي عليكي ي رفااا منحوسه يبنتي ليههههه
ايمن: فهد راجل وعمره م هيأذيها وبعدين دا يعتبر انتي مربياه ومش واثقه فيه
+
بخيته: واثقه فيهم كلهم ااه اما اثق فيهم ع بنااتي كده لاا دول ولاد وسخه
+
ايمن: مين الوسخه يبخيته
بخيته: امهاتهم مش نا
برق: بكرا هروحلهم
+
بخيته: تروح لمين
برق: ففهد ورفا
بخيته: ترتروح هناك تعمل اي يمعاق
+
برق: يبخوتي لي تعوقيني نا سليم اهو وبعدين اكنها صباحيه ونروح
وتين بهمس: ازاي صباحيه ف حالتهم دي
+
برق بخبث: اي هما المتجوزين ف حالتهم مينفعش يدخلو ويخرجو ولا اي ممنوع
+
وتين اتحرجت من كلامه اوي وقالت: حسبي الله ونعم الوكيل ف كل واحد قليل الادب
+
برق بضحك: نا ماشي بكرا هعدي علي الي عايز يروح
ليليان: نا هروحححح
+
اثير: دايسه ف اي خرابه هنروحها
تيان رفعت ايديها وبوقها كله اكل: وها وها
+
تيام: وها مين يابابا اسمها ونا
تيان بلعت الي فبوقها وقالت: كنتت باكل يوه
تيام: اطفحييي اطفحيييي
+
اايمن: يلاا قومو تعبااانينن
"تاني يوم برق خد دش ولبس وخرج وزي م كان
+
متوقع كلهم لابسين ومتجهزين عشان يروحو معاه خدوهم علطول ووصلو وفهد فتحلهم الباب"
+
برق: صباحيه مباركه يعريسسسس
فهد: صباحية اي بس ادخل ادخل
+
تيام: ابو الفهاهيدددد
فهد: ابو التماتيمممم
+
تيان: يععع
فهد: ادخلى بس واقفلي الباب
+
كلهم دخلو وقعدو والي بتدت بالكلام ليليان: اي فهد الرقى ده
+
فهد: اسكتي لتقع فوقنا اسكتي
وتين: رفا فين
رفا: اهو جيتتت
+
وتين: حبببتي وحشااني
برق: يمحني دي سيباكي امبارح
وتين: مملكش دعوه
+
ليليان: اوعاا العروسهههه
رفا ابتسمت وبصت لفهد وبعدين قالت: تعالو معايا جوا نضايفهم وبعدين ندخل الاوضه ونسيبهم براحتهم
+
تيان: انا ضيفه هاتولي ونا هشرب
برق: قهوه
+
تيام: قهوه برضو
فهد: قهوه
+
اثير: حاجه ساقعه بالله عليكي
تيان بضحك علي رفا: سبحان الله كنتي ف الاعلى وانتي بتطلبي دلوقتي نزلتي الدرك الاسفل هموتتتت
رفا قررت تلعب ب اعصاب فهد وقالت: صحاب جوزي ولازم اضايفهم ف بيته
+
برق: اوعااا يعمممم
فهد عض علي شفته من كلمه جوزي الي هتجننه: طب يلا
+
رفا دخلت المطبخ هي ووتين وليليان وخلصو بسرعه وضايفوهم ودخلو اوضتهم
وتين: قوليلي بق عملتو اي
+
رفا: عملتو اي ف اي
تيان: هتستعبطي عليناااا عملتييي اييي يرفا انتي وفهد
ليليان: باسك
+
وتين: قلعك
رفا:بسسس بسسسس انتي وهيي اي قلعك دي انتي التانيه
وتين: انجزي
+
رفا: اخرسي انتي وهي نا وجوزي وحصل الي حصل بينا ملكمش دعوه
+
وتين: عتلاق فايقه وزي الحصان م عملتي حاجه
رفا: بس يوليهههه عيب
+
"عند الشباب"
برق: اي يسطا
فهد: اتلم يعلق بدل م افتحلك دماغك
+
اثير: هتروحو شهر العسل يسطاا ولا انت نايم ف الخط
+
فهد: لا بقا فيها شهر عسل ولا طحينه حتى
اثير: احا هتطلقووو
+
فهد: انت افكارك بتنط لحتة وحشه لييي
فهد: سايب الشركه بقالي كتير لازم اروح اشوف اي الدنيا
+
تيام: احا هتروح المانيا وتسيب البت
برق: ععتلاق م هعملها لو كان اي هخخخ دنا عريس
+
جديد واسافر م معاك الي يعيشك لحد م تموت والي هيتبقى هبقا اخده نا من ريحتك برضو
+
فهد: لما تخسر شغلك وترجع تبقا شحات ابقى خليك عريس يك*سمك منا لو مشتغلتش عشانها هشتغل عشان مين
+
اثير: يسطا خليني اروح مكانك
فهد: تؤ لازم اشوف بنفسي
تيام: مسافر امتى
+
فهد ببرود وظهرت عليه معالم االانزعاج: بالليل
برق: وهتخليها لوحدها
+
فهد: تؤ ي عند امى او بخيته بس الاكيد هتروح عند امى
+
برق: هخخخخ امك عارفه انها بنت تاج
فهد: منا مش هوديها مكان تتأذي فيه امي عارفه ان لو عملتلها حاجه يبقا بتأذيني انا
+
اثير: قولتلها انك مسافر
فهد: تؤ لسا لما تقربو تمشو هدخل اقولها عشان نمشى سوا واوصلها
+
برق: لا يصحبي ادخل قولها دلوقتي
فهد: العفاريت الي جوا
+
اثير: سيبهم عليا تعالو
"اثير دخل منغير م يخبط ورزع الباب البنات اتخضو بس ليليان قالت: يارب ياااربب
+
تيام: اسلمت من الخوف
ليليان: حسبي الله ونعم الوكيل مسلمه من زماان يخوياااا
+
اثير: يلاا يبت منك ليهاا يلااا الراجل عايز مراته ف كلمتين يلاااااا
وتين: وحبكت دلوقتي
+
فهد: لا هخخخ هما دول ينفع معاهم كدا يلا يبت برا منك ليها
+
تيان: يوه تياام خدني من التور ده
تيام بضحك: تعالي يبابا
+
برق: انجزييي ولا مش سامعه
وتين: يلا بينا ي ليليان
+
" كلهم خرجو وفهد قفل الباب وراح قعد جنب رفا ومسك ايديها"
+
رفا: ففي اي
فهد: بصي يروحي محتاج اسافر كام يوم المانيا عشان الشغل وهرجع ومش هتاخر
+
رفا قلبها اتقبض وحاولت متعيطش وقالت: عادي تمام شوف شغلك انا هروح عند بخيته لحد م ترجع
"فهد عرف انها ادايقت رغم انها حاولت تداري ده"
+
فهد: حقك عليا ينور عيني بس والله م هتاخر بس هتقعدي عند امي مش عند بخيته
رفا: عادي الاتنين واحد
+
فهد همهم وقال عشان يخرج بس وقفه صوت رفا وهي بتنادي عليه
رفا: فهد
+
فهد: قلبه
رفا جريت ناحيته وحضنته اوي وفضلت تعيط مقدرتش تمسك نفسها اكتر من كده: متتاخرش يفهد
فهد ابتسم بحب رغم ان قلبه واجعه عليها: يعيون
+
فهد والله م هتاخر هخلص حاجه بس بسرعه وهرجعلك وبعدين البنات هيجولك علطول
+
ررفا رفعت راسها وبصت عليه وقالت: ااوعدني انك مش هتتاخر
+
فهد: وعد يروحي يلا بق البسي عشان نروح كلنت وحضري شنطتك واقولك كمان هبقا كريم يستي واساعدك
+
رفا ابتسمت: حـ حاضر
+
"حضرو شنطهم وفهد حضر شنطته ولبسو وخرجو كلهم وكل واحد راح علي بيته وفهد طلع بيتهم يوصلها لكن اتفاجئ لما لقى بنت عمته نور وامها مياده عندهم"
+
مياده:ابن اخويااا عامل اي يحبيب عمته
فهد قبض حاجبيه بانزعاج وبعدين قال: اهلا وسهلا
الحجه فاطمه: سلم علي عمتك وبنتها يبني
فهد: سلامي وصل يما
+
نور: عامل اي يفهد
فهد: االحمدلله
فاطمه اخيرا لاحظت لرفا وقامت بغضب وقالت: اي جاب بنت الي قتل ابوك هنا
+
فهد: اماااا محدش قتل حد ونا بعدين هفهمك
مياده بزعيق: ازاي يعنييي وكمان البجحه جايه معاك وماشيه معاك ع اساس اي
+
فهد اتنهد بغضب وقالت بنبره كلها تحذير: لو حد اتكلم مع مراتي بالطريقه دي غيركم كنت دفنته ف ارضو ف بلاااش تخلوني ادفنكم انتو كمان دي مراتي والبيت بيتها مفهووم
نور: مرات مراتك ازاي يفهد
+
الحجه فاطمه: اتجوزت بنت الي قتل ابوك يبن بطني
مياده: يترا بقا ابوها عارف ولا اتجوزتها من وراهم يمكن عاملين حاجه كده ولا كده
+
فهد بزعيق وغضب: ههخخخخخخخخ يمرا يعايبه دي اشرف منك ومن عيلتك كلها هخخخ هتخيبي تاني وتغلطي ف مراتي اقسم بالله لاكون دابحك انتي واي مخلوق
+
"رفا خافت من صوتها العالي ومسكت ف التيشيرت بتاعه جامد وفهد عرف انها خايفه ف لف ناحيتها وحاول يهديها"
+
فهد بحنيه: متخافيش يروحي محصلش حاجه
رفا بصوت واطي: عايزه امشى
+
فهد: ده بيتك وتقعدي زي الملكه وكلمتك تمشى وخليكي فاكره انتي مرات فهد اوعي ف يوم تخافي
رفا همهمت وفهد لق ناحيتهم تاني
+
فهد: مسافر يومين وراجع وهاخد مراتي لكن وغلاوتها لو عرفت انها زعلت ولا عيطت او حد اذاها مش عقولكم هعمل اي لانكم ادرى مفهووووم
مياده ونور همهمو
+
فهد: قولت مفهوووم
الكل: مفهووم يفهد
"مسك ايديها ودخلها اوضته وقعدها ع السرير"
فهد مسك ايديها وباسهم وبعدين قال: اوعي تخافي ولا بهمك حد اوعي يرفا واي حاجه تحصل معاكي رني عليا
+
رفا: فهد نا خايفه بجد عمتك شكلها شريره
فهد ضحك بضحكه رجوليها تعبت اعصاب رفا: شرشريره ااه متجوز طفله يجدعان يحببتي الشرير شرير بس مش عليا
اشر من جوزك مفيش
+
رفا ضربته ع كتفه بخفه وقالت: ممتقولش كده
فهد بضحكه: حاضر حاضر همشى نا بقا عشان هتاخر
رفا حضنته جامد وفضلت تشم ف ريحته: هتو هت
فهد: قوليهااا بقق
رفا: هتوحشني
+
فهد: ااااااه ياباااا نا ماشي بدل م اتهورر
رفا بضحكه: توصل بالسلامه يحبيبي
فهد باسها بوسات متفرقه وخد بعضه وخرج"
+
الحجه فاطمه: هتسلم ع بنات الناس وامك لا
فهد ضحك بخفه: اسمها هتسلم علي مراتك
+
الحجه فاطمه: وامك اي ملهاش احترام
مياده: امك عندها حق
فهد: الي ميحترمش مراتي ملهوش احترام ولا تقدير عندي سلام.... وخرج
+
"عدت ساعه اتنين خمس ساعات عدت على رفا ف اوضتها مخرجتش الا لما حست بالعطش"
رفا: اكيد نايمين ولا حاجه هخرج ببجامتي وخلاص سامحنى يفهد
+
"بجامتها"
+
دخلت المطبخ بكل هدوء وشربت وهى طالعه لقت نور وقفالها عند باب المطبخ
+
نور: بقى انتي تتجوزي فهد
رفا بعدم فهم: بقا انا ازاي يعني
+
نور بغضب:واحده متربيه ف قصر متعوده تاخد كل حاجه عيزاها بس ههه لو فاكره فهد هيفضل معاكي تبقى غلطانه
+
رفا: اي مشكلتك برضو مش فاهمه
نور:صحيح فهد قضى طول حياته من واحده لواحده والنسوان ف ايده زي اللعبه بس يحببتي برضو
+
متغيرش وهيرجع لوساخته تاني وانتي اكيد عارفه الرجاله الوسخه دي صح يصغننه
+
رفا فهمت انها عايزه توقع بينها وبينه وقررت تسمع كلام فهد ف عدم خوفها من اي حد ف قربت منها واردفت بسخريه:يكتكوته جوزي كان بيعمل الي بيعمله زمان وبعدين انتي زعلانه كده لي وشايله منه جامد يعني بصى دلوقتي
+
هو مببصش ف فوشك ولا ف الحرام وف الحلال ولو كان ع الحرام يقلبي ف هو ساب الطريق ده من بدرى عشان حب حياته الي هي انا ف لو عندك
+
مشكله من ناحية كده روحى لحد يعالجك وبعدين عايزه اقولك حاجه.......... قربت رفا منها وبحركه
+
سريعه ومفاجاه مسكتها من شعرها وقالت: لو قولتي علي جوزي وسخ تاني او جبتى سيرته ع لسانك الوسخ ده تاني هقطعهولك سامعه
+
نور بالم: اوعيي شعرييييي
رفا افتكرت كلام فهد وقالت: صحيح اني متربيه ف قصور يحببتي وكنت بخاف زمان بس نا دلوقتي
+
مرات فهد والخوف مبقاش يليق عليا يكبدي يلا غورى.... وتركت شعرها وراحت لاوضتها
+
نور حطت ايديها ع شعرها بالم: مطلعتيش سهله يبنت تاج بس علي مين هعرف اربيكي
+
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
+
رايكم ودعمكم يهمني
+
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
+
بقلم: توتا مصطفى
+
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
+
