رواية في وكر الفهد الفصل الحادي والعشرين 21 بقلم توتا مصطفي
رفا فاقت لنفسها اخيرا حطت ايديها علي دراعته وبعدته عنها بكل قوتها واردفت: لاا مستحيل ارجع احب واحد زيك
+
فهد مسح ع دقنه بغضب وضحك بجانبيه واخذ يردد: واحد زيك واحد زيك... وهوب مسكها من
+
شعرهاا واكمل: بقا الي زيي ده يكسمكك هاااا انتي دايبه فيه ومتحاوليش تنكري... وضغط اكثر علي شعرها.... كل حته فيكي عايزاني عقلك وقلبك(نزل ايده لانوثتها واردف:حتى رغبتطك مبتصحاش غير معايا وبشوفتي
+
رفا: ابعد ايدك وبعدين ده كان زمان دلوقتي ولا بحبك ولا غيره نا مبحسش حاجه من ناحيتك غير كره بكرهك وهفضل اكرهك
+
: فهددد ابعد عنهاااا....... تدخلت تيان بعد م شافت منظرهم سوا
+
تيان: ابعد ايدك عنها بقولكككك تياااااااام
فهد زقها واكمل مع رفا: كرهتيني حبتيني انتي ليا يرفا
+
: فهددد....... كلهم حضرو ع صراخ تيان
برق جرى ناحيه بسرعه وحاول يفك ايده من شعرها: بطل غباء بق وسيبها
+
بخيته: ينهاااار اسووود كل متيجي عندي البنت تتبهدل ابعد يبني ربنا يهديكككك
اثير: فهددد كفاياا
+
فهد غضبه عاميه وبصلهم: محدش ليه دعوه ومحدش يدخل بيني وبينها لو دبحتها قدامكم محدش ليه دعوه
: بس انا الي مش هسكت
+
جيه الصوت من وراهم وكله بص ناحية الصوت ومين غير اصلان واقف حاكم علي قبضة ايديه
بغضب وكره عروقه ظهرت بشكل مخيف المكان هدى فجاه والكل مستني الي هيحصل اصلان باصص لمكان ايد فهد وألم رفا عينيه ولعت ووشه اتقلب اكتر مفيش كلام فجاه اصلان اتجه ناحية فهد
+
بخطوات سريعه وضربه اول بوكس فوشه فهد لف مع الضربه وبمجرد م اتعدل ردله الضربه اقوى ف بطنه رجع اصلان خطوه لوره بس ده موقفوش رجع
+
اصلان علي فهد وضربه برجله ف صدره وفهد وقع ع الطرييزه الي وراه قام فهد شال الطربيزه وهبدها علي اصلان وشاله ومسكها وشده ناحية الحيطه وقال
+
فهد: دي ملكييي
اصلان بصله وضحك باستفزاز وقام اداله بدماغه ضربه دوخة فهد ومسك رجع الطربيزه وضرب فهد علي ضهره واردف: ونا بقولك تاني يفهد اياك تقرب منها تاااني
+
كل ده ومحدش من الواقفين اتدخل الضرب كمل والاتنين زي الوحوش لا سامعين ولا شايفين غير
+
بعض فهد حاول يثبت اصلان علي الارض لكن اصلان قلبه وجابه تحته ونزل عليه يضربه بكل غل وهي شايف مسكته لشعرها ومكترثش لالمها المكان اتقلب وبخيته بقت تصوت
+
بخيته: يالهوووووي هيقتلو بعضضض حد يبعدهمم
+
واخيرا برق واثير اتدخلو وبعدوهم عن بعض والاتنين بينهجو بتعب
+
اصلان: اقسملك بالله كل مره هتفكر تأذيها هتلاقيني قدامك
+
فهد بكل غل اردف: وكل مره هتحاول تقرب منها هبعدك عنهااا
+
صرخه طلعت من رفا عشان تسكتهم: بسسسسس بسسس اسكتوووو بقق انا ولا لعبه ف ايدك ولا ايده انا الي اختااار ابقا مع مين دي حياااتي وده قلبييي انتو مين عشان تقررو مكااني
+
فهد: انتي ملكيش حرية الاختيار يرفااا بتاعتي يعني بتاعتي
بينما اصلان اردف بكل حنيه: اهديي يرفا محدش هيجبرك علي حاجه
+
بخيته: منكمم لله منكمم لله دمرتووو البت سيبوها فحالهااا بقااا
+
اصلان مد ايده لرفا وقال: تمشى...... رفا حطت ايدها ف ايده ومشيو بكل هدوء ومن الناحيه التانيه برق واثير متبتين ف فهد وقعدوه
+
رفا: انت كويس
اصلان ضحك وقلبه بيرقص من الفرحه من سؤالها: خايفه عليا
+
رفا بارتباك: ها لالالا اقصد. يعني غوررر فداهيه مشينييي
اصلان بضحك: طب اركبي اركبي خلينا نمشى
رفا: ايوا مشيني نا محتاجه امشى
+
اصلان: اي رأيك اخدك ونلف
رفا: نلففف نلف ازاي يعني هنروح فين
اصلان: ف اي حته
+
رفا: خلاص لف زي بعضو مش هخسر حاجه
اصلان: هخخخخ لف ااه اطلعي يرفااا بدل م الفلفك نااااا
رفا: يعني اي
+
اصلان: ولا حاجه اركبي يلا.... احااااا
رفا بخضه: ايييييي
اصلان: متاخديش فبالك اطلعىيي
+
رفا: طلعت روحك يبعيد
اصلان:انا غلطان اني بتكلم مع عيله زيك........ ركب وانطلقووووو لف بيها كل حته لحد م نزل وجابلها ايسكريم وطلع تاني
رفا: طعمههه حلووو اوي
+
اصلان: مممم
رفا مدتله الايسكريم بتاعها: خدلك لحسه
اصلان خد كلامها على معنى اباحى وابتسم بخبث:اوقات يرفا محدش بيحب لحس الايسكريم في حاجات تتلحس الذ من ده بكتير اوي
+
رفا بغباء: مفيش حاجه بتتلحس غير الايسكريم
اصلان بضحك: الاياام جايه وكل حاجه هتعرفيها فوقتها
+
رفا: طيببب..... كملت اكلها لايسكريمها وكل متخرج لسانها وتلحس اصلان بيولع اكتر وف لحظه مسك الايسكريم ورماه م الشباك
رفا بصدمه: طب ليه
+
اصلان: كفايا كفايا
رفا: يعمممم دا انت باااارددددد
اصلان: ززورك يرفا خايف عليكي
رفا: روحنيييييي
اصلان: روحنيييييييييي هاكلك يعني هغورك يست
رفا حطت ايديها على شعرها عشان ترجعه لورا قامت اتأوهت: ااااه
+
اصلان بقلق: مالك
رفا: حاسه فروة راسي وجعاني اوي اااه
اصلان مسك ايديها ونزلهم من على شعرها وباس راسها بكل حنيه واردف: حقك عليا انا كان نفسي اقطعله ايده عشان ميفكرش يعملها تاني
+
رفا: حصل خير انا عصبته
اصلان ضرب دراكسيون العربيه بايده بكل عصبيه واردف: بطلى تبرريله تصرفاته بطلى الضعف الي انتي فيه ده
+
رفا بخوف: بتزعق ليه
اصلان بزعيق: متبرريش تصرفاته وتجيبي الغلط عليكي نسيتي انتي مريتي ب ايه بسببه هااا
رفا: اصلان متخوفنيش هتبقا ف نظري متفرقش حاجه عنه
+
.اصلان دور العربيه منغير م يرد عليه وخدها ع البيت نزلت رفا بسرعه واصلان وراها بكل عصبيه وكل واحد راح علي اوضته
+
"وتفوووت الايااام وتعدي الشهووور والحال كما هو الحال"
+
برقق: بخيتهههههههههه
ايمن: وطي صوتكككك
برق: مش قادر عليها تيجي تقدر علياا
+
ايمن: دي مراتي ام بنتييي
برق: بمناسبة بنتك نا صبرت كتير، وكفايا كده انا طالب ايديها ف الحلال
+
ايمن: وه وه وه احنا نطول جوز بنتنا يبقا زيك راجل جدع ومحترم
: ونا مش موافقه
+
برق التفت لوتين الي ظهرت من ااعدم: اي يمااااا
وتين: مش موافقه
برق: هيهيهيهيهييي وحياتك وحياة ابوكي وامك هتتجوزيني يابت ايمن ورجلك فوق رقبتككك
وتين: قولتلك مش هتجوزك
+
برق: طب عليا الحرام من ديني وعهد الله هتتجوزيني يابت ايمن واهو الكلام قدام ابوكي
وتين: ليا شروطيييي
+
برق: اي شروطك يسنيوره
وتين:نتجوز بس اعيش مع ابويا وامي
برق: هخهخخخخخخخخخخ سمعتي هخخخخخخخخخخخخ
وتين: اي اقرف ده
+
ايمن: استهدو بالله
وتين: ايوا كدااا اظهر ع حقيقتككك مش عايزني ابقا مراتك عشان بتحبني عايزني عشان شهوتك يذكورى يواطي
+
ايمن: وتيننن اي الكلام ده
برق: شهوتي مين يابنت الوسخههههه بتقولي الالفاظ دي قدام راجل غريب اقسم بالله يوتين لو الكلام ده خرج منك تاني لاكون دابحك
وتين: دا ابويااا
+
برق: هههخخخخخخخ ولا ابوكي ولا جدك هاجيي مع اهلى هطلبها رسمي وابقي بنت بق وارفضي عشان احدفك م البلكونه ساعتين وهتلاقيني هنا يلا غوري سلام......
+
وتين: حيواااان انانيييي
ايمن: ميصحش الكلام الي قولتيه ده يوتين
وتين: ممش هتجوزهههههه....... راحت لاوضتها وخطبت الباب بكل عصبيه
+
"عند رفا"
+
رفا نازله من علي السلم بكل روقان وبتغني: ياليتني اصلععع وصلعتني تلمع ادهنها بالزيت وارشها زعتررر
ساره: صلعة اي الي عايزاها يا بنتي
+
رفا كملت غنى: ياليتني اصلع اصلعع وصلعتي تلمع تلمععع ارشها بالماء لينبت النعنع نعنع
تاج: اتجننت باين تعالي كليي يقلب البابا
رفا: هاااي داد
+
تاج: هاي يروحي
كارين: ددلع ماسخ
رفا: اولالالا كارين بتقول ماسخخ يتي يتي يتي
تاج بضحك: تعالي تعالي
+
رفا لسا هتقعد بس عينيها جات علي اصلان الي مبصش ناحيتها اصلا وقاعد ياكل بكل هدوء
رفا بينها وبين نفسها: الالحيوان ده لسا مدايق
تاج: اصلان الغي كل الاجتماعات بتاعت النهارده
اصلان ببرود: تمام
+
كارين: افضل الغى ف جدولك لحد م تتلغى من عالم رجال الاعمال
تاج:متخافيش عامل احتياطاتي
رفا: عايزه اروح عند وتين
تاج: ليه
+
رفا:برق هيجي يتقدملها بالليل ف هروح اساعدها
تاج: وانتي مالك ومال كده
رفا: باباا دي وتين
تاج:اخرجلها بطاقه يعني اي وتين
1
رفا: عشاني عشااني
تاج: مفيش تأخير اصلان وصلها من فضلك
اصلان: تمام هجهز العربيه
+
ساره: خلص اكلك يبني
اصلان: شبعت الحمدلله
رفا: ونا الحمدلله شبعت
+
جريت تحصل اصلان الي تقريبا ف خطوتين خلص الطريق وصلت لعنده وبص فيها وهي افتكرت هيفتحلها باب العربيه لكن اتصدمت لمه لقته طنشها ولف وركب
+
رفا: اي اصلو ده... فتحت باب العربيه ودخلت بكل عصبيه وطول الطريق محدش فيهم اتكلم
اصلان: اتفضلي
رفا: وصلناا
اصلان: لسا شويه
+
رفا: ازاي اهو البيت
اصلان: مش طالبه غباء بقولك اتفضلي يبقا اكيد وصلنا
+
رفا: كتك داهيه تاخدك..... شابته ونزلت ورزعت باب العربيه بكل غل اصلان خد بعضه ومشي وهي طلعت فوق
+
رفا: افتحو يناس يلي هنا وه مفتوح
بخيته: يهبله يبت المهابيل
رفا: طنطططططط
+
بخيته: تعالي تعالي خلينا نشوف المصيبه السوده دي
رفا: في اي
بخيته: بنت الجزمه حالفه م تطلع للواد والبنات جوا بيتحايلو عليها
رفا: هاتيهالي
+
بخيته: تعالي...... خدتها بخيته ودخلو الاوضه علي منظر وتين وهي راكبه ع الكرسي وبتحلف
وتين: والله م هتطلعلو خليه يجي يتقدم وهرفضههه
رفا: مش بتحبيه يابنت الهبله سورى يبخوتي
بخيته: ولا يهمك
+
وتين: حتى لو جواااز مش هتجوززززززز ومش هتجوزه هو بذات
رفا: ربنااا يهديكي حد يلاقي حد بيحبه وكمان حلو زي برق
+
وتين: لمي نفسك انتي كمان لانزلك
رفا غمزتلها وقالت: بتغير يولااا
تيان: دي نعجه لا عنزه قال والله م هطلعله
وتين: وانتي مالك بيا روحي اتجوزي اخوكي اجري
تيان: مش اخويا وهتجوزه ملكيش دعوه
+
ليليان ف عالم موازي واردفت: يااااااه اثوري هيجي يتقدملي امته
رفا: اثورى مين
ليليان: اثيررر
+
وتين: حلوووو عنيييي مش هتجوزز وانتي اتجوزي تيام وحلي عني وانتي اتجوزي اثورك وبرضو حلي عنييي وانتي يارب فهد يتقدملك وتحلى عني
رفا: فهد مين ده ركبني قطر سته ال تلت
ليليان: لااا هضحكك هضحكك وهشخرر ونا بضحك هموتتتتتت
+
وتين: احسن اهووو شوفتيييي الرجاله ملهمش امااان احبو من بعيد لبعيد اما اتجوزو لااااع والف لاااا
+
بخيته: يابت الحلال انزلي وجهزي نفسكك
وتين: نا قولت لااا
"فضلووو يتحايلو عليها عشان تلبس ووتين مصممه انها مش هتخرج وبعد ساعه بالفعل جيه برق ومعاه اهله ودخل ورحب بيهم ايمن"
عديله: عامل ايه ي ايمن
ايمن: بخير الحمدلله يام الرجاله انتي اي الاخبار
عديله: الحمدلله الحمدلله
محمد: قعدونا بق
بخيته: يادي النور يادي النور نورتونا
محمد: ايوا احترمينا احترمينا
بخيته: خش يلاا وعدي يومكك برققق ابني حبيبي
برق: حبيبك ااه انتي هتقوليلي
ايمن: اتفضلو
برق: اي الرسميات دي عم ايمن جاي اطلب ايد وتين وهتوافق وهنقرأ فاتحه وهلبسها شبكتها دلوقتي
عديله: مش كده يبني
برق: استنى يماا ونبي صابر ده كله ودلوقتي مش كده
ايمن: ومش هنلاقي زيك يبني
برق: يلا هي فين
محمد: يحول الله يارب مش لما نشوف رأيها
برق: يعني هتشوف رأيها وهي مفيش
بخيته: اصل اصل البت هي
برق حاول يضبط اعصابه: هي ايه
بخيته: اصلها
: جينا يخالتي
+
"كله بص ناحية الصوت للبنات اي خارجين ومعاهم وتين برق اول م وتين ظهرت قدامه بالفستان الأبيض كأنها مش ماشية لا كأنها طايرة على الأرض شعرها نازل على كتفها بنعومة وابتسامتها كانت كفيلة توقف الزمن عيونها فيها لمعة مش غريبة عليه بس النهاردة كانت مختلفة فيها دفى ودهشة وحياء.
+
برق حس كأن النفس اتسحب منه للحظة عينه مشيت على كل تفصيلة فيها وخطواتها الهادية اللي كل ما تقرب منه يحس قلبه بيزيد في السرعة وبيهدى في نفس الوقت
+
همس بصوت مسموع وهو مش قادر يبعد عينه عنها:هي دي دي وتين اللي أعرفها ولا دي ملاك متجسد فيها
+
كان باين على وشه الانبهار عينه بتلمع و ابتسامة خفيفة اتسحبت على شفايفه من غير ما يحس
وتين سمعته وقالت: اومال هكون مين ايوا وتين
برق لسا الانبهار ظاهر علي وشه: لسانك عايز القص بس كلو يتأجل عشان عيونك
+
ضحكت بخجل وهو حس إنه أكتر واحد محظوظ في الدنيا
ايمن: اتفضلي يبابا جنب عريسك
وتين:...........
+
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
+
رأيكم ودعمكم يهمني
+
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
+
بقلم: توتا مصطفى
+
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
+
