اخر الروايات

رواية في وكر الفهد الفصل الثاني عشر 12 بقلم توتا مصطفي

رواية في وكر الفهد الفصل الثاني عشر 12 بقلم توتا مصطفي



                                              
برق: انتي بس خليكي ونا وبخيته هنجيبها ونيجي
بخيته: هو نا قولتلك هروح

+


برق بجز علي اسنانه: لازم تيجي يبخيته دي بتحبكك
بخيته بعدم فهم:بتحبني اي يهبل قولها امك تحت هتنزل جرى

+


برق مسك ايديها وشدها: ههههه دمك عسل يبخيته هتنزل ااه لامها بس رغى فاطمه هتقولي سبها تعالي معايا

+


بخيته: ايوا صح هجبهالك واجي يساره يختي ارقصي وانبسطي

+


"خدها برق بسرعه ودخل علي عمارتهم بدل ااعماره الي فيها فهد وطلع بيها لفوق ودخل ولقى تيام واثير وراه دخلهم وقفل الباب" 

+


بخيته: يابنالجزمه جايبني هنا مش كنا رايحين لرفا
تيام: هتجيبيها منين دي مش هنا اصلا

+


بخيته:ولااااا متعفرتنيش 
اثير: قولها يسطا وخلصنا 

+


بخيته: يقولي علي ايه عملتو ف البت ايه
تيام: متهدى يستي محدش فينا عملها حاجه ده فهد ااي عمل

+


بخيته: فهد وفهد عملها اي متنطق يزفت منك ليه
برق: متقعدي يبخيته بقا واقفه ليه 

+


بخيته:اقعد اقعد ازاي وانتو بتقولو اابت مش هنا وفهد عملها حاجه اقعد ازااي يلي منكو لله دي امانه

+


 يناااس حصل اي مترغى يلااا.......برق قعد وقالها علي كل حاجه بخيته رجليها مشالتهاش وقعدت علي الارض ولطمت

+


بخيته: ينهارك الاسود يبخيته ينهارك الطين اغتصب البت يلهووي يلهويييي عملتلو اي الغلبانه دنا افتكرتو

+


 حبها حتى ده مكنش بيفارقها دقيقه ينهارك الاسود يبخيته طب طب هي راحت علي فين وهنقول ايه لامها الي تحت 

+


برق بعصبيه: هو نا قايلك عشان تقعدي تلطمي 
بخيته: وساااكتتت عارف من امبارح وساكتتت

+


 مجيتش قولتليي ليههه مجيتششش قولتلي ليهههههههه

+


تيام: هنقولك ايه يعني اول ممشينا من عندنا كل واحد كلم الي يعرفهم ودور عليها ف البلد كلها

+


 محدش شافها طفشت باين ولا انتحرًٕٕ ت 
بخيته: لاااا ياربييي لااا دي غلبانه صغيره يناااااس صغيرهههه 

+


اثير: ايوا برضو هتقولي لام........ الباب خبط
بخيته قامت بسرعه ومسحت دموعها: اجري اجري

+


 شوف مين علي الباب........ بصلها اثير بهدوء وراح فتح الباب دخلت ساره بصدمتها من الي سمعته
بخيته: ساره

+


ساره بصدمه: ايه الي سمعتو ده
بخيته: سمعتي اي

+


ساره بعصبيه وزعيق: بنتي فين منك ليهههههه بنتي فينن

+


بخيته حاولت تهديها وتحضنها: اهدي يساره يختي اكيد هنلاقيها اهدي

+


ساره بعصبيه: ابعدي عنيييي متتكلميش خاالص سايبه بنتي امانه عندك وعند بنتكك فى الاخر تعملو

+




                
 فيهااا كدااا هااااا لولا الاغاني الي قفلت دي مكنتش هعرف حاجه وهتيجوووو عندييي تقولولي اي كدبه ونا طبعا هصدق...... مسكت برق من لياقه 

+


ساره: فهد فين ولا ازاي صحبك مهتقولش هو فين اكيد

+


برق بغضب مسك ايديها ونزلها عنو واردف: ايدك
 وبعدين فهد مش صغير ولا بيخاف عشان يستخبي اما بنتك دورنا عليها وملقينهاش

+


ساره بانهيار:والله والله والله بنتي لو حصلها حاجه هندمكم علي اليوم الي شوفتوها فيها والكلب التاني

+


 هخلي امو تحزن عليه الباقي منها
بخيته:ايه ااكلامم ده يساره يختي اهدى بس وكل حاجه هتتحل

+


ساره بغضب:تتحل اغتصب بنتي وتقوليلي هتتحل ايه الي هيتحل هاااا لو بنتك مكانها كنتي هتقولي نلاقي حل اكيد لا  

+


بخيته: والله حاسه بيكي انا ام زيك يساره بس اهدي وسيبك من الكلام الي بتقوليه ده

+


برق ببرود: اعلى م فخيلك اركبيه انتي وجوزك احنا مبنتهددش ي مزمزيل ساره

+


ساره: خليني الاقي بنتي وساعتها هتشوف...... ومشيت وهي بتعيط ركبت عربيتها وانطلقت علي تاج

+


"نروح لرفا الي كانت سافرت وسابت اهلها واصحابها بخيبة املها ف اكتر حد وثقت فيه وفتحتلو قلبها وبرضو اكتر حد

+


 دمرها اكتر واحد خلاها مشتته ومش عارفه تعمل ايه غير انها لجئت لجدتها كارين المقيمه ف ايطاليا عرفت ان محدش هيساعدها غيرها" 

+


:اتفضلى كلى حاجه كده مش هينفع
رفا باصه للارض وبهدوء: مش عايزه

+


كارين بهدوء: من ساعة م جيتي وانتي مكلتيش حاجه 
رفا: مليش نفس يكارين
كارين بعصبيه خفيفه: Questo non è ammissibile
"كده غير مقبول" 

1


رفا بهدء: كلميني عربي بالله عليكي يكارين
كارين بهدوء: بصي حوليكي هتلاقي نفسك في بيت كارين

+


 وتحت قوانين كارين ومستحيل اخلى حفيدتي الوحيده تفضل منغير اكل وغير كل ده بتكسر كلامي

+


رفا حاولت تحبس دموعها علي قد متقدر لاكن فشلت: هو انتي شايفه ده وقت قوانين شايفه ان ده وقتو جيالك يعتبر

+


 بقالي يومين وانتي مبتعمليش حاجه غير كلى يرفا انتي مش مدركه حجم المصيبه الي انا فيها

+


كارين بهدوء: مشكلتك دي انتي روحتيلها بنفسك ولازم تتحملى نتيجة اخطائك وتصلحيها بنفسك

+


رفا بصتلها بعدم فهم واردفت: طالما مش هتساعديني طلبتي مني اجي ليه

+


كارين وقفت وحطت ايدها فجيوبها واردفت: انا لما طلبت منك تيجي بس عشان اصلح الي باظ جواتك بس عشان

+


 اوعيكي واخليكي اقوى حالتك لما رنيتي عليت بتوحى انك كنتي منهاره وده شئ غير مقبول خصوصا لو عشان راجل
رفا بهدوء: وبابا

+



        

          

                
كارين: ابوكي سيبهولي انا هعرف اتعاامل مع تاج كويس المهم دلوقتي انتي حاسه ب ايه

+


رفا: هههه حاسه ب ايه
كارين: اهاا بالظبط

+


رفا: كارين هو انتي عمرك جربتي احساس الخيبه
كارين: الي يوصلك للخيبه هي ثقتك الكبيره الي بتديها

+


 للشخص ولما تدعى حد كل ثقتك ده بينتج عن غبائك ونا عمرى مكنت ولا هكون غبيه عشان كده عمرى م حسيت بيه
رفا:يعني انتي عمرك محبيتي جدو

+


كارين بكل صراحه: لا
رفا: اومال اتجوزتيه ليه

+


كارين:الحب ده زي م قولتلك غبااء اني افضل احب شخص وافضله عن الناس كلها ده غباء جدك اتجوزني مصلحه ونا

+


 اتجوزتو مصلحه لكن الحظ مكنش من نصيبو بعد مخلفت تاج وفضلت اعلمه كل حاجه شويه شويه لحد م اتوفى جدك وابوكي بقا بيحكم كل حاجه سبهالو ابوه بس تحت اشرافي انا

+


رفا:كارين انتي غلطانه الحب حاجه حلوع اوي بس لو كانت مع الشخص الصح

+


كارين قربت منها ووطت وحطت عينها فعين رفا واردفت: وانتي مختارتيش صح يبقا تتعلمي من غلطك وتقفلي الباب

+


 ده خالص ونا بنفسي هشتغل علي الموضوع ده
رفا بعياط: جايز جايز يكون عندك حق فكل حاجه بس انا

+


 مش غبيه انا انا حبيتو وحسيت انو بيحبني نظرتو ليا مستحيل تكدب طب انا حبيتو بجد ليه يعمل فيا كده ليه انا

+


 كنت مستعده اقدملو اي حاجه يكارين كنت مستعده اديلو روحي لو طلبها يكارين مكنتش متوقعه اني اتأذى للدرجادي من شخص بحبه 

+


كارين: بطلى عبط يرفا هو في حد يحب حد بالسرعه دي اول درس هعلمو ليكي اوعى ثم اوعى تثقي في اي راجل

+


 وعشان نمشى بالخطوات الصح عايزاكي متذكريش اسمو نهائي ولا حته بينك وبين نفسك ولو جيه علي بالك ولو وشويه افتكرى هو عمل فيكي ايه الاول 

+


رفا: مش هقدر يكارين بجد مش هقدر
كارين بعصبيه: لا هتقدرى والشخصيه الي انتي فيها دي تنسيها نهائي لانك من بكره هتبدئي بروتين تاني وحياه تانيه بشخصيه مختلفه

+


رفا: هو انتي فكراني ايه بالظبط انا بنى ادمه بحسس والله وعمرى مهتخطى كل ده بسهوله انتي ازاي اصلا مفكره اني

+


 هشوف حياتي منغير م افتكر هو عمل ايه وكان بالنسبالي ايه
كارين: يبقا هتبقى مكانك في نفس قعدتك عشان لو عايزه

+


 تتغيري وتنتقمي منو النجاح يرفا وانك توصلي للقمه عمر م هتوصليله بالضعف ده عشان تنجحى ي تطلعي للقمه وانتي واثقه فنفسك بس ي اما تتراجعى و طياره موجوده هنزلك بيها علي مصر

+


رفا: اي دخل نجاحى بانتقامي منو
كارين: هههه قوة شخصية تغييرك ده التغييره لوحده هيبان عليكي ودي هتبقا اول صفعه ليه انك من بعدو نجحتي

+



        
          

                
 فحياتك اما بعد معمل الي انا عيزاه عقابك ليه مش هدخل فيه نهائي

+


رفا:هحاول
ابتسمت كارين وحاولت تغير مودها شويه واردفت: ايه رايك فشياكتي

+


رفا بابتسامه: رأيي هيفرق يعني
كارين بضحك: اكيد لاا عمرى مهختار غلط بس قولى وخلاص تبقيش زي امك

+


رفا:مالها امى بق
كارين: طيبه زيك يرفا

+


رفا: حلوه كد
كارين: عارفه ايه المشترك بيني وبين امك
رفا: ايه

+


كارين: الاتنين خلفنا بدرى اوي بس في فرق
رفا: ايه الفرق

+


كارين: اني جبت تاج 
رفا: عنصريههههه

+


كارين: ههههههههههههه لالا جبت تااج وربيتو علي انو يكون قوى كشخصيه قوى كعقل ابوكي يرفا يتصنف امبراطور لاني

+


 ربيتو علي الاساس علي القوه وان اي حاجه عايزها تجيلو بس يجيبها بنفسو علمته كل حاجه فصاحة

+


 اللسان ملاكمه كارتيه مبارزه وكلو عشان يبقا جاهز لاي حاجه تقابلو ده اما امك ربتك علي الدبدوب والعروسه اللعبه 
رفا: انتي قاسيه يكارين

+


كارين: لولا قساوتي مكنش مكنش شوفتي ابوكي في المكانه الي هو فيها

+


رفا:هروح ارتاح شويه
كارين:رفا هسألك سؤال ومش عايزه اي كدب
رفا: ايه

+


كارين بهدوء: الي حصل بينك وبين فهد كان بارادتك
رفا بصت للارض باحراج واردفت:الي حصل ف الاول  بأرادتي بس 

+


كارين بهدوء: بس اي
رفا: مكنتش هخلي الموضوع يوصل لكدا بس لولا انو خدرني

+


كارين: ممممممم تمام اطلعي علي اوضتك 
رفا: ح حاضر
كارين: استني

+


رفا: نعم
كارين: اكبر دليل ان اياكي تثقي فمخلوق حتى لو مقدملك ايه سواء اكل او شرب او حتى مشاعر

+


رفا:ح حاضر
كارين: يلا اطلعي
رفا: تصبحي علي خير

+


كارين: وانتي من اهل الخير........ ترقبت كارين خطوات رفا لحد م اتاكدت انها طلعت اوضتها

+


 خلاص خرجت فونها واتصلت علي حد
كارين بهدوء: كل الي امرتك بيه يكون جاهز بكرا....... اوعى الاقي منك غلط....متاكد من الناس الي

+


 بعتهم...... مش عايزه مخلوق يعرف انها هنا...... تاج انا هعرف اتعاملل معاه.......انت خليك عندك وهاتلي الاخبار اول باول........... وقفلت 

+


"" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" 

+


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

+


رأيكم ودعمكم يهمني علقو بين الفقرات يسكاكر

+


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

+


بقلم: توتا مصطفى 

+


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸






تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close