رواية عشقي المجنون كامله وحصريه بقلم اميرة محمد
اتفاعلو ياحبايب قلبي بنجمه وكومنت حلو منكم لاختكم أميره بحبكم في الله يااحلي اخوات في دنيا
**************&&&&&**************
يلا نبدء يا حبايب قلبي في بلدنا الجميله الاسماعليه وجمالها نروح لعمارة في مكان راقي نوعا ما نطلع الدور الثالث في شقه بطلتنا الفاتنه نلقي في هدوء في شقه علامه علي انهم كلهم نايمين فساعه ٦ صباحا الان
ندخل اوضه من الاوض نلقي بطلتنا الفاتنه نائمه بشكل فوضوي جدا وجانبها المشاغبه الصغيره ايسل اخت البطله الصغيره
7
نروح علي المطبخ نلقي ام البطله هانم واقفه في المطبخ بتجهز الفطار لجوزها وأولادها كلهم بكل حب
دخلت اوضه عند البطله لقيتها نايمه زاي كل مره هزت دماغها انه مافيش فايده حتي في نومها مجنونه مش زاي اي بنت عاديه قربت منها : منه قومي يابت عشان شغلك قومي بقي مش كل يوم لازم اصحي العماره كلها وصوتي يطلع عشان تصحي
6
منه بنوم وبتحلم : امممم بس بقي ياماما ليه تصحيني دولوقت حرام عليكي كنت سابيني اكمل حلمي الجميل كان خالص هيعترفلي بحبه
6
امها بزهول : هو مين ده يا مقصوفت الرقبه للي كان هيعترفلك بحبه يابت قومي صحي هنا انتي هتجبيلي السكر بدري هو حد مغلبني ومطلع جناني غيرك انتي صحي يابت من أحلامك في بدوي بتاعك ياختي انتهدت وطلعت من اوضه منه راحت المطبخ تلحق البطاطس قبل ما تتحرق
5
صحي اخوها خالد ودخل المطبخ لأمه: صباح الخير يا ست الكل مالك بتزعقي ليه بس علي الصبح يا هانم ده انتي هانم وكلنا تحت امرك يا قمر انتي
+
امه هانم بضحك : هههههه يا بكاش ايوه كل بعقلي حلاوه يا واد ماشي مش انت صحيت روح اتصرف بقي وصحي مجنونه للي نايمه زاي القتيل جوه دي يلا
+
خالد بخبث بس كده ده انا تحت امرك اتحرك خالد ودخل اوضه البطله وافتكر كل مقلب بتعملو فيه قرب خالد من منه وشالها ودخل الحمام نزلها بهدوء بسبب نومها الثقيل جدا وبعد شويه هو سندها بأيد وفتح عليها الدش الساقع
منه بشهقه وفزع : هاها بغرق ياناس حد يلحقني يا ماما اتفاجات بخالد أقدمها عمال يضحك عليها بقوه فطس من ضحك علي شكلها ومنظره وهي بتصرخ بقوه
منه بتوعد : ماشي ياخالد بقي انا تعمل فيا مقلب ده انا منه ام مقلب كلها حاضر انت للي جيت عليا وجيت في سكتي يا وحش استحمل بقي للي هيحصلك مني وما ترجعش تعيط
5
خالد بضحك : هههههه شكلك مسخره تصدقي مفروض كنت صورتك عشان افضل افكرك بلحظه تاريخيه دي وانا مش بخاف ومستني اشوف هتعملي ايه بس انتي حره مقلب اقصد مقلب اقوي منه
+
منه : بقي كده ماشي وحيات منه عندك ليكون مقلب يطلع من عينك انت بس للي ضحكت عليا دولوقت انا بقي هخلي كل العائله تضحك عليك طلع بقي عشان اخد شاور
طلع خالد هو بيضحك وهي اخدت شاور وطلعت لبس لبسها وحجبها وطلعت من الاوضه سمعت خالد بينادي من اوضته علي حد يجيب ليه فوطه خطرت فكره خبيثه في دماغها وجريت جابت ليه الفوطه السوده للي هو بيحبها ودخلت المطبخ براحه وحمدت ربنا ان امها مش موجوده ومشغوله مع والدها جابت فحم اسود مسكت شويه مفرمين زي البودره حطيته علي فوطه بهدلت الفوطه كلها وطلعت قالت لايسل تدي فوطه لخالد واخدها خالد وبدء ينشف وشه وشعره لانه كان بيغسل شعرو وشه فقط
5
ومسك الفوطه وبينشف وشه بيها وسمع صرخه منه للي مثلت انها اتخبطت طلع يجري بخوف عليها اتفاجاء بابوه وليد بصلو بفزع : أعوذ بالله ايه يا بني للي عملو في نفسك ده اتصدم اكتر لما شاف اخته ملك بتضحك هي وأمه واخته الصغيره كمان بتضحك واتفاجاء من منه بتضحك جامد وبطلع لسانها ليه
5
منه بضحك : مش قولتلك استحمل يا وحش مقالب بتاعتي اديني رديت للي عملتو في نفس الوقت تستهل اتحرك خالد وبص لنفسه في المرايا اتصدم ان وشه كلو بلون الأسود طلع بغضب مصتنع يجري وراها لمنه عشان يمسكها جريت منه استخبت في حضن ابوها وبتطلعو لسانها بغيظ
+
ابوها وليد بحب : امشي يالا بعيد عن حبيبت قلب ابوها تعمل للي هي عايزه مش انت للي عملت فيها مقلب ليها حق تردو ليك
5
نسيبهم مع بعض يهزر ويضحكو براحتهم
**********************************
نروح في مكان تاني بعيد كل البعد عن الاسماعليه
نروح سيناء في قصر كبير اوووي عند بطلنا الوسيم للي كان نايم وبنته الصغيره نايمه في حضنه
+
دخلت ولدته الشيخه فاطمه : قومي يا ولدي عشان مشغلك صباحك كلو خير وبركه من ربنا ياولدي
صحي البطل بكل هدوء ( دولوقت هدوء بعد كده متعرفش للي هيحصلك هتعيش مع كتله جنون متحركه ): صباحك خير يا أمي
الشيخه فاطمه : كيفك اليوم يا ولدي ان شاءالله تكون نمت منيح
عصام : الحمدلله علي كل حال متخافيش ولدك لسته مثل الجبل ما تقدر تهدو لا رياح ولاه عواصف ما يقدر عليه لا رب عالمين
قام عصام دخل اخد شاور ولبس بدلته ورش برفانه
5
نزل من علي سلم دخل غرفه السفره ليهم متجمعين ابوه الشيخ إبراهيم واخته الصغيره تسنيم وأخوه الشيخ مراد وابن عمه وأخوه الشيخ سلمان وبنته صغيره علي رجل جدتها شيخه فاطمه اسم بنته جوري
+
قعد يفطر معهم بكل هدوء اتكلم سلمان : بقولك يا اخوي ان شاءالله لازم حد فينا يسافر فرع الاسماعليه في مشاكل كتير في الفرع هناك
+
عصام : شو هيد المشاكل يا للي بفرع وكيف انا ما بعرف عنها شي كيف المدير للي مسك الفرع ما يخبرني
انا للي بسافر للفرع هناك اشوف الوضع بنفسي كيف بيكون
6
ابوه الشيخ إبراهيم: تم يا شيخ عصام الله يبارك فيك يا ولدي لكن نسل الشيوخ ما بيصير يوقف وانت صار لازم تتجوز عشان نسلك ونسلنا ما يوقف وربنا يا ولدي خلق الحرمه للي سيئه وللي منيحه
+
عصام بضيق : الله يكرمك يا ابوي بلاش هيد الموضوع لك انا ما بدي غير اني اربي ابنتي ماني مستعد عيش مع واحد كل حياتها الخروج والسهر بعرف هتقولي اني اختياري كان غلط لكن ما كنت بعرف انها هيك كانت اقدمي من البدايه انسانه منيحه وبعد الزوج اتغيرت تغير كلي بسبب اني غني معي مصاري لاه يا الشيخ إبراهيم سامحني سابني علي راحتي وصدقني لما القي للي للي تستاهل تكون مرات الشيخ عصام انا بنفسي هخبرك وهفرحك يلا يا سلمان وانت كمان يا مراد ورانا أشغال كتير
6
************؟*************؟****
دخلت بطلتنا اوضتها بعد ما رجعت من الشغل ورقدت علي سرير نامت لانه بتحب النوم جدا حلمت بشاب وسيم الجسم بعضلات لكن ملامحه مش ظاهره ليها معها عصفوره صغيره واتكلم بلغه بتعشقها : عطيتك العصفوره في يدك ديري بالك عليه منيح لاه تخيبي امل هذا القلب فيكي يا جوهره الشيخ لأنك انتي جوهرتي الغاليه للي راح خبيها من عيون كل الناس صحيت مفزوعه من المجنونه ندي دخلت شافتها نايمه جابت ٢ من غطي الحلل بتوع الاكل جات جنب ودن منه وخبطهم في بعض بقوه قامت منه مفزوعه من النوم
+
منه بغضب : اها يا كلبه البحر انتي كنتي استني شويه كان بيقولي كلام حلو وجميل هييييح امتي بقي تيجي
ندي بضحك : انتي مجنونه يا بنتي فوقي بقي في حد يحلم يتجوز بدوي انتي غريبه الواحده تقول اتجوز بطل من أبطال الافلام ولاه مسلسلات ولاه حتي تحلمي زاي بت شيماء واحد بعضلات واخدها علي حصانه الأبيض
منه بقرف : بس يا بت اسكتي قال افلام وحصان هو في زاي البدوي وجماله وسامته يا لهواوي ده انا هخبيه ومصحف لو اتجوزت بدوي لخبيه من عيون البنات علي فكره هخليكو انتو كمان تتجوز زاي بدوي بردو بكره نشوف ..... .........
5