رواية دموع عذراء الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم سلمي سمير














وفي اوضة نوم حسن الجديدة
كاتت مني بتحاول تثير حسن باي طريقه علشان تنتصر لأنوثتها وكانت بتقبله وتبوسه ونايمه فوقه علي السرير
بتلمس جسده وهي بالحاله دي تدخل ليزا
ليزا:: ايه اللي بيحصل هنا بالظبط ايه ده يا مدام منى
لتنتفض منى وتحمر خجلا وتداري وشها
ليزا:: انتي معندكيش كرامه لدرجة دي جاية اوضتي وبتحاولي تغوي جوزي
انتي مسمعتيش قالك انك هنا علشان الاولاد بس
عايزه ايه منه تاني مش مصدقة وصل بيكي الانخطاط انك تفرضي نفسك عليه علشان تقيمي معاه علاقه يا سافله
اخرجي بره اوضتي ولو لسه عندك ذرة من الكرامة
اطلعي بره الفيلا وحياة حسن كلها
حسن:: لا يا ليزا انا وعدت بابا انها هتفضل بالفيلا
علشان الاولاد خليها حرام
منى:: بانكسار هو ده اللي قدرت تقوله
الف خسارة يا حسن ياخسارة حبنا وكل اللي كان بينا في يوم
وتخرج تجري والدموع تنهمر من عيونها كالشلال
ليزا:: مش معقول يا حسن ازاي سمحت ليه تعمل كده
انت ناسي الدكتور محذر من اي علاقه علشان خطر علي صحتك جدا في الوقت ده
حسن:: يضحك انا معملتش حاجه وانتي دخلتي وشوفتي هي اللي كانت بتثيرني
وحاولت كتير بس صدقيني مش حسيت بيها
ليزا:: تحاول تحضنه طب واناحاسس بيا
حسن:: يطلعها من حضنه ويبص في وشها
ايه رايك نخرج نتعشي بره
استني اه صح كتتي فين وسببتي جوزيف
ليزا:: كنت بالنادي بعمل حمام شمس
حسن:: مش تسببي جوزيف تاني وتخرجي فاهمه
ليزا::: حاضر هنخرج فين يا حبي
حسن:: زي ما تحبي البس ويلا نخرج
ليزا:: لا استني اخد شاور الاول
حسن:: خدي شاور وانا هنزل اشوف يوسف
ويخرج علشان يعدي علي اوضة مني
ويسمع صوت بكائها يفتح الاوضه ويدخل
منى:: اطلع بره انت داخل هنا ليه مش خايف من مدام ليزا
حسن:: انا مش بخاف من حد
منى:: انت السبب في اللي حصل وياريتك دافعت عني
لكن سبتها تهيني وتذلني وتحط من كرامتي
حسن:: كنتي عايزاني اعمل بصراحه
كتت ابتدايت استمتع بيكي وبتصرفاتك
علي فكره انت محتاجه شويا تدريب وتبقي خبره
ويقرب ليها ويقبلها برغبه واشتياق
دي مكافاءه ليكي علي محاولتك
والمره الجايه هتبقي مكافاتك اكبر لو قدرتي تثيريني بجد
ويخرج ومني مذهوله من قبلته واحساسه اللي اشتاقت ليه
منى: تبص ليه وهو خارج انت بتحلم مفيش مره جايه تاني
حسن ::: يضحك ويقهقه هنشوف ويقفل الباب وراه
وهي مصدومه انت مين يا حسن هتجنيني بحبك وبعدك وببرودك ورمانسيتك واستفزازك اه وحشتني يا ملاكي









منى تحاول تتجنب حسن والوجود معاه في مكان واحد
وهي خارج من اوضة الاولاد تخبط فيه
منى:: اسفه مش شوفتك
حسن:: يمسها من كتفها ولو شفتيني هيحصل ايه
هتجري مني زي ما بتعمل كل يوم
منى:: انا قلت اسفه وخلصنا بقي
حسن:: يشدها من ايدها ويقولها غبيه ولازم تتعاقبي
ويحاول يشدها لحضنه ويبوسه
منى:: تزقه ابعد عني انا بكرهك
وتمشي وتسيبه ويخرج وراها
يرن التليفون
منى:: الو
طارق:: منى تعالي بسرعه سناء بتولد بالمستشفي
منى:: حاضر جايه عشر دقايق واكون عندك
وحسن:: يسمعها علي فين
منى:: ابعد من وشي مش ناقصه تأخير وتزقه وتمشي
حسن:: ايه يا هانم انا جوزك ولا نسيتي راحه فين
منى:: لا مش نسيت انت اللي نسيت سيبني بقي اخرج
حسن:: مفيش خروج من غير اذني
منى:: بعصبيه راحه المستشفي سناء بتولد
حسن:: وليه محدش اتصل بيا
منى:: محبوش يزعجوك لتكون ناسي انها اختك
حسن :: بغضب استني هنا هغير واخدك معايا
منى:: لا هروح بعربيتي سلام
حسن:: مسكها من ذراعها قلت استني يعني تستني
يطلع يغير هدومه وليزا تساله
ليزا:: رايح فين
حسن:: اختي بتولد لازم اكون معاها
ليزا:: اجي معاك
حسن:: لا خليكي مع الاولاد علشان منى جايه معايا
ليزا:: ابقي طمني حبيبي وتبوسه
حسن:: سلام يا حبي.
وينزل ومنى مستنياه في مكانها
حسن يركب العربيه ويفتح ليها الباب اتفضلي
منى:: مكنش ضروري تجي هي محتاجاني اكتر منك
حسن:: بس دي اختي الوحيده واظن انا مش نسيت ده كمان









وتدخل اوضتها تلقيها بتصوت
سناء:: الحقيني يا مني هموت
منى:: كل مره نفس الكلام وان شاء الله تقومي بالسلامه
وتروح تسلم علي مامتها
حسن:: السلام عليكم ويوطي علي سناء ويبوسها
ان شاء الله تقومي بالسلامه يا حبيبة قلب اخوكي
سناء:: عايزه ماما يا حسن هاتلي ماما يا طارق
هدى:: هو انا مش زي ماما يا سناء وكلنا معاكي يا حبيبتي
سناء : ربنا يخليكي ليا يا ماما بس انا تعبانه اوووي اوووي المرادي وخايفه امووت نفسي اشوفها
منى:: تمسك ايدها بعد الشر عليكي بس الولاده ورا بعض
خلتك ضعيفه


سناء:: تبص لطارق انت السبب وتعض ايده هو السبب يا حسن
طارق:: يشد ايده انا خلاص هطق منك يا سناء اعملك ايه طيب
انا هطلقك واريحك علشان مش اقرب ليكي تاني واعيش معاكم علشان الاولاد ارتحتي
سناء:: كده يا طروقتي تقولي هتطلقني بدل ما تقولي كلمه حلوه تصبرني علي الوجع
طارق:: اعمل ايه انت فضحتيني ما تشوفي نقسك الاول انت بتجنيني في السرير ازاي
سناء:: بخجل طارق اسكت هتفصحني
طارق:: لا ياشيخه ليكي حلو وليا وحش
حسن؛:: يضحك انتو كده علي طول مش هتعقلو انتو الاتنين
سناء:: تصرخ ارحموني انا تعبانه وبردك انت السبب
طارق:: مش لما تجهز اوضة العمليات
وانا السبب انا السبب ماشي يا ستي اخوكي بقي يشوقلي وسيله مناسبه تخليكي تبطلي ولاده كل شويا
سناء:: طارق تعالي
طارق:: لا هتعضيني تاني
هدى:: اعقل يا طارق شوف مراتك عايزه ايه
طارق:: نعم
سناء:: احضني اوووي بحبك يا طروقتي
طارق:: ادوب انا وانتي بتقولي طروقتي كده بحبك يا مجنونتي
ويدخل الدكتور ويطلب يخدوها لاوضة العمليات
حسن:: تحبي ادخل معاكي
سناء:: اه وطارق كمان
طارق:: لا يا حبي مش هتحمل وجعك يلا واخرجي ليا بالسلامه معا البيبي
وتخرج من الغرفه تشوف مامتها
سناء:: ماما كويس انك جيتي شوفتي يا ماما طارق عمل فيا ايه انا حسا اني هموووت يا ماما
طارق:: يا نهار اسوح يالهوي اصوت ولا اجيب لطامه انا هموت نفسي واريحك يا سناء
هدى:: تضحك معلش يا ابني اعذرها بعد الشر عليكي يا قلب امك اجمدي كده يا سناء
الحاجه فاطمه:: تخرجي بالسلامه يا حبيتي قلبي
وتدخل والكل ينتظر
ويحضر احمد ومراته ورده وعلي
على :: منى تعالي عايزاك في كلمة
وحسن: يشوف منى وهي ماشيه معا اخوه لكن هو يدخل اوضة العمليات لاخته و يبصلهم بصه غريبه
منى:: خير يا علي
على:: ليزا قابلت واحد من يومين
ولما عملت عليه تحريات عرفت انه شغال في السفاره الانجليزيه وشكلها مش يطمن خالص
وكمان في رقم بيتصل بيها باستمرار
هتوصل ليه هو مين وهعرفك بالجديد
منى:: يارب علشان انا تعبت بجد يا على
احمد:: يتدخل في الحديث ايه في جديد
علي يحكيله اللي حصل وقاله لمنى
احمد:: وانت يا منى وصلتي لحاجه
متى:: بحاول بس حسن نظراته بقت غريبه ليا باستمرار
وحسا فيهم استهزاء او سخريه او انه بيستغباني
احمد:: انت غبيه ده لولا اللي عملتيه يا عالم كان رجع ولا لاء
ويخرج الدكتور وحسن ويبشرهم ويقولهم مبروك
ا الدكتور:- لمولود بنت زي القمر والام بخير والحمد لله
والحاجه فاطمه:: تزغارد والكل فرحان بسلامه سناء
عبد المجيد:: الف مبروك يا طارق ويباركلك فيهم
احمد:- ربنا يلاركلك فيها وتفرح بيها هي واخواته يا طارق
هدى:- مبروك يا ابني تتربي في عزك
سناء:- تحضنه مبروك يا خويا عقبال ما تشوفها عروسة






سناء:: شفت بنتنا يا طارق هتسميها ايه
طارق :: عمي يسميها
عبد المجيد:: هسميها مكه علشان ربنا يوعدني كلنا بزيارتها
حسن:- الله اسم جميل يا بابا وربنا يوعدنا كلنا بزيارتها
منى:- مكه ومنى الاتنين في مكان واحد بس اسم جميل اوووي يا عمى مبروك عليكي يا سناء
سناء:: الله يا بابا اسم جميل
طارق:- اختيار ممتاز يا عمي ربنا يباركلنا فيك
سناء:- تنادي لطارق
طارق تعالي اقولك كنت نفسي اسميها مني
بس خلاص بقي المره الجايه
طارق:: نعم ياختي مره ايه جاية
انا خلاص بطلت خلف واعتزلت اقولك انا هطفش منكم
والكل يضحك ويتمنو حياه سعيده للمولوده مكه
بين امها وابوها اللي يحضن مراته وببوسها ويبارك ليه مولودتهم مكة وعقبالكم جميعا















يتبع.....