اخر الروايات

رواية دموع عذراء الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم سلمي سمير

رواية دموع عذراء الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم سلمي سمير 




 

✍✍🌹الفصل التاسع🌹✍✍

💢💢🌹💢💢🌹■■ في مستشفي الدكتور حسن
الكل سعيد وفرحان بمولودة سناء
عبد المجيد:: حسن انا بعت اجيب ابنك من الشيطانه اللي بتقول علبها مراتك
حسن:: ليه يا بابا تعمل كده
عبد المجيد:: علشان اعرف هو ابن ولدي ولا ابن مين
حسن:: بس انا واثق انه ابني وانا تحت امرك يا بابا
عبد المجيد:: انا كمان عايز اتاكد
ويخبط الدكتور علي الباب
الدكتور فادى ::اخدت العينه من الولد يا دكتور حسن
ياريت حضرتك تتفضل اخد منك العينه لتحليل DNA
حسن:: اوك اتفضل يا دكتور فادى انا تحت امرك
عبد المجيد:: النتيجه هتظهر امتي يا دكتور
الدكتور فادى:: بعد اسبوع ان شاء الله
عبد المجيد:: علي خير ان شاء الله والنتيجه تتسلم ليا مش للدكتور حسن
الدكتور فادى:: حاضر تحت امرك
حسن ؛؛يرجع بعد العينه عملت اللي يريحك يا بابا ياريت بعد ما تتاكد انه ابني تعامله زي على ولوجي وزاهر
عبد المجيد:: لما اتاكد الاول
حسن يبص ليهم ويمشي ويخرج من الاوضه
سناء:: ليه كده يا بابا حسن شكله زعل
احمد :: يزعل ليه ده ولد احنا شاكين فيه وحقنا نعرف ابننا ولا لاء علشان النسب
على:: فعلا يا بابا ليك حق انا واثق ان حسن مش خاين وان ليزا ده مسدوسه علينا واستغلت فقدان الذاكره لحسن وهتدبسه في طفل مش ابنه
منى:: يارب يا على علشان حسن متغير جدا ضدي ولازم نعرف الحقيقه بسرعه
طارق:: ايه سيبكم بقي من الموضوع ده دلوقتي عايزين نفرح بمكه ولا ايه يا مرات عمي
الحاجه فاطمه:: اه يا ابني لازم نفرح والحمد لله سناء قامت لينا بالسلامه وربنا اعطانا بنت زي القمر
سناء:: هتجي تقعدي معايا طبعا يا ماما
ورده:: مش ينفع يا سناء ما نقدرش نستغني عنها بالدار
سناء:: انتي هناك كفايه يا ورده وهي هتقعد معايا للسبوع بس
هدى:: اه والله ياريت يا حاجه فاطمه وحشتني قعدتك
حسن:: يدخل يلا يا مني هنروح جوزيف تعبان وعايز مامتها
منى:: اتفضل انت وهخلي على يوصلنا
حسن:: بعصبيه لا اتفضلي قدامى
على:: سيبها يا ابيه هتروح معايا وخليها معا الجماعه
حسن:: خليك في حالك يا على انا كلامي معا مراتي
اتفضلي يا مدام قدامى
عبد المجيد:؛؛ في ايه با حسن اخوك قال هيوصلها خلاص روح انت وسيبها
حسن:: معلش يا بابا الاولاد لوحدهم بالبيت وسناء واطمنت عليها ومعاها ماما ومرات عمي وجوزها ملهاش لزوم وجودها
يلا يا مدام ولادها محتاجينها
منى:: لا عايزه اقعد معا اهلي شويا اتفضل انت لتتأخر علي مدام ليزا
حسن:: يشده من ذراعها بعنف قولتلك يلا اسمعي الكلام
طارق:: يفك ايده اتفضل يا حسن انا هروح اختي وياريت كفايه كده علشان مش تبقي مشكله
حسن:: يقرمش علي اسنانه ماشي مش تتاخر يا هانم
ويمشي والكل يستغرب تصرفاته
احمد؛؛ حسن اتغير خالص الحادثه اثرت علي تصرفاته
كان عاقل ورزين وحساس مكنش كده خالص
منى:: وحط عليهم كمان بارد واستغلالي ومستفز كمان
طارق:: منى لو مش مرتاحه بيتي مفتوحلك بلاش تجي على نفسك وهو اصلا مش حاسس بيكي
على:: مش تقلق علي منى كلنا معاها يا طارق ولا ايه يا احمد
ورده:: فعلا الدكتور حسن اتغير حتي ما سلم عليا
احمد :: يخدها بحضنها طب ينفع اسلم انا ويبوسها علي خدها
ورده:: اختشي يا احمد عيب
احمد؛؛ ايه مراتي مش بتشوفي سناء بتعمل ايه مع طارق
طارق:: لا خلاص انا اختك مش هعرفها تاني اختك بلمس بتحمل مش ناقص افتح مدرسه بالبيت
سناء:: تضحك يعني خلاص مش هتلمسني تاني
طارق:: توبنا الي الله
سناء:: بدلع ودلال وصوت مثير طروقتي تعالي اقولك
طارق:: يروح جمبها ما بلاش كده اهلك واقفين
سناء:: طيب هات بوسه
طارق:: اوبس لا انتي ملكيش حل شاهدين وترجع تقول انا السبب
والكل يضحك علي طارق وسناء
وبعد اكثر من ساعتين طارق يلا يا منى علشان اروحك
💢💢💢💢■■■ وبعد ما يوصلها للفيلا
طارق:: تحبي ادخل معاكي
منى:: لا مفيش داعي زمان الكل نايم
هدخل اطمن علي الاولاد واروح انام لاني مرهقه
وتدخل الفيلا تروح لاوضه الاولاد
داده حسنه:: حمدلله بالسلامه يا مدام منى
منى:: الاولاد اتعشو
الداده:: ايوه وزاهر لسه واخد الرضعه
والدكتور حسن فضل مع الاولاد لحد ما نامو
منى؛؛ كويس هاتي زاهر
الداده:: بلاش ليبرد هو نايم لو صحي هطلعه لحضرتك
منى؛: ماشي تصبحي علي خير يا داده
وتطلع علي اوضتها والدنيا ضلمه تروح تولع القابس
تلاقي ايده تتحط عليها ايدها وتحاول تصرخ ايد تانيه علي فمها وحد يجرها علي السرير
الصوت اسكتي مش عايز اسمع صوتك
منى:: انت مجنون كتت هتجيب لي سكته قلبيه خضيتني
يا حسن انت بتعمل هنا ايه اتفضل بره
وسيب ايدي عايزه اولع النور
حسن:: لا لما اعلمك ازاي تطعبني
ويبوسه بعنف ويضغط عليها بجسده كعقاب وينام عليها ويستمر في تقبلها بوحشيه وهي تقاومه
وتحاول تصرخ من عنفه معاها
اوووعي كده ابعد عني مش بالعافيه
وهو يستمر في اكلها بشفايفه وفجأه يقوم عنها
وبصوت واطي
حسن::لو عايزاك هاخدك باي طريقه تعجبني لو حصل
ومنفذتيش كلامي وده اول واخر انذر احذريني يا منى
وينور النور وهو بيخرج وشافها بتداري جسمها اللي اتعري جزء منه وهي
وبتنهج بسرعه رهيبه من مقاومتها ليه
منى:: بصوت مهتز اخرج بره مش تدخل هنا تاني لابلغ مراتك
حسن:: يضحك باستهزاء عارفاني كويس مش بخاف
ويخرج ويقفل الباب وراه
منى:: مستحيل تكون انت حسن حبيبي وتبكي من وجعها واشتياقها ليه امتى هترجعلي يا حسن
____ ويمر اسبوع بدون جديد
على:: يراقب ليزا في كل حته
واحمد:: بيحاول يعرف مين بالسفارة اللي بيساعد ليزا
ومنى:: بتحاول تبحث عن بحث حسن الاخير وتعرف وصل لايه
🌹🌹🌹🌹 االكل يجهز علشان يروح يحضرو السبوع
حسن :: ليزا ويوسف وانتي والاولاد اركبو العربيه
منى؛؛ روح انت مع مراتك انا هاخد الاولاد وداده حسنه
وعربيتك مش هتاخدنا كلنا
حسن:: طيب اتفضلي امشي بعربيتك قدامي
________
___________ويوصلو للفيلا عند طارق
الكل موجود وفرحانين وولاد طارق وسناء فرحانين بمكه الصغيره والكل بيتخانق علي حملها
وهدى الصغيرة:: ماما انا فرحانه اوووي انا بقي ليا اخت
وزاهر طارق:: بس انا بردك الكبير علي كل الاطفال حتي عليك يا على
على حسن:: بس انا كبير احفاد عبد المجيد بردك ولا ايه يا جدو
عبد المجيد:: زاهر اكبر احفاد اخويا
وعلي اكبر احفادي وكلكم احفاد علي المنفلوطي
يعني عيله واحده
والكل سعيد بمناقشة الاطفال
والعيله اللي كبرت والاولاد اللي بيحبو بعض ومش بعاد عن بعض زي منى وطارق اللي مش عرفو عيلتهم غير من ٩ سنين
زاهر:: جدو عبده انا عايز اطلع مهندس لجدو وبابا
وعلي:: انا هطلع دكتور كبير لبابا حسن
منى:: تاخدهم بحضنها اكيد يا حبايب قلبي
سناء:: يلا يا ماما علشان نعمل السبوع
ويدقو الهون والكل يمسك الشموع
والباب يخبط طارق يفتح الباب
طارق:- عمى واحد عايز حضرتك
موظف من المستشفي يطلب الحاج عبد المجيد
عبد المجيد:: ايوه انا الحاج عبد المجيد
الموظف:: دكتور فادي باعت الظرف ده لحضرتك
عبد المجيد:: ياخد الظرف ويشكره
وينادي لاحمد
خد يا احمد اقراء التقرير ده
احمد؛؛ ويشحب لونه ويبص لمنى
عبد المجيد؛؛ انطق في ايه التقرير
احمد:: التقرير بيقول ان في تطابق وان يوسف ابن لحسن
منى::: مستحيل مستحيل يعني حسن كان بيخوني
وتروح تمسك فيه كنت بتكذب عليا وانت لسه معاها ليه
ليه انا مطلبتش منك تطلقها ليه الكدب
حسن:: يشيل ايدها ويقولها مين قالك اني طلقتها وخونتك ازاي وانا متجوزها قبلك
منى:: مش ممكن انا كنت عايشه معاك في كذبه كبيره
انت انسان اناني
وانت استغليت حبي ليك فهمت ليه مكنتش بتحب اسافر معاك علشان تبقي حر
وتقدر تروح ليها براحتك كذاب انت كذاب
وخاين طلقني يا حسن
الحادثه دي نعمة لانها عرفتني انك واحد خاين
وكذاب طلقني طلقني يا حسن
طارق:: اهدي يا متى مش وقته في ناس غريبه هنا
ليزا:: يارب تكونو اقتنعتو ان مش بكذب عليكم
وتعترفو بابني واني مراته زبك بالظبط ويمكن اكتر لاني الاولي
عبد المجيد:: اهدو كده ولينا كلام في وقت تاني
هدى؛؛ تحضن منى وتقوله لو ابوها عايش مكنش يرضيه اللي عملته ده يا حسن
عبد المجيد؛؛ اعذريه يا ام طارق هو لو يعرف عمه مكتش عمل كده بس انا هنا في مقام والدها
ومش هقبل ليها الاهانه والمذله ابدا فاهم يا حسن
حسن:: يضحك باستهزاء عايزني افتكر عمي وانا طفل بعمر خمس سنين
اعرفه ازاي وغلاوته تبقي في قلبي منين انا عملت اللي طلبته انت وجدي واتجوزت مني لكن ليزا كانت اختياري مش اختياركم وياريت تتقبلوها وتعاملوها كزوجه شرعيه ليا زي منى بالظبط
منى:تنتبه: تبص لحسن انت اخر مره شفت بابا امتي يا حسن
حسن:: مش فاكر طبعا بس بابا قال انه سابني وانا عندي خمس سنين بس بعد كده مفتكرش شفته تاني
منى:: يعني مش شفته لما جه يحضر جنازة جدي
حسن:: لا طبعا عمري ما شفته بعدها
عبد المجيد:: لا يا منى حسن فعلا مشفش عمه من يوم ما مشي وطرده جدك وساعة الجنازه كان مسافر جه بعدها وكان زاهر مات من سنه
منى:: اه صح ليك حق يا عمي
عن اذنكم انا هقوم ارتاح شويا لاني مصدعه
هدى:: اجي معاكي
منى:: لا يا ماما خليكي معاها انا هرتاح شويا
وتقوم علشان تطلع لكنها تخرج من الباب التاني
وتروح للمستشفي وتسال الاستعلامات
منى:: دكتور اكرم موجود
شاب : ايوه موجود يا مدام منى في اوضته
تجري منه لاوضة الدكتور اكرم
وتخبط عليه الباب
دكتور اكرم:: ادخل
ويشوف مني مدام منى حصل ايه
منى:: انا ليا عندك استفسار
دكتور اكرم؛؛ خير اتفصلي
منى:: في فقدان الذاكره لفتره معينه الانسان بينسي احدث قبلها ولا للفتره دي بس
يعني لو حد فقد الذاكره لعشر سنين يفتكر اللي قبلها
الدكتور:: اكرم اكيد طبعا
منى: طيب ممكن ينسي ومش يتذكر احداث معينه
الدكتور اكرم:: بالعكس هو اتمحي من ذاكرته سنين وبينزل بعمره السنين دي يعني بتكون الاحداث اقرب في ذاكرته بتقوي وبيتذكرها بسرعه
منى:: شكرا يا دكتور
وتمشي وقلبها بيوجعها وحزنها يزيد وتروح للفيلا
تتصل باحمد:: احمد الحقني اللي معانا ده مش حسن
احمد:: انت بتقولي ايه يا منى
منى:: تعال ليا الفيلا سيبهم كلهم ومتقولش حاجه لحد انا هلم هدومي تعالي خدني واحكيلك اللي اكتشفته
احمد؛؛ حاضر انا جاي في السكه خلي بالك من نفسك
لحد ما اجيلك
وتطلع تجري لاوصتها وتبداء تلم هدومها
وفجأءه تلاقي حسن المزيف قدامها زي ما اكتشفت
منى:: برعب انت ايه جابك
حسن:: وانتي بتعملي ايه
بقي عايزه تطلقي وبتلمي هدومك
منى:: ايوه بس انت بتعمل ايه هنا
حسن:: ماشي ويروح يقفل الباب بالمفتاح
كنتي بتكلمي مين بالفون وقولتيله يجي ياخدك
منى:: اخويا طارق
حسن:: لا كذابه احمد صح
منى:: تتلعثم وتتوتر وتحس بالخوف اكثر
وترجع لورا وتخبط بالحيطه
ايوه احمد هو اللي رد عليا
حسن:: بغضب انا غبت من هنا وحضرتك مقضيها مره مع علي ومره مع احمد ايه ملكيش راجل يحكمك
منى:: تحس الرعب وتخاف منه و تحاول تهرب
حسن:: علي فين يا مدام مش لما تقوليلي اكتشفتي ايه
منى::: قلبها يقع في رجليها اكتشفت انت بتتكلم عن ايه
حسن:: روحتي المستشفي ليه وجيتي جري هنا ليه
واتصلتي باحمد ليه
منى:: انت بتراقبني بقي
حسن:: انطقي اكتشفتي ايه
ويقرب ليها ويضغط بجسده عليها
تزقها وتحاول تجري
منى:: ابعد عني ابعد عني انت مش حسن انت واحد شبهه لكن كشفتك وهسجنك جوزي فين
حسن:: يمسك وشها مين يعرف اني مش حسن غيرك
منى:: تتلجلج احمد بس والله
رجعلي جوزي ارجوك وانا مش هنطق بكلمه
ارجوك رجعلي حسن
حسن: بغضب مكتوم متاكده انه احمد بس
منى:: اه والله وجاي في السكه
حسن :: كويس بقي انت عايزه جوزك
حاضر هوديكي لجوزك دلوقتي
ويحط ايده علي رقبتها
وتصرخ منى😯😯
_______________
💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢
يتبع.......


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close