اخر الروايات

رواية دموع عذراء الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم سلمي سمير

رواية دموع عذراء الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم سلمي سمير 




 

✍🌹✍الفصل السابع✍🌹✍
🌹🌼🌹🌼🌹🌼■■■ في فيلا الدكتور حسن
حسن ماسك منى من ذراعها وهي بتبكي
مش متصوره ان حسن يبقي كده
وتفاجأ بحسن يشده علي لباب الفيلا
حسن:- اطلعي بره مش بالدموع هتقدري تضحكي عليا ويزقها علشان يلحقها طارق قبل ما تقع
ويصادف يشوف اللي بيحصل وهو خارج معا عمه
طارق:: انت اتجننت ازاي تعمل كده في اختي
حسن:: يحط ايده علي راسه كانه بيفكر اختك مين
طارق:: اختي منى
حسن:: انا مش فاهم حاجه انت مش قولت انك اخو مراتي ازاي دي تبقي اختك
عبد المجيد:: ايوه اخو مراتك وابن عمك وجوز اختك
وبيتكلم عن مراتك منى
حسن:- يضحك باستهزاء مراتي مين انا متجوزتش غير ليزا
طارق:: لولا عارف اللي حصلك انا كنت عرفتك ازاي تعمل كده مع اختي لطن ليه اخ يحميها وبيت مفتوح ليها
اطلعي هاتي شنطة هدومك والاولاد وتعالي معايا مبقاش ليكي قعده تاني في الفيلا دي
عبد المجيد:: اهدي يا طارق تعالي معايا يا حسن
سناء تخرج وتحضن منى حقك عليا بس يا منى
والله حسن انتي عارفاه اكثر مننا
ده اطيب واحد فينا بس منها لله اللي غيرته
هدى:: انا هطلع الم هدومك واجهز الاولاد
الحاجه فاطمه:: اصبري يا ام طارق ابوه هيكلمه وده بيتها مش ينفع تخرج وتسيب حسن في الحاله دي
للشيطانه اللي جايه معاه وطمعانه فيه
منى:: تروح تقعد علي الكرسي وتبص لاخوها
دي بيتي وحسن جوزي وهتحمل كل اللي هيعمله مقدرش ابعد عنه لحظه حتي لو مش اعتبرني مراته بس انا فعلا ما صدقت رجع ومقدرش ابعد عنه تاني فاهم يا طارق
كل ده وليزا واقفه وبتضحك بشر وخبث تشوف اللي بيحصل وهي مطمنه ان حسن ليها لوحدها مهما يعملو 😀😀
_____ في المكتب عند حسن
عبد المجيد:: اقعد يا حسن عايز اتكلم معاك كلمتين
حسن:: في ايه يا بابا تحت امرك
بس سؤال انا لسه راجع و الفيلا فبها ناس مش اعرفهم مره واحده تقول بنت عمي والتانيه مرات عمي والاخر جوز اختي ابن عمي انا مش فاهم حاجه
عبد المجيد:: انا هفهمك بس اسمعني للاخر
حسن::: اتفضل
عبد المجيد:: من ٨ سنين جدك كان سايب وصيه انك تتجوز بنت عمك والعكس ابن عمك يتجوز اختك ولما رجعت اتجوزت منى بنت عمك
حسن:: من ٨ سنين اتجوزت ليزا
عبد المجيد:: اصبر انا عارف انت قلت كده فعلا لكن لما حبيت مني طلقت ليزا وفضلت مع بنت عمك وربنا رزقك منها ٣ اولاد منهم زاهر الصغير اللي اتولد قبل ما تسافر
وعندك علي ولوجي
حسن:: انا مش مصدق اللي بتقوله انا فضلت معا ليزا وخلفت منها يوسف ازاي بتقول طلقتها واتجوزت بنت عمي وخلفت منها كمان
عبدالمجيد:: بغضب انا مش كذاب اتفضل دي صورك يوم سبوع زاهر وفي صور لفرحك وكل مناسبه تانيه واختار كلامك كويس وانت بتكلمني
ليزا لا مراتك ولا الولد ده ابنك وياريت قبل ما تتعترف بيه اعمله تحليل يا دكتور يا كبير علشان تتاكد
و منى مش محناجالك انت االي محتاج ليها علشان ترجع لنفسك
لكن انا مش هسمحلك تحرم ولادك منك لانهم متعلقين بيك وتجيبلي طفل معرفهوش ابن مين وتنسبو للعيله فاهم اتفضل روح صالح مراتك واتاسف ليها
واقسم رب العظيم لو فكرت انت او الشيطانه اللي معاك انكم تأذوها حتي لو بالكلام لاطردك بره انت وهي وروح معاها في داهيه ولا عايز اعرفك تاني اتفضل خلص الكلام
حسن:: انا مش عيل علشان تفرض عليا كلامك انا دكتور كبير والكل عارفني وكل بلد في العالم تتمناني
بس انا عمري ما اقدرش ازعلك او اعصيك لو وجود منى دي بالبيت يريحك خليها لكن مش هخدها زوجه ليا واكيد هعامل اولادها كويس بس انت كمان تعامل جوزيف(بوسف) ابني من ليزا كويس ممكن
عبد المجيد:: مش لو كان ابنك صحيح او هي مراتك
حسن:: لو واثق فيا هتعرف انه ابني وهي مراتي فعلا
عبد المجيد:: اعمل التحليل واتاكد الاول
حسن:: حاضر يا بابا اللي تشوفه
عبد المجيد:: اخرج صالح مراتك دلوقتي وراضيها
دي تعبت علشانك كتير وكانت واثقه انك عايش وسافرت علشان ترجع بيك رغم كل الشواهد كانت بتقول انك ميت
حسن :: حاضر اتفضل هعمل اللي يريحك
ويخرج حسن وابوه وحسن يروح لمنى
حسن:: انا اسف علي اللي عملته معاكي وتقدري تعيشي معانا
بس انا فعلا مش فاكرك ولا حتي حاسس باي حاجه نحيتك
فا انتي وجودك هنا هيكون علشان الاولاد وبس
منى:: وده يرصيني لحد ما ترجعلي تاني
وتنادي علي داده حسنه
منى:: هاتي لوجي وعلي وزاهر يسلمو علي ابوهم
وتروح تجيب الاولاد وعلي يجري يحضن ابوه بشغف وحب
على:: بابا حبيبي وحشتني اوووي فين الطياره اللي قلت هتجيبها لي
ولوجي تحضن ابوها وتبوسه وتنام في حضنه ومش عايزه تسيبه
منى؛؛ تعالي يا لوجي بابا لسه تعبان وكمان علشان يشيل اخوكي زاهر لانه واحشه تنزل وهي زعلانه
و حسن ياخد زاهر من ايدها
حسن::يبص في وشه جميل اوووي الطفل ده اسمه زاهر علي اسم عمي الله يرحمه
ويقعد علي الكنبه ويضمه لصدره الله يا بابا ريحته حلوه
حسن:: بجد يا بابا الولد الجميل والاطفال الحلوين دول ولادي
منى:: تروح وتمسك ايده وتقوله ايوه كتت بتعمل كده ليهم لما تحضنهم وتملس بيده علي شعر ولاده وتقوله قول ليهم ربنايباركلي فيكم وافرح بيكم
منى؛؛ كنت دايما تقولها ليهم
حسن:: شكرا ليكي انك كنتي سبب اني عندي اطفال حلوين اوووي كده
وينادي جوزيف ويجي يجري عليه تعالي دول اخواتك العب معاهم وحبهم ويشاور علي ابنه الكبير وانت اسمك ايه
على::: بابا انت نسيت اسمى على
حسن::معلش حبيبي بس تعبان شويا خد اخواتك وخلي بالك من جوزيف او قوله يوسف اسهل
على:: حاضر يا بابا
وتنزل ليزا:: كويس حبيبي خليهم ياخدو علي بعض هما في الاول والاخر اخوات ربنا يخليهم ليك يا بيبي
وجرس الباب يرن
تفتح حسنه الباب ويدخل علي يجري ويحضن اخوه
على:: انا مش مصدق نفسي انك واقف قدامي وبخير
حمدلله بالسلامه يا ابيه
حسن:: مش معقول انت علي انت بجد
طارق:: ايوه على اخوك صحفي كبير
احمد يدخل ويحضن اخوه وريتنا العذاب الوان حمدلله بالسلامه يا حبيبي
حسن؛؛ ابو حميد حبيب قلبي ياه ٨ سنين تغيركم كده
بس على شكله اتغير خالص المهم كلنا اتجمعنا يلا ببنا نتعشا سوا من مده طويله مش اتجمعنا
على:: لمني ماله ابيه اسلوبه غريب
منى :: اصبر لما نخلص العشا عايزاك انت واحمد نتكلم شويا
احمد؛؛ مين دي يا منى
منى:: دي ليزا اللي كان اخوك متجوزها
احمد:: وايه رجعها تاني
منى:: انا في مصيبه ومحتاجالكم
بعد العشا هتكلم معاك انت واحمد وطارق
وبعد العشا الكل كان سعيد بعودة حسن لكن كان في حزن علي اسلوبه مع منى والحب الكبير اللي كان بينهم وراح
منى:: بعد اذنك يا عمى عايزه احمد وعلي وطارق وياريت حضرتك تفضل معا حسن وتخلي بالك من ليزا دي
عبد المجيد؛؛ حاضر ويوصي سناء تشغل ليزا بالكلام

💢💢💢💢💢💢■■■ في اوضة المكتب
منى:: طبعا كلكم شوفتو حسن
لكن حسن اتخطف وانا متاكده اللي خطفه اخد ليزا في صفهم علشان تكمل المخطط
ممكن يكون الفضيحه اللي عملناها في لندن سبب ان حسن يرجع لكن بعد ما طبقو عليه البحث بتاع حسن
طارق:: هو بحثه كان عن ايه
منى:: اللي اعرفه ان البحث كان مسؤل عن مركز الذاكره في المخ وتطبيقه كان هيرجع ناس من الامراض العقليه والنفسيه اللي بيكون سببه الفشل او الحزن او صدمه البحث هيكون سبب في محو كل ده يعني تقدر تمحي حدث من حياتك علشان تقدر تستمر كان لازم يظهر للنور علشان موضوع خطير واي حد ممكن يسيطر علي شخص لو عرف ماضيه وكتب هو حاضره علشان كده اخر فصل من البحث حسن خفاه علشان محدش يستغله والواضح انهم طبقوه علي حسن ومحو كل معرفته بيا محو كل سنين عمره معايا واخدو ليزا مكاني وطبعا هي هترحب لانها ماديه وهتستفيد انا عايزه اعرف مين دول وعايزين ايه تاني بعد ما محو حتي معرفة حسن بالبحث وتسكت وفجاه وتحس الذعر
احمد وطارق:: منى حصل ايه
منى:: البحث حسن بداه وهو مع ليزا هما لسه مش وصلو للجزء اللي حسن اكتشفه وعلشان كده مش محو غير بعد ما رجع مصر علشان كل ابحاثه وتفكيره يكون تحت تصرفهم وليزا جاسوسه عليه يعني حسن كده فاكر انه بيشتغل في البحث مش نهاه احمد لازم نعرف ليزا تعرف ايه ومين وراها وازاي رجعت مراته والطفل ده ابن مين حسن لسه في خطر
على:: فعلا كده هياخدو البحث ويخلصو منه
احمد::يبقي لازم نعرف اللي ورا الموضوع
منى:: انا هخلي بالي من حسن بالبيت هو وليزا
وانت يا علي ومعاك احمد الباقي عليكم
طارق::: وانا كمان معاكم
واتفقو علي مراقبة ليزا ومنى هتحاول توصل لابحاث حسن
علشان تعرف وصل لايه
_____ وبعد اسبوع الوضع علي حاله حسن في برود تام وببعامل الاولاد بحب وحنان لكن مع مني بجفاف وبرود
في يوم ليزا خرجت وكان وراها علي بيراقبها كالعاده
وكان الاولا بالحضانه والداده بتنيم زاهر الصغير
منى دخلت اوضة نوم حسن تدور في الاوراق
حسن:: فجاءه الله الله بتعملي ايه هنا يا مدام منى
منى:: بخجل علشان تداري علي اللي بتعمله وحشتني وجيت اشوفك
حسن:: يضحك بجد طيب اتفضلي ويشاور علي السرير
منى:: اتفضل ايه
حسن:: مش انتي مراتي وريني وحشتك ازاي
منى:: تتلكلك بالكلام نعم ايه مش عارفه تعمل ايه
حسن:: بصوت واطي مش انتي مراتي وريني وحشتك ازاي يلا
منى:: تقرب ليه بخجل وتحضنه بشده تعوض اشتياقه ليه وهو ينتظر الباقي
حسن:: بس هو كده وحشتك خساره انا اخدت مقلب فيكي
لو تشوفي ليزا واثارتها ليا
لكن انتي مش قادره حتي تهزي فيا شعره اكيد انا كنت مجنون لما اسيب ليزا علشانك
منى::: تتاثر بكلامه ويثير غيرتها وتحاول تثبت ليه انها كانت بتعرف تثيره وتحضنه وتفتح زراير قميصه وتبوس شعر صدره وتملس عليه بحنيه وتبوسه بشفايفها
حسن:: يبعد عنها اداءك ضعيف جدا مش بيغريني
منى:: تشتهي حضنه اكثر ولمساته تجري عليه علشان تثبت احقيته بيه وتبوسه شفايفه بقوة ورغبه وتشده عليها وتحس بالاثاره وحشتني يا حسن وهي بتشده تقع علي السرير احضني وخدني ليك مشتقالك اوووي اوووي بكل دلع ودلال تبوسه وتشده عليها كمان وكمان ليلتصق جسده بجسدها
لتسمع مني صوت بيقول :: ايه االي بيحصل هنا 🤔🤔
💢💢💔💔💢💢💢💔💔💔💢💢💢💢💔💔💢💢

يتبع..........


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close