رواية عشقي المجنون الفصل السادس 6 بقلم اميرة محمد
******************
20
بعدين وراحت لام جوري جبتها من شعرها : تعالي هنا بقي عايزه تاخدي البت غصب عني يا سحليه انتي للي مش بيان ليكي وش من ضهر يا سلعوه ومسلوعه شكلو كان اعمي لما بصلك يابت ده البنات بتعكسو من حلاوة امه وسامته وفي الاخر تكوني آنتي أم بنته يا سلعوه
+
مسلوعه بقي انتي ترمي البت للمربيه تعذبها وتحبسها والله لعلمك الادب اخخخ ياناري يابت ده انا عايزه اخبيه من حلاوته وكل ده كلام منه مع الضرب في أم جوري بإيديها للي جابتها علي الارض وركبت فوق منها ونزلت فيها ضرب بكل قوتها في الوقت للي كانت
+
بتتكلم فيه وصل عصام بخوف علي بنته وطلع يجري ومعها الحرس بتاعو وتعملو مع حرس أم بنته وقرب من الباب يخبط لما عرف للي عملته منه خوف علي بنته واتفاجاء من كلامها وسمع كل كلامها قبل ما
+
يخبط وابتسم علي المجنونه للي حبها وقعته بعشقها من غير ما تعمل أي حاجه حبها من نظراتها وكسوفها وخجلها ونقاء قلبها وحبها لبنته وللأطفال وجنونها للي شافو حبها اكتر بسبب جنانها
+
عصام بابتسامه : جوري افتحي بابا انا هون
جريت جوري فتحت الباب لابوها ودخل عصام للي اتفاجاء بمنظر منه وانها قعده فوق أم بنته ونزله فيها ضرب بكل وقوتها خلت منظرها زباله شعرها للي اتقطع وبقي شكلو يقرف ومكياجها للي باظ وعنيها للي ازرقت ورمت وايديها للي معلمه علي وش أم بنته
+
جري عصام عليها بسرعه شال منه من علي أم بنته بصدمه من جنونها
+
منه وهي بتحاول تبعدو عشان ترجع تضربها تاني وهي مش مستوعبه مين للي مسكها : سابوني عليها أم اربعه أربعين دي يابت ده انتي اخرك الشبب أبو ورده ونموتك زاي ما بنموت أم اربعه أربعين ياحشره ترمي بنتك
10
للمربيه يازباله جايبه رجاله تاخد البت غصب عني وده انا أرجل من ١٠٠ رجل زايهم ده انتي متعرفينش ده انا منه المجنونه يابت ده انتي تحمدي ربنا انا واحد زي القمر من حلاوته بصلك يا سلعوه يا مسلوعه
+
عصام كل ده مسكها هو سمع كلامها وانفعالها وكلامها عليها وانه شايفها حلو وقمور وانه وسيم وغير انها فعلا مجنونه ١٠٠ راجل وقدرت تحمي بنته من امها ورجاله كلهم دول : اي وانا ولله ما بعرف كيف أنا اتجوزتها
10
لهديك معاك حق في انه سلعوه ومسلوعه وأم اربعه واربعين وإنتي فعلا مجنونه وكمان انتي ١٠٠ راجل لأنك حمايتها لبنتي منها ومنهم لكن انتي شايفتيني وسيم لهديك الدرجه
2
منه اتصدمت واقفت مصدومه وسكتت أما سمعت صوته وكلامه بصت علي الايد للي مسكها من كتفها وسطها اتصدمت انها ايدو اتكسفت وخجلت انه مسكها كده عمر ما حد قرب منه ولمسها او حضنها غير ابوها واخوها وهي تعبتر واقفه في حضنه لفت وشها بصتلو بصدمه بصلها بعشق وشكر لكن غار لما شاف حجابها اتبهدل وشعرها البني باين من الحجاب كتير لأول مره يشوف خصل من شعرها بأن من المقدمه الحجاب
12
عصام بغيره بص علي الحرس بتاعو واقف في وشها : انزلو استنوني انتو تحت عند باب الروضه خلي هون علي باب بره رئيس الحرس بس
+
لف عصام لمنه بصلها بغيره انه يكون حد من الحرس شاف خصل شعرها للي طلع من حجابها : اعدليه لحجابك هلا شعرك باين وبعد هيك لا تتهوري هيك لان لو شعره بانت من شعرك بعد هيك ماراح يحصل خير ابدا
10
سابها تعدل حجابها بصدمه من كلامه وبص لام بنته بقرف : وانتي كيف بيجي ليكي الجرءاه تيجي لهون بدك تاخدي مني بنتي ولاه انتي ناسيه انك مضيتي انك ما بدك بنتك ولاه شو
+
أم جوري بتحاول ترتب شكلها : باعتذر لكن انا اشتاقلها لبنتي كتير وبدي تكون معي عصام حبيبي بليز خلينا نرجع لبعض مشان بنتنا وبعدين مفروض تعقاب هديك المجرمه علي ضربها وتبهدلتها ليا ولاه شو
10
عصام بغضب : لك إنت شو بدك نرجع لبعض هاد شي مستحيل مو ممكن يصير ابدا
1
وهلا امشي من هون بدل ما اخلي الحرس ياخدك ومش هتلقي حبيبك للي عايشه معه هينقذك لانه بيخاف مني لا تفكري اني ما بعرف شو ناويه وشو بدك ولاه اني ما بعرف عنك كل شي بتبقي غلطانه لاني بخلي كل أعدائي تحت عيوني وكنت بعرف انك راح تيجي اليوم مشان هيك جبتهم للحراس يتعملو مع حراسك كلهم
+
هي للي انت عم تحكي عنها هي بتكون خطيبتي وامها لجوري مستقبلا ومن حقها تعمل شو ما بدها للي يفكر يقرب منها او من بنتها اتصدمت منه بكلامه ومشيت أم جوري بغضب وتوعد انها مش هتسكت
10
طالعة الاطفال يمشو لاهاليهم تحت عند باب الروضه
منه بغضب: انت زاي تقولها اني خطيبتك أنا مش خطيبتك مش انا للي اتجوز واحد متجوز ابدا
+
اتفاجات منه بعصام مسك جوري طلعها بره الفصل وقال للحارس يخلي جوري معها ودخل وقفل باب الفصل عليهم وقرب من منه للي خافت منه وبدأت ترجع برجلها لوراه بخوف وهو بيتقدم منها لحد ما اتسندت علي الحائط : انت عايز إيه وقفلت الباب ليه كده غلط وعيب وبعدين مينفعش تقول عليا خطيبتك لاني لاني مخطوبه أصلا لواحد تاني اتفاجات بنظرات الغضب والغيره وشه لعصام احمر من الغضب : انتي عارفه حالك شو عم تحكي هلا اهمممم انتي مو مخطوبه لحد لاني عارف عنك كل شي بتعرفي ليش لان بسبب جنونك سرقتني اييي سرقتني يامنه سرقتي قلبه لشيخ عصام انتي شغلتي عقلي ما بيوقف تفكير فيكي ابدا وقلبي من وقت ما شوفتك هو ما بيبطل دق بعنف وحتي روحي بدها تكون معك انتي وبس لك إنت حتي باحلامى معي عم أحلام فيكي معي لي ملكي مراتي وحلالي أكيد انتي فاهمتي عليا مو هيك
12
منه بزهول وصدمه: انت بتقول كده عشان وحده عجبتك وعايزها وبعدين إنت متجوز مينفعش واهلي أصلا مستحيل يوفقو ابدا
+
عصام بحب: مو الشيخ عصام ابن الشيخ إبراهيم للي يعمل هيك لو بدي اتجوز بس مشان عجبتيني كان زماني متجوز ٢او ٣ ما كان حد يقدر يمنع هيك عندنا بل البدو شي عادي يصير هيك لكن انا كان بدي لما تجوز هي المره اتجوز للي قلبي يحبها يقع بعشقها
+
وإنتي للي حبيتها وقعت بعشها وسرقت قلبي مني وبقي ملكها هي وبس غير هيك أنا ماني متجوز انا مطلق منفصلين واذا كان علي أهلك اتركيهم عليا انا وانا راح خليهم يوقفوا ان شاءالله بس انتي أعطيني لو اشاره اني أنا بس للي جوته لهديك القلب للي جوتك اشاره بس وانا بتدبر كل شي
+
منه بصدمه وفرحه من كلامه وانه بيعشقها هزت راسها مرتين
عصام بحب وابتسامته علي وشه الوسيم: وهاد هلا بيكفيني انك هزيتي راسك لي وابتسامتك الجميله والخجوله بتعرفني انك راح تكوني لي وملكي ومراتي ان شاءالله
1
انتي ملكي انا وملك لقلبي لاني بعشقك وانا ممتملك وغيور كتير
منه بخجل : عيب علي فكره وقفتنا كده والباب المقفول ده عيب ..............
15
ياتري ايه للي هيحصل مع منه وعصام وباقي ابطالنا هيتقبلو زاي
+
انتظروني نعرف مع بعض للي هيحصل يا احلي اخوات في دنيا مستنايا تعليقاتكم ورايكم وتوقعتكم للي بجد بتفرحني ياحبايب قلبي وشكرا لكل للي قراء ليا ومتابعني وبيشجاعني اكمل واستمر بجد شكرا ليكم يااحلى بنات بحبكم في الله يااحلي اخوات في دنيا
15