اخر الروايات

رواية عشقي المجنون الفصل الخامس 5 بقلم اميرة محمد

رواية عشقي المجنون الفصل الخامس 5 بقلم اميرة محمد 



مراد اخو الشيخ عصام خلي سلمان يوفق علي انه يتصل بيهم وانهم ياخدو الفلوس وفعلا روحو الاثنين في الموعد المحدد كان مراد للي موجود بشنطه

+


الفلوس اقدم الفندق بعيد شويه وصلو البنت والشاب عطاهم مراد الشنطه وقالهم انه عزمهم علي الغداء في فندق قريب عشان يتفقو انها تكون اخر مره يطلبو الفلوس وايه للي هما عايزينو وفعلا اخدهم مراد

+


واتوجه للفندق نزلو الاثنين من العربيه وقالهم يدخلو هيركن العربيه ويجيلهم دخلو الفندق ومعهم الشنطه لكن بعد ما قعدو شويه اتفاجاؤ من الشرطه دخلت 

+


وقبضت عليهم واخدتهم القسم بتهمه سرقه شنطه فيها أوراق ممتلكات وارواق صفقات مهمه غير مبلغ مليون جنيه في الشنطه وبلغ ان الشنطه مفقوده من إمبارح بليل واتسرقت من عربيته وهو ركنها وبيجب طلب

+


اتسرقت وقالهم بلاغ من جارسون في الفندق انه في الاثنين معاهم شنطه زاي للي نزلت علي صفحه انه للي يلقي الشنطه دي ياخد مكافأة ونزل شكل الشنطه وانه دخلها حاجات مهمه 

+


واتقبض عليهم بتهمه السرقه والسرقه الاوراق والفلوس بتصوير ان الشنطه كانت معاهم هما دخلين الفندق 

+


راحو القسم وقالو انهم اخدوها من مراد لكن اتفاجاؤ ان مراد مسافر ولما اتصلو بيه قالهم انه في اسماعليه ليه يومين وان الشنطه كانت في عربيه سلمان اخوه وجابو علاقة البنت بسلمان وانها كانت حبيبته السابقه

+


وانفصل وانها دولوقت متزوجة وانها كانت بتهدد سلمان تاخد منه فلوس مقابل انه متقولش علي انه ضرب علي حبيبها رصاص دفاع عن النفس لانه وقتها ضرب سلمان بسكينه لما مسكهم سلمان وهي بتخونه معها وطلع سلمان من الموضوع وخالص هما تم حبسهم والحكم عليهم ٨سنين سجن 

+




                              

(سلمان يابنات يالهوي علي المز احممم استرو عليا اوعي تقولو لجوزي هيموتني أنا وسلمان والمصحف اححم اسفه نرجع للروايه )

12


***********************************

+


اما عند شيماء كانت قاعده مع ابوها للي بيحبها جدا لأنها بنته المقربه لقلبه 

+




                
أبو شيماء : ايه يا شوشو مالك يا حبيبتي 
شيماء : مضايقه يابابا مرات اخويا ساره كل ما تشوفني تقولي هتفضلي كده تتدلعي وترفضي العرسان بقي انا ترفضي اخويا مش كفايه انه جاه وعايز يتجوزك هو انتي هتلقي زي اخويا بس يابابا انا مش عايز جواز وخلص لاه عايزه واحد زايك كده

+


يحبني ويخاف عليا يعملني علي اني بنته مش مراته مش عايزه يتجوزني عشان أنا مناسبه ليه ولاه عشان بنت ناس من مستوي كويس ولاه عشان أنا اخت جوز اخته لاه عايزه الإنسان للي هيكون شريك حياتي يكون مختارني بنفسه مش عشان حد قالو عليا ابدا غير انه مش هتجوز غير شاب بعضلات أصلا عشان يشلني يوم الفرح زاي ما بشوف في الافلام والمسلسلات 

+


ابوها بضحك وضيق بيدريه من للي بتعملو مرات ابنه : حبيبت بابا تقعد وترفض وتتجوز للي ترتاح ليه مالهش دعوه باي حد نهائي وبعدين انا مش هجوزك غير لواحد اكون واثق انه هو ده الشاب للي يستاهل ياخد بنوتي مني وحس انك هتكوني معها في أمان وانك عايزه وموافقه عليه بكامل ارداتك 

+


شيماء: حبيبي يابابا والله إنت لو مش بابا كنت اتجوزتك انت ياقمر 
امها بحب من وراها وغيره : والله عال اغيب شويه في المطبخ ارجع القيكي اخدتي جوزي مني قومي يابت من علي رجل جوزي يلا علي المطبخ اعملي السلطه بلاش دلع في بيت جوزك يقولو امها ماعلمتهش تعمل اكل يا موكوسه 

12


شيماء بهزار: ايه يا كوكو مالك مش هتبطلي الغيره دي بقي تغيري مني ومن منه ومن ندي هنعمل ايه ماهو بصراحه بابا واعمامي الاثنين قمرات بنحبهم كلهم ونفسي اتجوز واحد زايهم وغير كده بقي لما اتجوز هخلي جوزي يجبلي شغاله تعملي كل حاجه عشان ضوفري ما تتكسرش من السلطه والموعين امتا بقي تيجي وترحمني من السلطه 

10


امها رمت علي شيماء ابو ورده وطلعت تجري من اقدمها وابوها كاي اب مصري بيضحك عليهم 
************************************

+


عدي يومين علي منه بعد للي حصل وكلامها مع عصام وانها عرفت اتفاجات انه بدوي وتفكيرها فيه بقي اكتر من الاول واتفاجات اكتر لما عرفت انه مراته مش عايشه معاها من بنته لكن حاولت تشيلو من دماغها مينفعش ده متجوز ومعه بنت وأهلها مستحيل يوافقو ابدا 

10


اتفاجات  وهي الفصل مع الاطفال بواحده دخلت حلوه لكن مش جميله اووي بسبب مكياجها الكتير للي مغطي علي ملامحه طبيعيه وغير ان عمليات تجميل بتغير الجمال المراه الطبيعي 
أم جوري : هاي 

10


منه بصلتها باستغراب : وعليكم السلام ورحمه الله بركاته وبصت للمديره بستفسار مين الحلوه الاجنبيه رغم انه مش باين عليها اجنبيه غير لبسها المكشوف ده تحس إنه قميص نوم مش فستان 

+


ام جوري : شو انتي عم تحكي انا بدي اخدها لجوري انا باكون مامتها لجوري 

+


اتفاجاءت منه بجوري للي جريت علي منه ومسكت في رجلها بخوف وعياط : بس بس اهدي في بتعيطي ليه يا جوري متخافيش اهدي انا معاكي ياقلبي متخافيش قوليلي مالك 

+


جوري بطفوله بريئه : ميس منه انا ما بدي اروح معها اتصلي بل بابا انا ما بدي اكون معها هي ما بتحبني ابدا هي بتتركني مع المربيه الشريره وتمشي وهديك المربيه بتحبسني بل غرفه وانا كتير بخاف اتصلي بل بابا لا تخليها تاخدني مشان الله 

10


اتفاجات منه بام جوري بتمسك جوري تشدها تاخدها غصب قبل ما يتصلو بابوها( تسكت منه المجنونه متبقاش مجنونه لو سكتت ) اتفاجات ام جوري من منه للي مسكت جوري من ايديها التانيه وشدتها منها وخلت جوري وراه ضهرها  واتكلمت بغيره لانه دي مراته

+


لعصام للي هي قلبها مشغول ببه : اسمعي يام اربعه واربعين انتي البت مش هتتحرك من هنا غير لما ييجي ابوها 

+


أم جوري : لك انتي كيف بتحكي معي هيك كيف بتمنعني اخدها لبنتي 

+


منه لجوري: حبيبتي مش انتي معاكي الفون روحي اتصلي بابا خليها ييجي أوكي جريت جوري اتصلت باباها للي كان أصلا رايح عندها عشان قرب معاد خروجها من الروضه اتفاجات منه بأم جوري اتصلت بفون ان حد يطلع ليها بصت من الشباك اتفاجات برجاله كتير طالعه علي السلم هتاخد جوري غصب 

+


اتصرفت منه بسرعه ومسكت أم جوري شدتها دخل الفصل وقفلت الباب الفصل عليها وعلي الاطفال وعلي جوري وامها وقفلت بابا الفصل بل مفتاح بخوف وجريت جوري مسكت فيها بخوف هي والأطفال الباقيه كلهم خايفين سابتهم منه بعد ما خليتهم يقفو...........

5


ياتري ايه للي هيحصل ومنه هتعمل ايه 

+


انتظروني نعرف مع بعض للي هيحصل يا احلي اخوات في دنيا مستنايا تعليقاتكم ورايكم وتوقعتكم للي بجد بتفرحني ياحبايب قلبي وشكرا لكل للي قراء ليا ومتابعني وبيشجاعني اكمل واستمر بجد شكرا ليكم يااحلى بنات بحبكم في الله يااحلي اخوات في دنيا 







تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close