رواية المننتقم العاشق الفصل الثاني والعشرين 22 بقلم اميرة موسي
البارت التاني وعشرين
تاني يوم في الحفله بليل محدش راح الشغل غير همس عشان تجيب الملفات بتاعت المشروع الجديد
بعد ما همس اخدت الملفات راحت طلعت برا الشركه وهي رايحة علي الحفله قابلت حد برا
الشاب': لو سمحت ممكن الاقي فين مكتب زياد
همس: زياد حسين
الشاب: ايوة
همس: كله الشركه في حفله بتاعت المشروع الجديد وزياد معاهم
الشاب:تعرفي المكان فين
همس: ايوة
الشاب: ممكن تعرفني مكانه
همس: انا رايحة هناك نروح سوا
الشاب: مفيش مشكله وانا معايا عربيه
همس: اوكي يلا
ركبت همس مع الشاب وبعد شويه وصلوا الحفله
همس: شكرا لحضرتك
الشاب: انا للي المفروض يشكرك
همس: اتفضل المكان من هنا، دخلت همس مع صاحب زياد الحفله وهي دخل من الباب صاحب زياد شافه واقف فنادي عليه: زياد
طبعا الموسيقي كانت هاديه فالكل بص ناحيت الشاب
كان داخل هو وهمس كلهم استغربو مين للي همس جاية معاه ده طبعا صاحب زياد شكرا همس رفع ايده وشال ورق الزينه الل ف الحفلة من علي شعرها، شاف مراد المنظر ده كل هيولع من الغيره
بص زياد علي مراد وبسرعة قرب اخدو صاحبه بالحضن
قرب الكل من همس وسلم عليها كان شكلها يجنن في الفستان سمعت كلام كتير من للي حوالها واد اي هي جميله بس في شخص واحد بس متكلمش وهي مش عايزه حد يخليه غيره ويقول رايه فيها، قرب مراد عليها هو بيحلول يتعمل عادي
مراد: فرحانه انتي بالمتهم حواليكي
(همس كانت فاهمه الكلمه ان هي حاجه كويسه)
همس: طبعا شكلنا حلو واحنا تيم واحد كده
مراد باستغراب: بس انا مش قصدي علي التيم
همس: اومال علي اي
لف مراد راسه يمين وشمال بعصبيه ورجع بصلها : مين للي انتي جاي معاه ده
همس: ده مروان صاحب زياد
مراد: تعرفي منين الزفت وكمان لحقتي عرفتي اسمه
همس: كنت جاية علي هنا وسالني علي زياد وعرف مكان الحفله وقالي تعالي اركبي معايا طالما رايحين نفس المكان
مراد: وانتي اي حد بتركبي معاه ها وازاي اصلا يحط ايدها للي تنقطع حتت علي شعرك كدا
همس ببراءة: كان في ورقة شبكه في شعري كان بيشالها
مراد: همس ماتعصبنيش ازي تخليه يلمسك اصلا ها
همس: انا مش بعصبك ده للي حصل
مراد: وبعدين جاي معاه في نفس العربيه لي تعرفي مين اصلا
همس: مالقتش مواصلات
مراد: عشان مالقتيش مواصلات تقومي تيجي مع واحد متعرفيهش مش خايفه يخطفك
همس: قولتلك ملاقتش مواصلات
مراد بعصبيه: تاني هتقولي زفت لما انتي ملاقتش زفت علي دماغك ودماغ الل جايبك بعربيته مرنتيش عليا لي ابعتلك السواق او اجي انا
همس: وانت اصلا فاضي الست نسمه واخد كل تفكيرك
مراد: همس انظبطي وردي عدل احسلك
همس: انا برد عدل وبرد علي حسب للي انا شايفه
مراد: انتي شايفه كدا يعني
همس: ايوة
مراد: عندك حق تمام اوي
بصلها مراد بغضب ورجع بص ناحيت صاحب زياد وقال في كويس اوي لم وريتك ي زياد الكلب انت وصاحبك انا اصلا بتتلككلك
زياد: انت عبيط اي للي عملته ده
مروان : عملت اي
زياد: بتسال عملت اي عرفت همس منين وازاي اصلا تلمس شعرها كدا
مروان : مين همس يعني اه هي جامدة اوي
زياد: يخربيتك واطي صوتك حبيت مراد انت مش شايف مراد بيبصلك ازاي
مروان: دي غير نسمه
زياد: ايوة غير زفته بتت..... انا تعمل معايا كدا بس للي فهمت ان هي ماقلتش حاجه وغير كدا روحت بيتها لقتها سابتو
مروان: ابن الاي مراد مش بيقع غير وهو واقف كان من نسمه ولا همس الاتنين جامدين بس همس حاله نادره
زياد: انا بكلمك في وانت وبتكلمني في اي وبعدين همس اصغر واحده فينا
مروان: واجمد واحده برضو
اشتغلت اغنيه وكان لازم كل اتنين مع بعض كل واحد اخدت واحده ورقصه سوء
(حمدي وندي)(يوسف ونسمه)(علي ومنه)(فاطمه و اسر)(مراد وهمس)
قرب حمدي من ندي وحاوط وسطها وشدها عليه حطت ندي ايديها علي كتفه والايد التانيه في ايده
حمدي: شكلك جميله اوي انهارده
ندي كانت مكسوف من كلام حمدي وردت بكسوف: ميرسي وبعدين هو انا كنت وحشه قبل كدا
حمدي: لا طبعا كل يوم اجمل من للي قبلها بس شكلك مميز اوي انهارده
ندي بكسوف مردتش عليه ابتسمت بس
عند مراد وهمس
قرب مراد من همس بكل رومانسيه ومد ايده ليها: تسمحلي
همس: مش بعرف
قرب مراد منها وحط ايديها علي وسطها وشد في حضنه ودفن راسه في رقتبها: كدابة احنا راقصناها قبل كدا ازاي مش عارفه عايزك معايا نفس همس بتاعت الشتاء ومش عايز حاجه تانيه همس ال عمرها ما قالتلي لا علي حاجه ولا عندت معايا
غمضت همس عينيها وهي حاسه ان قلبها هيطلع من مكانه
حطت همس رجلها علي رجل مراد وايديها في ايده والايد التاني علي كتفه وفضل يراقصو سوء، مراد كان بيكلم همس وهو قريب منها قوي: ينفع تجي معاه كدا في العربيه
همس كانت متوترة اوي بسبب قربه واتكلمت بتوهان بسبب قربه: لا
مراد: هو علشان انا جيت الحفله مع نسمه علشان تخليني اغير تيجي مع مع واحد غريب وعلي فكره نسمه كانت مع يوسف
همس: بجد ي مراد كانت مع يوسف
مراد: لو مش مصدقاني اسالي
همس: لا مصدقه
اتكلم مراد بخبث لان عارف ان همس بتتوتر من قربه: طب انا زعلان صالحني
همس ببراءة: انا اسفه ي مراد مش هعمل كدا تاني
مراد: هي اسفه بتعمل حاجه تسمحلي اصالح نفسي
اتكسفت همس لانها افتكرت ان مراد هيبوسها
هزت همس راسه بكسوفه
مراد: تسمحلي ادخل في حياتك
استغربت همس رد مراد: ها
مراد: بقولك تسمحيلي ادخل في حياتك
همس: علي اساس انتي مش بتتدخل
مراد: اخر مرا قولتلي اني مليش دعوه بيكي صح
هزت همس راسه بكسوفه من نفسها لان هي قالت كدا فعلا واتكلمت برقه: ادخل ي مراد
بعد مراد عن همس وبص ناحيت زياد ومروان وقرب عليهم واتكلم بصوت عالي: مروان
مالحقش مروان يبص ناحيت مراد لانه واقع علي الارض بسبب ان مراد ضربه بالدماغ في دماغه بص ناحيت زياد: بعد كدا لم تجيب ناس الحفله بتاعت شركتنا هات ناس نضيفة مش ناس وس.....
نزل مراد لمستواه مروان للي واقع علي الارض: المره الجايه هقطعلك ايدك واقلعه علي ايدك التاني عشان تحرم تلمس حاجه تخص مراد الصياد وخبط بالرجل في دارعه، كل للي كانه في الحفله مصدومين من للي مراد عمله
طلع مراد وشد همس من ايديها واخدتها وطلع ،همس: مراد سيب ايدي اي للي عملته جوه ده ها ينفع كدا علي فكره هو مكنش قصده ولسه همس مكملتش كلامه
لقت مراد لف ليها وشد عليه حواط وسطها بايده والتهم شفايفها باسها بكل غضب وعنف وشرسه وكره من نفسه ان لسه بيحن ليها يمكن اكتر من الاول باسها بكل الاحاسيس للي جواه طلعهم في بوسته ليها مراد كان لسه هيبعد لقه همس بتقربه منها اكتر وبتلف ايديها حوالين رقتبه وبشدة بدل مراد بوسته من عنيف و شراسه لحب وعشق واشتياق وكل ما يجي يبعد همس تشده بزدياد عليها
بعد لحظاتهم الجميلة مع بعض بعد مراد همس عنها بص لعيونها للي زي ما هما لسه بنفس البراءه شاف قدامه همس الصغيره الطفله للي كان بيموت فيها بلع مراد ريقه بصعوبه وهمس بصتلو بكسوف وشها احمر وماكنتش عارفه تقول اي كانت متوتره من للي هي عملته وازاي كانت بتشد ليها كانها خايفه يروح منها،فضلوا باصين لبعض وساكتين عشان ميضيعوش سر اللحظه
بس كان في حد واقف بعيد وباصص عليهم بغير لف اسر وشه بعد ما شاف المنظره ده
انصدم لم لقه فاطمه قدمه: اي اللي جابك هنا
فاطمه: علي فكره مش عشان هما بيتعركوا يبقا بيكرهوا بعض مراد بيعشق همس وهي نفس الكلام انا معاها من وهي بتحب مراد وشوفت قد اي بيحبو بعض وقد اي همس بتسمع كلام مراد حتي بعد ما سابها وراحت المستشفى بسبب
اسر كان حاسس بنار في قلبه واتكلم بكل برود: وانتي جاية ورايا تقولي كدا ولا جاية تتعرفني انك بتحبيني
انصدمت فاطمه من كلامه فاطمه: انت بتقول اي
اسر: اظن انتي سمعتي صح
فاطمه: انت انسان زبالة
ضحك اسر بسخريه واتكلم ببرود: زبالة عشان رفضتك صح
فاطمه: انا بكرهك
اسر: اوكي مرسي
فاطمه: حيوان
اتكلم اسر بصوت عالي: ماتلمي نفسك اي مش عشان سكتلك مرا
سمع مراد وهمس صوت اسر فابعدو عن بعض بسرعه
مراد: اسر بتعمل اي هنا
لف اسر وشه لمراد: وقال كنت جاي اسال علي حاجه وفاطمه كانت جايه تطمن علي همس،
همس كانت مكسوف ان اسر وفاطمه شافوه بالمنظر ده وازاي كانت بتشد مراد عليها واقفت همس وراه مراد وحط وشه في ضهره ومسكت في هدومه
لف مراد وشه وباص عليها همس: بتداري نفسك لي
همس بكسوف: اكيد شافونا
مراد: وفي اي هما مالهم لو حتي كنا في اوضه النوم محدش يدخل في حياتنا
وش همس انقلب احمر بقا زي الدم بسبب كلام مراد وتكلمت بكسوف: مراد عيب
ابتسم مراد علي كسوف للي عشقه وشدها لحضنه،
همس بخجل: مراد عيب واقفين
مراد: لو عندهم دم يمشوا
كل ده اسر وفاطمه واقفين وباصين عليهم بعد كدا سبوهم ومشوا، لفت همس دماغه ناحيتهم وهي لسه في حضن مراد لم اتاكد ان هما مشوا حضنت مراد جامد، ضحك مراد علي خجلها وبراتئها وحضنها بشوق واشتياق كانهم كيان واحد، رن تلفون مراد وهو حَضنها فابعدو عن بعض، طلع مراد تلفون وكان المتصل علي
مراد: ايوة ي علي
علي: فينك وهمس فين اختي فين يـ مراد
مراد: انا هخطفه يعني معايا انا برا انتو فين
علي: احنا كمان برا نتقابل عند العربيات
مراد: تمام
قفل مراد مع علي، بَص ناحيت همس واتكلم: يلا عشان علي مستني
همس: يلا
مراد: هتركبي معايا
همس: بس علي
مراد: اتصرفي انا عايز اتدفئ في حضنك وسط الكركيب للي في دماغي بسبب الشغل
مراد كان بيتكلم وهو قريب منها قوي،
انكسفت همس منه : اعمل اي
مراد: انا عن نفسي معرفش بصي هرن علي ندي وخليها تتفق مع البنات انكم تباتو عندنا انهارده عشان اهلي مسافرين برا وهي عايزكم معاها قعدت بنات مع بعض طبعا حد من الشباب هيوصل علي انت اركبي معايا
همس ببراءة: حاضر
رن مراد علي ندي
مراد: ندي لو حد جانبك ابعدي
ندي: لا مفيش حد
مراد: انتي فين عشان كدا لواحدك
ندي: لم لاقتك رنيت وهمس مش هنا قولت اكيد في حاجه فبعدت عنهم
مراد: تمام بص هتقولي قدام الشباب انك عايزه البنات تنام معاكي انهارده وعامله قعدت بنات في البيت وعايزهم معاكي
ندي: انا هروح انام تعبانه
مراد: هو انتي مش بتزهقي من نوم ندي اعملي اللي قولتلك عليه وهديكي للي انتي عايزه
ندي: ازي كان كده ماشي
مراد: كلبه فلوس
ندي: حبيبي حبيبي
قفل مراد مع ندي
مراد: انا قولت لي ندي تعمل
اي كملي بقا انتي الباقي
همس: هو انت عايزني عندكم لي
قرص مراد من خد همس بحب: عشان وحشتيني عندك مانع
همس كانت فرحانه اوي من كلام مراد: بجد ي مراد وحشتك ولا هترجع تقولي ان انا بضعف من اي كلمه منك
مراد: وحياتك عندي بتكلم جد وحشتيني فعلا وحتي لو بتضعفي هو انت بتضعفي لحد غريب
همس ببراءة: لا ليك بس
ضحك مراد لان اكتر كلامها بعفويه وهي مش عارفه معني الكلام اي
مراد: يلا
همس: يلا
مسك مراد ايد همس وراحو عند باقيت الشباب قبل ما يوصله بشويه ساب ايديها احترما لي علي
مراد: يلا
علي: مراد ماكنش ينفع للي عملته انهادره
مراد: انا عملت للي عايزو محدش يقولي اي ينفع واي مينفعش
ندي: مراد كنت عايزه البنات معايا النهارده في البيت
مراد "بخباثة": لي
ندي: ماما وبابا مش هنا عارف طبعا ان بابا مسافر الشغل واخد ماما معاه هقعد بت لواحدي في البيت مع شباب الفكره ممله
مراد: اوكي شوفي عايزه مين فيهم
غمزت ندي لـ همس من غير ما حد ياخد بالها
ندي: كلهم بس همس لا
اتكلم مراد بسرعه من غير ما يركز في الجمله: نعم ي روح امك
مراد: قصدي يعني ان يا تاخدي كله يـ مـتاخديش حد
همس كانت عايزه تضحك عشان هي عارفه ان ندي قصدها تعمل كدة عشان تغيظ مراد
علي: علي فكره ي ندي كان ممكن تقوليها بطريقه الطف من كدا بدل ما تجرحي همس
بصت ندي لـ همس والاتنين ضحكوا مع بعض
همس بضحك: علي فكره بقا انت يـ علي المفروض كنت تاخد بالك وهي بتغمز ليا
ندي: وانا بقول كدا شوفت نظرتكم كلكم ليا وحسيت انكم هتكٌلوني
قرب علي من همس ومسك وشها بين ايدو واتكلم: همس كل حياتي مقدرش انه في يوم حاجه تزعل وهي عارفه كدا كويس هي مش اختي بس ده اختي وبنتي وحبيبتي وكل حاجه حلوة ربنا بعتهالي
مراد كان مولع من الغيرة عشان علي قرب منها كدا
مراد بغيره': ماتخلص ي حنين هنتاخر يلا
ركب حمدي وعلي ويوسف في عربيه والبنات في عربيه وهمس كانت لسه واقف بتبص علي العربيات مش عارفه تركب ازاي مع مراد
منه: يلا يـ همس واقفة كدا لي بتعِدي العربيات ولا اي
همس: لا جاي
فاطمه: يبنتي انجزي
علي: في اي ي حبيبتي ماتركبي
مراد: كله عمال يقولها اركبي هتركب ازاي مفيش مكان
همس: ايوة فعلا مفيش مكان
ندي "بخباثة": يبنتي الكرسي اللي وراه بياخد تلات
بص مراد لي ندي بغضب، كتمت ندي ضحكتها علي منظر مراد
علي: خلاص ي حبيبتي تعالي معانا وبعدين حمدي يرجع يروحني عندك مشكله ي حمدي
حمدي: لا طبعا
اسر: ولا تجي معايا بعد ما اروح يوسف هوصلها البيت
نسمه: بس بس كلكم ولـ الحيره ده كلها مراد موجود ياخدها معاه ولا عندك مانع يـ مراد
مراد: معنديش مانع
همس: اوكي هركب مع مراد
راكبت همس مع مراد وركب كلهم عربيتهم وطالعو عالبيت
في عربيه مراد
مراد: شوفتي ندي عملت اي لم اروح بس
ضحكت همس: بتهزر يـ مراد
مراد: بتهزر اي بس ما ممكن كنت فعلا ركبتي مع حد غيري
همس : ما انا معاك اهو مروحتش لحد غيرك
شد مراد همس ناحيته وخلها تسند راسه علي كتفه ولف دارعه حواليها
مراد: لم نروح عندنا مش عايزك تنامي مع البنات اتاكدي الاول ان هما نامو وبعدين كدا اطلعي من عندهم تعاليلي هنسهر مع بعض في البلكون
حست همس بخوف متعرفش سببه وافتكرت يوم ما حكت لـ مامتها يوم م راحت مع مراد البيت وشربت العصير وان مراد زعل منها وبعد عنها فتره
مامت همس فهمتها ان كان عايز ياذيها
همس: لي
مراد: عايز اقعد معاكي لواحدنا شويه
بعدت همس عنه ودموعها نزلت، استغرب مراد هي لي بعدت عنه بص ناحيتها لاقها بتعيط، وقف مراد العربيه مرة واحده لدرجه ان هي عملت صوت عالطريق،
مراد بقلق؛ همس بتعيطي لي
همس بدموع: مش بعيط حاجه دخلت فـ عيني
لف مراد وش همس ليه ومسك ايديها: ممكن اعرف بتعيطي لي
همس بدموع وشهيق: عشان انت لسه عايز تأذني
مراد باستغراب: أذيكي ازاي
همس بشهقات: لم اخذتني البيت وشربتني عصير المانجه كنت عايزه تأذني وتعمل مع حاجات وحشه
انصدم مراد هي عرفت ازاي بلع مراد ريقه واتكلم بصعوبة: وانتي عرفتي ازاي
همس بشهقات: ماما هي للي قالتلي لما حكتلها ان انت اخدني البيت وقولت ع حصل فـ اليوم دا كملت بشهقات وانت زعلت مني عشان مشربتش العصير قالتلي انك كنت عايز تاذني
اتكلمت همس وهي بتعيط بانكسار: عشان خاطري ي مراد متعملش كدا انا اسفه لو علي عملك حاجه تايذيك بس انا ماليش دعوه
نعل مراد نفسه ان زي يخليها تعيط كدا بدل ما يطمنها
شد مراد همس لحضنه جامد بكل الحب واشتياق وشوق وندم لانه السبب في حالتها ده وطمنها ان مش هياذيها
مراد: انتي روحي ي همس حد بيأذي روحه
همس بدموع وشهقات: انا بحبك اوى ي مراد مقدرش ابعد عنك حتي لو هتأذيني مش عارفه ابعد عنك ولا انساك اوعي تسبني تاني نسمه عمرها متحبك قدي
حضن مراد همس جامد اوي واتكلم : وانا متاكد من كدا ي همس قلبي
بعد مراد همس عن حضنه: اوعي تخافي مني
هزت همس راسها بحاضر
رجع مراد ساق تاني ورجعت همس سندت عليه
بعد شويه وصلت البيت وهمس راحت مع البنات و دخل مراد الاوضة
دخلت همس عند البنات لاقتهم بغيرو هدومهم وهنامو
همس: انتو هتنامو
فاطمه: لا هنقعد مع بعض شويه
همس: اوكي هغير واجي اقعد معاكم
غيرو البنات هدومهم وقعدو مع بعض
نسمه: اي رايكم نلعب
فاطمه: اوكي
ندي: هنلعب الصراحه
همس: اوكي
فاطمه: انا اول واحده هتسال
البنات: اوكي
فاطمه بخبث: همس هو انتي كنت بتعملي اي مع مراد برا
انكسفت همس من السوال همس: احم ولا حاجه
فاطمه: بنات الكدب عقابه اي في اللعبه
ندي بنفس خباثة فاطمه: يعمل اكل لينا كلنا
همس: لا حرام مش هقدر
فاطمه: اعترفي
همس بخجل ونفس الوقت عايزه توصل لنسمه ان مراد بيحبها: احم كنا بنبوس بعض
شهقت منه بخضه: بتهزري يالههوي وعلي يعرف
همس: طب ما انتي كمان علي كان هيبوسك بس انا دخلت عليكم
منه بتوتر: محصلش
ندي بضحك:يخاسرت تربيتنا فيكم
نسمه استغربت نفسها زي هي مش زعلانه ولا غيرانة لم همس قالت كدا
ندي: اي يبنتي روحتي فين
نسمه: معاكم
منه: انا هسال ندي اي للي بينك انتي وحمدي نظرتكم انهارده كانت غريبه
ندي: مفيش حاجه
نسمه: لا بتكدبي انا كمان شوفت
ندي بخجل: في اعجاب بينا متبادل
البنات كلهم كانو فرحانين
فضلو يلعبو لحد م ندي سالت نسمه
ندي:نسمه هسالك مش هزعل من الجواب بس انا شايفة انك معندكيش مشاعر لمراد زي الاول
نسمه بتوتر: احم بصراحه ي ندي انا بحترم مراد اوي ولسه غالي عليا بس بصراحه مش حب حبيب لحبيبه لا ممكن يكون صديق او اخ
همس: بجد ي نسمه
نسمه: بجد ي همس علي فكره يوسف قالي ان انتي ومراد بتحبوا بعض
همس بفرحه : احنا فعلا كدا
نسمه: ربنا يسعدكم مع بعض
همس: يارب
فضلو يعلبو وكل واحده سالت التاني سوال لحد ما نامو مكانهم
قامت همس من النوم لما اتاكدت ان البنات نامو ونزلت من علي السرير براحه اوي عشان محدش يحس بيها
طلعت من الاوضه براحه اوي وفضلت تدور علي اوضة مراد
شافت اوضه لسه هتفتح الباب تعرف ده اوضه مراد ولا لا لاقت مراد طلعه منها
همس: خضتني
مراد: مش قصدي انتي كويسه
همس: اه
مراد:ثواني هجبلك مايه
جابلها مراد مايه وشربت واخدها قعدها علي الكنبه برا
همس: البنات نامو كنت مرعوبه حد يشوفني
مراد: انا مش خايف ان حد يشوفك انا بس مش عايز متطفلين غير كدا احنا مش بنعمل حاجه غلط قعدين مع بعض عادي
همس: ما هو انا كان قصدي زيك كدا مش عايزه حد يشوفني مكنتش عارفه ارد اقول اي
مراد: عادي قولي رايحة تشوفيني وحشك
ضحكت همس : بسهوله ده
مراد: اه عادي علي فكره انا قولتلك تعالي عندنا عشان تكوني في حضني مش تبعدي عني
همس: انا جانبك اهو
مراد: بس مش في حضني
شد مراد همس لحضنه وهما قاعدين نص قاعده حس مراد بجسم همس بيرتعش تحت ايده
مراد: جسمك بيرتعش كدا لي
همس: برادنه شويه
ضمها مراد جامد ليه
اتوبت همس وهي في حضن مراد
مراد: شكلك عايزه تنام
همس ببراءة: لا مش عايزة
لعب مراد فشعرها زي الاطفال واتكلم: ثواني وجاي
بعد مراد همس عن حضنه وجابلها غطا من الاوضه ورجع قعد جانبها تاني
مراد: حطي راسك علي رجلي وافردي جسمك علي الكنبه
همس: مش عايزه انام بجد
مراد: لا ريحي جسمك عشان يتدفئ كويس وتعرفي تنامي
عملت همس زي م مراد قالها حطت راسه علي رجله وفردت جسمها علي الكنبه غطاها مراد بالبطانية، فضل مراد يملمس علي شعرها بحب وهو بيكلم فيها: مرتاح كدا
مراد: همس همس
بص مراد علي همس لاقها نامت ابتسم مراد عليها لانه يدوب مكملش الكلمه وراحت في النوم
شال مراد همس ودخلها اوضه من الاوضه ونايمها علي السرير وغطاها قرب مراد منها وقعد جانبها علي السرير وفضل يلمس شعرها وخدودها براحه واتكلم بكل حب : من وقت ما حبيتك كنت بتوه في عيونك لما كنت بتضحكي كنت بحس ان العالم كله بيضحك ليا اول لما قربت منك علشان الانتقام لم كنت بتبصلي بعيونك البرائية كنت بضعف اوي قدمهم لحد ما قولت لنفسي خلاص ي مراد انت وقعت حبيتك اكتر من الاول لم قربنا من بعض لحد ما حصل للي حصل و انصدمت صدمة عمري لم قولتلي انك انخطبتي حست ان العالم مش موجود مكنتش عارف اعمل اي افضل ولا لاحبيتك بكل حاجه بقلبي قبل عقلي مش عارف انسي انك عملتي كدا فيا انا مراد حبيبك ي همس قلبي مش مصدق بس قلبي رافض يصدقك لم بشوفك بضعف قدامك كاني عيل صغير ما صدق لاقي حضن يدفيه دموع مراد نزلت غصب عنو وقرب منها وباسها في خدها براحه وبعد عنها سابها وطلع