رواية الحب الحرام كامله وحصريه بقلم نور ربيع
البارت الاول 

اللهم صلي وسلم وبارك على نبينا محمد 

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. الحب حلال بس حلال في حاله واحده وهو لما يكون حبك لجوزك هو ده الحب الحلال. لكن مينفعش نحب قبل الزواج لان الحب قبل بيوصل حاجات محرمه و يخليكي تعملي معصيه. زي مثلا بــ يخليكي تتكلمي في السر مع الولد اللي بــ تحبيه( و الاسف في الحقيقه الحب بيكون من طرف واحد مش بيحبك بيخدعك يا غاليه) و ده حرام زي مثلا بيوصلك لحاجه اكبر هو ذنب من الكبائر وهو الزنا ويعوز بالله من الزنا 
الحب اللي قبل الزواج معاني لو اعجبتي بــ شخص لا يجوز × قلبك الميل لشخص غلط هيوصلك لمصيبه. وهي الفحشه الكبيره،.( العلاقه المحرمه) "اللهم استرنا ولا تفضحنا اللهم استرنا بسترك الجميل. الذي سترت به نفسك فلا تراك العيون. اللهم استرنا فوق الارض وتحت الارض ويوم العرض عليك"


" رفعت عيونها ونظرت لي نظرة كلها حب وتشجعت وقالت بــ كل ارتباك وخجل
جنات: احم احم ا ا
بصلها بــ نظرة استغرب ليها ثم قائلا بــلطف: جنتي حاسس انك مرتبقه ممكن تفهميني مالك؟
جنات بابتسامة خفيفه: فهد انا عاوزه اقولك حاجه
فهد: قولي يا حبيبي انا سامعك
قائله وهي كل قلبها و عقلها مالي بالشتات وعارفه خطاها كويس "
جنات بتشجيع: ب ب بح بحبك
حس بالسعاده في قلبه من كلمتها دي لي في لحظه و الخبث عمى قلبه اكتر واكتر وحس بالفعل انها رخيصه جدا في نظره. ثم قائلا بخبث كبير جواه ليها
فهد بالكدب و الخبث: وانا بموت فيكي يا. جنتي
نظرت لي بخجل شديد: بجد بجد انت بتحبني؟
فهد بكدب: اه بحبك طبعاً يا حبيبي من زمان
جنات بفرحه: طيب ليه ما قلتليش من الاول عن مشاعرك اشمعنا اول ما قولتلك كنت مستني انا الاول افتح معاك في الموضوع ده مثلا؟
فهد بارتباك: اممم احم اصل انا اصل بصي يا جنتي هقولك باختصار كده ليه من الاول مكنتش راضي اقولك ع اللي في مشاعري علشان مسافر علشان وظيفتي الجديده. وانا مكنتش عاوز اقولك عن مشاعري غير اما ارجع و تقدم ليكي
جنات اتصدمت من موضوع السفر: اي انت مسافر؟ طيب " ببكاء وقهره: طيب وانا دا انا ما صدقت شوفتك دا اول يوم لينا نشوف بعض
فهد بتمثيل الزعل: جنات جنات اهدي انا مش عاوزك تزعلي نفسك عيونك الحلوين دول ما يستاهلوش ان الدموع دي تنزل منهم يا حبيبي
شهقت وهي بتبكي"جنات: انا بجد بحبك اوى و مقدرش اعيش من غيرك يا فهد انا ما صدقت بعد سنه من الكلام على التليفون ما بينا اخيرا شفنا بعض انا قولت هتيجي تتقدم ليا من بابا بقا و ابقي معاك طول العمر
فهد بتمثيل: اعذريني الشغل بقا يا جنتي متزعليش نفسك. " بــ وعد كاذب: وعد منى لما اجي هتقدم ليكي تكوني خلصتي تالته ثانوي يا حبيبي و اكون انا قدرت اعمل لنفسي مستقبل. عشان اقدر اخليكي اسعد انسانه في الدنيا دي وبعدين انتي ليا لوحدي مش لحد تاني مستحيل اخليكي تكوني لحد تاني انتي ليا انا وبس يا جنتي
رفع ايده مسح دموعها و بقا ينزل بايده على خدودها بحنان علشان تضعف قدامه اكتر
فهد بــ تفكير شيطاني: اهدي بقا علشان خاطري امسحي دموعك دموعك دي غاليه علي قلبي اوي
جنات بضعف جواها وعياط: علشان خاطري خليك معايا بلاش تروح بعيد عني " سرحت في شئ و كملت بوجع في قلبها وكسره: انت عارف يا فهد انت بنسبه ليا اي انت كل حاجه حلوه في حياتي انت امي و ابويا وصاحبي و حبيبي وكل حاجه انت عارف و حكيالك كل عني وضعي عامل ازاي واهلي عاملين اي اهلي قسيين عليا وانا مكنتش بــشوف غير منك الحنان و الحب و الاهتمام محدش فيهم بــ يهتم فيا و دايما مشغولين عني وانا والله دايما ببقي محتاجه حد في حياتي وانت من وقت ما عرفتك من سنه بقيت كل حاجه كل حاجه مبقتش محتاجه لحد نهائي انت مالي عليا كل حياتي اساسا كنت منتظره من زمان لحظه اللي اشوفك فيها و اخيرا شوفتك بس انت جيت بــ كلامك ده وجعت قلبي و قالتلي ماشي بجد انا من بعدك ولا حاجه 

قد اي في لحظه دي مبسوط جواه وهو شايفها بتتوسل لي وبتترجئ قد ايه مستمتع بضعفها و بدموعها وجعها بسببه
فهد بطمع فيها: ياااه دا انتي ضعيفه اوي يا جنتي مكنتش اعرف انك كده نهائي
رفعت راسها بصت لي بنظرات كلها ضعف و كسره و نفسها بقا نزل طالع ما بقتش قادره تتنفس من كتر العياط و قلبها كان بينبض جامد من حزنها
مسك ايدها و راح قام وخليها تقوم معاه و بقا يمسح دموعها وقال
فهد: مش عايزاني امشي!
هزت رأسها بسرعه قائله: لا لا خليك معايا
فهد بــ شيطانيه: طيب تعالي في حضني
بصت لي بصدمه وخجل شديد جنات ثم بصت الارض
فهد بخبث: هاا ارجع في كلامي
جنات بسرعه: خلاص خلاص انت هتبقي معايا علطول تيجي تتقدم ليا صح؟
فهد بكذب: ايوه
ارتبكت جامد ما بقتش عارفه تعمل ايه جسمها كله كان بيتنفض بس هي مش عاوزه يروح من حياتها و خايفه جدا و نفس الوقت حاسه بالذنب الشديد جواها
اغمضت عيونها و رمت نفسها في حضنه مره واحده و حاسه ان قلبها هيخرج منها من كتر النبض ورا بعض و دموعها كانت بتنزل منها ( العلاقات اللي زي دي خارج نطق الزوجيه حرام شرعأ ألانها وسيله لارتكاب الفواحش…" والله عز وجل يقول[يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ وَمَن يَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ ۚ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَكَىٰ مِنكُم مِّنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يُزَكِّي مَن يَشَاءُ ۗ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ.})
ابتسم ابتسامه شيطانيه ظهرت على ملامحه الخبيثه " مسك دارعها بعنف لدرجه انها اتوجعت من المسكه دي وقشت في جسمها جامد من الوجع
طلعها من حضنه وقائلا باستحقار بسترخاص فيها: ياااه اد اي انتي رخيصة يا جنات مكنتش اعرف انك رخيصة كده أبداً
بصتله بــ رعب و كل جمسها بيتنفض وجواها ضعف مالي قلبها
فهد بابتسامة بــ كره ليها: قسم بالله من لحظه دي كرهتك اكتر مكنتش حقيقي اعرف انك كده رخيصة معقول معقول انتي فعلاً مفيش اغبى منك انتي تعملي اي حاجه علشان خاطر ترضي نفسك وخلاص
جنات بــ جنون و انهيار: انت واحد زبالة زبالة
فهد بــ استحقار: ب ما لقيتش ازبل منك
رجعت لورا جنات وهي في حاله انهيار ما بقتش واعيه لاي شيء حواليها " دارت ضهرها طلعت تجري بسرعه وهي طالعه تجري جت قدامها عربيه وخبطتها جامد
وهي وقعت في الارض والدنيا كلها اصبحت مليئه بدمها
فهد بصلها بصدمه كبيره و بقا موهوم من المنظر اللي قدامه
جري عليها بسرعه وهو قلبه هيقف من الصدمه ومن منظرها اللي هي فيه و كل حاجه عملها فيها بقت عماله زي الشرايط تنزل ورا بعضه في عيونه
وطي وقعد في نفس المستوى اللي هي فيه برعشه جواه
فهد برعب عليها: ج ج جنات!!!