رواية سديم والادهم العنيد الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم دينا اشرف
تقول احداهن
عايزاك ملتزم عشان لما اشترى حجاب ويطلع قصير شويتين تلاتة اربع ..
تقولي وان شاء الله ده ناوية تلبسيه فين يا هانم ؟
اقولك يعني ايه O_O
تقولى : حجاب ده ولا ده عينة والحجاب جاي وراه (:
حمش حمش يعني (: ♥
+
عايزاك ملتزم عشان نختار اسم لابننا وبنتنا علي اسم الصحابة الكرام
عشان نبقي نحكي لولادنا قبل ما يجوا للدنيا اصلا احنا ليه اختارنا اساميهم ع اسامي الصحابة والصحابيات
عايزاك ملتزم عشان ننام علي سيرة الرسول عليه الصلاة والسلام
وحدوتة من حواديت الصحابة والسلف كمان :) ♥
+
عايزاك ملتزم عشان لو نمت تصحيني وتُأمنى في القيام
وتصلي الفجر في الجامع وتجرى جرى
تقولي هكمل تسبيح ع ايديك عشان تاخدي معايا ثواب (: ♥
+
عايزاك ملتزم عشان عارفة انك هتساعدي في البيت
وهتكون مقتدي بسنة النبي الكريم (: ♥
+
عايزاك ملتزم عشان عارفة انك هتخاف وهتتقي ربنا فيا (: ♥
+
عايزاك ملتزم عشان هدفك وهدفي واحد
انك تبقي زوجي في الدنيا وانا ابقي زوجتك في الجنة ♥
+
عرفت بقي انا ليه عايزاك ملتزم ؟؟
اللهم ارزقنى وارزق بنات الاسلام الزوج الصالح الملتزم ذو اللحيه السوداء
3
اللهم ارزقنا وكل بنات المسلمين 🤲🏻
+
Dina ashraf ❤️
+
سليم ،، الو ياقطتي صباح الخير
+
حلا ،، صباح النور ياحبيبي عامل ايه
+
سليم ،، قاعد اهو بشتغل انتي فين
+
حلا ،، انا كمان بشتغل
+
سليم ،، ربنا معاكي ياقلبي
+
حلا ،، ومعاك ياروحي
+
الباب خبط عند سليم
+
سليم ،، ادخل
+
دخلت بنت ظابط زميله سليم
+
البنت بدلع ،، صباح الخير ياسليم بيه
+
حلا ،، الله الله ياسليم بيه واضح انك بتشتغل
+
سليم كتم ضحكته باالعافيه
+
سليم بجمود ،، ايوا ياماهي عايزه ايه
+
حلا ،، ماهي كمان الله اكبر ودي لابسه ايه ياسليم بيه
+
سليم ، ثانيه بس ممكن تتفضلي تقعدي علي ماخلص المكالمة دي
+
ماهي ،، طبعا مفيش مشكله
+
حلا ،، انت يومك اسود ياسليم وكمان بتخليها تقعد قدامك وطبعا حطت رجل علي رجل ولابسه جيب قصيره صح
+
سليم بضحك ،، عرفتي ازاي
+
حلا بصرااخ ،، سليييم انا هقتلك
+
سليم ،، مالك بس ياحبيبي مدايق ليه
+
حلا ،، انتي بتكلمني بصيغه المزكر ليه عشان طبعا السنيورة
+
سليم ،، يابنتي اهدي بقا طب بصي عندي شغل هخلصه واكلمك اوك
+
حلا ،، وحياة امك ياسليم التليفون دا لو اتقفل لتشوف يوم اسود من سواد الليل
+
سليم ،، احم من عنيا خليكي ساكته بقا علي مااخلص
+
حلا ،، طيب
+
سليم ،، اسف ماهي عايزه ايه
+
ماهي ،، انت بتكلم حبيبتك
+
حلا ،، وهي مال اهلها افتح الاسبيكر وانا هعرفها انا مين
+
سليم بضحكة مكتومة ،، لا انا بكلم مراتي
+
ماهي ،، اايه دا انت اتجوزت امتا
+
حلا ،، لا بقا كدا كفايه والله لجيلها واجرجرها من شعرها
+
سليم ،، المهم سيبك مني انتي عايزه ايه
+
ماهي ،، كان في قضيه كدا واللواء كلفنا بيها انا وانت
+
سليم ،، تمام هشوف الموضوع واراجع الملف واقولك
+
ماهي ،، عن اذنك هستاذن انا
+
سليم ،، اتفضلي
+
ماهي بعد ماطلعت ،، اووف وادي سليم طار مني
+
حلا ،، يعني من بين كل الظباط مفيش غيرك انت
+
سليم ،، اعمل ايه ياحبيبتي دا شغلي ولازم اعمل كدا
+
حلا. بضيق ،، ماشي ياسليم بس والله لو لقيتك قريب منها لطربق الدنيا كلها علي راسك وراسها
+
سليم ،، هو انا اقدر برضو ابص غير لقطتي بس
+
حلا ،، امم طيب هنشوف الموضوع دا بعدين
هروح انا عشان بينادو عليا
+
سليم ،، ماشي ياقلبي خلي بالك من نفسك
+
حلا ،، ماشي ياحبيبي يلا في رعايه الله
+
سليم ،، باي ياروحي
+
Dina ashraf 💜
+
سديم دخلت لقت ادهم نايم علي الارض
+
سديم جريت عليه بخضه وخوف
+
سديم بخوف ،، ادهم
+
ادهم اتعدل وقعد علي الارض ،، في ايه ياسديم
بتصرخي ليه
+
سديم حضنته بدموع ،، انت كويس انا خوفت عليك
+
ادهم ،، في ايه ياحبيبتي انا كويس انا كنت بس بعمل ضغط عادي
+
سديم ، فكرتك فقدت الوعي
+
ادهم ،، متخافيش انا كويس.
+
سديم ،، تمام الحمدلله
+
ادهم ،، يلا هدخل انا اغير هدومي عشان نمشي.
+
سديم ،، تمام
+
ادهم دخل وسديم كملت تجهيز الشنط
+
بعد شويه ادهم بيطلع من الحمام ولابس البنطلون وسديم بتكون في نفس الاوضه
+
ادهم ،، حبيبتي ممكن تيجي تقفليلي القميص دا عشان بيدايقني
+
سديم ،، حاضر ياحبيبي جايه
+
سديم راحت ليه
+
ووقفت قدامه وكانت قصيره اووي
وكانت واقفه علي طراطيف رجليها
+
ادهم ،، ممكن تقفي علي رجلي عادي لو مش طايله
+
سديم وقفت علي رجله وكانت هتقع بس ادهم مسكها من وسطها ولزقها فيه
+
سديم ،، ماله القميص بيدايق ليه انت بقيت بتدايق من اي حاجه
+
ادهم ،، عادي بدلع علي نجمتي شويه
+
سديم ،، امم ادلع ياحبيبي براحتك
+
قفلت سديم القميص وادهم كمل لبس وكانت سديم هي كمان لبست
+
ادهم ،، يلا بينا
+
سديم ،، يلا ياحبيبي
+
ادهم قفل الشقه وحمل الشنط ونزلو تحت بس قبل مايركبو العربيه
+
سديم ،، ممكن اطلب منك طلب
+
ادهم ،، اطلبي ياحبيبتي
+
سديم ،، نفسي اسافر باالقطر
+
ادهم ،، بس هتتعبي وبيبقا زحمة خلاص هحجز في المكيف
+
سديم ،، لا ياادهم عايزه اركب بتاع عامه الشعب عشان خاطري
+
ادهم ،، ماشي يانجمتي مش هزعلك
+
السواق وضع الشنط في السياره
+
ادهم ،، خودنا يابني علي محطه القطر
+
السواق ،، تحت امرك يابيه
+
ادهم ،، الامر لله واحده مش لازم تقول كدا
+
السواق ببسمة ،، حاضر
+
سديم باصه لاادهم ببسمة جميله جدا
+
ادهم ،، ممكن اعرف سر بسمة نجمتي الجميله دي
+
سديم ،، فخورة بيك اووي وبتواضعك دا
+
ادهم ،، من تواضع لله رفعه ومتنسيش ان سيدنا عمر كان نايم بين الرعيه وكان هو راعيها وكان نايم تحت شجره
+
سديم ، جميل اووي اخلاق الصحابه
+
ادهم ،، طبعا مش ماشين علي خطي اكرم الخلق واعظم الناس محمد صلي الله عبيه وسلم
+
سديم ،، عليه افضل الصلاه والسلام
+
بعد قليل بيوصلو اللي المحطه
+
ادهم بيجر شنطه وسديم ماسكه شنطه صغيره خالص وادهم ماسك ايديها ومحاوطها بسبب زحمة المحطه عشان محدش يحتك بيها
+
ادهم بيقطع التزاكر ومش سايب ايد سديم
+
ادهم ،، يلا ياحبيبتي عشان فاضل ربع ساعه والقطر يطلع
+
سديم ،، يلا ياقلبي
+
بيوصلو لرصيف القطر وادهم بيدخل سديم وهو بيدخل هو كمان
بس القطر كله زحمة ومفيش ولا مكان فاضي
+
سديم ،، هنقعد فين
+
ادهم ،، مش دي فكرتك العظيمة
+
سديم ،، الحياه تجارب ياعزيزي
+
ادهم ،، تعالي ياختي في كرسي فاضي اهو اقعدي فيه
+
سديم ،، وانت
+
ادهم ،، انا هتصرف
+
راحو عند الكرسي دا وكان لسه في شاب هيقعد
+
ادهم ،، لو سمحت المدام بس هتقعد
+
الشاب ،، طبعا مفيش مشكله اتفضلي يامدام
+
ادهم ،، شكرا ليك
+
الشاب ،، عادي لو اختي مكانها كنت عملت كدا
+
(امال انا محدش بيقف ليا ليه هو انا مش اختكم برضو 🙄😤)
+
سديم ،، حبيبي انت هتفضل واقف كدا هتتعب
+
اتكلمت واحده ست كبيره كانت قاعده في المربع اللي جمب سديم وكانت قاعده علي الكرسي اللي جمب الطرقه
+
الست ،، تعلي اقعد جمبي هنا
+
ادهم ،، لا مش مشكله
+
الست ،، انت شكلك ابن باشا وزوات واول مره تركب قطر
+
ادهم ،، بصراحه اها
+
الست ،، طب اقعد علي حرف الكرسي
+
ادهم ،، كدا هسد الطريق
+
الست ،، لا متخافش لما حد يعدي ابقا قوم اقعد بقا عشان تبقا جمب البومبنايه مراتك دي
+
سديم بضحك ،، تصدقي انك قمر والمصحف
+
الست ،، قمر ايه بس يابنتي انا خلاص راحت عليا
+
سديم ،، فين بس طب انتي عينك زرقه ايه الجمال دا
+
الست ،، ربنا يجبر بخاطرك يابنتي
+
بنت تانيه كانت قاعده جمب سديم
+
البنت ،، مش انتي المغنيه سديم اللي ليها موقع علي الانستجرام
+
سديم ببسمة ،، ايوا انا ياقمر
+
البنت بصراخ ،، هاااي انا مش مصدقه انك راكبه معايا والله
+
سديم ،، ليه بس يابنتي دا انا مصريه ذي ذيك
+
البنت ،، بس انتي ليه بطلتي تغني تاني صوتك جميل جدا
+
سديم. بتبص لجوزها ،، حكم القوي بقا البركه فيه
+
البنت ،، دا جوزك
+
سديم ،، اها
+
البنت ،، دا موز اووي دا عشانه اخبيه وابطل غني واختفي انا وهو
+
سديم بغيره ،، لاحظي اني قاعده ياسكر
+
ادهم بضحك ،، متشكر اووي
+
الست ،، والله منا عارفه ايه الزمن اللي بقينا فيه دا البت بتعاكس الولا قدام مراته وكمان بتقول ليها بطلتي غني ليه
دا في زماني لو الست خرجت بره البيت وحد شافها او وقفت تتكلم مع راجل غريب بتبقا يومها مش معدي
لاكن دلوقتي يتصورو وينزلو صورهم علي اللي اسمه النت دا الله يخرب بيت اللي صنعه
بهدل الدنيا
+
سديم ،، اهدي يا غاليه جوزي قاعد جمبي دا انا لسه كنت بشكر فيكي
+
الست ،، اسكتي انتي كمان الدنيا باظت وخربت فين زمانا الجميل فين اغاني عبد الحليم الجميله
وفريد لطرش وشاديه وسعاد
مش الولا اللي قاعد جمبي دا بيسمع واحد هو والجموسه واحد
ايه حمو فيكا
في مطرب ومغني اسمه حمو فيكا
+
سديم بضحك ،، قصدك حمو بيكا
+
الست ،، ايوا ايه الاسامي الزباله دي ولا حسن شاكوش اللهي شاكوش يكسر نفوخه
+
كل اللي في القطر انفجر من الضحك
+
سديم بضحك ،، هموت مش قادره
+
ادهم ،، والله بتتكلم جد
+
الست ،، شكلك كدا مش زي شباب اليومين دول وهادي وعاقل اووي
ومشاء الله مراتك منجايه خلي بالك منها دي باين عليها طيبه اووي
+
ادهم ،، دي في قلبي قبل عنيا
+
الست ،، وانتي ياقمر متزعليش جوزك ومتغنيش تاني عايزه تغني جوزك قدامك اهو غنيله ليل نهار لحد ما يزهق
+
سديم ،، متقلقيش ياقمر
الا صحيح انتي اسمك ايه
+
الست ،، اسمي قمر
+
سديم ،، والله اسم علي مسمي
+
قمر ،، ربنا يحفظك ياحبيبتي
+
قمر ميلت علي ادهم وهمست ليه ،، انا بنصحك تخليها تلبس النقاب مش بس تتحجب مراتك ماشاء الله زي القمر وخاف عليها يابني الفتن في كل مكان ومراتك جمالها فاتن اووي انت مش شايف كل اللي في القطر بيبصولها ازاي
وكمان خد باايديها لطريق ربنا وان كان في اي حاجه عملتوها في زمان غضبت ربنا
ربنا هيغفر ليكم انتو تستاهلو تكونو مع بعض في الجنة
+
ادهم بحب قبل جبينها ،، ربنا يخليكي ياامي كلامك جميل جدا واوعدك لو ربنا جمعنا مع بعض في مكان تاني هتشوفي سديم باالنقاب
+
قمر ،، ربنا يحفظك يابني ويخليهالك
+
ادهم ،، امين يارب ويخليكي لينا ياقمر
+
سديم ،، بس بس.
+
ادهم وهو قاعد علي طرف الكرسي جمب قمر
+
ميل علي سديم ،، نعم يانجمتي
+
سديم ،، كانت بتقولك ايه
+
ادهم رفع ايده وبيبعد شعر سديم من علي عنيها
+
ادهم ،، حجات سريه
+
سديم ، كدا تخبي علي نجمتك
+
ادهم ،،هقولك بعدين
+
سديم لسه هتتكلم قطع كلامها صوت بنت بتصرخ
+
سديم وادهم بيبصو وري
لقي تلات بنات قاعدين
+
وفي اربع شباب بيدايقوهم ويغلسو عليهم
+
ادهم لسه بيقوم سديم مسكت ايده
+
سديم ،، حبيبي انت تعبان
+
ادهم ،، متخافيش انا بس هتفاهم معاهم
+
سديم ،، انطلق يانمر
+
ادهم راح عند الشباب وكان لسه واخد منهم هيحط ايده علي خد بنت
لقي حد بيمسك ايده
+
الشاب ،، اوه انت بقا الراجل اللي فيهم وجاي تدافع عن البنات عشان تبان الهيرو بتاعهم
+
ادهم ببرود ،، وانت بقا اللي مسمي نفسك راجل وماشي تبلطج علي بنات الناس
+
الشاب ،، اها انا
الحقوو ياشباب شكل في واحد هينضرب النهارده ياحرام
+
ادهم ،، تصدق انا خفت ممكن تسبني في حالي انا هرجع الكرسي بتاعي تاني
+
الشاب ،، مكان من الاول ايه لازمة جو الفتوة دا
+
الولد لسه هيمسك البنت تاني
+
لقي حتت بوكس في وشه من قوته
وقع الولا ومعاه صحابه
+
سديم وقفت علي الكرسي بتاعها وفضلت تصفر
+
سديم بتصفير ،، ايوا بقا يانمر ياجاامد.
+
ادهم ببسمة لسديم بعت ليها قبله في الهوا ،، ميرسي ياقلبي
+
في ولد قام وفتح المطوة بتاعته ولسه هيضربها في ادهم
بس ادهم مسكه ،، لا يابيبي دي تخوف بيها العيال في الحارة بتاعتك لاكن معايا هنا تيجي تعمل ستووب
+
وضربه ادهم ضرب شديد اووي
وضرب التاتي والتالت والرابع
+
وضربهم كلهم لحد مبقوش قادرين يقفو علي رجليهم من كتر الضرب
+
ادهم بصوت جهوري وعالي ،، اي ولد او راجل هيمد ايده علي بنت او يدايقها انا اللي هقفله مستحيل اشوف بنت حد بيدايقها واسكت
احنا عندنا بنات مراتي بنت واختي كمان بنت وبكره هتبقا بنتي وبنتك ولو فضلنا ساكتين هنخسر بناتنا يوم بعد يوم لمجرد ان احنا خايفين نتدخل
وشايفين بناتنا بنضيع
وانت لو مش عارف تربي ابنك متخرجهوش خليه يقعد في البيت
لانهم السبب في دمار مجتمعنا
+
كل اللي في القطر سقفو لادهم بحرارة اووي
+
ست ،، ربنا يخليك يابني ويكتر من امثالك
+
راجل ،، ربنا يحميك ويهدي شبابنا كلهم
+
البنات ،، متشكرين جدا لحضرتك لو مكنتش موجود كانو هيفضلو يدايقو فينا
+
ادهم ،، مفيش داعي للشكر انتو زي اخواتي وانا مستحيل اشوف اختي في موقف زي دا واسكت
+
سديم غارت جدا عليه
+
قامت من مكانها وراحت عند ادهم ومسكت ايده
+
سديم بغيره ،، خلاص ياجدعان الموضوع خلص تعالي ياادهومي
+
ادهم بضحك ،، يلا يانجمتي
+
البنات كلها بتبص لا ادهم بتوهان واعجاب اووي
+
سديم بغيره ،، عجبك كدا يعني نظراتهم ليك
+
ادهم ،، في ايه بس يانجمتي انا عملت حاجه انا ساكت اهو
+
سديم ،، والله اقوم اقلعلهم عنيهم دي
+
ادهم ،، خلاص بقا يانجمتي ملناش دعوة احنا قربنا نوصل
+
سديم ،، فاضل كام محطه
+
ادهم ،، فاضل اتنين بس
+
سديم ،، رحلة جميله جدا تعالي اقعد مكاني شويه
+
قمر ،، سيبيه انا هنزل في المحطه الجايه دي والولا اللي مشغل بيكا دا هينزل هو كمان ابقو اقعدو مكانا
+
سديم ،، ماشي ياقمر ياجامد
+
وقف القطر امام محطه نزول الركاب
+
وودعت قمر سديم وادهم ونزلت
+
وادهم قعد جمب سديم
+
وسديم حضنت دراعه وسندت راسها علي كتفه وادهم كمان
+
سديم ،، حبيبي لسه تعبان
+
ادهم ،، لا انا تمام
+
سديم ،، بجد
+
ادهم ،، بجد ياعيون ادهم
+
سديم بتنام علي كتف ادهم وبتروح في النوم وادهم كان بيشتغل علي التليفون
+
وتليفونه رن
+
ادهم ،، الو تشارلي متي اتيت
+
تشارلي ،، اليوم انا باالفندق انا وكرستين
+
ادهم ،، كريستين كمان اتت معك
+
تشارلي ،، انت تعلم ستقتلني اذا علمت اني مغادر بدونها
+
ادهم ،، حسنا انا علي وشك الوصول
وغدا ساراك
+
تشارلي ،، ولما لا تاتي اليوم
+
ادهم ،، انتي متعب اليوم فلنستريح يارجل
+
تشارلي ،، حسنا صديقي اللي اللقاء
+
ادهم ،، اللي اللقاء
+
بعد قليل بيوصلو اللي محطتهم
+
ادهم ،، نجمتي يلا اصحي
+
سديم بتدخل في حضنه اكتر ،، ادهم سبني نايمة
+
ادهم ،، حبيبتي احنا وصلنا والقطر مش هيستنانا علي منصحي اصحي بقا وكملي نوم اوك
+
سديم فاقت بس لسه نايمة ،، صحيت اهو يلا ننزل
+
ادهم مسكها كويس لانها لسه نايمة ومش فايقه
+
ونزل الشنط من فوق ومسكهم وماسك سديم وواقف في ضهرها عشان محدش يلمسها ساعت النزول
لان عندنا في مصر بيحصل هيجان وقت النزول ومفيش نظام خالص
+
نزل ادهم وسديم من القطر ووقفو علي المحطه
وسديم مش فايقه خالص.
+
ادهم ،، حبيبتي فوقي عشان متقعيش والحته زحمة
+
سديم بنوم ،،انا فايقه فايقه
+
ادهم بسخريه ،، ايوا ماهو باين
+
طلع تليفونه ورن علي السواق ،، انت اتاخرت ليه
+
السواق ،، اسف والله ياادهم بيه بس الحته زحمة جدا ومش عارف اتحرك
+
ادهم ،، في ظرف دقيقه تكون هنا بسرعه
+
السواق ،، حاضر
+
ادهم سايب الشنط علي الارض وماسك سديم اللي نايمة في حضنه
+
ادهم ،، اللي يشوفك كدا يقول منمتيش بقالك اسبوع
+
سديم بتتكلم وهي نايمة ،، انا بحب النوم
+
ادهم ،، طب نامي ياختي
+
سديم نامت في حضنه تاني
+
بعد شويه بيوصل السائق
+
ادهم ،، شيل الشنط دي وحطها في العربيه
+
السواق بيشيل الشنط
+
وادهم بيشيل سديم اللي بتلف ايديها حوالين رقبته وبتدفن وشها في رقبته
+
ادهم ،، انا الحركة دي بتجنني
+
سديم ،، حاضر هعملهالك كتير
+
ادهم بضيق ،، اووف صبرني يارب
+
ادهم بيحط سديم في العربيه وبيركب وبياخدها في حضنه
+
وبيقول للسواق يطلع
+
عند سلمي قاعده بتتفرج علي التي في
+
فجاءه بتبص كدا اتصدمت
+
سلمي بخوف وصراخ ،، سددددديم
+
انتها البارت
+

