رواية اصفاد العشق والهوس الفصل الخامس 5 بقلم سارة احمد
القلوب ترتاح مع من تحب لكن لا نفصحٌ عمّا نعاني وتبقي آوجاعنا على سطورِ الصمتِ باقيه لا.. تزولُ لا أحد يعرف .. كم مرة هزمتنا الحياة .. ولكن قاومنا..لا أحد يعرف ..كم مرة بكينا ليلًا .. مع أنفسنا...لا أحد يعرف .. كم نعاني .. لنُظهر هذا الاتزان.....لا أحد يعرف .. الثمن الذي دفعناه .. لنصل لهذا الحد من البرود
لا أحد .. يعرفُنا لا أحد يعرفُ .. شيئًا عن معاركِنا مع الحياة....قد نكتبُ خواطرَنا .. كي لا نختنق بالصمتِ
لكن أحيانًا نُكثِر الكتابة ..ونختنق بالكلماتِ
فبرغمِ كلِّ شيءٍ .. نقوله ونكتبُه
يَبقَى في القلبِ أشياءُ .. أكبر من أن تُقالَ
ففي قلبِ كــلِّ منَّا .. غُـرفـــةُ مـغـلـقةُ
نـخـــاف طَــرقَ بـابـِها .. حـتى لا نـبـكي
فليس كلُّ هاديءٍ .. خالي البالِ
وليس كلُّ صامتٍ .. لا يبالي..ففي الهدوءِ والصمتِ .. ألفُ حكايةٍ وحكاية
أكبر و أعمقُ من أن .. تصفَها كلُّ الكلماتِ
و اللغاتِ..فلنا حياةُ داخلَنَا .. تختَلفُ تمامًا عن الحياةِ التي ..يرانافيها..الآخرون...فخلف كلِّ صمتٍ .. حكاية ..لا نُريد .. أن نبوحَ بها
فالصمتُ .. ليس أن تقبضَ علي لسانِكَ
الصمتُ .. أن تقبضَ على قلبِكَ ولا تشكي اوجاعك
6
"نهضت التي سقطت ع الأرض ؛ وهي تطرق ع الباب بعنف وتصرخ بالنجده : الحقوها يا ناس ، يا حضرت الصول الحقنا يا اخويا .. هيضيعوا البت !!
اقتربت تلك المرأة وهي تشمر عن ساعدها ؛ وهبطت بين ساقين زاد وهي تحاول نزع ملابسها ...
وزاد تصرخ وتركل باقدامها بهستريه وجنون ..
4
سمع العسكري صراخ زاد وصياح المراة بالنجده .. وهرول الي مكتب الظابط النبطشي ..
ولكنه اصطدم بجلال القادم ف الطرقه والذي جفاه النوم وعاد مره اخري ؛ واشاره له وهو يصيح : الحق يا باشا النسوان ف الحجز شكلهم بيضربوا ف واحده منهم وهيموتوها !!
نظر له جلال بغضب وهرول الي الحجز بسرعه ..
+
كانت زاد تدافع عن نفسها بكل قوتها وتنحب وتصرخ بالنجده وتركل باقدامها بهستريه وجنون ...
2
دلف جلال وجحظت عينيه من هول ما راي ..
فكانت تلك المرأة تحاول نزع ملابس زاد الداخليه وهتك عرضه .. نزع حزام بنطاله وهبط فوقهم بالضرب المبرح وصاح بغضب: اوعي يا مره انتي وهي !!
7
قام بضربهم وركلهم بقدمه وسحب زاد من بينهم بصعوبه وصرخ : اوووعي يا مره يا شمال يابت الـ**** !!
سحب زاد وضمها بحضنه ؛ وهو يحاول لملمت أطراف ملابسها وستر جسدها العاري ، ثم خلع سترته والبسها لها وهي ترتجف برعب وتنحب بصوت مكتوم ..
دفعها براحه الي نفس المرأة التي كانت تصرخ وتحاول إنقاذه .. ضمتها وهي تنحب بشفقه عليها وهمسة : اسم الله عليكي يا قلب أمك .. ربنا ينتقم منهم !
هدر جلال بعنف وهو يشعر بنار تأكل صدره : عسكري امين ؛
دلف أحد العساكر وقال: تمام يا فندم ؛
+
تنفس بعنف حتي برزت عروق جسده بغضب وهدر: هات باقي العساكر عاوزك تدشملي النسوان الشمال دي اعملوا كل اللي في نفسكم !!
اوما العسكري وخرج ..
سحب جلال زاد من حضن تلك المرأة وهتف : اقعدي ع جمب ملكيش ف اللي هيحصل ؟!
اومات المرأة بصمت وهي تنحب وهمسة : ربنا يسترك يا بيه !!
5
أسند جلال زاد الي الخارج حتي الي مكتبه واجلسه ع الاريكه وهتف : يا عسكري ..
دلف العسكري واد التحيه : تمام يا فندم ،
أشار له جلال وهو ينظر إليها بشفقه : هاتلي علبه اسعافات ،وكمان فطار وعصير بسرعه يلا !!
جلس بجانبها وربت ع يدها وقال: اهدي يا دكتوره انتي بخير !!
+
شهقت زاد ودموعها تنهمر ع وجنتيها والقت نفسها باحضانه وهي تنحب وتشعر بالامتنان له ع إنقاذها ع اخر لحظه ..
تخشب جسده ورفع يديه للاعلي وتوقف عن التنفس لحظات .. واغمض عينيه من كم المشاعر التي داهمة قلبه .. بدون وعي قرب أنفه من شعرها وهو يشم رائحة شعرها التي تشبه رائحة الورد .. ارتخت يده شي ف شئ وضمها بحضنه وشدد عليها .. وضغط ع ظهرها .. وعض ع شفتيه ف محاوله للتحكم باعصابه .. ثم تنهد بحرقه ومسح على شعرها باليد الاخره وهمس : اشش اهدي خلاص !
9
كان صوته نقوس الخطر الذي دق ف عقل زاد أعادها للواقع .. وانتبهت الي وضعهم وكيف تضمه إليها وتضع راسها على صدره .. ارتجف جسدها بنعومه وسحبت نفسها من بين ذراعيه...
وهتفت بتلعثم: ااسف اوي اصلي كنت متوتره !
بلع جلال لعابه بصعوبه وهز رأسه وتمتم: لا ولا يهمك محصلش حاجه !
7
ثم همس لنفسه : يخربيتك قلبتي كياني بريحتك وجسمك الفاجر ده !!
ثم انتبه لنفسه مسح ع شعره وقال : ايه اللي بتقوله ده انت كمان اتجننت ؟!
نظرت له زاد بدهشة وقالت: ف حاجه ؟؟
نظر لها واردف: لا متخديش ف بالك !!
9
دق الباب ودلف العسكري بعلبه الاسعافات والأكل والعصير اقترب وضع كل شي وهتف : تمام يا فندم ..
أشار له بيده واردف: خد الباب ف ايدك ..
2
مسك قطعة قطن مشبعه بالمطهر وبدأ بتطهير جرحها الذي بجانب شفتيها وعينيه تلتهم شفتيها دون شعور .. بلل شفتيه عندما تاوهت زاد من جرحها وهمس : معلش بيحرق شويا ..
هزت راسها وهمسة : اااه ,
2
تغير الجو العام للغرفه أصبح الهواء ثقيل جدا وساخن جدا..
اغمض جلال عينيه وهو يقترب منها يحاول مسح عنقها بالقطنه من آثار أصابعهم التي تركت علامات ع عنقها ..
قبضة زاد ع سترته وهي تتأوه من الم عنقها نظر الي عنقها ونفخ أنفاسه الساخنه وهمس : معلش
أغمضت عينيها وهمسة: براحه ..
تنحنح وهو يشعر بقلة الهواء حولهم فك رابطة عنقه بصعوبه وهو يشعر بشتعال جسده وهمس: آسف براحه اهو !!
7
رجعت بظهرها الي الخلف ومال عليها قليلا وهمسه بصوت باكي : كفايه خلاص !
نظر الي عيونها وهمس: حاضر بس كفايه عياط أنا مش هنزلك الحجز تاني متخفيش ؟!
مسكت يده وقالت : بالله عليك ساعدني أنا مقتلتش عم خليل !!
+
نظر الي يدها المتمسكه بكفه ورفع عينيه حدق بعيونها ..وهو يشعر بصدقها اطال النظر إليها حتي توترت من عمق عينيه وتركت يده وقالت : طب انت ليه مش عايز تصدقني ؟ طيب انا هقتله ليه ؟ مش انتوا بتقولوا تدور ع المستفيد أنا هستفيد ايه لما اقتل الراجل اللي رباني ؟!
نظر لها وهو اصلا لا يعي شئ مما تقول هو فقط يرقب شفتيها وهي تتحدث وعيونها الملا بالدموع بلمعه خطفت عقله وسرقة قلبه ..
......................................
ف منزل زاد ..
8
خرجت غرام من الغرفه ، وهي تحمل الطعام كما هو.. لم تمسه عنايات ولا حتي نظرت إليه ..
وضعت صنيه الطعام ع طاوله السفره وجلست بحزن وهي تنحب بصمت ...
دلف حمزه ونظر إليها واغمض عينيه واقترب منها وربت ع منكبها : برضو مكلتش ؟!
هزت راسها بالنفي وغمغمت: ولا حتي بصت للاكل يا قلبي !!
رفعت راسها إليه وقالت : وبعدين يا حمزه هنعمل ايه ؟؟
+
- العمل عمل ربنا يا غرام النهارده هيطلع تقرير الطب الشرعي ويارب يكون ف صالح زاد وتخرج منها ..
تمتمت غرام بحزن : يارب يا خويا يسمع من بؤك ربنا ؛
حمل حمزه الطعام من جديد وهتف : أنا هدخل احاول معاها يمكن اقدر ااكلها حتي لقمه !!
+
هزت غرام راسها ، وحمل حمزه الطعام من جديد ودلف الي والدته التي وجدها تنحب بصمت ..
اقترب منها وتمتم بمرح حاول تصنعه : ايه يا ست الكل مش عايزه تأكلي ليه ؟! ولا عايزه زاد لم تيجي تشمت فيا وتقولي معرفتش تتصرف يا خيب الرجاء ؟!
نظرت له والدته ودموعها تنهمر: هي فين زاد يا حمزه ما ضاعت واللي كان كان ؟!
3
- بعد الشر متقولش كده يا مرت عمي أن شاء الله ربنا هبظهر الحق ونبص نلقيها داخله علينا زي عويدها !!
غمغمت عنايات بحزن: يارب يا غرام ؛
قرب حمزه الطعام من فمها وقال : كلي يا أما عشان خاطري ..
غمغمت بحزن وهي تضرب ع ساقيها : والله زي السم يا ابني مش قادره !!
1
- عشان خاطر زاد يا إما أن شاء الله النهارده هيكون ف اخبار حلوه !!
نظرت إليه وهتفت : امانه يا حمزه احلف برحمه ابوك يا بني ؟!
هز رأسه وتمتم: ورحمه ابويا يا أما بس انتي ادعي لها !
+
- كل حته فيا بتدعي لكم يا حبيبي مش بس لساني
ربنا ينجيكم ويبعد عنكم ولاد الحرام ويكتب لكم ف كل خطوه سلامه يا ولادي ..
قبل حمزه راس والدته وغمغم : امين يا ست الكل ..
...............................
ف مكتب جلال التهامي ..
2
دق سامح الباب ودلف : جلال ايه اللي ..
قطع جملته عندما وجد زاد تنام ع الاريكه ، وهي تضم ساقيها الي صدرها ، وتختبي ف سترت جلال..
+
اقترب منها وهو ينظر لها ويتفحصها اقترب وجلس ع أقدامه أمامها وهمس : خساره والله الجمال ده انتي ايه اللي رماكي الرميه دي بس يابت الناس ؟!
دلف جلال بدهشة عندما وجد باب مكتبه مفتوح وهو اغلفه بنفسه قبل خروجه، عندما غفت زاد بجانبه ..
رفع حاجبه بغضب عندما وجد سامح يجلس أمامها ويتاملها بهذا الشكل اقترب منه ولكزه ؛ سامح قوم انت قاعد كده ليه ؟!
رفع سامح وجهه اليه وقال: صعبانه عليه اوي يا جلال !!
هتف جلال معترضا : احا من امتي الحنيه دي يا عمري ؟!
نهض سامح وغمغم : تقرير الطب الشرعي وصل يا جلال !
تارجحت عينيه وقال : وصل ايه ؟!
3
- الصول خليل مات بسبب هبوط ف عضلة القلب بسبب العقار اللي ادتهولو الدكتوره محدش حقنه تأتي باي حاجه هي الدكتوره وبس !!
8
اجفلا ع صوت شهقت زاد ودموعها تنهمر وهي تهز راسها بالنفي وغمغمت: والله ما قتلته !
نظر لها جلال ثم نظر الي سامح بقلة حيلة ...
.............................
ف مكتب ايهم ..
10
دقت وتين الباب ، وفتحت الباب لم تجده دلفت الي المكتب ووضعت الملف الذي بيدها ع المكتب ،
ودارت حتي تخرج اصطدمت بصدره العريض ، شهقت برعب وتراجعت للخلف ،
قبض ايهم ع خصرها وتمسك بها وهتف : ع مهلك يا جنيه
وضعت يدها ع صدره تمنعه بصدمه ودفعته وقالت : ايه ده ايدك والنبي !!
تراجعت للخلف وتملصت منه وقال بحده : دكتور ايهم لو حضرتك هتفضل كل شويا تقرب مني كده أنا هسيب الشغل حتي لو هتسجني !!
4
رمقها لحظه بحب وعض ع شفتيه وهتف: دكتور ايه بس انا عايز دكتور قلب ودكتور اعصاب وكل التخصصات يا وتين !!
تراجعت وهي تضع يدها تحاول منعه من الاقتراب منها وهمسه بعصبيه : حرام عليك أنا هيغمي عليا اوي ؛
اقترب منها وهمس: حد قالك قبل كده انك طعمه اووي ولذيذه موت وانتي عصبيه !
رفعت حاجبها بتعجب وقالت: ايه ده ؟؟
ابتسم بجانب فمه ورد: حد قالك طريقتك وانتي بتقولي الكلمه ده تجنن ؟!
قطبت حاجبيها وقالت: كلمه ايه ؟؟
نظره الي شفتيها وقال : ببقي عايز اقطم شفايفك دي وانتي بتقوليها !
شهقت بخجل وهمسة : ايه ده ؟؟
ضحك عليها وقال : اهي دي ؛
اقترب منها وهمس : ايه ده ؟ تجنن احلي ايه ده سمعتها ف حياتي !!
4
بلعت لعابها بصعوبه وهي ع وشك البكاء من أفعاله ووضعت يدها ع صدره تمنعه وهو يقترب منها أكثر كالمغيب وهمس : كل حاجه فيكي عايزه تتاكل اكل مهلبيه محشيه مانجا وانا بحب المانجا اوي !
اصطدمت بالمكتب خلفها وهي تتراجع تمسك بها وحاوط خصرها ورفعها ع المكتب اجلسها عليه وهمس : وتين !
همسة بتوهان ودقات قلبها تصم الاذان وهي تحاول التملص منه: امم ..
+
- عايزك يا وتين عايزك اوي ؛
- ايه ده ؟؟
ضحك عليها وتمتم: متخفيش عايزك ف الحلال !!
بلعت لعابها وهمسة: ازاي ؟!
غمز لها بعبث وهمس: مستعد اوريكي عملي بس لو ليله الدخله يبقي احلي !!
6
شهقت بخجل ووضعت يدها ع وجهها وهمسة: انت اتجننت ؟؟
ارجع خصله من شعرها خلف أذنها وغمغم: من اول ما شفتك يا جنيتي وع فكره انا عايز قميص او اي حاجه تاني !
قطبت حاجبيها بدهشه وردت : مش فاهمه !!
نظر لها بعبث : مش فاكره لما رميتي عليا القميص بتاعك !
+
شهقت بخجل ونزلقت من المكتب وهرولت بتجاه الباب مسك يدها قبل الخروج وغمغم : ريحتك بدأت تروح من القميص عايز غيره يا بت ..
سحبت يدها وهزت راسها بذهول وهمسة : اوع كده يا سافل !
تركها وهو يضحك عليها بملئ فاه ...
............................
ف مكتب وكيل النيابه
6
صرخت زاد بعنف : يا فندم والله ما قتلته ليه محدش مصدقني ؟!
هتف وكيل النيابه: يا دكتوره كل الادله ضدك وتقرير الطب الشرعي برضو ضدك وبصماتك وانتي اخر حد كان مع المجني عليه !!
+
ضربه علي فخذيها وهي تنحب بعنف وهتفت : يا مصيبتك يا زاد يا مصيبتك !
هز وكيل النيابه رأسه وقال: اكتب يابني يتجدد حبس المتهمه خمسة عشر يوما ع ذمه القضيه !!
هتف المحامي : طيب يا فندم مينفعش تطلع بكفاله اي مبلغ ؟!
+
- ازاي يا استاذ دي قضية قتل مينفعش طبعا ؟!
طق الباب ودلف العسكري وسحب زاد وخرجت ..
كان ينتظرها حسام وحمزه وأيهم ووتين ونهضوا إليها بلهفه ..
وضمتها وتين وهي تنحب وتشهق ع حال صديقته ...
حدق بها حسام والي اثار الضرب الذي تعرضة له وسترت جلال التي لا تزال ع كتفيها وقال : مين عمل فيكي كده ؟! وجاكت مين ده ؟ ومال هدومك يا زاد حد اتعرضلك ؟!
انتبهي حمزه وايهم الي حالة زاد وهتف : ايه اللي حصل يا حبيبتي ؟!
هزت راسها وهتفت: الستات اللي ف الحجز هم اللي ....
وانهارت ف نوبه بكاء هستيري ضمها حمزه بحنان وهمس: اهدي يا حبيبتي اهدي !!
هتف ايهم للمحامي : ايه الاخبار يا متر ؟!
2
- للاسف مدلها خمستاشر يوم عشان تقرير الطب الشرعي كمان ضدها !!
هتف حسام : يعني ايه كده ثبتت عليها مش هنعرف نطلعها !!
اقترب منها وسحبها إليه وهتف : هخسر ابويا وخطيبتي مره واحد لا ده مستحيل ؟!
هزه بين يديه وهتف : زاد أنا متأكد من برائتك ومحدش هياخدك مني يا حبيبتي !!
2
كان جلال يراقب ما يحدث من بعيد بحزن...
تحول الي احساس بالغضب واقترب منهم وسحب زاد من بين يدي حسام ..
وهتف : كفايه كده يا جماعه عربية الترحيلات مستنيه !
حاول حسام وحمزه التمسك بها ولو لقليل من الوقت لكن سحبها جلال وخرج .. سحب الكلبشات من أحد العساكر وكلبشها بيده هو .. نظرت له بدهشة وقالت: ليه ف ايدك انت ؟!
نظر لها واردف ببرود: عايزه تركبي مع النسوان اللي بهدلوكي تاني ولا ايه ؟؟
هزت راسها بخوف شديد وغمغمت: لالالا ..
سحبها خلفه وقال: يبقي معايا من سكات !
..........................
أمام سيارت الترحيلات وقفت زاد بجانب جلال ينتظر صعود المسجونات ..
اقترب منه سامح بدهشه وغمغم ؛ ايه اللي انت بتعمله ده يا جلال ؟!
نظر له جلال برفعت حاجب وهتف : دي متهمه ف قضيه كبيره ولازم اامنها بنفسي !!
ابتسم سامح بجانب فمه واردف بخبث : تمام فكها طيب عشان تطلع العربيه !!
تنحنح جلال وغمغم بعند : لآا هتركب معايا قدام ؛؛
حك سامح ذقنه وهمس : اهلا انت وقعت يا حليوه ؟!
4
نظر له جلال بنزق ، ولكن قطع جملته إطلاق نار كثيف عليهم من أكثر من سياره وأكثر من شخص ملثمين ،
حالة من الهياج احتلت المكان مع صراخ المسجونات وإصابات عدد من العساكر .. انشغل جلال وسامح وبعض الضباط ف تبادل إطلاق النار الذي كان يستهدف زاد بشكل مكثف ..
صرخت زاد وجلال يسحبه خلف أحدي السيارات وهو متاكد أن إطلاق النار هذا يقصد زاد لا غيرها ..
5
تفرق حسام وحمزه وهم يحاولون التقدم الي مكان زاد من أحد الأطراف ..
أعلي الدرج صرخت وتين وهي تشعر بالرعب وكان اهوال القيامه بالنسبه لها ...دفعها ايهم بجسده واخترقة الرصاصه كتفه من الخلف وصراخ بالم ..
1
ولكنه ضمها إليه ورفعها ودلف بها الي الداخل اسند ظهره الي الحائط ووتين ع صدره وهم يلتقطون أنفاسهم بصعوبه وهمس: انتي كويسه ؟!
هزت راسها بالنفي وغمغمت: لا لا حاسه قلبي وقف من الخوف !
ضحك ايهم بالم وهو يضع يده ع كتف : اااه ..
نظرت له بدهشة ورفعت سترتها وصرخت برعب عندما وجدت قميصه الابيض تحول الي اللون الاحمر من دماءه ..
2
انزلق الي الأرض وهي معه وهمس : اشش اهدي أنا كويس !!
صاحت برعب : كويس ازاي انت مصاب وبتنزف لازم تروح المستشفى بسرعه ؟!
+
نهضت بسرعه وهي تدرو حول نفسها لا تعلم ماذا عليها أن تفعل ثم عاده له من جديد وهتفت : اعمل ايه قولي أنا مش عارفه اتصرف ؟!
نظر لها والي ترترها المبالغ فيه ، ورعبها الهستيري ، وعدم استطاعتها فعل أي شي ولو بسيط بدهشه وغمغم بتعب : وتين اهدي حاولي تهدي خدي نفسك
طلعي موبايلي من جيبي واطلبي الإسعاف بسرعه !
هزت راسها وهتفت ودموعها تنهمر: حاضر ! حاضر
اقتربت منه وأخرجت الهاتف وبيده وطلبت الإسعاف بأصابع مرتعشه ونحيب هستيري ..
..........................
2
ف الخارج أصبح الوضع كارثي حقا بدأ العساكر يتساقطون واحد تلو الآخر ؛ وأصابه سامح شعر جلال أن الدائرة تضيق عليهم نظر الي الجهه المقابله وجد دراجه ناريه مركونه بشارع جانبي ثم هتف: زاد بصي هناك شايف المكنه دي ؟!
نظرت له ودموعها تنهمر وهزت راسها : اه مالها ؟!
بدل خزنة سلاحه وهتف : اول ما اقلك يلا تجري معايا بسرعه لهناك ماشي !!
هزت راسها وهتفت: ماشي ماشي ؛
2
نهض ع ركبته وصوب ع أحدي السيارات علي خزان الوقود تحديد وأطلق الرصاص انفجرت السياره بطريقه مرعبه .. استغل جلال الانفجار وسحب زاد الي الشارع الجانبي الي الدراجه الناريه .. وصعد الدراجه وسحب الأسلاك الكهربائية وشغل الدراجه بخبره وسرعه وهتف : اركبي مستنيه ايه ؟!
نظرت له وردت بدهشه : اركب ازاي ؟وتسوق ازاي ؟ واحنا مكلبشين ف بعض !!
+
سحبها عليه واجلسه أمامه وهدر : انتي لسه هترغي يا بت هو ده وقته ؟!
وانطلق بالدراجه بسرعه وزاد بين أحضانه حرفيا ..
لاحظ الملثمين اختفاهم وصعدوا السيارات وانطلقوا خلفهم بسرعه ..
2
انطلق جلال بالدراجه بسرعه البرق وهو ينظر إلي الخلف ثم ينظر إلي تلك القابعه بين أحضانه وتحضنه بذراعه والذراع الآخر يسحبه هو مع ذراعه وهو يقبض ع المقود بعنف ..
+
شعر بالسيارات خلفه وإطلاق النار حولهم صرخت زاد برعب وهي تختبئ بين أحضانه أكثر وتصرخ : هيموتونا يا جلال !!
هدر بعنف وهو يقبض ع المقود ويزيد السرعه القصوى: متخفش !! بس بلاش جلال دي وانتي ف حضني عشان المره اللي جايه هنتقلب !!
7
نظرت له بذهول مخلوط بالرعب وتوقفت أنفاسها وهي تحدق إليه .. مهلا ما هذا لماذا هو وسيم لتلك الدرجه ؟ ما هذه الرجوله الطاغيه التي يمتلك هذا الرجل ؟ فاقت من تفكيرها ع صوته وهو يقول بسرعه : امسك فيا اوي !!
4
قبل أن تدرك لما عليها التمسك به رفع الدراجه الناريه الاعلي واسرع وهو يتفاد السيارت ويكسر الاشاره وزاد تصرخ برعب وهي تحاول التمسك به والقبض على قميصه بكل قوتها ...
+
اعتدال وتوقف وهو يدور بالدراجه بسرعه وينطلق الي أحد الكباري بسرعه حتي منتصف الكوبري وتوقفت الدراجه بسبب انتهاء الوقود هدر جلال بعنف: يلعن امك يا شيخه !!
ترجل جلال وقبض على خصرها انزلها وهتف : انزلي بسرعه ؛
+
قبض علي يدها وسحبها خلفه وسط السيارت .. توقفت السيارات أيضا بسبب ازدحام المرور وهم يطلقوا عليهم النار ..
سحبها جلال بسرعه وهتف : اجري بسرعه ..
صرخت زاد برعب : هيموتونا يا جلال !!
- اجري ومتبصيش وراكي وبطلي نبر فيها ؟!
وووووووووو