اخر الروايات

رواية الحب الحرام الفصل الرابع 4 بقلم نور ربيع

رواية الحب الحرام الفصل الرابع 4 بقلم نور ربيع

# الحب الحرام
الكاتبة نور ربيع ♥️👑
البارت الرابع ☺️
استغفر الله ♥
يا ودود يا ودود ياذا العرش المجيد. يا فعال لما يريد أسألك بعزك الذي لا يرام و ملكك الذي لا. يضام و بنورك الذي ملأ أركان عرشك ان ترزقني فرحه يتعجب لها اهل السماوات والارض عاجلا غير اجلا يارب 🥹🤲🏻❤‍🩹
في مكان اول مره نروح ليه وهو في اسكندريه عند فهد." وقفت سياره قدام شركه كبيره جدا. سياره فخمه نوعها فوربس نازل منها شخص بكل هيبه ودخل الى الشركه.
في مكتب فهد خبط باب المكتب
فهد: ادخل
دخل بابتسامه شخص قائلا: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ارفع عيونه وبص لي فهد: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته لسه بدري يا غالي
ضحك بسيط: بدري من عمرك يا ابو الصحاب
ابتسم بسيط جدا فهد
( تعريف الشخصيه الجديده
ريان سليم صاحب فهد منذ خمس سنوات من وقت ما بدا في المشروع الجديد في شركته الجديده وهو اتعرف عليه هما الاتنين مش بس بيتعاملوا كشركاء في الشركه او صحاب لا هما مثل الاخوات وعلاقتهم قويه جدا ومتمسكين ببعض وكانهم اخوات. مش بس صحاب ريان شخص ملتزم جداً ومن وقت ما اتعرف على فهد وهو صلاح منه شخص للاحسن زي ما هو كان عايز يتغير و هما الاتنين علاقتهم بربنا قويه جدا بصاحبتهم الصالحه دي مع بعض " والصاحب الصالح يصلح صاحبه زيه لكن الصاحب الفاسد يفسد صاحبه زيه ربنا يهدي بنات المسلمين وشباب المسلمين يا رب ")
ريان: فهد عرضت صور على الفيس للسياره الجديده. هوندا سيفيك. اللي سعرها 740,000 جنيه. جاني تعليقات كتيره وناس سألت على السعر والعنوان وانا رديت عليهم خاص واحد من اسكندريه هنا رد عليا وقال ان هو جاي على بعد العصر اشوفها كده وهنتمن فيها ان شاء الله بالسعر الحلو
فهد: تمام يا صاحبي ان شاء الله على خيره الله
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في منزل فاطمه ام جنات
فاطمه ام جنات بصدمه: لم اقع في حبك بلا وقع العالم من عيني حين احببتك … فهد هو حبيبي عند الحب صديقي عند المزاح ووحيد قلبي و كل البشر. إحببتك حد الاستغناء عن الجميع. انا احبك احبك احبك موت وكل الكلام اللي مكتوب ده ما يوصفش باللي في قلبي ليك. دايما بقول يارب يارب يوم ما اشوفك في اول لقاء ما بينا قويني قويني عشان عبرله عن اللي جوايا وانا شجاعه
وقعت من ايدها المذكره بصدمه فاطمه بتاعت جنات وهي مش قادره تتوقع ان بنتها جنات هي اللي كاتبه الكلام ده وانها بتحب شخص ودماغها كانت بتسال ميت سوأل وهو مين الشخص و ازاي ما عرفتهمش بالموضوع ده وهي تعرفه منين ولا كانت بتتواصل معاه ع التليفون وبتقابله ولا ايه بالظبط وكانت دماغها حاسه انها خلاص هتشط من كتر التفكير و كل دماغها متوقعه في اللحظه دي كل حاجه وحشه منها
قعدت بدموع وقلبها متحسر عليها على طرف السرير. و قالت بصدمه فيها
فاطمه: اخص عليكي يا جنات ي بنتي ليه كده ليه ليه ما تحكيلناش عن اللي جواكي لينا معقول معقول في حد في قلبك كنتي بتفكري فيه و بتحبي من غير ما انا اعرف طيب تعالي قوليلي ولا قولي لختك ليه كده مخبيه في قلبك ويا ترى عملتي اي من ورايا كمان.؟ ويا ترى كلمتي ولا قابلتي في السر من ورانا ولا ايه بالظبط؟ الله يسامحك ي بنتي الله يسامحك
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في المستشفى عند جنات كانت جنات لسه ايضا في الغيبوبه والكل كان حواليها الكل منهم كان والدتها فاطمه وابوها واختها. وجه موعد فيائها من الغيبوبه جنات بدا مخها يفوق ويرجع للواقع بدات تتحرك وتحرك في ايديها وترمش بعيونها جامد ما كانتش حاسه بشيء حواليها
جني بــ لهفه: جنات جنات يلا يا جنات فوقي فوقي بقا بالله عليكي
جنات كانت بترمش بعيونه وهي مغمضه وكان مخها بيسترجع للواقع
فاطمه لنفسها بدموع وحزن: يارب يارب يارب رجعهالي زي الاول يا رب يارب
جنات فتحت عيونها مره واحده وقامت رفعت راسها وصرخت باعلى صوت وصوتها مالي بالتعب باسم فهد
جنات بــصرخه ألم: فهههههههههد
الكل اتخض عليها جامد مش مصدقين انها اخيرا فاقت بعد غياب خمس سنوات لكنهم محدش فيهم اخد بالهم من اسم فهد وهي بتنادي بيه لكن كل اللي همهمهم انها فاقت اخيرا
فاطمه والدتها ببكاء: جنات جنات اخيرا يا جنات اخيرا " قربت منها واخدتها في حضنها جامد وبقت تبكي بشده وجنات ما كانتش حاسه بأي شيء حواليها وعقلها مش مستوعب الواقع
جني بدموع: ياربي الحمدلله الحمدلله اخيرا يا جنات اخيرا
ابو جنات اتنهد تنهيده طويله الخارجه من قلبه مليئه حزن وتشتت في نفس الوقت فرحه انها رجعت للواقع ابنته اخيرا بعد المده دي كلها
الاب: اللهم لك الحمد كله ولك الشكر كله يارب الحمدلله الحمدلله يارب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جنات بدموع فرحه: ياااه يا جنات البيت وحش من غيرك اوي والله العظيم مش مصدقاني انك اخيرا فوقتي يا حبيبتي الف حمد لله على سلامتك يا روح قلبي
جنات كانت بتبص حواليها وبتسترجع ذاكرتها ولحد الان مش مستوعبه اي حاجه ودماغها واقفه وبتحاول تفتكر اخر مره حصل معاها ايه وما كانتش بتتكلم ولا بتقول شيء كانت بتبص ليهم وبس سندت بهديها الاتنين على السرير ونزلت رجليها بالراحه جدا وجت تقوم راحت صرخت من شده الوجع اللي في رجليها وراحت وقعت في الارض
ابوها بخضه عليها: جنات …نزل في مستواها بسرعه وسندها هو وفاطمه جني وراح قعدوها على السرير
فاطمه بدموع: جنات مالك مش بتتكلمي ليه يا حبيبتي ولا بتقولي حاجه
جنات ___
فاطمه: جنات مالك ردي عليا!؟
الاب بقلق شديد عليها: انا هنادي على الدكتور بسرعه يجي يشوفها
خرج من الغرفه وراح ينادي على الدكتور والدكتور جاه وفحصها
الدكتور بابتسامة: حمدالله على سلامتها الحمد لله انها فاقت اخيرا ما تقلقوش يا جماعه دي شيء طبيعي دماغي مع الوقت هتسترجع زي الاول سيبوها بس وهي مع الوقت هتتكلم بس انتوا حاولوا تتكلموا معاها وتفكروها اخر مره حصل معاها ايه قبل ما تخرج من البيت رجعوالها ذكرياتها عشان تقدر تفتكر كل حاجه لان كده ممكن يحصلها فقدان ذاكره وحاولوا تخليها تقف على رجليها وتمشي لان الغيبوبه دي ماثره عليها جدا على عقلها وعلى جسدها ولا يحصلها فقدان ذاكره ولا قدر الله يحصلها شلل
الاب عثمان بتنهيد: شكرا يا دكتور. على وقفتك معانا المده دي كلها
الدكتور: الشكر لله وحده يا استاذ عثمان وحمد لله على سلامه الانسه ربنا يطمنكم عليها يا رب وتقوم بالسلامه
جني حضنتها بدموع وجواها حزين جدا ونفسها تتكلم معاه وتقولها اي شيء والكل كان بيحاول معاها وبيتكلموها وهي كانت ساكته وبس ما كانتش بتقول شيء نهائي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في اسكندريه تحديدا في شقه فهد وهي من افخم الشقق اللي في اسكندريه
فهد كان قاعد ماسك التليفون بيقلب فيه وشوف التعليقات اللي جايه جديده على السيارات اللي منزلينها
بدا يسرح في ماضي جنات حط الفوق جنبه بعد ما قفله وافتكر اخر جمله منها قالتها لي
جنات بــ انهيار: انت واحد زبالة واحد زبالة
فهد باستحقار فيها: بس ما لقيتش ازبل منك وارخص منك
خرج التفكير من دماغه وهو مخنوق جدا ومتضايق جامد من الماضيه اللي تعب قلبه دايما مخلي ضميره يوجعه
فهد بحزن جواه: يارب يارب طلع من جوايا الماضي ده بقا استغفر الله العظيم ياربي " سند بدراعه على راسه وهو راقد و كان بيحاول ينام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وتعدي الايام ورا بعض يوم على يوم وفات يوم واثنين وثلاثه واربع وخمس ايام. جنات كانت في خمس ايام دول كانت بتتعافى عن الاول حالتها بدات ترجع زي الاول واحسن وتسترجع لعقلها وتفتكر كل شيء حصلها اخر مره. لكن دي.لكن مقصر على نفسيتها جدا و طول الوقت ساكته مش بتتكلم مع حد لكن هما كانو بيتكلموا معاها وبيحاولوا معاها انها تتكلم لو مره
في المستشفي عند جنات تحديدأ في الغرفه اللي هي فيها كانت قاعده على سريرها ودموعها بتنزل منها بقهره وجع على حالها ثم. قالت لنفسها بألم: يقتلني الندم كلما تذكرت كلمات قلتها لشخص لا يستحق. ❤‍🩹
فاطمه بــعتاب: ليه كده يا جنات
بصت ليها بنظره جنات وهي مش فاهمه حاجه لكنها فضلت صامته وما اتكلمتش زي ما هي برضو
فاطمه بدموع وحزن: اللي حصلك ده بسبب اي ي جنات هاا؟
جنات____
فاطمه: ردي عليا قوليلي اي اللي حصل ليكي و ازاي عملتي الحادثه
جنات ___
فاطمه بغضب وزعيق: ردييي عليا ازاي عملتي حادثه ومين ده اللي انتي كاتبه عنه في مذكرتك
اتصدمت من رد فعلها جنات و انها شافت اللي مكتوب في المذكره بتاعتها
فاطمه بقت تهز فيها: ردي ردي عليا بقا مش هتفضلي ساكته كده كتير ردي بقى ردي… كل كلمه كانت بتطلع منها بغضب و زعيق فيها
جنات عقلها بقى مشتت جدا ما بقتش قادره ودماغها تعبتها جدا والزعيق تعبها اكتر و اكتر وكل ماضيها بقى نازل قدامها زي شريط صرخت باعلى صوتها هي مش حاسه بنفسها واصبحت بتنهار
جنات بــ صرخه: بسسسس كفاااااايه
يتبع
اللهم صلي على نبينا محمد


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close