رواية سديم والادهم العنيد الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم دينا اشرف
صَــــــلّوا ؏ الحبيب ﴿ םבםב ﴾ اللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ عَلَى سَيِّدُنَا مُحَمَّدٍ ﷺ 🥰💚
+
اللهم صلِّ وسلم وبارك على نبينا محمد وعلى آله وصحبه وسلم ♥🦋
+
جمعه مباركة عليكم جميعا 💜
+
Dina ashraf 💜
+
ادهم مجرد ماسمع انها هتقرب من واحد غيره وهو اتحول لواحد تاني خالص سديم اول مره تشوفه بالشكل دا
+
سديم خافت منه ورجعت لوري
هي ترجع وادهم يقرب منها
وينظر لها نظره مرعبه
+
فضلت سديم ترجع لوري لحد ما لزقت في الحيطه
+
ادهم قرب منها ودفن راسه في عنقها
+
واتكلم بفحيح بجانب اذنها ،، سديم انتي لسه مشفتيش عصبيتي وغضبي،انتي شفتي ضحكي وهزاري وحنيتي معاكي
بس مشفتيش غضبي وعصبيتيي
لانك لو شفتيها اقسم بالله ما هتعرفيني خالص
فا عشان مش تشوفيها منعصبنيش وتسمعي كلامي
ولو سمعتك نطقتي اسم راجل تاني علي لسانك متلوميش غير نفسك وبس
+
ادهم بصوت عالي ،، فهمتتيي
+
سديم بخوف ومغمضه عنيها ،، حاضر حاضر والله فهمت مش هعمل كدا تاني
+
ادهم بيملس علي شعرها ،، شاطره ياقلبي يلا بقا زي الشاطره كدا غيري هدومك دي والبسي اللي انا جبتها دي عشان ماشي
+
سديم خدت الشنط وطلعت تجري علي اوضتها
+
ادهم ،، لو معملتش كدا مكنتش هسيطر علي نفسي باالقميص اللي انتي لبساه دا
بس انا خدت عهد علي نفسي مش هلمسك غير لما تبقي فاهمة وعارفه كل حاجه
+
سديم دخلت غرفتها بخوف اووي
وقفلت الباب وسندت ضهرها علي الباب
+
واتنفست بخوف ،، يامامي دا كان هياكلني دا مين دا مكنش لازم استفزه جيت استفزه كنت همووت
لازم ابعد عنه دا مخيف اووي.
+
دخلت لبست الدريس اللي ادهم جابه والشوز وفردت شعرها
+
بس سوسته الفستان مكانتش عارفه تقفلها
+
سديم بضيق ،، اووف هقفل الزفتة دي ازاي لازم يعني يجيب دريس بستوسته
طب اناديه ولا اعمل ايه
لا مش هناديه انا خايفه منه
+
ادهم كان في غرفه الجيم بتاعته وخلص تمرين هو بيشغل نفسه باالتمرين عشان ميعملش حاجه يندم عليها مع حبيبته
+
خلص تمرين وهو يتصبب من العرق
+
حمل منشفته وبداء ينشف عرقه وذهب اللي غرفته
وفتح الباب لقي
سديم واقفه قدام المرايا وبتحاول تقفل سوسته الفستان وبتكلم نفسها
+
سديم ،، اعااا همووت ايه سوسته الزباله دي والله هعيط منها
+
فجاءه لقت حد حط ايده علي ايديها اللي كانت باقفل السوسته وقفلها ليه
+
ادهم ،، كان ممكن تناديني علي فكره وانا اقفلهالك بدل متعيطي
+
سديم لسه خايفه منه وزعلانه من تصرفه معاها
وان بليل كان حاجه ودلوقتي حاجه تاتيه خالص
+
سديم ببرود ،، شكرا
+
ادهم ببرود اكبر ،، عفوا
+
دخل ادهم الحمام
+
سديم ،، عيل مغرور وبارد
وكملت لبسها
+
وادهم بعد قليل خرج من الحمام وكان يرتدي منشفه فقط
وسديم مازالت في الغرفه
+
سديم بتبص كدا شافت ادهم عريان
+
صرخت وغمضت عنيها ،،، ايه داا ايه اللي انت عامله دا
+
ادهم ،، عامل ايه ياعني
+
سديم وضعت ايديها علي عينها ،، مينفعش كدا لو سمحت ايه اللي انت لابسه دا قصدي اللي مش لابسه
+
ادهم ،، انا حر اوضتي وانا حر وعلي مااعتقد كدا انك مراتي فاعادي
+
سديم ،، هو كل حاجه تقولي مراتك مراتك
+
ادهم ،، انا هكمل لبسي عشان اتاخرنا اووي
وياريت شعرك اللي فرحانه بيه دا يتلم
+
سديم ،،، المه ازاي معليش
+
ادهم ،، تلميه اربطيه مش سايباه مفرود كدا واعملي حسابك حوار الشعر دا مينفعش معايا
+
سديم ،، ايوا يعني عايز ايه
+
ادهم ،، تتحجبي يعني هعوز منك ايه
+
سديم ،، انت عارف ياادهم انا مش هلبسه غصب
+
ادهم ،، انا مقولتش غصب انا بتكلم معاكي بهدوء اهو
+
سديم ،، طب ممكن فتره صغيره بس واوعدك هلبسه
+
ادهم ،، تمام
+
وتركها وراح اوضه اللبس وهي فضلت تلم شعرها عشان ميخوفهاش
+
بعد قليل بيكون ادهم جهز وسديم كمان
+
خرجو من البيت وركبو العربيه واتجهو اللي بيت العيله
+
Dina ashraf 💜
+
ايناس ،، يلا يابت انتي وهي جهزو كل حاجه ادهم علي وصول
+
صفيه. ، اقعدي بقا ارتاحي ياايناس انتي تعبتي من الصبح
+
ايناس ،، وانا مكنتش اتبع لا ادهم حبيبي هتعب لمين
+
سلمي ،، ايوا بقا الابن الاكبر لازم يتميز
+
حلا ،، انتو كدا دايما تميزو الولد عن البنت
+
سلمي ،، غلط ياحلا عندك انا مثلا مبحبش حد اكتر من التاني
مفيش ام بتفرق بين ولادها ولا بتفضل حد عن التاني
الاولاد بيكملو بعض
انا طوله الليل زعلانه بسبب ان سديم بعيده عني
مهديتش غير لما سليم كلمني هو مش عوضني عن غيابها
بس خفف عني بطريقه كبيره
+
ايناس ،، نعمة الاطفال كبيرة جدا اكبر نعمة
وانا ياروح ماما عمري مافرقت بينك وبين ادهم
+
حلا ،، عارفه ياماما انا كنت بهزر معاكي انا الدكتورة حلا اصلا الكل بيحبني
+
سليم ،،، وايه تاني يادكتورة حلا
+
حلا ،، ايه دا سليم باشا عامل ايه ياكبير
+
سليم ،، امم هنشوف حوار الكل بيحبك يادكتورة حلا بس بعدين
+
المهم جدو كامل بيقولو جهزو الاكل كله عشان عازم الفلاحين كلهم بمناسبه جواز ادهم
+
صفيه ،، قولو ميقلقش الاكل كله جاهز
+
سليم ،، تمام
+
سلمي ،، سولي رنيت علي سديم هي اتاخرت ليه
+
سليم لسه هيرد سمعو صوت سديم العالي
+
سديم بصوت عالي ،،، مااااامي
+
سليم ،، جات المزعجه
+
سديم جريت علي مامتها وحضنتها اووي
+
سلمي ،، حبيبة مامي وحشتيني اووي
+
سديم ،، وانتي اكتر يامامي متتخيليش كنت زعلانه جدا انك مش معايا
+
سلمي ،، انا معاكي دايما ياروح قلب مامي ومستحيل اسيبك ابدا
+
سليم ،، وبالنسبه ليا ايه مش شيفاني
+
سديم بعدت عن مامتها وجريت علي سليم وحضنته
+
سديم ،، وحشتني اووي ياسليم
+
سليم ،، انتي اكتر ياروح قلب اخوكي
+
ادهم ببرود ،، انتم مكبرين الموضوع ليه دا كلها ليله واحده بس
+
صفيه ،، يلا يا ادهم خد سليم واخرجو مع الرجاله كلها بره
+
ادهم ،، تمام يلا ياسليم
+
سليم ،، يلا بينا
+
خرجت الرجاله
+
ايمان ،، احنا هنطلع بقا كلنا فوق وعلي ما الناس تيجي هننزل
+
صفيه ،، ماشي اطلعو
+
طلعت سديم ورولا وحلا وايمان وسلمي
+
دخلو الاوضه
+
ورولا قالت لسديم علي قرارهم وسديم زعلت بس فرحت لما قالولها انهم هييجو يزوروها كل فتره
+
سلمي ،،مالك ياسديم حساكي زعلانه
+
سديم ،، لا ياماما مفيش حاجه
+
ايمان ،، هو ايه بس اللي مفيش دا في كتير اووي
+
حلا ،، احكي ياسديم ابيه ادهم مزعلك
+
سديم ،، متخانقين انا وهو
+
سلمي ،، ازاي ياحبيبتي انتو لسه مكملتوش يومين مع بعض
+
ايمان ،، انتو فيه حاجه حصلت بينكم
+
سديم ،، حاجه ايه مش فاهمة
+
ايمان ،، امبارح دخلتكم حصل ايه
+
سديم ،، محصلش حاجه احنا دخلنا البيت واتكلمنا شويه في حوار شادي دا
وبعدين زعقلي وانا ...
+
وحكت ليهم كل اللي حصل امبارح
+
حلا ،، يعني كدا محصلش بينكم اي حاجه
+
سديم ،، منا قولتلك اللي حصل
+
سلمي ،، مش قصدهم كدا ياسديم هما قصدهم العلاقه اللي بينكم المفروض في ليله الدخله بيحصل علاقه بين المتجوزين
+
سديم ،، يعني ايه مش فاهمة
+
رولا ،، ازاي مش فاهم سديم انتي بوعيك ولا شو
+
سديم ،، انا بوعي انتم اللي مالكم بتتكلمو بطريقه غريبه وايه العلاقه الزوجيه دي
+
الكل كان بيبص لسديم بصدمة ازاي متعرفش حاجه عن العلاقه الزوجيه
+
ايمان ،، انتي بتتكلمي جد ولا بتهزري
+
سديم ،، واهزر ليه
+
سلمي ، انا بصراحه عمري مكلمت سديم في الحياه الزوجيه وايه اللي بيحصل بينهم
+
سديم ،، وهو ايه اللي بيحصل بينهم يامامي
وبعدين ادهم امبارح بيقولي عادي الست تلبس اي هدوم قدام جوزها هو كلامه صح يامامي
وعادي الراجل يبوس مراته
+
الكل مصدومين بجد ازاي بنت في سنها متعرفش حاجه
+
(علي فكره عادي مش ليه لازمة الصدمة دي كلها في بنات كتير في اكبر منها كمان ميعرفوش اي حاجه في الجواز ودا اللي اسمه خجل وحياء
علي عكس بنات اليومين دول البنت بتكون في اولي اعدادي وعارفه كل حاجه والبركة في السوشيال ميديا اللي خربت البيوت 😒😔)
+
سديم ،، انتم في ايه مصدومين ليه كدا
+
سلمي ،، لا مفيش حاجه روحي ياسديم نادي عائشه وتعالي
+
سديم ،، حاضر
+
سديم نزلت
+
ايمان ،، ازاي يامرات عمي مش تعرفيها كدا وازاي اصلا سديم متعرفش اي حاجه
+
سلمي ،،، سديم خجوله جدا وانا طبعي زيها كدا ومعرفتش اقولها او جيه وقت اني احكيلها والفرح دا جيه بسرعه معرفتش اعرفها
+
حلا ،، طب ياطنط ما تعرفيها دلوقتي
+
سلمي ،، لا ياحلا طلاما ادهم مكلمنيش واشتكي منها يبقا في حاجه في دماغ ادهم واحنا مش لازم نعرفها اي حاجه قبل ماناخد راي ادهم الاول
+
رولا ،، معاكي حق ياطنط اتكلمي بينك وبين ادهم الاول ممكن يكون في حاجه في دماغه فعلا
+
ايمان ،، خلاص ماشي
+
سديم نزلت تحت وهي زعلانه من ادهم
+
وهي ماشيه قبلت ساندرا كانت طالعه من اوضتها
+
سديم بخبث ،، اوه عزيزتي ساندرا اسفه معرفتش اطمن عليكي امبارح واشوف خدك ماله بعد القلم اللي خدتيه من ادهك سوري ياحبيبتي بس ادهم
ميقدرش يتحمل نص كلمة
وقولتيلي ان البنت لابن عمها
وان ادهم بيحبك
+
تؤ تؤ ياحرام صعبتي عليا
+
ساندرا ،، متفرحيش اووي كدا انا لسه مش سكت عن حقي لسه احنا في اول الطريق ياصغننه
+
سديم ،، شكلك كدا القلم اللي ختيه عايزه منه تاني
+
ساندرا ،، لا القلم الجاي هيكون ليكي ياروحي
+
سديم سابتها ولسه هتمشي
ساندرا مدت رجليها وكعبلتها
وسديم فقدت توازنها وهتقع من علي السلم العالي
+
سديم صرخت صرخه دوت في القصر كله
+
هنشوف حد هينقذها ولا نسيبها تقع
+
انتهاااا البارت احبابي
+

