اخر الروايات

رواية سديم والادهم العنيد الفصل التاسع والعشرين 29 بقلم دينا اشرف

رواية سديم والادهم العنيد الفصل التاسع والعشرين 29 بقلم دينا اشرف


                                    

مُغامره حُب محسوبه

طريقها الصِدق في عيونها

حكايه بنت زي الورد

رقيقه وحلوه بجنونها

مُغامره حُب فيها القلب

جدع جداً وهيصونها


+



حكايه بنت م الجنه

تسيبك عُمر تستنيَ

ولمّا تقتنع بالحلم

تقُولك يالا نتمنىَ

نعيش قِصه غرام طايش

نحوش فيها مشاعرنا

ويقوي القلب لو خايف

ونِبني الوعد في قُلوبنا


+



مُغامره حُب ليها زمان

ثواني ساعات وبِالأيام

بدأنا معاها حكايتنا

وعِشنا الحلم كالصِبيان

وكانت هي صوت قلبي

بِتلهمني وتدفعني

تِعصبني في حاجات تافهه

وترجع تاني تسنِدني


+



أنا الشخص اللي عاش حالتين

بيجمع حلم بين قلبين

يكون عاصي وشديد جداً

ويرجع طفل لما يلين

أنا القلب اللي عاش نُصين

في نُص يشوفها كحبيبه

ونُص يشوفها بِنتي سنين 


+



Dina ashraf ❤️ 


+



يلا نبداء 


+



سديم بصدمة ،، ايريك 


+



ايريك ،، سديم عزيزتي 


+



سليم ،، برضك بيقول عزيزتي 


+



سديم جريت علي ايريك وهي فرحانه جدا انها شافته بس محضنتهوش عشان غلط 


+



سديم ،، انا لا اصدق ايريك هل انت هنا باالفعل 


+



ايريك ،، نعم صغيرتي انا هنا كيف صغيرتي تتطلب مني شئ والا انفذه ليها 


+



سديم ،، انت حقا اخي وانا احبك 


+



سليم بغضب ،، وانا ابقا ايه ياعنيا 


+



سديم ،، استني انت دلوقتي 

المهم ايريك كيف اتيت اللي هنا ولما لم اخبرني انك قادم حتي اقوم بااصطحابك اللي هنا 


+



ايريك ،، لا عليكي ياعزيزتي انا بعد ان اتيت اللي مصر ذهبت اللي بيتك القديم ولم اجدك هوناك 

ولاكن سالت العامل واخبرني علي مكانك 

وكما تعلمين يوجد كلمة مشهورة تقولها انتم المصريين 

اللي يسأل ميتوهش 


+



سديم بضحك ،، يالكا من شخص رائع 


+



ايريك ،، لقد احضرت لكي مفاجاءه 


+



سديم ،، ايريك انت اجمل مفاجاءه 


+



ايريك ،، بل يوجد الاجمل فلتنظري ورائك 


+




                

سديم بتبص وراها واتصدمت ،، رولا 


+



وطلعت تجري وركضت اللي رولا 

وحضنو بعض اووي 


+



سديم ،، رولا انا حقا لا اصدق انني اراكي 


+



رولا ،، اشتقت لكي كثيرا سديم 


+



سديم ،، وانا ايضا انها اجمل مفاجاءه علي الاطلاق 


+



رولا ،، نعم انها خطه ايريك المجنون 


+



سليم ،، هفضل واقف كدا كتير مش فاهم حاجه 


+



ايريك ،، من هذا الشخص المزعج 


+



سليم ،، مزعج لقد جنيت علي نفسك يابن صفت اللبن انت 


+



سديم ،، سليم اهدي ويعني ايه صفت اللبن 


+



سليم ،، انتي مش شايفه دا ابيض من لبن الجاموسه 


+



سديم انفجرت في الضحك ،، هموووت 😅😂


+



ايريك ،، ماذا يقول عني 


+



سديم ،، لا عليك ايريك هذا اخي ويحب المزح كثيرا 


+



ايريك ،، هذا اخيكي غير مقول لايوجد اي علاقه بيكي 


+



سديم ،، اعرف هذا 


+



سليم ،،، والله اخدك واعملك رز معمر 


+



سديم ،، بس ياسليم 


+



هيا ايريك هيا رولا فلندخل حتي اعرفكو علي بقيت عائلي 


+



ايريك ورولا ،، حسنا 


+



دخلو جوه وكانت بقيت العيله صحيت وقاعدين بيفطرو 


+



سديم ،، صباح الخير ياجماعه 


+



سالم والجميع ،، صباح النور ياحبيبتي 


+



سلمي ،، مش هتعرفينا ياسديم 


+



سديم ،، ماما بابا دا ايريك صديقي اللي في ايرلندا اللي قولتلك عليه انه كان واقف معايا ومسبنيش ابدا 

ودي رولا صحبتي برضو 

ولاكن يتحدثون الانجليزيه فقط 


+



سالم ،، كيف حالك يابني مرحبا بك في مصر 


+



ايريك ،، اهلا سيدي تشرفت بلقائك 


+



سالم ،، وانا ايضا ولاكن لا تتاديني باسيدي ناديني عمي فقط 


+



ايريك ،، حسنا عمي 


+




        

          


                

سالم ،، وانتي يافتاة لما تقفين بعيده فلتاتي وتسلمي علي 


+



سديم ،، بابا رولا بتحخل شويه 


+



رولا بخحل ،، مرحبا كيف حالك 


+



سالم حضنها بحب ابوي ،، لا اريد ان تشعري باالخجل اريد ان تعتبري نفسك في بيتك ماشي صغيرتي 


+



رولا اهلها متوفيين باحادثة اول مره تحس بجو العيله والدفا دا وحب الاب 


+



رولا ،، تعرف ان اول مره في حياتي اشعر بحب الاب 


+



سالم ،، وليست اخر مره من بعد الان انتي ابنتي مثل سديم 


+



سديم ،،، اوباا انا اغاار يافتااة 


+



ضحكو الجميع 


+



وجلسو يفطرو وكانت سديم تجلس بجانب والدها والجانب الاخر رولا 

وكان سالم يضع الاكل لسديم ويضع الاكل لرولا ايضا 

والجميع فرحان بتواضع سالم وعطفه علي رولا 


+



سديم ،، ايريك انت ستبقي في غرفه سليم 

ورولا معي في نفس الغرفه 


+



ايريك ،، هل تمزحين سديم انا وهذا الشئ بنفس الغرفه 


+



سليم ،، برضك هيقول شئ 

اسمع ياهذا لا اطيق ان اجلس معك بنفس الغرفه 


+



سديم ،، سليم عشان خاطري 


+



سليم ،، اووف طب فهميه ميدايقنيش 


+



سديم ،، ايريك ياعزيزي لا تدايق سليم حسنا 


+



ايريك ،، حسنا صغيرتي 



+



Dina ashraf ❤️


+



كان ادهم ينزل علي الدرج ويتحدث اللي الهاتف 


+



ادهم ،، تشارلي لن اعود مره اخري 

اخبرك بشئ قوم بنقل شغلنا اللي مصر 

حسنا انا اريد في خلال اسبوعين تقوم بنقل جميع شغلنا اللي هنا وانت تترك ايرلندا وتاتي اللي هنا لن اوظف اخد مكانك 

حسنا 

اللي اللقاء 


+



ايمان ،، بتكلم مين باالانجلش كدا ياادهم 


+



ادهم ،، دا شريكي في الشغل بقولو ينقل الشغل بتاعتنا مصر لاني مش هرجع ايرلندا تاني 


+



ايمان ،، ايوا ياادهم بس انت عندك كذا شركة هتنقل مين ولا مين 


+



ادهم ،، هنقل الشركة الام والباقي هسيبه مكانه وهباشره من هنا وممكن ابقا اسافر ابص عليهم وارجع تاني 


+




        

          


                

المهم ايه اللي جمعك انتي وجلابه المصايب سديم 


+



ايمان بضحك ،، دي مصيبه فعلا 


+



ايناس وحلا ،، حصل ايه احكي 


+



ايمان ،، الفضول هيقتلكو انا عارفه 

قابلتها في السوق 

وحكت ليهم كل حاجه 


+



حلا ،، ياابن الايه ياادهم دا انت وقعت واقف واخد لهطه جشطه 


+



ايناس ،، القر هيشتغل حبيبي ابقا فكرني ارقيك 


+



حلا ،، في ايه بس ياايناس دا اخويا هحسد اخويا 


+



ادهم ،، بس انتي وهي جهزتو كل حاجه الحنة بكره 


+



ايناس ،، متقلقش ياحبيبي جهزنا كل حاجه انت جاهز 


+



ادهم ،، طبعا 

هروح انا مشوار 


+



حلا ،، عند سديم 


+



ادهم ،، يخربيت رخمتك ياشيخه 


+



ايمان ، ، ادهم قول لسديم وعيلتها ان حفله الحنة هتتعمل هنا في القصر هتبقا حفله ستات بس 


+



ادهم ،، ماشي 



+



💜Dina ashraf #


+



سديم كانت تجلس في الجنينه مع رولا وايريك وبتحكي ليهم كل حاجه 


+



ايريك ،، ماهذا القدر يافتاه تتركو بعض في ايرلندا وتتزوجو في الصعيد 


+



رولا ،، قدر عجيب حقا بس هذا لان قدركو مربوط ببعض 


+



سديم ،، ولاكني مازلت حزينه بسبب خيانته 


+



ايريك ،، سديم انتي مخطئه 


+



سديم ،، لما 


+



ايريك ،، ادهم لم يخنك لقد اتي بعد ان غادرتي وكان يبكي كاالطفل الذي ذهب والدته 

اذا سمع احد ان ادهم النمر كان يبكي اقسم لكي لكانو يزهلون 


+



سديم ،، ولاكني رايته ايريك بعيني 


+



رولا ،، اوقات العين تكذب حبيبتي 


+



سديم ،، ماذا افعل هل اسامحه بهاي السهوله 


+



ايريك ،، ماذا اخبرك عمدما اخبرتيه بخيانته 


+



سديم ،، قال لم اخنكي ولما اخبرته ماهو مبرر الذي رائيته اخبرني لن اخبرك 


+




        

          


                

ايريك ،، ولما لم يخبرك 


+



سديم ،، اخبرني انه يحضر لي دليل لاني لا اثق به 


+



ايريك ،، اقسم لكي انكي ستتدمين كثيرا عندما تعلمين باالحقيقه 


+



رولا ،، ولكن هي تحبه وهو يعشقها وسياسمحها 


+



سديم ،،امل هذا عزيزتي 


+



ايريك ،، اريد ان اخبرك بشئ انتي ستكونين اول من تعلم 


+



رولا نظرت اللي الارض 


+



سديم بااستغراب ،، ماذا يحدث 


+



ايريك ينظر اللي رولا ،، انا ورولا نحب بعضنا 


+



سديم بفرحه ،، حقا 


+



ايريك ،، حقا لقد اعترفت لها اني اعشقها وهي اخبرتني انها تعشقني 


+



رولابخجل  ،، كفي ايريك 


+



سديم ،، لا وقت للخجل الان انه حدث يدعي للاحتفال 


+



ايريك ،، لم تتفاجئ كثيرا 


+



سديم ،، كنت اعلم ان هذا سيحدث وانا اخبرت رولا وانا مغادرة عندما كنت اهمس لها في اذنها 


+



ايرييك ،، يالكي من فتاة ماكره 


+



سديم ورولا ضحكو بصخب 


+



ادهم ببرود ،، ممكن اضحك معاكم 


+



سديم ،، اهلا ياادهم 


+



ادهم ،، ايه اللي جابو هنا 


+



سديم ،، انا عزمته علي فرحي 


+



ايريك ،، مرحبا ادهم كيف حالك 


+



ادهم ،، بخير 


+



ايريك ،، تهنينا علي زواجك من صغيرتي 


+



ادهم ،، اولا شكرا لك 

ثانيا لا تدعيها بصغيرتك 

في صغيرتي انا فقط 


+



ادهم ،، سديم تعالي ورايا 

وسابهم ومشي 


+



ايريك ،، ياله من متكبر 


+



سديم ،، لا عليك ايريك فلتتجاهلو 


+



ايريك ،، اتبعيه اعرفي ماذا يريد 


+



سديم ،، حسنا لن اتاخر 


+



وذهبت ورائه 


+




        

          


                

رولا ،، هل انت حزين بسبب معامله ادهم ليك 


+



ايريك ،، لا عزيزتي ادهم لا يعاملني وحش ولاكن هو غيران لان سديم قريبه مني 


+



رولا ،، وانا كمان اغار 


+



ايريك ،، ايريك لكي فقط جميلتي 


+



ابتسمت رولا بخجل 


+



ادهم شد سديم لحدي الغرفه واغلق الباب وسندها علي الباب 


+



ادهم ،، انا امبارح محزرك وقايلك ايه 


+



سديم ،، انا عملت ايه 


+



ادهم ،، عماله تضحكي مع ايريك وانا قايلك سنانك دي متبانش لحد غيري 


+



سديم ،، بس ادهم انا بعتبره اخويا والله 


+



ادهم ،، اخوكي نفسه مش مسموح ليه يشوف ضحكتك 


+



سديم ،، خلاص بقا ياادهم 


+



ادهم ،  انا نازل دلوقتي مصر هتعوزي حاجه اجيبهالك 


+



سديم ،، نازل مصر ليه 


+



ادهم ،، عندي شويه شغل لازم اخلصه 


+



سديم ،، شغل ايه ياادهم هو في ايه 


+



ادهم ،، مالك ياسديم قولت شغل متتعبينيش بقا 


+



سديم حضنته من غير مايكمل كلامه 

وادهم اتفاجئ من فعلتها 


+



سديم ببكاء ،، انت هتسبني صح هتنزل مصر ومش هتيجي تاني صح 

ادهم متسبنيش عشان خاطري انا عندي استعداد نتجوز ونفضل نتخانق ومش بنكلم بعض بس نكون في نفس المكان مع بعض لاكن تبعد عني مش هقدر ياادهم 


+



ادهم حضنها هو الاخر ،، مبن قالك اني هسيبك انا مقدرش ابعد عنك انتي نفسي والهوي اللي بتنفسه ومستحيل ابعد عنك 

بس انا عندي شغل ولازم اخلصه النهارده لان الحنة بكره 


+



سديم ،، بس انت بقيت بتعاملني بطريقه وحشه مش زي ادهم اللي كان بيعاملني في ايرلندا 


+



ادهم ،، متنسيش ياسديم اللي انتي عملتيه وعدم ثقتك انا لسه منستهوش وزعلان منك فيه 


+



لسه سديم هتتكلم قاطعها ادهم ،، متتكلميش بعد الجواز يبقا نتكلم في حوار الثقه دي ودلوقتي انا لازم امشي 

ومتنسيش تعرفي بقيت العيله ان بكره الحنة في القصر وهتبقا حريم بس 


+



سديم ،، والرجاله 


+



ادهم ،، هنقعد مع بعض كلنا 


+



سديم ،، حاضر هقولهم بس لما توصل ممكن تبقا تتصل عليا 


+



ادهم ،، حاضر 

وانتي تعملي اللي قولتلك عليه 


+



سديم ،، حاضر 

ادهم حضنها اووي وهي حضنته 


+



وبعدين خرج من غير ماخد يشوفهم 

مكنش في حد في البيت 

وطلع بره وركب عربيته وانطلق اللي مصر 


+



سديم جلست مع ايريك ورولا 


+



وفجاءه وصلت ليها رساله علي تليفونها 


+



فتحت الرساله واتصدمت ،، لاا مستحيل 


+



انتها البارت 🥰








الثلاثون من هنا 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close