رواية سديم والادهم العنيد الفصل الثلاثون 30 بقلم دينا اشرف
إما تبقي القسمه حلوه
وتِبقي فعلاً بنت حلوه
يبقي لازم أقول بحبك
هو يعني الحُب عيب ❤️
قلبي كان مستني تيجي
وإنتي أحلي نصيب حقيقي
اوعي مره في يوم تغيبي
خايف ارجع يوم غريب
كُل شئ قِسمه ونصيب!!
+
Dina Ashraf ❤️
+
ايريك ،، مابكي يافتاه لما انتي مزهوله
+
رولا ،، سديم مابكي هل كل شئ علي مايرام
+
سديم مبتردش مصدومة من المسيج اللي جاتلها
+
مضمون الرساله بيقول ايه ،، ازيك ياحبيبتي انتي مفكره لما تعمليلي بلوك مش هعرف اوصلك لا دا انا عندي استعداد اجيبلك كل ساعه رقم جديد المهم سيبك من البلوك دلوقتي كنت عايزك في موضوع كدا
معايا ليكي حتت فيديو جميل جدا لو اللي انتي هتتجوزيه شافه مستحيل يكمل معاكي وهيرميكي زي الكلبه فا تحبي ابعتهولك تشوفيه
اها قبل متكلمي حد
انا عارف ان ادهم رايح القاهره ولوحده فا لو عرفتي حد عليا والله لقتلهولك هو قريب من الموت اووي
باي ياروحي انتظري مني مكامله لان صوتك وحشني
+
سديم بصدمة بتكلم نفسها ،، في ايه انا مش فاهمة حاجه مين دا واادهم ادهم حياته في خطر
+
فاقت من سرحانها علي صوت ايريك
+
سديم ،، ماذا ايريك هل كنت تتحدث معي
+
ايريك ،، مابكي انا عم حكيكي من فتره ماذا حدث في هاتف ما الذي صدمك هكذا
+
رولا ،، هل انتي بخير لا تبدين بخير
+
سديم بتوتر ،، لا انا بخير ولكن ادهم سافر وهذا مايقلقني
+
ايريك ،، سديم انتي لا تعرفين الكذب لما تكذبين
+
سديم ،، انا لا اكذب ولكن انا خائفه علي ادهم لا شئ
+
رولا ،، اذا اذهبي واتصلي به
+
سديم ،، حسنا استاذن
+
ومشيت سديم
+
ايريك ،، اقسم لكي انها تخفي شئ
+
رولا ،، ستتحدث معنا فيما بعد فاسديم لا تخبي عنا شئ
+
ايريك ،، امل ان يحدث هذا
+
عند سديم دخلت اوضتها وهي خايفه ومرعوبه
+
قعدت علي السرير
+
سديم ،، اعمل ايه دلوقتي اقول لمين خايفه اقول لسليم يحصل حاجه الادهم
ومين دا ايه اللي بيحصلي دا بس ياربي انا تعبت بجد
لازم ارن علي ادهم اطمن عليه
+
رنت عليه اول مره ومفيش رد
قلقت اكتر
+
سديم بقلق ،، مش بيرد ليه ياربي ياتري حصل ايه
+
رنت تاني وتالت
ومفيش رد
+
سديم بخوف ،، يارب مايكون اللي في بالي حصل يارب احميلي ادهم
+
رنت تاني ودي كانت المره الخامسه
بس اتاها الرد
+
سديم بتعب وخوف ،، الو ادهم انت كويس حصلك حاجه
مش بترد عليا ليه
بقالي ساعه برن رنيت عليك خمس مرات ومش رديت
انت كوبس صح ومفيش اي حاجه
حرام عليك ياادهم اللي بتعملو فيا دا
انت مش بترد عليا
+
ادهم ،، مش لما تسكتي وتديني فرصه اتكلم
في ايه يابنتي مالك حصل ايه لكل دا
+
سديم ،، هو ايه اللي حصل ايه لكل دا انا برن عليك مش بترد
+
ادهم ،، يابنتي لسه واصل حالا وكنت باخد شاور الدنيا مش خربت
+
سديم ،، مش انا قيلالك اول متوصل ترن عليا
+
ادهم بشك من خوفها ،، في ايه ياسديم مالك
+
سديم بتوتر ،، مالي ياادهم انا انا كويسه انا بس قلقت عليك
+
ادهم ،، مش مقتنع علي فكره وفي حاجه ياسديم ولازم اعرفها
+
سديم ،، مفيش حاجه ياادهم المهم انت كويس
+
ادهم ،، ايوا كويس
+
سديم ،، هتيجي امتا
+
ادهم ،، بليل كدا هكون في البلد
+
سديم ،، تمام مش هعطلك
+
ادهم ،، سديم لاخر مره بقولك في ايه
+
سديم ،، مفيش ياادهم صدقني يلا هقفل انا عشان تكمل شغلك
ومستنتش رده وقفلت التليفون
+
ادهم بااستغراب ،، دا في حاجه وحاجه كبيره اووي
وانا هعرفها النهارده لما ارجع
+
كمل لبسه
ورن علي حد صحبه ،،ايوا انا في الاوتيل هات اللي طلبته منك وتعلالي
+
وقفل التليفون
+
سديم ،، اكيد حس ان في حاجه ادهم مش هيسكت طب هقوله ايه واحد بيهددني والفيديو دا فيه ايه
ياربي انا خايفه اووي
+
خدت نفس وطلعت بره
+
ايريك ،، ماذا فعلتي
+
سديم ،، اطمئننت لقد وصل اللي القاهره
+
رولا ،، حسنا اهدئي عزيزتي
+
Dina ashraf ❤️
+
ايمان كانت بتشتغل في المزرعه بتاعت العيله في الحسابات لانها متخرجه من كليه تجاره
+
ايمان ،، تمام كدا وصل ليك كل حاجه والطلبات والحساب كله تمام
+
الراجل ،، تسلم يدك يابتي
+
ايمان ،، دا شغلي ياحج
+
الراجل ،، هستاذن انا
+
ايمان ،، اذنك معاك اتفضل
+
الراجل مشي وايمان رجعت راسها لوري بتعب وارهاق
سمعت الباب بيخبط
وهي مغمضه عنيها ،، ادخل
+
عصام ،، احلي ادخل سمعتها في حياتي
+
ايمان اتصدمت واتعدلت في قعدتها ،، عصام
+
عصام ،، حبيبة قلب عصام
+
ايمان بتوتر ،، جاي هنا ليه ياعصام
+
عصام ،، جاي عشانك طبعا
+
ايمان ،، لو سمحت امشي
+
عصام ،، مش همشي بقولك انتي وحشتيني
+
ايمان ،، احنا في مكان شغل
+
عصام ،، يابت بقولك وحشتيني تقوليلي شغل
+
ايمان ،، عصام والله لو ممشيتش من هنا لفرج عليك الفلاحين كلهم
+
عصام ،، ماشي ياختي كلها يومين وهتبقي في حضني وريني بقا هتلمي الناس عليا ازاي
ومن غير ماايمان تاخد بالها عصام قرب منها
وطبع قبله علي خدها وطلع يجري
+
ايمان بصدمة وحطيت ايديها علي خدها ،، يخربيت جنانك ايه اللي هببته دا
+
وابتسمت بخجل ،، بحبك يامغلبني
+
Dina ashraf ❤️
+
حلا ،، لا بقولك ايه انت متعرفش انا مين لو متعرفش ومالو اعرفك اني
+
الراجل ،، هو انا كلمتك ولا انتي بتجري شكل وخلاص
+
حلا ،، شوف الراجل الناقص بيقول ايه اشهدو يابلد
عره الرجاله بيرجع في كلامه
+
الراجل بغضب ،، متلمي لسانك اللي طوله شبرين ده
+
حلا ،، ماهو لساني مبيطولش غير علي الزباله اللي زيك
+
الراجل اتعصب ورفع ايده ولسه هيضربها
لقي حد مسكه من ايده
وكان حبيب قلبنا سليم
+
سليم ،، عندنا في القاهره اللي بيرفع ايده علي حرمة بيبقا حرمة زيها
هنا بقا في الصعيد اللي بيمد ايده علي بنت بيبقا ايه
مش هقول انا قولو انتو يارجاله
ولا صحيح فين الرجاله
الي واقفه تتفرج علي واحد بيعاكس بنت
وبيشتمها وانتو واقفين تتفرجو بس
فين رجوله الصعيد ولا هي خلاص معدش في رجوله
+
الرجاله اللي واقفه كلها وطت راسها في الارض
+
سليم ،، انا هسيبك مش هضربك لا انا ميشرفنيش امد ايدي علي واحد اسمه في البطاقه راجل بس
وانا بستحي امد ايدي علي حريم
اهالينا ربتنا كدا
+
الراجل وطي راسي بخزي ومشي
والرجاله كلها كمان مشيت
+
كان سليم مولي ضهره لحلا
+
حلا ،، عايزه اشكرك جدا
+
سليم بيلف ليها واتصدم
+
سليم ،، انتي
+
حلا ،، انت
+
سليم ،، ايه دا ايه الصدفه الجميله دي
+
حلا ،، هي صدفه فعلا
+
سليم ،، كنت عايز اعتزلك علي الموقف السخيف اللي حصل مني في الفرح
+
حلا ،، عادي محصلش حاجه
وبعدين انت دافعت عني كدا وصلي اعتزارك
عن اذنك لازم امشي
+
سليم ،، طب ثانيه بس نتعرف علي بعض
+
حلا ،، مره تانيه بقا عن اذنك عشان متاخره وشكرا جدا لحضرتك
+
ومشيت حلا
+
سليم بتوهان ،، يلاهووي يابوووي علي الجمال
+
رجع البيت بتاعه
ودخل شارد كدا وسرحان في حلا
+
كانت سديم قاعده مع ايريك ورولا وبتضحك بتصنع
+
وسليم دخل ولا كانه شايفهم
+
سديم ،، ماله الواد دا سلييم
ياسليييم
+
سليم ،، والله شكلي حبيتك
ياقلبي لك يخربيتك
انا شفتك صدفه ولقيتك
صرتي بدمي ادمان
+
سديم ،، هو الولا دا اتلبس
لحظه ايريك سااري مابه اخي
+
ايريك ،، كان مجنون والان اصبح اجن
+
ضحكت سديم ورولا
+
سديم ،، يابني انت بتغني وانت ماشي
+
سليم وقف ،، اخوكي شكله حب
+
سديم بفرحه ،، لولولولليييييييي
+
سالم ،، في ايه يابنت المجانين
+
سديم ،،اسكت ياسالم ابنك باينه كدا حب
+
سلمي ،، الف مبروك ياروح مامي يلا نروح نحدد الفرح
+
سليم ،، ايه بيت المجانين دا وانتي يابنت المفضوحين انا لسه بتكلم معاكي فضحتيني ياغبيه
+
سالم ،، تعالي ياسلمي ادخل دول ولاد مجانبين وهيهبلونا معاهم
+
وخد سلمي ودخلو جوه
+
سديم ،، ولا ياسليم بتتكلم جد
+
سليم ،، غوري يابت من هنا
وسابها ومشي
+
سديم ،، الولا دا غبي ولا انا بيتهايئلي
+
سمعت صوت طفل صغير ،، لا انتي غبيه فعلا
+
سديم بصدمة ،، انا غبيه
+
الطفل ،، مالك مستغربه ليه
+
سديم ،، تصدق انا استغربت ليه منا فعلا غبيه
+
الطفل ببرود ،، طب كويس مجبتش حاجه من عندي
+
بنت صغيره ،، عيب ياامير متقولش علي طنط غبيه هي مش بتفهم بس
+
سديم ،، ربنا يكرم اصلك يااميره يابنت الاومره
+
البنت ،، انا اسمي هنا مش اميره
+
سديم ،، دا تعبير بس
انت مين ياض منك ليها
+
امير حاوط خصر اخطه بحنان وخدها ودخل القصر دون ان يعير سديم اي انتباه
+
سديم بصدمة ،، هو حلقلي ولا انا مصدومة بس
+
دا حلقلي وحيات امك لوريك ياشبر ونص انت
وطلعت تجري وراه
+
عائشه ،، حبايب قلب مامي حمد الله علي السلامة وحشتوني
+
هنا ،، وحشتيني اووي يامامي
+
عائشه ،، وانتي اكتر ياروح مامي
+
امير ،، عامله ايه ياماما
+
عائشه ،، كويسه ياميرو ياحبيبي اخبارك ايه
+
امير ،، كويس اووي ياماما
+
امير ،، فين بابا
+
عائشه ،، في الشغل مع عمو عز وهييجي بكره
+
هنا ،، مامي انا جعانه
+
عائشه ،، حاضر ياقلب ماما هحضرلك الاكل
+
دخلت سديم ،، اثبت منك ليه تعرفي القرود دول منين ياعائشه
+
عائشه ،، القرود دول يبقا ولادي
+
سديم ،، سبحان الله يخلق من ضهر العالم فاسد
+
امير ،، مين دي ياماما
+
عائشه ،، دي عمتو ياحبيبي بنت انكل سالم
+
امير ،، دي عمتو دي هنا اذكي منها
+
سديم ،، لا بقولك ايه انت لسه متعرفش مين هي سديم الصياد
+
هنا ،، اسمك سديم
+
سديم ،، اها اشمعنا
+
هنا ،، اصل دا اسم المغنيه اللي بحبها
+
سديم ،، وانتي متعرفيش شكلها
+
هنا ، لا بسمع صوتها بس
+
سديم بغناء ،، يابنات يابنات يابنات
اللي مخلفش بنات
مشبعش من الحنيه ولا داقش الحلويات
سقفو وارقصو ياولاد
دا الفرح ملهوش ميعاد
ضحكتها لما اتولدت
بتفكر في الاعياد
+
هنا بصدمة ،، اعاااا دي انتي سديم
وطلعت جريت عليها وحضنتها
+
هنا ،، انا بحبك اووي ومش مصدقه اني شفتك
+
سديم ،، حبيبتي انا اللي بموت فيكي
+
امير بملل ،، انا طالع انام تصبحي علي خير ياامي
+
عائشه ،، وانت من اهله ياحبيبي
+
سديم ،، هو ابنك دا ماله كدا
+
عائشه بحزن ،، هفهمك بعدين تعالي ناكل يلا
+
هنا ،، انتي اللي هتاكليني ياسديم
+
سديم ،، طبعا ياروحي انا اللي هاكلك
+
في الليل والكل نايم
كانت سديم تنام في غرفتها ورولا كانت مستيقظه بعد
+
رولا سمعت صوت في البلكونة
+
طلعت اتصدمت من اللي شافته
+
كان ادهم في البلكونة
+
رولا ،، ادهم ماذا تفعل هنا
+
ادهم ،، اتيت لاقابل سديم
+
رولا ،، ولكنها نائمة
+
ادهم ،، اعرف ذلك
كل ماعليكي فعله ان تنتظريني باالشرفه حتي اتحدث معها وتراقبي المكان
+
رولا ،، حسنا انا ضحيه العشاق
+
ادهم ضحك ،، سترد لكي عزيزتي
+
دخل ادهم غرفه سديم وفضل يملس علي شعرها وجهاا الملاكي
+
ادهم بهمس ،، نجمتي نجمة الادهم اصحي بقا
+
سديم بنعاس ،، كفي رولا اتركيني اريد ان انام
+
ادهم ،، اصحي يابنتي بقا انا ادهم
+
سديم ،، لما تتحدثين العربيه ولما صوتك يشبه صوت ادهومي
+
ادهم ،، اهاا يابنت المجنونة اصحي بقا
ادهم جاب مايه ورشها عليها بخفه
+
سديم بفزع ،، اني اغرق سااقتلك رولا
+
واتصدمت ان اللي قدامها ادهم
+
سديم بصدمة ،، ادهم 🥱🤔🙄🙄
+
انتهااا الباارت
+

