رواية اصفاد العشق والهوس الفصل السادس والعشرين 26 بقلم سارة احمد
حبيبتي....
سأحفر أسمك فوق كل ركن
ستكوني تاجا أتوج به رأسي
سأرسمك تراتيل عشق في قلبي
سأكتبك بكل صفحات حياتي عنوانا لأيامي
سأعيشك أجمل أحلامي
سأعيشك حقيقة وخيالا
سأحيا بكي أبديا دون نهايات
وعشقا أزليا مهما طالت المسافات
سأحبك وأحبك وأحبك
برغم كل القرارات فعاهدت نفسي أن أكون لكي وحدك ولغيرك لن أكون
فأنا عاشقك المفتون بسحرك وجمال العيون
فأنتي حبيبتي ولغيرك لن أكون
3
اغمض عينيه بحنق لحظات وسقط في النوم بارهاق..
مر الوقت حتي فتح عينيه علي فوهة سلاح علي رأسه.. رفع عينيه وقطب حاجبه بغضب ..ووضع يده على سلاحه وقبض علي يدها.. وسحبها اليه ودار بها ..
وقبض علي السلاح وسحبه منها.. وهدر : انتي اتجننتي كان ممكن اضربك ضربه تموتي فيها!!
8
صاحت بنحيب وغمغمت بدموع: أنا أريد الذهاب من هنا !!
لحظات وبدأ يستوعب الأمر.. أنها بين أحضانه وهو. يعتليها ..وهي تختفي تماما تحت قبضته ..
رمش بعينيه وخياله يصور له مشاهد اباحيه باحته ..
هز رأسه يحاول السيطره على أعصابه.. وإخراج نفسه من تلك الدوامه ..ونظر لها وقبض على وجنتيها وهدر : تدخلي الاوضه وتقفلي علي نفسك بالمفتاح واوعي تفتحي الباب غير الصبح انتي فاهمه؟!
11
هزت راسها وهي تنحب وتشهق وجسدها يرتجف..
تململ من فوقها وانسحب ببطيء ..وتحركت ميرا بخفه وهرولت الي الغرفه دون النظر للخلف ..
واغلقت الباب وزفر بحنق ونهض الي المرحاض لعل الماء البارد يخمد تلك النار المشتعله بجسده...
...............
وقف علي باب الجناح واقترب منها وهمس من بين قبلته علي وجنتها وعنقها : افتحي الباب يا صغنن !!
9
تململت بتوتر وخجل.. وهزت أقدامها وهمسة بصوت بالكاد مسموع : إيهم لا استنا !!
نظر لها بحنان وهمس: حاضر! استنيت اهو افتحي الباب يلا ..
1
فتحت الباب ودلف ..واغلق الباب بقدمه ...وسار الي غرفه النوم مباشرا ..شهقت بخفوت وهي تنظر إلي غرفه النوم المزينه بشكل يخطف الأنفاس..
والي الاضاءه الحالمه الدفئه .. والفراش الكبير المفروش بالورود ..
6
راقب توتره وقال بحنو : وتين يا قلبي اهدي.. ومتخفيش.. اخر حاجه ممكن اعملها اني ازعلك.. أنت عارفه اني بحبك! بس متعرفيش بحبك ادي ايه!!
هزت راسها وهمسة: أنا عارفه.. بس!!
1
تململت بتوتر وهمسة وهي تعطيه ظهرها : إيهم عشان خاطري!!
15
عضت شفتها بخجل وهمسة: اتلم يا إيهم !!
10
ضحك بعبث ..ومرر يده على سحابة فستانها.. وفتحها ببطء كسر أعصابها ..وحدق الي ظهرها اللامع ومرر يده عليه وغمغم : !!
بلعت لعابها بصعوبه.. وهمسة بأنفاس لاهثة : ماله؟!
4
اقترب منها.. وازاح الفستان والتهم وعنقها وهمس : ملبن محشي مانجا ناعم اوي!!
شهقت بخفوت وتمسكت بالفستان قبل سقوطه وهمسة: إيهم ايه ده؟! يا قليل الادب!!
بقوه ومرر يده علي منكبها يزيح الفستان الي السفل ذراعيها وهمس : متخفيش! مفيش قله ادب خالص !!
7
حاولت التملص منه عندما شعرت أنه يعبث بحماله الصدر الخاص بها وتلعثمت : ايه ده؟!
تمسك بها وحاوط وجذبها وهمس: أنا عارف هسمع الكلمه دي كتير اوي الليله دي!! تعالي يا بت أنا هبهرك انبهار!!
5
تراجعت ووضعت يدها على راسها وهمسة بتوتر وخجل: ااااه ايه ده؟؟
نظر لها بقلق بالغ.. اقترب منها وتمتم: مالك يا حبيبي؟!
أغمضت عينيها بالم مصطنع وهمسة : دايخه اوي يا إيهم؟!
5
تمسك بها بقوه وحاوط خصرها وهمس : مالك يا عمري؟؟
هتف بفزع عندما دفنت وجهها في عنقه واغمضت عينيها وارتخ جسدها بين أحضانه : لالالاااااا فوقي يا حبيبي !!
+
تمسك بها ورفعها بين ذراعيه ووضعها على الفراش ولطم وجنتها برفق وهتف برعب : وتين يا قلبي فوقي يا بابا.. فوقي ومش هعملك حاجه.. فـ
قطع جملته عندما لاحظ ارتعاش جفنيها بتوتر.. وتصلب جسدها..
9
عض شفته بغيظ ثم ابتسم بجانب فمه بعبث ونهض من الفراش ووقف أمام الفراش .. .
4
ويتأملها وينتظر أن تفتح عينيها مرت لحظات وفتحت عينيها وهي تبحث عنه وشهقت برعب عندما وجدته أمامها مباشرة تماماً ..
هز رأسه بعبث ورفع حاجبه وغمغم: حلو اوي بس ممثله فاشله جدا !!
3
صرخت برعب وهبت من الفراش عندما اقترب منها وهتفت : ايه ده! استنا انت مجنون ؟!
لحق بها بسرعه وتمسك بها وضمها بحضنه وهو يضحك بمرح وغمغم: استنيت كتير!! والجن حضر خلاص ..
1
حملها بين ذراعيه وانزلها علي الفراش.. واقترب منها وهو ينظر لها بعشق وشوق يكاد يلتهمها..
نفذ صبره ..وانتهت قدرته علي التحمل.. اقترب منها وهو لا يصدق أنها أمامه.. وبين يديه.. من احتلت عقله، وقلبه ،وروحه ،وسكنت كيانه،
3
مرر عينيه علي المرتجف ..وعينيها التي تحمل مزيجا من الخجل، والرهبه، والخوف، وكل شي بها يثير جنونه أكثر ..
رفعت عينيها ويا ليتها لم تفعل.. شهقت بخفوت وهي تشعر أنه يبتلعها بعينيه العميقه حد اللعنه..
+
لكن حتى خياله لم يكن منصفا.. لأن الواقع كان أكثر جنون ..أكثر اشتعال.. أكثر روعة.. مما تجرأ على تصوره..
اما هو لم يستطيع التوقف ..وهو يدفع بداخلها بعشق كيف يمكن التوقف كم انتظر هذه اللحظة كم قاتل لأجلها، كم تمنى أن يحين هذا اليوم الذي تصبح فيه له دون قيود، دون حواجز، دون خوف.
نظر إليها بعينين تحملان كل الأشواق والحنين والعشق وهمس بصوت مبحوح بشهوه : اخيرا دخلت الجنه!!
11
مسح دموعها وقبل كامل وجهها وهمس : كفايه عيط يا بت ..دي احلي لحظات حياتك والجن بيغرق ف الجنيه بتاعته
فتحت عينيها بصعوبه وهمسة بين شهقتها: إيهم اوعا مش قادره
2
قهقه إيهم بشده وهو ينظر لها وهي ترتجف وتذم شفتيها بطريقه محببه له.
هزت راسها وهمسة: اووي ..
هزت راسها وهمسة: اممم!!
+
دار بها علي الفراش واعتلاها بتملك مجنون ونظر لها بحنان وهمس: لا فتحي عيونك و تعالي نشوف حبيبي دي كده!!
تململت بالم يفتك بها وهمسة بزعر : لالالا ..
+
في مكتب فيكتور ..
جلس خلف مكتبه الفخم يعبث بقلمه فوق الأوراق، ذهنه مشوش قليلا حتي رن هاتفه برقم مجهول، ضيق عينيه ورفعه السماعة على أذنه وهتف بصارمة هادئة: من المتحدث؟
هتف جلال بصوت بارد ثابت واثق : لم تتغير ڤيكتور!!
لا تزال تسأل بدلا من أن تستمع؟!
3
تجمد ڤيكتور مكانه للحظه وهو لا يصدق كم الجرأة التي يملكها هذا الرجل.. توتر قليلا ولكنه اخفي اضطرابه تحت قناع اللا مبالاة وغمغم بهدوء : جلال!! لم أكن أتوقع مكالمة منك أظن أن بيننا حسابات غير محسومة؟!
1
ضحك جلال بتهكم وتمتم : بالفعل ! ولكن هذه المكالمة ليست بشأننا.. بل بشأن شخص يخصك أكثر مما تظن!!
2
قطب فيكتور حاجبه إحساس غامض بالخطر يتسلل إليه وقال : لا أحب الألغاز تكلم بوضوح..
+
غمغم جلال بخبث ذئب : حسنا!! ابنتك أين تعتقد أنها الآن؟
تجمدت أصابع فيكتور حول الهاتف.. وصمته استمر لثوان قبل أن يرد بنبرة متوترة خفيفة: هي في مكان آمن هذا ليس من شأنك؟!
1
ضحك جلال بتهكم خافت ورد: أوه !! يبدو أنك لست مطلعا بما يكفي فيكتور .. ابنتك ليست حيث تظن !!
بل معي الان ..
4
تجمد الدم في عروق فيكتور وعصف الغضب بعينيه وقف فجأة وكاد يحطم الهاتف بين أصابعه وصاح بتهديدا واضحا : إن كنت تمزح فأنت تعبث مع الشخص الخطأ !!
+
غمغم جلال بصقيع أصاب قلب ڤيكتور : لا أمزح في مثل هذه الأمور!! ابنتك هنا معي وهي خائفة.. لكنها تنتظر قرارك!!
حاول ڤيكتور السيطره علي أعصابه وغمغم بصوت تسلل الخوف إليه :ماذا تريد؟
+
جلال بتهكم : رائع !دخلنا في صلب الموضوع أخيرا ..
الأمر بسيط جدا فيكتور أريد منك شيئا واحدا فقط.. حرية الدكتوره شهرزاد !!
3
ضيق فيكتور عينيه ..وعقله يعمل بسرعه في كل اتجاه
وهو يدرك أن جلال لن يخاطر بمواجهته عبثا لكنه لا يحب أن يكون في موضع مساومة..
غمغم فيكتور ببرود : أنت تطلب مني المستحيل هي متهمة بالقتل والقضية ليست بيدي!!
1
نهض جلال وهتف بحده : لا تكذب فيكتور.. أنت من حاك لها هذه التهمة ..وأنت وحدك من يستطيع إثبات براءتها.. والآن لديك خياران إما أن تفعلها أو أن تخسر ابنتك!!
+
كور فيكتور قبضته بغضب يعميه للحظات لكنه يعلم أن جلال ليس شخصا يهدد عبثا ..
فيكتور: إن مستها بشيء سأطاردك حتى آخر نفس فيك هل تفهمني!!
9
تمتم جلال ببرود مستفز لابعد الحدود :وهل تظن أني خائف؟ أنت أب وتعرف جيدا أنني لا أعبث عندما يتعلق الأمر بمن أحب ..لديك يومان فيكتور يومان فقط بعدها قد تضطر للبحث عن ابنتك في عدت اماكن لن تعجبك...
+
صمت فيكتور وهو يضغط على الهاتف حتى كاد يحطمه لكنه يدرك أن جلال يسيطر على زمام الأمور الآن..
قبل أن يرد سمع صوت الإغلاق في الطرف الآخر نظر الي الهاتف بذهول..
1
وصرخ بغضب حارق والق الهاتف في عرض الحائط وسقط ع كرسيه وهو غارق في الغضب والقلق والقرار الذي لا يملك رفاهية الهروب منه..
...............
في فيلا ابو الفضل ..
جلس حسين بجانب سلوي والطيب يقوم بالكشف الطبي صاحت سلوي بغضب عاصف: شوفت ابنك وعمايله؟!
اتجوزها الجربوعه بتاعته برضو بعد ده كله ..
+
هتف حسين بحنق : يا سلوي اهدي صحتك اهم !!
وضعت يدها على راسها بحزن وهتفت : صحتي ابنك هيموتني بحسرتي وتقولي صحتك!!
9
هتف الطبيب بمهنيه : يا سلوي هانم اهدي الضغط عالي اوي وده غلط جدا ..
أشار حسين اللي الطبيب وهتف : شكرا يا دكتور انت عملت اللي عليك.. وانا هحاول اهديها اتفضل انت !!
+
اوما الطبيب واغلق حقيبته وغادر الغرفه واغلق الباب
هتف حسين بمزق : يعني انت هتستفادي ايه لما تعملي في روحك كده ؟!
غير التعب وهو اتجوز ولا حاسس بينا اصلا ...
3
صاحت بغضب وغل : راح اتجوز الشرشوحه بتاعته ف اكبر فرح ف البلد .. ومش كده وبس كمان بلغ علي صاله القمار.. ولولا هربت علي اخر لحظه كان هيتقبض عليا..
كان عاوز يسجن أمه عشانها .. وخسرني ملايين كل ده عشان ينتقم مني عشان الحيوانه بتاعته ..
والله ما هسيبها تتهني تربية الحواري دي بابني ..
11
اغمض حسين عينيه بحنق وهتفت: طيب اعملي اللي انتي عايزه بس اهدي عشان ضغطك.. واصلا انتي عارف ابنك يومين هياخد غرضه منها ويديها قرشين وتروح لحاله عاده ولا هيشتريها !!
+
صاحت بغضب: المره دي غير كل مره بس انا مش هسكت ولا هسيبها في حاله ابدا ..
بقلك لبس تهمه لزفت اللي اسمه مرسي ومش بعيد ياخد تأييده.. وانا كان هيتقبض عليا كمان.. وخسرني فلوس بالهبل.. دي حنين هتموت من الرعب ومستنيه عقاب البيه !!
5
ربت علي يدها وقال : طيب اهدي عشان تقومي بالسلامه وتعملي اللي انتي عايزه بس اهدي ..
............
في المنزل الأمن ..
دلف سامح بالطعام الي ميرا.. التي تكورت علي نفسها في زاويه الغرفه ..برعب وهي تنحب وتشهق بصوت مكتوم ..
1
نظر لها وذم شفتيه بحنق وغمغم: وبعدين بقا في شغل العيال ده !!
وضع الطعام جانبا واقترب منها وقال: وبعدين يا بت انتي؟ كفايه عياط انتي ايه مش بتتعبي؟!
5
نهضت بسرعه وتراجعت الي الجهه الاخري وهمسة : ارجوك لا تلمسني!!
قلب عينيه بملل وهتف : يا ستي ولا هلمسك ولا هاجي جمبك يلا عشان تأكلي!! يجب ان تتناولي الطعام ..
3
هزت راسها بالنفي وغمغمت بدموع: لا.. لا استطيع ..
شعر بوغزه بقلبه واقترب منها وحدق بها وقال: لا ليه؟! انتي مكلتيش حاجه من امبارح وكده غلط !!
+
غمغمت بدموع بين شهقتها : انتي ضربة أنا ..
اغمض عينيه بيأس وهتف : يا ستي خلاص عرفنا والله انتي مش حافظه في العربي غير الجمله دي !!
7
تراجعت برعب من حدته والتصقت بالحائط هز رأسه بالنفي وتعاطف معها واقترب منها وقال: اهدي.. أنا آسف بس بجد غصب عني.. اوعدك هم يومين وهترجعي لبيتك وحياتك !!
+
شعرت بدفء يتسلل لها من صوته الاجش وهزت راسها بالايجاب وهمسة: انتي مش تضحكي علي أنا !!
+
اوما برأسه وهمس بعبث : لا مش بضحك عليك تعالي عشان تأكلي!!
هزت راسها واقتربت من الطعام ونظرت في الطبق وهزت راسها بالنفي وغمغمت: لا استطيع أنا نباتيه !!
نظر لها بدهشة وقال: نباتيه!! ليه بتعملي في نفسك كده ؟!
نظرت له بدهشة وقالت: ماذا !!
2
تحرك الي الباب وتمتم: عايشه علي السلطه وتقولي نباتيه؟؟
اصطدم بـ رباب التي حدقت به بذهول وهتفت : انت بتكلم نفسك!!
اوما برأسه وقال: اه البت اللي جوه دي نباتيه قال...
يعني مش هينفع معها اللاكل ده ؟!
+
تحركت الي الغرفه وهتفت: اتصرف يا سمسم أنا هجهز نفسي عشان ارجع اليونان جلال بيقول لازم حد يبقي هناك ..
رفع شفته بغيظ وغمغم: والله انتي هبله ومش فاهمه دي بيطرقك يااختي !!
..........
صباحا في جناح إيهم ..
4
تململ بكسل ومسح على الفراش ..وهب جالسا وهو يحدق الي الفراش الفراغ بجانبه وصاح بفزع : وتيييييين !!
+
نهض من الفراش وارتدي بنطاله بسرعه وتحرك الي المرحاض وفتح الباب وحدق بها وزاد رعبه وهتف : وووووتين !!
2
دلفت من الغرفه الخارجيه وهتف : نعم يا حبيبي بتزعق كده ليه؟!
نظر لها بنظرات حارقه ..واقترب منها بسرعه..
جحظت عينيها برعب وتراجعت للخلف ..اندفع عليها وقبض على شفتيها بقبله حارقه.. بجسد مشتعل كتم أنفاسها وابتلع شفتيها بعنف.. ويده تقبض على خصرها بقوه وهو يلتصق بها حتي اصطدمت بالحائط ..
4
ضغط عليها وأحتك بها بعنف.. لكزته علي صدره حتي يترك شفتيها ويترك لها مجال لالنقاط أنفاسها ..
اخيرا حرر شفتيها وهمس بأنفاس منقطعه: أنا هحضنك لحد ما اكسر عضمك.. وابوسك لحد ما اقطع نفسك.. وهعلمك بعلامه شرعي عشان تحرمي تبعدي عني تاني!! وتحرميني من حضنك ومنك..
1
لكزته بخفه وردت بغنج : إيهم بقا!!
ضمها لحضنه بقوه ومرر شفتيه على عنقها وتمتم: قلب إيهم يا بت !
حاولت التملص منه وهمسة: استنا ..
1
اغمض عينيه بيأس وهتف: يلعن ابو ام استنا دي؟!
حاولت التملص منه وغمغمت : انت مش قولت ورانا سفر الصبح يا قلبي؟!
+
قطب حاجبه وغمغم: احيه نستيني الطياره والسفر يخربيت كده!!
ضحكت بمرح وردت : وانا مالي ايه ده !!
اقترب منها وقبلها على شفتيها بقبله عميقه لكن قصيره وتمتم : هاخد شور تكوني جهزتي.. اشطا !!
هزت راسها وردت : اشطا ..
3
قبض على نهدها وهمس ؛ مفيش اشطا احلي منك!!
لكزته بخفه وقالت: قليل الادب !!
تحرك الي المرحاض وغمغم : عارف ...
.........
في مكتب فيكتور
4
قلب المكتب رأسا على عقب .. الأوراق متناثرة على الطاولة.. وكل شئ مهشم بالكامل.. وهو يجلس علي كرسيه يلهس بعنف.. وسيجارته تحترق بين أصابعه..
+
وعيناه تضيقان بحدة وهو يرفع الهاتف إلى أذنه لحظات وهتف بصوت بارد لكن قاطع : أخبرني هل لا تزال ميرا داخل الفيلا؟!
رد الآخر: نعم، يا سيدي، لم تغادر المكان طوال اليوم...
+
صك فيكتور أسنانه وتراجع بظهره ونفث دخان التبغ ببطء وغمغم : افتحوا الكاميرات وتأكدوا من ذلك بأنفسكم ثم فتشوا الفيلا غرفة غرفة لا أريد افتراضات بل يقينا ..
+
سمع صوت حركه من الطرف الآخر أصوات خطوات متسارعة، أبواب تفتح وتغلق، همسات متوترة بين الحراس وتمر لحظات من الصمت المطبق ثم يعود صوت الحارس لكن هذه المرة يحمل في طياته ارتباك واضح وغمغم : سيدي... نحن نبحث في كل أرجاء الفيلا، لكنها ليست هنا...
+
تجمد فيكتور في مكانه أصابعه تشد على الهاتف بقوة،ثم نطق بغضب مكتوم بتهديد ما جعل الحارس على الطرف الآخر يشعر برجفة باردة تسري في أوصاله وبلع لعابه بصعوبه ..
صاح فيكتور بعنف : راجعوا تسجيلات الكاميرات فورا لا أريد سماع صوتكم النجس .. قبل أن تأتوني بإجابة واضحة..
+
تمر دقائق تتخللها أنفاس الحارس اللاهثة وأصوات النقر على لوحة المفاتيح ثم يأتيه الصوت الذي يوقظ عاصفة غضبه بكل قوتها
همس الحارس بصوت مذعور: سيدي... لقد غادرت...
+
ذم فيكتور شفتيه وغمغم بجمود قاتل : كيف؟ ومتى؟
غمغم الحارس بصوت بالكاد مسموع برعب : لم تخرج من الباب الرئيسي بل تسللت عبر الباب الخلفي مستغلة غياب الحراسة هناك..
+
تجمد فيكتور لحظات ولكن عينيه تشتعل بلهيب الغضب وضرب سطح المكتب بقبضته بقوة فاهتزت الأوراق وسقط بعضها أرضا
وصاح فيكتور بصوت رعدي : ابحثوا عنها في كل زاوية لا تعودوا إليّ دون أن تكون بين أيديكم هل فهمتم؟!
تمتم الحارس بصوت مرتعد : أمرك سيدي..
+
أنهى فيكتور المكالمة بعنف، ألقى بالهاتف على الطاولة ومرر يده في شعره بينما تشنج فكه وكور قبضته وهو يتأكد من كلام جلال وصاح بغضب: حسنا جلال تريد اللعب إذن ولكن ستلعب مع الشيطان فكن مستعداً ..
....................
علي البحر ميامي
جلست زاد بشرود وهي تراقب الامواج بصمت ..
جلس جلال بجانبها ولف ذراعه حول عنقها وقال: زاد حياتي سرحانه في ايه كده؟!
نظرت له ودموعها تملأ عينيها قطب حاجبه وغمغم: مالك يا قلبي حد زعلك! حد ضايقك؟!
2
هزت راسها بالنفي وغمغمت: لا بس انا زعلانه علي البنت اللي خطفتوها واتبهدلة بسببي دي؟!
مسح على شعرها وضمها بحضنه وقبل راسها وتمتم : لا يا زادي متزعلش!! وبعدين ابوها السبب مش انتي!
انتي كمان اتبهدلتي وخدوكي في رجليهم ولاد الحرام دول !!
وبعدين فين البهدله دي هو حد جاي جمبها مننا؟!
4
اومات برأسها وقالت: كفايه الرعب اللي عشته يا جلال؟!
مسح على وجنتها برفق وقال: يا حيات جلال لو تعرفي اللي ابوها عملوا مكنتيش تقولي كده؟؟
+
نظرت له بدهشة وردت: ابوها مش هي! هي ذنبها ايه؟!
نظر لها بحنق وقال : وانتي ذنبك ايه كنتي هتخسري حتي حياتك !!
+
صمتت لحظات بيأس ونظرت له اقترب منها وتمتم: لا يا زاد مش عايز اشوف نظرات اليأس دي في عيونك يا حياتي !!
1
ألقت نفسها بين أحضانه ولفت ذراعيها حول عنقه وضمها بقوه وهمسة : ربنا يخليك ليا.. عارف يا حبيبي لو كل اللي حصلي ده تمنه انت ..وانا اطلع بيك من الدنيا كلها أنا اللي كسبانه!
6
مرر يده علي ظهرها بتملك حارق وهمس في أذنه: لا دانا اللي كسبان يابت الايه!!
تململت بسرعه وهتفت: يا سافل احنا بين الناس!!
قرص خصرها بحميميه وهمس بغمزه عابثه : تعالي نطلع فوق!
سحبت يده ولكزته وهمسة: بس انت ايه مش بتشبع!!
أنا هروح اجيب حاجه اشربها.. اوع يا جلال !
تمسك بها وهتف: طيب استني أنا هجبلك ياختي !!
4
هزت راسها وتحرك جلال الي البار توقف وهو يعبث بهاتفه حتي رفع عينيه علي صوت أنثوي رقيق بشده : مرحبا ايها الوسيم..
+
رفع رأسه ونظر لها ورفع نظاراته الشمسيه علي رأسه وتمتم: اهرب! اهرب بسرعه قبل المجنونه ما تشوفك!!
نظرت له الفتاه بدهشة وقالت: ماذا !!
نظر الي زاد ثم الفتاه وهتف : اذهبي ايتها الجميله والا ستندمين ؟!
6
اقتربت منها والتصقت به واخرجت كارت به أرقامها ووضعته داخل الشورت الخاص به وهمسة : سأنتظر مكالمتك.. والا ستندم انت ايها الوسيم !!
قبض علي يدها وسحبها وغمغم بحده : لا انتي عديتي الحدود كده .. بلاش كده العو يعضك !!
+
فتحت فمها.. ثم صرخت بفزع والم ..عندما سحبتها من شعرها بعنف وصاحت : بتعملي ايه يا روح خالتك؟!
جحظت عينيه وتجمد بارضه بصدمه ..وصرخت الفتاه بالم وزاد تسقطها أرضا وتجلس عليها.. وتقوم بضربها بعنف حتي غيرت معالم وجهها..
9
صعق جلال من هجوم زاد ..وحاول سحبها من فوقها ورفعها بين ذراعيه ..وهي تمسك شعر الفتاه في يدها وتركل باقدامها.. وتتأرجح بين ذراعيه وتحاول التملص منه ..وإمساك الفتاه مره اخري وتصرخ بغضب : سيبني يا جلال وحيات امي لهكلها بسناني الزرقه دي!!
هرول بها وهو يحملها وغمغم : زرقه! طيب تعالي يا بيضه ..
نهضت الفتاه وهي تشعر بألم حاد في جميع أنحاء جسدها ..
وغمغمت بدموع: يالهي!! من تكون تلك المجنونه ؟!
10
ركض جلال وهو يحمل زاد ..وهي تصيح وتتخبط بين أحضانه حتي انزلها وهتف : بس بقا يا مجنونه ايه الهبل ده ؟!
لكزته بقوه علي منكبيه وصاحت بغضب مكبوت ودموعها حبيسة عينيه: انت قليل الادب وسافل بتسيبها تقرب منك كده ازاي!!
هز رأسه ورد: هي فاجئتني! وقربت مني ملحقتش اخد رد فعل ...
+
نظرت له بحنق ممزوج بالشك وهتفت : لا يا راجل..
انت اسرع واحد في رد الفعل ومحدش اصلا يعرف يفاجئك!!
ضحك بعبث وغمغم : بجد!! طيب والله دي حاجه كويسه!
صرخت بعنف وضغطت على فكيه وصاحت : انت عايز تشلني ولا ايه؟! كلمني زي ما بكلمك بلاش برودك ده!! .
هز رأسه بالنفي وقال: انتي مش بتتكلمي انتي بتتخانقي وانا مش عايز اتخانق معاكي!!
نظرت له بدهشة وذمة شفتيها بنزق : كده طيب انا هنزل البحر اعوم ..
3
نظر لها واردف: انتي مش بتعرفي تعومي يا زاد وبطلي جنان واتهدي بقا!!
ابتسمت بخبث واردفت: لا بعرف حتي شوف !!
+
اقتربت من الماء وهو ينظر لها بدهشة.. تحول الي غضب عندما سحبت حزام فستانها الصيفي.. ورفعت طرف فستانها.. عض شفته بغيظ ممزوج بالغضب الحارق وهدر : زاد تلات بالله العظيم لو رفعتي فستانك هشرب من دمك!!
نظرت له بعبث ورفعت طرف فستانها بنعومه انطلق الشرر من عينيه بلهيب قاسي وصاح بغضب: زااااد !!
نظرت له وصرخت بفزع ..وهرولت عندما اندفع ناحيتها بغضب يسبقه وكان الشياطين تلاحقه ..
5
ركضت زاد بكل قوتها ودلفت المنزل بسرعه وأغلقت الباب وتراجعت للخلف بزعر.. لحظات وانفتح الباب علي مسرعيه بقوه وهدر : زااااد !!
+
سقطت ميرا من فوق الفراش برعب وصرخت بفزع ..
وقفز قلب زاد وهوي بين ساقيها وتراجعت للخلف وصاحت : زعلان ليه دلوقتي؟! وانت بتعمل حاجات تحرق دمي وانا اسكت!!
+
اندفع ناحيتها بغضب وهدر: وحيات امك نعناعه لعلمك الادب يا زاد!! هشوهلك جسمك اللي فرحانه بيه ده !!
+
صرخت برعب ودارت حول طاولت السفره وهو يدور خلفها خرج سامح من المطبخ وهتف : في ايه يا خولل انت وهي ؟!
دلف مراد وهتف: يخربيتك الباب اتكسر يا تور انت !!
7
فتحت ميرا الباب ونظرت بحذر وهي تشعر بالرعب من هذا الصياح الجنوني ..
دارت زاد حول الطاوله وصاحت بغضب : دي بتحطلك الكارت في الشورت يا سافل !!
2
نظر له سامح بعبث وغمغم: الشورت يخربيتكم
صفرا مراد بمرح وهتف : هي فين طيب انا لابس شورت كمان !!
لكزه جلال وهمس : اخرس انت وهو..
8
قبضت زاد علي أحد الانتكات وصاحت : اه يا شويه سفله ..وكمان انت اللي بتجري ورايه وعايز تشرب من دمي ..دانا هشرب من دمك ..واطلع أسيح دمها الزرافه الزرقه اللي بره دي !!
+
اندفعت ميرا وحاولت التمسك بزاد وهتفت : لالاا ارجوكي!!
صاح جلال بصوت جهوري زلزل المنزل : بترفعي عليا انتيكها يا بت عنايات.. اقسم بالله لهشوقك النهارده هرفعك يا بت !!
تراجع مراد وهو يضحك بمرح وقال: هي فيها تسيح دم أنا اروح اشوف المزه احسن !!
تمسك سامح بسرعه بجلال وهو يحاول دفعه بقوه..
وميرا تمسكت بزاد وهتفت زاد بخوف تسرب لقلبها من نبرته الحاده : هتشوقني يا جلال طيب تعالي وريني وانا لو ...
11
صرخت برعب ودفعت ميرا وهرولت علي الدرج عندما دفع جلال سامح واندفع ناحيتها.. وهرول خلفها علي الدرج.. وحملها علي منكبه.. وصعد بها وهي تصيح وتتخبط بجنون ..
+
اصطدم سامح بميرا وكادت تسقط.. فحاوط خصرها
قبل سقوطها ..ونظر لها رفعت عينيها إليه واصطدمت بعمق عينيه والدفء الذي ينبعث منهم.. وهي تشعر بالأمان والطمأنينة تلف قلبها لاول مره تشعر بها..
6
الامان والحنان في شخص ..التهم ملامحها بعينيه وهو يحاول السيطره على نفسه والتراجع عن هذا الشعور ..
سحب يده ببطء شديد وتنحنح بخفوت ونظرت الي الاعلي علي صرخت زاد وهتفت برعب : يا إلهي سوف يقتلها !!
+
رفع حاجبه وتمتم بعبث : قتل حلال يا ميرا!!
نظرت له بدهشة وردت: ماذا؟؟
هز رأسه وتمتم: لا متخديش في بالك.. تعالي عملت اكل نباتي يا اختي!!
نظرت له بدهشة وقالت: ماذا ؟!
3
هز رأسه واشار الي المطبخ وقال : أحضرت لك طعام نباتي من اجلك ايها الجميله!!
ابتسمت برقه وتمسك بذراعه وهتف : اشكرك ايها الضخم الوسيم !!
هز رأسه بيأس وسحبها الي المطبخ وغمغم : انتي جبتي الضخم الأرض برقتك دي!!
3
في الاعلي ..
دارت زاد حول الفراش وهي تلقي كل شيء أمامها علي جلال ..وهو يتفد كل شيء وهتف : وحيات امك يا زاد أنا هربيكي علي الجنان ده؟!
اندفع ناحيها وصرخت بفزع وهرولت بتجاه المرحاض قبض على شعرها وسحبها اليه وهمس في أذنها بفحيح : استعدي يا دكتوره.. هرفعك عشان تفكري في الكلمه قبل ما تقوليها !!
+
هزت راسها بالنفي وصاحت بفزع : لالالا جلال اخص عليك.. بلاش كده والنبي انت اصلا عنيف في الطبيعي!!
القي بها علي الفراش ونزع تيشرتها وهبط فوقها وقبض علي يدها بيده ورفعها فوق راسها وتمتم بعبث : أنا عنيف!! تؤتؤتؤ عشان تعرفي انك ظلماني لازم اوريكي العنف اللي بجد !!
صرخت بالم كتم صرختها بشفتيه وابتلع اعتراضها في جوفه.. انزلق بشفتيه ببطء علي عنقها وامتصه بعنف.. شوه بشرتها بجنون ..ويده تشق فستانها تململت بنعومه وهمسة بنغج : جلال يا متوحش!!
5
ضغط عليها بقوه والتهم نهديها بعنف حتيتركت آثارها علي بشرتها لحظات واخترقها بعنف جعله ظهرها يتقوس بالم حارق وهتفت : يا مجنون لالا...
+
ضغط علي جسدها ..وزمجر بعنف واستمر بالدفع بداخلها بقوه ضاريه.. وعنف وضراوه.. حتي جعلها تشهق بضعف وتقبض علي الفراش.. ودموعها تنهمر على جانب وجهها بالم.. كان صوت اهاتها وانينها الصاخب ينافس زمجراته العنيفه..
+
صرخت بالم : اااه حرمت يا جلال.. كفاية عشان خاطري حرمت.. حرمت !!
ضحك بعبث وغمغم : حرمتي يا قلبي!!
+
هزت راسها بضعف وهي تشعر بألم يمزق جسدها وهمسة : حرمت وحياتك يا جلال ..مش هعمل حاجه بس سيبني عشان خاطري !!
3
هز رأسه وهو يضحك بعبث وقلبها بين يديه واخترقها بعنف جعل الفراش يسقط أرضا صرخت بالم وهتفت : يا مجنون هتموتني
استمر بالدفع بداخلها بشراسه ويشد شعرها بعنف وهدر: لازم اتاكيد يا بلوه انك حرمتي!!
+
صرخت بالم وهي تعض علي الوساده وهتفت بدموع : حرمت وحياتك يا جلال!!
عض شفته بعبث وزمجر بعنف وأطلق ناره بداخلها بقوه وضمها بحضنه وهمس: مهنتيش عليا يا بلوه!!
7
لكزته بضعف وهمسة بصعوبه وهي تلتقط أنفاسها بصعوبه: يا سافل وجعتني..
ضحك بعبث ودفن وجهه بعنقها وامتصه بشغف وهمس: حقك عليا يا زاد حياتي!
1
ف منتصف الليل
الهدوء يلف المكان…في غرفه جلال وزاد
كان يضمها لحضنه ..وتنام براحه فوق جسده ويضمها بذراعيه..
+
حتي فتح عينيه فجأه بحده علي حركة خفيفة قرب السور الخارجي.وصرير خافت لباب حديد يفتح ببطء...
+
تململ بخفه وانزل زاد علي الفراش.. وسحب سلاحه وتحرك خارج الغرفه بحذر...
+
وجد سامح في الاسفل واشاره له الي الخارج وشد اجزاء سلاحه...
وصفر مراد وأشار له الي الباب الخلفي وغمزه ووضع سلاحه الرشاش علي ذراعه وتسلل من الشرفه...
+
وسامح وجلال خلف الباب في وضع استعداد ووو
13