رواية اصفاد العشق والهوس الفصل الحادي والعشرين 21 بقلم سارة احمد
"قد أتنازل عن كل شيء… إلا عن قراري، إلا عن كلمتي، إلا عنك!"
أنا لا أنكسر، لا أضعف، ولا أطلب العون… لكنكِ وحدكِ نقطة ضعفي الوحيدة!
"أحببتكِ بجنون، ولن أنكر ذلك… لكن لا تجبريني على أن أفقد عقلي أكثر مما فقدته لأجلك!"
1
مر وقت قصير ،وخرج ايهم وهو يحملها علي ذراعيه، ولكنه توقف وشهقت وتين برعب علي صوت كريه : يا تري شبعت ولا لسه؟!
انزل وتين ،ولف ذراعه حول خصرها بحميميه ،ونظر لها واردف ببرود: هو أنا مجنون عشان اشبع من الملبن بالمانجه يا سلوي هانم!!
6
هزت ساقها بغيظ وغمغمت بخبث : معاك حق! والبنت جسمها حلو برضو ،معذور! بس مسيرك تشبع زي كل مره ..
تململت وتين بحزن ،ونظرت له بدموع متحجرة ،
ابتسم لها ومسح على شعرها ،وقبلها على جبهتها وتمتم: معذورة يا قلبي متعرفش يعني ايه حب اصلا!!
5
رمش بعينيه وقال بغضب مكبوت : بصي يا مدام شيليني من حساباتك! عشان اقسم بالله لو أنا حطيتكم في حساباتي هنسي انكم اهلي ، وهتشوفي وش وسخ اوي مش هتقدري عليه!!
2
نهضت بغضب وصرخت بعنف : انت ولد وقح! وعايز تتعلم حدودك مع امك يا إيهم!!
اقترب منها وتمتم ببرود : أنا مليش حدود! أنا اللي عايزه بعمله ،واللي تحت ايدي محدش يعرف يلمسه ، ولا حتي يبصله بصه متعجبنيش!! وده اخر تحذير !!
3
ضحكت بنزق وقالت برفعت حاجب: بجد؟ عايز تفهمني انك مش هتحن للرمرمه بعد يومين بالكتير؟!
ضحك بعبث وقال: أنا خلاص حليت!! ومن بعد ما دوقت العسل! ومفيش جنس واحده بنت مره هتملي عيني غير مراتي!!
+
ضم وتين المتخشبة بصدمه ويعلو وجهها الذهول!!
وقبلها على شفتيها بقبله عميقه، حاولت التملص منه وهمسة: ايهم!!
هتفت سلوي بغضب عاصف : انت اتجننت يا ايهم؟؟ مفيش ذرة احترام عندك لامك الواقفه؟!
10
ابتسم بعبث بجانب فمه ورد بوقاحه : انتي واقفه في اوضة نومي عايزه تشوفني بعمل ايه غير محن و***؟!
شهقت وتين بخجل وسحبت نفسها وهرولت الي المرحاض...
وصاحت سلوي بغضب : أنا معرفتش اربيك يا سافل!!
2
نظر لها بغضب وهدر: انتي مكنتيش فاضيه يا سلوي هانم عشان تربي!! كنتي سيباني للداده والخدامين!!
يعني أنا تربيه خدمات...
2
اقترب منها وهدر بفحيح مرعب وعينيه تموج بغضب عارم : وبعدها بعتيني مدرسه دخلي في اخر الدنيا !!
عشان تخلصي مني!
أنا عمري ما كان لي ام ابدا.. عشان كده مش عايز اشوف وشك تاني عشان مخسرش اخر ذرة بني ادم جويه!!
عشان لو خسرتها معرفش هتكون نهايتكم معايه ايه؟!
3
تراجعت سلوي وهي تبلع لعابها بصعوبه وهي تشعر أنه تحول الي وحش مفترس و اوشك علي نهشها بدون وعي أو رحمه ..
وصلت إلي باب الغرفه وتوقفت علي صوته الساخر : المفتاح يا مدام! أنا دلوقتي راجل متجوز وعايز اكون براحتي مع مراتي من غير ما تنطيلي كل دقيقه...
5
نظرت له بحنق واخرجت المفتاح والقت بها على الأرض بنفور ...
نظر لها ببرود وهتف: أنا عامل ع اعصابك تشوفي حاجه تجبلك انهيار عصبي ولا حاجه!!
6
ذمت شفتيها بعنف ،وخرجت من الغرفه ثم الشقه بأكملها وهي تشعر بانهيار أعصابها ،وحريق دمها بغضب ..
3
نظر في طيفها بغضب ،واغمض عينيه ومسح على وجهه بعنف ، وتحرك الي المرحاض ،وحاول فتح الباب
وغمغم : وتين حبيبي !!
همسه بصعوبه: نعم ..
+
دق الباب وهتف : انتي قافله الباب ليه؟! افتحي يا قلبي هي مشيت خلاص ..
انتظره لحظات وهتف: وتين افتحي ولا اكسر الباب؟!
+
تقدم للباب وهو يسمع صوت الباب يفتح ونظرت له ودموعها تحفر وديان علي وجنتيها اقترب منها
وتمتم: ليه كده يا قلبي؟ ليه كل الدموع دي؟!
1
هزت راسها وشهقت بعنف وهمسة : أنا عملتلك مشاكل كتير مع أهلك وانا مش عايزه اعملك مشاكل يا ايهم ..
حملها بين أحضان وعاد بها الي الفراش وهتف : احسن حاجه في دنيتي هي انتي يا قلب ايهم!!
+
وضعها على الفراش واقترب منها وهمس: انتي يا وتين قلبي لو تغيبي عني أنا اتجنن رسمي! واموت فيها يا عمري!!
وضعت يدها على فمه وشهقت برعب وهتفت: لالاا اوع تقول كده! أنا روحي فيك يا إيهم..
5
وضع جبهته علي جبهتها وهمس : انتي روحي نفسها يا وتين قلبي!!
نظر لها بحنان وهمس: عارفه يعني ايه وتين قلبي؟!
مش بس حبيبتي ولا مراتي إنتي وتيني!!
الوتين ده لو اتقطع القلب يموت في لحظات ...
8
ضمته بلهفه ودموعها تنهمر على وجنتيها وغمغمت: لا أنا مقدرش اعيش غير جوه قلبك! هو المكان الوحيد اللي بحس جوه بالأمان ..
1
ضغط بيده علي ظهرها بقوه ،ويده الاخره تعبث بفروة شعرها وهمس بصوت أجش : لا يا حبيبي متخفيش من اي حاجه طول مانا عايش!! انا حبيبك ، وجوزك ،وابنك كمان !!
ضحكت بخجل وهمسة: ابني يا إيهم؟!
1
تراجع للخلف قليلا ومسح علي نهديها وهمس بعبث : اه ابنك في الرضاعه!!
شهقت وتمسكت بيده وهمسة: ايه ده؟!
9
اقترب منها وتمتم: ايه ده برضو!! لا مش همسك اعصابي اكتر !
هبط على شفتيها ومتصهم بعنف وهو يفتح برنص الحمام بعنف.. ومال عليها بجزعه.. لكزته بضعف وهمهمت بصوت مكتوم.. قبض على يدها ورفعها بيد واحده فوق راسها.. وهو يلعق شفتيها ويمتصهم بشغف وهوس.. وجسدها يرتجف بقوه ..وهو يغمض عينيه ويستمتع برتجاف جسدها بنعومه ..
....................
في اليونان
تحرك حتي خرج من الغرفه ،ولكنه توقف علي صوت مميز يعلمه وقال: لسه بدري يا بشوات!! عملتوا حريقه في المقر الرئيسي! عشان تشغلونا بيه بس انا قلبي حس اني عندنا ضيوف هنا!!
نظر له جلال بغضب ،ونظر الي مراد وغمز له !!
1
اوما جلال بتأكيد ورد: يا بخت من زار وخفف يا عمرري! طول عمرك حساس يا شاكر..
ضحك شاكر بتهكم واردف: لا احنا بنحب الضيف التقيل!!
واحنا كنا هنضيفك كويس اوي .. لولا بقا الصياد دخل علي الخط وانقذك !بس معلش ملحوقه!!
+
ضحك مراد بمرح وغمغم: الحق انت بقا؟؟
بمجرد إنهاء كلمته سقط رجال شاكر من حوله ،واحد تلو الآخر ،نظر شاكر حوله بذهول وتراجع برعب عندما وجد ليزر احمر مصوب علي قلبه مباشرا ...
5
اقترب منه جلال وهتف في سماعه الاذن : سامح باشا الله ينور !!
ضحك سامح بخفه وقال: اقتل شاكر كمان والنبي !! اصلي الحماس عالي اوي!
3
ضحك جلال بعبث وقال: لا شاكر ده حبيبي! هاخد عمره بيدي خيرها في غيرها يا سمسم ...
أخرج شاكر سلاحه في لحظه أطلق جلال النار علي يده وهتف : بلاش نجاسه بقا موت بأدب!!
4
تراجع للخلف خطوه وهتف برعب : ابوس ايدك مش عايز اموت انا مليش دعوه!!
اقترب منه جلال ،وضربه بمقدمه رأسه بقوه سقط أرضا فاقد الوعي ،ونظر الي مارد وغمغم : شيل!!
4
نظر له مراد ونظر الي شاكر الملقي أرضا وهتف : أشيل ايه الله يهد حيلك ؟! ده يقطم ضهري العجل ده!!
شيل انت؟!
10
هز جلال رأسه وتحرك للخارج وهتفت: أنا هروح اشيل! انت مش متجوز شيل انت!!
ضحك سامح بعبث وقال: بيوفر طاقه الحليوه!!
شيل يا مارد وخلاصنا !
4
غمغم مادر بنزق : الله يحرقكم!! صحوبيه زفت عليكم!
اقترب من شاكر .. وبصق عليه وحمله وخرج بغضب ..
وضعه في السياره وانطلق بسرعه، وهو ينظر إلي جلال بنزق .. وجلال يكتم ضحكته بصعوبه ..وسامح ينظر لهم بدهشة وغمغم : في ايه انت هتاكل الجدع؟
انت ناسي أنه عريس؟
7
نظر مارد في المراه وغمغم : اخرس يلا ...
اوما برأسه وقال: حاضر خرست اهو ..
+
وصل إلي مكان اعلي الجبل ، وترجلوا من السياره.. وسحب شاكر من السياره والقوا به أرضا بعنف ..
أخرج جلال سلاح أبيض وغمغم : قولي ابدا من فين يا شاكر؟!
1
اقترب منه وجثي على أقدامه وهمس : ابدا من فوق؟
ولا من تحت؟ ولا من النص واخليك شوشو بدل شاكر؟؟
ضحك مارد بعبث وقال: شوشو ايه بس يا حليوه مش لايق عليه ده آخره تفيدة؟!
6
هز جلال رأسه ومسك يده ومرر السكين بين أصابعه ببطء مما يزيد من ألمه .. صرخ بالم عاصف وهو يشعر بحد السكينه يذبح أصابعه ببطء.. ثم مررها على خده، وضغط بها قليلا تاركا خطا أحمر دامي...
+
غمغم جلال بصوت قاتم: أنا هخليك تتمنى الموت، وهحرم عليك حتى الصراخ يا ابن ******!!
غمغم شاكر بأنفاس منقطعه: انت عايز ايه؟ ارحمني احنا مشكلتنا مش معاك اصلا!! انتي اللي دخلت نفسك عشان تحمي الدكتـ..
2
قطع جملته وصرخ بصوت مرعب ..وجحظت عينيه حتي اوشكت على الخروج من محجرها.. عندما غرز جلال السكينه بفخذه ، وقور السكينه بشكل دائري وهو يضغط بكل قوته وعنفوانه.. وعينيه تشتعل بجنون العشق والغضب وغمغم : هات اسمها علي لسانك تاني كده!! أنا عايزك تجرب يا شوشو؟!
2
صرخ بفزع والم حتي انبح صوته وهتف : خلاص! خلاص انت عايز ايه مني؟؟
قبض على فروت رأسه.. وجذبه بعنف وعينيه تموج بغضب حارق: فيكتور فين؟؟
1
نظر له بذهول مخلوط بالزعر وغمغم : معرفش فين؟!
عض على شفته بقوه وغمغم: ليه يا شوشو كده؟ ليه عايز تعذب نفسك؟!
+
أنها جملته صوت رصاصه اخترقت ساق شاكر بدوي ملأ أركان الجبل.. ممزوج بصوت صراخ شاكر المرعب ..
+
غمغم سامح بنزق : الصوت يا شوشو!! الديابه نايمه انت هتهلل في وشنا كتير كده اتكلم وخلصنا !
همس شاكر بصعوبه : معرفش! معرفش !!
3
نظر جلال الي ساقه والي الدماء المتدفق منه ..
وعينيه تشتعل بجنون العشق والغضب.. لكنه لا يزال يشعر أن هذا ليس كافيا!!
ليس كافيا لجعله يدفع الثمن.. لم يشعر أنه شفاء غليله بعد؟
+
وضع فوهة المسدس علي جرحه وضغط وأطلق رصاصه اخر اخترقت العظم ، وصرخ شاكر وجسده يرتجف بقوه ويتصبب عرقا بغزاره وصاح : هقول ارحمني هقول كفايه انت اكيد وحش مش بني ادم!!
2
اقترب مراد وتمتم: تؤتؤتؤ اخص عليك يا شوشو كده تجرح مشاعر الحليوه! وريني رجلك كده؟
نظر الي ساقه المدمره وغمغم : والله فنان يا حليوه تفتكر هيقدر يمشي تاني؟!
+
قبض جلال علي عنق شاكر وضغط عليه وغمغم بنبره جحيميه : انطق فيكتور فين؟ وايه نقطة ضعفه؟
نظر شاكر في عيون جلال راى فيه شيئًا مخيف شيئا لم يره حتى في أكثر الرجال وحشية وكأن حبه لشهرزاد حوله إلى كائن لا يعرف الرحمة طلما تعلق الأمر بها ..
5
صاح جلال بصوت قاتل: وبالتفصيل أو هعزم الديابه علي العشاء بجتتك الليله دي!!
هز رأسه بذعر وغمغم بأنفاس منقطعه: فيكتور في ميامي!!
أخرج من جيبه الهاتف وغمغم : في المكان ده!!
دي خريطه توصلك.. ونقطة ضعفه الوحيده بنته ميرا عشانها يعمل اي حاجه!!
بس انا بحذرك فيكتور متوحش ميعرفش الرحمه ومش هيسيبك على وش الدنيا لو جيت جمب بنته ولا انت ولا الدكتوره ولا اي حد فيكم...
+
اقترب منه جلال وهمس بصوت خافت لكنه يحمل وعيدا قاتل : لو أي حد فيكم لمسها مش هتلاقوا حتى جثث بعض!!
ابتسم مراد وهز رأسه بإعجاب ثم صفق بخفة ...
وصفر سامح وغمغم: حلو ده يا حليوه!! جسمي قشعر يا جدعان ..
4
نهض مراد وغمغم بملل : اعترف بسرعه يا جماعة حد يشوفلنا قصة حب أعنف من دي!!
هز سامح رأسه وتمتم: شوشو فرهدت بسرعه!
3
سحب جلال السكين مجددا، وطعن شاكر في جانبه ونظر له وقال : مش هخلي كلب فيكم على وش الدنيا معاها.. اللي فكر في موتها هيموت هو !
+
شهق شاكر بالم حارق ودمه يتدفق من جسده بغزاره نهض جلال وتركه ينزف لأن الموت رحمة، وجلال لا يمنح الرحمة بسهوله...
وصعد السياره وخلفه مراد وسامح وانطلق بسرعه ..
.................
في منزل زاد ..
1
ظلت تجوب المنزل ذهابا وإيابا بقلق بلغ مداه عنان السماء.. ورعب نهش قلبها وعقلها وكل حواسها..
وهي تنحب وتعض علي أناملها بزعر ..
وتنظر إلى الساعه كل لحظه حتي دق الباب ..
هرولت الي الباب وفتحت بلهفه ودموعها تسبقها ولكنها توقفت بنفور وهتف: انتي عايزه ايه دلوقتي؟!
2
دلفت رباب بنزق وغمغمت: للاسف جلال طلب مني ده مينفعش اسيبك لوحدك!!
نظرت لها بنفور ودلفت وتركتها على الباب ...
أغلقت رباب الباب بعنف ودلفت خلفها وهتفت بخبث : معلش نتحمل بعض هي مهمه تقيله علينا كلنا ده جلال مش طايق نفسه؟!
+
نظرت لها زاد بتأفف وصمتت فقلقها على جلال يشغلها أكثر من ثرثرة تلك المتعجرفه ..
نظرت لها رباب بغضب وقالت: مهمه فقر! وقفت كل حاجه ،وكل ترتيب رتبنا أنا وجلال !!
+
قطبت حاجبيها وقالت: ترتيب ايه ده؟!
لمست أطراف شعرها وقالت: ترتيب جوازنا يا حبيبتي !!
نظرت لها زاد بغضب وضحكت بنزق وهتفت: انتي مجنونه صح؟؟
6
رفعت حاجبها بدهشة وقالت بخبث ومكر : ايه ده هو مقلكيش؟!
شردت زاد وهي تتذكر كلمات فريد : حياته وقفت بسببك وحبيبته مش طايقه تبص في وشه!!
جلال : اه حبيبتي هو انتي بس اللي ليكي حبايب يا دكتوره؟!
+
فاقت من شروده وهي تشعر باختناق روحها وكأن أنفاسها حبست بداخل صدرها وقالت: يعني كنتو هتتجوزو قريب؟؟
هزت راسها وهتفت: اه الشهر اللي جاي!!
3
نهضت زاد ،وخرجت من المنزل بروح محطمه ،وقلب مهشم ،ورباب تنظر لها بحقد دافين وشماته ظاهره...
+
وصلت إلى شاطئ البحر وجلست وهي تسحب أنفاسها بصعوبه.. ودقات قلبها لاول مره تؤلمها لهذا الحد ..
+
كانت الأمواج تتكسر عند قدميها تعانق الرمال وتنسحب كأنها تشاركها حزنها.. انهمرت دموعها اعتصر الألم قلبها.. وكلمات رباب ما زالت تتردد في عقلها كصفعات متتالية..
شعرت بمرار احتل حلقها .. وكأنها تبتلع الغصة تلو الأخرى، حتى كادت تختنق دفنت وجهها بين يديها وحاولت حبس دموعها التي خانتها وسالت بصمت. وقلبها كان يصرخ، لكنه بلا صوت... بلا رجاء فقط وجع نقي، لا يخالطه أمل..
+
لم تشعر بالوقت حتى سمعت صوته يهدر بجنون:زاد!!
أغمضت عينيها وتغيرت ملامحه الي البرود واللامبالاة و التفتت بهدوء ،وجدته يقف خلفها كالإعصار والشرر يقفز من عيناه ،وكأنها تقدحان نارا وملامحه متجهمة كأنها مرسومة بالغضب ،
3
تقدم منها بخطوات سريعة وعينه تفترسنها بحدة:أنا قولتلق ما تطلعيش من البيت مش كده؟!
نهضت بغضب وهتفت بحده : أنا مش تحت الاقامه الجبريه مش كده؟؟
+
قطب حاجبه بغضب وهو يري عينيه مشتعله بلهيب حارق وكأنها تحولت إلى شخص آخر وهتف : في ايه!
ايه اللي حصل مالك بتهلفطي تقولي ايه انتي اتجننتي ؟!
+
نظرت إلي البحر وهي تحاول سحب أنفاسها بصعوبه وردت بنهيار : ايوه انا تعبت منك ومن تحكوماتك طول الوقت!! أنا اصلا هنا ليه؟ لو كان على القضيه أنا هسلم نفسي!! أنا مش عايزه منك مساعده كفايه ارجع لحياتك؟!
1
قبض على ذراعيها وثبتها بالقوه وهتف بجنون : انتي اتجننتي يا زاد!! انتي واعيه بتقولي ايه؟!
حدق الي الدموع المتحجرة في عينيها يشعر أنه مجروحه ،وتتخبط بالم لكنه لا يستطيع فهم لماذا هذا الالم الساكن عينيه؟ اقترب منها وتمتم: مالك يا قلبي؟ قليلي حصل ايه؟ ليه بتعملي كده ؟!
2
ارتعشت شفتيها ونهمرت دموعها بقهر ودفعته بقوه وصاحت : أنا مش قلبك ولا عايزه اكون؟؟
نظر لها بذهول مخلوط بالغضب ..وهرولت بتجاه المنزل وهي تنحب والدموع تتزاحم بعينها ..
..........................................
في فيلا حسين ابو الفضل ..
جلست حنين في انتظار سلوي هانم وهي تفكر ماذا تريد منها!! تخبطت الأفكار بداخل عقلها دون الوصل الي نتيجه.. حتي دلفت سلوي وصوت كعبها العالي يقرع الارضيه يسبقها..
نهضت حنين ونظرت الي سلوي بفضول اقتربت منها سلوي وهتف : ازيك يا دكتوره حنين !
1
اومات حنين بابتسامة عريضة وهتفت : اهلا يا سلوي هانم..
جلست سلوي ووضعت قدم على اخري وغمغمت: اتفضلي يا حبيبتي وقفه ليه؟؟
+
جلست حنين وردت : خير يا سلوي هانم؟!
نظرت لها بإعجاب واضح وقالت : براڤو احب أنا ندخل في الموضوع على طول ...
اومات حنين بابتسامة وتأكد: طبعا!
+
اقتربت منها وربت على ظهرها وقالت: ايهم مش هيلاقي احسن منك زوجه تشرفه قدام الناس وتساعد ينجح في حياته اكتر ..
قطبت حاجبيها وقالت: إيهم اتجوز يا هانم!!
1
نظرت سلوي أمامها بحقد وهدرت : انتي شايف البت دي تليق بالدكتور إيهم ابو الفضل؟!
رفعت منكبيه وغمغمت: هو اللي اختار !!
1
- غبي ومش عارف مصلحته احنا بقا دورنا نفوقه من اللي هو فيه!!
- بس هو بيحبها بجد!!
+
ضحكت سلوى بتهكم واردفت: انتي لسه متعرفيش ايهم! أنا أمه وبقولك ابني ميعرفش يحب!! كل الحكايه البت حلوه حبيتين وصنف جديد ..كام يوم وهيزهق !!
3
نظرت لها حنين بابتسامة خبيثه وغمغمت : طيب لما يزهق بقا نبقي نشوف!
ضحكت سلوي بنزق وغمغمت: يعني نسيبها تلف عقله اكتر ..ويطول وقتها معه تكون خدت منه كل حاجه وانا اللي فكراكي اذكي من كده؟!
نهضت حنين وقالت: طيب هنعمل ايه؟؟
+
لمعت عينيها بقسوه غبيه وهتفت : نوقع بينهم ونخليها هي تبعد عنه! انا لاحظت انها بت مهزوزه كده وشخصيتها ضعيفه عيله كده!!
اومات برأسها وقالت: دي مريضه نفسيه وأيهم بيحاول معها من فتره تتعالج عندي!!
6
ضحكت سلوي بنزق وهتفت: كمان مجنونه لا ده زوقوه انحدر اوي!!
نظرت إلي حنين وفاح الغل من فمها : يبقي كده مهمتنا سهله اوي واول حاجه هتكلمي ايهم وتقنعيه يعجل بالجلسات عندك باي شكل!!
ضحكت حنين وهتفت : حالا ..
أخرجت هاتفها وطلبت رقم إيهم وهي تنظر إلي سلوي بخبث ..
+
عند شقه ايهم ..
+
تململ وفتح عينيه بتشويش علي صوت الهاتف .. لحظات والصوت لا يهدي ..وهو يشعر أنه لا يستطيع تحريك جفونه.. فهو لما يسقط في النوم اللي منذ قليل.. فكلما حاول النوم وجودها معه في فراش واحد..
تنقطع أنفاسه.. ويشتهي جسدها المرتجف بين يديه..
+
استمر في اخذها من جوله الي آخري حتي الصبح..
حتي فقده الوعي بين أحضانه بانهاك تام..
مرر عينيه علي وجهها المنهك بشده .. وهو يتذكر كلماتها وهمساتها ،وخجله ، وجسدها الذي اشعل النيران بجسده وفجر باركين داخله...
4
اقترب منها وأخذ شفتيها بقبله عميقه وهمس : احيه أنا هصحي على الشفايف دي كل يوم أنا هروح الشغل ازاي؟!
مرر يده علي منحنياتها المهلكه ..سحبها إليه علي صدره الصخري واغمض عينيه وهمس: احااا يا صغنن انا جـ..
+
قطعه جملته صوت رنين الهاتف من جديد تأفف بنزق وسحب هاتفه ونظر له وغمغم : غبيه البت دي!!
رفع الهاتف وهتف : حنين أنا عريس يا ماما.. متعرفيش يعني ايه عريس! مش وقتك خالص؟!
1
رفعت حاجبها بدهشة من وقاحته وغمغمت : صباح الخير يا إيهم! أنا كنت بطمن علي وتين انت قولت أنها كانت تعبانه امبارح..
+
مرر يده علي فخذها بعبث وهمس : وتين تجنن !!
نظرت الي سلوي بحنق وهتفت: بتقول ايه؟!
تمالك نفسه وهتف : قصدي كويسه يا حنين !
1
هزت راسها وهتفت: طيب هتجيبها الجلسات امتي عشان اظبط معاد؟!
نظر الي وتين ومسح علي شعرها وقال: يومين بالكتير وهكلمك!!
+
اومات برأسها وقالت: ماشي بس متتاخرش!!
غمغم بنوم : تمام سلام !
+
ترك الهاتف وضم وتين إليه ودفن وجهه بعنقها وذهب الي النوم بسرعه ..
9
عند حنين ..
نهضت وهتفت : كل تمام زي ما سمعتي!!
ردت سلوي بخبث : تمام بس خلي بالك لو إيهم شم خبر بالاتفاق اللي بينا مستحيل يتجوزك!!
اومات له وتحركت الي خارج الفيلا وتركت سلوي ترتب خطتها الشيطانيه بدون رحمه أو شفقه ..
.............................
مساءا في شقه إيهم
تململ بكسل ومسح بيده علي الفراش لم يجدها ..
رفع رأسه ونظر الي الفراش وهتف : وتين انتي فين؟!
لم يجد رد نهض من الفراش بسرعه ..
وارتدي بنطاله ..وتحرك الي الحمام وفتح الباب بسرعه, شهقت وتين بخجل وهي تجلس في حوض الاستحمام وهتفت : إيهم!!
+
اغمض عينيه وعاد يتنفس الصعداء وغمغم : وقفتي قلب إيهم يا جنيتي!
رفعت يدها ارجعت خصل شعرها للخلف وهمسة : اطلع بره يا إيهم!!
اقترب من حافة الحوض وهمس وهو يلتهم جسدها العاري بلهفه: ليه مجنون يا قلبي؟!
نظرت له بدهشة وهمسة: هااا ...
2
اقترب منها وتمتم: حد عاقل يبعد عن الملبن بالمانجه كده؟!
التهم شفتيها بجوع دفعته برفق وهمسة: لا بس انت قليل الادب اوي!!
ضحك بصخب وهتف: قليل الادب أنا ؟!
+
انزلق معها في الحوض وهمس: انا بعشق قلة الأدب معاكي! طوعيني بس مش عايزه تفطري؟
هزت راسها وهمسة وهي تمسك يده التي تعبث باماكن الانوثه بجسدها : اه يلا نفطر اوع بس!!
1
مسك يدها ووضعها علي الجن المنتصب بجنون وهمس : هفطرك شويه لبن انما ايه هيعجبوكي اوي؟!
صرخت بزعر وحاولت سحب يدها وهزت راسها بالنفي وغمغمت: لالا انت مجنون سيب ايدي!!
4
ضمها إليه ورفعها علي خصره وهمس بعبث : يا بت ده لبن بخيره مفيد اوي لهشاشه العظام!!
صرخت بزعر وحاولت النهوض هتفت : لالااا عشان خاطري أنا جسمي كله بيوجعني سيبني شويا!!
+
تنهد ومسح على جسدها العاري بلهفه وغمغم: على عيني وقلبي والجن هيموت علي الجنيه بتاعته بس مقدرش اتعبك يا قلبي!!
قبلها بعمق وهمس: تيجي ننزل نعمل اي حاجه؟!
هزت راسها وهمسة: يلا ماشي!!
+
بعد مرور وقت وقفت وتين أمام السيارة تنظر لها وكأنها وحش سيبتلعها .. دق قلبها بعنف ،وارتجفت يدها وزاغت عينيها ،وهي تبحث عن أي مهرب..
+
اقترب منها ايهم وحاوط خصرها وقربها إليه..
ولم تفته رعشة شفتيها الصغيرة ولا الاضطراب الذي يحاول أن يلتهمها...
1
مد يده وأمسك يدها برفق وهمس بصوت عميق ينساب إلي قلبها كنسيم دافئ:وتين أنا هنا مستحيل أخليكي تخافي طول ما انتي معايا وفي حضني مش هيحصلك حاجة اوعدك!!
+
هزت رأسها سريعا وهي تحاول التملص منه تمسك بها بيده الدافئة المطمئنة .. وسحبها بهدوء فتح باب السيارة وأشار نحو المقعد:اطلعي يا صغنن مش هتتحركي بالعربية بس عاوزك تتعودي على الإحساس!!
+
تحركت بتردد وجلست ببطء ولمست المقود باناملها المرتجفه وكأنها تلمس شيئا محرما ..
جلس ايهم إلى جوارها كان صوته، لمسته، نظرته، وجوده، هو الشيء الوحيد الذي يبقيها متماسكة.
+
كان يتابعها بعينيه العميقتين، يلتهم ارتجافها، يمتص خوفها، يحاصرها بعالمه وحده بهدوء قاتل، رفع يده، وأمسك بيدها المرتعشة، ليحكم قبضته عليها برفق ولكنه لم يترك لها مجالاً للهرب وهمس بدفء : حسي بيها دي مجرد آلة يا حبيبي مش حاجه تخوف وأنتي المتحكمة فيها مش العكس!!
2
نظرت إليه وزاغت عينيها وكأنها تائهة بين خوفها واليقين الذي يسكن صوته.. رفع يدها الأخرى ووضعها برفق على ناقل الحركة ضم يدها ولمس بشرتها بلطف جعل جسدها ينتفض بخجل واقترب منها وهمس بحنو : أنا معاكي كل ثانية ولحظه مش هسيبك ابدا ومش هسمح لحاجة تخوفك !!
+
بلعت لعابها ورمشت ببطء كلماته كانت أشبه بحبل نجاة وسط بحر خوفها..
تنهد بعمق وتنفس رائحتها بهوس ..ومد يده إلى المفتاح شغل السياره ..فأهتزت السيارة تحتها جعلتها تقفز برعب ..
+
لكن إيهم كان أسرع وضمها بحضنه وشدد عليها..
لفت ذراعيها حول عنقه وهمسه: اتخضيت!!
بلع لعابه بصعوبه ومرر يده على ظهرها وضمها بشده وهمس وهو يشعر بحرارة الجو في السياره ترتفع بشده : حبيبي احنا كده مش هنسوق العربيه!!
تنفست بصعوبه وهمسة : ليه؟!
5
مرمغ وجهه بعنقها وامتصه بشغف وهمس: كده هنسوق الهبل علي الشطينه كده!!
شهقت وتراجعت للخلف بسرعه عض على شفته بقوه ونظر إلى عينيها مباشرة وهمس بنبرة هادئة تغلغلت في روحها:اهدي خدي نفس.. أنا معاكي .. وكل حاجة تحت السيطرة تمام يا قلبي!!
+
نظرت إلي عيناه كانت تشع حنان لا يحتمل ودفء جعل قلبها يلين ويهدي رغما عنها..
وضعت يدها على صدرها وعادت أنفاسها إلى وتيرتها الهادئة ..
ابتسم إيهم برضا واقترب منها وهمس بجانب أذنها: شطورة يا صغنن.. شفتي مفيش حاجة تخوف بالعكس دا إحساس حلو صح؟
هزت رأسها وهمسة : حلو ..
1
نظر لها بحنان وفتح باب السياره وترجل ودار حول السياره وهي تنظر له بلهفه وهمسة: رايح فين إيهم؟!
+
فتح باب السياره ومد يده وهمس: تعالي يا صغنن!!
مدت يدها وترجلت من السياره قبل يده عدت مرات وهمس : أنا هطمنك علي الاخر بس تسمعي كلامي!!
هزت راسها بالايجاب ورد : طبعا ..
+
صعد على كرسي القياده وأشار بيده وقال بحنو : تعالي يا قلبي!
قطبت حاجبيها وقالت: فين يا ايهم؟؟
ربت علي ساقيه وهمس: علي رجلي وفي حضني يا حبيبي!!
1
عضت شفته بخجل وهزت راسها بالنفي وهمسة : إيهم!
مسك يدها وسحبها اليه وقال: متخفيش يا صغنن!!
جلست بين أحضانه ..وهي تنصهر من الخجل.. وبلعت لعابه بصعوبه ..وتصلب جسدها وهمسه بصوت بالكاد مسموع : ايه ده؟؟
همس بأذنها بصوت دفء : بصيلي !!
لم تستطع لم تجرؤ علي ذلك ..لكنه لم يكن ليقبل رفضها..
+
رفع يده وأدار وجهها برفق نحوه حتى التقت عيناها بعينيه وهنا غابت كل الأصوات ..تبخر الخوف ولم يبق سوى إيهم ونظرته.. التي جعلتها تنسى كل شيء وانفاسه الملتهبه التي تلفح وجهها اشتعلت الأجواء حولهم بلهيب حارق وأصبح الهواء ساخن ثقيل ..
1
وهمس : شايفه نفسك في عيوني يا حبيبي أنا بعشقك أكتر بكتير من أي حاجة في الدنيا ومستعد أقضي عمري كله أثبت لكي عشقي فليه تخافي طالما أنا هنا ..
1
سرت رعشه في جسدها وظلت تحدق في عينيه وكأنها تغرق فيهما في حضوره في أمانه في حنانه كل شي به
يغرقها ..
دنا منها حتى باتت أنفاسه تلامس شفتيها ووشوشها بنبرة ناعمة لكنها مشتعلة بعشق جارف لا يعرف الحدود:
اثبتي ما تتهزيش خليكي معاي خليكي في حضني حتى وإحنا سايقين..
+
رمشت بعينيها تحاول أن تتمسك بقوة صوته بقوة وجوده وأومأت بخفة...
رأى الاستسلام في عينيها الاستسلام له وحده فابتسم بحنان قاتل همس من جديد:حلوة كده دلوقتي حركي رجلك دوسي علي دواسة البنزين بس بشويش يا قلبي !!
+
نظرت إليه بتوتر فحرك يده وغطى يدها وأرشدها برفق بينما أصابعه تتشبث بها كأنها كنزه الثمين ..
تحركت السيارة ببطء فارتبكت بشده وكادت تسحب قدمها بفزع ..لكنه كان أسرع قبض على يدها شدها بلطف ثم دفعها أكثر للأمام وهمس في أذنه: براحة متسحبيش رجلك سيبيها تتزحلق زي ما تحب زي ما بحبك تمشي في حياتي كده على مهلك بس ما تخرجيش منها أبدا !!
3
ارتجفت لكن قلبها لم يعد يخفق خوفا.. بل كان شيء آخر، شيء أكثر قوة أكثر جنونا أكثر عنفا ..
لم تدرِي كيف تحركت؟ كيف بدأت تتحكم قليلا؟
كيف هدأت؟ لكن ما كانت تعرفه أن يده لم تفارق يدها لحظة.. أن نظراته كانت تغرقها بحنان قاتل..
بحب لم تعرفه يوما ولم تتخيل أن تكون محظوظة لتمتلكه...
+
وحين بدأت تلتقط أنفاسها أوقفها فجأة وهو يفقد القدره على الصبر ويشعر بشتعال جسده والسياره وحتي الهواء من حولهم بلهيب مشاعرهم ..سحب الكرسي للخلف وقبض على خصرها بحميميه وادارها إليه وثبتها علي خصره شهقت برعب وحاولت التملص منه وهمسة: ايهم انت اتجننت؟!
رفع يده إلى وجهها وأزاح خصلة من شعرها خلف أذنها بحركة مغلفة بعشق يكاد يخنقه وهمس : مش قادر يا وتين بجد!!
2
والتهم شفتيها بعشق حارق ومال للخلف وسحبها معه ويده تعبث بجسدها لحظات وعالت الهمهمات بينهم وتاوهت وتين وهمسات إيهم وزمجرته المجنونه ملأت السياره ..
انزلق الي عنقها وامتصه بشغف ويده تعبث بجسدها حتي انزلقت الي أنوثتها غمغمت بصوت مكتوم وتاوهت بمتعه حارقه عندما بدأ يداعبها بعنف تمسكت بيده وغمغمت بدموع وصاحت بغضب: لالالالا بس
+
نظر لها بدهشة وسحب يده وضمها بحضنه وشدد عليها وغمغم : مالك بس انا طول الليل هتجنن من رعبك ده انا وجعتك طيب
هزت راسها بالنفي وغمغمت بدموع: لا بس انا خايفه
اغمض عينيه وضغطه على شفته وقال : خلاص يا قلبي خلاص يلا نروح ..
............................
في اليونان ..
جلس ينظر الي باب غرفتها بحنق غاضب عينيه يشتعلان بلهب قاتل نهض بعنف وهدر: لا أنا هتجنن كده؟! انا سيبها دايبه ف حضني ارجع القيها اتجننت !!
4
وصل إلي باب الغرفه ورفع يده وحدق الي الباب واغمض عينيه بقهر ممزوج بالحيره وعاد الي الاريكه مره اخري وقف وضرب الطاوله بقدمه بعنف وهدر: طيب مالها حبسه نفسها من امبارح في الاوضه كمان ليه؟!
2
دق الهاتف زفر بعنف ومسك الهاتف وصاح بغضب : هااا عملت ايه؟؟
ارجع مراد الهاتف وهتف : براحه يا عم انت فكرني اطرش!!
+
جلس جلال وغمغم : اخلص يا مارد أنا علي اخري!!
همس مراد : هو الجواز كده بيخلي الواحد يلسع!!
+
رفع سامح يده وغمغم : الحمد لله علي نعمه العذوبيه والصياعه!!
هتف جلال بنزق : يا عم اتنيل انطق بدل ما اجيلك!!
+
ضحك مراد بمرح وغمغم: ف حفله النهارده وهيكون موجود فيها الـخـ** ده !!
اوما له وقال: ماشي جيلك ..
+
اغلق الهاتف وتحرك الي الغرفه ودق الباب وهتف: زاد !!
انتظر لحظات وهتف: انتي يا بت!!
لم يجد منها رد فهتف بحنق : طيب يا زاد ..
+
تراجع للخلف قليلا وضرب الباب بقدمه بعنف شديد انفتح علي مصرعه.. وفذت زاد بفزع ونهضت من الفراش وهتفت بتلعثم: اانت اتجننت!!
+
اقترب منها وقبض على ذراعها بعنف وهدر: وانتي خليتي فيا عقل انتي طيرتي دماغي بجنانك ده؟
حاولت دفعه وصاحت : لو تعبان كده مني سيبني ارجع مصر وانا مش هجيب سيرتك ابدا!!
1
رفع حاجبه بدهشه وغمغم: انتي اتجننتي!! مالك فيكي ايه يابت؟!
غمغمت بدموع تنهمر : كل شويا تهزق وشخط ونطر يا بت يا بت أنا لي اسم علي فكره!!
+
اقترب منها وهتف بنزق : اه شهر مش كده!! غلطان اللي سماكي كان المفروض يسميكي ست شهور اشغال شاقه!!
جحظت عينيها بذهول وغمغمت: أنا !!
+
برقت عينيه بلهيب حارق وهتف : اه انتي ويلا البسي عندنا مشوار مهم...
هزت راسها بالنفي وردت بعناد : مش رايحه في حته..
+
اقترب منها والشرر يقفز من عينيه بلهيب حارق تراجعت الي المرحاض برعب وصاحت : والله رخم اوي بكرهك!!
عض على شفته بقوه وهتف: احسن!! خمس دقايق تكوني لابسه وخارجه ولا هدخل اجيبك من الحمام زي ما تكوني !!
+
مر الوقت.. ووقف جلال بجانب الباب ينتظر خروجها من الغرفه.. حتي سمع صوت كعب عالي يقرع الارضيه بتناغم .. نظر لها بذهول مخلوط بالغضب وعينيه تموج ببركان انفجر بداخلها وقضي الامر وهدر : هقتلك يا بلوه ووو
يتبع ..
9