رواية سديم والادهم العنيد الفصل التاسع عشر 19 بقلم دينا اشرف
🛑 ونجد غفله كبيره عن العشره ذي الحجه وكأن لم يحث علي فضلها الرسول ﷺ ،ف في العشر الأواخر من رمضان نجد الكثير يجتهد وان كان في غافل في رمضان كله
لكن من المؤسف ان في العشره ذي الحجه لا تكاد تفرق بينها وبين غيرها من الايام 🥺🥺🤦♀️
((عرفوا كل الناس ان يوم الاثنين القادم هتبدأ افضل ايام السنه🥹💚💚🫂".))
#عشره_ذي_الحجه
يوم الاثنين 19 يونيو
+
#Dina ashraf #
+
يلا نبداء اعزائي
+
سلمي ،، سليم كدا مينفعش ياحبيبي تزعل اختك منك وهي في غربه
+
سليم ،، ياامي انا مش زعلان منها بس مدايق من تصرفها ياماما تصرفتها الفتره دي مش عجباني خالص ياامي دي بقت بتخبي عني عمرك شفتي سديم خبت عني حاجه دي بتعتبرني ابوها دي كانت بتحكيلي اسرار عمرها ماحكيتها ليكي
دي لو حد زعق ليها في الكليه كانت اول واحد تقوله هو انا
+
سلمي ،، معليش ياروحي هي في غربه واكيد خايفه تقولك تقلق عليها
+
سليم ،، انا كدا ياماما هقلق عليها اختر انا اصلا الفتره دي وانا خايف عليها جدا وبشوف كوابيس
انا مش مصدق امتا اصلا فتره الشغل دي تخلص دي حاجه تقرف انا من الاول كنت معترض علي حوار الشغل دا
+
سلمي ،، لا ياسليم اختك طموحه حرام ندفن مستقبلها باالحيه عشان خايفين عليها طب انت مش نفسك تكون ناجحه لازم تساعدها
+
سليم حضن والدته ودموعه نزلت
سليم بدموع ،، وحشتني اووي ياامي انا بتعبر سديم بنتي ياماما انا لو كنت اتجوزت وخلفت عمري ماهحب بنتي زي محبيت سديم
+
سلمي بتمسح دموعه ،، خلاص ياقلب ماما كل حاجه هتتحل
+
واكملت بمزاح ،، وبعدين متنشف كدا ياض دا انت مبتحبنيش ربع حبك لاختك يامعفن
+
ضحك سليم ،، مكفايه عليكي بابا ايه مش مكفيكي
+
سلمي بحب ،، ابوك دا كل حياتي
+
سليم بغمزه ،، ايوا ياسلومة ياجامد
+
سلمي ،، بس ياحيوان واطلع نام يلا
+
سليم ،، متنامي معايا ياسلمي
+
سلمي ،، غور يلا ابوك هيقتلني
+
سليم ،، هو ليه مش نقتنع اني ابنه والله ابنه
+
سلمي بضحك ،، طب يلا عشان الوقت اتاخر
ياسيدي يلا هنام معاك
+
سليم ،، ايواا بقاا
وحاوط والدته وطلعو ينامو سوي
+
#Dina ashraf #
+
سديم واقفه مصدومة مش مصدقه وبتحاول تكذب عيونها
ازاي حبيبيها اللي كان بيحضنها من يوم
نايم وفي حضنه واحده غيرها
ازاي قدر يعمل كدا
حطت ايديها علي قلبها وفضلت
تعيط وصوتها بداء يطلع
+
نازيا شافتها وابتسمت بخبث وفرحه
+
نازيا ،، هشش هل اخفضتي صوتك رجاء
فاحبيبي ينام لانه تعب كثيرا وهو يعبر لي عن حبه
فارجاء اخفضي صوتك لااريده ان يستيقظ
+
سديم ترفض وغير مستوعبه ،، لاا انتي تكذبين ادهم لا يعشق غير سديم
+
نازيا قامت من علي السرير وارتدت روب
نازيا بخبث ،، هل انتي تعتقدين ان ادهم النمر سيعشق طفله مثلك
لا افيقي عزيزتي ادهم لا يحب احد
واذا كان اخبرك انه يحبك فاهذا لانه يريد ان يرضي غرورة
الم تعلمي ان ادهم النمر يعشق التحدي
وانا اخبرته انه لا يستطيع ان يوقعك في حبه
لذلك كان يمثل عليكي الحب حتي يفوز باالتحدي
+
سديم بصدمة وقلب مكسور،، انتي تكذبين عليا مستحيل ادهم يعمل هاك
+
نازيا بسخريه ،، انكي صغيره لاتفهمين دماغ المافيا
وهيا عزيزتي فلتذهبي
اذا فاق ادهومي ولم اكن بجانبه سيغضب وانا لا استطيع ان اغضب الادهم
+
سديم لم تتحمل كل هذا
وجريت خارج القصر تبكي بقهر وكسره
فضلت تجري
وصلت مكان فاضي
وجلست علي الارض وفضلت تبكي بهستريا
وتبكي وتضرب باايديها في الارض
+
سديم بدموع وعيون حمره ،، وثقت فيك وحبيتك وانت خنتني
بعد دا كله يطلع كذب وتحدي
حرام عليك
بعد الحب دا كله وقلبي اللي اول مره يدق دق ليك انت بس
انت بس اللي قلبي دق ليه
ليه عملت كدا ليه كسرتني باالطريقه دي حرام عليك
يارب مش قادره
يارب ارحم كسرتي
انا عارفه يارب انك غضبان مني وزعلان صح
وحصل معايا داكله
بس اني حضنته كام مره
وكمان لبست لبس مكشوف وكمان سكرت
انا اسفه يارب اسفه مش هعمل كدا تاني
بس شيله من قلبي
يارب شيل حبه من قلبي وريحني يارب
وفضلت تضرب قلبها وتقول انت السبب انت اللي دقيت ليه
+
وقامت وقفت واتكلمت بجديه ،، انا لازم ارجع لازم ارجع مستحيل افضل هنا ثانيه واحده
ومش هسمح لواحد زي ادهم يكسرني ولا عايزه اشوف وشه تاني
+
مسحت دموعها بعنف
+
وقفت تاكسي واتجهت نحو القصر
وهي في التاكسي رنت علي ايريك
+
سديم ،، الو ايريك اين انت
+
ايريك ، ، سديم هانم مختفيه وانا استلمت جميع اعمالها
+
سديم بخنقه وغصه ،، ايريك
+
ايريك شعر انها بها شئ،، مابكي ياسديم لما انتي حزينه
+
سديم بدموع ،، ايريك هل طلبت منك شى
+
ايريك ،، طبعا عزيزتي
+
سديم ،، هل حجزت لي تزكرة عودة الي مصر وانتظرني باالمطار
+
ايريك بفزح ،، ماذا هل جننتي يافتاة لما ستذهبين لمصر
+
سديم ،، رجاء ايريك عندما اقابلك سااخبرك كل شئ ولاكن رجاء اجزلي تزكره الان وانا قادمة
+
ايريك ،، حسنا ولاكن لن تغادري قبل اخباري بكل شئ
+
سديم ،، حسنا
انتهت المكالمة
+
رولا ،، مابها سديم
+
ايريك ،، تريد ان تغادر الي مصر
+
رولا ،، نعم علي حد علمي لا تستطيع المغادره قبل ان تتم ثلاثة اشهر
+
ايريك بغضب ،، نعم نعم لاكن لاافهم شئ
+
رولا ،، فلتهداء رجاء
هيا ساذهب معك ونفهم كل شى
+
ايريك ،، انتي لطيفه حقا
+
رولا ببسمة ،، هيا لكان فلنذهب
+
ايريك ،، هيا
+
عند سديم وصلت قصر ادهم
دخلت وهي حقا محطمة كليا
اتجهت الي مكان الذي ستصالح فيه ادهم
اتجهت نحوه بغضب
وكسرت كل شئ
رمت الاكل وبوظت كل حاجه
+
سديم بدموع ،، وانا اللي كنت عايزه اصالحك
بسبب غلطه غير مقصوده
وانت نايم في حضنها
انا بكرهك بكرهك
والخاتم اللي كانت لبساه مسكته وقلعته
+
سديم بوجع ،، انت قولت متقلعيش الخاتم دا الا لو مت
انا فعلا موت وانت السبب انت اللي دبحتني ياادهم انت السبب
ومسكت الخاتم ورمته علي الارض مكان مكسرت كل حاجه
حتي اصبحت الحديقه عباره عن فوضي
+
وذهبت الي غرفتها
واحضرت حقيبه وجمعت اغراضها واوراقها وكل شئ يتعلق بها
ونزلت
وخرجت من القصر
متجهه الي المطار
+
سديم وهي تنظر الي القصر وتركب باالتاكسي
+
زفرت بضعف وكسره ،، انتها كل شئ
خلصنا ياادهم النمر
+
#Dina ashraf #
+
عند ادهم بداء يفوق وفي غيامة علي عيونه
مش قادر يركز هوفين
+
ادهم بدوخه وعيون مضببه ،، انا فين ايه اللي حصل
سديم فين
+
كانت نازيا تنام بجانبه
نازيا ،، لقد استيقظت عزيزي
+
ادهم بصدمة ،، ماذا تفعلي انتي هنا
+
نازيا ،، ماذا بك ادهم الم تريد ان نستمتع معا
+
دفشها ادهم ،، هل جننتي ماذا فعلتي بي
اها تزكرت لما عطيتيني ابره لما فعلتي هذا
ومسكها من شعرها بغضب
،، لما فعلتي هذا ماهو دافعك
+
نازيا ،، الانتقام اريد ان انتقم لاابي واخي وامي
لقد دمرت حياتي وانا فعلت هذا بك
لقد دمرت حياتك
نعم حطمتها كليا
+
ادهم بصراخ ،، ماذا تعني بدمرتيها ماذاا فعلتي ياحقيره
+
نازيا ،، حبيبتك راتك بهذا المنظر
وياحرام كانت ستموت من كتر الصدمة
+
ادهم بصدمة ،، ماذا ماذا تقولين ياحقيره ماذا هل جننتي ماذا فعلتي بسديم
+
نازيا ،، لم افعل شئ بل هي جائت الي هنا وراتك وانت عاري وتنام بااحضاني عزيزي
+
ادهم بغضب ،، لم افعل قبل هذا ورفعت يدي علي فتاة
ولاكن انتي شيطاان
واخذ يضربها بعنف وغضب
وتركها وذهب
ادهم بغضب جحيمي ،، اذا رايت وجهك الشيطاني هذا اقسم لكي لن تري الشمس مجددا
+
وارتدي ملابسه وذهب وهو غضبا جدا
ويدعو الله ان تكون سديم لم تغادر وان تكون بخير حتي يخبرها بما فعلت الشيطانه به
+
عند سديم وصلت المطار
+
وجدت ايريك ورولا باانتظارها
+
سديم ركضت الي رولا وارتمت بااحضانها وهي تبكي وصوت شهقاتها يعلو
+
رولا بدموع هي الاخري ،، ماذا حدث سديم لما تبكي
+
ايريك بخضه فهو يعتبرها اخته الصغيره ويخاف عليها بشده
+
اخذ ايريك يمشي يده علي شعرها بحنان
+
ايريك بحزن ،، مابكي ياجميلتي لا يليق بكي الحزن
+
سديم ابتعدت عن رولا
ونظرت الي ايريك
+
سديم ،، خدعني خدعني ياايريك لم يكن يحبني بل كان يخدعني
+
ايريك ،، لما تقولي هذا لقد رائت العشق بعيونه بل لا يحبك انه يعشقك
+
سديم بكسره ،، لقد رائيته بااحضان الفتاة وكان نائم معها لقد جرحني ايريك وكسر قلبي واخبرتني هذه الملعونه انه لا يحبني بل كان يرضي غروره وهي تحدته
+
ايريك ،، كيف تحدته
+
سديم بدموع ،، اخبرته اذا يستطيع ان يجعلني اعشقه
وهو نفذ التحدي وعشقته
كانو يضحكون عليا كانو يلعبون بمشاعري
+
ايريك ،، هل هدئتي رجاء وكيف صدقتي هذه الكاذبه
+
سديم ،، ايريك كفي انا لن استطيع لا تخبرني عنه بااي شئ لا اريد التحدث عنه
+
ايريك ،، ولما ستهربين لما لا تواجهيه
+
سديم ،، انا لا اهرب ولاكن انا اشتاق الي اهلي واريد ان يكون ابي وامي واخي معي انا حقا احتاجهم
+
ايريك ،، انا ورولا كمان معك
+
سديم ،، لن انسي وقفتك معي انت حقا اكثر من اخي انا احبك
+
ايريك حضنها ،، هترجعي تاني
+
سديم حضنته هي الاخري بحب اخوي ،، اوعدك ان ازورك انا لا استطيع ان اترك اخي
+
وحضنت رولا وهمست لها ،، هاي يافتاة هذا ايريك اخي يحبك ويعشقك
+
رولا بخجل ،، ماذا
+
سديم ،، وانتي كمان لا تتركيه وابقي معه هو يحبك كثيرا
+
رولا ،، اوعدك ان افضل معه
+
سديم ،، هذا مااريده
+
ايريك ،، بماذا تهمسون يافتيات
+
سديم ،، شغلات خاصه باالفتيات عزيزي
+
ايريك ضم سديم ورولا وحضنو بعضهم الثلاثة
+
وبعدت سديم عنه وهي تنظر الي البلد وكانها تنتظر احد
ولاكن حملت حقيبتها
واخذت تلوح لاايريك
وذهبت الي الطائره
+
خلصت ورق الطائرة وصعدت الي الطائرة
واغلقت ابواب الطائره
وذهبت ويوجد بها قلب حزين ومكسور
كانت سديم قادمة من اجل العمل
وكانت متحمسه وفرحانه ولاكن
رجعت قلبها محطم ومكسور
اسندت راسها علي شباك الطائره
وتفكر في الايام التي قادتها مع ادهم
+
سديم بحزن ،، مش هقدر انساك 🥺😢😢
+
عند ادهم رجع القصر
وكان هيتجنن
كان داخل ولكن لاحظ شئ غريب في الجنينه
ذهب
ووجد الحديقه عباره عن اكبر فوضي
وجلس علي الارض
وهو يفكر كيف كانت صغيرته تفعل كل هذا بحب
ونزلت دموعه
+
ادهم بدموع ،، انا عارف انك اتكسرتي بس انا برئ ازاي تفكري اني اقدر اعمل كدا انا مستحيل اخونك
+
وكان سيذهب الي الداخل
وكل هذا يعتقد انه سيجدها في الغرفه تبكي وغضبانه منه
لا يعلم انها غادرت
+
كان سيذهب لكنه وجد شئ يلمع
اخفض جسمه حتي يحضره
ولكن صدم وجد الخاتم
الذي احضره لها بعيد ميلادها واخبره ان لا تنزعه حتي بموتها
+
اخفق قلبه بشده وبدات يدق بسرعه رهيبه وخوف اقسم انه كان في حاله صعبه كانه فقد شئ ثمين او فقد روحه
+
انطلق بسرعه البرق الي غرفتها
دخل ولم يجدها
دخل غرفه الملابس ولم يجد ملابسها
كان سيجن حقا
+
ادهم بدموع ،، اكيد سابت الاوضه بس سديم مستحيل تسبني مستحيييل
+
فضل يدور عليها ويصرخ بااسمها في كل القصر
ولكن لم يجدها
اخبره الخادم انها اخذت حقيبتها وخرجت
+
ادهم ،، لما لم تمنعها يالكا من غبي
+
خرج بره ركب سيارته وانطلق يبحث عنها في كل مكان
وافتكر انها قد تكون مع ايريك
+
ذهب الي منزل ايريك
+
فضل يخبط علي الباب بقوة
حتي فتح ايريك الباب
+
ايريك ببرود وغضب منه ،، نعم ماذا تريد
+
ادهم ،، اين سديم
+
ايريك ،، ليست موجوده
+
ادهم بترجئ ،، ارجوك اخبرني اين هي ساافقد روحي ان لم اجدها
+
ايريك اشفق عليه ،، حقا ليست هنا
+
ادهم بدموع ،، اين هي اخبرني ارجوك
+
ايريك ،، ولما انت تحبها لما قمت بخيانتها
+
ادهم ،، لم اخنها اقسم لك لم اخنها لقد فهمت خطاء انا اعشقها لما اخنها وانا احبها
اين هي وانا سااشرح لها كل شئ
+
ايريك ،، لقد كانت منهاره حقا اخبرتها التي كنت بااحضانها انك لم تعشقها بل كنت ترضي غرورك
وبداء يقص عليه مااخبرته به سديم
+
ادهم بصدمة ،، كذب كل هذا كذب انا لم افعل هذا حقا
انت رجل مثلي وتعلم ماهو الحب انا لم افعل هذا حقا
اين هي ارجوك
+
ايريك ،، لقد غادرت الي بلدها
كنت معها باالمطار وغادرت بقلب ينزف
+
ادهم بصدمة وحزن ،، ماذا غادرت قبل ان تواجهني لقد صدقتها ولم تصدق حبي لها
+
ايريك ،، فلتعزرها وجدت حبيبها مع واحده واخبرتها بكلام بشع ماذا تفعل
+
ادهم بدموع ،، حسنا شكرا لك
وذهب ادهم
+
ايريك ،، ماذا فعلتي سديم يبدو حقا انه يحبك ولم يقم بخيانتك
+
ذهب ادهم الي مكان فاضي وواسع
ووقف علي حافه القمة
وبداء باالصراااخ
ادهم بصراخ ،، ليه مشيتي وسيبتيني ليه مستنتيش تسمعي مني ليييه
حرام عليكي
هعيش من بعدك ازاي كسرتيني ببعدك عني حطمتيني
خدتي روحي ومشيتي
بس مش هسكت وهترجعي ليا تاني ياسديم
ووقتها هتشوفي العذاب
ادهم انتي جربتي حبه
ولازم تجربي العذاب
عقاب انك سبتيني من غير متفهمي مني
وصدقتي الحقيره وكذبتي حبي
+
صرخ بااعلي صووت ،،، سددددددددييييييييم
+
فضل تليفونه يرن
يقفله ويرن تاني
اخر ما زهق رد عليه
+
ادهم ،، في ايه يابابا بترن عليا من الصبح ليه
+
والده ،، لازم تنزل الصعيد حالا
+
ادهم ،، بابا انت عارف رائي نزول الصعيد مش هيحصل ابدا
+
والده ،، حتي لو قولتلك ان عمتك بتموت
+
ادهم بصدمة ،، انت بتقول ايه
+
والده ،، عمتك اتعرضت لااغتصاب وحشي ومحتجالك
+
ادهم بصدمة الجمته ،، اغتصااب
+
انتها البارت 💜
+

