اخر الروايات

رواية سديم والادهم العنيد الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم دينا اشرف

رواية سديم والادهم العنيد الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم دينا اشرف


                                    
يا شيخ صِف لي عِوَضَ الله ؟!

+


ج / هو أن ترى الأرزاقَ مِن حولك فتظن أن نصيبك منها محدودًا ، أو أنك لن تنالَ مقامًا يُرضيك فيما تتمنى ، فإذا بك بعد صبرك تنال رزقك المخبئ الذي كان في غيبِ الله مُدّخّرًا خصيصًا لأجلِ قلبك ، والذي هو أعظم بكثيرٍ مما فقدت. 


+


Dina ashraf 💜

+


حلا بصدمة قامت من النوم وبتبص لسليم وهي مش مصدقه انه جمبها 
قعدت تفرك في عيونها وبرضو مش مصدقه 

+


سليم ،، يا حبيبتي خلاص بقا عينك هتوجعك انا والله جمبك مش حلم 

+


حلا ،، سليم انت جيت امتا 

+


سليم ،، لسه واصل حالا وعرفت ان قطتي نايمة فطلعت ليها 

+


حلا اترمت في حضنه وضمته ليها اووي 

+


وسليم ابتسم علي حركتها دي وضمها ليه هو كمان 

+


حلا بحب ،، وحشتني اووي ياسليم متتخيلش كنت محتاجه اشوفك اووي 

+


سليم ،، دا انا اللي كنت هموت واشوفك ياروح سليم 

+


حلا ،، بعد الشر عليك ياحبيبي متقولش موت تاني 

+


سليم ،، ماشي ياقلبي انتي ليه معرفتنيش انك روحتي الشغل امبارح واتاخرتي اووي كدا 

+


حلا بعد عنه ،، انا مش كنت هروح بس اتصلو بيا وقلولي في حاله خطيرة وانا بس اللي هعرف اعالجها وكمان كنت قلقانه عليك اووي وقولت اروح اي حاجه تلهيني عشان كنت خايفه عليك اووي 


+


سليم ،، امم تمام 

+


حلا ، مش زعلان مني 

+


سليم ببسمة ،، لا طبعا مستحيل ازعل من قطتي الجميله دي 

+


حلا ،، وحشتني اووي 

+


سليم بخبث ،، بس ايه الشورت الجامد دا 

+


حلا فاقت لنفسها هي اصلا نسيت هي لبسه ايه 

+


حلا مسكت الملايه وحطتها علي رجليها 

+


حلا ،، سليم انت قليل الادب ازاي تدخل الاوضه بتاعتي وانا كدا وكمان ازاي بابا سمحلك تطلعلي 

+


سليم ،، حبيبتي انتي غبيه ولا ايه انا جوزك ياماما 

+


حلا ،، برضو مينفعش الجواز ماهو الا اشهار 

+



      

                
سليم بغمزه ،، سيبك انتي بس من الجواز متجيبي بوسه حلوه كدا زي الشورت دا 

+


حلا حطت ايديها علي فمها بكسوف وراحت ضربت سليم علي صدره 

+


سليم بوجع لانها ضربته مكان الرصاصه 

+


سليم باالم ،، اهااا ياخربيتك 

+


حلا بشك ،، مالك ياسليم في ايه دا انا ضربتك ضربه صغيره يعني 

+


سليم بتوتر ،  لا اصلي ايدك وجعتني 

+


حلا بشك اكبر ،، سليم انت مخبي عليا ايه 

+


سليم حاوط خصرها ،، مفيش ياحبيبتي والله 

+


حلا بعدت عنه وبصلته بشك ،، سليم انت هتقول في ايه ولا والله مش هكلمك 

+


سليم بصلها وسكت 

+


حلا ،، سليم اقلع قميصك دا 

+


سليم ،، حلا 

+


حلا ،، بقولك اقلع القميص حالا 

+


سليم اتنهد بضيق لانه يعلم كم هي عنيده 

+


سليم فتح ازرار القميص ونزعه عنه 

+


حلا بشهقه ووضعت يدها علي فمها ،، ايه دا 







+


Dina ashraf 💜
 

+


 
ادهم ،، يلا وصلنا انزلي 

+


سديم بخوف ،، يلا 

+


ادهم ،، انا مش عارف انتي خايفه من ايه دا انا اللي تعبان ومش خايف خالص 

+


سديم ،، متقولش انك تعبان انت كويس مش فيك اي حاجه 

+


ادهم مسك ايديها ،، انا كويس اووي وطول ماانتي كويسه ومش خايفه كدا انا هبقا احسن 


+


سديم تنهدت ،، تمام يلا 

+


نزلو الاتنين من العربيه وادهم مسك ايديها 
ودخلو المستشفي 

+


سديم ،، ادهم المستشفي دي جميله جدا دي كانها في دوله اوربيه مش في مصر 


+


(تقصدي ايه انها مش في مصر انتي بتغلطي فينا ابت اسديم 
دي مصر دي اول بلد فيها كل حاجه متوفرة في المستشفيات واحدث الاجهزة 😊
استغفر الله العظيم سامحني يارب علي الكذب دا 🙃🤣🤭) 


+



        
          

                
ادهم ،، لازم تكون حديثة لان خالي اللي عملها وكمان بيعالج فيها باالمجان 

+


سديم ،، بتهزر 

+


ادهم ،، لا بتكلم جد 

+


يلا تعالي ندخل جوه 

+


دخل ادهم وطلب من السكرتيره تفول لخاله انه موجود 

+


وهي قالتله يتفضل 

+


ادهم ماسك ايد سديم ودخل عند خاله 

+


ادهم ،، دكتور محمد ياتري فاضي 

+


محمد ،، هو انا ورايا غيرك يابن ايناس 

+


دخل ادهم وسديم ماسكه في ايده 

+


محمد ،، اوعي تقولي ان دي سديم 

+


ادهم ،، ايوا هي 

+


محمد ،، بس فيديوهاتها اللي بتغني فيها مش باالنقاب 

+


ادهم اتفاجئ ان سديم لسه ممسحتش فيديوهاتها 

+


بيبص ليها بغضب وسديم خافت ورجعت لوري 

+


ادهم بغضب ،، الفيديوهات متمسحتش ليه 

+


سديم بخوف ،، والله انا منزلتش حاجه من زمان دي قديمة 

+


محمد ،، اهدو ياولاد متتحسسونيش اني عملت مشكله 

+


سديم ،، لا كتر خيرك ياكبير. انت بس هطلقني 

+


محمد ،، هو انا اقدر متقلقيش هقف معاكي 

+


ادهم بعصبيه ،، المهم متزفتيش مسحتيهم ليه 

+


سديم ،، والله مسحتهم من عندي بس طبعا مش هعرف امسحهم من السوشيال كلها 

+


ادهم ،، انا هتصرف في الموضوع دا وانت ياخالي شفتهم فين 

+


محمد ،، عادي كنت زهقان وفاتح فيس لقيت واحد منزل بوست وكاتب عليه كل اللي كان نفسه يعرف مين هو ادهم النمر انا هريحكم وهتشوفوه وكمان نش بس كدا دا انتم هتتصدمو لما تعرفو هو اتجوز مين اتجوز الجميله سديم اللي صوتها اشبه بصوت الملايكة 

+


فاانا اتفرجت وبس كدا 

+


سديم ببسمة ،، هو قال سديم الجميله ايه الفانز اللي ذي الجمر دي 

+


محمد ،، فعلا كلامه صح 

+


ادهم ،، بس مسمعش صوت حد فيكم وانا هتصرف في الموضوع دا 
اتفضلي اقعدي 

+



        
          

                
سديم قعدت 

+


سديم بجديه ،، ممكن اعرف حاله ادهم ياخالو ومين اللي هيعمل العمليه ولو استنينا هنتاخر ولا لا 

+


محمد ،، يابت اسكتي هجاوب علي ايه ولا ايه 
اولا ياستي ادهم حالته مش متاخره هو لسه في الاول الحمدلله 
وهو عايز يعمل العمليه بعد فرح حلا وانا وافقت بعد الفرح علي طول هنبداء في العلاج 
ثانيا بقا انا هاعلجه بطريقه حديثة شويه طريقه الاشعاع 
دي طريقه افضل من الكيماوي 
وبتاخد حوالي 14 ل 15 جلسه 
وناجحه الطريقه دي اووي 

+


سديم بدموع باينه من النقاب ،، بجد ياخالو ادهم هيبقي كويس 

+


محمد ،، متقلقيش ياحبيبتي وعد مني انه هيبقا كويس وبعدين انا اللي هعمله العمليه لازم تتطمني يعني 

+


سديم ببكاء  ،، انا نوعا ما اتطمنت من كلامك ارجوك ياخالو ترجعلي ادهم 

+


ادهم اتنهد بحزن وقام من علي الكرسي بتاعه وركع قدام سديم 
ومسح دموعها من فوق النقاب 

+


ادهم ،، انا قولت ايه قبل منيجي مش عايز اشوف دموعك دي صح ولا لا 
طب والله ياسديم لو مبطلتي عايط وخوف 
منا عامل العمليه وانتي عارفه انا 
ادهم العنيد 

+


سديم بسرعه مسحت دموعها ،، لا والله مش هعيط تاني بس بضحك اهو 

+


محمد ،، واضح انك مسيطر ياض ياادهم 

+


ادهم بغمزه ،، دي حبيبتي دي وبتسمع كلامي مش محتاج اسيطر 

+


المهم ياخالو ماما والعيله كلها جايه بكره علي الفيلا بتاعتي لان فرح حلا الخميس الجاي وانت طبعا عارف العنوان 

+


محمد ،، ماشي ياحبيبي ربنا يتمم علي خير 

+


ادهم ،، يلا نمشي احنا ياحبيبتي عاوز حاجه ياخالي 

+


محمد ،، عايز سلامتك ياحبيب خالك 




+


خرج ادهم وسديم بس سديم قالتله ،، حبيبي نسيت تليفوني جوه هدخل اجيبه اسبقني علي العربيه 

+


ادهم ،، طيب ادخلي وانا هستناكي هنا يلا بسرعه 

+


سديم جريت دخلت جوه 

+


هي كانت سايبه التليفون قصد عشان تتكلم مع محمد 

+


محمد ،، مالك ياحبيبتي رجعتي تاني ليه 

+



        
          

                
سديم ،، خالو متخبيش عليا حاجه ادهم كويس 

+


محمد قام وقف قصادها وحط ايده علي كتفها 

+


محمد ببسمة ،، بصي ياسديم انا الحمدلله بفضل ربنا عمري لحد الان معملت عمليه وفشلت كل العمليات كانت ناجحه ودا من فضل ربنا عليا 
ادهم دا زي اسلام ابني وعايزك تتاكدي ان انا هعمل فوق طاقتي عشان ارجعلك ادهم زي الاول واحسن كمان لاني مش هقدر افرق بين اتنين بيحبو بعض باالجمال دا 

+


سديم ببسمة بين دموعها ،، شكرا اووي ياخالو انا فرحانة جدا بمعرفتي بحضرتك وانا واثقه فيك اووي 

+


محمد ،، يلا ياستي احسن جوزك يشك فينا دا ابن مجانين وانا عارفه 

+


سديم ،  هو دا مجنون بس دا لاسع والله 

+


محمد ،، طب يلا الحقيه احسن يطخنا عيارين ابن ايناس 

+


سديم ،، حاضر عن اذنك ياخالو 

+


محمد ،، اتفضلي ياحبيبتي 

+


خرجت سديم والامل بداء يدخل لقلبها 


+


خرجت بره المستشفي وكان ادهم يتحدث في الهاتف في العربيه ويبدو عليه التعصب 

+


ركبت العربيه جمب ادهم وادهم انزل شبابيك السيارة وسديم رفعت النقاب 

+


ادهم ،، حسنا تشارلي انا قادم 

+


وقفل التليفون 

+


ادهم بعصبيه ،، اتاخرتي ليه كل دا ايه بتجيبي التليفون من الهند 

+


سديم عارفه انه بقا بيتعصب علي اي حاجه بسبب تعبه ولازم هي اللي تكون بتاثر عليه اووي عشان يهدي 

+


سديم بحنيه ،، اسفه يابابي بس كنت بتكلم مع خالو شويه 

+


ادهم بعصبيه اكبر ،، وتتكلمي معاه ليه هو انا مش كنت قاعد معاكم واتكلمنا 

+


سديم كانت لسه مربتطش حزام الامان 
راحت قايمة من علي الكرسي بتاعها وقعدت علي رجل ادهم وحاوطت رقبته 
وطبعت قبله رقيقه جدا علي شفتيه 

+


ادهم اتجمد في الكرسي بتاعي واتفاجئ من رد فعل سديم ومكنش متوقع انها تعمل كدا 
وكان فرحان جدا وفي خلال ثانيه كان اتحول ادهم كان لسه متعصب ومش طايق حد وبحركة سريعه جدا وبسيطه من حبيبته بقا هادي جدا 
ادهم ضغط علي وسطها وهي قاعده علي رجله وقربها منه اووي واتعمق في القبله 
لحد ما خلاص نفس سديم اتقطع 

+



        
          

                
ادهم حس بيها 
بعد عنها وسديم مغمضه عيونها من الكسوف 
ادهم سند جبينه علي جبينها وكان الاتنين بينهجو من هول المشاعر المحيطه  بهم 

+


ادهم ،، بتقدري في ثانيه تخمدي النار اللي بتبقا جوايا وتهديني في ثانيه 

+


سديم ،، لو معملتش كدا مش هبقي حبيبتك ومش استاهل اكون مراتك وعشقك 

+


ادهم ،، بعشقك يانجمتي 

+


سديم ،، وانا كمان ياروح نجمتك 

+


سديم بعدت عن ادهم بااحراج 

+


ادهم بتزمر ،، بعدتي ليه بقا 

+


سديم ،  سوق ياادهم ياحبيبي ربنا يهديك 

+


ادهم ،، حسابنا في البيت يانجمتي 

+


يلا هنطلع علي الشركة هخلص شويه شغل ونرجع البيت تمام 

+


سديم ،، تمام 

+


شغل ادهم العربيه وانطلقو اللي شركة الادهم 





+


Dina ashraf 💜

+


حلا ،، يعني كذبت عليا ياسليم وقولتلي انك كويس 

+


سليم ،، منا فعلا كويس ياحلا مفيش اي حاجه 

+


حلا قامت وقفت ،، فين اللي كويس دا ياسليم انت مش شايف نفسك ازاي جالك قلب تخبي عني ياسليم 

+


سليم مسك ايديها وقعدها في حضنه 

+


سليم ،، قطتي انا كويس والله دي بس خدش صغير ولازم تقولي الحمدلله انها جات علي قد كدا 
الرصاصه مجتش فيا بس خدشتني بس دي في حد ذاتها حاجه كويسه ربنا بيحبني تخيلي كدا لو كانت الرصاصه دخلت ودا مكان قريب من القلب هيحصل ايه اتكلمي يادكتورة 

+


خلا بسرعه ،، لا الحمدلله اووي كويس انك محصلش اي حاجه الحمدلله يارب 

+


قامت حلا وحطت ايديها مكان الجرح 

+


حلا بدموع ،، بتوجعك 

+


سليم ببسمة ،، لا مش بتوجعني بس في حاجه تانيه بتوجعني 

+


حلا بخوف ،، ايه في ايه قولي عشان اشوفها 

+


سليم مسح دموعها ،، دموعك هي اللي بتوجعني 

+


حلا اترمت في حضنه ،، متخوفنيش تاني ياسليم 

+


سليم ،، حاضر ياقلب سليم 

+


اكمل بخبث ،، بس برضو فين البوسه انا جاي الصعيد عشان البوسه 

+


حلا بكسوف ،، بس بقا ياسليم عشان بتكسف 

+


سليم ،، حبيبتي انا جوزك في واحده تتكسف من جوزها 

+


سليم قرب منها ولسه هيبوسها باب الاوضه خبط 

+


سليم بضيق. ،، اووف لازم ييجي حد دلوقتي 

+


حلا بضحك ،، احسن انا ربنا نصرني 

+


سليم ،، عادي كلها كام يوم بس استني عليا 

+


مين بيحبط 

+


ساندرا ،، جدو بيقولك هات وانزلو يلا الغدا جاهز 

+


سليم ،، تمام جايين 

+


حلا ،، يلا يااخينا طرقنا عشان اغير هدومي 

+


سليم ،، ليه متغيري قدامي دا انا زي جوزك يعني 

+


حلا ،، سلييم انزل بقا خليني اخلص 

+


سليم ،  طب بصي غيري هنا وانا هغمض عيوني 

+


حلا ،، والله ياسليم لو منزلتش منا مكلماك وهخصمك 

+


سليم ،، ههون عليكي 

+


حلا ،، لا بصراحه بس انزل بقا ياسليم 

+


سليم ،، حاضر هنزل عشان متعيطيش بس متتاخريش تمام 

+


حلا ،  هنزل وراك علي طول 

+


حلا وهي مش واخده بالها سليم طبع قبله علي شفايفها وهي كانت مبرقه 
وبعدين طلع يجري بره الغرفه 

+


حلا بصدمه وحاطه ايديها علي شفايفها 

+


حلا ،، يخربيتك يابن سلمي ايه دا 

+


اعااا هيجنني ابن الورمه 





+


انتهااا البارت 

+


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close