رواية سديم والادهم العنيد الجزء الثاني الفصل السادس عشر 16 بقلم دينا اشرف
من اعتاد جو الحلقات، وصحبة أهل القرآن، وتلك الصباحات النديّة،
وقول معلمه:
"ابدأ من قوله تعالى.. ثم حسبُك"
صعب صعب يعيش بدونهم.
+
Dina ashraf 💜
+
وصل ادهم الشركة مع سديم نزلو من العربيه وادهم مسك ايديها ودخل بيها
+
سديم ،، ادهمم امشي براحه انا مش عارفه امشي باالبتاع دا ولا انت عشان لابس بنطلون ماشي براحتك
+
ادهم ، لا البس دريس عشان ابقا زيك يااختي وبعدين انا ماشي عادي مش بجري ولا حاجه
+
سديم ،، والله امال لو بتجري بقا هتبقا ازاي
+
ادهم ،، خلا اسكتي بقا صوتك مايطلعش ياسديم في رجاله في الشركة ومش عايز حد يسمع صوتك
+
سديم ،، حتي الصوت كمان
+
ادهم ، اها اسكتي بقا خالص
+
وصل ادهم لمكتبه
+
السكرتيرة ،، حمدلله علي السلامه ياادهم بيه
+
ادهم ،، تشارلي موجوده ولا لسه مجاش
+
السكرتيره ،، موجود يافندم
+
ادهم ،، تمام ابعتيله يجيلي علي المكتب
+
السكرتيرة ،، حاضر يافندم
+
سديم بهمس لا ادهم ،، بس بس
+
ادهم ،، عايزه ايه
+
سديم ،، انا متكلمتش اهو
+
ادهم ،، شطورة يلا ندخل جوه
+
دخل ادهم المكتب وسديم
+
ادهم قلع الجاكت بتاعه وعليقه وسديم رفعت النقاب
+
ادهم قفل الباب باالمفتاح عشان محدش يدخل
+
ادهم قعد علي الكرسي وبيبص لسديم اللي بتبص حواليها علي المكتب
+
سديم ،، جميل جدا ياادهم زوق المكتب تحفه
+
ادهم ،، عجبك
+
سديم ،، اووي
+
سديم قربت منه ووقفت جمب المكتب بتاعه ومالت عليه
+
سديم بدلع ،، بس مش محتاج للمكتب الجميل دا مساعده
+
ادهم فهم هي بتعمل كدا ليه
+
ادهم ،، لا عندي مساعدات كتير هنا
+
سديم بتمشي ايديها علي بدلته ،، عادي ممكن تزود
+
ادهم بخبث ،، حلوة فكرة المساعده دي انا فعلا عايز مساعده ليا بس مش هنا
+
سديم ،، فين
+
ادهم شدها من وسطها وقعدها علي رجله وحاوط خصرها
+
ادهم بخبث ،، في البيت محتاج مساعده اووي
+
سديم بتوتر ،، هتعملك ايه في البيت
+
ادهم ،، تعالي وانا اقولك
+
سديم ،، ابعد ياادهم احنا في الشركة
+
ادهم ،، احنا في مكتبي ومحدش يقدر يدخله من غير اذني
+
سديم ،، ادهم بس بقا ابعد عشان خاطري
+
ادهم ،، انتي اللي بداتي
+
سديم ،، اسفه مش هتتكرر تاني
+
ادهم ،، بس انا عايزها تتكرر
+
سديم ،، اووف ياادهم سبني بقا
+
ادهم قرب منها ولسه هيبوسها
+
الباب خبط
+
سديم قامت بفرحه ،، يااه انا ربنا بيحبني اووي.
+
ادهم بزهق ،، عادي لينا بيت يلمنا
+
ادهم قام نزل نقابها وعدل هدومها وقلها ،، اقفي عدل ومتتكلميش ولا تضحكي ولا تعملي اي حاجه
+
سديم ،، تحت امرك
+
ادهم راح فتح الباب
+
تشارلي ،، لما اغلقت الباب
+
ادهم ،، لا شئ ادخل
+
دخل تشارلي واتفاجئ من اللي شافه هو اصلا مش شايف حاجه شايف واحده واقفه قدامه مش باين منها غير عيونها
+
تشارلي لنفسه ،، لا اري شئ ولاكن يعجبني هذا اللبس وهذا الاحتشام لا يوجد عندنا
انا حقا سعيد لرؤيتي لهذه الملاك
+
ادهم ،، مابك تشارلي لما انت صافن هكذا
+
تشارلي ،، انا صافن في هذا الابداع
+
ادهم بغيره ،، تشارليي هذه زوجتي
+
سديم في سرها ،، ياربي البس ايه تاني عشان متعاكسش
+
تشارلي فاق ،، اوه اسف ادهم لا اعلم ولاكن انا لا اغازلها انا مبهور من عفتها وانها محافظه علي جمالها لزوجها فقط وانا اتمني ان اري نساء العالم بهذا الجمال
+
ادهم ،، اتعلم ياتشارلي ان لم تكن صديقي واعلم انك تعشق زوجتك ولا تنظر لغيرها
لكنت دفنتك حيا علي نظرك لزوجتي
+
تشارلي برعب ،، لا صديقي فاانا لا اتحمل غضب الادهم
+
سديم ،، شكرا لك علي كلامك الجميل هذا
+
تشارلي ،، لا انا حقا اعجبني هذا الشكل
+
ادهم بغضب ،، تشارلي
+
تشارلي ،، حسنا حسنا سااصمت
+
سديم ،، حبيبي هطلع بره شويه اتكلم في التليفون علي ماتخلص الميتنج بتاعك
+
ادهم ،، هتروحي فين
+
سديم ،، هقف بره بس مش هبعد
+
ادهم ،، تمام متبعديش
+
خرجت سديم وادهم كان يشتغل هو وتشارلي
+
سديم وهي ماشيه بتتفرج علي الشركة فجاءه لاقت حد حط ايده علي فمها وسحبها لغرفه واغلق الباب
+
Dins ashraf 💜
+
سعد ،، بس ليه ادهم قرر ان الفرح يوم الخميس الجاي دا النهارده التلات فاضل يومين بس
+
سليم ،، والله يابابا مش عارف انا فجاءه كدا لقيته بيعرفني لما نسافر بكره هنساله وتعرف منه
+
سعد ،، خلاص ماشي
+
كامل ،، سليم خد حلا وروح عند جدك وعرفه ان كلنا هنسافر بكره مع بعض
+
سليم ،، انا كنت هعمل كدا اصلا ياجدي
+
صفيه ،، يلا ياجماعه الغدا جهز
+
سليم ،، تسلميلي ياصفصف ياقمر
+
صفيه ،، فكرتني بسديم
+
سليم ،، رايحه ليها ياختي بكره
+
راحو كلهم وقعدو ياكلو وسط هزار سليم
+
بعد قليل خلصو اكل
+
سليم ،، تسلم ايدك ياحماتي الاكل زي السكر
+
ايناس ،، طب قول لحلا بقا عشان هي اللي طابخه
+
سليم ،، بتهزرو
+
صفيه ،، لا طبعا مبنهزرش حلا هي اللي طابخه
+
سليم ،، دا انا كدا بقا سلمي دعيالي مع اني اشك دي كل خمس دقايق تدعي عليا
+
العيله كلها ضحكت
+
سليم ،، يلا احنا ياحلا عشان نروح عند الجماعه
+
حلا ،، تمام يلا
+
سليم ،، عن اذنكم ياجماعه
+
سعد ،، اتفضل ياحبيبي
+
سليم مسك ايد حلا وخرج بره
+
سليم ،، مكنتش اعرف انك بتعرفي تطبخي كدا
+
حلا ،، انا واخده الطبخ دا هوايه مش انه عشان لازم البنت تكون بتعرف تطبخ لا انا بحب الطبخ
+
سليم ،، دا انا هدلع بقا
+
حلا ،، هو انا عندي غيرك ادلعه
+
لسه سليم هيتكلم تليفونه رن برقم غريب
+
حلا ،، مين ياسليم
+
سليم ،، والله مااعرف ياحلا دا رقم غريب استني ثانيه
+
سليم ،، الو مين معايا
+
ماهي ،، اذيك ياحضرة الظابط
+
سليم ،، الله يسلمك مين معايا
+
ماهي ،، انا ماهي بنت اخت اللواء وزميلتك قصدي المتدربه
+
سليم ،، اها تمام افتكرت خير ياماهي بترني ليه
+
حلا اول مسمعته بيقول ماهي وهي اتقلبت وغارت جدا
+
سليم ،، انا حاليا مسافر وهرجع بكره لو في موضوع مهم استني لما اجي
+
ماهي ،، لا هو مش موضوع مهم بس كنت حابه اشكرك
+
سليم ،، تشكريني ليه
+
ماهي ،، عشان انقذتني
+
سليم ،، سبق واخبرت اللواء ان اي حد مكاني كان هيعمل كدا دا شغلي
+
حلا خلاص فاض بيها خدت التليفون من سليم وقطعت كلام ماهي
+
حلا ،، الو احب اعرفك بنفسي انا مدام حلا مرات سليم الصياد
وانتي مش من حقك تكلمي راجل متجوز ودي حاجه ترجع لتربيه اهلك ليكي
وانا مش هقبل ان جوزي يكلمك لو عايزه حاجه تخص الشغل يبقا تكلميه في مكان الشغل لاكن هو دلوقتي خارج الشغل
وانتي لسه متعرفنيش انا ابقا مين
ولو حصل ولقيتك كلمتيه تاني متزعليش من اللي هعمله
سليم خط احمر فهمتي
+
وقفلت في وشها
+
سليم ،، حلا
+
حلا ،، مش عايزه اسمع حاجه ياسليم انا عارفه انك ملكش دعوة باالموضوع دا وان هي اللي متتطفله بس انا هعرف ازاي اوقفها عند حدها
+
سليم حضنها ،، تعرفي اني بعشق امك
+
حلا ،، ابعد ياسليم احنا في الشارع الناس تقول علينا ايه
+
سليم ،، عادي هيقولو واحد بيحب مراته ودايب فيها
+
حلا ،، بس بقا ياسليم
+
سليم ،، خلاص هانت ياقطتي وهتبقي بتاعتي يابت
+
حلا ،، يخربيتك انت هتشلني يلا ياحبيبي عشان منتاخرش يلا
+
سليم مسك ايديها وذهب اللي بيت جده
+
سليم ،، اذيك ياجدو
+
حاتم ،، الله يسلمك ياحبيبي حمدلله علي السلامه
+
سليم ،، الله يسلمك فين الباقي
+
حاتم ،، زمانهم نازلين
+
ايمان نزلت هي وعصام
+
حلا بفرحه ،،، عمتووو
+
ايمان ،، حبيبة عمتو
+
وحضنو بعض
+
ايمان ،، عامله ايه ياحبيبتي عامل ايه ياسليم
+
سليم ،، كويس والله انتي اخبارك ايه
+
ايمان ،، انا كويسه الحمدلله سديم عامله ايه
+
سليم ،، زي القردة مطلعه عين ادهم
+
ايمان بضحك ، يستاهل مفيش غير سديم اللي هتربيه
+
عصام ،، والله وحشتني كانت عامله جو للبيت
+
سليم ،، هي سديم كده في اي حته بتعمل جو جميل
+
حاتم ،،بس انت جيت لوحدك ليه
+
سليم ، انا جيت عشان اخدكم كلكم
+
حاتم ،، ليه
+
حلا ،، عشان ياجدو ادهم حدد ميعاد فرحي انا وسليم وهيبقا يوم الخميس عشان كدا سليم جاي ياخدنا كلنا
+
عائشه ،، بس ياحلا دا يوم الخميس كمان يومين ايه القرار المفاجئ دا
+
حلا ،، والله ياشوشو ادهم قرر واحنا علينا التنفيد
+
سعيد ،، خلاص مفيش مشكله خلينا نفرح هنمشي بكره علي امتا
+
سليم ،، علي الساعه 10 كدا هنتحرك من البلد
+
عصام ،، علي خيرة الله ربنا يتمم ليكو علي خير ياحبايبي
+
سليم ،، تسلملي ياعمو يلا هستاذن انا عشان عمي سعد مستنيني
+
حاتم ،، اتفضل ياحبيبي
+
Dina ashraf. 💜
+
سديم بتحاول تشيل ايد اللي ماسكها بس مش عارفه مكتف ايديها الاتنين وري ضهرها وحاطت ايده علي بوقها مش عارفه تصرخ تنادي حد
+
الشخص دا كان لابس قناع عشان كدا سديم مش عرفاه
+
المقنع ،، واخير بقيتي تحت ايدي انتي وقعتي في ايدي ومش هسمحلك ابدا تبعدي عني
وحوار النقاب دا كنت متاكد ان ادهم هيعمل كدا من بعد اخر مقابله بينا
+
سديم بعدت ايده عنها باالعافيه ،، انت مين
+
المقنع ،، هرفع القناع بس لو صرختي اقسم بالله لقتلك
+
سديم ،، لا والله مش هعمل حاجه
+
المقنع رفع القناع
+
سديم بصدمة ،، انت 😳😱
+
انتها البارت
+

