رواية بين احضان قسوته الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة احمد
أوقات الخصـــــــــــــام هي ..
اختبار للحب والصداقة بين البشر
+
هناك من يخاصمك ويهدم كل ما كان .
وهناك من يخاصمك .. ولا تزيده الخصومة ..
إلا حباً ومعــــــــــــزة .
+
حقيقة الحب ومعدنه
لا تكشفها إلا المواقف الكبرى التي تعصف بالعلاقة
وهي ما تثبت مدى قوتها ومقاومتها لصدمات الحياة .
4
هرولت ونس الي الفيلا وصعدت غرفتها بغضب وهمسه: أنا هوريك ملكك ازاي ؟!
ده ولا اكني جاريه عندك!!
دلفت الي غرفة الملابس ، ومسكت أحد ملابس البحر وهي تحاول تخيل رد فعل جبران عندما يرها بهذه الملابس ..
هزت راسها بالنفي ووضعته مره اخري وهمسه: لا أنا اصلا مش هقدر انزل كده اصلا!!
7
ثم نظرت إلي قطعة الملابس وقالت : بس لازم احرق دمه حتي لو مره في حياتي ؛
وقفت نس أمام المرآة، تنظر إلى انعكاسها بتردد ممزوج بالتحدي، ارتدت مايوه قطعة واحدة، أنيقا وبسيطا، لكنه مع ذلك كان يكشف أكثر مما اعتادت. لم يكن جريئا كفاية ليصدمها، لكنه كان كافيا ليصدم
ذلك المتحكم ..
10
جبران!! ذلك المتجبر الذي يقرر كل شيء، يضع لها القوانين، يتحكم في حياتها وكأنها إحدى ممتلكاته. جبران الذي يمنع، يرفض، يأمر، ولا يقبل نقاشا. اليوم، ستكسر واحدة من قواعده....
1
مدت يدها وسحبت قطعة شيفون ناعمة، لونها بلون البحر لحظة الغروب. لم تكن تغطي الكثير، لكنها أضافت لها لمسة من الثقة. نظرت لنفسها مجددا… كانت تبدو مختلفة، أكثر جرأة، أكثر تمردا.
+
مر وقت قصير وكانت ونس تجلس على البحر بجمال قوامها الذي يشل العقول ، اقتربت منها دمع بدهشة وقالت: يلهوي يا ونس اخيرا لبستي مايوه بس جنان!!
نظرت حولها بتوتر وغمغمت: اه اخيرا اصلي كنت عايزه انزل البحر!
نهضت دمع وقالت بفرحه : استني أنا كمان هغير وارجعلك ننزل سوا !
6
اومات ونس بشرود ، وهرولت دمع الي الفيلا ..
توقفت أمام الباب الداخلي أمام جبران أشار لها وهتف بغضب مكتوم : اختك فين؟!
رمشت بعينيها واشاره إلي البحر وهمسة : على الشط ليه في حاجه حضرتك؟!
هز رأسه وتحرك ناحيه الشاطئ بخطوات مشتعله بلهيب حارق.. وقف يجوب الشط بعينين ثاقبتين .. حتي وقعت عيناه عليها كانت بالنسبه له كابوس حي يتحقق الان ..
9
شعر وكأن هناك عاصفه هوجاء تكاد تقطلع أنفاسه من صدره المشحون بنار تأكله ببطئ قاتل ...
اقترب منها بخطوات سريعه تشع طاقه مظلمه ..
كان لا يشعر بنفسه وكأنه وحش جائع وجد فريسته اخيراا...
7
قبض على ذراعها وسحبها بعنف حتي كادت أن تتعثر والصقها بصدره العريض .. شهقت برعب وحاولت دفعه بقوه والتراجع للخلف ..ولكنه لم يمهل لها الفرصه وجرها خلفه بعنف حاولت التملص منه وهتفت : سيبني بقا!!
5
دلف الفيلا من الباب الخلفي ،وصعد إلى غرفته ،وفتح الباب ودفعها بعنف واغلق الباب،
واقترب منها وهو ينظر إلي ملابسها ويشعر الدماء اشتعلت بعروقه.. كلما نظر لها يشعر أنه يفقد صوابه،
5
كيف استطاعت وتجرءت أن تتحدها بهذا الشكل؟! وترتدي تلك اللعنه التي تكشف أكثر ما تخفي من تفاصيل جسدها !!وكأنها تتحدي رجولته ووجوده ككل !!
3
تراجعت وهي تضع يدها على قلبها وتشعر أن حتي الهواء بدأ يحترق من شده أنفاسه الملتهبة..
وهمسه: في ايه كل شويا تسحبني كده لو حد شافنا !!
اقترب منها بنظرات داكنه مشحونه بنار مستعاره؛ وضغط على خصرها بعنف الصقها على الحائط وهدر
بصوت حاد : بتتحديني؟!
12
جحظت عينيها برعب وهزت راسها بالنفي
وغمغمت: لا واتحدك ليه؟؟ انت عايز تفرض على حاجات أنا ..
قاطعها بحده وعيناه تحاصرها بجنون : انتي هتفهمي امتي حدودك؟ انتي ملكي! وانتي وفقتي بده من اول يوم!!
حاولت الابتعاد عنه وهتفت : أنا موفقتش اكون
جاريه ليك!!
2
سحبها إليه وألتصق بها وصاح بغضب شديد: أنا مقلتش كده! بس انتي بتعندي معايا وانتي مش فاهمه حاجه؛
ممكن تقوليلي لما واحده تهرب من جوزها كل ما يقرب منها وفي نفس الوقت تعرض جسمها للناس تبقي ايه يا هانم يا محترمه؟!
6
حاولت دفعه ودموعها تنهمر ع وجنتيها وهتفت : أنا مش بعرض نفسي! وبهرب منك عشان مش عايزه اعمل حاجه غصب عني تاني مش قادره!!
حدق بها بغضب وقبض على ذراعيها: مش انا الراجل اللي يقرب من ست غصب عنها حتي لو مراتي؛
دفعها بعنف وصاح: متنسيش نفسك يا ونس!!
3
تألمت بخفوت ورفعت عينيها بحزن غائر وهمسة: أنا منستش نفسي! أنا عارفه انا ايه كويس، واول حاجه عرفها اني مش من ممتلكاتك أنا حـ..
قاطعها بشراسه وابتسامه بارده لكنها مخيفه: لا انتي اكتر من كده!! واياكي تكرريها تاني والا اقسم بالله يا ونس وقتها هتشوفي مني اللي عمرك ما تخيلتيه في اسوء كوابيسك !!
2
حاولت دفعه ولكنه جامد كالصخر وصاحت بدموع : طيب ما تعمل كده أنا اصلا عايشه في كابوس مش بيخلص! ياريت تموتني وتريحني من العذاب ده انا عايزه امـو...
قبض على عنقها ،وهاج قلبه ،وتصلب فكه ،وهبط على شفتيها يمنع كلماتها التي تخترق قلبه بعنف، شهقت بالم وحاولت دفعه بقوه ،ولكنه قبض على خصرها ،والتهم شفتيها بشراسه حتي شعر بها ترتجف برعب بين أحضانه ، وتنزلق الي الأرض..
4
تمسك بها ورفعها على صدره وقبض على ساقيه لفهم حول خصره واسندها للحائط وحاصره بجسده..
وغمغم بصوت أجش ملئ بالجنون : اخر مره اسمحلك بالكلام الغبي ده! المره اللي جايه أنا هحط حد لكل ده بنفسي! ومش هتكوني قادره حتي على الاعتراض ...
7
هزت راسها برعب وهي تحاول التحكم في ارتجف جسدها وهمسة : خلاص ارجوك كفايه!!
مرر يده علي فخذها بعبث واقترب من أذنها وهمس بتملك مجنون: انتي ملكي من اللحظه اللي دخلتي فيها حياتي!! ومهما هربتي يا ونس أنا هفضل ارجعك ليا حتي لو بالعافيه ؛
6
هزت راسها بالنفي وهي تنحب بصمت وقهر وهمسة بصوت تسلل اليأس به : خلاص فهمت ارحمني بقا !!
انزلها علي الأرض، وهو ينظر لها بتفحص غاضب، تركها وتحرك الي غرفه الملابس، وأخرج احد فساتين زوجته الراحله واقترب منها وسحبها إليه
وهتف: البسي!!
نظرت إلى الفستان وهزت راسها بالنفي
وهتفت : لا مش هلبسه!!
2
حدق بها بذهول مخلوط بالغضب وهدر: ليه يعني؟ عجبك اللي انتي لابسها! أنا لو عايزك دلوقتي معايه هتقولي لا؟!
بس حلو اللي انتي لابسها وجسمك كله مكشوف كده؟!
+
بلعت غصتها بصعوبه وهزت راسها وأخذت الفستان وتحركت الي المرحاض ..
نظر لها واردف: ايه هتغيري في الحمام عشان جوزك موجود!!
نظرت له بدهشة ،وهرولت الي المرحاض ،وأغلقت الباب ..
4
مرت لحظات ،وخرجت من المرحاض، نظر لها من اعلي الي اسفل بعيون يملؤها انبهار جاهد على اخفاءه...
نهض واقترب منها.. لكنها اشاره بيده وهي تتحرك أمامه بسرعه ،وفتحت الباب وخرجت..
لكنها اصطدمت في نظلي التي رمقتها بذهول وغضب عارم مخلوط بالشك..
2
وقبضت على ذراعها بعنف وهدرت : أنتي بتعملي ايه هنا ف الاوضه دي؟! انتي اتجننتي؟!
سحبت ونس ذراعه بتوتر وردت : أنا كنت عايزه طلب من الباشا!!
1
خرج جبران علي صوت نظلي ،واقترب منهم وسحب ونس من أمام نظلي ، وظل ممسك بيده ، ونظر لها بنظرات مشتعله تكفي لإشعال فتيل حرب من النظرات وهدر : في ايه مالك بتزعقي ليه؟!
اشاره لها بيده واردف بغضب واشمئزاز: البت دي كانت بتعمل ايه عندك يا جبران دي كـ !!
اشاره لها بحزم وخرجت كلماته كالرصاص القاطع : هي ليها اسم يا نظلي اسمها ونس مش بت وهي كمان تبقي ...
3
جحظت عينين ونس برعب وهتفت بصوت قاطع لكنه متوتر قبل وقوع كلمته كالقنبله على راس الجميع : أنا كنت بسال لو ينفع اكمل دراستي جمب الشغل ؟! ولو الباشا ممكن يتوسط ليه عشان اكمل في الجامعه !
اهتز فكه بعصبيه ، وحدق بها ؛ وترك يدها ،وهز رأسه وغمغم : اتفضلي دلوقتي يا ونس ..
4
تارجحت عيون نظلي بينهم بسهام الشك ؛ وتحركت ونس من أمامهم بسرعه، وهدر جبران بنبرة منخفضة لكن مشحونه بالغضب : اول واخر مره هسمحلك تغلطي في ضيف في بيت جبران الباشا مفهوم يا نظلي ؟!
نظرت له بدهشة وقالت: انت مفيش فايده فيك دائما تحن للأشكال دي ليه؟!
4
تلاطم الغضب بصدره كالامواج العاتيه وهدر بفحيح مرعب : اقفلي السيره دي احسن يا نظلي عشان منندمش احنا الاتنين!!
تراجعت برعب وهزت رأسها وانسحبت بسرعه من أمامه
وقف يراقب انصرافها وبداخله كتله من الغضب الخام تنفجر بداخله ..
..................
علي الشاطئ
وقف سليم مع آدم وضحك بخفه وقال : هانت كلها يومين هو الشغل هيطير يا جدع؟!
اوما آدم بخفة وهتف: طبعا المايه والهواء والوجه الحسن هتفكر في الشغل!
لكزه سليم وغمغم: ابوس دماغك بلاش نق فيها أنا ما صدقت !
1
قطع جملته وهو يري دمع تقترب منه ، وهي ترتدي ملابس السباحه مثير حد اللعنه، انطلقت أسهم مشتعله من عينيه تكفي لقتل دمع في الحال..
اكمل جملته وهدر : ما صدقت! بس هقتلها بنت صبحي!!
قطب آدم حاجبه بدهشه وقال: تقتل مين؟ انت اتجننت ؟!
4
لم يرد عليه سليم وتحرك بخطوات حاده مشتعله وقبض على ذراعها بعنف وهدر بغضب حارق وعروق رقبته نفرت بشده : يخربيتك انتي اتجننتي ايه اللي لابسها ده؟!
شهقت برعب ؛وحاولت التملص منه ؛ وهرولت بسرعه نظر لها بذهول مخلوط بالغضب وصاح : كمان هتجري يا بنت صبحي!
1
وهرول خلفها لحق بها وقبض علي ذراعها امام بوابه الفيلا ...
صرخت بفزع وهتفت: لالالا يا سليم سيبني والنبي!
+
سحبها الي الحديقه الخلفيه ، ودفعها بجانب أحد الأشجار ،شهقت برعب وحاولت التمسك بـ الشجره، وجسدها يرتجف بقوه ،اقترب منها .
وهدر بعنف: هنفخك يا دمع لو اخر حاجه هعملها في حياتي!!
نظر الي جسدها الذي يرتجف بشده بذهول وهتف: انتي يا مفعوصه تعملي فيا كده؟! أنا مراتي كله يشوف جسمها كده! امال أنا هشوف ايه بقا؟!
4
حاولت دفعه ودموعها تنهمر بغزارة وهمسة: كل البنات لابسين كده على البحر!!
قبض على أذنها وهتف بصوت جهوري : وانا مالي! وانتي مالك! ناس رخيصه وجسمها رخيص!
نرخص احنا نفسنا ليه؟ عاجبك جسمك الـ
قطع جملته وهو ينظر لها بنبهار وهوس عاشق سقط في عشقها لاذنيه مشط جسدها الشبه عاري بعينيه وقال: يا نهار اسود ايه جسمك ده؟!
3
حاولت التملص منه ودفعه بضعف وردت: خلاص مش هعمل كده تاني!!
قبض على خصرها بحميميه وقربها إليه وهمس: لازم تتعاقبي يا دمع!
وهبط على شفتيها بغل وهياج زرعته هي بجسده؛ شهقت بالم وتململت وهي تلكزه على صدره الصخري وهمسه بين شفتيه : خلاص بقا يا سليم !!
+
انحني بها وسقط أرضا؛ وهو يحاول نزع ملابسها بسرعه.. حاولت دفعه وصرخت بفزع ..
لكنه كتم صرختها بشفتيه ،وقبلها بلهفه مجنونه، وعشق حاد ،وعاشق تاكل الغيره قلبه بنار حارقه لا يستطيع التحكم بها ..
....................
علي الشاطئ ..
3
نهض آدم وهو يسمع صراخ من حوله وحاله هياج ملأت الشاطئ ،وانتشر الخبر بوجود فتاه صغيره تنازع في الماء ،وتطلب النجده وهي على وشك الغرق...
+
اقتربت منه اميره وهي تنحب وتشهق وصاحت : الحقني دي مي اللي بتغرق الحقها يا آدم !
نظر لها بذهول ،ونزع آدم نظارته ،وهرول الي الماء والقي نفسه بخفه وحرفيه عاليه في السباحه...
+
لاحظت مرت بصعوبه قاتل ،واميره تشهق بعنف وتنحب وتناجي ربها أن ينقذ حياه طفلتها،
التقطت أنفاسها عندما خرج ادم من الماء وهو يحمل الصغيره فاقده الوعي..
هرول إليه الجميع وضع ادم جسدها الصغير علي الرمال ، وحاول إنعاش قلبها بكل الطرق ، واميره تتمسك بيدها برعب، حتي شهقت مي وبصقة الماء من فمها ،وهي تكح بعنف وتحاول سحب أنفاسها بصعوبه ،ضمتها اميره وهي تنحب وهتفت : الحمد الله يارب!!
1
نظرت إلي ادم وهتفت : ربنا يخليك يا بني ويبعد عنك ولاد الحرام ؛
اقتربت جيلان التي كانت تراقب الموقف من بعيد ووضعت أحد المناشف علي جسد مي وقالت : خديها يا طنط وروحوا واعملي ليها حاجه سخنه!
اومات اميره وحملت مي بين أحضانه ونهضت وسارت الي الفيلا ..
+
وقفت جيلان أمام ادم وهتفت : انت بطلي يا آدم!
حدق بها بذهول وتلعثم : ايه! قولتي ايه ؟!
هزت راسها بالنفي وهرولت من أمامه ،وقف ووضع يده على قلبه وهمس : قلبي هيقف يا ناس...
.....................................
في المساء علي طاولت العشاء ...
6
حاول جبران تجاهل ونس ،وعدم النظر لها قدر المستطاع ،ولكنه توقف علي الطعام فجاه ،وهو يتذكر كلماتها أمام نظلي في الصباح ،
وهتف بصوت أجش : ونس انتي كنت طلبتي انك تكملي دراستك أنا موافق وهنحاول نظبط مواعيد الشغل مع الدراسه؛
+
جحظت عينيها بعدم تصديق وهزت راسها بالايجاب وهمسة: اه بس انا خلاص فات الوقت!
هتف صبحي بخبث: يا باشا أنا مش حمل مصاريف كليات وتعليم!! وشغل ونس بيساعد في مصاريف البيت!!
8
رمقه بعينين خاويتين وهتف باشمئزاز وحنق: محدش طلب منك زفت ،أنا متكفل بمصاريف كليتها؛ وانت ملكش فيه! بس سببها في حاله يا راجل انت!!
نظر الجميع الي بعضهم بدهشه وذهول ...
وتنهدت ونس وهي تشعر أنها تتنفس لاول مره في حياته.. يالله هل هو هذا طعم الامان والسند والحمايه؟!
7
يا لهو من شعور حقا رائعه جدا!! هل يشعر أحدكم بما تشعر به ونس الان؟!
نظرت إلي جبران بامتنان حقيقي، وهي تنحب بصمت ،وتمسح دموعها بسرعه،
نظر لها بحنان للحظات ،وغلف الجمود عينيه من جديد ،ونظر الي طعامه بتجاهل، جعلها تشعر بالاحباط ونهضت وتوجهت الي خارج الفيلا الي الشاطئ ...
....................
+
جلست ونس علي الشط وهي تداعب الرمال البيضاء بيدها ...
وتستمع بملمس الرمال الرطبه بين أصابعه، ثم رفعت راسها إلي السماء ونظرت في هذا الفضاء الواسع..
+
وتذكرت كل ما مر عليها اليوم من احداث عضت على شفتيها ،وهي تتذكر كيف حاولت اغظته والتمرد عليه؟
وكيف هو دافعه عنها امام شقيقته وكاد يخبرها بزواجهم دون خوف أو تردد؟!
4
مسكت القلم ومسحت على الورقه برقه وبدأت برسم الخطوط الرقيقه ،وهي تتذكر ملامحه الحاده ونظراته العميقه التي تخترق قلبها وتنفذ الي روحها بسهوله ويسر،
توقفت وهي تتأمل الأمواج الناعمه تتأرجح علي الشط، وهي تتذكر كلماته التي احيتها من جديد وقت العشاء، حين أكد علي ضروره تكملة دراستها وحلم كانت تظن أنه لن يتحقق ابدا،
+
مسحت علي الورقه بين الخطوط والظلال ،وهي تبتسم عندما شعرت بقرب انتهاء ملامحه ،وظهورها على الورقه ..
كانت تلك الرسمه بمثابة شكر وامتنان أكثر من اعتذار ، وضعت القلم بداخل شعرها ،وهي تنظر إلي ملامحه بنبهار!!
3
حتي توقفت لحظه وهي تدرك كم هو وسيم جدااا هذا الجبران القاسي والحنون بنفس الوقت!
عضت شفته بخجل ونهضت وتمسكت بحذائها في يدها ، وتحركت وهي تستمتع بملمس الرمال الرطبه تحت أقدامها ،
وصلت الغرفه ،ووقفت تحاول تنظيم أنفاسها الاهثه بصعوبه ،والسيطره على ارتجاف جسدها
وهمسه: هخبط مره واحده وبس ولو صاحي هعتذر وامشي على طول !!
2
حاولت تشجيع نفسها ،ودقت الباب بهدوء ،ووقفت لحظه وانفتح الباب، ووجدته أمامها عاري الصدر بوجه متهجم بارهاق نظر لها واردف : في ايه يا ونس انتي كويسه؟!
حاولت اخفاء عينيها بخجل وهي تشعر بـ شتعال وجنتيها بلهيب الخجل وهمسه: كـ كنت جيه ااقولك حااجه !!
+
حدق بها وهو يلتهم ملامحها بعينيه ، وسحبها الي الداخل ،واغلق الباب تراجعت حتي اصطدم ظهرها بالباب ، بتوتر وهي تحاول جمع شتات نفسها..
2
دنا منها وهو ينظر لها بعمق وتمتم: قولي حاجه؟!
بللت شفتيها وحاولت بلع لعابه بسبب جفاء حلقها وهمسه بتقطع: أأنـ نا مـ مكنش قصددي !!
اقترب منها وغمغم : مش فاهم ؟!
أغمضت عينيها وهمسة: اسفه!!
1
اشتعلت عينيه بالنار ولكم الحائط بعنف وهدر : اعمل ايه بأسفه دي يا ونس ؟!
انتي طول اليوم بتعملي حاجات تحرق دمي بتتمردي وتستفزيني ولا كاني جوزك اصلا!!
+
ارتجف جسدها ،وأغمضت عينيها برعب ،وهزت راسها بالنفي وغمغمت بدموع : لالا أنا مكنش قصدي كل ده؟! بس انا تعبت من احساسي اني مش حره في حياتي!! الاحساس ده بيوجع قلبي!
2
اغمض عينيه وضغطه على مفصل يده حتي ابيضت واقترب منها ومسح دموعها برفق وقال: انتي اللي وجعه قلبك بنفسك!
رفعت عينيها ونظرت له ودموعها تنزل ببطئ ، وهزت راسها بالنفي ، مسح على وجنتها برفق وقال بصوت أجش : قلبك ده هو مشكلتي الوحيده!!
+
تململت بتوتر وخجل وهمسة : ليه مشكلتك؟؟
دنا منها وهمس: عايز اعرف ايه جوها؟
رفعت أكتافها بتوتر وردت : ولا حاجه !
رفع حاجبه بدهشه ومرر يده علي طول ذراعها حتي مسك يدها وقال: ولا حاجه ازاي؟ لازم يكون في حاجه !!
1
لاحظ ورقه مطويه بيدها سحبها منها وتمتم: ايه ده يا ونس؟!
برقت عينيه بذهول ودهشه ، ورفع حاجبه واقترب منها حتي التصق بها ، حاولت الابتعاد والتمسك باي شئ ،ولكنه قبض على خصرها بحميميه وقربها إليه وهمس: انتي حافظه ملامحي كلها بالظبط اهو زي ما تكون محفوره جواكي!!
2
بللت شفتيها ونظرت إليه وهمسة : اه قصدي لأ قصدي أنا بحب ارسم من زمان بس!
تراجعت وهي تتذكر والدها عندما كان يعاقبها بحرق رسومتها أمام عينيها ،وانحرفت دموعها بدون شعور..
+
ابتسم بعبث ،ثم قطب حاجبه بدهشه وقال: بس ايه يا ونس؟!
أخفت عينيها وهمسة: أنا عايزه اروح اوضتي أنا كنت جايه اعتذر واشكرك بس!!
1
أعطته ظهرها ،وفتحت الباب فوضع يده اغلق الباب، ويده الاخره اغلق بالمفتاح ،وهمس بجانب أذنها: استني!!
جحظت عينيها وهي تنظر إلي المفتاح ،وبلعت لعابها بصعوبه وهمسة بتوتر : عـ عايزه اانام ..
2
حاوط خصرها بحميميه ،والصقها بصدره ،وقبلها بجانب عنقها بشغف وهمس : نامي في حضني!
ارتجف جسدها وشهقت بخجل ،ووضعت يدها تحاول التملص منه، فشدد عليها وابتسم بعبث وغمغم: بحبك اووي وانتي بتترعشي كده اول ما قرب منك!
مرمغ وجهه بعنقها وامتصه بعنف وهمس : بحس بتأثيري عليكي؛
5
عضت على شفتها بخجل وهمسة: لا مش كده!!
مرر يده علي جسدها حتي قبض علي نهديها
شهقت بخجل مفرط وحاولت الانزلاق الي الأرض ضحك بعبث وهمس: لا مش كده فعلا!!
6
أدارها بين يديه ،ورفعها بين أحضانه ،ورفع ساقيها حول خصره ،وثبتها بالقوه وهمس: انتي بدوبي في حضني يا ونس!!
أغمضت عيناها ،وعلت أنفاسها بسرعه ،حدق الي ملامحها بعينين جائعتان ،وشوق حارق ،والتهم شفتيها بعنف بقبله ماجنه ابتلع شفتيها داخل فمه بجوع واشتياق مرعب ..
3
دون وعي لفت ذراعيها حول عنقه ،ولاول مره تشعر بجسدها يحترق بشوق لأفعاله معها ،
تنهد بحرقه عندما شعر بها تتجاوب معه بخجل ..
مرر يده علي ظهرها وهو يتحرك بها الي الفراش..
+
ووضعها عليه وهو يعتليها ويتعمق في شفتيها حتي ولج لسانه بداخل فمها وهو يمتص لسانه ويرتشف من عسلها بلهفه وغمغم: تجنني يا ونس دنيتي !!
4
حدق بها بحب ونظرت له وهمسه: انا حاسه!!
هز رأسه وتمتم: مش جاهزه دلوقتي؟
هزت راسها بالايجاب ،واغمضت عينيها بخجل، وتحول وجهها الي اللون الاحمر مش شده خجلها،، الذي بات يعشقه ابتسم بجانب فمه واقترب منها وقبلها على كامل وجهها وهمس : متخفيش مش هعمل حاجه انتي مش عايزها!
نظرت له بدهشة وقالت: ايه ؟!
2
لم يعطيها المجال للدهشه وهبط على عنقها والتهمه بجنون وعنف ولهفه حتي تلون عنقها بعلامته ..
مرر لسانه وامتص بشرتها بتأني جعلها تتأوه وتتلوه تحته ..
وهي ترتجف بنشوه عارمه ، ضمها إليه وفتح سحاب فستانها ، وسحبه بعنف وانزلق الي نهديها ..
ومرر لسانه بين نهديها بسرعه ، وهو يقبض علي نهدها براحه يده وهي تشهق وتتلوي بعنف
وهمسة : لالاا ..
2
التقم حلمتها الورديه بين شفتيه وامتصها بعنف ويده تعبث بجسدها فصرخت برعب وقبضت علي يده وهمسة: يلهوي استنا!!
قبلها بجانب فمه بعبث ،ومرر شفتيه ثم التهم شفتيها بعمق بخبره فائقه ، جعلها تترك يده وتقبض علي ملاية الفراش مرر يده علي فخذها ببطئ قاتل وهمس: حاسه ايه يا ونس؟!
3
نظرت له بخجل وهمسة: مش عارفه!!
قبلها بعمق ويده تعبث بأنوثتها وهمس : حلو كده طيب؟!
هزت راسها بالنفي وهمسة بصوت مرتجف: في حاجه كده جسمي سخن اوي!!
ضحك بمرح وقال : لازم يسخن طبعا يا ونس!!جسمك يجنن وانا بمتعه لازم يسخن ..
+
شهقت ووضعت يدها على فمها ،وارتجف جسدها بشده تعرقت بشده وكأن حرارة جسده أصبحت الف..
وأتت بماؤها وجسدها يرتجف بقوه....
+
اعتلاها وهو يضغط عليها ويحتك بها بعنف ويقربها منه حدق بها وهمس : جمالك ساحر بحق!!
اقترب منها والتهم عنقها ومتصه بشراسة وهو يزمجر كواحش حبس عنه طعامه لسنوات واخيرا سقطت فريسته بين أنيابه تصلب جسده بشده على اهاتها وانينها الذي ذهب بعقله ؛واغرقها بحمم بركانبه انهالت عليها ..
2
نظر لها بحنان وهمس: اول مره احس بالمتعه دي يا ونس بجد من غير ما اكمل للآخر ؟!
أخفت وجهها بعنقه وهزت راسها ضحك بعبث وقال: خلاص بقا كفايه كسوف احنا دلوقتي واحد يا فَالِيرُوزَ !!
همسة بضعف وهي ترجف : أنا ونس !
+
مد يده ورفع المفرش وسحبه عليهم وقال : انتي ونس حياتي بس فَالِيرُوزَ ده وصفك مش اسمك!!
نظرت له بدهشة اوما برأسه وهو يرجع شعرها للخلف وهمس: فَالِيرُوزَ يعني القويه والشجاعه صح انتي رقيقه وناعمه اوي بس ارق وانعم قويه شفتها في حياتي!!
5
نظرت له ودموعها تنزل ببطئ بجانب عينيه وهمسه : انت شايفني كده بجد؟!
قبل جبهتها بحب وقال : طبعا يا ونس أنا عمري ما شوفت واحده تعمل اللي انتي بتعمليه عشان اختك!! ولا واحده اتحملت اللي اتحملتيه ؛ولا اللي مر عليكي كان سهل على اي بنت ؛
4
تنهدت براحه وقالت : اصلك متعرفش دمع دي بالنسبالي ايه؟!
رفع حاجبه بغضب بصطنع وهدر : طيب وانا يا ونس؟!
دفنت نفسها باحضانه وهمسة: انت جوزي!!
مرر يده ع جسدها بنعومه وهمس : جوزك بس؟!
2
مسكت يده وقالت : بس استنا هقولك حاجه!!
نظر لها بحنان وقال : امم قولي حاجه!
نظرت له وهمسه: انت احلي حاجه اتغصبت عليها في حياتي!!
نظر لها ورفع حاجبه وغمغم: لا يا بت ثبتيني كده ..
7
هزت راسها واغمضت عينيها وذهبت إلى نوم عميق كالاطفال مرر عينيه علي وجهها وقال : انتي نمتي كده ازاي؟!
ظل يحدق بها بحب وعشق ولحظات وتذكر ذالك اليوم
فلاش باك ...
5
خرج من سيارته وجد علاء يقف أمام الفندق ومعه عامر وهتف : تمام يا باشا جبتلك تسجيل الكاميرات وكل المعلومات اللي طلبتها!!
اشار الي عامر الذي رفع يده بالتحيه وهتف : وكمان عامر عنده معلومات كتير اوي ؛
اوما برأسه وتحرك بداخل الفندق وغمغم : تعالوا ورايه ؛
+
دلف علاء خلفه ومعه عامر
وصل الي المكتب وخلفه علاء وعامر وجلس وهتف بحده : هااا هات اللي عندك ؟!
اقترب علاء ووضع الفلاشه في جهاز كمبيوتر وفتح الفيديوهات لحظه دخول ونس ومعها صبحي الي فيلا كمال ...
+
حدق في الفيديو بغضب وهدر : يعني ايه ابوها هو اللي ودها بنفسه؟!
اشار علاء الي عامر وهتف : عامر يشرح لسعادتك يا باشا !
1
نظر الي عامر بنظرات حارقه وهدر : اتكلم!
اقترب عامر وهتف بخوف : الراجل صبحي ده حيوان يا باشا !!
هو كان واخد فلوس من كمال بيه عشان يبعلوا بنته وخدها ليه بنفسه ! بس البت صعبه اوي ومش سهله ضربة كمال وهربت..
3
لحظات ودلفت السكرتيره وقالت: الانسه ونس عايزه تقابل حضرتك يا فندم ..
أشار لهم واردف بحده : اطلعوا انتوا من الباب ده !!
.........................
ف غرفه ونس
دلف صبحي بغضب وهتف : بت يا ونس !!
قطب حاجبه بدهشه وغمغم: غارت فين بت الكلب دي في نص الليل؟!
خرج من الغرف وهتف : بت يا ونس يابت!
2
خرجت اميره ودمع من غرفهم وقالت : جري ايه يا رجل الناس نايمه عيب كده !
هتف صبحي بغضب : ونس عند واحده فيكم؟!
هزت دمع راسها بالنفي وهمسة بدهشه: اكيد في اوضتها ،
هز رأسه وهدر : لا مش في اوضتها راحت فين في نص الليل ؟!
..............................
في غرفه جبران ..
فاق من أفكاره علي صوت صبحي المزعج اغمض عينيه وضغطه على فكيه بغضب وسحب المفرش عليهم وغمغم : الله يحرقك يا صبحي الكلب هتيجي تحت ايدي وهشرب من دمك!!
2
خرجت نظلي من غرفتها بغضب وهدرت : ايه يا راجل انت؛ انت فاكر نفسك فين في سوق ولا في حارتكم !!انت عارف لو الباشا صحي بصوتك المزعج ده هيعمل فيك ايه ؟!
غمغم صبحي بخوف : أنا آسف يا ست الكل بس البت ونس مش في اوضتها ومش عارفين فين لحد دلوقتي ؟!
نظرت لهم بدهشة ثم جحظت عينيها بعدم تصديق وتحركت الي غرفه جبران وقبضت علي مقبض الباب بعنف وووووووووو