رواية سديم والادهم العنيد الفصل الرابع عشر 14 بقلم دينا اشرف
من أكتر المنشورات المـــــ ستفزة هي المنشورات اللي تلاقي واحد منزل فيها صورة جلباب ويقولك جلباب رسول الله، أو ينزل صورة حذاء ويقولك حذاء رسول الله !!!! يا إخواننا بالله كفاية
جـــ هل✋🙄
النبي صلى الله عليه وسلم لم يبقَ شئ من متعلقاته فمن أين تأتون بهذا الجــــ هل🤔
+
يلا نبداء بسم الله
#Dina ashraf #
+
سديم ،، ايه دخل الشرطه في الموضوع ادهم لو سمحت متكذبش عليا
+
ادهم ،، ممكن نمشي الاول وانا هحكيلك كل حاجه
+
سديم ،، لا انا مش هتحرك من هنا قبل متقولي كل حاجه
+
ادهم ،، سديم مش يلا نرجع القصر ووعد مني هحكيلك كل حاجه
+
سديم بعند ،، وانا قولت مش هتحرك من هنا قبل معرف كل حاجه
+
اتنهد ادهم بضيق وصرخ فيها ،، عايزه تعرفي ماشي هقولك بس مترجعيش تعيطي وتقول حرام وتخافي اسمعي بقا
+
انا اللي عملت كدا اها انا وعمري مندمت ثانيه علي اللي عملته ولو يرجع بيا الزمن هعمل اكتر من كدا
انتي متعرفيش الحيوان دا عمل ايه دا اذاني دا يستاهل الحرق
+
سديم ،، ليه تعمل كدا ليه تلوث ايدك في واحد زي دا انت مش مجرم عشان تعمل زيه
+
ادهم باانهياار ،، انا باخد طاري انا ليا طار عنده
+
سديم ،، طار ايه دا ياادهم يخليك تبعتله هديه باالبشاعه دي
+
ادهم بحزن ،، من سنة تقريبا كنت بشتغل مع مايكل بس كان شغل كله سليم مكنتش اعرف شغله الزباله
وعلاقاته
اشتغلت معاه فتره وفي يوم وانا في الشركة بشتغل معاه
كان ليا صديق اسمه زين وكان متجوز في يوم جالي الشركة وكان مايكل عندي في المكتب
المهم اتعرف زين علي مايكل
وكان مايكل عامل حفله عزم زين
وزين وافق
المهم جيه يوم الحفله وانا كنت في الحفله
بعد شويه دخل زين ومراته ساره
وساره جميله زيك كدا ياسديم هاديه وبريئه زي الاطفال
مايكل اول مشافها اعجب بيها لانها فعلا جميله جدا
وفضل طوله الحفله يبص ليها
ودا اللي دايق زين جدا
وكلمني وقالي انه هيمشي
وانا قولتله ماشي وانا كنت عارف هو ماشي ليه
وبعد مامشي روحت لمايكل وزعقتله وقولتله يبعد عن زين ومراته لانه لو حصل حاجه ليهم قولتله مش هرحمك وقولتله انه لسه ميعرفش غضب الادهم
+
المهم بيعدي كام يوم وكنت نايم
لقيت زين بيتصل عليا وبيعيط ويصرخ ويقولي خطفوها قدامي خدوها مني ياادهم
انا مكنتش مستوعب هو بيقول ايه
قولتله ،، اهدي يازين انا جاي حالا ومتخفش ساره هتبقا كويسه
قومت وانا متاكد ان اللي عمل كدا مايكل وانا بتوعد له اني مش هرحمه
المهم روحت ليه لقيته قاعد في شقته وهو حرفيا منهار من العايط
روحت وخدته معايا وفضلنا يوم كامل ندور عليها
لحد مالقيناها بس
+
سديم باانتباه ،، بس ايه
+
ادهم انفجر في العياط ودي اول مره سديم تشوفه بيعيط
+
ادهم بعياط ،، لقيناها ميته وسايحه في دمها والتحاليل اثبتت انها تعرضت لاغتصاب وحشي
+
سديم بشهقه وعياط ،، ومين عمل كدا
+
ادهم بعياط ،، لا والاصعب من دا كله
انها كانت حامل ومنعرفش ولا هيا ولا زين انها حامل
وكانو مستنين الطفل دا من زمان
+
زين مقدرش يتحمل داكله وهو كمان مات مقدرش يقعد في الدنيا دي من غير حبيبته وكمان ابنه
+
قوليلي انتي بقا ياسديم واحد زي مايكل دا دمر اسره بحالها عشان شهوته وانه واحد حقير
يستحق يتحرق ولا ايه
+
سديم مصدومة وبتعيط بس
+
اكمل ادهم بحده ،، عشان صحبي ومراته وابنه قررت انتقم ليهم وادوقه نفس الكاس اللي شربناه
وروحت للشرطه
وكلمتهم وقولتلهم اني انا اللي هنتقم لصاحبي وانا اللي هجيب حقه ومش عايز اي تدخل منهم
وهما لما لقوني معايا حق مقدروش يتكلمو
لان زين كان ظابط اصلا
والشرطه كلها زعلانه عشانه
ومستعدين يعملو اي حاجه عشان
+
فاانا قررت انتقم منه ويكون يوم عيد ميلاده
فقررت انا والشرطه في الموضوع دا
فاهما اللي خطفو مرات وابن مايكل
وقتلتهم بدم بارد عشان انتقم من جوزها
انا كان ممكن مش اقتلهم باالطريقه البشعه اللي انتي شوفتيها
بس لقيت مراته بتعمل شغل مشبوه من ورا جوزها
وابنه اللي عملي فيها دكتور بيتاجر في الاعضاء وبيسرق اعضاء المرضي
وبيبعهم
عشان كدا قتلتهم بدم بارد وانا بفتكر منظر صحبي ومراته قدامي
المنظر اللي مستحيل يطلع من دماغي لحد الان
وحسيت ان النار اللي جويا هديت شويه
وانا بقتل مراته وابنه
ومكتفتش بكدا
خليتهم يقطعو راسهم ويفصلوها عن جسمهم
ويحطوهم في صندوق
واهديه اجمل هديه جاتله في حياته
ولسه انتقامي هيكمل لما اشوفه متقطع قدامي حتت
ومقدرش يكمل كلامه وانفجر في العياط
وسديم الاخري انفجرت في العياط
+
قامت سديم وحضنته من ضهره وهي بتبكي وكذلك ادهم يبكي بصوت عالي
وكان قلب سديم يتمزق من الحزن علي ادهم
+
شدها ادهم من ايديها وحضنها ودفن وجه في عنقها وهو يبكي
وسديم حاوطت خصره وهي ايضا تبكي
+
ادهم ببكاء ،، انا مكنتش هقتلهم انا مش مجرم بس لازم اطفي ناري لازم انتقم لصاحب عمري ومراته
+
سديم ببكاء ،، اهدي ياادهم اهدي ارجوك انت كدا هتتعب
+
ادهم ،، انا تعبان اصلا تعبان جدا ومحتاجك جمبي متسبنيش ياسديم ارجوكي متسبنيش
+
سديم تربت علي ضهره ،، مش هسيبك ابدا ياادهم مستحيل اسيبك لو سبتك مش هقدر اعيش
+
حضنها ادهم اكتر وكانه يريد ان يدفنها داخل ضلوعه
+
فاقو الاتنين علي صوت تليفون ادهم
+
سديم بعدت عنه ،، ادهم تليفونك بيرن
+
شدها تاني لحضنه ،، اياكي ياسديم تطلعي من حضني باالطريقه دي
+
سديم بااحراج ،، ادهم ابعد بقا انت مصدقت تليفونك بيرن
+
ادهم بملل ،، عيله فصيله
+
ضحكت سديم ،، رد ياعم انت الاول خلينا نطلع من الكهف دا
+
اجاب ادهم علي التليفون ،، نعم تشارلي
+
تشارلي ،، اين انت ادهم ماذا حدث هل انت بخير
+
ادهم ،، فلتهداء يارجل انا بخير والان ابعتلي سياره علي الموقع اللي انا موجود به
+
تشارلي ،، حسنا ولاكن ابقي تليفونك مفتوح
+
ادهم ،، حسنا
+
سديم ،، عملت ايه
+
ادهم ،، استني شويه والعربيه هتوصل
+
سديم ،، تمام
ادهم هو انت بعيد عن عيلتك ليه
+
ادهم ،، بيدخلو في حياتي
+
سديم بتعجب ،، نعم عشان بيدخلو في حياتك تقوم تسيبهم
+
ادهم ،، بصي ياسديم اكتر حاجه بكرها التدخل انا بعرف احل مشاكلي لوحدي وكمان مبدخلش في قرار لحد ليه هما يدخلو وياخدو قرارات عني
انا سيبتهم لان جدي طلب مني اتجوز بنت عمي
وانا رفضت وسيبتلهم البيت
عشان قبل كدا ادخل في شغلي وبوظلي الدنيا وانا حزرته قبل كدا وقولتله ياجدي لو اتدخلت في حياتي تاني انا هسيبلك البيت
وهو مسمعش كلامي فا وقرر يجوزني بنت عمي وانا رفضت وسيبتله البيت وسافرت هنا ومن وقتها مرجعتش
+
سديم ،، طب فين اهلك امك ابوك ملهومش راي
+
ادهم ،، احنا صعايده وكلمت الكبير هي اللي تتنفذ لو حتي علي القتل
+
سديم ،، دا جهل مش صعيده
طب ماانا صعيديه وبابا صعيدي
ادهم ،، احكيلي عنك بقا علي ما العربيه توصل
+
سديم ،، انا من الاصل صعيديه بس من ناحيه بابا
بابا كان دكتور في الجامعه في القاهره
اول يوم ليه في الجامعه
كانت ماما لسه متعرفش انو دكتور واول ما وصلت الجامعه خبطت عربيتها في عربيه بابا
ودبت خناقه معاه
وماما طبعا متعرفش انو دكتور
وماما لمؤاخذه يعني لسانها طويل وبهدلت بابا شتايم بقا وبهدله
وبابا طبعه البرود زيك كدا
سابها تشتم فيه ومشي
وهي كانت هتتجنن
المهم بقا دخلت قاعه المحاضرات واتصدمت انه دكتور وكمان اتخانقت معاه
امي دي فظيعه
+
المهم بابا خلاها تشيل الماده بتاعته
وراحت مكتبه عشان تتخانق معاه
بس وهي داخله كانت هتقع وبابا لحقها وفضلو باصين في عيون بعض ماما عنيها زي كدا بظبط
وبابا سرح فيهم
المهم بداءو يتعرفو علي بعض
وماما اكتشفت انو كويس جدا وبداءت قصه حبهم
+
وبابا في يوم في وسط الجامعه كلها
ركع قدام ماما واعترف ليها بحبه تحت صدمة الكل
وماما وافقت عليه
بس جدو بقا رفض الجوازه دي لانه كان عايز يجوز بابا لبنت عمه فا بابا رفض
ووقتها ساب الصعيد واتخلي عن كل حاجه عشان ماما
وجيه عاش في القاهره مع ماما واتجوزو
وبعد فتره جدو سامح بابا بعد ولاده سليم
+
ويعتبر بابا الوحيد من ضمن اخواته انه بيعرف يحل اي مشكله
ولحد الان بابا كل شويه ينزل الصعيد
يحل مشاكل اخواته ويرجع تاني
وبابا من كتر حبه في ماما قرر يكون اسامينا كلها علي اول حرم من اسمه هو وماما لانه بيعشقنا عشان احنا من ماما حب عمره
فا سماني سديم وسليم اخويا وماما سلمي وهو سالم
+
بس ياسيدي هي دي حكايت عيلتي الجميله اللي مليش غيرها
+
ادهم ،، جميله اووي قصه حب والدك ووالدتك
+
سديم ،، فعلا جميله جدا عقبالي يارب اعيش زيهم
+
ادهم بغمزه ،، هتعيشي احسن منها ياسديم
+
سديم ابتسمت بكسوف
+
وصلت العربيه
وطلع ادهم وسديم وركبو العربيه وكانو مرهقين جدا
سديم نامت في العربيه وسندت علي كتف ادهم
وادهم ابتسم عليها
+
بعد شويه بيوصلو البيت وادهم بيحمل سديم
ويذهب بها الي غرفته
ويضعها علي سريرها
وينزع حزائها ويغطيها ويطفئ الاضواء
ولسه هيخرج
مسكت سديم ايده
سديم بنوم ،، ادهم متسبنيش لوحدي
انا خايفه
الراجل التخين دا وعياله هيخوفوني بليل
وكمان راس الست الشريره مراته هتجري ورايا
+
ادهم انفجر من الضحك عليها ،، يخربيتك انتي فعلا طفله
+
سديم بتزمر ،، انا مش طفله
+
ادهم ،، طيب انتي مش طفله نامي لوحدك
+
سديم بخوف ، لا انا خايفه نام معايا
+
ادهم ببسمة ،، لما تصحي من النوم هتقتليني
+
سديم ،، عادي بس متسبنيش ممكن
+
ادهم ،، حاضر ياستي مش هسيبك
وراح جلس جمبها وفضل يملس علي شعرها بحب كبير اووي
وكان مقرر انه بعد متنام هيروح اوضته عشان مينفعش بس غلب عليه النوم ونام جمبها
+
تاني يوم استيقظت سديم ووجدت نفسها مكبله ولا تقدر علي الحركة
بتبص جمبها
واتصدمت واتنفضت برعب
وصوتت ،، اعاااااا بتعمل ايه هنااا
+
ادهم اتفزع من صوتها ووقع علي الارض
ادهم بتألم وغضب ،، اها يابنت المجنونه والله لوريكي
+
انتهااا البارت
+

