اخر الروايات

رواية سديم والادهم العنيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم دينا اشرف

رواية سديم والادهم العنيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم دينا اشرف



                                    
أنا حابب أفكركم وأفكر نفسي بأننا مر علينا أيام مكناش عارفين هتعدي ازاى !

+


و عدت ..

+


و مش بس عدت ، ده احنا مبقيناش نفتكرها أصلاً 

+


سلم أمرك لله 

+


كل حاجة بتعدي مهما كانت صعبة و متعبة 💙"!

+


#Dina ashraf #

+


في صباح يوم جديد في القاهره 

+


عند سليم كان يجلس يتناول فطوره مع والدته 

+


تحدث سليم ،، ماما سديم مكلمتكيش امبارح 

+


سلمي ،، لا ياحبيبي والله مكلمتنيش وانا مش عايزه اكلمها بنت الهبله دي 

+


سليم ،، ليه بس ياسلومتي 

+


سلمي ،، مش شايف ياسليم ولا بترن نطمن عليها وانا خايفه جدا عليها 
ومهمله تلاقيها اصلا بقت عامله زي خله السنان 

+


سليم ،، علي اساس انها تخينه ياماما 
سديم عنده 25 سنة ومش باين خالص اللي يشوفها يقول عندها 15 سنه 
قصيره وعامله زي فطوطه 

+


سلمي ،، اها لو تسمعك هتفط عليك وتمسكك من شعرك 

+


سليم ،، بتغير من شعري مووت 
كل شويه تمسكني منه وتشده عيل غيوره 

+


سلمي بحزن ،، وحشتني جدا 

+


سليم ،، وانا كمان بس انشاء الله هترجع اهدي انتي بس ياسلومتي 
الساعه 12 وهتكبر سنه 

+


سلمي ،، اول عيد ميلاد من غيرنا 

+


سليم ،، فكرتك نسيتي 

+


سلمي ،، انا لو نسيت نفسي عمري ماهنسي عيد ميلادك انت واختك 
دي اجمل ايام اني جبتكم علي الدنيا 
مليتو البيت فرحه 

+


سليم ،، اسوء عيد ميلاد من غيرها فعلا 

+


سلمي ،، اول مترجع هنعمل ليها عيد ميلاد محصلش 

+


سليم ،، طبعا ياسلومتي 
وبكره نكلمها ونعايدها 
تلاقيها ناسيه الحاجه الوحيده اللي بتنساها عيد ميلادها 

+


سلمي بضحك ،، مشفتش واحده بتنسي عيد ميلادها 

+


ضحكو الاتنين 😂

+


الا هو الحج اخباره ايه 

+


سلمي ،، اسكت ياسليم بابا كلمني امبارح وبيقولي عمك عصام اعتدي علي بنت من عيله كبيره اوري ووالدك مش عارف يعمل ايه والعيله دي واصله اووي 
يعني لو مسكو عمك هيروح فيها 

+




                
سليم بعصبيه ،، ازاي يعمل كدا هو خلاص البرشام لحس نفوخه دا اتهبل ياماما 

+


سلمي ،، اهدي ياحبيبي هو كدا طول عمره 
من رائيك كدا بابا مش بيرضي يخليني انزل انا وسديم البلد معاه ليه 
لانه ببساطه بيخاف علينا من ظرات اخوه 
شفت عمرك شفت اخ يبص لمرات اخوه وبنت اخوه 
عمك دا مش طبيعي 

+


سليم بغضب ،، انا اول مره اعرف كدا هو للدراجادي وصلت بيه الحقاره انه يبص لمرات اخوه ازاي دا ياماما 

+


سلمي ،، هنعمل ايه ياحبيبي مش في ايدينا حاجه 

+


سليم ،، وجدو فين من دا كله هو مش المفروض كبير العيله 

+


سلمي ،، حبيبي جدك تعب معاه وزهق منه عشان كدا اي مشكله يلبسها لبابا 

+


سليم ،، راجل فظيع بجد 

+


المهم ياسلومتي عندي فرح واحد صحبي النهارده متيجي معايا 

+


سلمي ،، لا ياحبيبي روح انت وانبسط انا مليش في الجو دا 
وعقبال مفرح بيك ياسليم 
واشيل عيالك 

+


سليم حمل كفها وطبع قبله رقيقه جدا 

+


سليم ،، ربنا يديمك في حياتنا يااجمل ام 
انا هعدي علي البوتيك واخود منه البدله وهلبس في الشغل واطلع مع الشباب ممكن اتاخر اتعشي ونامي انتي ماشي ياماما 

+


سلمي ،، ماشي ياروح ماما يلا لا اله الا الله 

+


سليم ،، سيدنا محمد رسول الله 

+


خرج سليم بعد ان ودع والدته متجها الي شغله 

+


#Dina ashraf #

+


ادهم بوجع من الوقعه ،، اها ياني انتي غبيه يابت 

+


سديم تغطي نفسها باالملايه 

+


وتتحدث بتمثيل ،، انت عملت فيا ايه حرام عليك اروح بيتي ازاي 
انت استغلالي استغليت اني بنت ضعيفه ومسكينه ونايمة وعملت عملتلك 
وانا لو اتكلمت محدش هيصدقني مين هيصدق بنت مسكينه ومنكسره زيي ويكذب ادهم النمر 
يابختك لاسود ياسديم 
يافرحه سليم فيكي وهو بيغسل عاره 

+


ويقف ويقول انا اللي هغسل عارك ويعملي فيها صعيدي ابن سالم 

+


ادهم بصرااخ ،، بسسسس يخربيتك انتي ايه مبتفصليش اتكتمي بقا 
مين دا اللي يقربلك غوري يابت من هنا 
وبعدين انتي ماسكه الملايه ليه هشوف ايه 

+


سديم ،، اكيد قلعتلي هدومي بيحصل كدا في كل الروايات 
تصحي البطله بتلاقي نفسها لابسه 
قميص البطل اللي هو واصل لحد الفخده 
وواسع عليها 
ويقول لها البطل 
اكملت بسخريه ،، انا اللي غيرتلك هدومك وطفيت النور ومشفتش حاجه 

+



        
          

                
انت عبيط يلا تغير لها الهدوم ازاي وانت طافي النور 
وباالنسبه لاايدك دي بتعمل ايه ياروح امك 

+


ادهم بتعجب ،، انتي اتجننتي لا بجد اتجننتي 
انا نازل تحت 
وعلي فكره انتي لسه ياحيوانه بهدوم الحفله 
وانا اول واحد ميعملش زي الروايات ياغبيه 
شيلي ام الملايه دي واتزفتي غيري هدومك 
عشان شغلك 
في ظرف دقيقه تكوني جهزتي 

+


سديم ،، دقيقه دقيقه ونص 

+


ادهم ،، انا قولت دقيقه يبقا دقيقه 
اخلصي جاتك البلا في حلاوة اهلك عاالصبح 

+


نزل ادهم من غرفتها وهو هيتهبل من كلامها 

+


وسديم انفجرت من الضحك 

+


وقامت غيرت هدومها وهي خارجه من الحمام 
كانت بتغني 

+


سديم عندها موهبه الغناء صوتها جميل جدا وبيسحر اللي بيسمعه 
كانت اي حفله في المدرسه كانت هي اللي بتغني فيها 
ومعاها شهدات في الغني ومسابقات طالعه الاولي فيها 

+


سديم بغناء 
الله بقا ايه اللغبطه دي ليه 
ياللي خطفني ياريت تقولي 
ايه حصلي علي كدا بقا دااللي 
باالملي اللي انا عشت احلم بيه 
من يوم وليله اخدتني 
علي مشمي وكنت راضي 
دا احنا يادوب بنقول ياهادي 
امال لو فات شهر هيحصل ايه 
طب واحده واحده وبلاش كل دا 
يجي مره واحده 
للتجنن كدا 
لو دا النظام معاك باالشكل دا مقدرش علييه 

+


لسه هتكمل 
افتكرت كلام ادهم بيقولها دقيقه واحده 

+


سديم بصويتت ،، بااختااي الولا قالي دقيقه بس انا بقالي ساعتين 
اجررري يامجدددي 
طلعت تجري ولبست دريس طويل وبحزام من النص وشعرها رفعته 
ولبست شوز 
وحملت حقيبتها وخرجت جري 

+


ادهم ببرود ،، انا قولت ايه دقيقه صح 

+


سديم ،، علي فكره كدا مش رجوله دقيقه دي استحمي ولا اللبس ولا استشور 
دا ياجدع لبس الكوتشي بياخد ربع ساعه 

+


ادهم ،، اخلصي افطري وبطلي رغي 

+


سديم ،، حساك مرات ابويا ليه مش عارف 

+


ادهم بتعجب ،، انا مرات ابوكي 

+


سديم ،، سوري جوز امي 

+


ادهم بيحز علي سنانه ،، سديم 

+


سديم ،، سوري والله مهتكلم 

+


خلصو اكل وركبو العربيه واتجهو نحو المخزن الذي يحتحز به اصدقاء سديم 

+


سديم بخوف ،، انت جايبني هنا ليه ياادهم 

+



        
          

                
ادهم ،، لازم النهارده ننهي الموضوع دا 

+


سديم ،، ادهم انا قولتلك سيبهم بس وانا مش عايزه اشوفهم 

+


ادهم ،، ممكن متخافيش انا معاكي ومش هسيبك ابدا 

+


سديم خدت نفس وحاولت استجماع نفسها 

+


وصلو الي المخزن 
وسديم كانت خايفه جدا 
ادهم مسك ايديها عشان متخافش 

+


ودخلو جوه 

+


ادهم ،، وحشتوني والله اسف بقا كان عندي شغل 

+


هاله بتعب يكاد يخرج صوتها ،، س سديم 

+


سديم ،، اهلا ياهاله اهلا ياصحبتي عامله ايه 

+


هاله بندم ،، انا اسفه انا اسفه والله ياسديم انا كنت غيرانه والله ماهعمل كدا تاني 
سامحيني بالله عليكي 
عشان خاطر سليم 

+


سديم بصراخ ،، اسكتي متجبيش سيره اخويا علي لسانك متوقعتش منك كدا ازاي تنزلي للحقاره دي 
انا اعتبرتك اختي وعملتلك اللي اي اخت بتعمله لااختها تقومي انتي ترميني الرميه دي 
حرام عليكي 

+


هاله بعياط ،، اسفه والله انا ندمانه انتي عمرك مااذيتيني انا اسفه سامحيني ياسديم ارجوكي سامحيني 
طب بصي متخرجنيش من هنا سيبيني لحد مااموت بس سامحيني ارجوكي 

+


اميره بضعف ،، سد ديم 

+


سديم ،، متتكلميش يااميره انا عارفه انك ملكيش زنب 
انتي ضحيه زي زيك 
بس انتي غلطانه انك سلمتي دماغك لحيه زي هاله 
انا مش زعلانه منك 

+


سديم ببكاء ،، ادهم لو سمحت خرجهم من هنا ربنا منتقم وجبار وعارف اللي حصل 
وقادر انو يرجعلي حقي 
انا مسمحاكي ياهاله 
وانتي كمان ياهاله 
حتي انتو ياشباب يالي كنتو هتضيعو شرفي 
بس ربنا غفور رحيم 
وبيعطي اكتر من فرصه 
مين انا عشان مسامحش وانا بشر عاديه 

+


خرجهم ياادهم وربنا يسهل ليهم 

+


اسامه ،، اسف والله بعد اللي حصل حتي مش هبص لبنت تانيه سامحيني ارجوكي 

+


ابراهيم ،، انا ندمت وتوبت سامحيني بالله عليكي 

+


سديم ،، مسمحاكو كلكم بس ياريت مشفش وش حد تاني في حياتي 

+


وسابتهم وخرجت 

+


ادهم ،، انا لو مكانها كنت قطعتكم حتت ورميتكم 
بس اللي كنتو عايزين تاذوها دي مفيش اطيب منها 
احمدو ربنا اني عفيت عنكم عشانها لو مش هي 
كنت هسيبكم هنا لحد متعفنو 

+



        
          

                
اشار للحارس ،، اخرجهم من هنا لقد انتهي عقابهم 

+


وخرج لسديم 

+


(وكدا انتهت حكليه اميره وهاله واسامه وابراهيم 
للاسف هناقبل شخصيات زي دي كتير سوء في الروايه او في حياتنا الحقيقيه 
ولو معرفناش ننتبه جيدا لاختيارتنا 
منرجعش نندم بعدين ) 

+


خرج ادهم وجدها حزينه ركب العربيه بجوارها 

+


ادهم ،، انتي كويسه 

+


سديم ،، اها انا كدا تمام مش عشان شفتهم نزلولين 
لا عشان شفت الندم والتوبه 
ودول اكبر انتصار يصل ليه الشخص 
بعد المعصيه 

+


ادهم ،، قلبك كبير جدا 

+


سديم ،، وانت كمان 

+


بعد شويه بيصلو الي الشركة 

+


ادهم ،، متتاخريش انهارده 

+


سديم ،، ليه 

+


ادهم ،، عادي عايزك في موضوع 

+


سديم ،، اوكيه مش هتاخر 
ودخلت الشركة 

+


وانطلق ادهم الي شركته 

+


سديم وهي ماشيه خبطت في بنت 
سديم بوجع ،، اووه الم تكوني تنظري امامك 

+


البنت بدموع ،، انا اسفه حقا لم اقصد ذلك 

+


سديم بشفقه عليها فاانها تبدو كفتاة حساسه وبريئه 

+


سديم ببسمة ،، لا بئس عزيزتي لما هذا الحزن 

+


البنت بدموع ،، لقد خفت ان توبخيني 

+


سديم ،، ولما انتي لم تقصدي هذا كما انك جميله وبريئه 

+


البنت ببسمة ،، شكرا لكي انتي اول شخص يتحدث معي بهذه اللطافه 

+


سديم ،، هيا لنتعرف 

+


سديم ،، انا سديم اعمل بهاي الشركة ممصمة 

+


البنت ،، انا رولا اول يوم اللي باالشركة واصمم ايضا 

+


سديم بفرحه ،، اخيرا وجدت بهذه الشركة فتاه 
هيا بنا سنمثل فريق رائع 

+


رولا ،، انا سعيده بمعرفتك 

+


سديم ،، انا اكتر 
هيا سأعرفك علي ايريك زميلنا في التصميم 

+


وذهبو الي المكتب 

+


سديم ،، مرحبا يانشيط كيف حالك 

+


ايريك ،، مرحبا س 
لم يكمل كلامه بسبب رؤيته لهذه الملاك البرئ 

+



        
          

                
سديم لاحظت شرود ايريك بارولا 
ورولا التي كادت تموت من الخجل 

+


سديم ،، هااي ايريك نحن هنا يارجل اين ذهبت 

+


ايريك فاق من شروده ،، ماذا قولتلي سديم 

+


سديم ،، اوه اظن عزيزي لم يكن معي 

+


ايريك ،، لا لقد شردت قليلا 
ونظر الي رولا وتحدث ،، من هذه 

+


سديم ،، اعرفك هذه رولا صديقتتنا واول يوم لها بشركة 
وستعمل معنا 

+


ايريك بفرحه ،،  حقا ستعمل معنا 

+


سديم بخبث ،، ولما انت فرحا هكذا 

+


ايريك بتوتر ،، لان لان اها يوجد شخص جديد يعمل معنا ولا يوجد حمل علينا 

+


سديم بخبث ،، حقا عزيزي 

+


ايريك بضيق ،، سديم !! 

+


سديم بضحك ،، حسنا حسنا 
ادخلي رولا هذا مكتبك وهذا مكتبي 
والمكتب البعيد ذاك مكتب عزيزي ايريك 

+


رولا بخجل ،، شكرا لكي سديم 

+


سديم ،، لا عليكي صغيرتي 

+


ايريك ،، هيا نبداء في الرسم الان 

+


بداء في الرسم 

+


#Dina ashraf #

+


عند ادهم كان يجلس مع البوليس 
ادهم ببرود ،، وماذا عن مايكل الن نتخلص منه بعد 

+


الظابط ،، وصلي خبر بعد الحفله ان هناك جماعه من المافيا قامو بااختطافه 

+


ادهم بخبث ،، اعرف هذا 

+


الظابط بشك ،، ادهم هل لك علاقه بهذا 

+


ادهم بخبث ،، انت حقا تعرفني يارجل 

+


الظابط ،، عيب عليك ياكبير دا انا تلميذك 

+


ادهم بضحك ،، ايوا طلع المصري اللي جواك 

+


حازم ،، يااه يااخي الواحد يخرج من داره يتقل مقداره 
احنا ملناش غير بيتنا 
اكمل بجديه ،، طب دلوقتي هنعمل ايه في مايكل 

+


ادهم ،، انا كنت عامل حساب كل حاجه واحد زي مايكل دا مكنش ينفع يدخل السجن كان هيطلع منها بسهوله 
وكمان مكنتش عايز اموته زي مراته وابنه لان الموت باالنسبه ليه رحمة 
فا انا روحت للزعيم المافيا وطبعا هو عارف مين هو ادهم النمر 
وقولتله علي موضوع كدا محدش يعرفه غيري انا ومايكل 

+


حازم ،، هو ايه 

+


ادهم ،، لما كنت بشتغل مع مايكل كنا داخلين كلنا في ثفقه كبيره جدا بس زعيم المافيا هو اللي 
كان شايلها كله 
يعني لو خسرت هو اللي هيشيلها كلها 
ولو كسبت هتنقله لنقله كبيره جدا 

+


المهم كان في منافس لينا وهيموت وياخد الثفقه دي 
طبعا المعلم بتاعنا طماع فلوس 
راح وسلم ورق الثفقه دي كلها للمنافس 
وجابها في الراجل 
زعيم المافيا خسر كتير اووي 
ووقع كمان 
بس عرف يقوم نفسه لوحده وعمل نفسه تاني 
ورجع اقوي واكبر زعيم في ايرلندا 

+


حازم ،، وانت طبعا روحت قولتله انه كان السبب 

+


ادهم بضحك ،، الله ينور عليك ياحازم ياحبيبي 
كدا مايكل في ايد زعيم المافيا 

+


حازم ،، يعني كدا الله يرحمك يامايكل 

+


ادهم بجديه ،، وكدا نبقا رجعنا حق صديقنا وصاحب عمري ومراته 

+


حازم بحزن ،، اخيرا جبنا حقه اكيد روحه ارتاحت دلوقتي 

+


ادهم بحزن ،، دلوقتي بس هقدر اروح ازوره في قبره وانا رافع راسي واقوله رجعت حق مراتك وابنك ياصحبي 

+


قام حازم وحضنه 
وارتاحو بجد انهم رجعو حق صاحبهم.

+


#Dina ashraf #

+


سديم بتعب ،، لقد سئمت الا تتعب يارجل 

+


ايريك ،، انتي طفله تتعب بسرعه 

+


سديم ،، لاكن ياكبير اكمل الشغل بدلا مني 
وانا الصغيره سااذهب الي البيت 

+


ايريك ،، هل تمزحين لدينا عمل شاق اليوم 

+


سديم ،، اعمل انت ورولا لقد تعبت يارجل 

+


وتركتهم وذهبت 

+


رولا ،، حسنا ايريك ساابقا معك حتي ننهي هذا العمل 

+


ايريك ،، يالكي من لطيفه 

+


رولا ،، لابئس صديقي 

+


وبءو يشتغلو سوي تحت نظرات ايريك لرولا 

+


خرجت سديم خارج الشركة وتنظر حولها يمين ويسار 
وهي تنتظر ادهم ولكن لم ياتي 

+


فجاءه شعرت بااحد يضع السلاح بخصرها من ورا 

+


المقنع ،، تحركي ولا تلتفتي خلفك والا اطلقت عليكي رصاصه وتخلصت منك 

+


سديم بخوف ،، من انت 

+


المقنع ،، هذا ليس من شائنك تحركي وانتي صامته 

+


تحركت سديم في صمت 
وركبت العربيه مع المقنع وانطلقت السياره بسرعه البرق 

+


المقنع يتحدث علي الهاتف ،، نعم سيدي هي معنا 
لا تقلق لن يلمسها احد 

+


انتهااا البارت 
بارت طويل اوووي 

+


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close