اخر الروايات

رواية صراع احفاد السيوفي الفصل الثالث عشر 13 بقلم سالي دياب

رواية صراع احفاد السيوفي الفصل الثالث عشر 13 بقلم سالي دياب

بسم الله 

+


............

+


شهقت بقوه... عندما ارتطمت المياه البارده في وجهها المليء بالكدمات.... فتحت عينيها الباكيه بضعف نظرت لهذه السيده التي تجلس امامها على المقعد برياحه...

4


وهذه السيده وقفت من على المقعد ثم اقتربت منها وهي تمسك بيدها كاس من الخمر وتلف بحركه دائريه.... 

+


وقفت السيده امام  هذا المقعد المقيده عليه هذه الفتاه ابتسمت ابتسامه خبيثه ثم مدت يدها وامسكت فكها بقوه مما جعل الصغيره تغمض عينيها بالم...

+


=وبعدين معاكي... مش معقول يا يارا كل شويه هفوقك...تو تو تو.... اجمدي كده... وصلنا لحد فين 
اااه....كملي بعد ما جمال نام في حضنك ايه اللي حصل بعديها يا يويو... يلاا انا بسمعك 

15


رفعت يارا عينيها ونظرت لها بكره سحبت فكها من بين يدها ثم قالت بشراسه 

+


=هتدفعي تمن اللي بتعمليه ده غالي قوي..القديم والجديد كله هتتحاسبي عليه...يا شيرين هانم 

7


ضحكت شيرين بشده... نظرت ليارا المقيده بالمقعد وقالت بسخريه 

+


=ويا ترى بقى مين اللي هيحاسبني... ابوكي... ولا راجح ... ولا يكونش ابني فرانكا... قصدي جمال ابني جمال هيقتلني مثلا...ههه... جميله قوي يا يارا لا وجريئه.... اللي يخليكي تقفي في وشي تبقي فعلا جريئه وانا بحيي الشجاعه الصغننه دي

2


انحنت عليها ونظرت داخل فيروزتها وقالت بحفيف مثل الافاعي 

+


=ما اتخلقش لسه اللي يحاسبني ولا حد يقدر عليا... انت تعرفي شيرين... بس ما تعرفيش مين هي مياده هانم.... حذرتك وقلت لك اوعي توقفي في وشي خلي بالك مني وانتي ما سمعتيش الكلام... اتحدتيني وانا عمري ما دخلت تحدي وطلعت خسرانه... قولي لي بقى مين اللي هيقف قصادي 

+


=العجمي 

6


عقدت شيرين حاجبيها بغرابه وقالت بعدم فهم 

+


=العجمي... قصدك السفاح ده... وهو العجمي ده يعرفني منين ولا حتى علاقته ايه بالموضوع 

4


ضحكت يارا بشده ثم قالت بابتسامه شرسه 

+


=العجمي....هو الزرعه اللي هتحصديها...
العجمي.... اللي هيخليكي تتمني الموت 
العجمي هينتقم لمامته.... وهينتقم لطفولته... وهينتقم للسنين اللي انتي ضيعتيها من عمره 

+


ابتلعت شيرين لعبها بصعوبه.... وقالت بتوجس 

+


=مين العجمي 

+


ابتسمت يارا وقالت بقوه 

+


=العجمي.. هو سيف راجح السيوفي

7


اتسعت عين شيرين وفزعت... نعم هذه المتجبره شعرت بالفزع... فمن لا يعرف من هو العجمي... من لا يعرف هذا الجبار الفاجر... اقتربت منها سريعا وامسكت بخصلاتها بقوه مما جعل يارا...اااه.... تصرخ بالم... نظرت داخل عينيها وقالت بجنون

+




                
=كددددابه...لااااا...دي مش فرانكا.... مستحيل 

+


نظرت لها من بين دموعها وقالت بتشافي وانهيار 

+


=فرانكا هو العجمي.... وجمال هو العجمي.... وسيف هو العجمي.... وانا حبيبتي العجمي....وام ابنه 

16


◽◽◽◽◽ قبل شهر 

3


استيقظت يارا من نومها.... فتحت عينيها بكسل... مادت يدها... والتقطت هاتفها من على الكومودينو بجانب الفراش....فتحت الخط وضعت الهاتف على اذونها.... دون ان ترى من المتصل 

+


=امممم

+


=يا دين امييييي ع الصوت 

+


اعتدلت يارا سريعا.. وجلست على الفراش..ابعادت الهاتف عن اذنها نظرت الى شاشت الهاتف عقدت حاجبها بغرابه عندما رات هذا الرقم المسجل في هاتفها بهذا الاسم ((بابا حبيبي))

2


=ايه يا دلوعة بابا... كل ده نوم 

2


اغمضت عينيها بضيق وضغطت على اسنانها بغيظ وضعت الهاتف على اذونها وقالت بغضب لذيذ 

+


=انت مين سمح لك تمسك موبايلي... انت بجد غلس 
اووي... واللي حصل امبارح ده...مش هيتكرر تاني والا هقول لبابي...انت سااااامع 

+


ابتسم جمال بجانب فمه..اغمض عينيه وضغط على شفاه السفليه بوقاحه ثم شاكسها ودندن هذه الاغنيه عندما تخيل مظهرها 

+


=يا بنت الناس بموت في خدودك الاناناس... انا تبت فيكي خلاص.... هموت واحضنك... عيونك موت شفايفك تشبه البسكوت... بقولها لك بعلو الصوت 
انا بدمنك....اوووف... اكيد طبعا لازم ادمن الحضن ده الواحد حاسس انه ما كانش عايش قبل الحضن 

4


ضغطت يارا على شفاها السفليه باسنانها من شده الغيظ من هذا المستفز... ابعدت الهاتف عن اذنيها وكادت ان تغلق الخط ولكن...

+


=علي الحرام لو قفلتي يا يارا لهفشخك الليله دي... اقفلي بقى وشوفي انا هعمل ايه 

10


وضعت يارا يدها على فمها واغمضت عينيها بالم فهي عندما ضغطت على شفاها السفليه باسنانها ضغطت على هذا الجرح ... الذي صنعه هذا الواقح بالامس... زفرت بقوه وقالت بنبره باكيه 

+


=انا عايزه اقفل دلوق ااا

+


لم تكمل حديثها عندما اغلق هو الخط ابعدت الهاتف على اذونها نظرت له وهي تفتح فمها ببلاها وقالت بذهول 

+


=ياحيووون 

1


كادت ان تلقي الهاتف على الفراش بعصبيه ولكن رن مره اخرى وهذه المره كانت مكالمه مرئيه 
((فيديو كول))...

+


ابتلعت لعابها بخوف وارتباك والكثير من الخجل... فكيف ستواجهه بعد هذه الامسيه الذي قادها معها 
اغمضت عينيها وتنهدت بارتياح عندما انتهى الاتصال اتتها رساله نصيه على تطبيق الوتساب لم تفتح الرساله حتى لا يرى انها قراتها... وضعت الهاتف على الفراش ونظرت له بتوتر....

+



        
          

                
ظلت دقيقتان تقريبا تنظر اليه هكذا... مادت يدها وامسكته مره اخرى.... انتفضت بخضه واتسعت عيناها بذهول... عندما رن الهاتف مره اخرى بمكالمه مرئيه وهذه المره لم ينتظر هو ان تفتح المكالمه فتحها هو بطريقته الخاصه...

2


وضعت هي يدها على فمها عندما ادركت انهو....

+


=انت مهاك موبايلي 

+


تمدد على الاريكه ووضع ذراعه خلف عنقه ابتسم بجانب فمه وقال وهو ينظر الى ما فاتنه الظاهره امام عينيها 

+


=اه مهاك موبايلك... ومنتظر اليوم اللي ههاك فيه عذريتك بفارغ الصبر 

5


نظرت له بغضب... ثم نطرت خصلاتها العسليه الى الخلف بعصبيه دون ان تدرك انها عاريه... فهي كانت بملابسها الداخليه فقط... وهذا الواقح ارتفعت ابتسامته تدريجيا عندما ظهر كتفها امام عينيها التي لمعت بشهوه... سرعان ما تحولت الى رغبه عندما راى هذه العضه المحفوره على عنقها... رفع عينيه الى شفتيها المجروحه عندما قالت يارا بغضب لذيذ 

1


=انت ليه بتعمل كده... بجد انا مش فاهماك... انا هقول لبابي... لانك بجد تعديت حدودك معايا اووي وكماااا

+


لم تكمل حديثها... عندما سحب جمال من هذه السيجاره الالكترونيه...((ڤيب))... التي بيده ثم اخرج دخان كثيف من انفه وهو ينظر لها بتسالي 

+


وهي نست غضبها... ولم تدرك حتى الان انها عاريه 
خرجت ابتسامتها الرائعه المندهشه بما فعله للتو بل وايضا قالت بحماس غريب 

+


=واااو... انت عملت كده ازاي 

+


ضحك هو على هذه الطفله... التي تغيرت سريعا اعتدل في جلسته ثم قال وهو يبتسم بتسالي 

+


=عجبتك 

+


=اوووي... ممكن مره كمان بليززززز

2


=انت تؤمر يا دلوعه بابا 

+


شعرت يارا بالخجل عندما ادركت حالها وايضا عندما تذكرت ما حدث بالامس... وهو كان يراقبها بابتسامه متسليه رفع هذه السيجاره الالكترونيه وسحب منها وهو مسلط نظره عليها اقترب براسه من الهاتف ثم ظفر دخان السيجاره من انفه بقوه 

+


ضحكت يارا بشده لدرجه ان راسها رجعت الى الخلف تلقائيا... وهو كان يبتسم وعينيه تلمع ليس باعجاب فقط بل ايضا برغبه عندما ظهر عنقها الابيض امام عينيه ايضا مقدمه صدرها امتص شفاه السفليه عندما نزلت عينيه لمفارق نهديها الصغيرين 

1


ابتسم بجانب فم ونظر الى الجانب عندما تذكر ما حدث في الصباح... التفت ونظر له مره اخرى عندما شهقت وقالت بفزع عندما وقع بصرها على هذه الساعه المعلقه على الحائط

+


=...‏oh my god... انا تاخرت اوووي علي..Dance exercise

+


((تمرين الراقص))

+


نظرت الى جمال عندما قال لمينا الذي يجلس امام هذه الشاشات 

+



        
          

                
=في سلكات ودان هنا ا مينا... مش عارف عندي مشكله في السمع اليومين دول...ابقى فكرني اروح لدكتور

+


نظر لها وقال وهو يضع يده على اذنه 

+


=دلوعتي انتي قلت انك اتاخرت على تمرين الراقص ولا انا سمعت غلط.... قولي تاني اللي قلتيه دلوقتي

2


نظرت له يارا وقالت وهي تبتسم بعفويه وحماس 

+


=ايوه انا قلت كده... البروفه بتاعه النهارده مهمه جدا  بكره المسابقه الهقدم فيها رقصتي...بجد انا Excited... ليها اوووي

+


((انا اشعر بالحماس))

+


نظره جمال الى مينا مره اخرى وقال 

+


= مينا انا لابس چيبه قدامك

2


نظر مينا الى هذه المنشاه الملفوفه حول خصر ثم قال بتهامك 

+


=لاچيبه ولا غيرها 

1


شهقت يارا بخجل عندما ادركت انه عاري فهي لم تلاحظ انه عاري الصدر غير الان.... اما هو لم يهتم بل نظر وقال بهدوء خطر 

+


=كونتي بتقولي ايه بقى يا دلوعتي...اه.... عندك مسابقه رقص... طب ما انا سالت مينا قدامك لابس چيبه قال لي لا... يعني انا مش مره.... ولا عندي قرون..... شوجر دادي عنده علم بالكلام ده 

8


ردت يارا بعفويه مغلفه بالبراءه 

+


=بابي هو اللي بيهتم بكل حاجه تخصني... وكمان هو والعائله كلها هيجوا يتفرجوا عليا وانا بقدم رقصتي 

+


=عيلتك دي عيله معرصه 

7


ضيقت يارا عينيها وقالت بشك 

+


=هي معرصص دي.. كده انت بتشتم ولا ايه 

6


اتسعد عين مينا والتفت براسه ببطء عندما استمع على لحديث يارا.... اما جمال لم يستطيع السيطره على ضحكته خرجت ضحكته الرجوليه الجذابه التي جعلت الصغيره...

+


بعد ان كانت تنظر له باستغراب.... تحول هذا الاستغراب الى لمعه داخل فيروزتها وخفق قلبها عندما خرج منه هذه الضحكه ..ابتسمت ابتسامه ناعمه عندما وقع بصره على هذه الشامه الصغيره الموجوده بجانب فمه من الاسفل وايضا الى تفاحه ادم التي كانت تزين عنقه الرجولي انزلت بصريه حتى لا يلاحظ نظرته له واصبح وجهها مثل حبات الفراوله من شدت الخجل 

+


ولكن يا دلوعه....انتي الان تتحدثين مع العجمي الذي راى هذه النظره جيدا... فجمال الان في وكر العجمي 
نظرت له يارا عندما قال بتسالي 

+


=عيله معرصه زي... عيله جميله... او عيله محترمه...
او....ههههههههههه

1


ضحك بشده في اخر حديث عندما راى انها صدقته حقا...حتى مينا لم يتمكن من السيطره على ضحكته هدا من الضحك قليل  وقال بتسالي 

+


=دلوعه بابا مفيش خروج من البيت النهارده.... ولا حتى بكره 

+


قالت يارا باستنكار=قصدك ايه 

+



        
          

                
تحولت نبرته المتسليه... لاخرى همجيه وقال بامر 

+


=زي ما سمعتي ما فيش خروج من البيت وتنسي خالص موضوع الرقص ده...عايزه تتعلمي الرقص انا اعلمك غير كده... انسي

1


شعرت بالغيظ من تحكماته الغير مبرر ثم قالت بانفعال مغلف بالعصبيه الذيذه

+


=انت بتتكلم معايا كده ليه.... انت مين اصلا عشان تتحكم في حياتي مستحيل انفذ البلا بلا  اللي قلته دلوقتي...Never انت سااا....عاااا... انت بتضحك 

+


نعم نعم اضحك دلوعتي... حتى ان مينا ضحك وبشده على طريقه حديثك.... نظر له وقال من بين ضحكه 

+


=طب ما تنفذيش البلا بلا بلا اللي انا قلته..هههههه
مش عارف اتكلم ...ههههههه

+


هدئ اخيرا من الضحك ثم قال بهمجيه 

+


=انا قلت كلمه... على الله بقى ما تتنفذش 

+


رغم هذه النبره المرعبه التي جعلتها تشعر بالخوف الا انها قالت بعصبيه مفرطه 

+


=ولا تقدر تعمل حاجه وهخرج غصب عنك يا...جماااااال

+


قالت اسمه بهذه الطريقه متعمده اغاظته... وجمال اقصد العجمي جعلها تنتفض بفزع عندما اخرج هذا الصوت العنيف من انفه وقال بهمجيه ووقاحه 

2


=ودددديني وما ااااعبد لاكون فشخك النهاررررده
يا..ياررررا

+


قالت يارا بصراخ=انت واحد مش محترم... غوررر في دااااهيه

+


=داهيه لما تشيل اللي جابك يا بت ميتين الكلب على الحرام من  ديني لكااا... يا بت العرررررص... وديني لاعلمك الادب 

+


قال هكذا عندما اغلقت يارا في وجهه نظر الى صديقه مينا الذي كان يضحك بشده امسك هذه المطفاه ثم قذفها به بقوه...اعععع.... صرخه مينا هكذا  وابتعد سريعا قبل ان تصيبه في هذه المطفاه التي ارتطمت في احد الشاشات واصابتها اصابه بالغه....

+


كاد ان يتوجه للخارج ولكن تذكر انه لا يرتدي القناع لذلك وضع يده على فمه حتى يتحكم في ضحكته...
نظر له جمال بحده.... ثم توجه الى هذه الغرفه الموجوده داخل غرفه الاجهزه.... انتفض مينا بفزع عندما اغلق العجمي الباب بقوه... ضحك مينا بشده ثم قال وهو ينظر الى الباب المغلق 

+


=ضاعت هيبتك يا عجمي... خليها تربيك يا فاجر

2


والفاجر في الداخل.... امسك هاتفه مره اخرى وقام بمهاتفتها ضغط على اسنانه بغيظ.. من هذه العنيده التي اغلقت الهاتف تماما.... ارسل لها رساله نصيه 

+


((على وضعك ها قبلي بقى اللي هعمله))

+


وفقط... القى الهاتف على الاريكه ثم توجه الى هذه البدله السوداء... الزي الرسمي للعجمي.... ظفر بقوه من عندها وقال بتوعد 

+


=عكرت عليا الله يعكر على اللي جابك... سهله 

1


تلاشى غضبه وابتسم بجانب فمه عندما تذكر ما حدث في الصباح 

+



        
          

                
فلاش

1


..........

+


فتح عينيه تدريجيا بعد ساعات متواصله من النوم الهنيء الذي يشعر بطعمه لاول مره في حياته 

+


اغمضها مره اخرى... وابتسم بجانب فمه عندما شعر بجسدها الصغير اسفله وايضا بمعيدتها المسطحه التي تلتصق بمعدته...

+


اقترب بانفه من خصلتها الناعمه... سحب رائحتهم الرائعه الدافئه داخل رئتيه باستمتاع.... اقترب بشفتيه من عنقها وطبع قبله طويله حنونه... لفه زراعيه حول جسدها الصغير وضمها اليه بقوه 

+


اااه... خرجت منها هكذا ناعمه وهي لا زالت نائمه هذه ال..اه.... جعلته دون اراده... يعضها بقوه حنونه... بكات يارا وهي نائمه وقالت بنبره ناعسه دافئه 

+


=اه اه... بس يا شهد 

2


ترك عنقها بعد ان ترك علامات اسنانه عليها.... رافعه راسه من عنقها وابتسم بذهول عندما راى انها لازالت نائمه... نزلت عينيه الى شفتيها المجروحه رفعها مره اخرى الى عينيها المغلقه وقال بهمس متحشرج من اثر النوم

+


=ده ايه الصباح ايه العسل ده 

+


رفعت يارا يدها بعفويه وقامت بلفها حول كتفه العاري وهي لا زالت نائمه ابتسم هو باندهاش من فعلتها اقترب من شفتيها وطبع قبله سطحيه دافئه ليس واحده بل الكثير كان يقبلها ويسحب جسدها اكثر اليه...

+


نزل بقبلته الى ذقنها ثم اسفل ذقنها ظل يقبلها قبل سطحيه دافئه حتى وصل الى مفارق نهديها ابعد راسه قليلا نظر الى نهديها الصغيرين... رفع عينيه ونظر لها راها كما هي لازالت نائمه 

+


سحب ذراع واحد من اسفلها... ثم رفع يده لطرف  صدرايتها... وقام بانزاله من على كتفها ابتلع لعابه باثاره واسودت عينيه برغبه واصبح يتنفس بقوه 

+


عندما امسك صدرايتها... وانزلها قليلا من على احد نهدها... فظهر حلمات نهدها الورديه الصغيره امام عينيه القى نظره خاطفه عليها ثم اقترب بشفتيه من نهدها الصغير... طبعا قبله سطحيه على مقدمته... اذا الله يقبلها حتى وصل الى حلماتها الورديه.... اخرج لسانه وممررها على حلماتها ثم فتح فمه وابتلعها داخله... امتصها بهدوء حتى لا يوقظها كان يمتصها ويلعق بلسانه... ويخرج...هممم.... هكذا مستمتعه من فمه... كاد ان يتعمق اكثر... ولكن...

3


توقف عندما شعر باهتزاز هاتفه الذي اخذه من الاسفل... اخرجه من جيبه... وفصل الخط عندما راى انه صديقه مينا..

+


ابتعد عنها ببطء... وهو ياكل ملامحها البريئه الغافيه باسترخاء... انحنى على جفونها وقبلها بحنان ثم قال بهمسه امام شفتيها 

+


=الواحد لو اغتصبك دلوقتي مش هتحسي.. معذور يا صغنون 

3


رافعه حمالات الصدر مره اخرى وقام بتغطيه نهدها 
وادثرها جيدا بالغطاء الثقيل....

+



        
          

                
ارتدى ملابسه... وهو ينظر لها ويبتسم... انتهى من ارتداء ملابسه ثم اقترب منها مره اخرى وطبع قبله على شفتيها اعتدل في وقفته نظر لها نظره اخيره ثم توجه الى باب الغرفه...

+


فتح الباب نظر في الروق... خرج تماما عندما راى انه خالي والهدوء يعم المكان...

+


اغلق الباب خلفه ثم مشى في الروق بخطوات ثابته واثقه من يراه يقول انه احد سكان المنزل... او في بيت ابوه مثلا...مثلاااا

2


القى نظره خاطفه على هذه الغرفه المدون عليها 
((سيف))... لم يبالي واكمل سيره ولكن.. توقف والتفت براسه الى هذه الغرفه... رجعه مره اخرى 

+


نظره داخل الغرفه عندما لاحظ ان الباب مفتوح قليلا... مرر عينيه في انحاء الغرفه رجع براسه الى الخلف سريعا عندما راى هذه السيده ذات الشعر الطويل داخل الغرفه....

+


كاد ان يذهب... ولكن توقف عندما لمحه انعكاس هذه السيده ذات الشعر الطويل في هذه المراه التي امامها...

+


وهذه السيده كانت شمس التي كانت تجلس بجانب هذا الفراش الصغير على الارض....

+


فتح جمال الباب قليلا حتى يتمكن من رؤيه من داخل الفراش....

+


اتسعت عينيه بذهول عندما راى انها تضع دميه صغيره في الفراش وتضع على هذه الدميه.. من الاعلى ((سلوبته اطفال))... مدون عليها ((سيف))

+


حول عينيه المذهوله.... ونظر لها راها تبتسم ابتسامه باهته والدموع تسيل من عينيها ببطء ويدها تتحسس على اسم ابنها بحنان....

+


صور قبضته وضغط عليها واصبح يتنفس بقوه من شده الغضب.... انحنى براسه للجانب قليلا هذه الحركه الذي يفعلها العجمي دائما.... ونظر الى شمس بنظره لو تتحدث لكانت قالت...

+


صبرا ايتها الام... وما اجمل الصبر في الانتقام 

2


باك

+


........

+


رجع جمال الى ارض الواقع... عندما رن هاتفه 
اغمض عينيه واخذ نفس عميق حتى يهدا من هذه النيران التي تسير في عروقه 

+


اقترب من الهاتف فتح الخط عندما راى اسم المتصل وهو عامر وضع الهاتف على اذنه وقال 

+


=ايه يا عامر 

+


عقد حاجبيه بغرابه عندما استمع لصوت فتاه من الطرف 

+


=جمال انا ساره 

+


=ساره مين 

+


قالت ساره=انا ساره بنت عمت عامر..انااا

+


قطعها جمال عندما تذكرها 

+


=اه اه افتكرتك... في حاجه 

+


نظره ساره الى عامر الممدد على الاريكه ويمسك راسه بالم ثم قالت بنبره باكيه

+


= عامر تعبان قوي..وو... هو قال لي اتصل بيك واقول لك تعالى بسرعه 

+


اغمض جمال عينيه بضيق عندما تذكر عامر فتحها مره اخرى وقال 

+



        
          

                
=تمام انا هبعت حد ياخده... انا مشغول ومش هقدر اجي دلوقتي... ما تشغليش بالك انتي هو تلاقيه  واخد دور برد بس

+


قالت ساره=انا عارفه ان عامر مدمن... هو قال لي ان انت كمان عارف ارجوك اعمل حاجه يا جمال هو تعبان قوي انا بفكر اروح انادي حد 

+


=لاااا... اوعى حد يعرف حاجه.... بصي هقول لك تعملي ايه هتنزلي الملحق 

+


ساره=احنا في الملحق عامر جه هنا عشان يدور عليك وانا جيت وراه 

+


قال جمال=طب تمام... في شريط برشام في الجاكيت بتاعي اللي على السرير روحي خدي

+


ذهبت ساره سريعا الى هذه الستره الموضوع على الفراش فتشت فيها جيدا ثم قالت سريعا عندما امسكت الشريط بيدها 

+


=اهو لقيته 

+


قال جمال=ادي له حبايتين 

+


ذهبت ساره مره اخرى باتجاه عامر وضعت الهاتف على الطاوله وفتحت مكبره الصوت ثم انحنت على عامر وقالت وهي تساعده على النهوض 

+


= عامر قوم 

+


اعتدل عامر وهو يغمض عينيه بالم من هذا الصداع الشديد الذي يفتك براسه.. فتح عينيه بضعف فالتقى بعينيها الباكيه... قربت ساره الحبوب من فمه فتح هو فمه وهو ينظر لها... رغم الم جسده وهذا الالم الذي يفتك براسه... ولكن لاحظ لاول مره هذا الحنان والاهتمام.... وايضا الخوف في عينيها 

2


قربت كوبا المياه من فمه وقالت لجمال 

+


=اخدهم... اعمل ايه تاني 

+


وجمال كان يبتسم.. عندما شعر بلهفتها القالقه من نبره صوتها... قال 

+


=ما تعمليش حاجه هو هينام دلوقتي انا هخلص وهاجي على طول لو حصل اي حاجه كلميني 
المهم سيبيه ينام... واطلعي انتي 

+


وفقط... اغلق الخط وامسك القناع.... وضعه على وجهه... نظر الى نفسه في المراه وابتسم من خلف القناع ثم توجه الى الخارج...

+


بعد ان اخذ الحبوب... وقفت ساره... ثم انحنت عليه وقالت وهي تدفعه مره اخرى كي يتمدد على الاريكه

+


=نام يا عامر.... هو قال ان انت هتنام دلوقتي وهو هيخلص وهيجي على طول 

+


تمدد عامر على الاريكه.... وهو ينظر لها بنظره لما تفهمها.... اغمض عينيه وفتحها مره اخرى.... نظرت له ساره... ثم التفتت وكادت ان تذهب... ولكن امسك عامر بمعصمها... نظرت له... راته ينظر لها بعينا نصف مغلقا... انزل يده ومسك بكف يدها ثم قال وهو يضغط على كفها 

+


=انا اسف... ما تزعليش مني يا ساره 

+


ابتسمت ساره وقالت بحزن على هذه الحاله الذي وصل لها 

+


=انا مش زعلانه منك يا عامر.... انا زعلانه على الحاله اللي انت وصلت لها.... قلت لك كذا مره وحذرتك من الولد اللي انت كنت ماشي معاه.... قلت لك ان سمعته مش كويسه...وانت ما سمعتش الكلام

+



        
          

                
اغمض عامر عينيه... وبكى بندم... يا ليته استمع منها 
فهي حقا حذرته من هذا الصديق.... الذي كان يمثل انه صديق.... هذا الصديق الذي جره الى هذا الطريق الفاسد

+


هذا الصديق... الذي يرتعش الان.... من الخوف.... بعد ان راى العجمي يقترب منه.... وهو مقيد في هذا المقعد الخشبي.... ويجلس فوق هذا الحاجز الزجاجي الضخم.... ومن اسفله..((شاهنده واولادها )).. اقصد القروش

3


اقترب منه العجمي.... وهو يضع يديه الاثنين في جيبه.... وقف امامه تماما.... فرفع هذا الشاب عينيه الباكيه ونظر له بخوف.... انحنى براسه الى الجانب قليلا ثم قال للجوكر الذي يقف خلفه 

+


=ايه رايك يا جوكر.... يموت اوفر دوس.... ولا ندبحه اسهل... ولا خلي فريده تاكله.... محتار صراحه 
انت ايه رايك... تحبي تموت ازاي 

+


بكى الشاب بقوه وقال بخوف وزعر

+


=انا مش عايزه اموت... انا انا ما اذيتش حضرتك في حاجه... انا ممكن اديك اللي انت عايزه اطلب فلوس اللي انت عايزها.... ابويا هيدفع لك اللي انت عايزه بس سيبني 

+


حرك جمال خصره وهو يدندن كلمات هذه الاغنيه 

+


=ماني ماني انا تحت رجلي الماني...جووووكر

+


انتفض مينا بفزع وسقط الهاتف من يده.... عندما قال العجمي هكذا بصوته المرعب.... وضع يده على صدره وقال بفزع وهو يلهث 

+


=يا اخي حرام عليك قطعت لي الخلف يا راجل 
الله ينعل ابو ده صوت... عاوز ايييييييه

2


التفت العجمي براسه ونظر له وقال بصوته المرعب 

+


=ارميل لفريده

+


وفقط... تخطى هذا الشاب الذي صرخ بفزع... عندما اقترب منه مينا.... وقام بحل وثاقه وسحبه من ذراعه بالاجبار.... ثم قام بالقائه... داخل قفص هذه الاسود المفترسه.... ونهشت صافينار في لحم هذا الشاب الذي كان غلطه الوحيد انه اعطى عامر هذه السموم.... ومن يتاجر في هذه السموم يضع يده الاثنين في جيبه ويتوجه الى هذه السيارات المصفوفه.... ومن حولها الرجال.... المقنعين 

+


لم يشفق على هذا الشاب الذي كان يصرخ باستغاثه بل توجه الى السياره الخاصه به... وهو يدندن ببرود اعصاب 

+


=يا فرررريده.... يا فررررريده

+


,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

+


وعلى عكس هذه الهمجيه.... وهذه الضوضاء التي تحدث مع هذا المتجبر الفاجر القاسي.... كانت الدلوعه.... ترتدي ملابسها بعصبيه.... وتبكي بخجل بعد ان ادركت.... انها كانت عاريه.... وايضا لاحظت هذه العضه.... الموجود بعنقها.... لذلك ارتدت تيشرت شتوي ذو عنق طويله...... بلون الابيض.... ووضعت هذه اللفحه على عنقها.... وكانت ترتدي بنطال من خامه الچنس... بلونه الازرق الثلجي..... الذي يلتصق بجسدها.... وكان يصل الى نصف معدتها تقريبا 
وارتدت حذاء رياضي باللون الابيض في قدمها

+



        
          

                
امسكت حقيبتها.... وارتدتها على ظهرها.... ثم قالت بعصبيه وهي تخرج من الغرفه 

+


=الحيوووان... بيهددني انا.... في احلامك 

+


خرجت من الغرفه.... وتوجهت الى الاسفل..... وهي تدب الارض بقدمها مثل الاطفال.... اوقفها والدها ثم امسك بيدها وقال باستغراب من حالتها 

+


=مالك يا حبيبتي فيكي ايه... وايه اللي في شفايفك ده

2


نظرت له يارا بارتباك ورفعت هذه اللفحه على عنقها اكثر وقالت بتوتر

+


=انا انا..ااا.... كنت خارجه من Dressing room
وما اخدتش بالي فوقعت اتخبطت..وواا..امم... وبس كده يعني اتعورت ما اعرفش حصل كده ازاي...اامم

+


ضمها جاد بحنان وقال وهو يمسح على خصلاتها العسليه

+


=ليه بس كده يا يارا مش تاخدي بالك يا حبيبتي... ناني مره كوني حذره اكتر 

2


لفت يارا زراعها حول خصره وقالت بعدوانيه وهي تنظر الى الامام 

+


=اوعدك يا بابي اني مش هيكون في مره تانيه 

2


ابعدها جاد ثم قال وهو يبتسم 

+


=شطوره يا حبيبه بابي.... رايحه التمرين ولا النادي 

+


ضربت يارا راسها من الامام ثم قالت وهي تتوجه للخارج سريعا 

+


=لا لا انا رايحه التمرين.... انا تاخرت جدا باي بابي...Your love

+


=بالراحه يارا ما تجرررريش

+


خرجت يارا من القصر.... وتوجهت سريعا الى السياره الذي خصصها والدها لها.... صعدت السياره وقالت للسائق الخاص بها سريعا 

+


=يلا يلا يا بودي بسرعه... اتاخرررن

1


,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

+


خرجت من المطار... ومن خلفها هذه الفتاه التي لا تفارقها ابدا.... وايضا اثنين من الرجال وهم رجال الحراسه الخاصه بها.... نزعت نظارتها الشمسيه ثم ابتسمت بجانب فمها وقالت 

+


=والله وحشتيني يا مصر 

2


تلاشت ابتسامتها عندما لم تجد فرانكا في استقبالها
نظره لهذه الفتاه وقالت بعصبيه 

+


=شفتي ما جاش برده... ماشي سهله يا فرانكا انا  هعرفك شغلك كويس 

+


توجهت الى هذه السياره وهي... تستشيط غيظا.... ومن خلفها... الرجال الخاصين بها.... واتت شيرين الى ارض الوطن اقصد ...مياده الحناوي....اا... مياده هانم 

3


,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

+


توقفت سياره العجمي.... ومن خلفها اربع سيارات سوداء... مملوءه بالرجال المقنعين.... هروله سريعا احد الرجال.... وقام بفتح الباب للعجمي 

+


ونزل العجمي من السياره..... بملابسه السوداء... وهذا القناع الذي لا يفارقه..... وضع يده الاثنين في جيبه 
ثم توجه بخطوه ثابته.... ومن خلفه..... صفين من الرجال... الذين يحملون اسلحتهم في ايديهم استعدادا للهجوم.... مشى بثقه.... ووقار وغرور وثبات ويا عيني.... يا ليلي....اااا

1



        
          

                
اقصد توجه الى هذا المبنى.... المكون من دور واحد..... ومن خلفه الجوكر..... الذي كان يمسك بيده جهاز صغير.... من يراه يظن انه هاتف..... ولكن هذا الجهاز كان جهاز حساس.... يستشعر وجود متفجرات او اي..... اشياء قابله للانفجار 

+


وقف هؤلاء الرجال الذين كانوا يلتفون حول هذه الطاوله... الكبيره عندما دخل العجمي..... العجمي الذي اقترب من هذه الطاوله وجلس على راسها... ثم رفع قدمه... ووضعها على الطاوله من الاعلى.... اشار لهم باصبعه بان يجلسوا 

+


نظره الرجال لبعضهم بضيق مكتوم.... من عنجرته وغروره.... ولكن لا يستطيع ان يتحدثوا لذلك جلس و بصمت.... وقف الجوكر بجانب المقعد العجمي واستند بزراعه على المقعد من الاعلى

1


ثم قال=قولوا اللي عندكم بسرعه عشان العجمي مش فاضي 

+


نظروا الرجال لبعضهم... ثم قال احدهم بابتسامه سمجه حتى  ينول رضاه

+


=احنا النهارده اتجمعنا علشان كنا طمعانين في كرمك يا عجمي باشا

+


نظر له العجمي من خلف القناع وقال بصوته المرعب 

+


=طمعانين في كرمي.... جوكر هو انا عندي كرم 

2


=عندك سحر او فريده او شاهنده.... ما فيش فيهم حاجه مذكره 

1


نظره العجمي للرجل مره اخرى وقال باستفزاز 

+


=شفت ما فيش كرم في الكتالوج.... ممكن تختار اي حاجه تانيه 

+


نظر الرجال لبعضهم بغيظ وقال احدهم 

+


=يا عجمي باشا السعر اللي انت حاطه ده تقيل قوي لما نشتري منك بالسعر ده هنبيع بايه وهنكسب ايه 

+


قال العجمي=والله اللي معهوش ما يلزموش.... عندكم السوق مليان روحوا اشتروا من اي حد تاني 

+


قال احد الرجال=وهو في حد في السوق يقدر يكسر كلمتك يا باشا... هودها شويه ده احنا حتى ناويين نعمل لك مفاجاه 

+


فتح العجمي قدميه الاثنين الموضوعين على بعضهم ثم نظر من خلالهم لهذا الرجل الذي تحدث وقال 

+


=انت بترشيني بمفاجاه.... هي ماميتو ما علمتكش تتكلم بادب مع الناس... حصل خير حصل خير ايه هي المفاجاه اللي انتم محضرينها لي.... يمكن تعجبني 

+


وقف احدهم سريعا واقترب منه... وقال وهو يبتسم بشر 

+


=احنا قررنا ان احنا نخلصك من الظابط اللي بيطاردك وكمان اللواء.... هنخليهم يبعدوا عن طريقك خالص بطريقه سهله 

1


حقا... نظره الجوكر للعجمي.... الذي اسند راسه على المقعد من الخلف وقال بهدوء خطر 

+


=وبعدين 

+


اقترب رجل اخر وقال بسماجه 

+


=احنا بقى لنا اسبوع بنراقب بيت اللواء.... اكتشفنا ان مراته دكتوره وكمان مرات ابنه الظابط دكتوره برده احنا حطينا خطه وهنخطفهم من المستشفى وساعتها بقى.... هنزل له الظابط واللواء لما يبقوا حريمهم تحت ايدين.... وقت ما يكونوا تحت ايدينا بقى اعمل فيهم اللي انت عايزه.... ان شاء الله حتى 
ههههه..... تغتصبهم...ههههههه

2



        
          

                
ضحك الرجل وضحك الجميع.... عندما ضحك العجمي.... ضحك بصوته المرعب..... بل ضحك كثيرا مما جعل الرجال يصمتون عن الضحك.... وانظرونا الى بعضهم باستغراب.... اما الجوكر.... رجع الى الخلف خطوتان.... وقال بهمس من خلف القناع 

+


=خش هتجيبك 

+


اووو.... وما هي الا لحظه.... وكان هذا الرجل الذي يضحك ويقف بجانب العجمي.... كان يصرخ بالم عندما وقف العجمي فجاه وامسك به من عنقه وهبده بعنف في هذه الطاوله الموضوعه امامه.... فزع جميع الرجال.... ووقفوا سريعا... مبتعدين عن هذه الطاوله التي تهشت..... نزع العجمي سطرته..... واعطاها للجوكر.... وبالطبع كان يرتدي قفازين في يديه 

+


نظر للرجال وقال بصوته المرعب 

+


=حطيته خطه تخطفوها وتغتصبوها..... وتذلهم عجبتني الخطه.. ومااااااله 

+


امسك هذا المقعد الذي كان يجلس عليه وبلحظه كان يلتف به ويصدمه بعنف في وجه هذا الرجل الذي كان يقف بجانبه..... لم يكتفي.... بل امسك الرجل الملقي على الطاوله المهششه.... رفعه من على الارض وهو يمسك به من عنقه ضغط عليه بقوه حتى شعر بتكسير عظم عنقه.... القاه على الارض بعنف وكاد ان يهجم على الباقيين ولكن اقترب منه احد رجاله سريعا وهمسا للجوكر ببعض الكلمات والجوكر اقترب منه وقال له ما قاله هذا الرجل 

+


اغمض العجمي عينيه ومال براسه للجانب قليلا... ضغط على اسنانه بقوه وقال وهو يتنفس بشده 

+


=ياررا

1


,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

+


يارا... القت بتهديدك عرض الحائط.... وها هي تتمايل بعد ان بدلت ملابسها باخرى خاصه بالرقص.. فهي كانت ترتدي ليجن يلتصق بجسدها.... وترتدي قطعه نصف كوم... على جزء العلوي ويظهر جزء من معدتها وترتدي في قدمها حذاء رياضي 

+


توقفت عن الرقص عندما اقتربت منها المدربه الخاصه بها.... واحد الشباب ثم قالت المدربه 

+


=يارا... ده فادي اللي هيبقى شريكك دلوقتي انت هتتدربي معاه.... علشان تبقى حافظين خطوات بعض بكره على المسرح 

3


ابتسمت يارا وهزت راسها ثم نظرت لهذا الشاب وحيته بلباقه.... اقترب منها الشاب.... وتراجعت المدربه للخلف وقالت 

+


=يلا 3 2 1 جو 

+


وقفت يارا.... واقترب منها الشاب ووقف خلفها نظرت الى نفسها في هذه المراه الكبيره.... ثم بدات ترقص هذه الرقصه الهنديه.... هي والشاب بنفس الخطوات 
والشاب كان ينظر لها من خلال المراه بابتسامه معجبه.... اقترب منها والتصق بها من الخلف.... عقدت يارا حاجبيها بغرابه من التصاق الشديد بها.... ابتعدت هي.... واكملت رقصتها.... وضع الشاب يده على خصرها.... وضغط عليه بقوه.... فهذه هي احد خطوات الرقص... ولكن هو تمادى 

4


وضعت يدها على يده.... وازاحتها عن خصرها.... كادت ان تبتعد... ولكن امسك بها الشاب من يدها... وسحبها في اتجاهه بقوه.... مما جعلها ترتطم في صدره.... كادت ان تتحدث وتبتعد ولكن...

+


عااااا.... صرخت هي والمدربه بفزع.... عندما سقط الباب الخاص بغرفه التدريب.... وظهر من خلفه العجمي.... نعم نعم العجمي ليس جمال 

+


العجمي الذي اسودت عينيه... واصبح يتنفس بقوه عندما راى... الدلوعه وهي داخل احضان هذا الشاب 
اقترب منها بخطوات مثل خطوات الذئب الذي سينقض على فريسته.... ابتعدت يارا عن الشاب ونظرت له باستغراب وبعض الخوف عندما راته يتقدم منها بهذا الشكل.... وهو كان يقترب منها وبلحظه التفت الى هذا الشاب الذي وقف امامه وقال ببعض الارتباك 

+


= انت عايزاا

+


لم يكمل حديثه.... عندما امسك العجمي راسه وبلحظه كان يلصقها بهذه المراه بقوه.... انتفضت يارا بفزع.... عندما رات هذه الدماء الذي خرجت من راس هذا الشاب.... وضعت يدها على فمها واتسعت عينيها عندما رات العجمي يقترب منها... نظرت الى هذا الحائط الذي ظهر من العدم عندما ارتطم ظهرها به

+


اقترب هو منها ووضع يده الاثنين بجانب وراسها فاصبحت محاصره بينه وبين الحائط... خرج صوته المرعب من خلف القناع وقال بشراسه 

+


=تحبي تموتي ازاي 

+


عاااا... صرخت بفزع عندما وضع يده خلف عنقها وضغط عليه بحركه مدروسه.... جعلت يارا تفقد وعيها.... ارتخى جسدها... وقبل ان يسقط على الارض.... كان العجمي يرفعها بين ذراعيه.... ثم التفت  وتوجه بها الى الخارج.... خرج بها خارج المبنى باكمله.... وتوجه الى سيارته.... التي تحيط بها سيارات... رجاله المقنعين.... صعد السياره واخذ يارا وذهب ومن خلفه رجاله......

+


...


3


يارا مخطوفه وهي اللي بتحكي القصه عشان ما حدش يسالني.. ايه ده تمام..🥲

6


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close