اخر الروايات

رواية سديم والادهم العنيد الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم دينا اشرف

رواية سديم والادهم العنيد الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم دينا اشرف


                                    
*إبليس يوسوس لواحد مصري*
♦اركب عربيتك وحط اغاني ؟
🔹ما عنديش عربية ..
♦طيب افتح التلفزيون على الرقص الشرقي؟
🔹فاتورة الكهربا بتيجي مولعة وعلشان كده بطلت أتفرج على التلفزيون
♦طيب روح البار واشرب لك كاسين
🔹بار إيه وكاسين مين يا أهبل هو أنا معايا اشرب بيبسي..
♦بتتكلم جد !!!
🔹آه والله وهـــ كدب ليه يعني
♦طيب بيع شقتك وروق لك يومين 
🔹ما عنديش بيت أساساً أنا ساكن إيجار قانون جديد
♦اسرق
🔹من مين الناس كلها مفلسة ..
♦طيب حافظ المعوذتين؟
🔹اه ليه..
♦إقراها خليني أغور في داهية من هنا
😂😂😂 




+


Dina ashraf ❤️

+


ادهم لما ضرب كريم ومسك سديم قبل متقع 
فا سديم من اثر شد ادهم دفنت نفسها في حضنه 

+


سديم بهمس ،، وحيات ادهم عندي ماليش دعوة 

+


ادهم ابتسم ليها ببرود 
وبعدين بعدها عن حصنه 

+


ادهم جسي علي ركبته علي الارض قدام كريم 

+


ادهم بنبرة مرعبه ،، انت عارف انا ممكن اعمل فيك ايه لمجرد انك بس وقفت اتكلمت معاها بس لاكن انك تمسك ايديها دي عقابها اكبر بكتير حتي قطع ايدك مش. هيغفر اللي عملته 

+


سليم ،، خلاص ياادهم 

+


كريم بخوف ،، هي اللي خبطت فيا انا معملتش ليها حاجه 

+


ادهم ضربه كمان بوكس في عينه 

+


ادهم بغضب ،، بتمسك ايديها ليه 

+


وضربه كمان بوكس ،، محدش في الدنيا دي علي بعضها يتجراء ويلمس حاجه ملك ادهم النمر 

+


سديم خافت من عصبيه ادهم وراحت استخبيت في ضهر سليم 

+


سديم ،، ادهم بيتحول 

+


سليم ،، انا خايف اقرب اخودلي بوكس دا ايده طرشه 

+


ادهم ،، انا هعدي اللي عملته دا بس بمزاجي 
لاكن اقسم بالله لو لمحتك بس عينك جات عليها هتشوف ايام سوده 

+


سديم ،، علي اساس الواد دلوقتي مشافش ايام سوده دا هيحتاج عمليات تجميل عشان يرجع ذي الاول 

+


سليم ،، يارب يسمعك وتاخديلك واحد بوكس تتخرشمي فيه 

+


ادهم بعصبيه ،، يلا غور من هنا 

+


الواد قام وهو مرعوب وطلع يجري 

+


ادهم غمض عينه بغضب وقام اتجه عند سديم 
اللي كانت واقفه وري سليم بخوف 

+


ادهم. بغضب ،، ممكن اعرف انتي ايه اللي وقفك معاه 

+


سديم ماسكه في هدوم سليم وخايفه ،، انا انا 

+


ادهم ،، انتي بتقطعي ليه انطقييي 

+


سليم ،، انطقي يخربيتك هياكلنا 

+


سديم بخوف ،، والله كنت 

+


سالم ،، في ايه ياولاد بتعملو هنا ايه وانتي اتاخرتي ليه ياسديم 

+


سليم ،، مفيش ياغالي بس ادهم كان بياكل حد هنا بس 

+


سلمي ،، بياكل ايه كنت جعان ياحبيبي منا قولتلك كل المحشي بتاعي 

+


سديم ،، ياسلمي اسكتي دا وقته محشي 

+


ادهم بغضب ،، سليم روح البيت انت وبابا وماما وانا وجاي وراكم 

+


سديم ،، اخويا حبيبي مش هيسبني لوحدي صح 

+


سليم ،، طب يلا بينا احنا ياجماعه نسيب العرسان مع بعضهم شويه 

+


سديم ،، واطي طول عمرك 

+


سالم ،، ماشي ياادهم بس متتاخرش 

+


ادهم ،، مش هتاخر هاجي وراك علي طول 

+


سلمي ،، ماشي ياحبيبي يلا احنا باي ياسديم 

+


سديم ،، باي ياغاليه سلميلي علي المحشي 

+


سليم ،، يلا يامامي عشان اكله كله لوحدي 

+


سديم ،، ياماان واطي انت 



+


مشي سليم واهله واتبقي سديم وادهم 

+


راحو قعدو قدام البسين 

+


ادهم ساكت مش بيتكلم بس بيحرك رجله ويهز فيها بعنف وديق ومتعصب اووي 

+


سديم كل ماتشوفه بيعمل كدا تتوتر وتخاف اكتر 

+


سديم لنفسها ،، ياربي ساعدني اعمل ايه 

+


سديم راحت قايمة مره واحده وراحت 
قعدت علي رجل ادهم عشان يبطل هز فيها شويه 

+


وحاوطت رقبته بحب اووي وقربت وجهه من وجهها 

+


سديم بغناء ،، انا ليك وعمري مااكون 
ياحبيبي غير ليك 
روحي شاغلها 
دي الثانيه وانت بعيد ازاي 
قلبي هيستحملها 

+


ادهم بسخريه ،، والله 

+


سديم ،، بحبك 

+



        
          

                
ادهم حاوط خصرها ،، انتي مفكره كدا هصالحك 

+


سديم ،، حبيبي انا معملتش حاجه 

+


ادهم ،، ايه وقفك معاه 

+


سديم ،،، والله ياادهم انا كنت رايحه اجيب عصير ليا ولبابا وماما لقبته خبط فيها وبدل مايعتزر مني راح يتخانق معايا وانا سبته وكنت ماشيه 
لقيته مسك ايدي وبس 
انت قومت باالواجب يانمر 

+


ادهم مسك انفها ،، اعمل معاكي ايه بس جننتيني معاكي احبسك يعني ومخرجكيش من البيت تاني 

+


سديم ،، ليه يابابي بس انا عملت حاجه دا انا في حالي اهو 

+


ادهم بيلعب في شعرها ،، المشكله انك في حالك والناس مش في حالها يانجمتي 

+


سديم ،، ملناش دعوة بيهم وبعدين طول ما النمر معايا انا في امان 

+


ادهم ،، طبعا 

+


اتاهم صوت من وري 

+


الشخص ،، ادهم النمر هنا مره واحده 

+


سديم بعدت عن رجله بااحراج بس ادهم حاوط خصرها بتملك 

+


ادهم ،، اذيك ياباسل عامل ايه 

+


باسل نظرات اللي سديم لم تعجب ادهم 

+


باسل ،، انا كويس ياادهم باشا محدش بقا يشوفك ليه 

+


ادهم ،، معليش مسافر بقالي فتره ولسه راجع 

+


باسل ،، مش هتعرفنا 

+


ادهم بضيق ،، سديم مراتي ودا باسل منافس ليا 

+


باسل مد ايده يسلم علي سديم بس قابلها ايد ادهم الغاضب وكان بيضغط علي ايده بقوه 

+


ادهم بغضب ،، مراتي مبتسلمش علي رجاله 

+


باسل بوجع من ايده ،، اسف مكنتش اعرف اتشرفنا يامدام 

+


سديم ،، اهلا بحضرتك 
حبيبي هاروح التواليت وجايه 

+


ادهم ،، متتاخريش 

+


سديم ،، حاضر 

+


مشيت سديم وراحت الحمام 

+


باسل ،، رجعت تاني للقاهره 

+


ادهم ،، اها هستقر هنا 

+


باسل ،، يعني هنرجع نتنافس تاني 

+


ادهم ،، انت لو دخلت منافسه معايا انت عارف مين اللي رابح فيها 

+



        
          

                
باسل ،، المدام بتشتغل معاك 

+


ادهم ،، بص ياباسل مراتي متجبش سيرتها علي لسانك عشان متخلنيش عدوك 

+


باسل ،، انا بسال بس 

+


ادهم ،، ولا تسال ولا متسالش دي حاجه متتدخلش فيها 


+


سديم ،، حبيبي يلا عشان نمشي مامي بترن عليا 

+


ادهم ،، يلا انا كنت ماشي سلام ياباسل 

+


باسل ،، مع السلامة انا سعيد اني شوفتك النهارده 

+


ادهم ،، يلا عن اذنك 




+


سديم ،  مالك ياحبيبي 

+


ادهم ،، مفيش 

+


سديم ،، هو انت مش بتحب باسل دا 

+


ادهم بغضب ،، سديم اخر مره تقولي اسم حد انتي فاهمة 

+


سديم ،، come down , come down اهدي ياادهم محصلش حاجه لدا كله 

+


ادهم ،، اسكتي بقا علي مانوصل ممكن 

+


سديم ،، بس دا مش طريق البيت 

+


ادهم ،، لا منا مش رايح البيت 

+


سديم ،، امال رايحين فين 

+


ادهم ،، هتعرفي دلوقتي بس لو سكتي شويه 

+


سديم ،، اهو سكت 





+


Dina ashraf ❤️

+


حلا ،، ياسليم انا مش مرتاحه للمهمة دي 

+


سليم ،، يوه ياحلا بقالي ساعه بقنعك ان دا شغلي ومفيش اي حاجه المهمة دي مش اول مهمة ياحبيبتي 

+


حلا بحزن ،، لا انا خايفه 

+


سليم ،، حبيبي والله مفيش اي حاجه وانا مش لوحدي وبعدين ياقطتي عايزك تجمدي كدا لسه اللي جاي تقيل 

+


حلا ،، طب خلي بالك من نفسك وحياتي 

+


سليم ،، حاضر ياقطتي 

+


حلا ،، ابيه ادهم كويس لسه تعبان 

+


سليم ،، انتي عرفتي 

+


حلا ،، ايوا سديم كانت قيلالي 

+


سليم ،، روحت انا وهو عند خالك الدكتور محمد 

+


حلا ،  ابو حميد وحشني والله وقالكو ايه 

+


سليم ،، ايه وحشك دي متتلمي يابت 

+



        
          

                
حلا ،، دي خالي ياجدع وكمان مثلي الاعلي انا بقيت دكتورة بسببه لاني فخورة فيه اووي دا اشطر دكتور مخ واعصاب ومشهور جدا 

+


سليم ،، هو كلم ادهم وعمله شويه فحوصات ومستنين النتيجه تطلع 

+


حلا ،، ربنا يستر ياسليم 

+


سليم ،، حلا انتي شاكه في حاجه 

+


حلا ،، من فتره كدا كانت في حاله عندي نفس اعراض ادهم وكانت اعراض ورم في الدماغ 

+


سليم ،، نفس الكلام اللي قالو خالك 
ربنا يخيب ظننا ويبقي حاجه صغيره 

+


حلا ،، سديم لو عرفت مش هتقدر تتحمل 

+


سليم ،، دا اللي انا خايف منه اووي قلبها ضعيف وكمان لو حاجه خاصه باادهم 

+


حلا ،، انشاء الله خير وكمان متتقلقش خالو شاطر جدا وعمل عمليات اكتر من كدا بكتير 

+


سليم ،، ربنا يستر ياقلبي المهم سلومتي حبيبتي عملالي محشي هنزل اكل واكلمك بليل 

+


حلا ،، ماشي ياحبيبي الف هنا 

+


سليم ،، عقبال متعمليلي المحشي باايدك  

+


حلا ،، انا بقول تخلع ياسليم عشان المحشي 

+


سليم بضحك ،، ماشي ياموزتي يلا سلام 







+


Dina ashraf ❤️

+


سديم ،، ادهم ايه دا انت جايبني الاتليه دا ليه 

+


ادهم اتنهد واتكلم بجديه ،، سديم حبيبتي هطلب منك طلب بس انا مش بأمرك تعملي الحاجه دي بس لو انتي مش عايزه انا مش هضغط عليكي 

+


سديم ،، قول بس ياادهم في ايه 

+


ادهم ،، سديم انا عايزك تلبسي النقاب 

+


سديم بصدمة ،، بس ياادهم دي خطوة كبيرة جدا يعني الناس بتبداء باالحجاب انت عايزني ابدا باالنقاب 

+


ادهم ،، انا عارف انها خطوة كبيره اووي بس انا خلاص مش عايز حد يشوفك غيري وبس مبقتش قادر استحمل ان حد غيري يشوفك 
وكمان انتي مش عايزه تبقي من حفيدات عائشه النقاب دا وقار وعفه وطهاره 

+


سديم بتحمس ،، ماشي ياادهم انا موافقه بس بشرط تحكيلي عن ديننا اكتر وتفهمني كل حاجه عشان اكون بعمل باالنقاب كويس 

+


ادهم ،، من عيون ادهم الاتنين يلا بينا جاهزه 

+


سديم ،، جاهزه ياحبيبي 

+



        
          

                
ادهم وسديم جهزو ودخلو الاتليه خاص باالمحجبات 

+


ودخلو جوه وادهم بداء يختار بنفسه ليها نقاب من جميع الانواع والالوان 

+


وادنئات جميله جدا وكمان دريسات طويله وشوذ كتير 

+


سديم ،، بس ياادهم كفايه بقا ايه دا كله وبعدين انا مش هعرف البس اللبس دا كله 

+


ادهم ،، انا هساعدك متخافيش 

+


بعدين انتهو من التسوق 
وحاسب ادهم علي الهدوم وخرج ووضعهم في شنطة العربيه 
وركبو العربيه واتجهو اللي القصر 


+


بعد قليل بينزلو من العربيه وادهم حامل الاكياس 


+


سلمي ،، ايه اتاخرتو ليه 

+


سديم ،، روحنا المول اشترينا شويه حجات 

+


سليم ،، يلا عشان ناكل 

+


ادهم ،، لا كل انت احنا كلنا بره هنطلع نرتاح فوق شويه 

+


سالم ،، طيب اطلعو شكلكم مرهق اووي 

+


ادهم ،، بابا انا حابب اعمل فرح سليم وحلا نهايه الاسبوع دا 

+


سليم بصدمة ،، وحياة ابوك بتتكلم جد 

+


سالم ،، ليه السرعه دي 

+


ادهم ،، مفيش داعي للتاجيل وكل حاجه جاهزه وهما اصلا كاتبين كتابهم 

+


سليم ،، عليا الطماطم انت اجدع جوز اخت في الكون كله 

+


سديم ،، ماخلاص ياسليم ايه الافورة دي عيل مصلحجي اووي 

+


سليم ،، بس يااعدا النجاح 

+


ادهم ،، المهم كلم حلا والباقيه بكره ياسليم عشان يستعدو وقولهم دا قرار ادهم 

+


سليم بفرحه ،، من عنيا ياكبير 

+


ادهم ،، يلا تصبحو علي خير 

+


سليم والجميع ،، وانتو من اهله 





+


طلع ادهم فوق هو وسديم ودخل ادهم الحمام ياخد شاور علي ماسديم ترتب الهدوم في الخزانه 

+


بعد قليل خرج ادهم من الحمام وذهب عند سديم 
وحضنها من الخلف 

+


ودفن راسه في عنقها وسديم تسري قشعريره في جسدها 
رفعت يديها ووضعتها علي خده بحنان 

+


ادهم ،، رتبتي الهدوم يانجمتي 

+


سديم ،، ايوا ياحبيبي خلصتهم 

+


ادهم ،، ايه رايك نروح نقعد شويه في البلكونة الجو جميل بره 

+


سديم ،، موافقه طبعا 

+


خرج ادهم وسديم وجلس ادهم علي الارجوحه وسديم جلست بجانبه وداخل احضانه 

+


وادهم بيملس علي شعرها بحنان وحب 

+


تليفون ادهم رن وكان خالو الدكتور محمد 

+


ادهم ،، الو 

+


محمد ،، ادهم لازم تجيلي بكره حالا

+


ادهم ،، ليه حصل ايه 

+


محمد ،، مش هعرف اقولك بكره لما تجيلي هحكيلك اتفقنا 

+


ادهم ،، حاضر بكره هجيلك 

+


قفل ادهم التليفون مع خالو والقلق تمكن منه 

+


سديم اتعدلت من حضنه ،، مين اللي بيكلمك بليل كدا يابابي 

+


ادهم ،، مفيش ياروح بابي دا بس واحد من الشغل عايز يقابلني بكره 

+


سديم ،، بابي عملت ايه في التعب بتاعك 

+


ادهم ،، بكره ياسديم هريحك من كل الخوف دا 

+


سديم ،، وليه بكره 

+


ادهم ،، علي متاكد من حاجه كدا 

+


سديم ،، بابي انت بتخبي عليا حاجه 

+


ادهم ،، هو انا اقدر اخبي عليكي حاجه انا بس مش عايز اقلقك ووعد مني بكره كل حاجه هتنتهي 

+


سديم ،، ماشي ياحبيبي 

+


ادهم ،، الجو جميل جدا 

+


سديم ،، اها اووي 


+


بعد شويه ادهم بيكلم سديم مبتردش بتكون نامت 

+


بيشيلها ويدخل بيها الاوضه وبيحطها علي السرير 
وبينام جمبها وبياخدها في حضنه وبيقبل راسها 

+


ادهم ،، مش هسيبك ابدا يانجمتي هفضل معاكي لاخر يوم في عمري 
ولحد اخر نفس فيا مش هسيبك 
ومستحيل اخلي دمعه واحده تنزل من خضراوتك الجميله دي 



+


انتها البارت 😍

+


انا عارفه ان الكل زعلان لاني منزلتش بقالي يومين بس والله النت فاصل من عندي ومش راضي يشتغل 
اسفه بجد علي التاخير دا 🥺


+


في رعايه الله اصدقائي 🤗❤️

+


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close