رواية الهدف الفصل العاشر 10 بقلم سلسبيل
” ديفيد ضربة بالمسد*س فجأة و وقع قدامهم!!!! ”
و ليان بصتلهم بصدمه ..
ياسين بصدمه: اية! جابر لي يد في قتل اللواء عدلي المهدي؟ ابوه ليان!
آسر: ايوه احنا متأكدين انوه الى سرب معلومات ليهم سهلت اغتيال اللواء عدلي و كمان هما عارفين لين
– انت بتقول اي ازاي ؟!
آسر: جابر كان مقدم و لكن خرج من الخدمة و بقي خا*ين و دلوقتي هما اكيد عندهم معلومة ب لين لما كانوا بيراقبوا اللواء و عيلتة يعني من اول المهمه و هما كشفكوا عشان كدا لازم نرجع كل الملازمين و كده السفارة ممكن تدخل لأن الموضوع كبر
ياسين قام وقف واتكلم بحده: انا لازم الاقيها!!!!!!!
آسر: ياسين مينفعش لازم ترجع مع مجموعتك!!!!
ارجعوا يا ياسين و انا هتصرف!!
ياسين خد من خالد الجهاز: اسف انا مش هتحرك من هنا و اعتبرني بخالف الأوامر
اسر بصله بستغراب
– دي كدا مخالفة اوامر رسمية!!!
= و انا مش هسيب ليان يا آسر مش هقدر
” مشيت بسرعه لوحدي و في ايدي الجهاز الى هيوصلني ليها ”
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
صلي على محمد
” في المخزن ”
“سامح كان بيحاول يفك نفسه لما خرج ديفيد و دنيال”
لين: متحاولش مربوطين جامد
سامح: انتي مش مفروض عارفه بتتفك ازاي؟؟
“لين بصتله و فجأة حلت في دماغها ذكرة”
فلاش باك #
– دلوقتي يا بابا انا حراميه و خطفتك و بعدين ربط ايده هتعمل اية بقي ؟
= اربطي ايدي كدا!
– ها
= اهي
– ازاي !!! هربطها تاني
” وبعد محاولات كتير ”
– ليان هاتي ايدك انتي هربطها وتجربي
= مش عارفه افكها!
– انتي مش مفروض عارفة بتتفك ازاي مش شوفتيني؟
– يا بابا انت بتفكها بسرعه
= بصي لو عندك ليونه بتخرج ايد و بعدين التانيه وراها بتتني صوابعك بالطريقة دي
– ايوه بس هي مربوطه جامد!
= حاولي!
” فضلت تحاول لحد ما اتفكت و فرحت جدا ”
– شاطرة يا ليان
باك #
– سمعاني؟؟
” لين لاحظت ان المسدس بتاعها مرمي على الأرض بعيد عنها شوية فا فضلت تفرك فالحبل و تحاول تتني صوابعها عشان تخرج ايد و بعدها تخرج التانيه بسهوله و فعلا نجحت ف ده وفكت ايدها لكن سمعت صوت بره فا رجعت ايدها بسرعه كأنها مربوطه بعد ما جابت المسدس وخلته وراها”
ديفيد: انتوا الاتنين هتموتوا دلوقتي لو متكلمتيش
دنيال: طيب انا هخلص عليه
بصت لدنيال الى رايح ناحيه سامح و بعدين زعقت: سيبه! خلاص هتكلم هقول كل حاجه
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
( صلي على محمد )
||في مبني القوات الخاصة ||
اللواء محمود: اية الى حصل ؟
العقيد: هما دلوقتي راجعين لكن المقدم ياسين رفض يرجع و فضل عشان الملازم لين مخطوفة و المقدم آسر هو الي راجع معاهم
اللواء بذهول: يعني خالف أوامري؟؟
العقيد: انا متأكد انوه في سبب سيادتك ياسين مش متهـ. ور و عارف بيعمل اي
اللواء محمود: عرف السفارة تدخل
العقيد: ده قرار الر*ئيس؟
اللواء محمود: ايوه احنا كمان مسكنا جواسيس منهم و الحاجات الى كانوا عاوزنها و الصور و المعلومات لأنهم كانوا عاوزين يضربوا السياحه عندنا يوقعوا البلد و يعرفوا شكل الحدود
العقيد: معني كده ان هيحصل تدخل سفارات و اتفاقيات دبلوماسية
اللواء محمود: اتمني ميمسكوش ياسين و تبقي مساومه يا حضره العقيد..
" على اليخت الى راجع بالملازمين"
جميلة بعياط: انا خايفة اوي علي لين..
خالد: اهدي ان شاء الله يرجعوا بالسلامه
فاطمه: ازاي نمشي و نسبهم و ليه المهمه اتلغت و مرجعناش بجابر!
زين: انا مش مطمن..!
عمر: طول عمري نحس طول حياتي
احمد بأبتسامه: ان شاء ترجع و نتمرن سوا تاني!! انا عارف انها قوية ربنا يحفظهم يارب
فاطمه: امين يارب!
**********************************
(الحمد لله عدد ما احصي كتابه الحمد لله عدد كل شيء الحمد لله ملئ كل شيء)
“ياسين كان قدامه 20 دقيقة و يوصل المخزن الى لين محْـ. طوفة فيه مكنش معاه غير سلا**حه و حاجه حا**ده لكن كل الى همه يلحقها ”
" موبايله رن "
– الو مين ؟؟
= احنا تبع سامح عاوزين نساعدك ونجيبه!!
– انا مش هقدر استني حصلوني على المكان *** ده
سلام..
” وقفل معاهم وكمل طريقه ”
**********************************