اخر الروايات

رواية ابن قلبي الفصل الثامن 8 بقلم علياء

رواية ابن قلبي الفصل الثامن 8 بقلم علياء 


الحلقه الثامنه°°ابن قلبي°°
هاله: ايه دا يا بنتي ... فين حجابك ... ادخلي بسرعه البسي ... عبايه وحجاب
حياء وهي تنظر لنفسها في هلع: يالهوتي دا انا بالبجامه وبشعري
"كانت حياء ترتدي بيجامه ورديه اللون ذات اكمام قصيره وتاركه لشعرها العنان وواضعه فيونكه ورديه علي شعرها"
"انطلقت حياء الي غرفتها بسرعه البرق وغيرت ملابسها ووضعت حجاب ثم خرجت لهم"
"مالك بعد ان استعاد وعيه كاملا"
مالك: اه يا دماغي ،،ايش ياللي صار... ومين ها البنت
حياء وهي تستغرب لطريقه كلامه: ايش ايه وبتاع ايه ... احم احم ... سوري يا كابتن والله ما كنت اقصد ... افتكرتك حرامي... فقمت بالواجب󾍕
مالك: قمتي بالواجب .. لك انتي ... كنتي راح تموتيني
هاله: معلش يا مالك اعذرها هي مكانتش تعرف .. انا نسيت اقولها انك عايش معايا
حياء: بالظبط كدا... بس سوري يعني يا طنط.. مش حضرتك قولتيلي معندكيش ولاد
هاله: دا مالك ابن صاحبتي .. بمثابه ابني لانك عارفه اني مخلفتش وهو الخير والبركه بتونس بوجوده بعد وفاه جوزي الله يرحمه .. وهو مش مصري
حياء: علشان كدا لسانه معوج ... وايش ومش ايشً.. اهلا يسطي󾍕وسوري مره تانيه
مالك بغيظ: اهلين...بس هي شو بتساوي هون
هاله: حياء كانت جايه تزور خالتها.. الست ياسمين جارتنا ... بس ملقتهاش هنا وهتقعد معانا لحد ما ترجع
مالك: اه تمام تنورنا
حياء: ما انت بتتكلم مصري اهو يسطي... ع وضعك بقا
مالك: ماما هاله .. دماغي بتلف بسبب ..البلطجيه دي... ممكن تعمليلي كمادات
حياء بغضب محدثه نفسها: بلطجيه؟!... تصدق حلال فيك الضرب󾰛
"علي الجانب الاخر في الاوتيل... احمد وهو يجلس في غرفته في قمه غضبه...اه يا بنت ...،، بتعندي فيا ومتحضريش عشاء العمل والله لتشوفي مني ايام سودا"
"في بيت هاله استعدت حياء للذهاب الي العمل"
في الشركه في فرع اسكندريه
"دخلت حياء الشركه وبدات تراجع اوراق الصفقه التي احضرتها لها مساعدتها في العمل"
"واثناء انهماكها في العمل... يدخل احمد فجأه في عصبيه شديده"
احمد وهو يشتعل غضب: انتي ازاي متحضريش عشا العمل ... انتي بتتحديني يا بت انتي
حياء: اولا انا مش بت ...ثانيا كنت منهكه ونمت
احمد: انتي هنا مش بتشتغلي معانا ... انتي بتشتغلي عندنا ... دا مش لعب يا ماما
"ثم خرج دون ان يسمع ردها واغلق الباب بشده"
حياء في نفسها: انت لسه شوفت مني حاجه دا انت حسابك تقل اوي"
"انتهت حياء من شغلها وذهبت الي منزل السيده هاله"
حياء : السلام عليكم يا طنط
هاله: وعليكم السلام يا حبيبتي
حياء: حضرتك بتروقي البيت ... امال انا بعمل ايه هنا
هاله: ودي تيجي بردو... انتي ضيفه عندي وميصحش
حياء بنظره لوم: لا انا مبقتش ضيفه ... وهزعل اوي لو عملتي كدا تاني ... هدخل اغير هدومي وارجع اكمل عنك
"دلفت حياء الي غرفتها وارتدت عبائه بسيط ووضعت حجاب وخرجت"
"بدات حياء في تنظيف المنزل ووضعت علي ارضيه المنزل ... بعضا من الصابون لكن من دون قصد وقع كثير من الصابون ..
حياء لنفسها: عاااااااا الصابون كله وقع ..اعمل ايه دلوقتي.. يلا مش مشكله عشان المع الارضيه ...
" وفي تلك اللحظه دلف مالك الي البيت واثناء اتجاهه الي الداخل"
"تزحلق مالك علي الارضيه ووقع متالما"
وما ان رأت حياء حتي انفجرت في الضحك"
حياء : ههههههههههههههههههههههههه،، كنت لسه هقولك حاسب .. بس نصيبك بقا ... ههههههههههههه... الف لا بأس عليك
قام مالك من الارض ثم اتجهه اليها وهو غي قمه غضبه وبنظره كلها شرر
"مما ارعب حياء بشده ثم تقدم اليها مالك وفجأه...
يتبع



التاسع من هنا 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close