اخر الروايات

رواية ابن قلبي الفصل العاشر 10 بقلم علياء

رواية ابن قلبي الفصل العاشر 10 بقلم علياء 


الحلقه ال 10°°ابن قلبي°°
حياء في ذهول :ايه ده
احمد:انتي شايفه ايه
حياء:ده فستان...بس لمين ده؟؟؟؟
احمد : ليكي انتي
حياء: نعم يا اخويا .... وليا انا ليه ان شاء الله
احمد:دا علشان تحضري بيه عشا العمل بليل
حياء في ذهول :بقا انت عايزني البس ده انت اتجننت ... انت مش واخد بالك اني لابسه حجاب والفستان من غير اكمام ومفتوح... وبعدين انت تجبلي فستان بتاع ايه
احمد: دا علشان انتي هتكوني واجهه للشركه فلازم تلبسي حاجه تليق بيها قدام الوفد الالماني
حياء لنفسها بغيظ : وانت مال اهلك انت .... ثم تستكمل موجها حديثها له :مش ملاحظ انك بتدخل في خصوصياتي اولا اللبس ده شيء يرجعلي ثانيا مش مستنيه منك احسان ..
.ثم اكملت باستهزاء: وياريته احسان محترم
احمد وهويقترب منها..
حياء لنفسها : دا ماله دا بيقربلي كده ليه اقسم بالله لو قربلي لابطح نفوخه ....
احمد وقد اقترب اكثر منها ثم امسك بيدها :لو مبطلتيش طوله لسانك ده هقصهولك يابت انتي
حياء: سيبي ايدي يا حيوان
احمد طب لو مسيبتش ايدك هتعملي ايه يعني
احمد وهو يصرخ : سيبي ايدي يا عضاضه
حياء: كل ماتحاول تقرب مني هتلاقي علامه تفكرك بيا
احمد : متقدريش يا قطه
حياء بتحدي : قطه اها بس بخربش
*ثم خرجت حياء وتركته في حيرته من تلك الفتاه صعبه المنال *
**في جامعه الاسكندريه كليه الحقوق **
..يقف مالك مع اصدقائه...
مالك:بكرا اجازه وعايزين نخرج لمكان جديد
امجد:لا يا عم انا مش فاضي بكرا
حازم:وانا معزوم عند قرايب بابا
مالك: قفلتنوني خلاص هقضي اليوم في البيت
انتهي مالك من حديثه مع اصدقائه ثم توجه الي المنزل
**في شركه عبد العزيز فهمي بالاسكندريه**
حياء وهي تستعد للذهاب وتحدث نفسها : كده كل حاجه تمام والاوراق مظبوطه الحق اروح علشان اجهز لاجتماع بليل.. ثم اتجهت الي البيت ..
******في بيت السيده هاله*****
اقبلت حياء ثم قامت بفتح الباب ودخلت تنادي علي السيده هاله
حياء : طنط هاله ..ياطنط
هاله :تعالي يا حبيبتي انا هنا في المطبخ
حياء:بتعملي ايه ياجميل
هاله :بعمل الاكل علشان نتغدا .. بس معلش دخلي كوبايه النسكافيه لمالك عشان ايدي مشغوله
حياء بتردد : حاضر ياطنط
**في غرفه مالك **
...كان مالك يلعب البلايستيشن .
واقتربت حياء من غرفه مالك فوجدتها مفتوحه
حياء : اتفضل يا كابتن النسكافيه بتاعك
مالك ولم ينظرلها: حطيه عندك
حياء: وانا كنت الشغاله بتاعتك
مالك وهو ينظر لها : انتي دايما لسانك مسحوب منك كده
ثم انتبهت حياء لما يفعله مالك
حياء بصوت طفولي : ايه دا انت بتلعب بلايستيشن
مالك وقد ضحك علي تعبيرات وجهها : اها .. انتي شايفه ايه
حياء ببراءه : طيب ممكن العب
مالك:موافق
حياء : بس لو كسبتك عندي شرط
مالك : وانتي واثقه اوي من نفسك كده ليه
حياء: اها واثقه و اووووي كمان ... اقول الشرط بقا
مالك : قولي يا ام العريف
حياء: محتاجه اشتري فستان ضروري انهارده ومعرفش حد هنا
مالك: وانا مالي
حياء بزعل : خلاص مش عاوزه العب ... وكادت تغادرحتي اوقفها
مالك: خلاص متزعليش موافق بس لما تكسبيني الاول
....ثم جلس الاثنين يلعبون...
حياء: انا هلعب بالزمالك... ده العشق يااسطا
مالك:انتي بوابه
حياء:وانت بقا لملوم ؟؟
مالك وهو يضجك:ماشي يا ام لسانين
**بدأو اللعب واستطاعت حياء التغلب عليه **
حياء بفرح: هيييييييه كسبتك
مالك وهوينظرلها بهيام :حد قالك انك عسل قبل كده
حياء وهي غير مستوعبه لما قاله : نعم؟؟
مالك وقد ادرك ما قاله: بقولك كنتي عايزه تروحي فين
حياء: كنت عاوزه اشتري فستان
..مالك : طب انا هروح استأذن ماما هاله عقبال ما تجهزي
حياء : اوك
**علي النقيض الاخر..في شركه عبد العزيز فهمي**
"يجلس احمد يتابع عمله وداخله غضب كامن من تلك الفتاه وكيف لها ان ترفضه رغم عشق الفتيات له"
احمد في نفسه: طيب ودي اتعامل معاها ازاي؟!.. البنت دي صعب حد يوقعها،، دي نوع جديد من البنات اول مره اقابله... بس مش هسيبها،،لازم تبقي زي باقي البنات بالنسبالي وساعتها هرميها في ركن المهملات لانها ساعتها هتكون سهله في ايدي😈
"احمد وهو يفكر ،،اذ بالسكرتيره تدخل(ليلي)"
السكرتيره بدلع:صباح الخير يا فندم
احمد بخبث: صباح الورد يا ورد
السكرتيره:انا جهزت كل الورق لحضرتك مش واقف غير الامضاء
"السكرتيره وهي تقترب منه"
ليلي : امضي هنا يا فندم
احمد :تمام يا عسل
ليلي تدعي الحزن: بس انا زعلانه اوي يا فندم
احمد: ليه بس؟!... في قمر بيزعل
ليلي: اه حضرتك السكرتيره الخاصه ..اللي جت من فرع القاهره... بتعاملني بطريقه مش كويسه.. واسلوبها شوارعي اوي
احمد بتركيز: تقصدي حياء؟!
ليلي: اه هي الزفته دي
احمد: لا كله الا زعلك يا جميل... حياء حسابها تقل معايا... وانا علشان اجيبلك حقك يبقي لازم تساعديني
ليلي بخبث وهي تشتهي الانتقام: اساعد حضرتك ازاي؟!
احمد:....
"علي الجانب الاخر ننتقل الي"
**في منزل تسنيم**
كانت مي جالسه مع تسنيم
مي بحزن:يعني حياء كده مش هتحضر خطوبه منه
تسنيم :ما انتي عارفه بقا علشان شغلها .. وبعدين ما انا هكون معاكي اهو
مي:ربنا يخليكو ليا
..وبينما تتحدث الفتيات يرنهاتف مي
مي : دي منه اختي
تسنيم: طيب شوفيها عايزاكي في ايه
مي: الو يامنه ..مالك ياحبيبتي في ايه
منه : الحقيني يا مي
يتبع...



الحادي عشر من هنا 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close