اخر الروايات

رواية مربية اولاد عمي كاملة وحصرية بقلم نوران احمد

رواية مربية اولاد عمي كاملة وحصرية بقلم نوران احمد 


مربيه أولاد عمي 1
بقلمي نوران احمد مليجي
زينه بخوف : انت انت انت اي اللي جابك في وقت زي ده عايز اي
احمد : افتحي بس يا بت البندر عجولك علي حاجه عتعجبك جوي جوي واجفلي بعديها
زينه : ه هفتحلك بس بس بكرا الصبح مش هفتح عمري دلوقتي الوقت اتاخر
احمد بعصبيه : معتفتحيش عكسر الباب عليكي وعجيبك بالذوج او بالجوه عجيبك
زينه : بدأت اصرخ بخوف يمكن حد يسمعني
احمد بغضب : عتصوتي مفكره ان في حد يجدر يجف في وشي كلهم عيتفرجو عليكي ومحدش يجدر يتحرك افتحي الباب اكده معتفتحيش الباب عاد عخليكي تخرجيلي وبمزاجك كومان اني مفيش واحده تجولي لع مصلحي جيب البنزين
مصلحي بقلق : الطيب احسن يا بيه البت لسه صغيره ومعتفهمش حاجه واصل هنجيب بس اللي تلين دماغها متعملش اكده البت ممكن تروح للي خلجها
احمد بغضب : لو مطلعتش دلوجيت وبجت ليا معتبجاش لغيري واصل خليها تروح للي خلجها هيرحمها مني بس دي زي الفار وعتطلع من جحرها من الخوف كب البنزين حوالين الكوخ كلياته
مصلحي بحزن : خلصت يا بيه بس فكر مره تانيه البنته صغيره علي الجتل اكده
احمد وهو بيشرب سجاره : هي اللي جابته لنفسيها لما جررت تعادي ولد الدهشوري ورمي السجاره وبدأت الحراره ترتفع في كل مكان
عشان تعرفو اللي حصل لازم ارجع من الاول خالص
انا زينه عمري 19 سنه جيت من القاهره للصعيد واول ما نزلت من القطر
زينه : السلام عليكم لو سمحتي حضرتك فين بيت اولاد الدهشوري
مربوحه بنضره ضيق : شكلك مش من حدانا من البلد كانك من البندر اياك
زينه : ما شاء الله علي النباهه لا نبيها جدا ما شاء الله عليكي
مربوحه : ماني عجولك اني اعرفها وهي طايره الا انتي رايحالهم ليه دول بيت واعر جوي جوي البلد كلياتها معيحبوش واصل يتحدثو وياهم حجه دول شرانيين جوي جوي يا بتي رايحالهم برجليكي ليه عاد اهربي بجلدك لساتك صغيره
زينه بتوتر : انا مربيه لأولاد العيله رايحه لشغل عشان مامتهم مش موجوده
مربوحه : اباه كيف الحديث الماسخ ده دول محداهمش غير نسويهم ومحرجين عليهم معيخلفوش واصل رايحه ليه بجا يا خايتي ولاد ومفيش اي الشغل اللي هناك بجا
زينه باستغراب : لا مستحيل هو اكيد حضرتك مش فاهمه او متلغبطه اكيد مش نفس البيت لا ممكن تعرفيني المكان وخلاص
مربوحه بنظره قرف : لع يا حبيبتي اني داريه عجول اي الدور والباجي علي اللي مهياش داريه ولا عارفه رايحه فين جدامي اوصفلك فين هتمشي طوالي بعدين شمال خدي كل الطرج شمال عتلاجيها سكتهم ربنا يستر علي ولايانه متجيش تجولي محذرتكيش
زينه : انا مش فاهمه اي البلد العجيبه دي بس ياربي لولا اني محتاجه فلوس عشان اعرف اعيش وبدور علي مكان أمان يوفرلي اكل وشرب وفلوس ونوم ما كنت جيت المكان ده ربنا يستر الست دي خوفتني اوي
وصلت قدام قصر كبير اوي وواحد واقف عليه
زينه : لو سمحت ممكن تندهلي استاذ احمد وتقوله المربيه الجديده وصلت وانا هستناه جوه
مصلحي : عتروحي فين اياك يا بت انتي هي وكاله من غير بواب ولا اي جايه لمين عاد
زينه بتوتر : خضتني يا عم اي ده انا جايه لأستاذ احمد الدهشوري قوله زينه المربيه الجديده
مصلحي : مربيه اي عاد بهايم ولا رجاله جوليلي ناس ما تختشيش واصل اكده عيني عينك في النهار استغفر الله
راح مصلحي
زينه : بيقول اي الراجل المجنون ده ده اي الهم ده يا ربي بس يارب لو المكان ده شر ليا ابعتلي اي اشاره
فجاه وقع غراب جريح قدامها ومبيتحركش صرخت وبعد شويه جه مصلحي ومعاه احمد
احمد : يا الف اهلا وسهلا بأهل البندر الحلوين جوي تعالي يا زينه بصي بجا عتعيشي في الكوخ ده جنب الدوار حدانا هتبجي لحالك بس لو احتاجتي اي حد يونس وحدتك بالليل جوجليلي اني في الخدمه
شهنده : اباااه عتعمل اي عاد مع البنته اهنه يا ولد الدهشوري معتبطلش رمرمه عاد مش عجباك اياك ولا اكون مش عجباك يا سي احمد
احمد بقرف : نسيت اجولك ده المدام متجلجيش منيها واصل هي اكده غشيمه معتعرفش حاجه علي الجمال اللي عندك والذوج
شهنده : تعالا اهنه بدل ما اعلمك جدامها كيف الذوج عاد تعالا مين البت دي وجايه ليه انت معتبطلش شغل العيال ده ودي جايبها من اي داهيه دي كومان مش كفايه اللي جبليها وعملت لينا مشاكل واني ساكته ومتحمله
احمد : لع دي غير دي بت يتيمه مفيش حداها حدي يعني براحتي محدش عيدور عليها ولا وراها واصل وغلبانه يعني معتجدرش تعمل معايا حاجه واصل اللعبه المره دي حلوه جوي جوي يا شهنده
شهنده : وميتا عتخلص كل الجرف اللي عتعمله ده احمد انت معتحبنيش واصل معجول طب ليه مكمل معايا ما دام مش ماليا عينك عاد
احمد : متنسيش نفسك يا شهنده لولا جدي اللي اجبرني عليكي مكنتش بصيت في خلجتك واصل دي خلجه تتعاشر دي يا باي
شهنده بدموع وحزن : وانت عملت اي جتلت ابني اللي مجاش علي الدنيا بس عشان جدي اجبرك جتلت روح ملهاش صالح باللي بيوحصل اللي كان صبرني علي العيشه معاك
احمد : لع متتحججيش عاد مجدراش علي العيشه غوري بره الدوار و متنسيش انك رخيصه ورخصتي نفسك واني مهحبش النوع ده غوري من وشي
زينه : استاذ احمد هو الاولاد فين حضرتك و ان شاء الله هبدا شغل من امتي
احمد بخبث : من النهار ده لو تحبي يا حلوه بس الاولاد مسافرين مهيعوجوش واصل بكرا هييجو بالكتير هتجعدي اهنه ولو عوزتي حاجه بس جولي يا ميدو وهجيكي طوالي وخلي بالك بالليل لييجي حرامي ولا يلدعك حنش اني جلبي عليكي يا حلوه عايزاني اجعد معاكي النهار اجيكي
زينه : ممكن لو سمحت تطلع بره عايزه ارتاح عن اذنك وقفلت في وشه ده اي الراجل اللزج ده انا مش مرتاحه للحوار ولا المكان ده هقفل علي نفسي كويس... يا عم مصلحي
مصلحي : ايوه يا بتي محتاجه حاجه تحت امرك
زينه : لو بتعتبرني زي بنتك بصحيح فطمني اي حكايه القصر ده والمكان ده في واحده قالت لية ان مفيش أطفال هنا اصلا عشان يحتاجو مربيه
مصلحي : مجدرش اجولك حاجه عيشي يتجطع ربنا يستر علي ولايانا اللي اجدر اجولهولك اجفلي علي نفسك زين جوي من جوه سلام
زينه : بعد كلامك ده قلقت اكتر يارب عدي الليله دي علي خير مش ناقصه طب طب ممكن تبقا عينك عليا لو محتاجه حاجه اصل استاذ احمد قال ان في حشرات هنا
في القصر
شهنده : البت دي لازم اخلص منيها في اجرب وجت
بسمه : الا صحيح يا ست هانم اشمعنا البت دي اللي عايزه تخلصي منيها ها ما البيه كل يومين يجيب واحده ولما ياخد غرضه يسيبها وانتي جابله اشمعنا دي اللي حطاها في دماغك عاد
شهنده : البت حلوه وصغيره وجلبي بيجولي ان نظراته ليها مش كيف كل مره لع البت دي وراها حاجه ولازم اخلص منيها واجفه اكده ليه انجري علي المطبخ
عدت الساعات وجه الليل
زينه بخوف : المكان فعلا يخوف وخصوصا بالليل ازاي هقدر اكمل هنا فتره طويله صبرني وقدرني يارب
وفجاه سمعت صوت حد بيحاول يفتح الباب وو كدة تكون خلصت حلقتنا استنونا في بارت جديد مع السلامه




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close