رواية الذئب القاسي كامله وحصريه بقلم فاطمة عمارة
أّلََّسلَأّمَ عٌلَيّګمَ
اهلا بيكوا حبايبي

بتمني اول فصل يعجبكوا
الفصل طويل3421 كلمه
رأيكوا يهمني
"سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم"
*الفصل الاول*
ف عماره تدل ع الرقي والاناقه تدل ع الثراء ومن يسكنها من ذات الطبقه المخمليه ف الدور الثاني عشر حيث الدور الاخير الذي خصصه السيد مجدي له لتكون اكبر طابق حيث يفتح جميع اجزاءه لتبقي شقه متسعه فارهه ........
ف احدي الغرف حيث اللون الانثوي الوردي واثاثها الرقيق من اللون الاوف وايت نجد سرير واسع وعليه ملائه تبدو كملاءه للاطفال ليس بشابه ف عمرها ابدااا نائمه كملاك واي ملاك فهي "عين"صاحبه غابات الزيتون
الفون..ترن ترن ..ترن
تهمهم بكسل وتفتح اعينها ذات اللون الزيتوني الرائع وترد
عين بصوت ناعس ..الو
........اي ي زفته لسه نايمه قومي ي بت
عين .اي كميه الشتايم اللي ع الصبح دي عوزاني اقوم ليه ي نيله
........انهارده آخر يوم ف الاجازه يختي وهنروح الكليه بكره ولا نسيتي
عين..ي خبر والله انا نسيت اصلا واكملت بصوت اشبه بالبكاء يعني خلاص ي لولو سكاشن ومحاضرات وميد تيرم تااني نا زهقت اهئ اهئ
هاله هههههه معلش قومي فوقي كدا وخدي شاور عشان ننزل نصيع شويه قبل الجحيم اللي هندخل عليه
عين وهي تتثائب خلاص ي لولو هاخد شاور واصلي وافوق كدا ونتقابل اوك
هاله اكييد ي روحي بس حذاري تتأخري ي عين الكلب اصلي عرفاكي
عين هههه عيب عليكي
هاله ههههه ي خوفي منك ي بدران
عين ههه طيب باي يالا عشان الحق
هاله باي ي حبي
وضعت الفون بجانبها ع الكمود ثم جلست ع السرير تنظر لصوره والدتها رحمها الله وتحدثها مثل كل يوم وتقرأ لها الفاتحه ثم تأخد ثيابها من الدولاب ودلفت الي المرحاض ....ف الخارج
آدم بابتسامه
صباح الخير ي بابا
مجدي بابتسامه
صباح الخير ي دكتور تعالي اقعد لحد م الفطار يجهز عقبال اختك م تطلع
آدم بمشاكسه
فرحان فيها اوي يعيني آخر يوم ف اجازتها النهارده وهترجع للكليه بكره
مجدي هههههه زمانها النهارده هتقضي اليوم ف كل حاجه عشان تعوض
آدم هههههههه شعنونه
مجدي بجديه مزيفه ..
ولد عيب متقولش عليها كده دي مجنونه
آدم هههههههه طب واي الفرق بس عندك حق والله
مجدي بابتسامه
حزينه نت عارف انها اتأثرت اوي بموت والدتك وبتضيع زعلها بشويه الضحك والشقاوه دول
تنهد آدم بحزن عارف ي بابا والله عشان كده بحاول اجاريها ف جنانها
مجدي هههه ربنا يخليكوا لبعض ي حبيبي
آدم ويخليك لينا ي حج
هالله هالله هالله هالله بتضحكوا من غير وبتحبوا ف بعض وانا فين بقي ان شاء الله
مجدي بضحك هههههه والله اخوكي ليه حق يقول شعنونه
آدم بثقه عشان تعرف بس ي والدي
عين بغيظ وهي تقترب منه يعني انا مجنونه ي دكتور
آدم بخوف مصطنع لا طبعا بابا اللي قال كدا وانا اقوله دي عين ست العاقلين دي العقل كله لكن قالي دي شعنونه ومجنونه
عين بحزن مصطنع بقي كدا ي بابا
مجدي بابتسامه متصدقوش ي حبيبتي وتعالي ف حضني
عين وهي تحضنه ربنا يخليك ليا ي ابو الامجاد نت ي عسل
آدم بدهشه ابو الامجاد ف حد يقول لابوه كدا
عين بثقه ملكش دعوه انت انا وابو الامجاد حرين مع بعض صح ي بابا
مجدي بضحكه هههه صح ي حبيبتي
آدم اطلع انا منها يعني ماشي ي ست عين ابقي افتكريها
عين لا انا عندي فقدان مؤقت ف الذاكره مبفتكرش حاجه
آدم وهو يضيق عينه ويمسكها من ياقه بجامتها
والله اي الظرافه دي ي بت
عين ببراءه مصطنعه شايف ي بابا ماسكني ازاي ي بابا اهئ اهئ
مجدي مصطنع الجديه سيب اختك ي آدم انت الكبير عين اسمع كلام ابوك وسيبني احسنلك
آدم ولو مسبتكيش هتعملي اي يعني
عين اهئ اهئ شايف ي بابا بيتكي بايده علي رقبتي ازاي بيوجعني خليه يسيبني بقي اهئ
مجدي سيبها ي ابني مش هتخلص وانتي يختي بطلي تمثيل مفقوسه اووي
عين باحراج احم هو باين عليا اووي كدا
آدم ههههه تخيلي ي اوختي
عين بابتسامه تخيلت ي دكتور سيبني بقي برستيجي انهار
آدم سبتك اهو استعدي بقي ي حلوه عندك كليه بكره وخلي بالك السنادي لانك هتنزلي تدريب وهتتمرمطي ان شاء الله
مجدي هههههههه هو انت لازم تفكرها ي ابني
عين بغيظ مهو عشان خلص ي بابا وبقي دكتور بيغظني هما سنتين وهبقي دكتوره ذيك
آدم اديكي قلتي سنتين ي دكتوره مع وقف التنفيذ
عين اووف بقي
ثم وجهت كلامها لوالدها بابا حبيبي انا هخرج النهارده مع هاله صحبتي عشان نقضي اليوم واكملت ببكاء مصطنع قبل الجحيم بكره اهئ اهئ
مجدي بضحك هههههه ماشي ي حبيبتي خدي بالك من نفسك والبسي تقيل وانتي نازله عشان الدنيا برد
عين حاضر ي بابا
آدم بجديه عين متتأخريش وخدي بالك من نفسك وتعالي بدري متتأخريش فاهمه و
عين بمقاطعه ..واسوق بالراحه ومتكلمش ف الفون وانا سايقه واركن صح وامشيش ف زحمه حاضر ي آدم واقولك حاجه هغسل سناني قبل م انام
آدم باستفزاز شطوره ي روحي
عين بتمتمه غاضبه رخم رخم يعني
آدم سمعك وهاجي اوريكي الرخامه صح
عين وهي تتجه سريعا لغرفتها حبيبي ي دومي والله مجدي هههههه مفيش فايده فيكوا مش هتكبروا ابدا
آدم ههههه نا نازل بقي عاوز حاجه ي بابا
مجدي عاوزك سالم ي حبيبي
آدم وهو ينحي ليقبل يد والده ربنا يخليك لينا ي حج السلام عليكم
مجدي بابتسامه هادئه وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
نزل ادهم من العماره ثم ركب سيارته وانطلق الي المستشفي الخاصه به ..
************************************
ف فيلا رائد
ع السفره
رائد هههههههه يعيني الكليه بكره وهترجعي تذاكري
هاله بغيظ ومالك فرحان كدا ي بشمهندي
رائد بجديه مصطنعه ونا هفرح ليه ي اختي المهم تذاكري كويس يا دكتوره
هاله طيب انا هخرج انهارده وهخربها بقي
رائد مضيقا عينه تخربيها ف دكتوره تقول اخربها
هاله مش نا قلت كدا
رائد اها
هاله يبقي فيه
رائد يخربيت الرخامه ي شيخه المهم هتروحي فين
هاله وهي تعد ع اصابعها كعادتها
بص ي سيدي هنروح مول نجيب شويه لبس وكدا وبعدين ناكل وبعدين نتمشي شويه وبعدين ناكل وبعدين اي ي لولو اها نروح النادي نجري شويه وبعدين ناكل قاطعها رائد
رائد اااااي اصبري اي كميه الاكل دي هو نتي كل مهتعملي حاجه هتروحي تاكلي
هاله اها طبعا مش هنتعب ف اللف لازم نتغذي
رائد هو انتي بتشتغلي ف الفاعل وياريته بيبان عليكي مسلوعه
هاله بغيظ رائد متعصبنيش متضايقنيش متنرفزنيش رائد هههههه حاضر ي لولو
هاله بابتسامه ايون كدا وابقي خود بالك من نفسك انهارده ومتجيش متخرشم ف اليوم دا
رائد مضيقا عينه قصدك اي ي بت
هاله انهارده 27/12 اليوم دا السنه اللي فاتت كنت جاي متخرشم بسبب صاحبك
رائد يختيييي نا بكره اليوم دا ليل بيبقي عامل زي التور الهايج
هاله ههههههه انا مش طيقاه من يوميها
رائد هههههه متقلقيش عليا نا واخد ع كده ثم اكمل بشرود منهم لله اللي كانوا السبب
هاله بتقول اي
رائد بانتباه مبقولش نا هقوم البس بقي وامشي عشان اتقي شره النهارده بالذات
هاله هههههه اوك
************************************
في قصر فخم شديد الاناقه والاتساع بحديقه كبيره مليئه بانواع كثيره من الورود ونافوره من المنتصف وقبل هذا بوابه كبيره جداا ويقف عليها كثير من الحراس
ف غرفه من اللون الاسود غرفه حالكه قاسيه كصاحبها حتي الستائر والسجاد من اللون الاسود نجده يقف امام المرآه يهندم من ثيابه ويمشط شعره الكثيف ويضع برفانه ويتذكر هذا اليوم الذي يكرهه بشده 27/12 يوم التحول بالنسبه اليه يوم السواد اليوم الذي تحول فيه ليل واصبح اسم ع مسمي فاصبح انسانا حالكا قاسيا كانت حياته قديما بائسه ايضا لكن كان فيه شخص يهون عليه هذه المأساه ولكن الان ليس بجانبه فهو "والده" كان دائما السند والعون بالنسبه اليه ولكن اين هو الان..
ليل بتنهيده اهو اليوم ده كل ما يجي كل م افتكر اللي حصل كل م قلبي بيسود اكتر منكوا لله ثم ارتدي ساعته واخد موبايله ومفاتيحه وانطلق الي شركته ....ف الطريق ف الهاتف
ليل بجديه شديه ايوه كل معلومه صغيره او كبيره عن الصفقه دي توصلي النهارده
...........نت تؤمر ي باشا
ليل بجديه ونت اللي تجيبها النهارده ومش عاوز غلطه مفهوم
.........مفهوم ي باشا تحت امرك
ليل تمام ثم اغلق الخط وقفت السياره امام اكبر وافخم شركه للحديد والصلب شركه "الرواي" الذي يديرها "ليل عزالدين الرواي" خرج ليل من السياره
بثقته المعهوده ودلف الي الشركه وقفوا الموظفين احتراما ورهبه منه خطي بخطوات واثقه ثابته وسمع همهمه الموظفين المعهوده عن شياكته ووسامته ابتسم بسخريه ثم اكمل طريقه ودلف الي "المصعد" ليصل للطابق الذي يتواجد فيه مكتبه
وقف السكرتيره عندما رأته
ليل بجديه شديه صفقه ........تكون عندي حالا وابعتيلي رائد واطلبيلي فنجان قهوه ثم دلف الي مكتبه
السكرتيره حتي مستناش ارد عليه اووف بس يخربيت وسامته ولا ريحه برفانه هيييح انتشلها من شرودها
رائد بجديه نتي واقفه متنحه كدا ليه
نادين هه حضرتك بتقول اي
رائد بجديد بقولك واقف متنحه كدا ليه انتي جايه تشتغلي ولا تسرحي
نادين بحرج لا مفيش حاجه كويس ان حضرتك جيت مستر ليل كان عاوزني اطلبك
رائد تمام. ياريت تركزي شويه ثم تركها ودلف لمكتب صديقه
نادين استغفر الله هو وصاحبه طريقتهم زفت بس علي مين دنا نادين (انا..ونبي تتنيلي
)
************
ف المكتب
دلف رائد بمرحه المعتاد
رائد حبيبي وعم ولادي
ليل بجديه دون ان ينظر اليه ادخل واقعد وبطل رغي
رائد بخوف اقعدت فيه اي نا كنت جايلك والمخفيه اللي بره قالتلي انك كنت هتطلبني
ليل وهو يرفع عينه اليه..مالها الي بره
رائد باشمئزاز اول م جت مكنتش بتلبس كدا عيله مايعه اووي ونا داخل كانت واقف متنحه وحتي مسمعتنيش
ليل بجديه سيبك منها وقولي اخبار الصفقه اللي معاك اي
رائد بجديه وثقه خدناها طبعا عيب عليك دنا رائد
ليل بثقه عشان كدا ادتهالك ي صاحبي
رائد اي اخبار الصفقه الجديده
ليل بغموض بجمع معلومات عنها واكمل بثقته المعتاده بس هناخدها متقلقش
رائد بحذر وتوتر ليل انت كويس
ليل وهو يعلم مغزي كلام صاحبه ايوه كويس الحمد لله
رائد بتنهيده حزن ديما ي صاحبي ثم اكمل بمرح الواد ادهم كلمني وقالي انو جاي كمان يومين كده
ليل بتنهيده كلمني انا كمان
رائد وحشني ابن اللذينه والله بنشوفه كل كام شهر مره واطي
ليل بجديه كل واحد عنده مشاغله ي رائد "طرق الباب"
ليل بصوت اجش ادخل
نادين وهي تتمخطر ف مشيتها بملابسها التي تكشف اكثر مما تستر ودلع يثير للاشمئزاز
اتفضل ي مستر ليل دا ورق الصفقه اللي حضرتك طلبتها ودي القهوه نا اللي عملتها لحضرتك بايدي
ليل بقسوه انسه نادين لو جيتي بهدومك دي تاني الشركه اعتبري نفسك مرفوده وبطلي دلعلك الماسخ دا عشان رد فعلي مش هيعجبك
نادين بحرج وتوتر اانا انااا اسفه ي فندم مش قصدي عن اذنكوا ثم خرجت
رائد وهي يكتم ضحته يالهوووي ع الاحراج ف منتصف الجبهه ههههههه
ليل بجديه خد ورق الصفقه دي ي رائد وادرسه كويس اووي
رائد بجديه ماشي ي "فوكس" fox هروح اكمل شغلي لو عوزتني خلي السلعوه اللي بره تطلبني هههه
ليل بره ي رائد
رائد بخوف حاضر ثم خرج
ليل ف نفسه ..انتوا السبب ف اللي نا فيه انتوا اللي خلتوني قاسي كدا خلتوني مش عارف اثق ف حد خلتوني مش عارف حتي اضحك ثم تنهد تنهيده حاره منكوا لله عمري م هسامحكوا ابداا
************************************
ف الصعيد
بيت كبير يدل ع الغني والثراء
ف بهو المنزل
يجلسون ع منضده الطعام يترأسهم عبد العزيز الجارحي وع يمينه ادهم وع يساره نعمات اخته وجمب كل منهم ورد ونجمه
عبد العزيز صباح الخير
الكل صباح النور
عبد العزير بعد الفطور عوزك ف المكتب ي ادهم
ادهم بجديه حاضر ي بابا
نعمات بجيت بتحدد كيف البندر ي أدهم وعلمت ورد ونجمه يتحددوا زييك عاد
ادهم ببرود نا معلمتش حد يتكلم زيي ي عمتي وبعدين طريقه الكلام مبتفرقش معايا
نعمات وااه كيف يبجي ابوك يكون كبير الصعيد وابنه يتحدد كيف البندر
عبد العزير بجديه وحزم نعمات خليه يتحدد كيف ما بده عاد همليه لحاله
نعمات بضيق طيب
أدهم انا خلصت ي حج هستناك ف اوضه المكتب
عبد العزيز طيب ي ولدي
ادهم وهو يقبل رأس اخته ورد خلي بالك من نفسك ي ورد انهارده اول يوم ف الجامعه تمام
ورد بابتسامه متخافش اختك راجل
ادهم بمزاح هو ف راجل حلو كده هههههه
ورد بزعل مصطنع بقي كده
ادهم وهو يحتضنها هههههه بهزر ونتي ي نجمه خدي بالك من نفسك ومتسبوش بعض مفهوم
نجمه بابتسامه حاضر ي اخويا وأصرت نجمه علي لفظ كلمه اخويا عندا ف امها (
)
نعمات بحده نچمه ادهم ولد عمتك مش اخوكي مفهوم
ادهم ببرود هي مغلطتش نجمه زي ورد عندي بالظبط نا هستناك ي حج ف المكتب
عبد العزيز طيب ي والدي اني جاي وراك طوالي
ورد بابتسامه يالا ي نجمه عشان منتأخرش
نجمه يالا ي ورد سلام يا ماما / سلام ي عمتي
*************
ف غرفه المكتب
عبد العزيز ...ها ي ولدي لازمن نروحوا نتجدموا لاهل العزايزي ونطلب يد بنتهم نور عشان ننهي التار ده
عاد ادهم بفرحه اخفاها ببراعه حاضر ي حج انا تحت امرك
عبد للعزيز بخبث لو موافجش ممكن نشوف حل تاني عادي
آدهم سريعا لا موافق طبعا ثم تدارك نفسه سريعا عندما رأي ابتسامه والده
أدهم بضيق نت بتختبرني ي حج
عبد العزيز بجديه وحكمه... الحب مش عيب ولا ضعف ي والدي بالعكس الحب جوه صدجني حب وحب من صميم جلبك كومان واعشق الحب يحلي الدنيا وبيفتحها يا ولدي هديك مثل الحياه كيف الورده الدبلانه الميته الحب كيف الميه والهوا اللي يحيوها فهمت ي ادهم بس حب لكن احكم مرتك لازمن تبقي تحت طوعك مش ديكتاتوريه منيك لع لازمن تسمع كلامك ف كل حاجه تجولها وانت لازمن تسمعها بردك فاهمني طبعا
ادهم فاهم ي بابا متقلقش عليا انا هطلع اريح فوق شويه تؤمرني بحاجه تانيه
عبد العزيز بابتسامه ميؤمرش عليك ظالم واصل ي والدي ..حاجه كمان ي أدهم
ادهم اؤمر يا بابا
عبد العزيز بحكمه
مرتك كرامتها وهيبتها من كرامتك وهيبتك متسمحش لحد يهينها ولا يجولها كلمه مش ولا بد واصل طبعا انت فاهمني زين
ادهم وهو ينحني ليقبل يد والده فاهمك ي بابا ربنا يخليك لينا ي حج عند اذنك
عبد العزيز اتفضل ي والدي
عبد العزيز ف نفسه جيب العواجب سليمه يارب ويهديكي ي نعمات وتنسي اللي حصل زمان عاد
************************************
ف غرفه ادهم غرفه ذات طابع رجولي بحت من اللون البني القاتم بها سرير كبير من المنتصف ودولاب كبير واريكه بجانب الشرفه وبها مرحاض ايضا وهناك جزء مخصص للرياضه
تمدد ادهم ع السرير ووضع يده فوق عينه وشرد
ادهم اخيرا ي نور هتبقي مراتي بعد 3 سنين حب بس للاسف حب من طرف واحد بس بوعد نفسي اني اخليكي تحبيني زي ما انا بعشقك كدا ثم شرد ف اول لقاء بينهم
Flash back
قبل ثلاث سنوات
كان يسير بسيارته ويتحدث ف الهاتف بغضب
ادهم بغضب يعني اي ي رائد اللي بتقوله دا وانت كنت فين
رائد كنت ف الشركه ي ادهم هكون فين يعني ومكنتش اعرف انو نزل
ادهم زافرا بغضب طيب ي رائد انا مسافه السكه وجاي انا طلعت اصلا
رائد طيب ي ادهم خد بالك وانا مستنيك
ادهم ماشي سلام ثم اغلق الخط
ادهم قاطبا حاجبيه بتعجب اي دا ف اي ثم صف سيارته جانبا
علي جانب الطريق
الشخص الاول اي القمر دا
الشخص التاني عليها جوز عيون
الشخص الاول طب ردي علينا
البنت متحترم نفسك منك ليه ي جدع انت
الشخص الاول هو في اكتر من كده احترام
البنت وهي تصفعه شكلك متربتش وعاوز تتربي
الشخص الاول وهو ممسك برسغها بقوه ويقول بغضب نتي بتمدي ايدك علي.....قاطعته لكمه قويه
أدهم بغضب نت بتمد ايدك ع بنت ي حيوان
الشخص الثاني وانت مال اهلك انت
ادهم وهو يلكمه لكمه اسقطته ارضا انا هوريك انا مالي ازاي ي روح امك غوروا من هنا بدل اقسم بالله العظيم مهتلاقوا حتي في جسمكوا سليمه فر الشخصين هاربين ثم التفت للبنت
ادهم انتي كويسه حد عملك حاجه
نور بدموع لا محدش عمل حاجه وش شكراا ع اللي نت عاملته
ادهم متقوليش كده انتي مين معلش لو بسأل بس انا اول مره اشوفك
نور ..انا نور العزازي
ادهم بدهشه اخت اكرم !
نور ..ايوه
ادهم طيب تمام خدي بالك من نفسك بعد كده
نور بابتسامه خطفت لب الاخر حاضر ومتشكره عن اذنك
ادهم بشرود اتفضلي ثم اكمل (ما شاء الله جميله اووي ثم تذكر فجأه يادي النيله انا بفكر ف اي وفي مصيبه ثم ركب سيارته مره اخري وانطلق بسرعه)
End flash back
ادهم ومن يوميها ي نور وانتي ابتسامتك وعينيكي شاغليني خطفتي قلبي وعقلي كمان هانت ي" نوري" هي لو انتي مش بتحبيني علي الاقل هتبقي قدامي علي طول وانا هخليكي تحبيني
************************************
ف مول شهير
هاله ي بنتي بقي رجلي وجعتني تعالي ناكل نا جعت
عين يادي النيله ي بنتي منتي لسه واكله شاورما من نص ساعه
هاله اديكي قلتي من نص ساعه وبعدين مشينا وعمالين نلف عشان سيادتك مش عجبك حاجه
عين طيب ي اختي تعالي نروح اخر محل دا اجيب منه حاجه وبعدين ناكل
هاله بغيظ امري لله
عين ههههه طيب ثم دلفوا المحل
هاله وااو اي رأيك ف الشميز دا تحفه
عين اننن لا مش اووي
هاله يخربيت رزالتك والله حلو نتي مبيغجبكيش حاجه ليه
عين طب بصي دا هادي ورقيق
هاله حلو برده اخلصي بقي اشتريه جعانه
عين يخربيت طفستك قدامي ي زفته
هاله اتفضلي
عين هاخد دا
البائعه اوك ثواني روحي حضرتك للكاشير
عين اوك ...اتفضل
الكاشيير تمام اتفضلي
هاله يالا بقي
عين ههههه يالل بدل م تكليني يختي ثم دلفوا الي مطعم وبعد نص ساعه
عين يارب بقي متقوليش جعانه تاني
هاله ونتي كفايه لف بقولك اي تعالي نروح بيوتي سنتر نعمل شعرنا احنا داخلين ع سنه الوان خلينا نفرح شويه
عين تصدقي فكره ااوك يالا بينا ثم ذاهبوا
************************************
ف مستشفي العزازي من اكبر واضخم المستشفيات
نجده منهمك ف عمله بشده
آدم بتعب يختي دماغي هتنفجر من الصداع
حمزه صديقه قولتلك ارحم نفسك شويه بقالك خمس ساعات مرتحتش
آدم اعمل اي بس ي بني مهو ادامك عمليلت كتير وكشوفات اكتر
حمزه ي بني نت مدير المستشفي تحت ايدك دكاتره كتير اشرف نت بس
آدم نت عارفني ي حمزه بحب اعمل كل حاجه بايدي انا مدخلتش طب عشان اقعد ع مكتب
حمزه بابتسامه دا اللي بحبه فيك ي صاحبي
آدم بابتسامه قولي اخبار آسر اي حبيبي الواد دا
حمزه بابتسامه كويس الحمد لله مش مبطل شقاوه والله فرخان اووي ب حلا اخته
آدم ربنا يخليهوملك ي حمزه
حمزه بابتسامه يارب ي آدم ويفرحنا بيك بقي
آدم لما الاقي اللي تخطف قلبي اوعدك
حمزه ههههههه يارب تيجي اللي تخطف قلبك دي بسرعه
آدم هههه يارب يالا بقي نكمل
حمزه يالا ي تاعب قلبي
(حمزه الجاسر 30 عاما صاحب آدم ويعمل معه متزوج وله من الابناء اثنان آسر اربع سنوات وحلا اثنان يحب زوجته بشده وتسمي هنا )
ذهبوا الي غرفه العمليات سويا كانت عمليه صعبه بحق ولكنهم انجزوها ببراعه فهما من امهر الاطباء بعد وقت طويل خرج كلاهما والبسمه تزين وجهم
حمزه بابتسامه عاش ي آدم
آدم هههه عاش ي حمزه كانت صعبه بس احنا ادها
حمزه الحمدلله تعالي نطمن اهله بقي
آدم يالا
خرجوا من غرفه العمليات ثم طمنوا اهل المريض بانه بخير ولكنه محتاج الي العنايه يومين لا اكتر ليطمئنوا عليه اكثر حصلوا علي العديد من الدعوات من اهله بان الله لا يذوقهم المرض ابداا
***********************************
ف الشركه
نادين بغيظ بقي يحرجني كدا قدام سي رائد كمان بقي نا نادين يتعمل فيا كدا طيب ثم امسكت بهاتفها نادين ....الو
..........ايوه
نادين بصوت منخفض لو سمحت عوزه اكلم احمد بيه الهواري
سكرتيره ........................
نادين اوك منتظره ثم بعد دقيقه لا اكثر
احمد الهواري ................................
نادين بخبث انا موافقه ع العرض اللي عرضته عليا
احمد بمكر كدا تمام اووي
نادين بس ليا الحلاوم طبعا
احمد بخبث اكيد بس تعملي اللي اقولك عليه
نادين اكيد قول عاوز اي وانا هنفذه
احمد اسمعي ...................
نادين بخوف طب افرد كشفني هيقتلني دا ليل الرواي
احمد واي اللي هيعرفه نت هتبقي ف السليم ومفيش شبه عليكي خالص
نادين .. اوك تمام بس نستني شويه
احمد اوك بس احمد الهواري مبينتظرش كتير
نادين ماشي سلام دلوقتي ثم اغلقت الهاتف وحدثت نفسها ...ولا ولعبت معاكي ي نادين بس ربنا يستر بقي ( متقلقيش دنتي هتتنفخي)
اما ف داخل الغرفه
ليل بابتسامه شيطانيه هيستر متخافيش يعني يوم متعوزي تتفقي عليا تتفقي ونتي ف شركتي غبيه بس هسيبك براحتك والشاطر اللي يضحك ف الاخر ثم اخرج هاتفه وطلب رائد
ليل بجديه دقيقه وتكون قدامي ثم اغلق الخط بعد دقيقه بالفعل ...ليل ..ادخل
رائد ف نفسه ربنا يستر ......خيير
ليل بغموض نادين واحمد الهواري بيتفقوا عليا بيدبروا لحاجه
رائد باستغراب نادين واحمد واي لم الشامي ع المغربي ونت عرفت ازاي
ليل بابتسامه خبيثه وفتح المسجل
رائد بزهول ي ابن دنت دماغك دي الماظ طب وهتعمل اي
ليل بنفس الابتسامه وبغموض رهيب هسيبهم عاوز اشوف هيعملوا اي بس بقولك الصققات اللي بتسلمها لنادين عوزك تسلمهلها غلط بمعني الصفقه الاصليه تبقي معاك وتسلمهالي نا وتسلملها هي صفقه مضروبه
رائد باعجاب وفهم كدا نا فهمت تمام ي فوكس
ليل تمام وامشي دلوقتي كفايه شغل كدا ونا كمان همشي
رائد هروح اتمم ع مكتبي وامشي يلا سلام
ليل سلام
************************************
هاله وااو بقيتي تحفه
عين ونتي كمان بقيتي جميله اووي
هاله اهو كده اتفسحنا وغيرنا جو عشان نستعد لبكره عين بتنهيده ايوه يختي وربنا يستر بقي
هاله خير ان شاء الله يالا بقي نروح اتأخرنا واخويا هيعلقني
عين ومين سمعك ههههههههه
هاله يختتتتتي اهو جه ع السيره ربنا يستر
هاله الو
رائد بهدوء نتي لسه مروحتيش صح!!
هاله بخوف هه اها لسه كنت لسه هركب العربيه وامشي اهو
رائد بهدوء مريب اممممن نتي عارفه الساعه كام !!!
هاله بتوتر الساعه 10 بس والله الدنيا زحمه
رائد نا وصلت البيت عشر دقايق وتبقي قدامي ثم اغلق الخط
هاله بتوتر لعين ...نا هيتعمل مني بطاطس محمره
عين بخوف ومين سمعك ادم بعتلي مسدج بصي كاتب اي
(يعني الساعه بقت 10 وتلفونك بيديني غير متاح والله ي عين لما تيجي)
هاله بخوف طب يالا بسرعه بدل م نموت
عين يالا ثم ركب كل منهم سيارته وانطلق الي منازلهم .......ي تري اي اللي هيحصل ليهم
اهلا بيكوا حبايبي
بتمني اول فصل يعجبكوا
الفصل طويل3421 كلمه
رأيكوا يهمني
"سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم"
*الفصل الاول*
ف عماره تدل ع الرقي والاناقه تدل ع الثراء ومن يسكنها من ذات الطبقه المخمليه ف الدور الثاني عشر حيث الدور الاخير الذي خصصه السيد مجدي له لتكون اكبر طابق حيث يفتح جميع اجزاءه لتبقي شقه متسعه فارهه ........
ف احدي الغرف حيث اللون الانثوي الوردي واثاثها الرقيق من اللون الاوف وايت نجد سرير واسع وعليه ملائه تبدو كملاءه للاطفال ليس بشابه ف عمرها ابدااا نائمه كملاك واي ملاك فهي "عين"صاحبه غابات الزيتون
الفون..ترن ترن ..ترن
تهمهم بكسل وتفتح اعينها ذات اللون الزيتوني الرائع وترد
عين بصوت ناعس ..الو
........اي ي زفته لسه نايمه قومي ي بت
عين .اي كميه الشتايم اللي ع الصبح دي عوزاني اقوم ليه ي نيله
........انهارده آخر يوم ف الاجازه يختي وهنروح الكليه بكره ولا نسيتي
عين..ي خبر والله انا نسيت اصلا واكملت بصوت اشبه بالبكاء يعني خلاص ي لولو سكاشن ومحاضرات وميد تيرم تااني نا زهقت اهئ اهئ
هاله هههههه معلش قومي فوقي كدا وخدي شاور عشان ننزل نصيع شويه قبل الجحيم اللي هندخل عليه
عين وهي تتثائب خلاص ي لولو هاخد شاور واصلي وافوق كدا ونتقابل اوك
هاله اكييد ي روحي بس حذاري تتأخري ي عين الكلب اصلي عرفاكي
عين هههه عيب عليكي
هاله ههههه ي خوفي منك ي بدران
عين ههه طيب باي يالا عشان الحق
هاله باي ي حبي
وضعت الفون بجانبها ع الكمود ثم جلست ع السرير تنظر لصوره والدتها رحمها الله وتحدثها مثل كل يوم وتقرأ لها الفاتحه ثم تأخد ثيابها من الدولاب ودلفت الي المرحاض ....ف الخارج
آدم بابتسامه
صباح الخير ي بابا
مجدي بابتسامه
صباح الخير ي دكتور تعالي اقعد لحد م الفطار يجهز عقبال اختك م تطلع
آدم بمشاكسه
فرحان فيها اوي يعيني آخر يوم ف اجازتها النهارده وهترجع للكليه بكره
مجدي هههههه زمانها النهارده هتقضي اليوم ف كل حاجه عشان تعوض
آدم هههههههه شعنونه
مجدي بجديه مزيفه ..
ولد عيب متقولش عليها كده دي مجنونه
آدم هههههههه طب واي الفرق بس عندك حق والله
مجدي بابتسامه
حزينه نت عارف انها اتأثرت اوي بموت والدتك وبتضيع زعلها بشويه الضحك والشقاوه دول
تنهد آدم بحزن عارف ي بابا والله عشان كده بحاول اجاريها ف جنانها
مجدي هههه ربنا يخليكوا لبعض ي حبيبي
آدم ويخليك لينا ي حج
هالله هالله هالله هالله بتضحكوا من غير وبتحبوا ف بعض وانا فين بقي ان شاء الله
مجدي بضحك هههههه والله اخوكي ليه حق يقول شعنونه
آدم بثقه عشان تعرف بس ي والدي
عين بغيظ وهي تقترب منه يعني انا مجنونه ي دكتور
آدم بخوف مصطنع لا طبعا بابا اللي قال كدا وانا اقوله دي عين ست العاقلين دي العقل كله لكن قالي دي شعنونه ومجنونه
عين بحزن مصطنع بقي كدا ي بابا
مجدي بابتسامه متصدقوش ي حبيبتي وتعالي ف حضني
عين وهي تحضنه ربنا يخليك ليا ي ابو الامجاد نت ي عسل
آدم بدهشه ابو الامجاد ف حد يقول لابوه كدا
عين بثقه ملكش دعوه انت انا وابو الامجاد حرين مع بعض صح ي بابا
مجدي بضحكه هههه صح ي حبيبتي
آدم اطلع انا منها يعني ماشي ي ست عين ابقي افتكريها
عين لا انا عندي فقدان مؤقت ف الذاكره مبفتكرش حاجه
آدم وهو يضيق عينه ويمسكها من ياقه بجامتها
والله اي الظرافه دي ي بت
عين ببراءه مصطنعه شايف ي بابا ماسكني ازاي ي بابا اهئ اهئ
مجدي مصطنع الجديه سيب اختك ي آدم انت الكبير عين اسمع كلام ابوك وسيبني احسنلك
آدم ولو مسبتكيش هتعملي اي يعني
عين اهئ اهئ شايف ي بابا بيتكي بايده علي رقبتي ازاي بيوجعني خليه يسيبني بقي اهئ
مجدي سيبها ي ابني مش هتخلص وانتي يختي بطلي تمثيل مفقوسه اووي
عين باحراج احم هو باين عليا اووي كدا
آدم ههههه تخيلي ي اوختي
عين بابتسامه تخيلت ي دكتور سيبني بقي برستيجي انهار
آدم سبتك اهو استعدي بقي ي حلوه عندك كليه بكره وخلي بالك السنادي لانك هتنزلي تدريب وهتتمرمطي ان شاء الله
مجدي هههههههه هو انت لازم تفكرها ي ابني
عين بغيظ مهو عشان خلص ي بابا وبقي دكتور بيغظني هما سنتين وهبقي دكتوره ذيك
آدم اديكي قلتي سنتين ي دكتوره مع وقف التنفيذ
عين اووف بقي
ثم وجهت كلامها لوالدها بابا حبيبي انا هخرج النهارده مع هاله صحبتي عشان نقضي اليوم واكملت ببكاء مصطنع قبل الجحيم بكره اهئ اهئ
مجدي بضحك هههههه ماشي ي حبيبتي خدي بالك من نفسك والبسي تقيل وانتي نازله عشان الدنيا برد
عين حاضر ي بابا
آدم بجديه عين متتأخريش وخدي بالك من نفسك وتعالي بدري متتأخريش فاهمه و
عين بمقاطعه ..واسوق بالراحه ومتكلمش ف الفون وانا سايقه واركن صح وامشيش ف زحمه حاضر ي آدم واقولك حاجه هغسل سناني قبل م انام
آدم باستفزاز شطوره ي روحي
عين بتمتمه غاضبه رخم رخم يعني
آدم سمعك وهاجي اوريكي الرخامه صح
عين وهي تتجه سريعا لغرفتها حبيبي ي دومي والله مجدي هههههه مفيش فايده فيكوا مش هتكبروا ابدا
آدم ههههه نا نازل بقي عاوز حاجه ي بابا
مجدي عاوزك سالم ي حبيبي
آدم وهو ينحي ليقبل يد والده ربنا يخليك لينا ي حج السلام عليكم
مجدي بابتسامه هادئه وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
نزل ادهم من العماره ثم ركب سيارته وانطلق الي المستشفي الخاصه به ..
************************************
ف فيلا رائد
ع السفره
رائد هههههههه يعيني الكليه بكره وهترجعي تذاكري
هاله بغيظ ومالك فرحان كدا ي بشمهندي
رائد بجديه مصطنعه ونا هفرح ليه ي اختي المهم تذاكري كويس يا دكتوره
هاله طيب انا هخرج انهارده وهخربها بقي
رائد مضيقا عينه تخربيها ف دكتوره تقول اخربها
هاله مش نا قلت كدا
رائد اها
هاله يبقي فيه
رائد يخربيت الرخامه ي شيخه المهم هتروحي فين
هاله وهي تعد ع اصابعها كعادتها
بص ي سيدي هنروح مول نجيب شويه لبس وكدا وبعدين ناكل وبعدين نتمشي شويه وبعدين ناكل وبعدين اي ي لولو اها نروح النادي نجري شويه وبعدين ناكل قاطعها رائد
رائد اااااي اصبري اي كميه الاكل دي هو نتي كل مهتعملي حاجه هتروحي تاكلي
هاله اها طبعا مش هنتعب ف اللف لازم نتغذي
رائد هو انتي بتشتغلي ف الفاعل وياريته بيبان عليكي مسلوعه
هاله بغيظ رائد متعصبنيش متضايقنيش متنرفزنيش رائد هههههه حاضر ي لولو
هاله بابتسامه ايون كدا وابقي خود بالك من نفسك انهارده ومتجيش متخرشم ف اليوم دا
رائد مضيقا عينه قصدك اي ي بت
هاله انهارده 27/12 اليوم دا السنه اللي فاتت كنت جاي متخرشم بسبب صاحبك
رائد يختيييي نا بكره اليوم دا ليل بيبقي عامل زي التور الهايج
هاله ههههههه انا مش طيقاه من يوميها
رائد هههههه متقلقيش عليا نا واخد ع كده ثم اكمل بشرود منهم لله اللي كانوا السبب
هاله بتقول اي
رائد بانتباه مبقولش نا هقوم البس بقي وامشي عشان اتقي شره النهارده بالذات
هاله هههههه اوك
************************************
في قصر فخم شديد الاناقه والاتساع بحديقه كبيره مليئه بانواع كثيره من الورود ونافوره من المنتصف وقبل هذا بوابه كبيره جداا ويقف عليها كثير من الحراس
ف غرفه من اللون الاسود غرفه حالكه قاسيه كصاحبها حتي الستائر والسجاد من اللون الاسود نجده يقف امام المرآه يهندم من ثيابه ويمشط شعره الكثيف ويضع برفانه ويتذكر هذا اليوم الذي يكرهه بشده 27/12 يوم التحول بالنسبه اليه يوم السواد اليوم الذي تحول فيه ليل واصبح اسم ع مسمي فاصبح انسانا حالكا قاسيا كانت حياته قديما بائسه ايضا لكن كان فيه شخص يهون عليه هذه المأساه ولكن الان ليس بجانبه فهو "والده" كان دائما السند والعون بالنسبه اليه ولكن اين هو الان..
ليل بتنهيده اهو اليوم ده كل ما يجي كل م افتكر اللي حصل كل م قلبي بيسود اكتر منكوا لله ثم ارتدي ساعته واخد موبايله ومفاتيحه وانطلق الي شركته ....ف الطريق ف الهاتف
ليل بجديه شديه ايوه كل معلومه صغيره او كبيره عن الصفقه دي توصلي النهارده
...........نت تؤمر ي باشا
ليل بجديه ونت اللي تجيبها النهارده ومش عاوز غلطه مفهوم
.........مفهوم ي باشا تحت امرك
ليل تمام ثم اغلق الخط وقفت السياره امام اكبر وافخم شركه للحديد والصلب شركه "الرواي" الذي يديرها "ليل عزالدين الرواي" خرج ليل من السياره
بثقته المعهوده ودلف الي الشركه وقفوا الموظفين احتراما ورهبه منه خطي بخطوات واثقه ثابته وسمع همهمه الموظفين المعهوده عن شياكته ووسامته ابتسم بسخريه ثم اكمل طريقه ودلف الي "المصعد" ليصل للطابق الذي يتواجد فيه مكتبه
وقف السكرتيره عندما رأته
ليل بجديه شديه صفقه ........تكون عندي حالا وابعتيلي رائد واطلبيلي فنجان قهوه ثم دلف الي مكتبه
السكرتيره حتي مستناش ارد عليه اووف بس يخربيت وسامته ولا ريحه برفانه هيييح انتشلها من شرودها
رائد بجديه نتي واقفه متنحه كدا ليه
نادين هه حضرتك بتقول اي
رائد بجديد بقولك واقف متنحه كدا ليه انتي جايه تشتغلي ولا تسرحي
نادين بحرج لا مفيش حاجه كويس ان حضرتك جيت مستر ليل كان عاوزني اطلبك
رائد تمام. ياريت تركزي شويه ثم تركها ودلف لمكتب صديقه
نادين استغفر الله هو وصاحبه طريقتهم زفت بس علي مين دنا نادين (انا..ونبي تتنيلي
************
ف المكتب
دلف رائد بمرحه المعتاد
رائد حبيبي وعم ولادي
ليل بجديه دون ان ينظر اليه ادخل واقعد وبطل رغي
رائد بخوف اقعدت فيه اي نا كنت جايلك والمخفيه اللي بره قالتلي انك كنت هتطلبني
ليل وهو يرفع عينه اليه..مالها الي بره
رائد باشمئزاز اول م جت مكنتش بتلبس كدا عيله مايعه اووي ونا داخل كانت واقف متنحه وحتي مسمعتنيش
ليل بجديه سيبك منها وقولي اخبار الصفقه اللي معاك اي
رائد بجديه وثقه خدناها طبعا عيب عليك دنا رائد
ليل بثقه عشان كدا ادتهالك ي صاحبي
رائد اي اخبار الصفقه الجديده
ليل بغموض بجمع معلومات عنها واكمل بثقته المعتاده بس هناخدها متقلقش
رائد بحذر وتوتر ليل انت كويس
ليل وهو يعلم مغزي كلام صاحبه ايوه كويس الحمد لله
رائد بتنهيده حزن ديما ي صاحبي ثم اكمل بمرح الواد ادهم كلمني وقالي انو جاي كمان يومين كده
ليل بتنهيده كلمني انا كمان
رائد وحشني ابن اللذينه والله بنشوفه كل كام شهر مره واطي
ليل بجديه كل واحد عنده مشاغله ي رائد "طرق الباب"
ليل بصوت اجش ادخل
نادين وهي تتمخطر ف مشيتها بملابسها التي تكشف اكثر مما تستر ودلع يثير للاشمئزاز
اتفضل ي مستر ليل دا ورق الصفقه اللي حضرتك طلبتها ودي القهوه نا اللي عملتها لحضرتك بايدي
ليل بقسوه انسه نادين لو جيتي بهدومك دي تاني الشركه اعتبري نفسك مرفوده وبطلي دلعلك الماسخ دا عشان رد فعلي مش هيعجبك
نادين بحرج وتوتر اانا انااا اسفه ي فندم مش قصدي عن اذنكوا ثم خرجت
رائد وهي يكتم ضحته يالهوووي ع الاحراج ف منتصف الجبهه ههههههه
ليل بجديه خد ورق الصفقه دي ي رائد وادرسه كويس اووي
رائد بجديه ماشي ي "فوكس" fox هروح اكمل شغلي لو عوزتني خلي السلعوه اللي بره تطلبني هههه
ليل بره ي رائد
رائد بخوف حاضر ثم خرج
ليل ف نفسه ..انتوا السبب ف اللي نا فيه انتوا اللي خلتوني قاسي كدا خلتوني مش عارف اثق ف حد خلتوني مش عارف حتي اضحك ثم تنهد تنهيده حاره منكوا لله عمري م هسامحكوا ابداا
************************************
ف الصعيد
بيت كبير يدل ع الغني والثراء
ف بهو المنزل
يجلسون ع منضده الطعام يترأسهم عبد العزيز الجارحي وع يمينه ادهم وع يساره نعمات اخته وجمب كل منهم ورد ونجمه
عبد العزيز صباح الخير
الكل صباح النور
عبد العزير بعد الفطور عوزك ف المكتب ي ادهم
ادهم بجديه حاضر ي بابا
نعمات بجيت بتحدد كيف البندر ي أدهم وعلمت ورد ونجمه يتحددوا زييك عاد
ادهم ببرود نا معلمتش حد يتكلم زيي ي عمتي وبعدين طريقه الكلام مبتفرقش معايا
نعمات وااه كيف يبجي ابوك يكون كبير الصعيد وابنه يتحدد كيف البندر
عبد العزير بجديه وحزم نعمات خليه يتحدد كيف ما بده عاد همليه لحاله
نعمات بضيق طيب
أدهم انا خلصت ي حج هستناك ف اوضه المكتب
عبد العزيز طيب ي ولدي
ادهم وهو يقبل رأس اخته ورد خلي بالك من نفسك ي ورد انهارده اول يوم ف الجامعه تمام
ورد بابتسامه متخافش اختك راجل
ادهم بمزاح هو ف راجل حلو كده هههههه
ورد بزعل مصطنع بقي كده
ادهم وهو يحتضنها هههههه بهزر ونتي ي نجمه خدي بالك من نفسك ومتسبوش بعض مفهوم
نجمه بابتسامه حاضر ي اخويا وأصرت نجمه علي لفظ كلمه اخويا عندا ف امها (
نعمات بحده نچمه ادهم ولد عمتك مش اخوكي مفهوم
ادهم ببرود هي مغلطتش نجمه زي ورد عندي بالظبط نا هستناك ي حج ف المكتب
عبد العزيز طيب ي والدي اني جاي وراك طوالي
ورد بابتسامه يالا ي نجمه عشان منتأخرش
نجمه يالا ي ورد سلام يا ماما / سلام ي عمتي
*************
ف غرفه المكتب
عبد العزيز ...ها ي ولدي لازمن نروحوا نتجدموا لاهل العزايزي ونطلب يد بنتهم نور عشان ننهي التار ده
عاد ادهم بفرحه اخفاها ببراعه حاضر ي حج انا تحت امرك
عبد للعزيز بخبث لو موافجش ممكن نشوف حل تاني عادي
آدهم سريعا لا موافق طبعا ثم تدارك نفسه سريعا عندما رأي ابتسامه والده
أدهم بضيق نت بتختبرني ي حج
عبد العزيز بجديه وحكمه... الحب مش عيب ولا ضعف ي والدي بالعكس الحب جوه صدجني حب وحب من صميم جلبك كومان واعشق الحب يحلي الدنيا وبيفتحها يا ولدي هديك مثل الحياه كيف الورده الدبلانه الميته الحب كيف الميه والهوا اللي يحيوها فهمت ي ادهم بس حب لكن احكم مرتك لازمن تبقي تحت طوعك مش ديكتاتوريه منيك لع لازمن تسمع كلامك ف كل حاجه تجولها وانت لازمن تسمعها بردك فاهمني طبعا
ادهم فاهم ي بابا متقلقش عليا انا هطلع اريح فوق شويه تؤمرني بحاجه تانيه
عبد العزيز بابتسامه ميؤمرش عليك ظالم واصل ي والدي ..حاجه كمان ي أدهم
ادهم اؤمر يا بابا
عبد العزيز بحكمه
مرتك كرامتها وهيبتها من كرامتك وهيبتك متسمحش لحد يهينها ولا يجولها كلمه مش ولا بد واصل طبعا انت فاهمني زين
ادهم وهو ينحني ليقبل يد والده فاهمك ي بابا ربنا يخليك لينا ي حج عند اذنك
عبد العزيز اتفضل ي والدي
عبد العزيز ف نفسه جيب العواجب سليمه يارب ويهديكي ي نعمات وتنسي اللي حصل زمان عاد
************************************
ف غرفه ادهم غرفه ذات طابع رجولي بحت من اللون البني القاتم بها سرير كبير من المنتصف ودولاب كبير واريكه بجانب الشرفه وبها مرحاض ايضا وهناك جزء مخصص للرياضه
تمدد ادهم ع السرير ووضع يده فوق عينه وشرد
ادهم اخيرا ي نور هتبقي مراتي بعد 3 سنين حب بس للاسف حب من طرف واحد بس بوعد نفسي اني اخليكي تحبيني زي ما انا بعشقك كدا ثم شرد ف اول لقاء بينهم
Flash back
قبل ثلاث سنوات
كان يسير بسيارته ويتحدث ف الهاتف بغضب
ادهم بغضب يعني اي ي رائد اللي بتقوله دا وانت كنت فين
رائد كنت ف الشركه ي ادهم هكون فين يعني ومكنتش اعرف انو نزل
ادهم زافرا بغضب طيب ي رائد انا مسافه السكه وجاي انا طلعت اصلا
رائد طيب ي ادهم خد بالك وانا مستنيك
ادهم ماشي سلام ثم اغلق الخط
ادهم قاطبا حاجبيه بتعجب اي دا ف اي ثم صف سيارته جانبا
علي جانب الطريق
الشخص الاول اي القمر دا
الشخص التاني عليها جوز عيون
الشخص الاول طب ردي علينا
البنت متحترم نفسك منك ليه ي جدع انت
الشخص الاول هو في اكتر من كده احترام
البنت وهي تصفعه شكلك متربتش وعاوز تتربي
الشخص الاول وهو ممسك برسغها بقوه ويقول بغضب نتي بتمدي ايدك علي.....قاطعته لكمه قويه
أدهم بغضب نت بتمد ايدك ع بنت ي حيوان
الشخص الثاني وانت مال اهلك انت
ادهم وهو يلكمه لكمه اسقطته ارضا انا هوريك انا مالي ازاي ي روح امك غوروا من هنا بدل اقسم بالله العظيم مهتلاقوا حتي في جسمكوا سليمه فر الشخصين هاربين ثم التفت للبنت
ادهم انتي كويسه حد عملك حاجه
نور بدموع لا محدش عمل حاجه وش شكراا ع اللي نت عاملته
ادهم متقوليش كده انتي مين معلش لو بسأل بس انا اول مره اشوفك
نور ..انا نور العزازي
ادهم بدهشه اخت اكرم !
نور ..ايوه
ادهم طيب تمام خدي بالك من نفسك بعد كده
نور بابتسامه خطفت لب الاخر حاضر ومتشكره عن اذنك
ادهم بشرود اتفضلي ثم اكمل (ما شاء الله جميله اووي ثم تذكر فجأه يادي النيله انا بفكر ف اي وفي مصيبه ثم ركب سيارته مره اخري وانطلق بسرعه)
End flash back
ادهم ومن يوميها ي نور وانتي ابتسامتك وعينيكي شاغليني خطفتي قلبي وعقلي كمان هانت ي" نوري" هي لو انتي مش بتحبيني علي الاقل هتبقي قدامي علي طول وانا هخليكي تحبيني
************************************
ف مول شهير
هاله ي بنتي بقي رجلي وجعتني تعالي ناكل نا جعت
عين يادي النيله ي بنتي منتي لسه واكله شاورما من نص ساعه
هاله اديكي قلتي من نص ساعه وبعدين مشينا وعمالين نلف عشان سيادتك مش عجبك حاجه
عين طيب ي اختي تعالي نروح اخر محل دا اجيب منه حاجه وبعدين ناكل
هاله بغيظ امري لله
عين ههههه طيب ثم دلفوا المحل
هاله وااو اي رأيك ف الشميز دا تحفه
عين اننن لا مش اووي
هاله يخربيت رزالتك والله حلو نتي مبيغجبكيش حاجه ليه
عين طب بصي دا هادي ورقيق
هاله حلو برده اخلصي بقي اشتريه جعانه
عين يخربيت طفستك قدامي ي زفته
هاله اتفضلي
عين هاخد دا
البائعه اوك ثواني روحي حضرتك للكاشير
عين اوك ...اتفضل
الكاشيير تمام اتفضلي
هاله يالا بقي
عين ههههه يالل بدل م تكليني يختي ثم دلفوا الي مطعم وبعد نص ساعه
عين يارب بقي متقوليش جعانه تاني
هاله ونتي كفايه لف بقولك اي تعالي نروح بيوتي سنتر نعمل شعرنا احنا داخلين ع سنه الوان خلينا نفرح شويه
عين تصدقي فكره ااوك يالا بينا ثم ذاهبوا
************************************
ف مستشفي العزازي من اكبر واضخم المستشفيات
نجده منهمك ف عمله بشده
آدم بتعب يختي دماغي هتنفجر من الصداع
حمزه صديقه قولتلك ارحم نفسك شويه بقالك خمس ساعات مرتحتش
آدم اعمل اي بس ي بني مهو ادامك عمليلت كتير وكشوفات اكتر
حمزه ي بني نت مدير المستشفي تحت ايدك دكاتره كتير اشرف نت بس
آدم نت عارفني ي حمزه بحب اعمل كل حاجه بايدي انا مدخلتش طب عشان اقعد ع مكتب
حمزه بابتسامه دا اللي بحبه فيك ي صاحبي
آدم بابتسامه قولي اخبار آسر اي حبيبي الواد دا
حمزه بابتسامه كويس الحمد لله مش مبطل شقاوه والله فرخان اووي ب حلا اخته
آدم ربنا يخليهوملك ي حمزه
حمزه بابتسامه يارب ي آدم ويفرحنا بيك بقي
آدم لما الاقي اللي تخطف قلبي اوعدك
حمزه ههههههه يارب تيجي اللي تخطف قلبك دي بسرعه
آدم هههه يارب يالا بقي نكمل
حمزه يالا ي تاعب قلبي
(حمزه الجاسر 30 عاما صاحب آدم ويعمل معه متزوج وله من الابناء اثنان آسر اربع سنوات وحلا اثنان يحب زوجته بشده وتسمي هنا )
ذهبوا الي غرفه العمليات سويا كانت عمليه صعبه بحق ولكنهم انجزوها ببراعه فهما من امهر الاطباء بعد وقت طويل خرج كلاهما والبسمه تزين وجهم
حمزه بابتسامه عاش ي آدم
آدم هههه عاش ي حمزه كانت صعبه بس احنا ادها
حمزه الحمدلله تعالي نطمن اهله بقي
آدم يالا
خرجوا من غرفه العمليات ثم طمنوا اهل المريض بانه بخير ولكنه محتاج الي العنايه يومين لا اكتر ليطمئنوا عليه اكثر حصلوا علي العديد من الدعوات من اهله بان الله لا يذوقهم المرض ابداا
***********************************
ف الشركه
نادين بغيظ بقي يحرجني كدا قدام سي رائد كمان بقي نا نادين يتعمل فيا كدا طيب ثم امسكت بهاتفها نادين ....الو
..........ايوه
نادين بصوت منخفض لو سمحت عوزه اكلم احمد بيه الهواري
سكرتيره ........................
نادين اوك منتظره ثم بعد دقيقه لا اكثر
احمد الهواري ................................
نادين بخبث انا موافقه ع العرض اللي عرضته عليا
احمد بمكر كدا تمام اووي
نادين بس ليا الحلاوم طبعا
احمد بخبث اكيد بس تعملي اللي اقولك عليه
نادين اكيد قول عاوز اي وانا هنفذه
احمد اسمعي ...................
نادين بخوف طب افرد كشفني هيقتلني دا ليل الرواي
احمد واي اللي هيعرفه نت هتبقي ف السليم ومفيش شبه عليكي خالص
نادين .. اوك تمام بس نستني شويه
احمد اوك بس احمد الهواري مبينتظرش كتير
نادين ماشي سلام دلوقتي ثم اغلقت الهاتف وحدثت نفسها ...ولا ولعبت معاكي ي نادين بس ربنا يستر بقي ( متقلقيش دنتي هتتنفخي)
اما ف داخل الغرفه
ليل بابتسامه شيطانيه هيستر متخافيش يعني يوم متعوزي تتفقي عليا تتفقي ونتي ف شركتي غبيه بس هسيبك براحتك والشاطر اللي يضحك ف الاخر ثم اخرج هاتفه وطلب رائد
ليل بجديه دقيقه وتكون قدامي ثم اغلق الخط بعد دقيقه بالفعل ...ليل ..ادخل
رائد ف نفسه ربنا يستر ......خيير
ليل بغموض نادين واحمد الهواري بيتفقوا عليا بيدبروا لحاجه
رائد باستغراب نادين واحمد واي لم الشامي ع المغربي ونت عرفت ازاي
ليل بابتسامه خبيثه وفتح المسجل
رائد بزهول ي ابن دنت دماغك دي الماظ طب وهتعمل اي
ليل بنفس الابتسامه وبغموض رهيب هسيبهم عاوز اشوف هيعملوا اي بس بقولك الصققات اللي بتسلمها لنادين عوزك تسلمهلها غلط بمعني الصفقه الاصليه تبقي معاك وتسلمهالي نا وتسلملها هي صفقه مضروبه
رائد باعجاب وفهم كدا نا فهمت تمام ي فوكس
ليل تمام وامشي دلوقتي كفايه شغل كدا ونا كمان همشي
رائد هروح اتمم ع مكتبي وامشي يلا سلام
ليل سلام
************************************
هاله وااو بقيتي تحفه
عين ونتي كمان بقيتي جميله اووي
هاله اهو كده اتفسحنا وغيرنا جو عشان نستعد لبكره عين بتنهيده ايوه يختي وربنا يستر بقي
هاله خير ان شاء الله يالا بقي نروح اتأخرنا واخويا هيعلقني
عين ومين سمعك ههههههههه
هاله يختتتتتي اهو جه ع السيره ربنا يستر
هاله الو
رائد بهدوء نتي لسه مروحتيش صح!!
هاله بخوف هه اها لسه كنت لسه هركب العربيه وامشي اهو
رائد بهدوء مريب اممممن نتي عارفه الساعه كام !!!
هاله بتوتر الساعه 10 بس والله الدنيا زحمه
رائد نا وصلت البيت عشر دقايق وتبقي قدامي ثم اغلق الخط
هاله بتوتر لعين ...نا هيتعمل مني بطاطس محمره
عين بخوف ومين سمعك ادم بعتلي مسدج بصي كاتب اي
(يعني الساعه بقت 10 وتلفونك بيديني غير متاح والله ي عين لما تيجي)
هاله بخوف طب يالا بسرعه بدل م نموت
عين يالا ثم ركب كل منهم سيارته وانطلق الي منازلهم .......ي تري اي اللي هيحصل ليهم
